Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (15)Тематичний інтернет-навігатор (11)Наукова електронна бібліотека (225)Реферативна база даних (5309)Книжкові видання та компакт-диски (2447)Журнали та продовжувані видання (92)
Пошуковий запит: (<.>K=ФІЗИЧНА$<.>+<.>K=ВПРАВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 667
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євдокименко Ю. М. 
Енергоощадна система кондиціонування повітря з напівпроникною мембраною приміщень для зберігання насіння родини гарбузових / Ю. М. Євдокименко. — Б.м., 2021 — укp.

Євдокименко Ю.М. Енергоощадна система кондиціонування повітря з напівпроникною мембраною приміщень для зберігання насіння родини гарбузових – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.23.03 «Вентиляція, освітлення та теплогазопостачання» – Київський національний університет будівництва та архітектури, МОН України, Київ, 2021.Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуального питання зниження енерговитрат в процесах обробки повітря, а саме осушення припливного повітря в системах кондиціонування повітря (далі СКП). В роботі проведені теоретичні та експериментальні дослідження осушення повітря на напівпроникних ПВХ мембранах. В роботі представлена та уточнена фізична модель руху повітря через елементарну площину мембрани вздовж мембранного модуля осушення. Представлена фізична модель проникнення парів вологи крізь напівпроникну, пористу ПВХ мембрану. Методами поглибленого ексергоекономічного аналізу проведені порівняльні дослідження втрат ексергії вологого повітря, з врахуванням складових ексергії волого повітря, показників ексергетичної ефективності, та ексергетичної вартості для СКП з конденсаційним, адсорбційним та мембранним осушенням повітря . Для аналізу втрат ексергії в СКП запропоновані потокові ексергетичні діаграми. Запропонована схема модернізації СКП з застосуванням мембранного осушення повітря для приміщення зберігання насіння гарбузу.Ключові слова: поглиблений ексергетичний аналіз, поглиблений ексергоекономічний аналіз, потокові ексергетичні діаграми, мембранне осушення повітря, система кондиціонування повітря, ексергетична ефективність, ексергетичний коефіцієнт корисної дії «нетто», ексергетичний коефіцієнт корисної дії «брутто», коефіцієнт проникності.^UEvdokimenko Y.M. Energy-saving air conditioning system with a semi-permeable membrane storage for premises of seeds of gourd family - Manuscript.Dissertation for the degree of Candidate of Technical Sciences on speciality 05.23.03 "Ventilation, lighting and district heating ". - Kyiv National University of Civil Engineering and Architecture, Ministry of Education and Science of Ukraine, Kyiv, 2021.The thesis is devoted to solving the topical issue of reducing energy consumption in the processes of air treatment, namely dehumidification of supply air in air conditioning systems (hereinafter AC).In this work, theoretical and experimental studies of air drying on semi-permeable PVC membranes were carried out. A physical model of air movement through the elementary plane of membrane along the membrane dehumidifying module is presented and specified in the work. A physical model of moisture vapor penetration through a semi-permeable, porous PVC membrane is presented. Using methods of in-depth exergoeconomic analysis, comparative studies of losses of exergy of humid air, taking into account components of the exergy of moist air, exergy efficiency indicators, and exergy costs for AC with condensation, adsorption and membrane drying of air are conducted. For the analysis of losses of exergy in AC, the flow diagrams of exergy are offered. The scheme of modernization of AC with application of membrane air drying for pumpkin seeds storage room is offered.Key words: in-depth exergy analysis, in-depth exergy analysis, flow exergy diagrams, membrane air drying, air conditioning system, exergy efficiency, exergy efficiency "net", exergy efficiency "gross", permeability factor.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Ємець 
Методика роботи з науково - художніми творами в початкових класах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.А. Ємець ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Розглянуто методику роботи над пізнавальною літературою в початковій школі, а також значення науково-художніх творів (сюжетні пізнавальні твори для дітей) у системі дитячої пізнавальної літератури. На підставі аналізу психолого-педагогічних закономірностей у дослідженні вирішено питання поступового ознайомлення учнів з різновидами пізнавальної літератури залежно від рівня читацької підготовки, вікових інтересів, а також розроблено систему вправ, що всебічно розглядають науково-художні твори. Найефективнішим прийомом роботи з науково-художніми творами у пізнавальному аспекті є трансформація тексту з використанням значеннєвих опор. Результати дослідження показали, що застосування запропонованої методики дозволяє сформулювати у молодших школярів тип читання, що створює передумови для підготовки кваліфікованого читача, який володіє різними типами пізнання за допомогою книги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-911
Шифр НБУВ: РА312060 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Єракова Л.А. 
Диференційоване фізичне виховання сліпих і слабкозорих школярів в умовах спеціалізованого інтернату: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Л.А. Єракова ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Запропоновано метод соціалізації слабкозорих школярів на основі їх залучення до керування навчальним процесом тотально сліпих однокласників на уроках фізичного виховання за умов спеціалізованої школи-інтернату. Адаптовано сучасну технологію фітнесу оздоровчої спрямованості для сліпих і слабкозорих учнів, що підвищує їх мотивацію до занять фізичними вправами. Обгрунтовано технологію початкового етапу навчання руховим діям сліпих і слабкозорих дітей з урахуванням ступеня втрати зору. Відповідно до вимог теорії тестів адаптовано систему оцінки фізичної підготовленості сліпих і слабкозорих школярів. Розроблено практичні рекомендації щодо впровадження диференційованого фізичного виховання сліпих і слабкозорих школярів за умов спеціалізованого інтернату. На підставі аналізу та систематизації сучасних емпіричних досліджень доповнено дані щодо стану здоров'я сліпих і слабкозорих школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 +
Шифр НБУВ: РА339488

Рубрики:

      
4.

Іваненко О. О. 
Формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури у процесі змішаного навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / О. О. Іваненко. — Б.м., 2024 — укp.

Актуальність дослідження обумовлена стрімким розвитком інноваційних технологій, появою моделей дистанційного й змішаного навчання, що доповнюють традиційне викладання у закладах вищої освіти новими моделями організації навчання. У процесі реформування і модернізації вищої педагогічної освіти базовим складником законодавчо-нормативних і кваліфікаційних вимог до сучасного вчителя, у тому числі й фізичної культури, стає здатність навчатися упродовж життя, адаптуватися до змінних умов суспільства, отримувати знання і навички цифрової грамотності. Ці зміни активізувалися у зв’язку з установленням карантинних обмежень в умовах пандемії COVID-19 та введенням воєнного стану в Україні. Тому професійно-педагогічна діяльність сьогодні вимагає від майбутнього фахівця фізичної культури послідовних дій, певної логіки мислення у новий і складний для України воєнний час реорганізації діяльності вищої школи.Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що:—?вперше обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури в процесі змішаного навчання; розроблена й реалізована в практиці ЗВО прогностична модель формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної у процесі змішаного навчання, котра презентована у вигляді ряду взаємо узгоджуваних блоків – концептуально-цільового, змістовно-процесуального та експериментально-результативного, що задали напрямки роботи і визначили методику формування досліджуваного феномена; —?уточнено сутнісні ознаки основних понять дослідження: професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури; готовність майбутнього учителя фізичної культури до професійної діяльності; педагогічні умови формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури в процесі змішаного навчання; структурні компоненти й показники досліджуваної якості; методологічні підходи формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної у процесі змішаного навчання;–?подальшого розвитку набуло вивчення й аналіз зарубіжного досвіду вищої освіти в аспектах професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури та змішаного навчання. Практичне значення отриманих результатів полягає в апробації прогностичної моделі й педагогічних умов формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури в процесі змішаного навчання; реалізації експериментальної програми формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності в умовах змішаного навчання.У дисертації уточнено зміст понятійно-категоріального апарату дослідження та структури готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури, у котрій виокремлено ряд компонентів (мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний, особистісний. Акцент зроблено на дослідженні змішаного навчання майбутніх учителів фізичної культури як цілісного освітнього підходу, інноваційної технології навчання в інтегрованому середовищі закладу вищої освіти, що ефективно об’єднує традиційні офлайн упливи викладачів на студентів й онлайн навчання із використанням електронних засобів і тактик із метою формування їх готовності до професійної діяльності. Доведено, що змішане навчання майбутніх учителів фізичної культури передбачає формування у них здатностей до активної самостійної навчальної діяльності, застосування на практиці інформаційно-комунікативних технологій і засобів навчання, розвиток умінь і навичок планування й контролю власної пізнавальної діяльності, що є основою для формування таких компетентностей як інформаційно-цифрова та прогностично-проєктувальна. Визначено особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури у процесі змішаного навчання (орієнтація на розвиток не лише педагогічної, але й спортивної майстерності здобувачів вищої освіти; органічне поєднання в освітньому процесі традиційних та комп’ютерно зорієнтованих (активних й інтерактивних) методів навчання; відкриті можливості для покращення техніки виконання окремих фізичних вправ засобами онлайн занять). Вивчено й проаналізовано зарубіжний досвід професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури та змішаного навчання в таких країнах як Австрія, Данія, Канада, Нідерланди, Німеччина, США, Франція, Швейцарія тощо. Доведено, що в інших країнах світу освітні програми професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури зорієнтовані на запити стейкхолдерів, включають різні цикли дисциплін від загальнонаукових до спеціальних і спортивних та диференціюються на обов’язкові, частково елективні й повністю елективні. З’ясовано, що найбільш поширеними моделями змішаного навчання у закордонній освіті є «Face-to-Face Driver», «Rotation», «Flex», «Online Lab», «Self-blend», «Online Driver». Визначено, що означені моделі змішаного навчання є класичними, які обмежено використовуються у чистому вигляді та, зазвичай, комбінуються із іншими.^UThe relevance of the study is that because of the rapid development of innovative technologies, there is an emergence of distance and blended learning models that complement traditional teaching in higher education institutions with new models of learning organization. In the process of reforming and modernization of higher pedagogical education systems, the ability to learn throughout life, adapt to changing societal conditions, and acquire knowledge and skills in digital literacy is becoming a basic component of the legislative, regulatory, and qualificational requirements for a modern teacher, including physical education. These changes have been intensified due to the establishment of quarantine restrictions in the context of the COVID-19 pandemic and the introduction of martial law in Ukraine. Therefore, professional and pedagogical activity today requires consistent actions from the future specialists of physical education, and a certain logic of thinking in the new and difficult for Ukraine wartime reorganization of higher education.The scientific novelty of the obtained results is that:—?for the first time the pedagogical conditions for the formation of readiness for professional activity of future physical education teachers in the process of blended learning have been substantiated and experimentally tested; a prognostic model of formation of readiness for professional activity of future physical education teachers in the process of blended learning has been developed and implemented practically in higher education institutions, which is presented in the form of mutually consistent blocks – conceptual-target block, content-processual and experimental-resultant blocks, which set the directions of work and determine the methods.—?the next essential features of the basic concepts of the study have been clarified: professional training of future physical education teachers; readiness of future physical education teachers for professional activity; pedagogical conditions for the formation of readiness for professional activity of future physical education teachers in the process of blended learning; structural components and indicators of the studied quality; methodological approaches to the formation of readiness for professional activity of future physical education teachers in the process of blended learning;—?the study and analysis of foreign experience of higher education in the aspects of professional training of future physical education teachers and blended learning has been further developed. The practical significance of the results obtained is to aprobate the prognostic model and pedagogical conditions for the formation of future physical education teachers' readiness for professional activity in the process of blended learning, and to implement an experimental program for the formation of future physical education teachers' readiness for professional activity in blended learning.The dissertation clarifies the content of the conceptual and categorical apparatus of the study and the structure of readiness for professional activity of teachers of future physical education, which identifies a number of components (motivational, cognitive, operational, and personal). The emphasis is placed on the study of blended learning for future physical education teachers as a holistic educational approach, an innovative teaching technology in an integrated environment of a higher education institution that effeciently combines traditional offline teacher’s influence on students and online learning using electronic tools and tactics to form their readiness for professional activity. It has been proved that blended learning of future physical education teachers involves the formation of their abilities for active independent learning activities, the application of information and communication technologies and teaching aids in practice, the development of skills and abilities to plan and control their own cognitive activity, which is the basis for the formation of such competencies as information and digital and prognostic and design. The peculiarities of professional training of future physical education teachers in the process of blended learning have been determined. There is a focus on the development of not only pedagogical but also sports skills of higher education students; organic combination of traditional and computer-oriented (active and interactive) teaching methods in the educational process; open opportunities for improving the technique of performing individual physical exercises through online classes. The foreign experience of professional training of future physical education teachers and blended learning in such countries as Austria, Canada, Denmark, France, Germany, the Netherlands, Switzerland, the USA, and the United Kingdom has been studied and analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Іванова А.С. 
Навчання учнів старшої школи міжкультурного спілкування англійською мовою з орієнтацією на вибір професії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.С. Іванова ; Київ. нац. лінгвіст. ун-т. — К., 2006. — 24 с. — укp.

Розглянуто модель міжкультурного спілкування англійською мовою та її складники, узагальнено функції спілкування. Проведено анкетування 355-ти учнів старшої школи віком 15 - 17-ти років з метою вивчення їх інтересів і професійних намірів. Проаналізовано текстотеку підручників англійської мови з метою визначення наявності в них інформації, що задовольняє інтереси старшокласників. Здійснено відбір навчальних матеріалів для позамовного і мовленнєвого компонентів змісту навчання. Обгрунтовано необхідність представлення у навчальних матеріалах певних фонових знань і стандартів комунікативної поведінки, оволодіння якими допоможе старшокласникам здійснювати спілкування з носіями культури англомовних країн у межах типових комунікативних ситуацій освітньої сфери та сфери професійної орієнтації. Теоретично обгрунтовано та розроблено систему вправ і створено три моделі організації процесу навчання учнів старшої школи міжкультурного спілкування з орієнтацією на вибір професії, дві з яких є варіативними - для послідовного та паралельного навчання написання британського й американського варіантів автобіографії. Ефективність запропонованої методики доведено експериментально. Визначено доцільність дворазового читання текстів (спочатку їх перегляд, потім - вивчаюче читання з використанням тлумачного словника) і паралельного навчання британського й американського варіантів автобіографії. Наведено методичні рекомендації щодо впровадження даної методики до навчального процесу у старшій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143-912 + Ч421.351.6 +
Шифр НБУВ: РА342000

Рубрики:

      
6.

Іванова О.В. 
Методика навчання студентів філологічних спеціальностей засобів вираження ірреальної модальності в українській мові у зіставленні з англійською: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Іванова ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано лінгвістичні, психологічні, лінгводидактичні засади навчання студентів філологічних факультетів засобів вираження ірреальної модальності в українській мові у зіставленні з англійською. Проаналізовано поняття "модальність" і основні її види (суб'єктивну, об'єктивну, реальну, ірреальну), категоріальну належність і засоби вираження; чинні програми, підручники з української та англійської мов для студентів філологічних спеціальностей. На підставі результатів діагностико-констатувального аналізу визначено критерії та конкретизовано рівні сформованості у студентів умінь і навичок опанування та оперування засобами вираження ірреальної модальності у двох мовах. Розкрито мету, завдання дослідного навчання. Описано зміст і структуру експериментальної програми. Розроблено лінгводидактичну модель навчання, реалізацію якої здійснено цілеспрямовано з використанням найбільш ефективних принципів, методів, типології вправ (аналітичних, конструктивних, трансформаційних, ситуативних, вправ щодо перекладу, комплексних, творчих). Ефективність теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.32 + Ш143.21-913.32 +
Шифр НБУВ: РА357424

Рубрики:

      
7.

Іванова О.В. 
Методика навчання студентів філологічних спеціальностей засобів вираження ірреальної модальності в українській мові у зіставленні з англійською: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Іванова ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано лінгвістичні, психологічні, лінгводидактичні засади навчання студентів філологічних факультетів засобів вираження ірреальної модальності в українській мові у зіставленні з англійською. Проаналізовано поняття "модальність" і основні її види (суб'єктивну, об'єктивну, реальну, ірреальну), категоріальну належність і засоби вираження; чинні програми, підручники з української та англійської мов для студентів філологічних спеціальностей. На підставі результатів діагностико-констатувального аналізу визначено критерії та конкретизовано рівні сформованості у студентів умінь і навичок опанування та оперування засобами вираження ірреальної модальності у двох мовах. Розкрито мету, завдання дослідного навчання. Описано зміст і структуру експериментальної програми. Розроблено лінгводидактичну модель навчання, реалізацію якої здійснено цілеспрямовано з використанням найбільш ефективних принципів, методів, типології вправ (аналітичних, конструктивних, трансформаційних, ситуативних, вправ щодо перекладу, комплексних, творчих). Ефективність теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.32 + Ш143.21-913.32
Шифр НБУВ: РА357424

Рубрики:

      
8.

Іванчук С. А. 
Теорія та практика професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку: автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.04 / С. А. Іванчук. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації представлено результати теоретичного узагальнення та авторського наукового вирішення проблеми професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку, що полягає у розробці, обґрунтуванні й експериментальній перевірці в освітньому процесі вишу ефективності системи професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти до означеного сегменту професійної діяльності. Надано трактування основним дефініціям дослідження; систематизовано та проаналізовано джерельну базу вітчизняних та зарубіжних дослідників.Встановлено, що за сферами вияву екологічно доцільна поведінка становить інтегральну єдність трьох концептів: внутрішнього, яке детермінуює змістово-смислове наповнення двох наступних концептів; зовнішнього та діяльнісного.Здійснено дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку у педагогічному закладі вищої освіти в українському та зарубіжному науково-практичному доробку за відповідним алгоритмом (цільова, змістова, процесуально-діяльнісна та результативно-оцінна складові).Досліджено відповідні методологічні підходи (системний, синергетичний, особистісно-діяльнісний, аксіологічний, культурологічний, компетентнісний, середовищний і технологічний); принципи (загальнопедагогічні – цілеспрямованості, гуманізації, екологізації, системності, науковості, безперервності, інтегративності, варіативності та гнучкості, інноваційності, принцип практичного спрямування; специфічні – принцип етичної та естетично-емоційної вимірності, діалогізації освітньої взаємодії, урахування краєзнавчого та регіонального компонентів, принцип прямування від професійних очікувань до успіхів і досягнень усіх майбутніх фахівців дошкільної освіти в окресленому аспекті еколого-педагогічної діяльності)та методи навчання (діалогового, проєктного, інтерактивного, емапуермент-педагогіки): діалог, дискусія, проєктування, презентації, «круглий стіл», інтерактивні вправи, «ажурна пилка», «мозковий штурм», есе, педагогічні ситуації, навчально-дослідницькі і творчі завдання, наочно-практичні методи (розробка екобуків, екологічних прописів, екоінфобуклетів, вімельбух тощо).Визначено та схарактеризовано сутність педагогічних умов професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку.Змодельовано систему професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку, що складається з відповідних блоків (концептуально-цільовий, змістово-технологічний (мотиваційно-орієнтаційний, пізнавально-діяльнісний та екологічно активний етап), оцінювально-результативний), компонентів (аксіологічний, когнітивний, поведінковий, особистісний) та критеріях (ціннісно-мотиваційний, інформаційно-знаннєвий, діяльнісно-практичний, рефлексивно-оцінний). Схарактеризовано перспективні напрями для формування екологічно доцільної поведінки дошкільників здобувачів рівня вищої освіти магістр, формування їхнього екологічно безпечного способу життя, професійно-творчого потенціалу у здійсненні майбутньої педагогічної діяльності з розв’язання проблеми виховання екологічної особистості.Ключові слова: екоцентрична парадигма, сталий розвиток суспільства, екологічна освіта, екологічно доцільна поведінка, екологічно доцільна поведінка дітей дошкільного віку, готовність до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку, професійна підготовка майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку, система професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку.^UThe thesis presents the results of a theoretical generalization and the author’s scientific solution to the problem of vocational training of future educators for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of the preschool age, which consists of the development, substantiation, and experimental verification of the efficiency of the system of vocational training of applicants of the first (Bachelor’s) level of higher education to the specified segment of professional activity in the educational process of the institution of higher education. The interpretation of the main definitions of the research study is given; the source base of domestic and foreign researchers is systematized and analysed.It has been established that according to the spheres of manifestation, ecologically appropriate behaviour constitutes an integral unity of three concepts: the internal one, which determines the content-meaning of the following two concepts; the external and operational ones.The study of the problem of vocational training of future educators for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of the preschool age in a pedagogical institution of higher education in Ukrainian and foreign scientific and practical development has been carried out according to the appropriate algorithm (target, content, process-activity, and result-evaluation components).The corresponding methodological approaches (systemic, synergetic, personal-activity, axiological, culturological, competence-based, environmental and technological) have been studied; the principles (general pedagogical – of purposefulness, humanization, ecologization, consistency, scientific character, continuity, integrativity, variability and flexibility, innovation, the principle of practical sense; the specific principles – the principle of ethical and aesthetic-emotional measurability, the dialogization of educational interaction, taking into account local history and regional components, the principle of directing from vocational expectations to the successes and achievements of all future specialists in preschool education in the designated aspect of ecological and pedagogical activities) and teaching methods (dialogue, project, interactive, empowerment pedagogy): dialogue, discussion, designing, presentation, “round table”, interactive exercises, “openwork saw”, “brainstorming”, essay, pedagogical situations, educational-research and creative tasks, visual and practical methods (development of ecobooks, ecological copybooks, ecoinfobooklets, wimmelbooks, etc.). The essence of the pedagogical conditions of vocational training of future educators for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of the preschool age is defined and characterized.The system of vocational training of future educators for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of the preschool age, consisting of the appropriate blocks (conceptual-target, content-technological (motivational-orientational, cognitive-active and ecologically active stage), evaluation-resultative)), components (axiological, cognitive, behavioural, personality) and criteria (value-motivational, informational-knowledge, activity-practical, reflective-evaluative).The prospective directions for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of the preschool age of applicants for the second (Master’s) level of higher education, the formation of their ecologically safe lifestyle, professional and creative potential in the implementation of future pedagogical activities to solve the problem of educating an ecological personality are characterized.Keywords: ecocentric paradigm, sustainable development of society, ecological education, ecologically appropriate behaviour, ecologically appropriate behaviour of children of preschool age, readiness for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of preschool age, vocational training of future educators for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of preschool age, system of vocational training of future educators to formation of ecologically appropriate behaviour of children of preschool age.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Іванюк Б. А. 
Правове регулювання заохочень працівників Національної поліції України: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Б. А. Іванюк. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове розв’язання наукового завдання, яке полягає у тому, щоб спираючись на аналіз наукових поглядів вчених та норм чинного законодавства, з’ясувати сутність та особливості правового регулювання заохочень працівників Національної поліції України, на основі чого розробити низку пропозицій та рекомендацій, спрямованих на вдосконалення норм загального та спеціального трудового законодавства у відповідній сфері.Встановлено, що заохочення працівників поліції по відношенню до службової дисципліни – це складова частина останньої, елемент позитивного стимулювання працівника з метою забезпечення дотримання ним всіх передбачених законодавством та внутрішнім трудовим розпорядком правил та норм, а також покладених на нього службових обов’язків.Аргументовано, що заохочення найбільш раціонально та правильно сприймати як інструмент забезпечення трудової або службової дисципліни, тобто як активний метод, засіб чи спосіб провадження позитивного стимулюючого впливу на працівника з боку роботодавця.Доведено, що заохочення працівників Національної поліції України слід тлумачити як сукупність інструментів (методів, засобів та способів), за допомогою яких здійснюється позитивний стимулюючий вплив на працівників поліції, та використання яких забезпечує усталення та підтримку службової дисципліни в органах та підрозділах НПУ, що в результаті підвищує якість виконання поліцейськими покладених на них службово-трудових обов’язків.Відмічено, що занесення на дошку пошани, як заохочення, відрізняється від дострокового зняття дисциплінарного стягнення тим, що воно не впливає на трудоправовий статус працівника Національної поліції України. Це заохочення виражає в собі позитивну оцінку керівництва органу чи підрозділу поліції трудової діяльності поліцейського, проте, жодним чином не покращує його юридичне становище. Іншими словами, заохочення має виключно психологічне значення. З’ясовано, що на сьогоднішній день законодавство України встановлює великий перелік заохочень, які можуть застосовуватись до працівників поліції з різних підстав в контексті їх службової діяльності. Аналіз кожного різновиду показав, що всі заохочення відрізняються між собою, у першу чергу, за наслідками, які вони несуть в собі для поліцейського та його службово-трудового статусу. Так, одні заохочення мають суто морально-психологічне значення, а інші покращують його матеріальне становище. Доведено, що принципи застосування заохочень до працівників Національної поліції – це відправні начала, вихідні ідеї, які відображають закономірності формування та подальшого розвитку відповідних суспільних відносин. вони володіють вищою імперативністю та їх дотримання має обов’язковий характер для всіх суб’єктів. Саме принципи правового регулювання направляють та узгоджують весь механізм заохочення працівників поліції, служать своєрідним критерієм законності та правомірності їх застосування. Здійснено класифікацію відповідних принципів, на основі чого поділено їх на: 1) загальноправові; 2) спеціальні; та 3) особливі.Правове регулювання застосування заохочень до працівників Національної поліції України запропоновано розуміти здійснюваний за допомогою норм права правовий вплив на суспільні відносини, що складаються в процесі службово-трудової діяльності працівників поліції, з метою їх мотивування, підвищення рівня правосвідомості та покращення якості та ефективності виконання службових обов’язків. Тож, значення правового регулювання застосування заохочень до працівників поліції обумовлене тим, що працівники поліції мають усвідомлювати, що при сумлінній та ефективній службово-трудовій діяльності вони можуть розраховувати на заохочення, що є неабияким стимулом для позитивної практичної поведінки поліцейських під час виконання службових обов’язків.Доведено, що специфіка диференціації правового регулювання застосування заохочень до працівників Національної поліції характеризується тим, що: по-перше, заохочення, які застосовуються до поліцейських, мають особливий характер; по-друге, заохочувальні заходи носять виключно індивідуальний характер, вони не можуть бути застосовані, наприклад, до колективу органу чи підрозділу Національної поліції України; по-третє, диференціація правового регулювання застосування заохочень до працівників поліції спрямована на розширення прав та гарантій службово-трудової діяльності працівників поліції.Відмічено, що працівником є фізична особа, яка здійснює трудову діяльність на основі укладеного із роботодавцем трудового договору на постійній основі та за відповідну винагород. Однак, постійність роботи сама по собі не є підставою для застосування до працівника заходів заохочення, адже ключовим фактором є те, наскільки він якісно та ефективно її виконує.^UThesis presents a theoretical generalization and a new solution to the scientific task, which is to, based on the analysis of scientific views of scholars and the norms of the current legislation, to find out the essence and features of the legal regulation of incentives for employees of the National Police of Ukraine, on the basis of which to develop a number of proposals and recommendations, aimed at improving the norms of general and special labor legislation in the relevant field.It is established that the encouragement of police officers in relation to official discipline is an integral part of the latter, an element of positive stimulation of the employee in order to ensure his compliance with all the rules and regulations stipulated by the law and internal labor regulations, as well as the official duties assigned to him.It is argued that encouragement is most rationally and correctly perceived as a tool for ensuring labor or service discipline, that is, as an active method, means or way of carrying out a positive stimulating effect on the employee on the part of the employer.It is proved that the encouragement of the employees of the National Police of Ukraine should be interpreted as a set of tools (methods, means and ways) with the help of which a positive stimulating influence is carried out on the employees of the police, and the use of which ensures the establishment and maintenance of official discipline in the bodies and units of the National Police, which as a result improves the quality of performance by police officers of their official duties.It is noted that putting on the Board of Honor, as an incentive, differs from the early removal of a disciplinary sanction in that it does not affect the labor status of an employee of the National Police of Ukraine. This encouragement expresses a positive assessment by the management of the police body or unit of the police officer's work, however, it does not improve his legal position in any way. In other words, encouragement has an exclusively psychological meaning. It is found that today the legislation of Ukraine establishes a large list of incentives that can be applied to police officers for various reasons in the context of their official activities. The analysis of each variety showed that all incentives differ among themselves, first of all, in terms of the consequences they carry for the police officer and his official and labor status. Thus, some incentives have a purely moral and psychological meaning, while others improve his financial status.It is proven that the principles of applying incentives to the employees of the National Police are starting points, original ideas that reflect the patterns of formation and further development of relevant social relations. They have the highest imperative and their observance is mandatory for all subjects. It is the principles of legal regulation that guide and harmonize the entire mechanism of encouraging police officers, and serve as a kind of criterion for the legality and legitimacy of their application. Classification of relevant principles is carried out, on the basis of which they are divided into: 1) general legal; 2) special; and 3) specific. The legal regulation of the application of incentives to the employees of the National Police of Ukraine is proposed to be understood as a legal influence on social relations, which are formed in the process of official and labor activities of police employees, carried out with the help of legal norms, with the aim of motivating them, increasing the level of legal awareness and improving the quality and efficiency of the performance of official duties. Therefore, the importance of the legal regulation of the application of incentives to police officers is determined by the fact that police officers must be aware that with conscientious and effective official work, they can count on incentives, which is a great stimulus for positive practical behavior of police officers during the performance of official duties.It is proved that the specificity of the differentiation of the legal regulation of the application of incentives to the employees of the National Police is characterized by the fact that: firstly, the incentives applied to police officers are of a special nature; secondly, the incentive measures are of an exclusively individual nature, they cannot be applied, for example, to the staff of a body or unit of the National Police of Ukraine; thirdly, the differentiation of the legal regulation of the application of incentives to police officers is aimed at expanding the rights and guarantees of police officers official labor activity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Івлєв О. М. 
Професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх інспекторів ДАІ до застосування силового впливу: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / О. М. Івлєв ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Вперше встановлено механізм дії основних чинників, які обумовлюють процес формування та розвитку професійно значущих психофізичних якостей курсантів ВНЗ МВС України, які виконують службові обов'язки інспекторів ДАІ. Визначено, що зростання показників фізичних і психологічних якостей, рівня фізичної підготовленості та в цілому готовності майбутніх інспекторів ДАІ щодо виконання оперативно-службових задач можливе за умов моделювання під час навчання екстремальних ситуацій, максимально наближених до реальних сутичок зі злочинцями. Експериментально обгрунтовано необхідність використання даної методики у процесі професійно-прикладної фізичної підготовки курсантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.7
Шифр НБУВ: РА375275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Ісмаіл Б.І. Амро 
Фізична реабілітація хворих із хронічною цереброваскулярною патологією: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.03 / Ісмаіл Б.І. Амро ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблему реабілітації хворих з хронічною недостатністю мозкового кровообігу (дисциркуляторною енцефалопатією (ДЕ)). Встановлено, що у 78,3 % хворих з хронічною ДЕ спостерігається підвищення тонусу церебральних артерій, зменшення їх еластичності та кровонаповнення, а також зниження біоелектричної активності мозку та фізичної працездатності. Обгрунтовано доцільність проведення ранніх реабілітаційних заходів, спрямованих на запобігання прогресуванню захворювання та усунення вказаних порушень. Доведено, що найкращий реабілітаційний ефект досягається за диференційованого комплексного застосування кінезі-, фізіо-, праце- і психотерапії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р627.703-54
Шифр НБУВ: РА372578 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Іщенко Г.В. 
Система роботи з слабковстигаючими учнями основної школи з математики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.В. Іщенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено методичну систему роботи з слабовстигаючими учнями основної школи з математики. Здійснено аналіз науково-педагогічної та методичної літератури та визначено причини, що обумовлюють слабку успішність учнів. Розглянуто природу та характер математичних здібностей. Проаналізовано актуальну проблему сучасної школи - рівневу диференціацію шкільного навчання. Система містить комплекс навчальних математичних вправ і корекційну діяльність вчителя, спрямовану на запобігання й усунення слабкої успішності учнів, досягнення ними обов'язкових результатів навчання. Вправи розподілено та структуровано за їх дидактичним призначенням. Комплекс вправ поєднується з комплексом необхідних рекомендацій щодо проведення й організації навчального процесу. Коректувальна діяльність грунтується на методі активної готовності. Наведено дані, які відображають позитивні результати експериментальної перевірки методичної системи, практичні результати відображено у таблицях, гістограмах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-32 +
Шифр НБУВ: РА345469

Рубрики:

      
13.

Абдель Разек Бассам Х. О. 
Оцінка фізичного стану учнів молодших класів (7 - 12 років) чоловічих шкіл Палестини: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Абдель Разек Бассам Х. О. ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі обгрунтування оцінки фізичного стану учнів молодших класів чоловічих шкіл Палестини. Розглянуто питання розробки системи оцінки рівня фізичного стану дітей молодшого шкільного віку як критерію оцінки ефективності педагогічного процесу фізичного виховання. Отримано нові дані про рівень основних складових фізичного стану учнів молодших класів країни: антропометричних показників фізичного розвитку, фізичної підготовленості та працездатності, функціональних показників. Визначено, що фізична підготовленість і працездатність дітей Палестини нижча за українських однолітків та поступається європейським стандартам. На підставі отриманих даних розроблено адаптовану систему оцінки фізичного стану палестинських школярів віком 7 - 12 років. Ефективність розробленої системи оцінки фізичного стану палестинських школярів науково обгрунтовано завдяки педагогічному експерименту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ч424(5ПАК)731
Шифр НБУВ: РА308942 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Абдельсалам Мох'д С.Хамаршех 
Фізична реабілітація хворих із закритими переломами проксимального кінця плечової кістки після стабільно-функціонального остеосинтезу: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Абдельсалам Мох'д С.Хамаршех ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання підвищення ефективності фізичної реабілітації хворих із переломами проксимального кінця плечової кістки після стабільно-функціонального остеосинтезу (СФО). Розроблено програму фізичної реабілітації хворих із переломами зазначеної локалізації, яка відрізняється від традиційних тим, що метод СФО дозволяє вже на 3 - 4 день після операції розпочинати рухи прооперованою в плечовому суглобі кінцівкою. Ефективність запропонованої програми доведено сучасними методами дослідження (антропометричними, термометрії, реовазографії, сонографії та ін.).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р458.198.43-541
Шифр НБУВ: РА312987 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Аблікова І. В. 
Фізична реабілітація осіб старшого шкільного та юнацького віку хворих на гемофілію з комбінованими контрактурами колінного суглоба: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.03 / І. В. Аблікова ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2011. — 18 с. — укp.

Вперше розроблено й експериментально доведено, що програма фізичної реабілітації для осіб старшого шкільного й юнацького віку, хворих на гемофілію, з комбінованими контрактурами колінного суглоба, яка охоплює методики застосування активних і пасивних вправ з наявної безболісної амплітуди, постізометричної релаксації, вправ для тренування сили м'язів, рівноваги та ходьби, дозволяє покращити рівень рухливості уражених суглобів нижніх кінцівок (на 20 %), зменшити больові відчуття (на 37 %), відновити та покращити основні рухові дії (на 10 %). Одержано нові наукові знання про ефективність застосування лікувальних фізичних вправ пацієнтами хворими на гемофілію, які мають ураження опорно-рухового апарату (ОРА). Виявлено додаткові відомості про різні стани та прояви психоемоційних порушень, які виникають через ураження ОРА у хворих на гемофілію. Запропоновано вихідні, суб'єктивно комфортні, положення для виконання лікувальних фізичних вправ особами з множинними ураженнями ОРА. Підтверджено наукові положення щодо позитивного впливу лікувальних фізичних вправ під час відновлення активної амплітуди рухів у суглобах уражених крововиливами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.411.023.3-54 + Р733.458.285.4-54
Шифр НБУВ: РА383282 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Абрамова Л.М. 
Удосконалення вузлів ущільнень і направляючих ковальсько-пресового обладнання на основі розроблених гідравлічно регульованих посадочних з'єднань: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / Л.М. Абрамова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 19 с. — укp.

Розроблено регульовані у сполученнях втулки, які можна застосовувати у ковальсько-пресовому обладнанні як щілинні ущільнення, циліндричні направляючі, утримуючі пристрої для зарядки циліндрів-акумуляторів гідропружного приводу високошвидкісних молотів. Регулювання здійснено подачею регульованого тиску рідини на ущільнену зовнішню поверхню втулки, наслідком якого є зменшення зазору на її внутрішній поверхні, сполученої зі штоком, циліндричним стержнем направляючої. Розроблено нову систему експертної порівняльної оцінки властивостей ущільнень за вісьма показниками. Фізична та математична моделі регульованих у сполученнях втулок (РСВ) засновано на розрахунку товстостінних циліндрів з використанням залежностей Ляме і тонкостінних оболонок з застосуванням диференціальних рівнянь прогину оболонок. Експериментально досліджено, залежно від матеріалу втулок, зовнішнього регульованого та внутрішнього змінного тиску, сили тертя та величини витоків розподіл тиску по довжині втулки. Здійснено реалізацію РСВ у процесі розробки проектів гідроциліндрів ковальсько-пресового обладнання, у плунжерних насосах для насосно-акумуляторних станцій. Розроблено схему насоса з кульковими плунжерами та установленими РСВ. Результати наукового дослідження використано у навчальному процесі кафедр "Основи конструювання механізмів і машин" та "Машини і технологія обробки металів тиском" Донецької державної машинобудівної академії, що в Краматорську.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К623-5-02 +
Шифр НБУВ: РА349894

Рубрики:

      
17.

Авсюкевич Ю.С. 
Методика навчання презентації англійською мовою студентів економічних спеціальностей: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю.С. Авсюкевич ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2009. — 24 с. — укp.

Досліджено аспект навчання презентації англійською мовою студентів III курсу економічних спеціальностей. Наведено визначення презентації як жанру ділового дискурсу. Розкрито суть поняття "ділова презентація". Сформульовано мету та виділено засоби її навчання. Проаналізовано комунікативні та лінгвістичні особливості. Визначено два основні види ділової презентації для навчання, а саме: презентацію-інформування та презентацію-переконання. Теоретично обгрунтовано та розроблено комплекс вправ для навчання ділової презентації на базі процесуально-жанрового підходу. Сфомульовано методичні рекомендації щодо навчання ділової презентації англійською мовою студентів III курсу економічних спеціальностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.37 +
Шифр НБУВ: РА366897

Рубрики:

      
18.

Агравал П. Г. 
Термодинаміка і фазові перетворення в багатокомпонентних аморфоутворюючих системах перехідних металів / П. Г. Агравал. — Б.м., 2021 — укp.

АНОТАЦІЯАгравал П.Г. Термодинаміка і фазові перетворення в багатокомпонентних аморфоутворюючих системах перехідних металів. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора хімічних наук за спеціальністю 02.00.04 – фізична хімія. – Інститут проблем матеріалознавства ім. І.М. Францевича НАН України, Київ, 2021.Методом високотемпературної калориметрії досліджено ентальпії змішування компонентів у розплавах систем Fe–(Ti, Zr, Hf) і Co–Cu–(Ti, Zr), Cu–Fe–(Ti, Zr, Hf), Cu–Ni–42(Ti, Hf), Cu–Ti–(Zr, Hf), Ni–Ti–(Zr, Hf). Між компонентами розплавів відбувається інтенсивна хімічна взаємодія, яка виражається в переважно від'ємних значеннях ентальпій змішування. При цьому визначну роль відіграють подвійні взаємодії, в яких роль акцептора електронів припадає на Fe, Co, Ni, Cu, а роль донора електронів – на Ti, Zr, Hf.В рамках моделі асоційованого розчину (МАР) описані термодинамічні функції змішування розплавів досліджених систем і показано, що властиві їм від'ємні відхилення від ідеальності збільшуються зі зниженням температури. Термодинамічна база даних для розплавів системи Co–Cu–Fe–Ni–Ti–Zr–Hf була використана для моделювання термодинамічних функцій змішування розплавів три-, чотири- і п'ятикомпонентної систем, і визначена залежність внесків в енергію Гіббса змішування від складу, температури і числа компонентів розплавів. В рамках МАР розраховано склад асоційованого розчину, оцінено ступінь ближнього хімічного порядку в розплавах досліджених систем і показано його зростання зі зниженням температури.В рамках CALPHAD-методу розроблені термодинамічні описи систем Ti–Zr, Cu–Ti–Zr та Cu–Ti–Hf. Створено базу параметрів моделей термодинамічних властивостей розплавів і граничних твердих розчинів на основі чистих компонентів системи Co−Cu−Fe–Ni−Ti−Zr−Hf, з використанням якої розраховані метастабільні фазові діаграми за участю переохолоджених розплавів дво-, три-, чотири- і п'ятикомпонентних систем. На підставі проведених розрахунків інтерпретовані відомі з експерименту концентраційні області утворення аморфних сплавів та прогнозовані концентраційні області аморфізації для недосліджених багатокомпонентних систем.Ключові слова: високотемпературна калориметрія, ентальпії змішування, сплави на основі заліза, кобальту, нікелю, міді, титану, цирконію і гафнію, термодинамічні властивості рідких сплавів, модель асоційованого розчину, CALPHAD-метод, стабільні та метастабільні фазові діаграми, концентраційні області аморфізації розплавів.^USUMMARYAgraval P.G. Thermodynamics and phase transformations in multicomponent glass-forming systems of transition metals. – Qualification scientific thesis as the manuscript.The thesis for the degree of Doctor of chemical sciences by specialty 02.00.04 – physical chemistry. – I. M. Frantsevich Institute for Problems of Materials Sciences, NAS of Ukraine, Kiev, 2021.The thesis is devoted to the investigation of thermodynamic properties of multicomponent melts of glass-forming systems of transition metals. Their dependence on the composition determination, temperature and number of system components was determined and factors that determine their ability to form an amorphous phase in nonequilibrium synthesis were identified. The research was also pointed to modeling of equilibrium and metastable phase diagrams with participation of supercooled melts and predicting of their concentration regions of amorphization.The enthalpies of mixing of the components in the binary Fe–Ti, Fe–Zr, Fe–Hf and in the ternary Co–Cu–Ti, Co–Cu–Zr, Cu–Fe–Ti, Cu–Fe–Zr, Cu–Fe–Hf, Cu–Ni–Ti, Cu–Ni–Hf, Cu–Ti–Zr, Cu–Ti–Hf, Ni–Ti–Zr і Ni–Ti–Hf systems were determined by high temperature calorimetry. The isotherms of integral enthalpy of mixing in the investigated systems were described using Redlich–Kister–Muggianu equation. It is shown that there is an intense chemical interaction between the components of the melts, which is expressed in the mostly negative values of the mixing enthalpies. Analysis of the topology of isotherms ofthe integral enthalpy of mixing of three-component melts at 1873 K indicates that pair interactions play a significant role in the considered systems. The role of electron acceptor in the interaction belongs to the Fe, Co, Ni, Cu, and the role of electron donor belongs to the Ti, Zr, Hf. Within the framework of the associated solution model (ASM), the thermodynamic mixing functions of melts of the investigated systems were described over the entire composition range and in a wide temperature range, and it was shown that the inherent for them mostly negative deviations from idealityincrease with decreasing temperature. A thermodynamic database that describes the functions of glass-forming melts of the Co–Cu–Fe–Ni–Ti–Zr–Hf system is created. This database is based on self-consistent parameters ASM and mathematical models for melts of 21 binary and 16 ternary systems. The obtaineddatabase has been used for modeling of the temperature and concentration dependences of the thermodynamic mixing functions of liquid alloys of thequaternary Cu–Ni–Ti–Zr, Cu–Ni–Ti–Hf, Cu–Ni–Zr–Hf, Cu–Ti–Zr–Hf, Ni–Ti–Zr–Hf and the quinary Cu–Ni–Ti–Zr–Hf systems and for calculation of thermodynamic functions of mixing of 21 equiatomic quinary liquid alloys of the Co–Cu–Fe–Ni–Ti–Zr–Hf system.The composition of the associated solution was calculated within the framework of ASM and the degree of short-range chemical order was estimated asthe total molar fraction of Σxаssoc associates in the melts of two-, three-, four- and five-component systems. It was shown that the degree of the short-range chemical order in the melts of glass-forming systems is significant and increases with decreasing of temperature. Using the empirical rule, the concentration regions of amorphization for Cu–Ti–Zr, Cu–Ni–Ti, Cu–Ni–Zr Cu–Ni–Hf and Ni–Ti–Zr melts were interpreted, and the concentration regions of amorphization were predicted for Co–Cu–Ti, Co–Cu–Zr, Co–Cu–Hf, Cu–Fe–Ti, Cu–Fe–Zr, Cu–Fe–Hf, Cu–Ti–Hf, Cu–Zr–Hf, Ni–Ti–Hf, Ni–Zr–Hf, Cu–Ni–Ti–Hf, Cu–Ni–Ti–Zr, Cu–Ni–Zr–Hf, Cu–Ti–Zr–Hf, Ni–Ti–Zr–Hf and Cu–Ni–Ti–Zr–Hf melts. Within the framework of the CALPHAD method, a thermodynamic description of the Cu–Ti–Hf system has been performed for the first time, and newthermodynamic descriptions of the Ti–Zr and Cu–Ti–Zr systems have been developed.Within the framework of the CALPHAD method, a database of parameters of models of thermodynamic properties of melts and boundary solid solutionsbased on pure components for the multicomponent Co–Cu–Fe–Ni–Ti–Zr–Hf system was developed. The database contains information on the parameters of models of thermodynamic properties of liquid alloys and solid solutions of twenty-one binary systems and sixteen ternary systems. The parameters of the models of excess Gibbs energy presented in the database were used for the calculation of metastable phase transformations with the participation of supercooled liquid alloys and boundary solid solutions of the binary Fe–(Ti, Zr,Hf) systems and of the ternary Co–Cu–(Ti, Zr, Hf), Cu–Fe–(Ti, Zr, Hf), Cu–Ni–(Ti, Zr, Hf), Cu–Ti–(Zr, Hf), Cu–Zr–Hf, Ni–Ti–(Zr, Hf), Ni–Zr–Hf systems.Keywords: high-temperature calorimetry, enthalpies of mixing, alloys based on iron, cobalt, nickel, copper, titanium, zirconium and hafnium, thermodynamicproperties of liquid alloys, associated solution model, CALPHAD method, stable and metastable diagrams, concentration regions of amorphization of melts


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Адель Бен Жедду 
Корекція порушень статодинамічної постави молодших школярів засобами фізичного виховання: Автореф. дис... канд. наук із фіз. виховання та спорту: 24.00.02 / Адель Бен Жедду ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено питання організації процесу фізичного виховання молодших школярів з порушеннями кінематики ходьби та біогеометричного профілю постави. Проаналізовано результати біомеханіки ходьби та порушень даного профілю у 170-ти дітей з використанням антропометричних, біомеханічних методів дослідження за умов педагогічного експерименту. Установлено, що в дітей з порушеннями просторової організації тіла знижені показники швидкості центрів мас нижніх кінцівок і загального центру мас тіла (ЗЦМ) під час виконання природної локомоції. Наслідком зниження показників швидкості ЗЦМ тіла у дітей, які мають порушення просторової організації тіла, є збільшення тривалості окремих фаз подвійного кроку ходьби. На підставі виявлених порушень біометричного профілю постави та показників біомеханіки ходьби молодших школярів розроблено корекційно-оздоровчу програму, що дозволяє за допомогою фізичних вправ різної біомеханічної спрямованості впливати на просторову організацію тіла та кінематику природної локомоції. Розширено та доповнено інформаційну базу даних, що характеризують особливості фізичного розвитку та біомеханіку ходьби дітей молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.491 + Ч421.354 +
Шифр НБУВ: РА348893

Рубрики:

      
20.

Аксьонова О.П. 
Формування фізичної культури учнів початкової школи в умовах диференційованого навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.П. Аксьонова ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2005. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано модель формування фізичної культури учнів початкової школи за умов диференційованого навчання, яка передбачає визначення виду диференціації процесу формування фізичної культури учнів з урахуванням показників біологічного, психічного та особистісного потенціалів їх розвитку, диференційованих педагогічних завдань у даному процесі відповідно до змісту навчальної діяльності, рівнів формування фізичної культури учнів початкових класів. Розроблено її технологію за умов диференційованого навчання, що базується на визначенні диференційованих педагогічних завдань за двома компонентами діяльності (освітнім і тренувальним), застосуванні комплексу методів і засобів навчання з метою формування фізичної культури учнів початкової школи за умов диференціації (методу гнучкого включення, методів різночасових і різнопросторових стартових положень, а також методу диференційованого варіювання), системи оцінювання учнівських досягнень у процесі реалізації (за рівнем фізичної підготовки учнів, рівнем сформованості в них рухових умінь, навичок, типом ставлення учнів до певного предмета діяльності). Розвинуто зміст поняття "особиста фізична культура учня", критерії, показники та рівні її сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354 + Ч421.204 +
Шифр НБУВ: РА337307

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського