Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (8)Наукова електронна бібліотека (35)Реферативна база даних (302)Книжкові видання та компакт-диски (157)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=ФІЛЬМ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Горпенко В.Г. 
Архітектоніка фільму: Режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища: Автореф. дис... д-ра мистецтвознавства: 17.00.01; 17.00.04 / В.Г. Горпенко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2000. — 34 с. — укp.

Дисертацію присвячено взаємозв'язку "мовних" форм та принципів з рушійними силами та специфічними ознаками розгортання тексту екранних творів. Розроблено нову концепцію архітектоніки фільму як особливого естетичного і професійного утворення, що виражає художньо-образну своєрідність видовища і забезпечується майстерністю режисури. Визначено специфіку функціонування епічних, драматичних, ліричних начал у кінематографі та проекцію їх формування на різнорідність телемовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.77
Шифр НБУВ: РА312593 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Левко У. Е. 
Герменевтичні аспекти кіноінтерпретації художнього твору (на матеріалі екранізації художньої прози Станіслава Лема): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.06 / У. Е. Левко ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано герменевтичний вимір візуального інтерпретування літературного твору. Розглянуто різні шляхи рецепції літератури засобами візуальних мистецтв, висвітлено проблемні місця інтерсеміотичного перекодування. Досліджено семантичні зміщення у кінематографічному інтерпретуванні наукової фантастики на рівні персонажів (візуальні конкретизації образів Піркса, Тихого, дійових осіб роману "Соляріс"), хронотопу фікційного світу, нарації. Простежено інтерпретативні можливості різних жанрів кіно, зокрема, анімаційного фільму. Конкретизовано явище конфлікту інтерпретацій ("Соляріс"). Розглянуто ідеологічний та мультикультурний виміри діалогу текст-інтерпретація, особливості реалізації горизонтів сподівання базового твору в кінотексті. Залучено широке контекстуальне тло на рівні наукового та художнього дискурсів. Приділено увагу вербальним аспектам візуалізації в іншомовному просторі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ37 + Ш5(4ПОЛ)6-4 Лем С. 892 + Щ374.046 + Щ374.040.9
Шифр НБУВ: РА375764 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
3.

Юрковська М. М. 
Дискурс англомовної анімаційної комедії: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / М. М. Юрковська ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Висвітлено основні підходи до вивчення семіотично гетерогенних текстів, обгрунтовано дослідження анімаційної комедії як об'єкта лінгвістики, описано її особливості, комічний потенціал, екстралінгвальні чинники комічного ефекту. Проведено дослідження репрезентації в сучасних анімаційних фільмах особливостей міжгендерного та міжвікового спілкування, а також стереотипних тем і сюжетів, використання яких спрямоване на досягнення гумору. Проаналізовано мовні та стилістичні прийоми вербальної презентації комічного ефекту в текстах анімаційних комедій. Доведено, що основою мовної гри є невідповідність правилам мовного узусу, порушення загальноприйнятих правил відбору та вживання мовних засобів на всіх текстових рівнях - від фонетичного до інтертекстуального. Наведено приклади взаємодії вербальних і невербальних компонентів анімаційної комедії, унаслідок чого виникає гумор.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70
Шифр НБУВ: РА384804 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Бут О.В. 
Звук як компонент образної структури фільму: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.04 / О.В. Бут ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Проведено комплексне системне дослідження звукового рішення фільму як одного з головних компонентів його образної структури. Розроблено й впроваджено субтрактивний, адитивний й інтеграційний методи синтезу образної структури, адаптовані для художнього аналізу з теорії світла й технології синтезу звуку. Образну структуру фільму розглянуто як складну й багатошарову систему з асоціативними зв'язками по горизонталі (об'єднання мови, музики, звукових ефектів й атмосфери у звукову картину), вертикалі (звукозоровий контрапункт) і в масштабі формоутворення (лейтелементи, принципи симфонізму, перенесення в кінематограф принципів традиційної будови балади, думи, народної драми - вертепу). Проаналізовано досвід застосування субтрактивного, адитивного й інтеграційного методів синтезування образності на прикладі українських ігрових фільмів. Розглянуто новітні засоби виразності багатоканальних систем кіно.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.78 +
Шифр НБУВ: РА349744

Рубрики:

      
5.

Бурий А. Р. 
Ідеї екзистенціалізму в образах західноєвропейського кіномистецтва 60 - 80-х рр. XX століття: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.04 / А. Р. Бурий ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2011. — 20 с. — укp.

Доведено онтичний та онтологічний пріоритет людського буття перед усім іншим сущим, на конкретному кіноматеріалі засвідчено примат екзистенції перед есенцією. Описано основоположні екзистенціали людського існування - тривогу, нудьгу, страх, смерть. В процесі аналізу окремих фільмів з'ясовано, що успішний розвиток інтелекту у людини не супроводжується таким самим прогресом у моральній царині. Проблема співвідношення розуму та віри, поставлена в епіцентр мистецької рефлексії, дозволила встановити внутрішні суперечності всередині екзистенціалізму. Простежено тлумачення проблеми людського співіснування й екзистенціальної комунікації у філософії, з'ясовано чинники переформування суспільством буття індивіда. Наголошено на зв'язку свободи з відповідальністю та екзистенційним вибором у філософії та кіномистецтві. Обгрунтовано логіку звернення екзистенціалізму до проблеми історичного процесу та встановлено, що у перемозі демократичних інституцій екзистенціоналістська філософія вбачає загрозу нівелювання особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.3(0)63-022.39 + Ю3(0)6-663
Шифр НБУВ: РА382532 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Дремлюга М.М. 
Кінематографічний дискурс психоаналізу: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.04 / М.М. Дремлюга ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К, 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено кінематографічну рефлексію теорії З.Фрейда. Проаналізовано досвід кіноінтерпретації трьох складових ортодоксального психоаналізу - теорії позасвідомого, теорії дитячої сексуальності та теорії сновидінь, а також обгрунтовано необхідність їх цілісного осмислення. Акцентовано увагу на доцільності використання у понятійному апараті кінознавчої науки термінів "інтерпретація", "тілесність", "компенсація", що сприяють процесу міжнаукового збагачення, розширенню спектра її методологічних можливостей. Розкрито причину звернення до окремих положень "глибинної психології" К.Г.Юнга та "індивідуальної психології" А.Адлера, які відкривають нові обрії для сучасного кінознавства. Розглянуто доробок митців, які свідомо або позасвідомо використовували концептуальні положення теорії З.Фрейда у своїх фільмах, проаналізовано художні можливості кінотворів психоаналітичної орієнтації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.06:Ю953.6 + Щ373(0)6-3
Шифр НБУВ: РА320311 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Конотоп О.С. 
Методика навчання майбутніх філологів англійського діалогічного спілкування з використанням відеофонограми: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О.С. Конотоп ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2010. — 24 с. — укp.

Проаналізовано чинну Програму з англійської мови для університетів та інститутів (2001) та Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти (2003) у контексті вимог до формування у студентів III курсу мовного ВНЗ (МВНЗ) комунікативної компетенції в англійському діалогічному спілкуванні (ДС). Розглянуто вербальні та невербальні компоненти англійського ДС. Розкрито потенціал автентичних художніх фільмів (АХФ) щодо реалізації загальнодидактичних і методичних вимог до формування комунікативної компетенції в англійському ДС. Уперше теоретично обгрунтовано методику формування комунікативної компетенції в англійському ДС майбутніх філологів, експериментально підтверджено її ефективність. Встановлено критерії відбору АХФ для формування комунікативної компетенції студентів у англійському ДС. Обгрунтовано вимоги до вправ і створено підсистему вправ для навчання студентів III курсу МВНЗ англійського ДС з використанням АХФ, описано модель навчального процесу з формування даної якості, уточнено критерії оцінювання англійського ДС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33 + Ш143.21-913.2
Шифр НБУВ: РА371114 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Бабійчук Т.В. 
Методика створення і використання відеофрагментів художніх творів у процесі вивчення української літератури в педагогічному коледжі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.В. Бабійчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Вперше визначено сутність відеофрагмента як завершеного в композиційному плані міні-фільму (7-12 хвилинної екранізації художніх творів), створеного з навчальною метою. Науково обгрунтовано методику використання відеофрагментів на уроках української літератури. Доведено, що використання відеофрагмента буде ефективним, якщо реалізація запропонованої методики матиме системний характер, а на заняттях будуть впроваджені такі форми, методи та прийоми педагогічної роботи, які спроможні забезпечити активність, пошук, творчість студентів, зокрема "мікрофон", метод "ПРЕС", рольові ігри, метод проектів, написання рецензії на відеофрагмент як творчу роботу акторів-ровесників. Розроблено методику створення відеофрагментів на базі студентського аматорського театру. Показано, що використання відеофрагментів на уроках української літератури суттєво підвищує ефективність навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20-215 +
Шифр НБУВ: РА350482

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Кіржнер С.Е. 
Навчання майбутніх юристів усного професійного спрямованого англійського монологічного мовлення з використанням автентичної відеофонограми: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.Е. Кіржнер ; Київ. нац. лінгвіст. ун-т. — К., 2009. — 23 с. — укp.

Обгрунтовано та розроблено методику навчання майбутніх юристів усного професійно спрямованого англійського монологічного мовлення (УПСАММ) з використанням автентичних художніх фільмів (АХФ). Розглянуто зміст навчання майбутніх юристів УПСАММ. Визначено основні типи монологів у професійній діяльності юристів, виділено спеціальні вміння їх продукування. Висвітлено лінгвістичні, соціокультурні й екстралінгвістичні особливості усного англомовного юридичного дискурсу. Обгрунтовано дидактичний і методичний потенціал АХФ для оптимізації навчання юристів УПСАММ. Сформульовано принципи відбору АХФ і критерії вибору відеофрагментів (ВФ), розроблено підсистему вправ і модель організації відповідного навчання з використанням АХФ. Доведено ефективність створеної методики та визначено її оптимальний варіант.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.37 +
Шифр НБУВ: РА369458 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Пащук В.С. 
Навчання студентів мовних спеціальностей усного англійського монологічного мовлення з використанням автентичних художніх фільмів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.С. Пащук ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Висвітлено проблему підвищення ефективності процесу навчання усного монологічного мовлення з використанням автентичних художніх фільмів. Теоретично обгрунтовано психологічні, лінгвістичні, дидактичні та методологічні передумови використання зазначених фільмів для навчання студентів мовних спеціальностей. Розглянуто характерні риси автентичних художніх фільмів як виду відеофонограми. Вивчено лінгвістичні характеристики усного монологічного мовлення на прикладах з автентичних художніх фільмів. Виділено основні композиційно-мовленнєві форми монологу і висвітлено необхідні та достатні вміння їх продукування. Визначено основні принципи відбору вищезгаданих фільмів стосовно використання їх у навчанні. Розроблено теоретичні засади щодо створення комплексу вправ і надано його опис з прикладами. Запропоновано етапи навчання усного монологічного мовлення. Створено моделі навчання даного виду мовлення із застосуванням автентичних художніх фільмів. Оволодіння основними композиційно-мовленнєвими формами монологу є поетапним процесом: який містить етапи удосконалення загальних умінь, формування та удосконалення спеціальних умінь монологічного мовлення, а також розвитку загальних і спеціальних умінь продукування монологів.вправ і моделі занять з навчання монологічного мовлення з використанням автентичних художніх фільмів була підтверджена експериментальним шляхом. У результаті проведеного експерименту встановлено раціональну послідовність використання зазначених фільмів і друкованих матеріалів у циклі навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.2
Шифр НБУВ: РА320828 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Дениско П. В. 
Непрозорість знаків як проблема семіотичної естетики: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / П. В. Дениско ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 15 с. — укp.

Проведено аналіз зв'язку непрозорості знаків та естетичного досвіду, що є однією з важливих та актуальних проблем у сфері семіотичної естетики. Досліджено різні підходи в історії семіотики до проблеми знакової непрозорості. Проаналізовано єдність автореференції, непрозорості й естетичного досвіду, а також виокремлено різні види автореференції у творах мистецтва. Вивчено непрозорість знаків та ускладнення автореференції (яке виявляється як авторефлексивний семіозис) у "тексті в тексті" як різновиді естетичного повідомлення, а також розкрито семантику прийому "театр у театрі". На прикладі фільму "Блоу-ап" М. Антоніоні та роману "Вигукують лот 49" Т. Пінчона детальніше розглянуто взаємозв'язок непрозорості знаків, автореференції й естетичного досвіду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2
Шифр НБУВ: РА378601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Христенко О.С. 
Німецький молодіжний сленг: лінгвокогнітивний та соціолінгвістичний аспекти: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.С. Христенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено лінгвокогнітивний і соціолінгвістичний аспекти німецького молодіжного сленгу на матеріалах текстів художньої літератури, молодіжної преси, анкетного опитування, реклами, Інтернет-формумів і чатів, лексикографічних видань і художніх фільмів. Запропоновано визначення поняття молодіжного сленгу, розглянуто його структурну організацію та типологію. Проаналізовано основні тенденції та напрямки дослідження німецького молодіжного соціолекту. Визначено особливості використання німецького молодіжного сленгу у різних типах дискурсу, описано системну організацію сленгової лексики. Охарактеризовано мовну картину світу молоді, зокрема, досліджено відображення етно- та соціокультурних концептів за допомогою сленгової лексики, метафоричне та метонімічне переосмислення найменувань, створення та нове тлумачення фразеологізмів у процесі запозичення лексики. Проаналізовано соціолінгвістичні, гендерні та регіональні особливості німецького молодіжного сленгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-677.1 +
Шифр НБУВ: РА362923

Рубрики:

      
13.

Мельник Ю. А. 
Прецедентні висловлення пісенного походження у сучасному російськомовному публіцистичному дискурсі: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.02 / Ю. А. Мельник ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І. Вернадського. — Сімф., 2011. — 20 с. — укp.

Проведено поліаспектний аналіз корпусу прикладів використання прецедентних висловлень (ПВ) пісенного походження, розроблено класифікацію на підставі періодизації джерел. Проаналізовано факти використання пісенних ПВ із художніх і мультиплікаційних фільмів. Виявлено мотивації використання досліджуваних одиниць у текстах сучасної преси. Визначено основні способи та мотивації трансформування ПВ пісенного походження. Охарактеризовано специфіку функціонування нетрансформованих і трансформованих ПВ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-715
Шифр НБУВ: РА380718 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Виноградна О.В. 
Психологічні чинники сприйняття молоддю епізодів насильства в художніх фільмах: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Виноградна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Проаналізовано психологічні детермінати сприйняття насильства в кінофільмах. Вперше визначено структуру сприйняття молоддю сцен насильства у художніх фільмах, яка утворюється за допомогою таких десяти вимірів: сприйняття жорстокості, осмисленості, реалістичності, містичності, провокованої переглядом агресії, співпереживання жертві, формування насильницької картини світу, задоволення від перегляду цікавого, недозволеного та прийняття насильства. Вперше виділено типи сприйняття молоддю епізодів насильства в кінострічках. Встановлено залежність сприйняття насильства в кінофільмах від таких базових особистісних характеристик: мотивації, ціннісних орієнтацій, ставлення до себе, основних властивостей, відображуваних п'ятифакторною моделлю особистості, акцентуації особистості. Визначено індивідуальні та статеві відмінності у сприйнятті насильства в кінострічках, встановлено чинники їх виникнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.49 + Ю951.103 +
Шифр НБУВ: РА350786

Рубрики:

      
15.

Бабенко Т.В. 
Формування естетичного смаку у студентів вищих педагогічних навчальних закладів засобами іноземних мов: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.В. Бабенко ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2006. — 20 с.: рис. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні засади проблеми формування естетичного смаку особистості. Удосконалено визначення естетичної культури студентів і естетичного смаку. Обгрунтовано педагогічні умови формування даного смаку у студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі роботи з метою удосконалення навичок мовленнєвої діяльності з іноземних мов, а саме: дотримання принципів естетичного виховання, урахування виховних можливостей навчальних дисциплін, додержання методичних вимог під час планування та проведення занять, їх естетизація завдяки ретельному добору допоміжних навчальних матеріалів. Розроблено теоретичну модель та на її базі - методику формування естетичного смаку засобами таких матеріалів: оригінальних літературних текстів, тематичних навчальних фільмів, творів живопису і фотографічного мистецтва. Запропоновано засоби візуалізації мовленєвої діяльності студентів творами образотворчого мистецтва. Досліджено послідовність їх сприйняття та подано вправи до кожного з етапів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.26 +
Шифр НБУВ: РА346127

      
16.

Пузанов В. М. 
Трейлер фільму як тип рекламного повідомлення: структурно-функціональні особливості та стратегії оптимізації / В. М. Пузанов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації вперше з'ясовано напрями дослідження трейлера фільму зарубіжними та українськими науковцями; запропоновано структуру офіційного типового трейлера фільму; охарактеризовано антиспойлерність як притаманну саме трейлеру фільму характерну ознаку, яка сприяє виконанню основної його функції – формувати в глядача зацікавленість фільмом та стимулювати його до перегляду фільму; запропоновано класифікацію назв фільмів і трейлерів до них за критерієм наявності в них антиспойлерів / спойлерів; визначено стратегії оптимізації трейлера як типу рекламного повідомлення на аудіовізуальному й текстовому рівнях.Виявлено, що спойлер може бути позитивною ознакою трейлерів фільмів, яка сприяє виникненню зацікавленості до фільмів таких жанрів: історико-біографічного, комедій і драм. Натомість у трейлерах до фільмів жанрів містики, фентезі чи жахів спойлерів не повинно бути, оскільки вони заважають кінотрейлерам виконувати своє призначення.Серед проаналізованих трейлерів до українських фільмів виявлено порівняно незначну кількість трейлерів, структура яких за наявністю та розташуванням обов'язкових компонентів максимально наближена до структури офіційного типового трейлера фільму.Ключові слова: трейлер фільму, рекламне повідомлення, офіційний типовий трейлер фільму, структура і функції трейлера фільму, спойлер та антиспойлер, титри, пекшот, аудіовізуальний і текстовий рівень, стратегії оптимізації трейлера фільму.^UIn the thesis, for the first time, the directions of study of the movie trailer by foreign and Ukrainian scientists were formulated; an official typical movie trailer structure is proposed; anti-spoilerity is characterized as a characteristic feature of movie trailers, which contributes to the fulfillment of its main function – to form a viewer's interest in a film and stimulate him or her to watch the film; the classification of the titles of films and trailers to them by the criterion of the presence of anti-spoilers / spoilers is proposed; strategies for optimizing the trailer as a type of advertising message at the audiovisual and text levels are formulated.It is revealed that spoiler can be a positive feature of movie trailers, which fosters the interest in films of such genres: historical, biographical, comedy and drama. However, there shouldn't be any spoilers for mystery, fantasy or horror movie spoilers.Among the analyzed trailers for Ukrainian films, a relatively small number of trailers were found, the structure of which, in the presence and location of the obligatory components, is as close as possible to the structure of the official typical movie trailer.Key words: movie trailer, film trailer, advertising message, official typical movie trailer, movie trailer structure and features, spoiler and antispoiler, captions, footage, audiovisual and text level, movie trailer optimization strategies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Бобровицька С. Ф. 
Підготовка майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності / С. Ф. Бобровицька. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці моделі підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: уперше розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності, яка включає взаємопов'язані структурні блоки (теоретико-методологічний, змістово-процесуальний та оцінно-результативний), в яких уточнено методологічні підходи (системний, особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний, технологічний) та принципи (загально-дидактичні та специфічні – мультимедійності, неперервності, орієнтації на застосування ЕОР, зв'язку навчання з життя, суб'єктності, рефлексивності, доцільності, міждисциплінарної інтеграції, створення електронного освітнього середовища), педагогічні умови (стимулювання потреби використовувати ЕОР в освітньому процесі початкової школи; формування відповідних знань, умінь і навичок щодо використання ЕОР у професійній діяльності; створення у ЗВО інформаційно-освітнього середовища через включення ЕОР до різних дисциплін; заохочення майбутніх учителів початкової школи до створення авторських ЕОР у процесі педагогічної практики), форми (проблемна лекція, лекція-візуалізація, практичні заняття, лабораторні заняття, тренінги, робота в групах і парах, педагогічна практика), методи (створення ситуації зацікавленості, проблемне навчання, проєктні, інтерактивні, ігрові, кейс-технології) й засоби (мультимедійні посібники, відеолекції, комп'ютерні ігри, навчальні фільми, тестувальні програми, презентації, ЕОР), що забезпечують підготовку майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності; теоретично обґрунтовано структурні компоненти готовності майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності; уточнено поняття «готовність майбутніх учителів початкової школи до використання ЕОР у професійній діяльності»; визначено критерії, показники та схарактеризовано рівні готовності майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності.^UThe object of research is the process of professional preparation of future primary school teachers. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the model of preparation of future primary school teachers for the use of electronic educational resources in professional activities experimentally. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the model of training future primary school teachers for the use of electronic educational resources in professional activities was developed, substantiated theoretically and tested experimentally. This model includes interconnected structural blocks (theoretical-methodological, content-procedural and evaluation-effective), which specify the methodological approaches (systemic, personality-oriented, activity-based, competence-based, technological) and principles (general-didactic and specific – multimedia, continuity, orientation to the use of electronic educational resources, communication learning with life, subjectivity, reflexivity, expediency, interdisciplinary integration, creating an electronic educational environment), pedagogical conditions (stimulating the need to use electronic educational resources in the educational process of elementary school, the formation of relevant knowledge, skills in the use of electronic educational resources in professional activities, the creation of an information and educational environment in the university by including electronic educational resources in different disciplines; encouragement of future teachers her elementary school to the creation of electronic educational resources in the process of teaching practice), forms (problem lecture, lecture-visualization, practical classes, laboratory classes, trainings, work in groups and pairs, pedagogical practice), methods (creation of a situation of interest, problem-based learning, design, interactive, game, case technologies) and means (multimedia manuals, video lectures, computer games, educational moovies, test software, presentations, EER), which provide preparation of future primary school teachers to use electronic educational resources in professional activities. Structural components of the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities are theoretically substantiated. The essence of the category “the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities” is specified. Criteria, indicators and levels of the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities are defined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Гребенюк В. В. 
МЕТОДИКА КОМП'ЮТЕРНОЇ ОЦІНКИ ЯКОСТІ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ДАНИХ НА ОСНОВІ НЕРЕФЕРЕНТНИХ МЕТОДІВ / В. В. Гребенюк. — Б.м., 2021 — укp.

Гребенюк В.В. Методика комп'ютерної оцінки якості мультимедійних даних на основі нереферентних методів – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 123 Комп'ютерна інженерія. – Державний університет телекомунікацій Міністерства освіти і науки України. – Київ, 2021.Дисертаційна робота присвячена дослідженню питань цифрової обробки мультимедійних даних. Багато уваги приділяється поліпшенню якості, наприклад, відеоматеріалів. Оцінка якості зображень та відео невід'ємна частина процесів, в фільтрації і відновленні відео, очищенні їх від таких дефектів як, наприклад, гаусовий шум. Для досліджень в даній роботі істотне значення мають такі розділи цифрової обробки зображень як сегментація зображень, детектування кордонів, перетворення колірних просторів, морфологічна обробка зображень. Проаналізовано поточний стан та перспективи розвитку цифрової обробки мультимедійних даних, визначено основі методи, що забезпечують оцінку якості зображень та відеоматеріалів. Виявлено, що при створенні, обробці, передачі та відтворення мультимедіа, в переважній більшості випадків неможливо отримати оригінальний матеріал для порівняння і виявлення спотворень на кожному етапі життєвого циклу контенту, тому оцінки якості зображень проводили при відсутності зразка. Проведено аналіз та порівняння між собою не тільки нереферентних методів, а й також методів, що вимагають наявності еталонного екземпляру даних для порівняння та виявлення спотворень на зображеннях чи відео. У дисертації вирішена актуальна наукова задача розробки методики комп'ютерної оцінки якості мультимедійних даних на основі нереферентних методів. Удосконалено метод пошуку та оцінки артефактів стиснення на зображеннях, який відрізняється від існуючих застосуванням процедури пошуку блочності на етапі поєднання перцептивної та піксельної мір, що дозволяє краще провести оцінку артефактів стиснення на зображеннях. Таке рішення дозволило підвищити достовірність отриманих результатів на 1-2% та забезпечитизрозумілість діапазону вихідних метрик. Розроблено методику нереферентної оцінки якості зображень, яка відрізняється від існуючих тим, що розрахунок метрик відбувається шляхом статистичного аналізу яскравостей пікселів за окремими кольоровими каналами на основі розрахунку коефіцієнту варіації та розмірів прямолінійних ділянок однакової інтенсивності за геометричними розмірами напівтонового зображення, а також за окремими каналами кольоровості. Такі підходи дозволили не тільки оцінити та порівняти зображення на предмет наявності артефактів стиснення, а й дозволили за допомогою одного алгоритму провести Вперше розроблено метод виявлення артефактів подвоєння на зображеннях та кадрах відео, основою якого є застосування методів детекторівграниць Canny та Prewitt, що дозволяє виявити та оцінити величину подвоєння об'єкту на зображені та величину і напрямок змазу отриманого внаслідок фільмування швидкоплинного об'єкту з великою витримкою. Завдяки включенню в метод бінаризації зображень дозволило реалізувати автоматичний вибір порогу чутливості, що в свою чергу дозволяє підвищити точність оцінки артефактів подвоєння на 10% в порівнянні з метрикою без автоматичного підбору порогу чутливості. Розроблено методику розрахунку загальної оцінки якості відеопослідовності, яка ґрунтується на аналізі трьох величин: середньому значенні оцінок всіх кадрів відео, середньому значенні 10% найгірших оцінок та середньому значенні 1% найгірших оцінок, що дозволяє за допомогою однієї метрики оцінити якість всього відео, а не окремої його частини. Такий підхід, на відміну від існуючих, дозволяє зрозуміти яка кількість кадрів має високі оцінки якості, а за рахунок надання переваги низьким оцінкам дозволяє оцінити кількість та значення оцінок для кадрів з низькою якістю. Для підтвердження достовірності отриманих наукових результатів за допомогою програмних комплексів на мовах C# та MATLAB проведено обробку зображень та відеофайлів. Розроблена методика розрахунку загальної оцінки якості відеопослідовності дозволяє підвищити на 1-2% оцінку якості відео, в тому числі як при малому рівні спотворень. Також тестові випробування показали, що алгоритм з автоматичним підбором порогу чутливості фільтрації на основі бінаризації зображень на 10% точніше оцінює артефакти.^UGrebenyuk V.V. Methods of computer assessment of multimedia data quality based on non-reference methods - Qualifying scientific work on the rights of the manuscript. The dissertation on competition of a scientific degree of the doctor of philosophy on a specialty 123 Computer engineering. - State University of Telecommunications of the Ministry of Education and Science of Ukraine. - Kyiv, 2021.The thesis is devoted to research on digital processing and multimedia. Much attention is paid to improving the quality of, for example, videos. Evaluating the quality of images and videos is an integral part of the processes in filtering and restoring video, cleaning them from defects such as Gaussian noise. For research in this work, such sections of digital image processing as image segmentation, border detection, color space transformation, morphological image processing are essential. The current state and prospects of development of digital processing of multimedia data are analyzed, the bases of the methods providing an estimation of quality of images and video materials are defined. It was found that when creating, processing, transmitting and playing multimedia, in the vast majority of cases it is impossible to obtain original material to compare and detect distortions at each stage of the content life cycle, so image quality assessments were performed in the absence of a sample. The analysis and comparison of not only non-reference methods, but also methods that require a reference copy of the data to compare and detect distortion in images or videos. In the dissertation the actual scientific problem of development of methods and computer estimation of quality of multimedia data on the basis of non - reference methods is solved. The method of searching and evaluating compression artifacts on the images, which differs from existing treatments using search blocking during combination of perceptual and pixel measures that can better be assessed compression artifacts in the images. This solution allowed to increase the reliability of the obtained results by 1-2% and to ensure the clarity of the range of initial metrics. A method of non-reference assessment of image quality has been developed, which differs from the existing ones in that the metrics are calculated by statistical analysis of pixel brightness by individual color channels based on the calculation of the coefficient of variation and size of rectilinear areas of equal intensity by geometric halftone image. Such approaches not only allowed to evaluate and compare images for the presence of compression artifacts, but also allowed to use an algorithm to analyze and evaluate different types of noise in images. For the first time the method of detection doubling artifacts in images and video frames, which is based on the use of methods detector boundaries Canny and Prewitt, allowing to identify and estimate the doubling of the image object and the magnitude and direction of blurring obtained by filming fastmoving object with a high shutter speed. By including the algorithm binarization images allowed to realize autom second choices IR sensitivity threshold, which in turn can increase the accuracy of the artifacts doubling to 10 % compared with the metric without automatic selection of the sensitivity threshold. The method of calculating the overall assessment of the quality of video sequences, based on an analysis of three variables: the average of estimates of video frames, average of 10% of the worst grades and average of 1% worst estimates, which allows using the same metrics to evaluate quality of the video, not individual its parts.This approach, in contrast to the existing ones, allows to understand how many staff have high quality scores, and by giving preference to low scores allows you to estimate the number and value of ratings for low quality staff. To confirm the reliability of the obtained scientific results with the help of software packages in C # and MATLAB languages, image and video files were processed. The developed technique of calculation of the general estimation of quality of video sequence allows to increase by 1-2% an estimation of quality of video, including as at a small level of distortions. Also, tests have shown that the algorithm with automatic selection of the threshold of sensitivity of filtering based on binarization of images is 10% more accurate in estimating artifacts.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Погребняк Г. П. 
Авторський кінематограф у художній культурі другої половини ХХ – початку ХХІ століття / Г. П. Погребняк. — Б.м., 2021 — укp.

Здійснено комплексне дослідження авторського кінематографа як феномена української й світової культури, простежено його формування, розвиток та особливості функціонування в сучасному культурному просторі.Розглянуто теоретичне підґрунтя авторства в кіно. Виокремлено авторські моделі в кінематографі. Уточнено визначення дефініцій «автор в кіно», «авторське кіно». Концепцію інтелектуального кіно С. Ейзен¬штейна визначено формотворчою в сучасних кіномоделях.Досліджено явище автобіографізму в кіно. Подано типологізацію образу автора в кіно. Показані способи відображення національної ідеї в авторських кіномоделях. Виявлено складові зображальної культури авторського фільму. Розкрито специфіку авторської діяльності в екранному і сценічному просторі.Показано особливості виробництва та диcтриб'юцiї авторських фільмів. Доведено, що українське авторське кіно є засобом міжкультурного діалогу. Доведено, що визнання українськими авторськими фільмами на міжнародних кінофорумах є свідченням зростання авторитету вітчизняного кіно на міжнародній арені та сприяє інтеграції України в світовий культурний простір.^UThe work provides a comprehensive study of the author's cinema – a bright artistic and artistic phenomenon of Ukrainian and world culture, traced its formation, development and features of functioning in the modern cultural space.The theoretical basis of authorship in cinema, based on philosophical, artistic-aesthetic, historical-cultural, psychological principles of reproduction of the picture of the world, is considered. This allowed us to identify different authorial models in cinema and determine the specifics of worldviews in the reflection of reality. The definitions of «author in cinema», «director-author», «author's cinema» have been clarified. The origins of the models of authorship in cinema are traced and the specifics of the author's reproduction of reality by means of art in different epochs are analyzed. It is specified that the basic principles of the universal language of directorial cinema were laid down by L. Kuleshov and D.Vertov. S. Eisenstein's concept of intellectual cinema is defined as formative in modern cinematic models.The phenomenon of autobiography in cinema is studied, its existential nature is revealed and the emphasis is on moral and ethical dominants. The typology of the author's image in cinema according to the forms of his presentation on the screen is given. It was found that the image of the author in the film can be expressed through: presentation to the audience of their own production palette; characteristic for the director screen score of pictorial plastic; author's idea. The expediency of using the biographical dimension and the potential of the artist's self-analysis in the process of author's self-realization is proved. The moral and ethical dominants of auteur cinema are analyzed and the reproduction of various models of human relations in auteur films is traced.The ways of displaying the national idea in the author 's cinematographic models are shown. The concept of «Ukrainian model of auteur cinema» is substantiated. It was found that the use of a camera was key in the creation of the language of films of the Ukrainian model of auteur cinema. It is shown that the formation and development of cinematic language are influenced by the following factors: the nature of the author's talent and individuality; genre laws; historical patterns of the film process. The author's creativity in the screen and stage space is analyzed.The specifics and the main components of the pictorial culture of the author's film are revealed: compositional construction of the frame, dynamics of the film camera movement, shooting angles, editing strokes, sound, light, color solutions, subject-material environment of the frame, mise-en-scеne.On the example of the works of I. Bergman, A. Vaida, L. Visconti, K. Zanussi, R. V. Fassbinder, M. Forman, A. Tarkovsky, the specifics of the author's activity in the screen and stage space are revealed, which presupposes the cross-use of pictorial means, theater and cinema. It is substantiated that the peculiarities of production and distribution of auteur films are connected with the state protectionism of film production and distribution and the development of the national institute of production.The production and distribution of author's films in the context of international cooperation are analyzed. It is proved that the Ukrainian auteur cinema is able to act as an effective means of intercultural dialogue, when the production and distribution of films is carried out within the framework of international cooperation projects – coproductions, as well as with the assistance of the European Foundation «Eurymage» and the European Commission Framework Program. It is argued that participation in projects of joint international production – co-production, is a cost-effective and efficient way to develop national (including auteur) cinema. The need to form a domestic institute of production was emphasized.It is argued that the participation and awarding of Ukrainian auteur films at prestigious international film forums is evidence of the growing authority of domestic cinema in the international arena and welcomes Ukraine's integration into the world cultural space.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Грисюк В. П. 
Репрезентація сексуальності в українських масмедіа (на матеріалах українського телебачення та онлайн-ЗМІ за 2018-2020 рр.) / В. П. Грисюк. — Б.м., 2022 — укp.

З появою та популяризацією телебачення й інтернету роль контенту сексуального характеру значно посилилась, а важелі контролю, оцінки, а також можливості перевірки відповідної інформації навпаки послабилися, що призводить до таблоїдизації медіакомунікацій та невілювання якості журналістських матеріалів (Ward et al., 2016). Американські вчені Л.Ворд, С.Еріксон, Дж.Ліппман і С.Джаккарді з департаменту комунікаційних досліджень та психології Мічиганського університету (США) з'ясували, що контент сексуального характеру переважає в основних розважальних ЗМІ й з'являється приблизно у 85% фільмів і 82% телепрограм. До того ж на телебаченні розмови про сексуальність поширеніші, аніж відповідні зображення, а згадки про сексуальні ризики – мінімальні (Ward et al., 2016).^UThe sexual content, that is created through the representation of sexuality is widely available on Ukrainian television and online media, but it is almost unexplored by Ukrainian scholars. This has created a scientific vacuum, which is the lack of terminology, description, classification, analysis and distribution models for the relevant content. Foreign scholars have argued in their works that the replication of sexuality in modern media can be dangerous to the audience, and in recent decades this process has reached threatening proportions (Ward et al., 2016). This is due to the relevance of the study.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського