Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (38)Реферативна база даних (158)Книжкові видання та компакт-диски (1376)Журнали та продовжувані видання (30)
Пошуковий запит: (<.>U=Э37-4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
Категорія: Релігія   
1.

Жаловага А.С. 
Антропологічні основи християнського проповідування: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.11 / А.С. Жаловага ; НАН України. Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Досліджено антропологічні основи сучасного проповідування основних християнських конфесій на території України - православ'я, католицизму та протестантизму. Методологічно обгрунтовано та практично розроблено методику якісного контент-аналізу антропологічної проблематики християнської проповіді, який дозволив охарактеризувати зміни змісту проповідей, форми та прийоми конфесійного проповідництва. Біблійне вчення про людину та соціальні доктрини церков є антропологічною основою змісту сучасної християнської проповіді. На їх підставі виділено антропологічну проблематику, загальну для проповідей усіх християнських церков. За допомогою порівняльного аналізу соціальних доктрин церков окреслено загальні проблеми та завдання, які ставить перед проповідниками всіх конфесій "виклик часу" на межі тисячоліть. Аналіз гомілетики дозволив визначити формальні ознаки та богословсько обгрунтовані критерії християнської проповіді, які в кожній конфесії визначають "норму", відносно якої відбуваються трансформації проповідування за сучасних умов. На підставі контент-аналізу православних, католицьких і протестантських проповідей, матеріалів конкретних опитувань та інших соціологічних досліджень виділено конфесійний інваріант сучасного християнського проповідування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-462.1 + Ю216.22
Шифр НБУВ: РА319715 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
2.

Павленко П.Ю. 
Вплив філософії Платона на зародження та становлення християнської антропології: Автореф. дис... канд. філол. наук: 09.00.11 / П.Ю. Павленко ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 1998. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням виникнення та становлення християнського віровчення, зокрема, такого його аспекту як християнська антропологія. Розроблено новий підхід до з'ясування механізму зародження віровчення християнської релігії, згідно з яким процес зародження і оформлення її віровчення відбувався переважно під впливом філософії Платона. Так, розкриваючи зміст релігійно-філософської концепції віровчення раннього християнства і встановлюючи спільні риси Платонової філософії і головних християнських віроповчальних положень, платонізм визначається за головне ідейне підгрунтя становлення християнської релігії. Атмосферою і географічним місцем, що слугувало за праматірне підгрунтя появи християнства, як релігійної системи, постала іудео-олександрійська діаспора Єгипту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-4-3

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
3.

Яковенко А.І. 
Духовні цінності християнського людинознавства XX століття: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / А.І. Яковенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Проаналізовано філософські засади релігійного та світського розуміння суті духовності суспільства й особистості, що може бути критерієм у визначенні аксіології духовності. Відзначено, що як найважливіший фактор, що забезпечує формування та розвиток духовно здорового суспільства, є релігійна культура, яка базується на християнських цінностях, освічених духовним світлом православ'я. Зазначено, що за теперішніх часів актуальною є православна духовність, у якій чітко вибудована ієрархія життєвих цінностей. Обгрунтовано, що досвід духовно-морального виховання, що базується на православній етиці, особливо значимий для сучасних пошуків шляхів досягнення духовної цілісності людини. Показано, що християнським філософам, релігійним аналітикам християнське людинознавство, його уявлення про Бога, світ і людину імпонує своєю давністю, близькістю Біблії, що для них само по собі є умовою істинності та повчальної цінності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-43 + Ю217.3 +
Шифр НБУВ: РА353073

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
4.

Котлярова Т.О. 
Іконоборські ідеї в духовному житті Київської Русі та Московської держави: релігієзнавчий аспект: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / Т.О. Котлярова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 16 с. — укp.

Досліджено явище іконоборства у духовному житті Київської Русі та Московської держави. Розглянуто витоки, особливості розвитку та поширення іконоборських ідей на Русі. Зазначено - до головних причин, що сприяли формуванню іконоборських уявлень, належать впливи тих учень, особливо єретичних, які містили іконоборські ідеї. Розглянуто аспект засилля обрядовір'я та фанатичні зловживання стосовно ікон, зростання власного вільнодумства, а також нерозуміння богословського вчення про ікони. Здійснено релігієзнавчий аналіз іконоборських акцій і встановлено, що дії іконоборців у період Київської Русі синкретизувалися з місцевими віруваннями та носили здебільшого побутовий практичний характер (спалення, порубка, відщіпування, розбивання, перевертання "догори ногами" ікон). Згодом практичне іконоборство набуло більш фанатичних розмірів, мало прояв в антицерковних виступах єретиків Московської держави (XIV - XVI с.). Значну увагу приділено еволюційному характеру явища іконоборства на Русі з моменту християнізації до виникнення перших єритичних рухів стригольників і жидовілих. Установлено, що аргументація іконоборства на Русі щодо критики ними іконошанування є подібною до попередніх і сучасних іконоборських рухів, наприклад: посилання на старозавітну заборону ідолопоклонства; використання суперечливих моментів з тексту Нового Заповіту в іконоборській інтерпретації; ототожнення понять "поклоніння" та "шанування"; заперечення, взаємопов'язані з догматом про дві природи Боголюдини Христа; критичне ставлення до феномену чудотворної ікони; заперечення шанування хреста, святих мощів, чернецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э378.142.7 + Э37-482 + Э37-575.1 +
Шифр НБУВ: РА340972

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
5.

Мартич Р. В. 
Інтерпретація сутності живого у філософії східної патристики: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.11 / Р. В. Мартич ; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. — Житомир, 2011. — 18 с. — укp.

Доведено, що погляди на сутність живого в отців східної церкви формувалися на основі синтезу античної філософії та біблійної інтерпретації. Відштовхуючись від ідеї живого як втілення душі, східна патристика розширила коло живих істот на основі розрізнення рівнів складності життєвих сил (Григорій Ніський, Максим Сповідник, Іоанн Дамаскін) і вперше розробила християнську ієрархію живого, поставивши на її вершині ангелів, однак акцентуючи верховенство людини над земним світом живого (Василій Великий, Діонісій Ареопагіт). Розглянуто напрями модернізації поглядів на живе у східнохристиянських ученнях з урахуванням його оцінки в сучасному православному дискурсі. Основними особливостями модернізованих уявлень слід вважати відхід від буквального розуміння ідей книги Буття, намагання узгодити православні догмати з даними сучасних наукових досліджень, коадаптувати релігійні та наукові положення щодо походження, сутності феномена живого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-4
Шифр НБУВ: РА384505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
6.

Юнусова Є.Й. 
Комунікативний простір релігії в європейській культурі: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / Є.Й. Юнусова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 17 с. — укp.

Концептуалізовано релігійну комунікацію у просторі європейської культури, в якому релігія (християнство), як і наука, ініціювала формотвірні комунікативні моделі. Висвітлено та проаналізовано основні підходи комунікативної філософії XX ст. Показано контемпоральність ідей комунікативної філософії з основними ідеями релігійної комунікації у змістовому, етичному та нормативному аспектах, на підставі цього розглянуто християнську релігію як джерело артикуляції базових цінностей. Доведено, що релігія є комунікативно-парадигмальною моделлю культури, а наука - парадигмально-комунікативною. Здійснено спробу специфікувати релігійну комунікацію шляхом виділення трьох гетеротромних вимірів: тринітарного, вертикального та горизонтального. Установлено, що в екуменічному русі мають місце дві магістральні комунікативні стратегії - модерністська - подібності та постмодерністська - розрізнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э210.33 + Э37-433.10 + Ю223.23 + Ю6*671.13 + Ю215 +
Шифр НБУВ: РА337830

Рубрики:

      
7.

Борисова Т.В. 
Культурно-онтологічні основи "надії" (історико-філософський аналіз): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Т.В. Борисова ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено культурно-онтологічні основи "надії" в історико-філософській рефлексії від епохи античності до сьогодення. Здійснено аналіз проблеми "надії" у контексті онтогносеологічного, культурно-аксіологічного, екзистенційного вимірів. Висвітлено конструктивні аспекти даної проблеми шляхом побудови протиріччя надія - добро та надія - зло у філософській рефлексії Сократа, Платона, Сенеки, апостола Павла, Августина Блаженного, Іонанна Златоуста, Р.Декарта, Б.Паскаля, А.Камю та Г.Марселя. Проведено розмежування даної проблематики за трьома основними рівнями, а саме: символом надії, образом надії, феномену надії. Зроблено аналіз фундаментальних проблем християнської антропології й онтології. Виявлено екзистенційні й аксіологічні аспекти питань надії та відчаю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0) + Ю702.0/4 + Э37-422.2 + Э37-433.221.2 +
Шифр НБУВ: РА345068

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
8.

Прядко Н.А. 
Людина у контексті релігійно-філософської рефлексії І.Гізеля: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Н.А. Прядко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Визначено основні тенденції вивчення творчості І.Гезеля в наукових працях XIX - першої половини XX ст. та проаналізовано теоретико-методологічні засади дослідження його філософії у сучасній літературі. Висвітлено основні положення натурфілософської концепції І.Гезеля у контексті парадигми "Бог - світ - людина" у аспекті гуманістичних і барокових тенденцій, які визначили домінування пантеїстичних і деїстичних елементів у тлумачені співвідношення Бога і природи, людини та Всесвіту. Визначено та систематизовано категорії, на яких базується формування поняття "внутрішня людина" у філософії І.Гізеля, а саме: "істина", "віра", "воля", "свобода", "щастя". Відтворено своєрідне розуміння І.Гізелем людини як "диспозиційного чинника" та "ноуменальної цілісності", згідно якого суть людини розглядається через спонукальність, яка дає змогу досягти єдності душі та тіла та визначає її неповторну духовну індивідуальність. Систематизовано нові тенденції трактування етичних норм християнської моралі у релігійно-філософському вченні І.Гізеля, за якою людина розглядається як індивідуальність, що поєднує духовні цінності, визначені божою мудрістю, та власний розум і волю. Виокремлено концепцію "громадянського гуманізму", що становить оригінальне бачення смислових факторів буття людини І.Гізелем, яке базується на усвідомленні значимості й неповторності людської індивідуальності не лише перед Богом, а й перед суспільством, а це призводить до вдосконалення як окремої особистості, так і суспільства в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)44 + Э37-422.2 +
Шифр НБУВ: РА337513

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Релігія   
9.

Шелудченко О.Т. 
Месіанські ідеї монотеїстичних релігій: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.11 / О.Т. Шелудченко ; Ін-т філос. ім. Г.С. Сковороди НАН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Розглянуто роль месіанських уявлень, яку вони відіграють у процесах духовного засвоєння суспільної трансформації, оновлення засад людського буття в світі. Здійснено пошук категорій спільності, ліній збігу основних уявлень про фундаментальну побудову релігійної свідомості - приходу Месії. Зроблено висновок, що месіанство є категорією релігійної свідомості в монотеїстичних релігіях, за допомогою якої вона рефлексує невідповідність історично посталих форм суспільного життя його новим духовно-практичним засадам. Висунуто тезу, що завдяки існуванню цієї категорії суспільна свідомість (однією з форм якої є релігія) здатна осягнути необхідність входження в нову систему уявлень, остаточного відокремлення від минулого, але зі збереженням минулого досвіду освоєння світу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э36-422.3 + Э37-422.3 + Э38-422.3
Шифр НБУВ: РА317061 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Любасюк Т.І. 
Містичне спрямування духовної практики християнського Середньовіччя: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Т.І. Любасюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Проведено історико-філософський аналіз вчення німецьких містиків, зокрема, Хільдегарди Бінгенської, Катерини Сієнської, Й.Екхарта, Й.Таулера, Г.Сузо у контексті європейської ірраціоналістичної традиції. Розкрито сутність понять "містика", "містицизм", "містичний досвід". Реконструйовано та системно проаналізовано структуру духовного досвіду християнського Середньовіччя та умови формування відповідного світогляду. Доведено взаємозв'язок містичних традицій Античності та християнського Середньовіччя. Обгрунтовано значущість містичної традиції християнства у філософській спадщині середньовічної Європи. Встановлено спадкоємність основних концепцій християнських містиків, визначено їх місце у структурі філософського вчення Середньовіччя. Виокремлено та досліджено феномен жіночої містики як складової християнського духовного досвіду західноєвропейської філософії Середніх віків. Показано вплив жіночої християнської містики на розвиток німецької містичної спадщини Середньовіччя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)414-377 + Э401 + Э37-4-34 +
Шифр НБУВ: РА349050

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Грибков Т.В. 
Німецька містика і Григорій Сковорода у європейській ірраціоналістичній традиції: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Т.В. Грибков ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2006. — 18 с. — укp.

Здійснено історико-філософський аналіз вчення німецьких містиків (Екгарта, Таулера, Сузо, Беме) і Г.Сковороди у контексті європейської ірраціоналістичної традиції. Розглянуто феномен містики як основи духовної культури, взаємопов'язаний з містеріями античності, гносеологічними пошуками божества, містичним богослов'ям Отців Церкви. Висвітлено місце містичних вчень німецьких мислителів та Г.Сковороди в історико-філософському контексті шляхом експлікації впливів неоплатонізму й ісихазму на формування основних положень містичної антропології Екгарта, Таулера, Сузо, космології Беме, а також ремінісценції їх ідей у філософії Сковороди. Запропоновано позитивний підхід до оцінки містичного світосприйняття, що виконує роль конструктивного принципу позараціональної організації антропного виміру буття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)46 д Сковорода Г.С. + Ю3(0)414-377 + Э247 + Э37-47 +
Шифр НБУВ: РА342038

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
Категорія: Релігія   
12.

Сергійко В.Ф. 
Соціально-етичне вчення християнства: тенденції розвитку, конфесійні особливості: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / В.Ф. Сергійко ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Соціальне вчення католицизму у трьох його вимірах - теоретичному, історичному, практичному проаналізовано у контексті розвитку від теоцентризму до антропоцентризму. Розкрито зміст протестантської трудової етики, яка утвердила у суспільній практиці типово буржуазні норми та цінності, стала світським вираженням нового християнського символу віри, оформленням у релігійному обрамленні буржуазного політико-правового порядку. Доведено, що соціальна концепція Російської православної церкви побудована на різкому протиставленні теоцентричної духовної традиції російського православ'я та європейського антропоцентричного гуманізму, слов'янсько-православної національно-культурної ідентичності та секуляризованої, уніфікованої, глобалізованої Європи, російського народного православ'я з державним статусом і міжнародних стандартів прав людини, європейської концепції свободи совісті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-44 +
Шифр НБУВ: РА324812

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
13.

Морозова Д. С. 
Тема людини та довкілля у візантійській аскетичній традиції: автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / Д. С. Морозова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Зіставлено "екологічні" рефлексії різних напрямів - антиохійського, александрійського, каппадокійського - та простежено їх розвиток у різні періоди візантійської культури. Виявлено, що аскетика східних отців Церкви, тісно пов'язуючи антропологію з космологією та з богослов'ям, створює сприятливі умови для розвитку "екологічного" мислення. Показано, що в ранньовізантійський період це мислення безпосередньо залежало від специфічних підходів різних шкіл до космології, а отже помітно відрізнялося в різних авторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-438,1 + Э212.4:Д + Ч111.156
Шифр НБУВ: РА375572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Хоменко Т.М. 
Трансформація жанру проповіді у сучасній україномовній публіцистиці (Євген Сверстюк, Мирослав Маринович - Україна, Іван Ортинський - Німеччина): Автореф. дис... канд. філол.наук: 10.01.08 / Т.М. Хоменко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 2001. — 18 с. — укp.

З'ясовано особливості історичної рухомості проповідницького жанру. Досліджено вплив християнства на проблематику проповіді як публіцистичного виступу на морально-етичну тему особливої соціальної ваги у різні культурно-історичні епохи. Доведено авторитарність ідеї та мови Святого Письма у публіцистичному дискурсі сучасності. Проаналізовано роль проповідницької публіцистики у формуванні сучасної людини. Висвітлено світоглядну концепцію та аргументаційну базу модерної проповіді, яка розвивається поряд з іншими публіцистичними жанрами (аналітичною кореспонденцією, концептуальним інтерв'ю, науково-популярними статтями, есе). Розглянуто комунікаційні принципи та діалогічну природу морального типу мислення у сучасному контексті мультимедіа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.161 + Ш4о1.447 + Э37-462.1 + Ш5(4Укр1Б334
Шифр НБУВ: РА315582 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
15.

Кисельов О.С. 
Феномен екуменізму в сучасному християнстві: філософсько-релігієзнавчий аналіз: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / О.С. Кисельов ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено феномен екуменізму у сучасному християнстві. Розглянуто поняття "екуменізм" і доведено, що воно не є тотожним до поняття "екуменічний рух". Досліджено витоки та причини виникнення екуменізму як явища. Серед витоків виділено позаконфесійне та міжцерковне співробітництво християн у XIX ст. та утворення національних міжконфесійних і міжнародних конфесійних організацій. Як головні причини, що сприяли виникненню та розвитку екуменізму визначено внутрішні фактори (закономірний розвиток християнства) та зовнішні фактори (соціально-культурні та релігійні процеси XIX ст.) Здійснено релігієзнавче обгрунтування поняття "екуменічні відносини" та проаналізовано їх форми - співпрацю та богословський діалог. Розглянуто конфесійні розуміння християнської єдності та доведено, що вони детерміновані особливостями екклезіології, які розділяє певна церква. На цій підставі виділено три підходи до розуміння християнської єдності. Розвиток екуменізму призвів до того, що відносини між християнськими церквами будуються навколо етичних питань і залежать від соціального, економічного та політичного середовища країни чи регіону. Екуменізм розвинутий у протестанських країнах більшою мірою, ніж у католицьких. У православних країнах екуменізм перебуває на етапі становлення. Відповідно в Україні екуменічні відносини лише формуються, що має прояв у виникненні міжконфесійних об'єднань з екуменічним потенціалом та консолідації християн за суспільними питаннями, у протистоянні секулярній, арелігійній культурі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э370.9(4УКР)-36-019.8 + Э37-36-019.2 + Э37-423 +
Шифр НБУВ: РА348886

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
Категорія: Релігія   
16.

Литвиненко Л.М. 
Філософсько-релігієзнавче осмислення космологічних уявлень представників східної патристики: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / Л.М. Литвиненко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 17 с. — укp.

Здійснено цілісну філософсько-релігієзнавчу реконструкцію космологічних уявлень східної патристки та визначено особливості їх трансформації у зв'язку з даними сучасної космології. Проаналізовано основні положення східнопатристичної космологічної проблематики, які визначили подальший процес оформлення східнохристиянської космологічної доктрини. Доведено, що трансформація осмислення космологічних уявлень представників східної патристики у зв'язку з даними сучасної космології обумовлена внутрішніми закономірностями становлення космологічних уявлень та у певному розумінні є неминучою. З'ясовано, що тенденції даної трансформації значною мірою визначаються особливостями поглядів отців і вчителів церкви на окремі питання космологічної проблематики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-422.1 + Ю3(0)414-33 + Ю215.11 +
Шифр НБУВ: РА356041

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
Категорія: Релігія   
17.

Цимбал О.Є. 
Християнська етика в контексті традиційної моральнісної культури: автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.07 / О.Є. Цимбал ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2008. — 17 с. — укp.

Досліджено християнську етику як феномен культури у динаміці її виникнення, становлення та трансформації. Визначено конфесійні морально-етичні особливості на рівнях вищої моральності та побутовому. Виділено основні форми християнської моральності - етос святих, а також чернечий, народний християнський, католицький, православний, протестантський етос. Проаналізовано співвідношення офіційного та народного християнства, їх культури, розглянуто чернечі та мирські засади аскетизму, визначено перспективи розвитку християнської етики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-43 +
Шифр НБУВ: РА356310

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
18.

Афоніна О.Г. 
Христологічна доктрина: філософсько-релігієзнавчий контекст: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / О.Г. Афоніна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Проведено комплексне філософсько-релігієзнавче дослідження христологічної доктрини як теоретичної бази християнського віровчення, охарактеризовано її сучасний стан. Розкрито зміст основних понять і термінів христології, проаналізовано теологічні інтерпретації христологічної доктрини в православ'ї, католицизмі та традиційному протестантизмі. Вперше в українському релігієзнавстві здійснено дослідження трансформації базису християнського віровчення (христологічної доктрини) від моменту його зародження до часів перегляду христологічних уявлень в інших релігійних парадигмах. Проаналізовано рішення Вселенських соборів в аспекті їх значення в оформленні христологічної доктрини. Простежено трансформацію христологічної доктрини після епохи Вселенських соборів до сучасного періоду. З'ясовано, що особистість Ісуса Христа є основою концептуальної системи загальнохристиянської парадигми. Поглиблено теоретичні засади філософсько-релігієзнавчого осмислення християнського віровчення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-421.112 +
Шифр НБУВ: РА353280

Рубрики:

      
19.

Германова де Діас Е.В. 
Хриcтиянська традиція в ситуації постмодерну: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 17.00.01 / Е.В. Германова де Діас ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2004. — 17 с. — укp.

Вперше розглянуто стан християнської традиції у ситуації постмодерну, виявлено специфіку існування християнського Св.Передання у постмодерну добу, визначено вплив культури постмодерну на християнство та основні чинники формування та дієвості християнської традиції у сучасну епоху та в минулому. Встановлено особливості філософсько-культурологічного та релігійного дискурсів щодо проблеми взаємовпливу релігійної традиції та культури. Проведено аналіз різних теорій традиції, на підставі якого зроблено висновок, що все історичне ставлення до релігійно-культурної традиції вибудовується у тріаду: традиціоналізм - модернізм - постмодернізм, а кожна наступна стадія заперечує попередні. Встановлено пріоритетність співвідношення традиціоналізм - модернізм (модернізм завжди виступає в опозиції до традиціоналізму). З'ясовано, що у цій боротьбі протилежностей виникає заключна частина тріади - постмодернізм, який є синтезованою та переосмисленою моделлю відношень традиціоналізм - модернізм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.933*31-725 + Э210.33 + Э37-42 +
Шифр НБУВ: РА331396

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського