Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (18)Наукова електронна бібліотека (15)Автореферати дисертацій (268)Книжкові видання та компакт-диски (332)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=РОЗУМОВ$<.>+<.>K=ВІДСТАЛІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1744
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Vorsanova S. G. 
16q subtelomeric deletion in proband with congenital malformations and mental retardation / S. G. Vorsanova, Yu. B. Yurov, A. D. Kolotii, I. A. Demidova, I. M. Novikova // Цитология и генетика. - 2000. - 34, № 6. - С. 72-74. - Библиогр.: 9 назв. - англ.

Представлено повідомлення про клінічне, цитогенетичне і молекулярно-цитогенетичне дослідження розумової недостатності, пов'язаної з частковою делецією довгого плеча хромосоми 16q.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*441.221.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж60216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

III Конференція Соросівських Учителів, 13-14 груд. 1997 р. : Зб. доп. Ч. 1 / Міжнар. фонд "Відродження", Конференція Соросівських Учителів (3; 1997; Київ). - К., 1998. - 554 c. - укp.

Розглядаються питання охорони довкілля в контексті біологічної освіти на порозі XXI століття, екологічні ризики і моніторинг біорізноманітності, реалізація принципу розвиваючого навчання при вивченні біології, а також інноваційні прийоми креативного розвитку учнів на уроках біології. Висвітлюються особливості управління розумовою діяльністю учнів на уроках математики, використання навчальних психотренінгів для розвитку математичних здібностей школярів, алгоритмічний підхід до викладання геометрії на підготовчих курсах навчального закладу. Повідомляється про інтеграцію природничих наук і деякі недоліки традиційного викладання фізики, аналізуються проблемні задачі з хімії та їх роль у вихованні творчого мислення учнів, елементи модульно-розвиваючого навчання і рейтингової оцінки знань при вивченні хімії в середній школі тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4Укр)21 я431 + В.р(4Укр)21 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342606 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

III Конференція Соросівських Учителів, 13-14 груд. 1997 р. : Зб. доп. Ч. 2 / Міжнар. фонд "Відродження", Конференція Соросівських Учителів (3; 1997; Київ). - К., 1998. - 359 c. - укp.

Розглядаються загальні проблеми шкільної освіти, гуманітарні та екологічні аспекти викладання природничо-математичних дисциплін в середній школі, нові форми і методи навчання. Висвітлюються особливості диференціації та індивідуалізації навчання, специфіка роботи з обдарованими дітьми, досвід роботи шкіл з поглибленим вивченням природничо-математичних дисциплін. Аналізуються проблеми активізації пізнавальної діяльності школярів, експериментальні роботи як засіб розумового розвитку учнів, проблеми підготовки школярів до міжнародних олімпіад по хімії. Повідомляється про створення інтегровано-узгоджених програм з фізики, математики, астрономії та інформатики, про форми активізації самостійної роботи учнів на уроках математики та фізики. Характеризується рейтингова система оцінювання знань, колективні форми роботи на уроках хімії та біології тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4Укр)21 я431 + В.р(4Укр)21 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342606 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Назимко Е. В. 
Визуальная динамическая модель как средство формирования алгоритма познавательных действий по переводу / Е. В. Назимко // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 118-121. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Запропоновано візуальну динамічну модель у вигляді алгоритму розумових дій студента, розроблену в межах комп'ютерного курсу навчання іноземної мови, яка дозволяє відобразити зміни об'єкта перетворення (речення). Показано, що внаслідок даної зміни об'єкт виявляє свої властивості, а студент має можливість їх досліджувати та освоювати.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.132-922с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мінаков М. А. 
Вчення Канта про віру розуму / М. А. Мінаков. - К. : Центр практ. філос., 2001. - 139 c. - Бібліогр.: с. 121-132. - укp.

Висвітлено основні події та явища в історії взаємин релігії та філософії, відображених у вченні І.Канта про віру розуму. Досліджено основні етапи розвитку теології як першого компромісу між вірою та розумом у Європі, взаємовпливи теології та філософії, а також спроби позарелігійної інтерпретації людської спроможності вірити. Проаналізовано критичну філософію Канта та основні положення його вчення про віру. З'ясовано внесок вченого в осягнення цілісності людської свідомості, без ієрархічного поділу людських спроможностей на розумові, моральні та такі, що викорінені у вірі. Розглянуто філософсько-теологічні засади кантівських висновків щодо співвідношення віри та знання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4НІМ)5-563.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА609605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Коробейніков Г. В. 
Вікові особливості розумової працездатності людини / Г. В. Коробейніков // Фізіол. журн. - 1999. - 45, № 5. - С. 107-111. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Изучали возрастные особенности умственной работоспособности человека с помощью математических моделей. Обследовано 150 женщин и 125 мужчин в пяти возрастных группах: 13 - 18, 19 - 29, 30 - 39, 40 - 49, 50 - 60 лет. Умственная работоспособность определялась специальным тестом на компьютере. Исследования показали, что высокий уровень умственной работоспособности определяется повышением скорости переработки информации. Предлагаются регрессионные возрастные модели определения умственной работоспособности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.04 + Ю937.4-66

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26810 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гуманізація навчально-виховного процесу : Наук.-метод. зб. Вип. 11 / ред.: Г. І. Льогенький; Слов'ян. держ. пед. ін-т. - Слов'янськ, 2001. - 328 с. - укp. - рус.

Висвітлено педагогічну практику студентів у системі фахової підготовки майбутнього вчителя. Проаналізовано вплив психологічної практики на формування мотиваційної орієнтації майбутніх фахівців. Досліджено проблеми фізичного виховання в педагогічних поглядах Г.Ващенка. Розглянуто питання практичної підготовки вчителя у педагогічній журналістиці другої половини ХІХ ст., проблеми використання відео- та аудіоматеріалів для навчання іншомовному спілкуванню студентів мовних факультетів. Розкрито умови формування в сільських школярів потреби в оволодінні готовністю до фермерської праці. Визначено особливості формування розумових здібностей у дітей старшого дошкільного віку за допомогою нетрадиційних форм навчання. Наведено складові підготовки старшокласників до сімейного життя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я54(4Укр)3

Шифр НБУВ: Ж69955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гуманізація навчально-виховного процесу : Наук.-метод. зб. Вип. 8 / ред.: Г. І. Легенький; Слов'ян. держ. пед. ін-т. - Слов'янськ, 2000. - 256 с. - рус.

Розглянуто питання формування естетичних почуттів у майбутніх вчителів, використання театрального мистецтва у шкільній педагогіці, передумови емоційної регуляції навчально-професійної діяльності студентів. Висвітлено особливості формування пізнавальної активності молодших школярів у педагогічній теорії та практиці, профілактики агресивної поведінки дітей старшого дошкільного віку, взаємозв'язок формування духовних потреб дитини з типологією родини. Проаналізовано проблеми методичного забезпечення корекції розумової сфери у процесі трудового навчання дітей з вадами розумового розвитку, формування духовності шляхом відродження українського фольклору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я54(4Укр)31

Шифр НБУВ: Ж69955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Даценко І. І. 
Гігієна і екологія людини : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / І. І. Даценко; Наук.-метод. центр вищ. освіти. - Л. : Афіша, 2000. - 248 c. - Бібліогр.: 42 назв. - укp.

Розглянуто значення гігієни для здоров'я людини та шляхи його забезпечення, а також процес урбанізації та його соціальні й екологічні наслідки. Окремі розділи присвячено антропогенним змінам у природному середовищі, мікроклімату жител та іншим фізичним факторам повітряного середовища та їх впливу на організм людей, основам особистої гігієни, гігієні праці та відпочинку за умов науково-технічного прогресу, необхідності збалансованого харчування людей розумової праці, особливостям розвитку дітей, а також раціональному устаткуванню дитячих установ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р120.4 я73 + Р121.2 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602615 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сивенко Л. М. 
Дидактичні ситуації та їх роль в розвитку розумових здібностей школярів / Л. М. Сивенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 22. - С. 21-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Доведено, що систематичне проведення уроків-диспутів допомагає учням оволодіти новими вміннями, необхідними для подолання дидактичних труднощів. Ефективність уроку з використанням дидактичних ситуацій обумовлена загальною творчою діяльністю учителя та учнів, знаходженням нових способів вирішення дидактичних ситуацій, розвитку розумових здібностей школярів у цілому.


Ключ. слова: дидактична ситуація, розумові здібності, розумова діяльність, школярі, творче мислення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Сивенко Л. М. 
Дидактичні ситуації як компонент педагогічного процесу / Л. М. Сивенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 24. - С. 44-51. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Доведено, що систематичне проведення уроків-диспутів допомагає учням оволодіти новими вміннями, необхідними для вирішення дидактичних ситуацій. Ефективність уроку з використанням дидактичних ситуацій обумовлена загальною творчою діяльністю учителя і учнів, знаходженням нових способів вирішенням дидактичних ситуацій, розвитком розумових здібностей школярів у цілому.


Ключ. слова: дидактична ситуація, розумові здібності, розумова діяльність, школярі, творче мислення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Левенець В. М. 
Ендопротезування в лікуванні зламів шийки стегна : Навч.- метод. посіб. / В. М. Левенець, О. Д. Харитонов, А. Т. Бруско, П. М. Москотін; Київ. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. Кафедра ортопедії і травматології № 1. - К. : Наук. світ, 2000. - 19 c. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведено дані про остеопороз - основну з найчастіших причин зламу шийки стегнової кістки. Висвітлено диференційовані показання до ендопротезування у разі зламу шийки стегна залежно від віку, фізичних і розумових здібностей пацієнта. Визначено стадії остеопорозу і форми проксимального відділу стегна. Описано до- та післяопераційні методи лікування, техніку однополюсного ендопротезування, можливі ускладнення, помилки та віддалені результати.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р458.285.1 я73-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р89407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Тхоржевський Д. О. 
Загальноосвітня підготовка учнів у процесі трудового навчання / Д. О. Тхоржевський, В. О. Дідух, В. К. Сидоренко, Р. О. Захарченко, В. І. Чепок; ред.: Д. О. Тхоржевський; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 1998. - 183 c. - укp.

Висвітлюються загальноосвітні завдання трудового навчання та шляхи їх здійснення, політехнічна освіта в процесі трудового навчання, соціально-психологічні передумови вибору професії, профорієнтаційна робота в загальноосвітньому навчально-виховному закладі, зміст трудового навчання як засіб профорієнтації школярів. Розглядаються різні види виховання особистості школяра: патріотичне, трудове, економічне, естетичне, екологічне, розумове та фізичне. Характеризуються загальні дидактичні основи індивідуального підходу до учнів, а також диференційовані завдання як засіб індивідуального підходу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч421.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587650 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Здоров'я школярів на межі тисячоліть : Матеріали наук.-практ. конф. Укр. НДІ охорони здоров'я дітей та підлітків (Харків, 17 - 19 трав., 2000 р.). Ч. 1 / ред.: М. М. Коренєв; Укр. НДІ охорони здоров'я дітей та підлітків. - Х., 2000. - 221 c. - укp.

Висвітлено стан здоров'я школярів та фактори, що його формують. Описано деякі особливості стану здоров'я школярів, які мешкають на радіаційно забруднених територіях. Розглянуто питання організації моніторингу здоров'я дітей, що постраждали внаслідок Чорнобильської аварії, на етапі їх адаптації до школи. Проаналізовано вплив несприятливих факторів навколишнього середовища на фізичний розвиток дошкільнят. Викладено фізіолого-гігієнічні основи шкільного навчання шестирічних дітей за умов переходу до 12-річного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах України. Виявлено зміни психофізіологічних функцій та розумової працездатності під впливом учбового навантаження у гімназистів 12 років з різним станом здоров'я. Досліджено проблеми гігієнічного забезпечення притулків для неповнолітніх. Визначено ступінь психофізіологічної адаптації як критерій оцінки нервово-психічного здоров'я молодших школярів. Зроблено гігієнічну оцінку режимних елементів навчального процесу учнів шкіл різного типу. Відображено регіональні проблеми в навчальних технологіях формування здоров'я дітей та підлітків. Наведено сучасні підходи до оцінки стану здоров'я дітей, підлітків і молоді. Вивчено вплив соціального середовища на психосоматичний стан школярів за сучасних умов. Охарактеризовано особливості розвитку хронічних захворювань серед дітей шкільного віку та підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94я431(4УКР)

Шифр НБУВ: В344293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Бобко Н. А. 
Комбінований вплив робочого напруження, втоми та добових ритмів на ефективність розумової діяльності операторів / Н. А. Бобко, О. В. Карпенко, В. І. Чернюк // Фізіол. журн. - 1998. - 44, № 5-6. - С. 35-42. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

На основании многократного психофизиологического тестирования 73 операторов блочных щитов управления Чернобыльской АЭС (1270 сеансов) выявлено, что эффективность переработки информационного потока выражено снижается в течение ночной смены, в то время как на протяжении утренней и вечерней смен поддерживается практически на постоянном уровне. Это обусловлено, с одной стороны, особенностями суточных ритмов отдельных профессионально значимых показателей эффективности деятельности (в ночное время скоростные функции деятельности ухудшаются при отсутствии улучшения других, в то время как в дневное время отмечаются разнонаправленные изменения отдельных функций), с другой стороны - большей чувствительностью организма к рабочему напряжению и развитию утомления в ночное время суток. Значительная выраженность проявления естественных суточных ритмов в динамике профессионально важных показателей умственной деятельности операторов связывается с повышенным влиянием неблагоприятных факторов на функциональное состояние работающих. Выявлена большая чувствительность к утомлению показателей скорости переработки информации, чем качества, и большая чувствительность к длительно поддерживаемому уровню нервно-эмоционального рабочего напряжения качества умственной деятельности, чем скорости.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26810 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Якимова Л. А. 
Культура двигательной деятельности как фактор, определяющий содержание процесса профессиональной подготовки студентов / Л. А. Якимова // Физ. воспитание студ. творч. спец. - Х., 2001. - № 6. - С. 30-33. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Зазначено: за період навчання студенту необхідно взяти участь у всіх сферах діяльності, що сприятиме поєднанню фізичних і розумових здібностей, а також досягненню високого рівня рухової підготовленості. Одержані в процесі навчання знання, формування необхідних умінь і навичок у студентів під керівництвом викладачів створюють відповідний професійний потенціал, що втілюється і реалізується в сферах діяльності, до якої виявляється більш висока готовність.


Ключ. слова: культура, двигательная деятельность, студент, подготовка, обучение, учебное заведение
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.153.18 + Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Метода: Випуск "Природа" : Зб. наук. пр. Ч. 2 / ред.: М. Ф. Бойко; Херсон. держ. пед. ун-т. - Херсон, 2000. - 85 c. - укp.

Розглянуто деякі аспекти проблеми адекватної оцінки розумової діяльності дошкільників, діяльність соціальних педагогів з профілактики девіантної поведінки підлітків, а також сучасні тенденції номінації в семантичному полі локальності. Проаналізовано вплив моделей сімейного виховання на становлення агресивної поведінки дітей різних вікових категорій, біологічні та психосоціальні наслідки куріння, питання організації статевого виховання в навчальному процесі тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я43(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343379 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Слєпкань З. І. 
Методика навчання математики : Підруч. для студ. / З. І. Слєпкань. - К. : Зодіак-ЕКО, 2000. - 512 c. - Бібліогр.: 229 назв. - укp.

Розглянуто мету навчання математики в загальноосвітній школі, роль загальних розумових дій та прийомів розумової діяльності у даному процесі. Висвітлено питання формування математичних понять, теореми і доведення їх у школі, форми організації навчальної діяльності учнів. Особливу увагу приділено методиці навчання окремих предметів, зокрема, алгебри, геометрії, стереометрії, елементів вищої математики.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р(4УКР)3 Я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602584 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Навчальна продуктивна (творча) діяльність у різних ланках системи освіти : Зб. наук. повідомл. Ч. 1 / ред.: В. І. Гусєв; Ін-т змісту та методів навчання. - К.; Бердянськ, 1998. - 108 c. - у.

Розглядаються навчальна діяльність в контексті проблеми творчого потенціалу, а також питання структурування і моделювання систем фізико-математичних понять. Висвітлюються засоби організації продуктивної навчальної діяльності в різних ланках системи освіти. Представлені теоретичні і опорно-графічні способи розбору текстових математичних задач. Пропонуються гуманітаризація математичної освіти як один з факторів для формування творчого потенціалу студентів та нестандартні геометричні задачі для активізації пошуково-розумової діяльності учнів. Обгрунтовується необхідність розв'язування задач різними способами для розвитку творчого мислення студентів, а також формування у них професійних якостей при вивченні комп'ютерних технологій. Як засіб організації продуктивної діяльності аналізуються навчальні інформаційні моделі тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431(4УКР) + Ч311.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342452 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Мороз О. Г. 
Навчальний процес у вищій педагогічній школі : Навч. посіб. / О. Г. Мороз, В. О. Сластьонін, Н. І. Філіпенко, П. М. Гусак, В. І. Юрченко, О. С. Падалка, М. М. Фоменко, М. В. Молочко, С. М. Яшанов; ред.: О. Г. Мороз; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 338 c. - Бібліогр.: 160 назв. - укp.

Проаналізовано особливості навчального процесу у вищій педагогічній школі: вимоги до сучасного вчителя - спеціаліста нового типу, зміст і структуру вищої педагогічної освіти, закономірності навчального процесу в педагогічному вузі. Охарактеризовано пізнавальну діяльність студентів як основу їх розумового розвитку. Розглянуто питання дидактичної підготовки майбутнього вчителя. Висвітлено форми організації навчання у вищій школі: лекцію як найважливішу форму навчання та виховання студентів у вузі, практичні, семінарські, лабораторні заняття, консультації, їх функції, види, форми проведення. Наведено основні елементи сучасних педагогічних уявлень про комунікативну культуру вчителя, стилі професійно-педагогічного спілкування, виховання та самовиховання комунікативних здібностей педагога. Вивчено психологічні питання навчального процесу у вищій педагогічній школі. Накреслено шляхи педагогічного управління навчальним процесом у педагогічному вузі. Запропоновано питання для самоперевірки та завдання для подальшого опрацювання викладеного матеріалу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА606159 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського