Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (13)Книжкові видання та компакт-диски (17)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ІНТОНАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 58
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Василик Д. М. 
Інтонація мистецької інформації / Д. М. Василик // Пробл. гуманіт. наук. - 1999. - Вип. 3. - С. 134-143. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Аналізується проблема інтонації у гносеологічному аспекті. На основі музичної інтонаційної моделі зроблено спробу розширити рамки вживання поняття "інтонація" як структурної особливості усіх видів мистецтва. Інтонація трактується як глибинний смисл мистецької інформації, що пізнається не раціональним шляхом і водночас є способом пізнання та засобом передачі інформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.271 + Щ310.701

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69705 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Наукові записки Національного університету "Києво-Могилянська академія". Т. 19 (Спец. вип.): У 2-х ч., ч. 1 / ред.: В. С. Брюховецький. - К., 2001. - 299 с. - укp.

Досліджено співвідношення між особистим фізичним часом персонажа та історичним поступом часу в романі С.Рушді "Останній подих Мавра". Висвітлено типологічну належність романів С.Рушді до постколоніального або постмодерністського дискурсів. Розглянуто базові питання створення й використання електронних наукових журналів для забезпечення потреб науки та освіти. Оцінено вплив англійської мови як академічної дисципліни на формування особистості студентів. Особливу увагу приділено поєднанню навчання англійської мови та особистісного розвитку студентів. На підставі аналізу й узагальнення сучасних визначень понять "просодія" та "інтонація" запропоновано нетрадиційний підхід до розв'язання питання про їх співвідношення, що дає можливість виходу на принципово новий рівень планування та проведення експериментальних і теоретичних досліджень у фонетиці та фонології. Розкрито теоретичні та методологічні засади історико-філософської концепції Ореста Новицького - одного з найвизначніших представників київської академічної філософії ХІХ ст., визначено внесок останнього у становлення на вітчизняному грунті історії філософії як самостійної наукової дисципліни. Обговорено особливості формування філософсько-правової доктрини англійського філософа Джеремі Бентама та її вплив на розвиток англо-американського правового позитивізму. Проаналізовано питання у галузі інформаційного права та наведено пропозиції щодо реформи інформаційного законодавства України. Висвітлено основні засади правового регулювання торговельних відносин в Україні на сучасному етапі та пріоритети подальшого розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч21я54(4Укр)3

Шифр НБУВ: Ж69184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Слово, інтонація, музичний твір / ред.: О. С. Тимошенко. - К., 2003. - 218 с. - (Наук. вісн. Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського; Вип. 27). - укp.

Освещены аналитические и когнитивные проекции музыки в слове, семантический диалог слова и музыки в музыкальной пародии. Раскрыты аспекты влияния речевых импульсов на формирование ритмо-интонационного музыкального образа. Проанализировано слово как определяющий фактор музыкальной драматургии французской оперы. Рассмотрены вопросы вербальности в онтологической структуре музыкального произведения. Описаны фольклорно-поэтические структуры в контексте формообразования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31я43

Шифр НБУВ: Ж70445 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дроб'язко Р. Г. 
Моделювання творчої діяльності людини на прикладі створення музичного твору / Р. Г. Дроб'язко, І. А. Кисіль, В. О. Ященко // Мат. машини і системи. - 2002. - № 1. - С. 56-69. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто закономірності та принципи побудови музичного твору як одного з видів творчості, який є певною структурою, що втілює ідеї, думки, почуття в особливій, специфічній формі та відображає дійсність відмежовано від точного зображення конкретних зовнішніх її ознак. Ця обставина дає можливість вираження одних і тих же ідей, настроїв різними музичними прийомами, засобами, інтонаціями. Вивчення основних правил, прийомів дозволяє проводити комп'ютерне моделювання процесу створення музичного твору. Результатом дослідження є створення алгоритму синтезування мелодії та ритму музичного твору, який базується на методі Заріпова з врахуванням усіх виявлених недоліків даного методу. Зазначено, що алгоритм передбачає принципово нову гармонізацію мелодії та відповідне до теорії музики розрішення нестійких нот, організацію останньої ноти з урахуванням руху мелодії. За даним алгоритмом створено програму синтезування мелодії, яка дозволяє генерувати мелодії випадково, тобто без втручання людини. Крім того існує можливість вибору (настройки) основних параметрів, властивостей бажаної мелодії, що полегшує аналіз залежності мелодії від певних її властивостей. Наприклад, створення різних мелодій з однаковими настройками властивостей мелодії дозволяє прослідкувати вплив певного параметра на мелодію в цілому. Одержану в цифровому вигляді мелодію способом перекодування в звуковий формат Midi можна прослуховувати, виділяти мелодійні фігури, мотиви, які сподобались, а також

аналізувати правила побудови цієї частини мелодії та вдосконалювати алгоритм. Однак цей шлях не буде ефективним, бо потребує для повного відтворення багато часу та аналізу великої кількості мелодій, тому даною розробкою передбачено навчання комп'ютера самого аналізувати, за якими правилами побудована будь-яка мелодія чи її ритм, а людина лише надаватиме оцінку даній мелодії. Це можливо в разі застосування нової технології обробки інформації, а саме нейроподібних мереж, що ростуть.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.65

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15664 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Борисенко М. Ю. 
Жанр транскрипції в системі індивідуального композиторського стилю : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / М. Ю. Борисенко; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2005. - 17 c. - укp.

Розроблено теорію жанру транскрипції. Установлено, що авторська транскрипція є своєрідним ядром, на основі якого будується концепція даного жанру у музичній теорії та практиці. У процесі вивчення транскрипції та її об'єкта застосовано методи системно-структурного, компаративного, функціонального, історико-типологічного аналізу. Запропоновано термін "фактурна інтонація", що використано як основний інструмент дослідження жанрових зразків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712 + Щ310.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336687 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

У Голін 
Китайська виконавська інтонація в європейській вокальній музиці XIX - XX століть : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / У Голін; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2006. - 16 c. - укp.

Досліджено актуальні питання взаємодії культур Захід - Схід на рівні художніх контактів, у яких значне місце займає виконавська діяльність китайських артистів на базі композиторської творчості європейської школи, в основному, класично-традиціоналістської орієнтації, зумовленої мовною експресією патетичної театральної декламації, яка, на відміну від побутового мовлення в європейських мовах, має виражену опірність на середніх висотностях голосового діапазону. Тонова виділеність театрального патетичного мовлення такого роду в європейському мовному середовищі сприяє безпосередній аналогії з тональністю китайської мови, що відноситься до групи тональних мов. Аналогічність мовних моделей китайської тональної мови патетичній експресії європейського театрального стилю дозволяє почути у ній китайським виконавцям зрозумілі та знайомі їм конструкції, головним чином ті, що пересічені у змістовому наповненні з тональними показниками національної мови. Проаналізовано твори китайських і європейських авторів, які втілюють звороти мовної патетики, що має безпосередні аналогії до мовних проявів ідей-образів у музиці Китаю та Європи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-03(0)5/6-183(5КИТ) + Ш171.11-132

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА341767 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ву Гуолінг 
Китайська виконавська інтонація в європейській вокальній музиці XIX-XX століть : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. / Ву Гуолінг; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2006. - 14 c. - укp.

Узагальнено уявлення щодо відмінностей мовленнєвого досвіду за національними традиціями та його культурну єдність за умов загальнолюдської природи мовлення. Визначено суттєвості мовленнєвих конструкцій у мелодиці європейської та китайської музики в їх принциповій культурній аналогічності та смисловій перехрещеності. Висвітлено твори українських та європейських композиторів, що складають репертуарну константу відомих китайських вокалістів і містять елементи національно-характерного вираження. Проаналізовано виконавські інтонаційні рішення за умов національного мовленнєвого досвіду китайських вокалістів. З'ясовано сутність китайської музики як акумуляції мовленнєвих інтонаційних накопичень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-03(4) + Щ314.3-713.5 + Ш1 в2:Щ

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343072 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Панченко В. І. 
Мистецтво в контексті культури : Автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.08 / В. І. Панченко; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 1999. - 36 c. - укp. - рус.

В дисертації розроблена культурологічна концепція мистецтва, яка вносить суттєві корективи в розуміння походження мистецтва, причин та умов його видової специфіки, характеру еволюції художнього освоєння світу, ролі культурного контексту у своєрідності історичного виявлення природи мистецтва. Аналіз сучасного стану вивчення первісних форм мистецтва дозволив вичленити основні формоутворюючі художні засоби (ритм, інтонація, метафора, міф, символ і архетип), які сформувались в умовах синкретичної єдності практичної і розумової діяльності, синкретичних форм культури і забезпечили подальшу можливість виокремлення і розвитку мистецтва, як самостійного культурного феномену. Дослідження таких феноменів мистецтва як архітектура, міфологія, скульптура, трагедія, живопис, музика, література в контексті культури дозволили обгрунтувати їх органічне породження специфічними культурними умовами, спрямованими на освоєння буттєвих основ людського існування-соціального простору, соціального часу, людської тілесності і свідомості, людської особливості та соціальних відносин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.24 + Ю6*671

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА303531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Суббота О. В. 
Музична моторність як категорія музикознавства : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Суббота; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2005. - 16 c. - укp.

Проведено дослідження категорії музичної моторності на основі застосування концепційного підходу, який дозволяє виявити її подвійний зміст як музичного явища та музикознавчого поняття. Розглянуто генезис, шляхи розвитку та системи зв'язки музичної моторності. Охарактеризовано складові концепційного поля та структурні особливості музичної моторності. До наукового обігу введено нові терміни як супутні категорії "музичної моторності", зокрема такі, як музичний жест, артикуляційно-ритмічна формула, квомота, моторне інтонування, моторна інтонація, музичні моторні універсалії, моторний фонд жанру, музично-моторний базис культури або епохи та моторний образ всесвіту. Обгрунтовано жанрово-стилістичну типологію музичної моторності. На підставі одержаних результатів підтверджено положення про прояв музичної моторності як енергетичної структурності музичного руху та логіко-семантичного прототипу художнього образу в музиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.15 + Щ317.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336856 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ботвінова І. В. 
Образний склад та музична інтонація у вокальних циклах Ф.Шуберта, Р.Шумана, Р.Вагнера, Г.Малера : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / І. В. Ботвінова; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2001. - 15 c. - укp.

Наведено результати інтонаційно-стилістичного та виконавського аналізу камерно-вокальних творів німецьких композиторів Ф.Шуберта, Р.Шумана, Р.Вагнера, Г.Малера, досліджено суттєвість їх романтичного грунту й органічного зв'язку з символізмом. Досліджено особливу роль символізму в розвитку німецького романтизму. Вивчено вагомість текстової символіки та мовно-інтонаційних структур, пов'язаних із традиціями риторики та культового співу у змістовності зазначених композицій та у виконанні їх згідно з прийнятими положеннями щодо нерозривності розвитку романтизму та символізму, австро-німецької творчості на основі єдиної літературної мови. Запропоновано виконавські концепції творів названих авторів відповідно до розуміння перетину романтичних і символістських принципів творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-03(4АВС)5-2 + Щ314-03(4НІМ)5-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313806 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Колоней В. О. 
Пластичне у фортепіанно-виконавському інтонуванні : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / В. О. Колоней; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2004. - 17 c. - укp.

Охарактеризовано загальні властивості пластичного в природі, запропоновано визначення даної категорії. Встановлено ієрархічні рівні пластичного, що мають практичне застосування у художній (конкретно - музичній) практиці та в мистецтвознавстві. Категорію пластичного розглянуто як одну з основ фортепіанно-виконавського інтонування. Запропоновано положення, що пластичне притаманне не тільки речам об'ємним та наочним, але й таким, що сприймаються слухом, як певна якість звукового матеріалу. Аргументовано тезу, що пластичне у творчому процесі піаніста виражається синкретично - у взаємопроникненні та взаємозбагаченні інтонацій двох видів - чутної та видимої. Введено поняття "виконавська пластика", "соматична інтонація", "соматичне інтонування", "виконавська інтонаційна модель", "виконавське кодування", "музично-пластичний метазнак", "внутрішнє співінтонування", запропоновано визначення понять "інтонація", "інтонування" та "виконавське інтонування". Обгрунтовано припущення, що явище пластичного у фортепіанно-виконавській інтонації є органічною цілісністю: у творчій діяльності виконавця (синкрезис інтелекту, відчуття і тіла); в єдності компонентів музично-виконавського інтонування (виконавця, музичного твору, музичного інструмента).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-713 + Щ310.521

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331386 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Берковець В. В. 
Просодичні диференційні ознаки функціонального стилю в українській мові : Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / В. В. Берковець; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2004. - 18 c. - укp.

Визначено місце фоностилістики в системі лінгвостилістики. Розкрито суть та співвідношення термінів "просодія" та "інтонація". Вивчено функціонально-стилістичні особливості просодії, визначено основні одиниці та стилістично найбільш релевантні компоненти просодії. Здійснено порівняльний аналіз акцентно-ритмічної структури слова у словнику та текстах наукового й художнього функціональних стилів. Визначено довжину та тривалість синтагми. Проаналізовано особливості синтагматичного членування. З'ясовано ритмотворчі особливості синтагми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-13

Шифр НБУВ: РА328628 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Марченко О. А. 
Роль національного характеру у формуванні української музичної культури XIX століття : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.12 / О. А. Марченко; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2003. - 20 c. - укp.

Визначено роль національного характеру у формуванні української музичної культури та виявлено типологічні ознаки її матеріальних форм для удосконалення контролю за переміщенням культурних цінностей через митний кордон України. Доведено, що типологічно подібна до феномену перехідності культура українського романтизму втілює специфіку національного художнього образу світу та функціонує невід'ємно від національного характеру. Зазначено, що риси даного характеру обумовлюють специфічно "музичний" засіб світосприйняття українців. Встановлено, що музика як архетипна форма мислення обумовлює культурну самобутність, формує психоінформаційний простір етносу, утворюючи послідовність звук - інтонація - знак - символ - мова - сенсова спільність. Виявлено, що романтизм як універсальна художня система відповідає українській етнічній ментальності. Досліджено, що романтичний світогляд, гармонійно засвоєний та перетворений національною музичною школою, властивий кращим зразкам декорованих нотних видань ХІХ ст. Показано, що особливості українського національного характеру мають матеріальне втілення на рівні національного народного інструментарію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)5-224 + Ю812.282.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324285 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Полохова Н. В. 
Своєрідність психологізму в художній прозі Є.Гуцала 70-х рр. ХХ ст. : автореф. дис... канд. філол. наук : 10.01.01 / Н. В. Полохова; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. - Д., 2009. - 19 c. - укp.

Вперше в українському літературознавстві проведено комплексний системний аналіз психологічних аспектів художньої прози Є. Гуцала 1970-х рр. Досліджено природу психологізму оповідань, новел, повістей письменника, проаналізовано їх тематику. Розкрито особливості вираження внутрішнього світу героїв за допомогою таких психологічних засобів, як внутрішній монолог і діалог, невласне пряма мова, інтонація, психологічний портрет, прийом сну, рефлексія, сповідь, психологічна деталь, техніка потоку свідомості. Описано модель світу в прозі Є. Гуцала 1970-х рр., охарактеризовано її структурні складові. На рівні даної моделі досліджено взаємозв'язок соціум - особистість - внутрішній світ. Проаналізовано наративну організацію тексту, визначено функції інтертексту, вперше розглянуто його психологічну функцію, досліджено концепції любові та самотності. Розкрито психологічну вмотивованість вчинків і виявлено засоби розкриття внутрішнього світу незвичного гуцалівського героя - дивака, філософа, рефлектуючого інтроверта, оптиміста-життєлюба, філософа, дитини з дорослими очима, проаналізовано особливості творення образу матері. Зроблено висновок, що у реалістичній прозі Є. Гуцала поєднано різні типи психологізму (експресивний, оповідний, аналітичний, хронотопічний, філософсько-епічний), але домінуючим є психолого-аналітичний підхід до відтворення внутрішнього життя особистості, розкриття її Я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Гуцало, Є.П. 534

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362919 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Вербич Н. С. 
Інтонація переконування в публічному мовленні (експериментально-фонетичне дослідження) : Автореф. дис... канд. філол. наук / Н. С. Вербич; НАН України. Ін-т укр. мови. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Комплексно досліджено інтонацію публічного мовлення, мета якого - переконати слухачів у певних поглядах промовця. Визначено особливості інтонаційної організації публічних виступів (наукової доповіді та політичного виступу) на підставі грунтовного аналізу основних просодичних характеристик, зокрема, часової та частотної організації усного тексту. Встановлено комплекс інтонаційних ознак, що характеризують досліджувані жанри. З'ясовано, що ті сегменти тексту, які реалізують функцію переконування, мають спільну картину інтонаційного оформлення у виступах різних жанрів. Здійснено порівняльний аналіз інтонації текстів, записаних в авторській і дикторській реалізаціях. Охарактеризовано варіативність інтонації авторських публічних виступів і текстів, реалізованих дикторами радіо за студійних умов. Підтверджено гіпотезу про недостатність залучення мовлення дикторів для аналізу публічного мовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-712 + Ш141.4-713

Шифр НБУВ: РА351618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Харченко Є. В. 
Інтертекстуальність в українській музиці двадцятого століття: інтонація, жанр, стиль : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Є. В. Харченко; НАН України, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського. - К., 2011. - 16 c. - укp.

Введено інтертекстуальну методологію до музично-історичних методів дослідження музики. Висвітлено процес утворення музичних інтертекстуальних зв'язків на основі перетворення факту-художнього факту в інтертекст. Виокремлено основні стуктурні одиниці-інтертексти, завдяки яким реалізуються міжтекстові зв'язки в конкретних артефактах - інтонація, жанр і стиль. Охарактеризовано відміності між полістилістикою й інтертекстуальністю. Проаналізовано творчість Б. Лятошинського та виведено теорію "інтонаційного словника" композитора, визначено три інтонаційні комплекси. Вперше введено до музикознавчого обігу ряд невідомих і маловідомих творів О. Безбородька, Г. Гаврилець, І. Карабиця, Ж. Колодуб, Г. Ляшенка, С. Пілютикова, К. Цепколенко, І. Щербакова, М. Скорика, В. Сильвестрова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-2-4 + Ш107.70

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380032 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Тищенко Т. В. 
Інтонація оцінних висловлень у сучасному англійському діалогічному мовленні: гендерний аспект (експериментально-фонетичне дослідження) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / Т. В. Тищенко; Київ. нац. лінгв. ун-т. - К., 2011. - 20 c. - укp.

Проаналізовано вияви гендерної асиметрії оцінювання в англійській мові. Висвітлено особливості комунікативної прагматики англійських оцінних висловлень у діалогічному мовленні побутової сфери. Визначено просодичні засоби маркування раціональних та емоційних оцінок в чоловічому та жіночому мовленні. На основі аудиторського й акустичного аналізу встановлено інваріантні та диференційні просодичні характеристики, просодичні маркери гендерної варіативності експліцитних оцінних висловлень у сучасному англійському діалогічному мовленні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-132 + Ш143.21-227.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА381753 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Донська О. В. 
Музично-поетичний синтез як явище культури (на матеріалах витворів мистецтва Срібного століття) : автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / О. В. Донська; Тавр. нац. ун-т ім. В.І. Вернадського. - Сімф., 2011. - 20 c. - укp.

Виявлено та розкрито прийоми та методи художнього музично-поетичного синтезу, втілених в творчості майстрів мистецтв Срібного століття. Вивчення прийомів і методів проведено на основі семіотичного підходу. Складний образ інтерпретується як синтетичний десигнат - віддзеркалення в свідомості сукупної дії набору елементарних знаків, символів і художніх конструкцій з даних елементів. Розкрито ряд універсальних прийомів і методів створення художніх образів, інваріантних до перетворення за переходів у просторі різних художніх текстів. Виявлено й охарактеризовано основні елементи та прийоми синтезу: узор, ритм, рух, інтонація, звуковий символізм, алітерація, пряме використання специфічних засобів суміжної форми мистецтва, контрапункт, імпровізація. Виділено два основні методи структурного синтезу художніх образів: метод синтезу від формоутворювальних складових до багатовимірного художнього образу та метод синтезу від складного образу-теми до формоутворювальних складових.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)5-074 + Ю812.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА386485 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Мартьянова Н. Г. 
Інтонація в комунікативному аспекті речення / Н. Г. Мартьянова // Лінгв. студії. - 2012. - Вип. 24. - С. 47-49. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано явище інтонації в комунікативному аспекті речення. Досліджено питання функцій інтонації та їх ранжування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш101.222 + Ш102.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69181 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Вербич Н. С. 
Інтонація переконування в публічному мовленні : монографія / Н. С. Вербич; НАН України, Ін-т укр. мови. - Луцьк : Терен, 2011. - 204 c. - (Студії з укр. мовознавства; 10). - Бібліогр.: с. 147-162. - укp. - англ.

Досліджено інтонацію публічного мовлення, що має за мету переконати слухачів у певних поглядах промовця. Визначено особливості інтонаційної організації публічних виступів (наукової доповіді та політичного виступу) на підставі грунтовного аналізу основних просодичних характеристик, зокрема, часової та частотної організації усного тексту. Встановлено комплекс інтонаційних ознак, що характеризують досліджувані жанри. З'ясовано, що ті сегменти тексту, які реалізують функцію переконування, мають спільну картину інтонаційного оформлення у виступах різних жанрів. На підставі порівняльного аналізу інтонації текстів, записаних в авторській і дикторській реалізаціях, підтверджено гіпотезу про недостатність залучення мовлення дикторів для аналізу публічного мовлення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш700.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА753883 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського