Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (30)Автореферати дисертацій (51)Книжкові видання та компакт-диски (38)
Пошуковий запит: (<.>K=САМОПІЗНАННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 335
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Радіонова Н. В. 
Духовні шукання Миколи Гоголя як різновид філософського самопізнання / Н. В. Радіонова // Вестн. СевГТУ. Философия. - 1999. - Вып. 20. - С. 138-146. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто релігійність у творчості Миколи Гоголя, його пошуки у розкритті тем духу та духовності, зв'язок людини з навколишнім світом; серйозну внутрішню перебудову, пов'язану з піднесенням світогляду на нову сходинку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 + Ш5(4РОС)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69089 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Булгакова Н. Б. 
Концепція цілісної системи пропедевтичної підготовки іноземних громадян / Н. Б. Булгакова // Наука і сучасність. - К., 2000. - Вип. 2, ч. 1 . - С. 34-42. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На підставі аналізу закономірностей природних систем і вибору природної аналогової моделі розроблено концепцію цілісної системи пропедевтичної підготовки, що охоплює три складові: принципи, за якими вибиралася природна система, відповідно до якої будувалася аналогова модель освітньої системи; принципи, що забезпечують зміст (ядро) пропедевтичної підготовки згідно з її місцем у циклічній системі освіти і структуру змісту навчальних дисциплін даної підготовки; засоби педагогічної комунікації, що включають форми, методи навчання з урахуванням специфічних особливостей пропедевтичної підготовки, спрямовані на перетворення предметно-змістової складової навчання на особистісно-значущий зміст навчально-пізнавальної діяльності студента-іноземця. Розроблену структуру цілісної системи пропедевтичної підготовки подано в певній мірі як самоорганізуючу, здатну до самопізнання відкриту систему, яка визначається прагненням знайти порядок і взаємний зв'язок у різноманітті відомих дослідів і фактів, згрупувати їх в окрему суцільну картину.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4Укр)775.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Токарська Т.  
Психолого-педагогічні засади формування адекватної самооцінки молодших школярів / Т. Токарська // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 151-161. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Джерелом самооцінки особистості є її взаємодія з іншими людьми та виконання нею певної соціальної ролі. Самооцінка включає самопізнання, самовідношення, саморегуляцію, виражає певний рівень домагань, є засобом самоствердження, вона взаємопов'язана з індивідуальними властивостями особистості. Самооцінка молодших школярів має поетапний рівень розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Костромицька О. С. 
Психологічні механізми самопізнання / О. С. Костромицька // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 132-138. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Рассмотрены механизмы самопознания, показано их значение для наполнения содержанием самосознания на протяжении всей жизни человека.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252.2

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Тараненко М.  
Українознавство : Посіб. для курсистів ін-тів удоскон. вчителів, студ. вищ. пед. навч. закл. / М. Тараненко, С. Болтівець, К. Гордиця, В. Дическул, К. Жадько; ред.: В. Слюсаренко, Т. Люріна, М. Тараненко; Київ. міжрегіон. ін-т удоскон. вчителів ім. Б.Грінченка. - К., 1999. - 410 c. - укp.

Розкривається специфіка розвитку українського народу, внутрішня єдність формування українців як нації, їхньої ментальності. Висвітлюється органічна причетність українського народу до творення загальнолюдських духовно-гуманістичних цінностей. Уособлюються всі етапи інтелектуального і духовного самовизначення українського народу, його прагнення до самопізнання і самосвідомості, надається комплексне уявлення про Україну в її історичній, політичній (внутрішній та зовнішній), соціально-економічній, екологічній, культурній (освіта, наука, мистецтво, право, філософія, релігія), національно-державній генезі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=УКР)я73 + Т597.5(23=УКР)я73 + Х2(4УКР)я73 + Ш121(4УКР)1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587775 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Родин М. А. 
Формирование личности старших подростков в ходе учебно-тренировочного процесса / М. А. Родин // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 21. - С. 46-52. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Зазначено, що виховання фізичних якостей у ході навчально-тренувальних занять впливає на формування особистісних якостей старших підлітків: інтелектуальних, вольових, емоційної та естетичної сфери. Процес формування фізичних якостей розглянуто як ключову проблему фізичного виховання старшокласника, що активізує його самопізнання, самооцінку, саморозвиток як основу позитивного перетворення всіх сторін життєдіяльності.


Ключ. слова: старшие подростки, учебно-тренировочные занятия, формирование личности.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.521 + Ч421.354

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Філософські і психологічні науки / ред.: В. В. Грещук. - Івано-Франківськ : Плай, 2001. - 195 с. - (Вісн. Прикарпат. ун-ту; Вип. 2). - укp.

Проаналізовано філософські погляди П.Демчука, Г.Сковороди та Ю.Романчука. Висвітлено поняття самопізнання як шлях до свободи людини в українській філософії доби Відродження XVI - початку XVII ст. Досліджено особливості соціальної політики в Україні на сучасному етапі. Розглянуто актуальні проблеми загальної, педагогічної, вікової та соціальної психології. Всебічно охарактеризовано вплив соціально-психологічного середовища на управлінську діяльність керівника закладу освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0я54(4Укр)3

Шифр НБУВ: Ж68932/Філос. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Черкесова І. Г. 
АРТ-терапія засобами кольору : Метод. рек. до вивч. курсу "арт-терапія" для студ. вищ. навч. закл. / І. Г. Черкесова; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. - Миколаїв : ІЛІОН, 2005. - 68 c. - Бібліогр.: 44 назв. - укp.

Розглянуто питання про фізичну природу світла, проаналізовано психологічний вплив кольорів на людину, її емоційний стан, висвітлено їх символіку. Описано методи використання кольору як засобу комунікації та самопізнання.

Рассмотрен вопрос о физической природе света, проанализированы психологическое влияние цвета на человека, его эмоциональное состояние, освещена их символика. Описаны методы использования цвета как средства коммуникации и самопознания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.111.112р30-252 + Ю948.1-82с7р30-252

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сергєєнкова О. П. 
Вибір стратегії розвитку професійної індивідуальності: психодіагностика у професії / О. П. Сергєєнкова; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К. : Наук. світ, 2004. - 86 c. - Бібліогр.: с. 86. - укp.

Розглянуто орієнтири стратегії професійного самопізнання, зокрема, методику "Я і група", субтести "Мої стимули" та "Способи і прийоми самопідтримки", тест "Мотивація мети - успіх", опитувальник Т.Ліри. Проаналізовано особливості психодіагностичного забезпечення вибору стратегії професійної ідентичності, а також стратегії педагогічного менеджменту та самоменеджменту. Наведено методики "Орієнтири професійної ідентичності" та "Який рівень Вашої конкурентоздатності", субтест "Оцінювання ситуаційної адаптації".

Рассмотрены ориентиры стратегии профессионального самопознания, в частности, методика "Я и группа", субтесты "Мои стимулы" и "Способы и приемы самоподдержки", тест "Мотивация цели - успех", опросник Т.Лиры. Проанализированы особенности психодиагностического обеспечения выбора стратегии профессиональной идентичности, а также стратегии педагогического менеджмента и самоменеджмента. Приведены методики "Ориентиры профессиональной идентичности" и "Какой уровень Вашей конкурентоспособности", субтест "Оценивание ситуационной адаптации".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 с2/3 + Ч481.203 в648

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Герчанівська П. Е. 
Культура управління : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / П. Е. Герчанівська, К. М. Левківський, І. І. Федорова. - К. : Політехніка, 2005. - 152 c. - Бібліогр.: с. 146-151. - укp.

Викладено засади теорії культури управління, подано уявлення про культуру ділових контактів. Запропоновано методику самопізнання та пізнання людини, концепцію управління персоналом. Розглянуто особливості управління за умов сучасного інформаційного суспільства. Висвітлено питання про мистецтво керувати конфліктами та підбору кадрів, а також управлінську парадигму, діловий етикет і спілкування.

Изложены основы теории культуры управления, дано представление о культуре деловых контактов. Предложены методика самопознания и познания человека, концепция управления персоналом. Рассмотрены особенности управления в условиях современного информационного общества. Освещены вопросы об искусстве управлять конфликтами и подбора кадров, а также управленческой парадигме, деловом этикете и общении.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)21 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА665602 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кутова Н. А. 
Основи підприємницького успіху : Навч. посіб. / Н. А. Кутова; Т-во техн. співробітництва ФРН. - К. : Формат, 2005. - 179 c. - укp.

Наведено методики формування позитивного ставлення до навколишнього світу, навичок самопізнання, самоаналізу, запобігання стресу та подолання небажаної нервової напруги. Запропоновано психологічні прийоми підвищення мотивації на досягнення успіху. Визначено особистісні якості, необхідні для успішної підприємницької діяльності. Показано значення психологічної установки, впевненості у собі, ініціативності, оптимізму, мотивації, самостійності, рішучості, стійкості, наполегливості, віри, конструктивного ставлення до невдач, вміння визначати цілі та шляхи їх реалізації як вирішальних факторів досягнення успіху. Наведено стратегію ефективної комунікації, механізми соціальної перцепції та способи подолання закомплексованості у спілкуванні. Висвітлено психологічні аспекти процесу працевлаштування та засоби формування іміджу успішної ділової людини.

Приведены методики формирования позитивного отношения к окружающему миру, а также навыков самопознания, самоанализа, предупреждения стресса и преодоления нежелательного нервного напряжения. Разработаны психологические приемы повышения мотивации на достижение успеха. Определены личностные качества, необходимые для успешной предпринимательской деятельности. Показано значение психологической установки, уверенности в себе, инициативности, оптимизма, мотивации, самостоятельности, решительности, стойкости, настойчивости, веры, конструктивного отношения к неудачам, умения определять цели и пути их реализации как решающих факторов достижения успеха. Рассмотрены стратегия эффективной коммуникации, механизмы социальной перцепции и способы преодоления закомплексованности в общении. Освещены психологические аспекты процесса трудоустройства и средства формирования имиджа успешного делового человека.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.35 я722 + Ю952.2 я722 + Ю953 я722

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666421 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Рарицький О.  
Поезія героїчного чину. Василь Стус: еволюція художнього мислення / О. Рарицький. - Хмельниц. : Просвіта, 2002. - 140 c. - Бібліогр.: с. 130-139. - укp.

Проведено дослідження літературної творчості В.Стуса - видатного українського поета-шістдесятника. Розглянуто особливості формування особистості митця, його світогляду та ціннісних орієнтацій. Простежено еволюцію поетичного мислення В.Стуса, досліджено характер розвитку та естетичну природу творчості поета. Визначено проблематику його творів та своєрідність художнього втілення ключових образів у різних поетичних формах. Розглянуто витоки, філософський зміст та масштабність лірики митця, проаналізовано особливості його інтелектуалізму. Висвітлено проблеми самопізнання та гармонії зі світом, становлення людської особистості та формування громадянського та національного світогляду.

Проведено исследования литературного творчества В.Стуса - выдающегося поэта-шестидесятника. Рассмотрены особенности формирования личности поэта, его мировоззрения и ценностных ориентаций. Проанализирована эволюция поэтического мышления В.Стуса, исследован характер развития и эстетическая природа творчества поэта. Рассмотрена проблематика его произведений и своеобразие художественного отображения ключевых образов в разных поэтических формах. Определены истоки, философское содержание и масштабность лирики поэта, проанализированы особенности его интеллектуализма. Освещены проблемы самопознания и гармонии с природным миром, становления человеческой личности и формирования гражданского и национального мировоззрения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Стус,В.С. 535

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664895 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Карпенчук С. Г. 
Теорія і методика виховання : Навч. посіб. для студ. вищ. пед. навч. закл. / С. Г. Карпенчук. - 2-е вид., доповн. і переробл. - К. : Вища шк., 2005. - 344 c. - укp.

Розкрито сутність національного виховання як цілісної системи, його науково-методичні засади. Показано роль емоційного чинника в педагогічному процесі. Описано методи пізнання, самопізнання та саморегуляції особистості, а також організації діяльності школярів. Висвітлено особливості організації різнопланової діяльності дітей шкільного віку, спілкування та формування позитивного досвіду суспільної поведінки.

Раскрыты сущность национального воспитания как целостной системы, его научно-методические основы. Показана роль эмоционального фактора в педагогическом процессе. Описаны методы познания, самопознания и саморегуляции личности, организации деятельности школьников. Освещены особенности разноплановой деятельности детей школьного возраста, общения и формирования позитивного опыта общественного поведения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.3 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662511 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Тюріна Т. Г. 
Феномен інтуїції : Кн. для педагогів, психологів, філософів / Т. Г. Тюріна. - Л. : Сполом, 2005. - 120 c. - (Педагогам, психологам). - Бібліогр.: с. 112-118. - укp.

На підставі останніх досягнень сучасних вчених (представників гуманітарних, природничих наук), а також релігійних, духовно-езотеричних філософських джерел розглянуто феномен інтуїції як форму духовного пізнання та самопізнання, професійної самореалізації. Описано психічні механізми інтуїтивного процесу, розкрито умови розвитку інтуїтивних можливостей особистості.

На основе последних достижений современных ученых (представителей гуманитарных, естественных наук), а также религиозных, духовно-эзотерических философских источников рассмотрен феномен интуиции как форма духовного познания и самопознания, профессиональной самореализации. Описаны психические механизмы интуитивного процесса, раскрыты условия интуитивных возможностей личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю225.51 + Ю935.131-232 + Ю701.3 + Ю812.291

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666499 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Наука самопізнання народу : Зб. матеріалів і наук. пр. / ред.: Л. К. Токар; Наук.-дослід. ін-т українознав. М-ва освіти і науки України. - К. : Веселка, 2002. - 190 c. - укp.

Стисло висвітлено біографію П.П.Кононенка - вченого-українознавця, літературного критика та поета, лауреата Міжнародної премії ім. Й.Г.Гердера, академіка, доктора філології, професора, директора Науково-дослідного інституту українознавства Міністерства освіти та науки України. Наведено нариси та статті про доробок ученого в галузях українознавства, філології, публіцистики. Проаналізовано поетичну творчість ученого. Визначено взаємовідносини людини та суспільства в поемі І.Франка "Іван Вишенський".

Коротко освещена биография П.П.Кононенко - ученого-украиноведа, литературного критика и поэта, лауреата Международной премии им. Й.Г.Гердера, академика, доктора филологии, профессора, директора НИИ украиноведения Министерства образования и науки Украины. Приведены очерки и статьи о вкладе ученого в украиноведение, филологию, публицистику. Проанализировано его поэтическое творчество. Определены взаимоотношения человека и общества в поэме І.Франка "Иван Вишенский".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш4г(4УКР)6дКононенко,П.П. + Ш041.4я434

Шифр НБУВ: ВС36489 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Проблеми гуманітарних наук / ред.: Т. Біленко. - Дрогобич : Коло, 2001. - 264 с. - (Наук. зап. Дрогобиц. держ. пед. ін-ту ім. І.Франка; Вип. 7). - укp.

Викладено креативно-діяльнісні засади розвитку культури. Висвітлено зміну ролі традицій у сучасному житті. Розглянуто питання морального оновлення, визначення місця в суб'єктивному цілеспрямованому житті людини невід'ємних духовних чинників: розуму, обов'язку, відповідальності, особистості. Аргументовано необхідність предметної спрямованості виховного впливу на дитину. Досліджено питання самопізнання особистості як необхідну умову розвитку її творчого потенціалу. Визначено основні етапи розвитку етнолінгвістики, проаналізовано внесок німецької лінгвістичної філософії у розвиток даної галузі (Гердель, Гегель, Гумбольдт).


Індекс рубрикатора НБУВ: С.я54(4Укр)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69705 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Дойчик М.  
Проблеми моралі в українській філософії доби Відродження XVI - початку XVII ст. / М. Дойчик // Людина і політика. - 2001. - № 6. - С. 75-81. - Бібліогр.: 34 назв. - укp.

Теоретично досліджено проблеми моралі в українській філософії доби Відродження XVI - початку XVII ст. Встановлено, що у філософських теоріях даного періоду відобразилося нове розуміння понять самопізнання, свободи волі, любові, духовного формування людини.


Ключ. слова: Відродження, українські гуманісти
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4Укр)42/44

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16653 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Українознавство - наука самопізнання українського народу : Матеріали Х щоріч. Міжнар. наук.-практ. конф. "Стан, проблеми, перспективи розвитку українознав."; 18 - 20 жовт. 2001 р. / ред.: П. П. Кононенко, О. Б. Ярошинський; НДІ українознав. - К., 2001. - 322 c. - укp.

Розглянуто проблеми історії, теорії та методології українознавства. Показано особливості становлення української національної ідеї за сучасних умов. Розглянуто українську систему правознавства в процесі реалізації "Концепції правової реформи в Україні". Показано особливості розвитку духовності українського суспільства як завдання українознавчої науки. У контексті філософсько-світоглядних поглядів Г.Сковороди та І.Сікорського розглянуто українську етнопедагогіку. Проаналізовано етнонаціональні чинники розвитку масової свідомості в країні. Висвітлено роль національного виховання в розвитку особистості, обговорено особливості становлення українознавства як освітньої дисципліни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4УКР)я431 + Т3(4УКР)я431 + Т52(23=УКР)я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО24678 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Вісник Київського національного університету ім. Т.Шевченка / ред.: А. Є. Конверський. - К., 2002. - 61 с. - (Філос. Політол.; Вип. 46). - укp.

Розглянуто філософію постмодерну в історико-філософському контексті. Проаналізовано національну свідомість як форму самопізнання особистості. Описано філософські аспекти туризму як моделі соціального розвитку. Розкрито соціально-політичні передумови концепцій етнічності як нової парадигми етнополітології другої половини ХХ ст. Висвітлено роль і значення виконавчої влади у функціонуванні сучасних політичних систем.

Рассмотрена философия постмодерна в историко-философском контексте. Проанализировано национальное сознание как форма самопознания личности. Описаны философские аспекты туризма как модели социального развития. Раскрыты социально-политические предпосылки концепций этничности как новой парадигмы этнополитологии второй половины ХХ в. Освещены роль и значение исполнительной власти в функционировании современных политических систем.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6я54(4УКР)3 + Ф0я5(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж28079/філос. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : Зб. наук. пр. Вип. 25 / ред.: Т. І. Сущенко; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти Акад. пед. наук України, Запоріз. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - К.; Запоріжжя, 2002. - 406 с. - укp.

Викладено аспекти гуманізації ліцейної історичної освіти у системі особистісно-орієнтованого навчання. Розкрито сутність та механізми виховання національної свідомості та самосвідомості. Висвітлено проблеми реалізації прав людини у сфері післядипломної педагогічної освіти. Описано технологію адаптивного управління навчальним процесом у загальноосвітній школі з поглибленим вивченням предметів гуманітарного циклу. Проаналізовано формування діалогічної культури у студентів вищих навчальних закладів, роботу класного керівника як умову ефективності виховного процесу, вплив класного керівника на формування самопізнання, самовиховання та самореалізації особистості учня. Розглянуто напрями вивчення зарубіжного досвіду післядипломної педагогічної освіти.

Изложены аспекты гуманизации лицейского исторического образования в системе личностно-ориентированного обучения. Раскрыты сущность и механизмы воспитания национального сознания и самосознания. Освещены проблемы реализации прав человека в сфере последипломного педагогического образования. Описана технология адаптивного управления учебным процессом в общеобразовательной школе с углубленным изучением предметов гуманитарного цикла. Проанализированы формирование диалогической культуры у студентов высших учебных заведений, работа классного руководителя как условие эффективности воспитательного процесса, влияние классного руководителя на формирование самопознания, самовоспитания и самореализации личности ученика. Рассмотрены направления изучения зарубежного опыта последипломного педагогического образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж70128 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського