Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (11)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=ДОБРОВСЬК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
Категорія:    
1.

Грабова Н. М. 
Бухгалтерський облік у торгівлі : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. М. Грабова, В. М. Добровський. - К. : А.С.К., 2004. - 794 c. - (Екон. освіта). - укp.

Розкрито теоретичний зміст основних категорій та принципів організації бухгалтерського обліку. Описано порядок обліку товарів і товарних операцій у торгівлі, зокрема, оптовій, роздрібній та комісійній. Розглянуто питання обліку основних засобів, інших необоротних матеріальних та нематеріальних активів, лізингових (орендних) операцій, фінансових інвестицій, коштів та дебіторської заборгованості. Висвітлено особливості обліку власного капіталу на підприємствах різних форм власності, довгострокових та поточних зобов'язань, обліку доходів, витрат, формування фінансових результатів та використання прибутку. Значну увагу приділено питанням методики і техніки складання фінансової та податкової звітності.

Раскрыто теоретическое содержание основных категорий и принципов организации бухгалтерского учёта. Описан порядок учёта товаров и товарных операций в торговле, в частности, оптовой, розничной и комиссионной. Рассмотрены вопросы учёта основных средств, других необоротных материальных и нематериальных активов, лизинговых (арендных) операций, финансовых инвестиций, средств и дебиторской задолженности. Освещены особенности учёта собственного капитала на предприятиях разных форм собственности, долгосрочных и текущих обязательств, учёта доходов, расходов, формирования финансовых результатов и использования прибыли. Значительное внимание уделено вопросам методики и техники составления финансовой и налоговой отчётности.


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)242.1я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА655486 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Добровський В. М. 
Управлінський облік : Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни / В. М. Добровський, Л. В. Гнилицька, Р. С. Коршикова; Київ. нац. екон. ун-т. - К., 2003. - 235 c. - Бібліогр.: с. 234. - укp.

Розкрито зміст управлінського обліку, запропоновано класифікації витрат і методів обліку витрат і калькулювання. Наведено порівняльну оцінку вітчизняних і зарубіжних методів обліку повної собівартості продукції. Проаналізовано особливості розвинутого директ-косту, обгрунтовано його можливості. Охарактеризовано бюджет як інструмент системи управлінського контролю. Розкрито суть понять центру відповідальності, трансферної ціни.

Раскрыто содержание управленческого учета, предложены классификации затрат и методов их учета и калькулирования. Приведена сравнительная оценка отечественных и зарубежных методов учета полной себестоимости продукции. Проанализированы особенности развитого директ-коста, обоснованы его возможности. Охарактеризован бюджет как инструмент системы управленческого контроля. Ракрыто содержание понятий центра ответственности, трансферной цены.


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)221 я73-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА649852 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Добровський В. М. 
Управлінський облік : Навч. посіб. / В. М. Добровський, Л. В. Гнилицька, Р. С. Коршикова; Київ. нац. екон. ун-т. - К., 2005. - 278 c. - Бібліогр.: с. 271-272. - укp.

Розглянуто мету, зміст і організацію управлінського обліку, класифікацію витрат, системи обліку та калькулювання за повними та неповними витратами, особливості обліку за нормативними витратами. Визначено взаємозв'язок витрат, обсягу діяльності та прибутку, описано системи обліку та калькулювання за повними та нормативними (стандарт-костинг) витратами. Проаналізовано особливості бюджетування за умов калькулювання за видами діяльності, розкрито суть поняття про трансфертні ціни. Наведено порівняльну характеристику вітчизняного нормативного методу та зарубіжного стандарт-костингу.

Рассмотрены цель, содержание и организация управленческого учета, классификация расходов, системы учета и калькулирования по неполным и полным расходам, особенности учета по нормативным расходам. Определена взаимосвязь расходов, объема деятельности и прибыли, описаны системы учета и калькулирования по полным и нормативным (стандарт-костинг) расходам. Проанализированы особенности бюджетирования в условиях калькулирования по видам деятельности, раскрыта сущность понятия о трансфертных ценах. Приведена сравнительная характеристика отечественного нормативного метода и зарубежного стандарт-костинга.


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)221 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА672638 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Добровська Л. М. 
Комп'ютерні експертні системи в професійному навчанні майбутніх лікарів (на пропедевтичному етапі) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. М. Добровська; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2003. - 17 c. - укp.

Досліджено проблему формування у майбутніх лікарів пропедевтичних професійних знань і прийомів фахової розумової діяльності за допомогою комп'ютерних засобів навчання у формі експертних систем. Показано значення цих систем щодо моделювання професійної лікарської діяльності та активізації навчально-пізнавальної - в студентів, можливість реалізації міжпредметних зв'язків за умов їх використання у пропедевтичному професійному навчанні майбутніх медиків. Розроблено та експериментально перевірено методику залучення експертних систем під час вивчення дисципліни "медична інформатика", дидактичні умови ефективного їх використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р3-34 с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327679 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Інформаційні технології у змісті освіти та практичній діяльності фахівців з обліку і аудиту: проблеми методології та організації : тези доп. наук.-практ. конф., 18 лют. 2010 р., Київ / ред.: В. І. Єфіменко, М. І. Бондар, В. М. Добровський; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. - К., 2010. - 306 c. - укp. - рус.

Розкрито проблеми використання новітніх інформаційних технологій (ІТ) під час формування компетенцій фахівців з обліку і аудиту. Проаналізовано особливості обліку і аудиту дебіторської заборгованості за умов використання сучасних комп'ютерних технологій. Розглянуто проблеми проектування та функціонування інформаційних систем на сучасних підприємствах. Викладено концептуальні підходи до вдосконалення бухгалтерських програмних продуктів, обгрунтовано доцільність їх використання в аудиторських перевірках. Визначено напрями співробітництва ВНЗ та провідних компаній - розробників програмного забезпечення як засобу підготовки сучасних фахівців. Описано новітні методи викладання ІТ під час підготовки фахівців.

Раскрыты проблемы использования новейших информационных технологий (ИТ) при формировании компетенций специалистов по учёту и аудиту. Проанализированы особенности учёта и аудита дебиторской задолженности в условиях использования современных компьютерных технологий. Рассмотрены проблемы проектирования и функционирования информационных систем на современных предприятиях. Изложены концептуальные подходы к усовершенствованию бухгалтерских программных продуктов, обоснована целесообразность их использования в аудиторских проверках. Определены направления сотрудничества ВУЗ и ведущих компаний - разработчиков программного обеспечения как средства подготовки современных специалистов. Описаны новейшие методы преподавания ИТ при подготовке специалистов.


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)20-211.852я431 + У052.9(4УКР)80-211.852я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА732490 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Добровська Л. М. 
Універсальна апроксимація функцій на основі алгоритму Сугено для розв'язання задачі медичної діагностики / Л. М. Добровська, І. А. Добровська // Наук. вісті НТУУ "КПІ". - 2010. - № 5. - С. 48-55. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Запропоновано інструментарій розв'язання задачі медичної діагностики з використанням системи нечіткого виведення на базі алгоритму Сугено за умов наявності даних експерта, за якими виконується автоматичний опис нечітких моделей баз правил. Встановлено, що за визначених умов система нечіткого виведення на базі алгоритму Сугено є універсальним апроксиматором неперервних функціоналів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р34 с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16492 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Добровська Л. М. 
Інтегративний метод формування базових складових технологій компетентності майбутніх інженерів / Л. М. Добровська // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 3. - С. 42-50. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто метод формування базових складових технологічної компетентності майбутніх інженерів з інформаційних технологій (ІТ) засобами пакетів системи "МatLab" (інструмент інженерно-комп'ютерного моделювання та аналізу даних). Встановлено суттєві ознаки професійної компетентності. Виділено види формування умінь серед напрямів набуття технологічної компетентності інженерів з ІТ. Визначено мету вивчення інженерних дисциплін. Охарактеризовано метод вивчення інженерних дисциплін, який розроблений на факультеті і спрямований на розуміння принципів роботи ІТ. Описано базові об'єкти мови "МatLab". З'ясовано значення використання універсальних математичних систем. Зроблено висновки про перспективи використання системи "МatLab" у навчальному процесі.

Рассмотрен метод формирования базовых составляющих технологической компетентности будущих инженеров по информационным технологиям (ИТ) средствами пакетов системы "МatLAB" (как инструмента инженерно-компьютерного моделирования и анализа данных). На основании анализа литературы по вопросу формирования профессиональной компетентности в техническом вузе установлены существенные признаки профессиональной компетентности. Выделены виды формирования умений среди направлений приобретения технологической компетентности инженеров по ИТ. Определены цели изучения инженерных дисциплин. Охарактеризован метод изучения инженерных дисциплин, который разработан на факультете и направлен на понимание принципов работы ИТ. Раскрыты базовые объекты языка "МatLAB". Выяснены значения использования универсальных математических систем. Сделаны выводы о перспективах использования системы "МatLAB" в учебном процессе.

A method of forming the basic components of the technological competence of future engineers in information technology (IT) resources of the system packages "MatLAB" (as a tool for engineering simulation and data analysis). It was established on the basis of analysis of the literature on the formation of professional competence in a technical college the essential features of professional competence. The species formation of skills among the areas of acquisition of technological competence of IT engineers. The purposes of studying engineering. The methods of studying engineering disciplines, which is designed for faculty and is aimed at understanding the principles of IT. Disclosed the basic objects of language "MatLAB. Find out the use universal mathematical systems. The conclusions about the prospects of using the system "MatLAB" in the educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.4 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Добровська Л. М. 
Сутність професійної інформаційно-комп'ютерної діяльності сучасних фахівців інженерного профілю / Л. М. Добровська // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 4. - С. 74-86. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано сутність професійної інформаційно-комп'ютерної діяльності сучасних фахівців інженерного (в тому числі, і медико-інженерного) профілю. Виявлено специфічні особливості даної діяльності, пов'язані з її багатофункціональністю в межах таких базових функціональних складових, як організаційно-управлінська, проектно-конструкторська, технологічна, інформаційна та мовна.

Проанализирована сущность профессиональной информационно-компьютерной деятельности современных специалистов инженерного (в том числе, и медико-инженерного) профиля. Выявлены специфические особенности данной деятельности, связанные с ее многофункциональностью в пределах таких базовых функциональных составляющих, как организационно-управленческая, проектно-конструкторская, технологическая, информационная и языковая.

The analysis of essence of professional informatively-computer activity of modern specialists of engineering (including medical engineering) type is presented in the article. This analysis allowed to expose the specific features of this activity, related to its multifunctionality within the limits of such base functional constituents, as: organizationally-administrative, research and development, technological, informative and linguistic.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.с116

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Добровська Л. М. 
Електронний навчально-методичний комплекс як засіб пізнання та організації навчання в технічних ВНЗ / Л. М. Добровська // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 3. - С. 32-41. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено актуальне питання щодо створення та впровадження в навчальний процес електронних навчально-методичних комплексів. Звернено увагу на проблеми, що виникають у процесі роботи викладача з електронними засобами навчання. Проаналізовано етапи розроблення педагогічних програмних засобів. З'ясовано критерії, які висуваються до електронних навчально-методичних комплексів, розглянуто основні риси їх проектування. Охарактеризовано емпіричний і теоретичний підходи до проектування навчальних програм. Визначено структурні елементи електронного навчально-методичного комплексу дисципліни. Узагальнено результати власного дослідження з метою визначення властивостей та основних складових електронних навчально-методичних комплексів, застосування яких позитивно впливає на розвиток інтелектуального потенціалу студентів, формування вмінь самостійного здобуття знань, здійснення інформаційно-навчальної дослідницької діяльності, а отже, сприяє підвищенню ефективності навчального процесу в технічному ВНЗ і якості професійної освіти майбутніх інженерів загалом.

Освещен актуальный вопрос создания и внедрения в учебный процесс электронных учебно-методических комплексов. Обращено внимание на проблемы, возникающие в процессе работы преподавателя с электронными средствами обучения. Проанализированы этапы разработки педагогических программных средств. Выяснены критерии, предъявляемые к электронным учебно-методическим комплексам, намечены основные черты их проектирования. Охарактеризованы эмпирический и теоретический подходы к проектированию учебных программ. Определены структурные элементы электронного учебно-методического комплекса дисциплины. Обобщены результаты собственного исследования с целью определения свойств и основных составляющих электронных учебно-методических комплексов, применение которых положительно влияет на развитие интеллектуального потенциала студентов, формирование умения самостоятельного приобретения знаний, осуществления информационно-учебной исследовательской деятельности, а следовательно, способствует повышению эффективности учебного процесса в техническом ВУЗ и качества профессионального образования будущих инженеров в целом.

lighted topical issue of establishing and implementing the educational process of electronic teaching materials. Attention is paid to problems arising in the process of teaching with e-learning. Analyzed stages of development of educational software. Clarified the criteria for electronic teaching materials, outlines the main features of their design. Characterized by empirical and theoretical approaches to the design of training programs. Determine the structural elements of electronic educational-methodical complex of discipline. Summarizes the results of their own investigations to determine the properties and the basic components of electronic teaching materials for use positively affects the development of intellectual potential of students, theformation of independent learning skills, implementation of information and academic research, and consequently enhances the effectiveness of the training process in technical university and the quality of professional education of future engineers in general.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253 + Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Добровська Л. М. 
Концепція формування професійної компетентності з інформаційних технологій майбутніх інженерів з комп'ютерних систем медичного профілю / Л. М. Добровська // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 4. - С. 55-66. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Визначено теоретичні та методологічні основи організації процесу формування професійної компетентності з ІТ майбутніх інженерів з комп'ютерних систем медичного профілю на факультетах ВТНЗ, в основу яких покладено філософські, зокрема акмеологічні та аксіологічні аспекти професійної освіти. Обгрунтовано завдання, вимоги до застосування ІТ у навчальному процесі. Відзначено актуальність комплексного підходу до використання методів, засобів і форм навчання та індивідуального підходу до формування готовності до професійної діяльності, які є пріоритетними складовими даної концепції. Констатовано, що професійна освіта набуває системної цілісності та процесуальної неперервності в органічній єдності загального, яке розглянуто у зв'язку з неперервною професійною освітою, враховуючи вітчизняний і зарубіжний досвід ступеневої підготовки інженерів, та особливого, яке відображає специфіку, зумовлену освітньою галуззю "Медична інформатика", напрямом підготовки "Комп'ютерні науки", предметним полем спеціальності "Інформаційні управляючі системи та технології", спроектованим на галузь медицини.

Определены теоретические и методологические основы организации процесса формирования профессиональной компетентности по ИТ будущих инженеров компьютерных систем медицинского профиля на факультетах ВТУЗ, в основе которых - философские, в частности акмеологические и аксиологические аспекты профессионального образования. Обоснованы задачи, требования к применению ИТ в учебном процессе. Отмечена актуальность комплексного подхода к использованию методов, средств и форм обучения, индивидуального подхода к формированию готовности к профессиональной деятельности. Констатировано, что профессиональное образование приобретает системную целостность и процессуальную непрерывность в органическом единстве общего, которое рассмотрено в связи с непрерывным профессиональным образованием, учитывающим отечественный и зарубежный опыт многоуровневой подготовки инженеров и особого, отражающего специфику, обусловленную образовательной отраслью "Медицинская информатика".

The author has substantiated the conception of the process of professional competence forming in information technologies of future engineers in computer systems of medical profile on the faculties of higher technical educational establishments. The professional education of these specialists acquires system entirety and procedural continuity in fundamental unity of general and special (peculiar subject and individual). As general it has been observed in connection with continuous professional education, taking intoaccount native and foreign experience of stage engineers training in computer systems of medical profile at higher school. As special it represents the peculiarity, stipulated by educational sphere "Medical informatics", training direction "Computer sciences", subject field of specialty "Information operating systems and technologies" projected to medical sphere.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Добровська Л. 
Організація самостійної та науково-дослідницької роботи майбутніх інженерів з комп'ютерних систем медичного профілю в технічному ВНЗ / Л. Добровська // Освіта і упр.. - 2010. - 13, № 2/3. - С. 189-196. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто проблеми організації процесу формування професійної компетентності майбутніх інженерів з комп'ютерних систем медичного профілю. Названо основні організаційно-методичні умови даного процесу: організація самостійної та науково-дослідницької роботи студентів. Визначено чинники, які зумовлюють ефективність цієї роботи: відбір і структурування змісту за принципами інтеграції та системності модулів; врахування предметного поля спеціальності; суб'єкт-суб'єктна взаємодія викладачів і студентів на засадах динамічності, прогностичності, індивідуального підходу до студентів, диференціації та індивідуалізації форм, праксеологічності, діалогічності, керованості, мотивованості, технологічності й інноваційності; навчально-дослідницька та професійно-предметна спрямованість завдань, застосування репродуктивних, реконструктивно-варіативних, частково-пошукових, індивідуальних навчально-дослідницьких завдань. Доведено, що впровадження самостійної роботи студентів у навчальний процес технічних ВНЗ вимагає від викладача необхідності використання завдань проблемного, інформаційного та технологічного характеру, нормування завдань та їх стандартизації, реалізації їх відкритості та загальної оглядовості, здійснення постійного зворотного зв'язку зі студентами.

Рассмотрены проблемы организации процесса формирования профессиональной компетентности будущих инженеров компьютерных систем медицинского профиля. Названы основные организационно-методические условия данного процесса: организация самостоятельной и научно-исследовательской работы студентов. Определены факторы, которые предопределяют эффективность этой работы: отбор и структурирование содержания на принципах интеграции и системности модулей; учет предметного поля специальности; субъект-субъектное взаимодействие преподавателей и студентов на основе динамичности, прогнозируемости, индивидуального подхода к студентам, дифференциации и индивидуализации форм, праксеологичности, диалогичности, управляемости, мотивированности, технологичности и инновационности; учебно-исследовательская и профессионально-предметная направленность задач, применение репродуктивных, реконструктивно-вариативных, частично-поисковых, индивидуальных учебно-исследовательских задач. Доказано, что внедрение самостоятельной работы студентов в учебный процесс технических ВУЗ требует от преподавателя необходимости использования задач проблемного, информационного и технологического характера; нормирования заданий и их стандартизации; реализации их открытости и общей обзорности; осуществления постоянной обратной связи со студентами.

The article deals with problems of organization of the process of formation of professional competence of future engineers, computer systems, and medical profile. To the list of major organizational and methodological conditions for this process is self-organization and research work of students. The factors that determine the effectiveness of this work.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.268 + Ч481.69 + З970 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Добровська Л. 
Система MatLab як засіб формування складових технологічної компетентності / Л. Добровська // Освіта і упр.. - 2009. - 12, № 3/4. - С. 141-146. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблеми формування технологічної компетентності майбутніх фахівців інженерного профілю технічних ВНЗ, ядром якої є організація і поетапне формування розумових дій із застосуванням пакетів прикладних програм системи MatLab як інструменту інженерно-комп'ютерного моделювання та аналізу даних. З'ясовано, що використання цієї системи позитивно впливає на процес оволодіння студентами медико-інженерного факультету Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут" професійними знаннями та прийомами фахової розумової діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.121

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Добровська С. 
"Інформаційні технології" у реферативній базі даних "Україніка наукова" / С. Добровська, С. Кириленко, І. Балагура // Бібл. вісн.. - 2012. - № 4. - С. 12-17. - Бібліогр.: 10 назв - укp.

Розкрито ефективність застосування реферативних ресурсів у наукових дослідженнях. Визначено тенденції розвитку тематики "Інформаційні технології" в реферативній базі даних "Україніка наукова". Наголошено на доцільності планування тематики реферативних видань згідно з даними короткотермінових прогнозів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч236.224 + Ч734(4УКР)84

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Добровська Л. 
Формування професійної компетентності з інформаційних технологій майбутніх фахівців в умовах інтегративного підходу до освіти / Л. Добровська // Освіта і упр.. - 2012. - 15, № 4. - С. 43-50. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Визначено особливості міжпредметних зв’язків між дисциплінами циклу професійної підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій (ІТ). Проаналізовано теоретичні аспекти досліджуваної проблематики, зокрема, структуру рівнів дидактичної інтеграції, кожний з яких має логічну структуру наступних концептів: базис – завдання – теоретичний та технічний інструментарій. Розроблено модель дидактичної інтеграції змісту дисциплін циклу професійної підготовки з ІТ. Досліджено базові закономірності дидактичної інтеграції: корелятивність, імперативність, доповнювальність. Констатовано необхідність дотримання основних дидактичних умов цього процесу: наявність спільних цілей і об’єктів, реалізація спільних принципів, єдність термінології та логіки засвоєння навчальної інформації; дотримання класифікації міжпредметних зв’язків за змістом, сформованими уміннями, методами навчання.

Исследованы особенности межпредметных связей дисциплин цикла профессиональной подготовки будущих специалистов в области ИТ. Проанализированы теоретические аспекты данной проблематики, в частности структура уровней дидактической интеграции, каждый из которых имеет логическую структуру следующих концептов: базис – задача – теоретический и технический инструментарий. Разработана модель дидактической интеграции содержания дисциплин цикла профессиональной подготовки специалистов в этой области. Исследованы базовые закономерности дидактической интеграции: коррелятивность, императивность. Констатирована необходимость соблюдения основных дидактических условий данного процесса: наличие общих целей и объектов, реализация общих принципов, единство терминологии и логики усвоения учебной информации; соблюдение классификации межпредметных связей по содержанию, сформированным умениям, методам обучения.

This article is devoted to the problems of organization of professional competence in information technology future engineers in information technology. The list of major organizational and technical conditions of the process is an integrative approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кириленко С. 
Розвиток технології представлення інформації у реферативній базі даних "Україніка наукова" / С. Кириленко, С. Добровська // Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В.І. Вернадського. - 2011. - Вип. 31. - С. 137-145. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено принципи та технологію представлення інформації в реферативній базі даних "Україніка наукова". Окреслено перспективи розвитку та вдосконалення технології представлення інформації в базі даних. Обгрунтовано можливості підвищення ефективності програмного забезпечення. Визначено важливі завдання, які необхідно вирішити під час розробки технології аналізу використання бази даних та новітньої системи пошуку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч237.246.213:Ч21

Шифр НБУВ: Ж70113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Добровська І. А. 
Оцінювання параметрів лінійної регресії з похибками в змінних за допомогою від'ємних ймовiрностей / І. А. Добровська, Р. Є. Майборода // Вісн. Київ. нац. ун-ту. Сер. Фіз.-мат. науки. - 2012. - Вип. 2. - С. 12-18. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

За допомогою застосування концепції від'ємних ймовірностей, методу найменших квадратів та методу Монте-Карло побудовано оцінки параметрів лінійної регресії з похибками у змінних. Доведено консистентність та асимптотичну нормальність цих оцінок.


Індекс рубрикатора НБУВ: В172.432

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28079/фіз.-мат. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Добровська С. В. 
Розвиток національної системи реферування / С. В. Добровська // Наука та наукознавство. - 2015. - № 3. - С. 45-51. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто 20-річну історію створення українського реферативного журналу (УРЖ) "Джерело" і реферативної бази даних (РБД) "Україніка наукова". Зроблено огляд міжнародних реферативних ресурсів та показано значення УРЖ "Джерело" та РБД "Україніка наукова". Надано інформацію про принципи їх побудови, про одержання і реєстрацію періодичних видань для реферування, поточне наповнення РБД "Україніка наукова", про можливості для користувачів, про видання тематичних серій УРЖ "Джерело". На основі наведеної інформації показано, що створення та вдосконалення національної системи реферування, яка включає УРЖ "Джерело" та РБД "Україніка наукова", не має аналогів в Україні за інформаційною та технічною складовою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.4(4УКР)723.2:Ч21 + Ч754(4УКР)8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14597 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Добровська Л. М. 
Теорія та практика нейронних мереж : навч. посіб. для студентів ВНЗ, які навчаються за освіт.-проф. програмою підгот. спеціалістів та магістрів зі спец. "Інформаційні управляючі системи та технології" / Л. М. Добровська, І. А. Добровська; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - Київ, 2015. - 394 c. - Бібліогр.: с. 391-392 - укp.

Подано теоретичні відомості про основні теорії нейронних мереж. Розглянуто основні проблеми й алгоритми обробки інформації на основі нейромереж різної структури, проаналізовано способи вирішення різних проблем і причин, які обмежують їх можливості. Наведені алгоритми проілюстровано типовими прикладами.


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА801938 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Добровська Л. М. 
Можливості класифікатора зображень на основі ART1-мережі / Л. М. Добровська, І. А. Добровська // Электроника и связь. - 2016. - 21, № 2. - С. 41-48. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Щоб створити систему розпізнавання медичних зображень, необхідно враховувати діапазон можливих перетворень вхідного сигналу, що надходить від об'єкта спостереження. У зв'язку з цим основною вимогою для розпізнавання образів є створення такого класифікатора, який був би інваріантним щодо різних трансформацій. Задачу класифікації зображень розв'язували експериментально в середовищі системи MATLAB. Встановлено, що під час класифікації зображень за наявності не більше 40 % шуму АРТ1-мережа обирає зафіксований в асоціативній пам'яті вектор-прототип, який найбільше корелює з ним; асоціативна пам'ять на основі АРТ1-мережі за ефективністю еквівалентна асоціативній пам'яті у вигляді бінарного одношарового лінійного асоціатора на основі псевдооберненого правила; вона не здатна виконувати функції інваріантного класифікатора.


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.428

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського