Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (12)Книжкові видання та компакт-диски (92)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш5(4УКР)6-336$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 77
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Працьовитий В. С. 
Національний характер в українській драматургії 20-30-х років XX століття / В. С. Працьовитий. - Л. : Ліга-Прес, 1999. - 282 c. - Бібліогр.: 253 назв. - укp.

Висвітлюється проблема національного характеру в драматургії (драмах, комедіях та трагедіях) М.Куліша, О.Корнійчука, І.Микитенка, Я.Мамонтова, Я.Галана з позиції національних ідеалів у плані відображення дійсності на основі генетичного укладу українського народу. Звернуто увагу на особливості розвитку української драматургії 20-30-х рр. ХХ ст. у складній боротьбі течій, методів, стилів під ідеологічним пресом більшовицької системи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бондарєва О. Є. 
Особливості функціонування міфу в українській драматургії "Нової хвилі" / О. Є. Бондарєва // Наука і сучасність. - К., 2000. - 22, вип. 2, ч. 2. - С. 212-223. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

На материале украинской драматургии "Новой волны" опровергнут "Миф Кризиса" национальной драмы конца ХХ века. Идентифицированы основные черты этого литературно-театрального явления. Определены особенности функционирования мифа в современной драматургии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр)6-336 + Ш400.191

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Працьовитий В. С. 
Українська драматургія 20 - 30-х років ХХ століття. Жанрова модифікація / В. С. Працьовитий; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - Л. : ТзОВ "Ліга-Прес", 2001. - 131 c. - Бібліогр.: 44 назв. - укp.

На підставі аналізу творів Ю.Липи, С.Черкасенка, М.Куліша, О.Корнійчука, Ю.Яновського, І.Кочерги, І.Микитенка, А.Головка досліджено розвиток жанрової модифікації української драматургії 1920 - 1930 рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.46 + Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА610091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Працьовитий В. С. 
Національний характер в українській драматургії 20-х - початку 30-х років ХХ століття : Моногр. / В. С. Працьовитий; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - 2-е вид., доповн. - Л., 2004. - 300 c. - Бібліогр.: с. 282-298. - укp.

Розглянуто проблему національного характеру в драматургії М.Куліша, О.Корнійчука, І.Кочерги, І.Микитенка, Я.Мамонтова, Я.Галана у період 1920 - 1930 рр. Висвітлено іконічний образ українського селянина у п'єсі М.Куліша "Комуна в степах". Зроблено висновок, що справжні художні відкриття можливі тоді, коли митець спирається на естетичні ідеали свого народу, оскільки проблематика та природа української драми пов'язані з національним життям народу, його звичаями та традиціями.

Рассмотрена проблема национального характера в драматургии Н.Кулиша, А.Корнийчука, И.Кочерги, И.Микитенко, Я.Мамонтова, Я.Галана в период с 1920 - 1930 гг. Освещен иконический образ украинского крестьянина в пьесе Н.Кулиша "Коммуна в степях". Сделан вывод о том, что настоящие художественные открытия возможны, когда художник опирается на эстетические идеалы своего народа, поскольку проблематика и природа украинской драмы связанны с национальной жизнью народа, его обычаями и традициями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА665161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Матющенко А.  
Час героя: Українська драматургія першої третини XX ст. : Моногр. / А. Матющенко; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. - К. : ПЦ "Фоліант", 2004. - 124 c. - укp.

Вперше проаналізовано в єдиному аспекті - внутрішньої колізії героя - епоху розквіту української драматургії в першій третині XX ст. Узагальнено глибинний сенс цієї колізії - відокремлення людської особистості від загальнонаціональної маси, усвідомлення нею власних духовно-психологічних суперечностей. Спираючись на світовий контекст "нової драми", коли драматичне відображення людини набуває художньо-філософської складності, комплексно охарактеризовано історичне виникнення зрілої національної драми.

Впервые проанализирована в едином аспекте - внутренней коллизии героя - эпоха расцвета украинской драматургии в первой трети XX в. Обобщен глубинный смысл этой коллизии - отделении человеческой личности от общенациональной массы, осознании ею собственных духовно-психологических противоречий. Опираясь на мировой контекст "новой драмы", когда драматическое отображение человека приобретает художественно-философскую сложность, комплексно охарактеризовано историческое возникновение зрелой национальной драмы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-336 + Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659774 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ожигова О.  
Нові стилістичні акценти сучасної української драми / О. Ожигова // Культура слова. - 2002. - Вип. 61. - С. 18-24. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж60955 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Хоменко І. А. 
Оригінальна радіодрама : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл., які навч. за спец. "Журналістика" / І. А. Хоменко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. - К., 2002. - 320 c. - Бібліогр.: с. 311-318. - укp.

Розглянуто питання, що стосуються оригінальної радіоп'єси, зокрема, ролі та значення даного мистецтва, особливості його створення. Розкрито суть поняття оригінальної радіоп'єси як драматичного твору, написаного спеціально і виключно для радіомовлення з урахуванням специфіки утворення звукового образу і технічних особливостей передачі інформації акустичними каналами.

Рассмотрены вопросы, касающиеся оригинальной радиопьесы, в частности, роли и назначения данного искусства, особенностей его создания. Раскрыто содержание оригинальной радиопьесы как драматического произведения, написанного специально и исключительно для радиовещания с учетом специфики создания звукового образа и технических особенностей передачи информации по аккустическим каналам.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.469.3 я73 + Ч631.639 я73 + Ш6(4УКР)6-67 + Ш5(4УКР)6-336 я73-1 + Ш5(0)-336 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА634113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Хороб С. І. 
Українська драматургія: крізь виміри часу (теоретичні та історико-літературні аспекти драми) : Зб. ст. / С. І. Хороб; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. Ін-т українознав. - Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 1999. - 200 c. - укp.

Висвітлено теоретичні та історико-літературні проблеми української драматургії. Розкрито суть понять конфлікту, характеру, дії та драматизму. Визначено типи художнього мислення (неоромантизм, символізм, експресіонізм) у творах Лесі Українки, В.Винниченка, О.Олекси, М.Куліша, С.Черкасенка, І.Кочерги, Г.Лужницького.

Освещены теоретические и историко-литературные проблемы украинской драматургии. Раскрыта сущность понятий конфликта, характера, действия и драматизма. Определены типы художенственного мышления (неоромантизм, символизм, экспрессионизм) в произведениях Леси Украинки, В.Винниченка, Александра Олекся, М.Кулиша, С.Черкасенко, И.Кочерги, Г.Лужницкого.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-336 + Ш5(4УКР)6-336 + Щ334.3(4УКР)6-074

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА653816 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бондарева О. Є. 
Міф і драма у новітньому літературному контексті: поновлення структурного зв'язку через жанрове моделювання : Моногр. / О. Є. Бондарева. - К. : Четверта хвиля, 2006. - 510 c. - Бібліогр.: с. 456-490. - укp.

Розглянуто основні закономірності жанрового моделювання в українській драматургії останньої третини ХХ - початку ХХІ ст., можливі форми та фіксовані механізми процесуальної взаємодії міфу та драми на підставі стильової еклектики, жанрової гібридизації, гіпертекстуальності, різних європейських театральних практичних напрямів ХХ ст. Проаналізовано різні рівні засвоєння новітніми драматургами художніх і культурних "протекстів", визначено провідні критерії активного відбору, завдяки якому тексти попередніх епох, прочитані на інтертекстуальному чи інтермедіальному рівнях, набувають статусу естетичних міфів для драматургії кінця ХХ - початку ХХІ ст.

Рассмотрены основные закономерности жанрового моделирования в украинской драматургии последней трети ХХ - начала ХХІ вв., возможные формы и фиксированные механизмы процессуального взаимодействия мифа и драмы на основе стилевой эклектики, жанровой гибридизации, гипертекстуальности, разных европейских театральных практических направлений ХХ вв. Проанализированы разные уровни усвоения новейшими драматургами художественных и культурных "протекстов", определены ведущие критерии активного отбора, благодаря которому тексты предшествующих эпох, прочитанные на интертекстуальном или интермедиальном уровнях, приобретают статус эстетических мифов для драматургии конца ХХ - начала ХХІ вв.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.191 + Ш401.46 + Ш5(4УКР)6-336 + Ш5(Ук=4/8)-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА678203 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Свербілова Т. Г. 
Українська драма 30-х рр. ХХ ст. як модель масової культури та історія драматургії у постатях / Т. Г. Свербілова, Л. В. Скорина. - Черкаси : Маклаут, 2007. - 384 c. - Бібліогр.: с. 369-379. - укp.

Визначено сутність соцреалізму як проекту авангардної парадигми і національного дискурсу масової культури. Розглянуто історію розвитку української драматургії початкового періоду тоталітаризму, охарактеризовано основні жанрові моделі масової культури соцреалізму, визначено проблематику й особливості українських драматичних дискусій кінця 1920-х - 1930-х рр. Проаналізовано творчу діяльність видатних українських драматургів - М.Куліша, І.Дніпровського, І.Кочерги, О.Корнійчука, І.Микитенка.

Определена сущность соцреализма как проекта авангардной парадигмы и национального дискурса массовой культуры. Рассмотрена история развития украинской драматургии начального периода тоталитаризма, охарактеризованы основные жанровые модели массовой культуры соцреализма, проанализирована проблематика и особенности украинских драматических дискуссий конца 1920-х - 1930-х гг. Освещена творческая деятельность выдающихся украинских драматургов - Н.Кулиша, И.Днепровского, И.Кочерги, А.Корнейчука, И.Микитенко.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА692088 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Школа В.  
Функціонування жанру агітп'єси в українській драматургії 20-х років XX ст. / В. Школа // Слово і час. - 2008. - № 2. - С. 93-96. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
12.

Свербілова Т. Г. 
Від модерну до авангарду: жанрово-стильова парадигма української драматургії першої третини ХХ століття / Т. Г. Свербілова, Н. П. Малютіна, Л. В. Скорина; Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка НАН України. - Черкаси, 2009. - 598 c. - Бібліогр.: с. 577-590. - укp.

Висвітлено історію української драматургії одного з найбільш насичених і складних періодів - першої третини XX ст. Здійснено літературознавчий аналіз творів маловідомих авторів і запропоновано нові інтерпретації класики. Вітчизняну драматургію 1900 - 1930-х рр. розглянуто в контексті модерних інтерпретаційних методик. Особливу увагу приділено драматургічним творам Л. Українки, О. Олеся, В. Винниченка, М. Куліша І. Дніпровського, І. Кочерги, Я. Мамонтова, О Корнійчука, І. Микитенка.

Освещена история украинской драматургии одного из наиболее насыщенных и сложных периодов - первой трети XX в. Осуществлен литературоведческий анализ произведений малоизвестных авторов и предложены новые интерпретации классики. Отечественная драматургия 1900 - 1930-х гг. рассмотрена в контексте современных интерпретационных методик. Особое внимание уделено драматургическим произведениям Л. Украинки, А. Олеся, В. Винниченко, Н. Кулиша, И. Днепровского, И. Кочерги, Я. Мамонтова, А. Корнейчука, И. Микитенко.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-336 + Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА708560 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Курбасівські читання : наук. вісн. N 3, ч. 2. Екзистенційний локус у новітній українській драматургії / ред.: О. Бондарева, В. Собіянський; Нац. центр театр. мистец. ім. Л.Курбаса. - К., 2008. - 386 с. - укp.

Проаналізовано політеїзм як містичну структурну гру у сюжетних архетипах сучасної української драматургії. Висвітлено питання актуалізації ранніх театрально-драматургічних форм у сучасних українських п'єсах. Визначено структурні рівні втілення категорії часовості у поетиці п'єси Л. Чупіс "Танці гончарного кола", зокрема, в архітектоніці тексту і композиції висловлювань, розщепленні свідомості (мовлення) героїні, перекодування метафор і метонімій. Описано типологічні особливості української новітньої драматургії в сучасному екзистенційному контексті.

Проанализирован политеизм как мистическая структурирующая игра в сюжетных архетипах современной украинской драматургии. Освещены вопросы актуализации ранних театрально-драматургических форм в современных украинских пьесах. Определены структурные уровни воплощения категории временности в поэтике пьесы Л. Чупис "Танцы гончарного круга", в частности, в архитектонике текста и композиции высказываний, раздробленности сознания (речи) героини, перекодировки метафор и метонимий. Описаны типологические особенности украинской новейшей драматургии в современном экзистенциальном контексте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ6(4Укр)6-62z43 + Ш5(4Укр)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73316 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Атаманчук В. П. 
Жанр трагедії в українській драматургії 1910 - 1920-х років: ідейно-естетична парадигма : Автореф. дис... канд. філол. наук / В. П. Атаманчук; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2007. - 20 c. - укp.

З'ясовано жанрові особливості трагедії в українській драматургії початку XX ст. На підставі аналізу творів В.Винниченка, М.Куліша, І.Дніпровського, Мирослава Ірчана, Л.Первомайського, М.Грушевського, І.Кочерги, С.Черкасенка визначено ідейно-естетичну парадигму жанру трагедії, виділено специфічні жанрові ознаки (у порівняні з іншими періодами розвитку жанру), зумовлені формуванням нового типу трагедійного героя, який виявляє себе як активна особистість у збуреному історичними процесами суспільстві та як особистість, схильна до рефлексії. Досліджено риси поетики жанру за допомогою аналізу образу трагедійного героя, змісту трагедійного конфлікту, перебігу драматичної дії. Здійснено аналіз функціонування жанру трагедії в її жанрових модифікаціях (політичної, історичної, соціально-побутової трагедії). Проведено зіставлення категорії трагедійного та трагікомічного. З'ясовано особливості їх взаємозв'язку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-336 + Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352167 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Попович Н. Ф. 
Літературно-художня антропонімія української драматургії XIX - XX ст. : Автореф. дис... канд. філол. наук : 10.02.01 / Н. Ф. Попович; Ужгород. нац. ун-т. - Ужгород, 2004. - 21 c. - укp.

Вперше здійснено монографічний опис літературно-художньої антропонімії (ЛХА) української драматургії XIX - XX ст. Уточнено основні терміни літературно-художньої антропоніміки, з'ясовано функціонально-стилістичне навантаження онімів, встановлено семантичні варіації ЛХА, які виникають у конкретному вжиткові та зумовлені контекстом твору. Виявлено специфічні ознаки ЛХА драматичних творів, досліджено склад літературно-художньої антропонімії української драматургії XIX - XX ст., з'ясовано структуру ЛХА.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-316.2 + Ш5(4УКР)5-336 + Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330671 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бондарева О. Є. 
Міф та антиміф у жанровому моделюванні української драматургії кінця ХХ - початку XXI ст. : Автореф. дис... д-ра філол. наук / О. Є. Бондарева; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2007. - 40 c. - укp.

Досліджено основні закономірності жанрового моделювання в українській драматургії останньої третини XX - початку XXIст., можливі форми та фіксовані механізми процесуальної взаємодії міфу та драми під тиском стильової естетики, жанрової гібридизації, потужної гіпретекстуальності, різних європейських театральних практик XX ст. Жанрову систему новітньої української драматургії відрефлектовано як структурну цілісність зі сформованими закономірностями та механізмами внутрішніх процесів, окремі аспекти якої розглянуто на порівняльному синхронному зрізі метропольної і діаспорної драми. Обгрунтування більшості жанрових модусів здійснено з урахуванням діахронних претекстів. Досліджено різнорівневі організації сценічного простору, персонажів, драматургічного мовлення у п'єсах новітніх українських драматургів, завдяки яким оформлюється сучасна опозиція мінетичної/неміметичної п'єси, розкрито потенційність міфологічних структур для жанрово-стильової динаміки драматургії останньої третини XX - початку XXI ст. У науковий контекст введено розпорошені тексти українських драматургів досліджуваного періоду, які носять відкрито експериментальний характер і майже випадають за межі сьогоденного офіційного літературного та театрального процесу. Обгрунтовано їх значення як повноцінної наукової рефлексії та змодельовано потенційне академічне поле для подальших студіювань новітньої української драматургії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.191 + Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349150 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Працьовитий В. С. 
Проблема національного характеру в українській драматургії 20 - початку 30-х років ХХ століття : Автореф. дис... д-ра філол. наук : 10.01.01 / В. С. Працьовитий; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2004. - 35 c. - укp.

Досліджено проблему національного характеру як літературознавчої категорії у творчості українських драматургів 1920 - 1930 рр. М.Куліша, І.Кочерги, О.Корнійчука, І.Микитенка, Я.Мамонтова, Я.Галана. Уперше в літературознавстві проаналізовано вияви української ментальності в драматичних, комічних і трагічних образах-характерах, розкрито естетичну природу героїв, простежено їх історико-часову зумовленість, вивчено тісний взаємозв'язок національного характеру з жанровою природою драматичного твору, його поетикою. Зроблено висновок, що у досліджений період проблема творення національних характерів стала надзвичайно актуальною, від її розв'язання залежала доля національно-культурної ідентичності української драми, яка під тиском більшовицької ідеології втрачала свою самобутність. На підставі аналізу п'єс зазначених драматургів доведено, що творення високохудожнього образу-характеру можливе на національних засадах та на базі розгляду національної проблеми як суперечностей людської природи, зумовлених певними обставинами. Зроблено висновок, що без національного колориту неможливо створити художньо переконливі образи-характери, оскільки тематика, проблематика та природа української драми традиційно пов'язана з життям народу, його ідеалами, звичаями та уподобаннями. Створено концепцію розвитку української драматургії дослідженого періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328998 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Гудзенко О. П. 
Романтичні засади української драматургії 20-х років ХХ століття (І.Дніпровський, Я.Мамонтов, М.Куліш) : Автореф. дис... канд. філол. наук : 10.01.01 / О. П. Гудзенко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2002. - 19 c. - укp.

Визначено нові підходи до осмислення стильової своєрідності української драматургії 1920-х рр., заснованої на роматничній традиції. Особливу увагу приділено функціонуванню антологічних моделей в драматургії зазначеного періоду. Проаналізовано розгортання романтичної колізії "зародження ідеалу - сумніви в ньому - крах ідеалу" та зроблено висновки щодо домінування песимістичного сприйняття дійсності в драмі 1920-х рр. Комплексно простежено побутування так званої "пророчої" п'єси на українському літературному грунті у контексті антонімії "пророк - антипророк". Осмислено функціонування образу романтичного героя, зокрема, героя - "двійника" у драмі 1920-х рр., роздвоєння свідомості особистості якого відбувається на тлі романтичного конфлікту почуття та обов'язку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318509 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ожигова О. В. 
Стилізація усно-розмовної мови в текстах сучасної української драматургії : Автореф. дис... канд. філол. наук : 10.02.01 / О. В. Ожигова; НАН України. Ін-т укр. мови. - К., 2003. - 23 c. - укp.

Досліджено явище стилізації усно-розмовної мови в текстах, які створили сучасні українські драматурги - І.Андрусяк, І.Бондар-Терещенко, Я.Верещак, Н.Ворожбит, О.Гончаров, Л.Демська, В.Діброва, К.Демчук, О.Ірванець, О.Кирилова, О.Миколайчук-Низовець, Н.Неждана, О.Погребінська, В.Сердюк, О.Сліпець, В.Фольварочний, С.Щученко. На тлі загальної тенденції до демократизації літературної мови, лібералізації норм, використання в художніх текстах периферійних пластів лексики (зниженої, вульгаризмів, жаргонізмів, арготизмів) простежено механізми активної взаємодії усно-розмовних і книжних елементів, визначено засоби інтелектуалізації мовних партій персонажів. Із використанням методу стилістичного експерименту виявлено особливості функціонування усно-розмовних одиниць у текстах сучасної драми. Застосовано метод соціолінгвістичного аналізу з метою диференціювання мовно-соціальних типів, виявлення часових і соціальних маркерів, а також з'ясування місця сучасного драматургійного дискурсу в розвитку літературної мови. За допомогою методу інтерпретування декодовано факти художньої мови та визначено їх рецепцію, зважаючи на стилістичну доцільність. За методом асоціативно-семантичного та компонентного аналізу вивчено лексичні та фразеологічні явища сучасних драм, установлено відношення синонімізації та механізми гри слів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-1/7 + Ш401.17 + Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325035 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сафонова Н. М. 
Суб'єктивна модальність у діалозі та полілозі сучасної української драми (семантика та прагматика) : Автореф. дис... канд. філол. наук / Н. М. Сафонова; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2006. - 20 c. - укp.

Проведено загальнотеоретичний та семантико-прагматичний аналіз категорії суб'єктивної модальності (СМ) на рівні драматургічного дискурсу (ДД). Всебічно вивчено діалогічне та полілогічне мовлення драми, їх структуру, семантичну та прагматичну роль у репрезентації ставлення мовця до змісту повідомлюваного. Розглянуто специфіку вираження СМ у ДД у кореляції до логічного та синтаксичного плану її функціонування, введено поняття модалеми, її статусу в дискурсі, запропоновано типологію модалем з опорою на семантичну конгруентність категорії СМ та оцінки. Висвітлено етіологію суб'єктивно-модальних смислів ДД, зокрема вплив референції, конситуації та підтексту на загальну смислову рамку тематичного діалогічного блоку, розкрито значення паратексту у розумінні інформаційного тла ДД як дискурсів невласне креолізованої природи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-227 + Ш401.171 + Ш5(4УКР)6-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА342524 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського