Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (59)Книжкові видання та компакт-диски (1438)Журнали та продовжувані видання (434)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.26$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 390
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Єрмак С. М. 
Визначення змісту трудового навчання з "Електротехнічних робіт" в 5 - 9 класах / С. М. Єрмак // Наука і сучасність. - К., 2000. - Вип. 2, ч. 1. - С. 79-85. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Визначено основні поняття та уміння, які необхідно сформувати в учнів 5-9 класів у процесі вивчення електротехнічних робіт.


Індекс рубрикатора НБУВ: З2р(4Укр)-21 + Ч421.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Тхоржевський Д. О. 
Загальноосвітня підготовка учнів у процесі трудового навчання / Д. О. Тхоржевський, В. О. Дідух, В. К. Сидоренко, Р. О. Захарченко, В. І. Чепок; ред.: Д. О. Тхоржевський; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 1998. - 183 c. - укp.

Висвітлюються загальноосвітні завдання трудового навчання та шляхи їх здійснення, політехнічна освіта в процесі трудового навчання, соціально-психологічні передумови вибору професії, профорієнтаційна робота в загальноосвітньому навчально-виховному закладі, зміст трудового навчання як засіб профорієнтації школярів. Розглядаються різні види виховання особистості школяра: патріотичне, трудове, економічне, естетичне, екологічне, розумове та фізичне. Характеризуються загальні дидактичні основи індивідуального підходу до учнів, а також диференційовані завдання як засіб індивідуального підходу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч421.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587650 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гушулей Й. М. 
Загальнотехнічна підготовка учнів у процесі трудового навчання: дидактичний аспект / Й. М. Гушулей; ред.: Г. В. Терещук; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. - Т., 2000. - 312 c. - Бібліогр.: 163 назв. - укp.

Розглянуто концепцію поглибленої загальнотехнічної підготовки учнів у системі безперервної освіти "школа - вищий заклад освіти". Розкрито дидактичні умови реалізації структурно-функціональної моделі поглибленого вивчення техніки у ліцеї. Значну увагу приділено аналізу змісту та структури загальнотехнічних знань, процесу їх засвоєння, шляхів реалізації проблемного підходу. Обгрунтовано рівні вивчення технічних об'єктів, виділено аспекти даного процесу - загальноосвітній та професійний. Проведено систематизацію навчального матеріалу про технічні об'єкти з урахуванням функціональної специфіки їх основних органів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202 + Ч421.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597070 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Трубачева С. Е. 
Методи самостійного набуття знань учнями у сучасній школі / С. Е. Трубачева; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : ФАДА, ЛТД, 2000. - 30 c. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено актуальну проблему вдосконалення методів самостійного набуття знань, підвищення ефективності їх застосування. Визначено специфіку названих методів навчання, їх структуру та функції. Розглянуто шляхи оптимізації застосування методів. Запропоновано модель навчального заняття з домінуванням методів самостійного набуття знань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.267

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р90627 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ярошенко О. Г. 
Проблеми групової навчальної діяльності школярів: дидактико-методичний аспект / О. Г. Ярошенко. - К. : Станіца, 1999. - 245 c. - Бібліогр.: 208 назв. - укp.

Розглядається дидактична концепція групової навчальної діяльності школярів, детально характеризуються особливості діяльності малих навчальних груп учнів на різних етапах процесу засвоєння знань, розкривається методика групової навчальної роботи. Висвітлюються та аналізуються результати тривалого педагогічного експерименту, проведеного автором з метою перевірки ефективності діяльності малих груп учнів у навчанні хімії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.26

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Колесникова В. Ф. 
Проектування наступності трудової підготовки дошкільників і молодших школярів / В. Ф. Колесникова. - К : Знання, 1999. - 125 c. - Бібліогр.: 183 назв. - укp.

Здійснено теоретичний аналіз та розглянуто стан розвитку наукових уявлень про сутність наступності трудової підготовки дошкільників і молодших школярів, розкрито психологічний зміст основних понять, а також проаналізовано дані про особливості та взаємообумовленість трудових умінь. Описано методику визначення психолого-педагогічних умов наступності та обгрунтовано доцільність її використання. Подано результати вивчення особливостей трудових умінь у двох вікових групах. Детально проаналізовано особливості виконання експериментальних завдань, що базуються на варіюванні умов подання та використання різноманітного стимульного матеріалу. Обгрунтовано та описано методику формуючого експерименту, розкрито специфіку проектування розгорненості і послідовності дій на наочному, наочно-схематичному та вербальному стимульному матеріалі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592989 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Скрипченко О. В. 
Психолого-педагогічний аналіз уроку : Навч. посіб. для викл. психології і педагогіки та студ. пед. вузів і пед. уч-щ / О. В. Скрипченко, Т. М. Лисянська, Л. О. Скрипченко. - К., 1999. - 102 c. - укp.

Розглядаються психолого-педагогічні умови, що забезпечують ефективність уроку; вимоги до сучасного уроку; психолого-педагогічні вимоги до змісту уроку; виявлення основних психічних функцій в учнів та емоційно-вольові процеси у "важких" учнів під час уроку; співвідношення різних методів навчання на уроці тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.260.1 + Ю984.030.3-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА591600 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Тхоржевський Д. О. 
Методика трудового та професійного навчання : Підруч. для вищ. пед. навч. закл. / Д. О. Тхоржевський; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2004. - 320 c. - укp.

Розкрито особливості предмету та завдань методики трудового навчання як навчального предмету та галузі педагогічної науки. Охарактеризовано питання генезису та трансформації трудового навчання як шкільного предмету, його загальноосвітні завдання та зміст позакласної роботи. Проаналізовано механізми формування технічних понять та практичних умінь і навичок, організаційні форми, принципи та методи навчання. Приділено увагу аспектам технічної праці у V - IX класах. Наведено приклади розробок, які охоплюють обробку металів, деревини, електротехнічні роботи та виготовлення виробів з деталями з різних матеріалів.

Раскрыты особенности предмета и заданий методики трудового обучения как учебного предмета и отрасли педагогической науки. Охарактеризованы вопросы генезиса и трансформации трудового обучения как школьного предмета, его общеобразовательные задачи и содержание внеклассной работы. Проанализированы механизмы формирования технических понятий, практических умений и навыков, организационные формы, принципы и методы обучения. Уделено внимание аспектам технического труда в V - IX классах. Приведены примеры разработок, которые охватывют обработку металлов, древесины, электротехнические работы и изготовление изделий с деталями из разных материалов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26102 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Теорія і методика трудового навчання : Прогр. для пед. навч. закл. / уклад.: О. М. Коберник; Наук.-метод. центр вищ. освіти. - К. : Наук. світ, 2005. - 52 c. - Бібліогр.: 73 назв. - укp.

Висвітлено основи теорії трудової підготовки. Проаналізовано загальні питання методики трудового навчання на основі сучасних наукових досліджень. Розглянуто особливості методики вивчення технічних і обслуговуючих видів праці.

Освещены основы теории трудовой подготовки. Проанализированы общие вопросы методики трудового обучения на основе современных научных исследований. Рассмотрены особенности методики изучения технических и обслуживающих видов труда.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 р30-211

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА663565 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Виндюк А. В. 
Домашние задания как одна из форм самостоятельной деятельности по физической культуре / А. В. Виндюк // Физ. воспитание студ. творч. спец. - Х., 2002. - № 1. - С. 88-94. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Проаналізовано результати тестування 93 учителів фізичної культури стосовно проблеми організації самостійної діяльності школярів з фізичної культури. Зазначено, що у вчителів немає єдиної думки щодо окремих питань змісту процесу організації даної діяльності.


Ключ. слова: домашнее задание, учитель, самостоятельная деятельность
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ч421.265

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Васильєва С. О. 
Підготовка учнів до науково-дослідної діяльності / С. О. Васильєва // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 20. - С. 45-51. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено проблему підготовки учнів до науково-дослідної діяльності. Наголошено, що підготовку учнів необхідно здійснювати упродовж усього процесу навчання, починаючи з молодших класів, шляхом комплексного використання методів, завдань, форм уроків, спрямованих на активізацію пізнавальної діяльності учнів. Наведено приклади таких форм уроків, методів, завдань.

Освещена проблема подготовки учеников к научно-исследовательской деятельности. Подчеркнуто, что подготовку учеников к научно-исследовательской деятельности необходимо начинать с младших классов и продолжать при дальнейшем обучении путем комплексного использования методов, заданий, форм уроков направленных на активизацию познавательной деятельности учеников. Приведены примеры таких форм уроков, методов, заданий.

The article is devoted to a problem of opening-up of the schoolboys to research activity. Is detected what to start to prepare the schoolboys for research activity it is necessary from low classes and to prolong at further training, by complex(integrated) usage of methods, tasks, forms(shapes) of lessons directional on activating of cognitive activity of the schoolboys. The examples of such forms(shapes) of lessons, methods, tasks are adduced.


Ключ. слова: науково-дослідна діяльність, учні, творчість, підготовка
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.268

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Васильєва С. О. 
Проблема організації науково-дослідної діяльності у школі / С. О. Васильєва // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 4. - С. 33-42. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано досягнення та недоліки роботи Малої академії наук. Розглянуто питання організації наукових товариств у школах, як приклад висвітлено роботу наукового товариства школи N 126. На підставі анкетних даних виявлено причини небажання вчителів займатися науково-дослідною діяльністю (НДД). Розроблено тематичний план занять НДД.


Ключ. слова: школа, науково-дослідна діяльність
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.267

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Слюсаренко Н. В. 
Розвиток творчих здібностей учнів 5 - 9 класів на уроках обслуговуючої праці засобами ігрової діяльності : Навч.-метод. посіб. / Н. В. Слюсаренко. - Херсон, 2002. - 147 c. - Бібліогр.: 150 назв. - укp.

Висвітлено питання розвитку творчого потенціалу школярів засобами ігрової діяльності. Описано методику впровадження ігрової діяльності на уроках обслуговуючої праці. Розглянуто методичні засади ігрової діяльності та умови розвитку творчих здібностей учнів у грі.

Освещены вопросы развития творческого потенциала учеников средствами игровой деятельности. Описана методика внедрения игровой деятельности на уроках обслуживающего труда. Изложены методические основы игровой деятельности и условия развития творческих способностей учеников в игре.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266я73

Шифр НБУВ: ВА626551 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Матвієнко О. В. 
Організація педагогічної практики з виховної роботи у початковій школі / О. В. Матвієнко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : Стилос, 2003. - 124 c. - укp.

Розглянуто зміст, основні завдання і методичні програми педагогічної практики з виховної роботи, особливості її організації. Розкрито особистісно-ціннісні засади виховного процесу, наведено психолого-педагогічні рекомендації щодо індивідуальної роботи з дітьми.

Рассмотрены содержание, основные задания и методические программы педагогической практики по воспитательной работе, особенности её организации. Раскрыты личностно-ценностные принципы воспитательного процесса, приведены психолого-педагогические рекомендации относительно индивидуальной работы с детьми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266.69 я7

Шифр НБУВ: ВА639700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Проблеми трудової і професійної підготовки : Наук.-метод. зб. Вип. 7 / ред.: В. В. Стешенко; Слов'ян. держ. пед. ун-т. - Слов'янськ, 2002. - 153 с. - укp.

Розглянуто сучасні проблеми виховання та соціальної роботи, перспективи розвитку трудового навчання учнів та професійної підготовки учителів, застосування нових педагогічних та інформаційних технологій у навчальному процесі. Проаналізовано формування мотивації щодо вибору студентами майбутньої професійної діяльності, самосвідомості майбутнього спеціаліста на засадах національно-трудових традицій народу. Викладено методичні основи організації виховного процесу засобами гри у навчально-виховному комплексі "Школа - дошкільний заклад". Описано методичні особливості підготовки вчителя до занять з рукоділля, методику складання планів-конспектів уроків трудового навчання, застосування комп'ютерної версії діагностики професійного самовизначення учнів.

Рассмотрены современные проблемы воспитания и социальной работы, перспективы развития трудового обучения учеников и профессиональной подготовки учителей, применения новых педагогических и информационных технологий в учебном процессе. Проанализированы формирование мотивации относительно выбора студентами будущей профессиональной деятельности, самосознания будущего специалиста на основах национально-трудовых традиций народа. Изложены методические основы организации воспитательного процесса средствами игры в учебно-воспитательном комплексе "Школа - дошкольное заведение". Описаны методические особенности подготовки учителя к занятиям по рукоделию, методика составления планов-конспектов уроков трудового обучения, применения компьютерной версии диагностики профессионального самоопределения учеников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.266

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж69613 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Кловак Г. Т. 
Педагогіка наукової школи : Навч.-метод. посіб. для вищ. пед. навч. закл. / Г. Т. Кловак. - Чернігів, 2004. - 208 c. - укp.

Розкрито суть поняття наукової школи (НШ), її ознаки, визначено типи. Наведено загальну характеристику науково-педагогічної школи, виявлено основні ознаки її існування. Розглянуто історію становлення НШ в організації студентської науки, проаналізовано внесок М.І.Пирогова, В.Б.Антоновича, В.І.Вернадського у розвиток студентської наукової діяльності. Запропоновано методику організації дослідницької діяльності учнів. Розкрито суть поняття творчості, визначено умови розвитку творчого потенціалу особистості.

Раскрыты содержание понятия научной школы (НШ), ее признаки, определены типы. Приведена общая характеристика научно-педагогической школы, выявлены основные признаки ее существования. Рассмотрена история становления НШ в организации студенческой науки, проанализирован вклад М.И.Пирогова, В.Б.Антоновича, В.И.Вернадского в развитие студенческой научной деятельности. Предложена методика организации исследовательской деятельности учеников. Раскрыто содержание понятия творчества, определены условия развития творческого потенциала личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.268 я73 + Ч481.268 я73 + Ч489.511.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА647352 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Бербец В. В. 
Проектно-технологічна діяльність учнів на уроках трудового навчання: теорія і методика : Моногр. / В. В. Бербец, Т. М. Бербец, Н. В. Дубова, О. М. Коберник, Т. В. Кравченко, О. Б. Мелентьєв, В. В. Харитонова, Л. М. Хоменко, С. М. Ящук. - К. : Наук. світ, 2003. - 172 c. - Бібліогр.: 182 назв. - укp.

Розкрито сутність проектно-технологічної системи трудового навчання, зміст, структуру та основні етапи проектно-технологічної діяльності. Висвітлено історію становлення і розвитку методу проектів у вітчизняній та зарубіжній педагогічній теорії і практиці. Визначено особливості здійснення особистісно орієнтованого підходу за умов виконання творчих проектів. Описано методику організації проектно-технологічної діяльності у процесі вивчення учнями модулів навчальної програми з трудового навчання в V - IX класах загальноосвітніх навчальних закладів.

Раскрыты сущность проектно-технологической системы трудового обучения, содержание, структура и основные этапы проектно-технологической деятельности. Освещена история становления и развития метода проектов в отечественной и зарубежной педагогической теории и практике. Определены особенности осуществления личностно-ориентированного подхода в условиях выполнения творческих проектов. Описана методика организации проектно-технологической деятельности в процессе изучения учениками модулей учебной программы по трудовому обучению в V - IX классах общеобразовательных учебных заведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266.0 + Ж6р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА645803 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Гнезділова К. М. 
Варіативність уроку в сучасній школі : Навч. посіб. / К. М. Гнезділова, Н. В. Касярум, В. М. Король, О. П. Савченко; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. - Черкаси, 2007. - 188 c. - укp.

Розглянуто проблеми підготовки уроку різноманітної структури у сучасній школі, реалізації вчителем провідних принципів навчання, аналізу уроку та технології його проведення. Розкрито принципи науковості, наочності, доступності, систематичності та послідовності навчання. Описано методики прогнозування, відсіювання, узагальнення ідей, метод евристичної бесіди. Наведено відомості щодо посадових обов'язків вчителя, типів вчителів, особливостей діагностики здібностей учнів.

Рассмотрены проблемы подготовки урока разнообразной структуры в современной школе, реализации учителем ведущих принципов обучения, анализа урока и технологии его проведения. Раскрыты принципы научности, наглядности, доступности, систематичности и последовательности обучения. Описаны методики прогнозирования, отсеивания, обобщения идей, метод эвристической беседы. Приведены сведения о служебных обязанностях учителя, типах учителей, особенностях диагностики способностей учеников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.260.1я73 + Ч421.260.2я73

Шифр НБУВ: ВА682805 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Тихенко Л. В. 
Інноваційна діяльність територіального відділення МАН України / Л. В. Тихенко // Позашк. освіта та виховання. - 2007. - № 1. - С. 42-47. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто досвід практичної діяльності Сумського територіального відділення Малої академії наук України у формуванні та розвитку творчої активності та креативної культури обдарованої учнівської молоді засобами навчально-творчої та пошуково-дослідницької діяльності. Окреслено основні завдання стосовно забезпечення дієвої соціально-педагогічної моделі територіального відділення й охарактеризовано організаційно-технологічні умови, напрями та форми його освітньо-розвивальної діяльності. Визначено основні критерії оцінювання ефективності діяльності МАН як функціонального комплексу для розвитку креативних та інноваційних здібностей учнівської молоді. Висвітлено актуальні питання щодо поліпшення системи роботи МАН України та використання у її діяльності прогресивних європейських методик.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.387(4УКР) + Ч421.268

Рубрики:


      
Категорія:    
20.

Бербец В. В. 
Методика трудового навчання: проектно-технологічний підхід : навч. посіб. / В. В. Бербец, Н. В. Дубова, О. М. Коберник, Т. В. Кравченко, В. К. Сидоренко, А. І. Терещук. - Умань : СПД Жовтий, 2008. - 216 c. - Бібліогр.: с. 207-212. - укp.

Розкрито сутність проектної технології як моделі особистісно орієнтованого процесу трудового навчання. Обгрунтовано теоретико-методичні засади організації проектно-технологічної діяльності учнів основної школи. Висвітлено сучасні вимоги до проведення уроків трудового навчання відповідно до нового змісту освітньої галузі "Технологія".

Раскрыта сущность проектной технологии как модели личностно ориентированного процесса трудового обучения. Обоснованы теоретико-методические основы организации проектно-технологической деятельности учеников основной школы. Освещены современные требования к проведению уроков трудового обучения в соответствии с новым содержанием образовательной области "Технология".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266я73

Шифр НБУВ: ВА698573 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського