Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (80)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч441$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 143
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Польшин А. К. 
Психологические особенности адаптации студентов к обучению в вузе / А. К. Польшин, Л. В. Жарова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 141-145. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

На підставі аналізу результатів експериментального дослідження виявлено ряд психологічних особливостей процесу адаптації студентів до навчання у вищих учбових закладах. З метою підвищення ефективності даного процесу адаптації розроблено практичні рекомендації для студентів та викладачів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14с25 + Ч441

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Шелегова Л. Л. 
Психологические основы обучения взрослых (на опыте совместных семинаров НБУ и Банковских академий Германии по повышению квалификации сотрудников и преподавателей) / Л. Л. Шелегова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 186-192. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Проаналізовано основні психологічні проблеми професійного навчання дорослих, що розглядались на спільних українсько-німецьких та українсько-американських семінарах у рамках проекту Європейського суспільства "Тасис", Національної ради з економічної освіти США.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю936.13 + Ч441

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сергеева Т. В. 
Модель динамики саморазвития субъекта в рамках гуманистической технологии / Т. В. Сергеева // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 146-149. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Наведено модель динаміки саморозвитку суб'єкта, що відображає психологічну концепцію гуманістичної технології саморозвитку та взаємозв'язок, взаємозалежність і взаємовплив компонентів діяльності на рівнях зовнішньої предметної діяльності та рефлексії. Обгрунтовано необхідність розвитку студентів на рівні рефлексії. Простежено процес використання моделі в ситуації навчання з метою усвідомлення учнями психологічних закономірностей власного саморозвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч441

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бурлука О. В. 
Самоосвіта особистості як соціокультурне явище : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 17.00.01 / О. В. Бурлука; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2005. - 16 c. - укp.

Комплексно досліджено явище самоосвіти особистості, що впливає на становлення та розвиток загальної культури особистості та суспільства в цілому. З'ясовано ступінь наукової розробки та розглянуто методологічні засади дослідження самоосвіти особистості. Розкрито інформаційно-забезпечувальну природу даного явища (письмового, природного, соціокультурного). Обгрунтовано зміст і функції самоосвіти особистості. Здійснено філософсько-культурологічний аналіз самоосвіти. Проаналізовано процес її виникнення та історичного розвитку як соціокультурного явища. Досліджено становлення та розвиток основних технологій стратегій, моделей самоосвіти особистості та їх трансформацію у процесі соціокультурної динаміки світової та вітчизняної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671 + Ч441.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338885 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Баранова С. В. 
Особливості використання тренінгової форми роботи в процесі навчання дорослої аудиторії / С. В. Баранова // Освіта на Луганщині. - 2006. - № 1. - С. 48-52. - укp.

Обгрунтовано доцільність використання тренінгової форми роботи у процесі навчання дорослої аудиторії. Надано характеристики активних методів тренінгової форми навчання, види діяльності, основні завдання, які постають у ході роботи, рішення, що випливають з роботи, їх позитивні та негативні сторони. Зроблено акцент на те, що під час тренінгу використовуються всі варіанти активних методів соціально-психологічної підготовки, які дозволяють максимально використовувати всі можливості зворотного зв'язку. Доведено, що ефективність цієї форми полягає у її можливості проникнути в духовний світ людини, зрозуміти її суперечливість і багатозначність.


Ключ. слова: тренінгова форма роботи, дискусія, інтенсифікація
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Вознюк Л. В. 
Технологія підготовки курсових проектів у системі післядипломної педагогічної освіти / Л. В. Вознюк // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 1. - С. 22-25. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто проблеми проектної діяльності в системі післядипломної педагогічної освіти (ПДПО). Звернено увагу на один із шляхів оновлення змісту роботи ПДПО - запровадження проектної діяльності як однієї з продуктивних технологій андрагогіки. Використано досвід роботи Дніпропетровського обласного інституту ПДПО. Розроблено технологію підготовки курсових проектів для слухачів курсів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч441.286

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Аніщенко В. М. 
Відкрите професійне навчання кваліфікованих робітників на виробництві : метод. рек. / В. М. Аніщенко; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. - К. : Наук. світ, 2007. - 49 c. - Бібліогр.: с. 35-37. - укp.

Розкрито особливості організації відкритого професійного навчання кваліфікованих робітників на базі модульної технології Міжнародної Організації Праці. Висвітлено методику відкритого модульного навчання, організацію ресурсної бази для його забезпечення.

Раскрыты особенности организации открытого профессионального обучения квалифицированных работников на основе модульной технологии Международной Организации Труда. Освещены методика открытого модульного обучения, организация ресурсной базы для его обеспечения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.5р + Ч441.290р

Шифр НБУВ: ВА700983 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Огієнко О. І. 
Андрагогічний підхід у неперервній освіті дорослих : метод. рек. / О. І. Огієнко; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2007. - 39 c. - Бібліогр.: с. 38. - укp.

Висвітлено проблеми здійснення неперервної освіти в контексті самореалізації дорослої людини з урахуванням її вікових особливостей. Проаналізовано етапи становлення андрагогіки як науки, можливості застосування андрагогічного підходу у навчанні дорослої людини. Описано андрагогічні принципи та моделі навчання.

Освещены проблемы осуществления непрерывного образования в контексте самореализации взрослого человека с учетом его возрастных особенностей. Проанализированы этапы становления андрагогики как науки, возможности применения андрагогического подхода в обучении взрослого человека. Описаны андрагогические принципы и модели обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.207р

Шифр НБУВ: Р110133 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Набока Л. 
Особливості навчання дорослих з погляду педагогічної технології / Л. Набока // Післядиплом. освіта в Україні. - 2007. - № 1. - С. 49-51. - укp.

Викладено наукову систематизацію конкретних цілей навчання дорослих. Розглянуто й охарактеризовано форми даного навчання, проаналізовано структуру цього процесу. Наведено класифікацію стилів розумової діяльності та їх характеристики. Визначено основні параметри, що визначають андрагогізацію змісту, форм і методів навчання в системі післядипломної освіти. Доведено, що технологія навчання дорослих надає можливість тим, хто навчається, брати активну участь у плануванні, реалізації, оцінюванні та корекції процесу навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ткачова Т. М. 
Наукові підходи до професійної підготовки педагогів, що займаються вихованням / Т. М. Ткачова // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 1. - С. 56-60. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто різні підходи до розуміння феномену виховання. Визначено принципи андрагогіки на думку різних авторів, надано поняття "інформаційна освіта". З урахуванням основних положень андрагогіки наведено позиції роботи зі спеціалістами та учнівською молоддю. Сформовані принципи навчання дорослих складають теоретичну базу навчання спеціалістів із виховної роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.2 + Ч421.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Думанська Л. А. 
Андрагогічні засади педагогічної комунікації в системі післядипломної освіти / Л. А. Думанська // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 1. - С. 61-64. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему педагогічної комунікації в системі післядипломної освіти. Надано теоретичне обгрунтування сутності, структури та функцій процесу педагогічного спілкування. Розглянуто питання характеристики комунікативного процесу в історичному аспекті, особливості педагогічної комунікації як однієї з провідних функцій людської комунікації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314 + Ч441.352.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Цимбал І. І. 
Андрагогіка як принцип неперервної освіти дорослих / І. І. Цимбал // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 1. - С. 4-8. - укp.

Розкрито погляди науковців, які досліджували проблему неперервної освіти (НПО) дорослих у різні часи, на призначення андрагогіки та організацію на її основі системи освіти педагогів. Обгрунтовано зростання ролі НПО у сучасний час за умов зростання інформативності суспільства та покращання якості освіти. Розглянуто проблему "НПО" та андрагогіки в історичному аспекті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.207

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Арешонков В. Ю. 
Модель удосконалення педагогічної самоорганізації в системі післядипломної педагогічної освіти / В. Ю. Арешонков // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 1. - С. 26-30. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто актуальність дослідження проблеми педагогічної самоорганізації та її теоретичне обгрунтування різними вченими. Модель педагогічної самоорганізації за умов діяльності Інституту післядипломної педагогічної освіти (ПДПО) являє собою підвищення ефективності організаційного впливу на чотири блоки (змістовний, аксіологічний, технологічний, методологічний) формування педагогічної компетентності сучасного вчителя. Звернено увагу на рівні професійної самоорганізації педагогів і питання переорієнтації західної ПДПО на самоорганізацію слухачів за умови гуманізації навчально-виховного процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.431 + Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Воротникова І. П. 
Використання інформаційних технологій у процесі підготовки вчителів у післядипломній педагогічній освіті / І. П. Воротникова // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 1. - С. 52-55. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто проблеми впровадження інформаційних технологій у навчальний процес і підготовки вчителя до використання інформаційних технологій у системі післядипломної педагогічної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.253 + Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гадзецький Б. 
Запровадження елементів андрагогічного підходу у процесі навчання на курсах підвищення кваліфікації працівників вищої школи / Б. Гадзецький // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - № 2. - С. 20-22. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано сучасні загальносвітові тенденції переходу до визначення цілей та оцінювання освітніх результатів в контексті розвитку особистості, її соціалізації та самореалізації. Доведено необхідність зміни підходів до організаційно-педагогічних засад курсової підготовки керівних кадрів вищої школи. Запропоновано розроблену андрагогічну модель навчання, розглянуто її основні принципи, які обгрунтовують та стимулюють діяльність слухача та викладача. Описано досвід запровадження елементів андрагогічного підходу в практику навчального процесу на курсах підвищення кваліфікації працівників вищої школи. Зроблено висновок, що перехід на андрагогічну модель навчання сприяє розвитку творчого мислення, активізує пізнавальну діяльність, формує соціальну компетентність та пов'язує теорію з практикою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч441.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Клокар Н. 
Андрагогічна модель підвищення кваліфікації педагогів на засадах диференційованого підходу / Н. Клокар // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - № 2. - С. 23-28. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

За результатами проведеного дослідження системи післядипломної освіти педагогів висвітлено різні моделі її організації, виявлено динаміку особистісних змін педагогів з застосуванням диференційованого підходу до підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Наведено трактування поняття "модель" та розглянуто специфічні особливості моделювання як універсального методу дослідження. Обгрунтовано необхідність розробки мобільної моделі підвищення кваліфікації, визначено дидактичні принципи та умови її реалізації у навчанні дорослих. Охарактеризовано етапи вивчення запитів та потреб педагогів у міжатестаційний період: І - докурсовий, ІІ - курси підвищення кваліфікації (ПК), ІІІ - післякурсовий. Наведено відмінності традиційної й складної (багатовимірної) моделі організації підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Охарактеризовано етапи реалізації концепції ПК педагогів на засадах диференційованого підходу: I - курси ПК; II - семінари, тренінги, інструктивно-методичні наради міжкурсового періоду; III - робота обласних опорних закладів, шкіл ППД, стажування; IV - авторські курси; V - авторські посібники, підручники, програми. Зазначено, що запропонована модель втілює безперервність процесу професійного зростання педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.2 + Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ковальчук В. 
Особистісно-орієнтований підхід у навчанні дорослих / В. Ковальчук // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 36-39. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто організацію навчального процесу дорослих на засадах особистісно орієнтованого навчання, яке дає змогу змінити підходи до професійної підготовки, усталені стереотипи, зорієнтує навчання на потреби учня. Зосереджено увагу на особливостях дорослих учнів, що впливає на процес їх учіння, та вимагає застосування сучасних методик особистісно орієнтованого навчання. На основі принципів природного навчання уваги, пошуку інформації, опрацювання висновків та перевірки, узагальнено вимоги до побудови чотирьох етапів уроку: зв'язки, пізнавальної вправи, емпіричної вправи, практичного застосування. Охарактеризовано призначення кожного заходу в межах плану заняття. Проінформовано про апробацію такого підходу в рамках міжнародного проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.223.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Сорочан Т. 
Професійна діяльність андрогогів. Сучасний погляд / Т. Сорочан // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2008. - № 4. - С. 27-32. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто нові тенденції в системі післядипломної педагогічної освіти, спрямовані на оновлення всієї системи безперервного професійного розвитку керівників і педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до принципів андрагогіки. Проаналізовано актуальні проблеми оновлення змісту, методик і технологій діяльності, а також визначення функцій андрогогів у системі післядипломної педагогічної освіти. Виявлено чинники, які впливають на професійну діяльність андрогогів, якими є: нові вимоги до учасників навчально-виховного процесу, посилення культурологічної функції освіти, спрямованість на тривалі інновації, урахування особливостей навчання дорослих. Розглянуто провідні функції андрогогів, зокрема, функцію андрогога-викладача, функцію фасилітації, консультування, експертизи, методичну функцію. З урахуванням певної циклічності у професійному зростанні педагогів у процесі післядипломного навчання запропоновано позначити безперервність післядипломної освіти педагогічних кадрів терміном "андрогогічний цикл".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.421

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Григор'єва Т. Ю. 
Педагогічні умови ефективного навчання дорослих / Т. Ю. Григор'єва // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2008. - Вип. 37. - С. 148-152. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто питання підготовки вчителя-філолога до навчання дорослих, висвітлено педагогічні умови ефективного навчання дорослих, визначено виконавчі функції вчителя у дорослій аудиторії. На підставі результатів аналізу характерних особливостей, індивідуальних рис дорослого слухача, що визначають ставлення особистості до навчання, окреслено основні принципи навчання, які сприятимуть ефективності навчального процесу.

Рассмотрен вопрос подготовки учителя-филолога в обучении взрослых, описаны педагогические условия эффективного обучения взрослых, определены функции учителя во взрослой аудитории. На основе результатов анализа характерных особенностей взрослого слушателя, которые определяют отношение личности к процессу обучения, выделены основные принципы обучения, которые способствуют эффективности процесса обучения.

The article deals with some aspects of the teacher training in adult education, outlines the effective adult teaching. The attention is given to the main functions of the teacher in adult audience. On the basis of the main general and individual features analysis of the adult learner, which denote the individualТs attitude towards the learning, the author presents the main principles of the effective adult teaching.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р5 + Ч441.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сігаєва Л. 
Неперервна освіта для ціложиттєвого розвитку особистості людини: історико-педагогічний аспект / Л. Сігаєва // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2008. - № 1. - С. 146-158. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Розглянуто передумови функціонування освіти дорослих у контексті неперервного навчання, яке сприяє підвищенню компетенції дорослої людини. Наведено концепцію неперервної освіти та висвітлено форми організації навчання. Сформульовано визначення неперервного навчання та неперервної освіти. Розкрито історико-педагогічний аспект становлення неперервної освіти, охарактеризовано спроби створення періодизації у її розвитку та показано еволюцію цього поняття. Зроблено висновок, що саме розвиток освіти дорослих призвів до значних змін у сучасній освіті, позитивно вплинув на розвиток формальної, традиційної освіти, сприяв появі нових форм і видів навчання людей у різному віці.

Рассмотрены предпосылки функционирования образования взрослых в контексте непрерывного обучения, которое содействует повышению компетентности взрослого человека. Приведена концепция непрерывного образования и освещены формы организации обучения. Сформулировано определение непрерывного обучения и непрерывного образования. Раскрыт историко-педагогический аспект становления непрерывного образования, охарактеризованы попытки создания периодизации в его развитии и показана эволюция этого понятия. Сделан вывод о том, что именно развитие образования взрослых привело к значительным изменениям в современном образовании, позитивно повлияло на развитие формального, традиционного образования, и способствовало появлению новых форм и видов обучения людей в разном возрасте.

In the paper the author considers the adults education in the context оf continuous learning for making possible the personal development, defines the terms of continuous learning and continuous education. To the author's mind the development of adults education leads to essential changes in the modern education system, in formal and traditional education and creation of new kinds of education for people in different age.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.207

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського