Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>K=МАНЬЄРИЗМ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті : Зб. наук. пр. вузів худож.-буд. профілю України і Росії. Вип. 6-1 / ред.: Н. Є. Трегуб; Харк. худож.-пром. ін-т. - Х., 1999 - 2000. - 189 с. - укp.

Розглянуто актуальні проблеми академічно-інноваційних напрямків вищої архітектурної та художньої освіти у контексті формування сучасного предметно-просторового середовища життєдіяльності. Проаналізовано історичні, статистичні, типологічні відмінності та сучасні тенденції розвитку угорського та українського театрів. Висвітлено проблему французького варіанта маньєризму та роль школи Фонтенбло в художній культурі Франції XVI ст. Описано особливості постмодерного мистецтва. Досліджено витоки архітектурної колористики Харкова першої половини ХІХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ11р(4Укр)3 + Щ110.27я43

Шифр НБУВ: Ж69434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті : Зб. наук. пр. вузів худож.-буд. профілю України і Росії. Вип. 1-2 / ред.: Н. Є. Трегуб; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х., 2003. - 241 с. - укp.

Розглянуто питання мистецтвознавства, архітектури громадських споруд та містобудування, теорії та історії архітектури, архітектурно-художньої освіти. Розкрито історико-політичні та культурологічні аспекти передумов виникнення національного варіанта маньєризму в культурі Франції XVI ст. Описано специфіку прояву інтертекстуальності в музичному театрі другої половини ХХ ст. Проаналізовано особливості проектування аквапарків, розвиток стилю в культовій архітектурі Слобожанщини. Наведено детальні правила забудови центральних районів історичних міст. Висвітлено проблеми підготовки дизайнерів у сучасному суспільстві.

Рассмотрены вопросы искусствоведения, архитектуры общественных сооружений и градостроительства, теории и истории архитектуры, архитектурно-художественного образования. Раскрыты историко-политические и культурологические аспекты предпосылок возникновения национального варианта маньеризма в культуре Франции XVI ст. Описана специфика проявления интертекстуальности в музыкальном театре второй половины ХХ ст. Проанализированы особенности проектирования аквапарков, развитие стиля в культовой архитектуре Слобожанщины. Приведены детальные правила застройки центральных районов исторических городов. Освещены проблемы подготовки дизайнеров в современном обществе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ.я54(4Укр)3 + Щ11р(4Укр)3-2

Шифр НБУВ: Ж69434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Романенкова Ю. В. 
Школа Фонтенбло і маньєризм у французькому мистецтві ХVІ сторіччя : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.05 / Ю. В. Романенкова; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. - К., 2002. - 16 c. - укp.

Висвітлено питання формування національного варіанта маньєризму у мистецтві Франції, характерні особливості стилю, його відмінні риси, самоцінність школи Фонтебло. Досліджено дилему "стиль Фонтенбло - французький маньєризм", тобто мистецтво школи як ядро маньєризму Франції, новий характер культури, що базується на органічному взаємозбагаченні трьох складових (італійської, французької та фламандської), тяжіння стилю до синтезу мистецтв, особливу роль орнаментики в утворенні його характеру. Розглянуто творчість провідних майстрів Першої та Другої шкіл Фонтенбло, а також анонімів школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Фра)43-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318142 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Романенкова Ю. В. 
Маньєризм у художній культурі Європи кін. XV - I пол. XVII ст.: тенденції стильової трансформації : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознав. : 26.00.01 / Ю. В. Романенкова; Нац. акад. керів. кадрів культури і мистецтв. - К., 2010. - 36 c. - укp.

Проаналізовано комплекс світоглядних універсалій маньєризму, застосовано розширене трактування категорії "маньєризм", запропоновано введення до широкого наукового обігу категорій "маньєристична домінанта", "маньєристична константа". Досліджено провідні тенденції зміни стильової тканини, специфіку співіснування та боротьби різних течій у мистецтві XVI ст. Актуалізовано питання межі Ренесансу та маньєризму в контексті італійського мистецтва та його північно-європейських локальних варіантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4)43-2 + Ю812.282.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375905 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Безродних І. Г. 
Поезія "кавалерів" у контексті формування рокайльної традиції в літературі Англії : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.04 / І. Г. Безродних; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. - Д. , 2010. - 20 c. - укp.

Досліджено особливості поетичного дискурсу найрепрезентативніших представників поетів-"кавалерів". Запропоновано цілісне уявлення про життєвий шлях і літературний доробок Р. Герріка, Т. Кер'ю, Дж. Саклінга, Р. Лавлейса й Е.Воллера. Проаналізовано поетику не перекладених українською мовою творів цих англійських поетів XVII ст. Показано стильову своєрідність поетичних творів "кавалерів" і специфіку поєднання барокових, класицистичних і рокайльних елементів у художньому просторі цієї поезії. Виявлено, що попри наявність у художній палітрі "кавалерів" оригінального поєднання елементів усіх домінуючих стилів XVII ст. - маньєризму, бароко та класицизму, її суголосність рокайльним умонастроям та яскраво виражена присутність рокайльних тенденцій доводить, що саме поети-"кавалери" стояли біля витоків рокайльної традиції в літературі Англії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)4-335

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375598 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Романенкова Ю. В. 
Школа Фонтенбло у контексті французького мистецтва ХVI ст. : монографія / Ю. В. Романенкова; ред.: Л. В. Білоусова; Нац. акад. кер. кадрів культури і мистец. - К., 2011. - 247 c. - Бібліогр.: 353 назв. - укp.

Розкрито феномен становлення та еволюції школи Фонтебло (ШФ) в загальному контексті французького мистецтва (ФМ) XVI ст. Увагу приділено стилю Фонтебло як ядру французького варіанту маньєризму. Висвітлено особливості формування ШФ "як універсальної майстерні" Європи XVI ст., роль для формування ФМ подальших періодів, місце в європейській художній культурі. Визначено інтернаціональний напрямок ШФ, його значення для формування італійського, фламандського компонентів поряд з локальним - французьким. Увагу приділено питанням історії заснування міської резиденції королів у замку Фонтебло, аналізу великого масиву маловідомих у вітчизняному мистецтвознавстві творів живопису, графіки митців XVI ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4ФРА)43-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744638 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Білоконенко І. С. 
Сонетний цикл Е. Спенсера "Amoretti" в контексті придворної культури Англії єлизаветинської доби : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.04 / І. С. Білоконенко; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. - Дніпропетровськ, 2015. - 24 c. - укp.

Охарактеризовано вплив творчості одного з видатних поетів- єлизаветинців Е. Спенсера на придворну культуру Англії. Вперше у вітчизняному літературознавстві виконано комплексне дослідження художньої цінності ліричного циклу "Amoretti" Е. Спенсера в контексті літературного процесу Англії пізньотюдорівського періоду. Надано уявлення про індивідуальні творчі риси автора, які вплинули на формування "нового" національного поета. Описано аспекти, що характеризують Е. Спенсера як поета складного перехідного часу, коли формується династичний міф, національна міфологія; стикаються друкована культура та рукописна традиція; ренесансні віяння, маньєризм і ранньобарочне начало; статус поета ще не визначений та вироблення категорії авторства тільки почалося. Цикл "Amoretti" проаналізовано в контексті сприйняття поетичної традиції Відродження, властивої придворній культурі Англії на межі XVI - XVII ст. Е. Спенсер вивчається як поет, що наслідує традиції петраркізму та стоїть у витоків метафізичного стилю. Описано жанрову своєрідність поезії, простежено процес "переживання" петраркізму, звернено увагу на особливості його "героїв", мотивів, стилістичних та образних засобів, завдяки яким Е. Спенсер створює суто англійську національну поезію. З'ясовано художні риси "Анакреонтичних віршів" і весільного гімну "Epithalamion", що став логічним завершенням сонетів "Amoretti".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)4-4 Спенсер Е. 535

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА412460 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Чижевський Д. І. 
Культурно-історичні епохи / Д. І. Чижевський // Укр. іст. журн.. - 2017. - № 2. - С. 183-203. - укp.

У роботі українського вченого-славіста Д. Чижевського представлено спробу сконструювати та структуру вати історію на засадах культурної і стильової цілісності, подібно до концептуалізації минувшини мистецтва, літератури та культури. Висунуто й обгрунтовано концепт культурно-історичної епохи як ідеального поняття-маркера для конструювання та представлення простору культури як певного діапазону стилів, що своєрідним чином розгортаються, переломлюються й трансформуються в низці сфер історичного буття. Обговорено думку про хвилеподібну теорію (схему) представлення культурних стилів, а також звернуто увагу на роль перехідних або межових стильових формацій, як-от передреформація, маньєризм, сентименталізм, бідермаєр, імпресіонізм та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т010 + Т3(0)0-7 + Ш400.1 + Щ03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27630 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шуліка В. В. 
Слобожанська ікона "Преображення" з колекції Харківського художнього музею: іконографія, стилістика, атрибуція / В. В. Шуліка // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 169-175. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Роботу присвячено іконі "Преображення" із зібрання Харківського художнього музею. Вперше розглянуті питання походження пам'ятки. На думку автора, ікона походить із Білогірського Свято-Миколаївського Горнальського монастиря колишнього Сумського черкаського (Слобідського-Українського) полку. ікона є твором бароково-маньєристичного синтезу, що властиво слобожанському іконопису другої пол. XVII ст., має оригінальні деталі іконографії, які отримали подальше поширення в іконописі Лівобережної України в XVIII ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)5-211 + Щ101.3-2(4УКР-4ХАР-2Х)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бондарева О. Є. 
Стильова парадигма літератури : навч. посіб. із курсу "Поетика літературних стилів" / О. Є. Бондарева, С. М. Олійник. - Київ : Білий Тигр, 2015. - 124 c. - укp.

Вміщено відомості про сутність явища стилю, критерії художності, стильову динаміку в літературі, а також особливості літературного процесу. Розкрито поняття стильової домінанти, картини світу та концепції людини в історичній динаміці стилів. Висвітлено специфіку виявлення прикмет індивідуального стилю. Увагу приділено проблемі "переходовості" у "великих" стилях на прикладі маньєризму та бароко, описано національні особливості барокової стилістики. Розглянуто структуру переходових стильових процесів у XX ст. і пов'язані з ними художні трансформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)-32 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС66117 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Шуліка В. В. 
Слобожанська ікона "Преображення" з колекції Харківського художнього музею: іконографія, стилістика, атрибуція / В. В. Шуліка // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 169-175. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Роботу присвячено іконі "Преображення" із зібрання Харківського художнього музею. Вперше розглянуті питання походження пам'ятки. На думку автора, ікона походить із Білогірського Свято-Миколаївського Горнальського монастиря колишнього Сумського черкаського (Слобідського-Українського) полку. ікона є твором бароково-маньєристичного синтезу, що властиво слобожанському іконопису другої пол. XVII ст., має оригінальні деталі іконографії, які отримали подальше поширення в іконописі Лівобережної України в XVIII ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР52)51 + Щ101.3-2(4УКР-4ХАР-2Х)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського