Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (75)Реферативна база даних (2143)Книжкові видання та компакт-диски (856)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>K=СУДН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 355
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Григорян Т.Г. 
Автоматизація проектування структур технологічних процесів суднобудівного виробництва: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.12 / Т.Г. Григорян ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2006. — 17 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність розробки та впровадження підсистеми автоматизованого проектування структур технологічних процесів суднобудівного виробництва. Досліджено процеси технологічного проектування даного виробництва, розроблено модель підсистеми проектування структур його технологічних процесів, яка передбачає використання експертної системи для генерації множини альтернативних структур і моделі процесів прийняття рішень щодо вибору раціональної структури технологічного процесу. Запропоновано теоретико-множинну модель бази знань і процесів її використання. Розроблено математичну модель ранжирування альтернативних структур технологічного процесу для вибору раціональної. Наведено структуру та зміст інформаційного забезпечення підсистеми проектування структур технологічних процесів виготовлення деталей корпусу судна. Зазначено, що запропоновані методи, моделі й алгоритми є базою для подальших досліджень, спрямованих на підвищення ефективності технологічної підготовки суднобудівного виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-06-6 +
Шифр НБУВ: РА342053

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Удовицький Д.В. 
Автоматизована система розкрою листового прокату в суднобудуванні: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.04 / Д.В. Удовицький ; Укр. держ. мор.техн. ун-т ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2001. — 15 с.: рис. — укp.

Розроблено метод автоматичного формування планів розкрою та призначення маршрутів вирізки деталей. Запропоновано методи, які забезпечують виконання технологічних вимог, дозволяють враховувати організаційні особливості виробництва, мінімізувати теплові деформації, витрати електроенергії та робочих газів у процесі теплового різання. Наведено методи автоматичного розрахунку та використання розмірених відходів. Запропоновано проект автоматизованого робочого місця для подолання недоліків, властивих прийнятій організації технологічної підготовки суднобудівного виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-060.13
Шифр НБУВ: РА314145 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Пашковська 
Адміністративно-правове регулювання діяльності суднових постачальників: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Людмила Іванівна Пашковська ; Одеська національна юридична академія. — О., 2008. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.42 + Х839(4УКР)211.121.4
Шифр НБУВ: РА359605

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Дараганова Н.В. 
Адміністративно-правовий статус екіпажу повітряного судна України: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Н.В. Дараганова ; Держ. вищ. навч. закл. "Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана". — К., 2009. — 19 с. — укp.

Висвітлено теоретичні та практичні питання адміністративно-правового статусу екіпажу повітряного судна України. Досліджено його суть, зміст і особливості. Розкрито суть понять "екіпаж повітряного судна України", "льотний екіпаж", "обслуговуючий персонал". Розглянуто зміст поняття адміністративно-правового статусу екіпажу повітряного судна України. Розроблено класифікацію та визначено підстави допуску екіпажу повітряного судна до здійснення ними професійної діяльності. Запропоновано класифікацію організаційно-правових засобів забезпечення його безпечної діяльності. Проаналізовано особливості адміністративної відповідальності екіпажу повітряного судна України. Розроблено рекомендації та наведено конкретні пропозиції щодо вдосконалення адміністративно-правового регулювання діяльності екіпажу повітряного судна України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.5 +
Шифр НБУВ: РА365444

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Сергійчик В. О. 
Адміністративно-правові засади виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських суден: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. О. Сергійчик ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2010. — 19 с. — укp.

Запропоновано нове вирішення наукової проблеми, яке виявляється у необхідності забезпечення ефективності виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських торговельних суден шляхом вдосконалення адміністративно-правових засад виконавчо-розпорядчої діяльності відповідних органів виконавчої влади. Визначено міжнародно-правові та національно-правові підстави та наслідки набуття Україною правового статусу "держава прапору". Досліджено історичні, правові й організаційні підвалини створення та становлення національного класифікаційного товариства "Регістр судноплавства України", його правовий статус, функції та повноваження. Запропоновано зміни у складі центральних органів виконавчої влади України щодо технічного регулювання у галузі торговельного мореплавства та визначено їх функціональну компетенцію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.523.4 + Х819(4УКР)125.42
Шифр НБУВ: РА373187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Калініченко А. П. 
Адміністративно-правові засади нагляду та контролю за безпекою судноплавства в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / А. П. Калініченко ; Держ. н.-д. ін-т М-ва внутр. справ України. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Визначено правові й організаційні засади діяльності державних органів, які здійснюють нагляд і контроль за безпекою судноплавства в Україні. Запропоновано шляхи вдосконалення нормативно-правового забезпечення нагляду та контролю за безпекою судноплавства. Надано характеристику юридичного складу деліктів з безпеки судноплавства. Виділено напрями вдосконалення контрольно-наглядової діяльності за безпекою судноплавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.4
Шифр НБУВ: РА379680 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Краснопольський А.О. 
Аналіз та синтез систем автоматичного керування заходом на посадку літаків цивільної авіації на основі сучасної нестаціонарної теорії керування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.09 / А.О. Краснопольський ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2003. — 16 с. — укp.

З застосуванням параметричного критерію стійкості, а також критерію за показниками якості перехідного процесу нестаціонарної системи одержано області допустимих значень параметрів системи траєкторного керування, вибір яких гарантовано забезпечить якість автоматичного керування траєкторним рухом повітряного судна в режимі заходу на посадку в бічній та поздовжній площині. Узагальнено метод синтезу структур стаціонарних систем автоматичного керування з великим коефіцієнтом підсилення, запропонований М.В.Меєровим за методами стаціонарної теорії. Розроблено метод синтезу структур нестаціонарних систем автоматичного керування за методами нестаціонарної течії. Завдяки цьому одержано структурні схеми нестаціонарної системи автоматичного керування заходом літака на посадку, що дають змогу виконати якісне автоматичне керування посадкою, не змінюючи коефіцієнти підсилення в блоках формування заданих величин системи траєкторного керування та зберігаючи їх оптимальними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.022-05 +
Шифр НБУВ: РА327607

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Бурмака І.О. 
Безпечне розходження суден з врахуванням їх інерційності: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / І.О. Бурмака ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2004. — 22 с. — укp.

За результатами досліджень підтверджено гіпотезу про існування множини початкових відносних позицій судна та цілі, для яких існують виправлення часу до моменту початку маневру, які забезпечують розходження з ціллю в заданій дистанції. Розроблено спосіб урахування інерційності судна у разі розрахунку параметрів маневру розходження, який дає змогу обчислити моменти початку повороту, що забезпечують розходження з ціллю в заданій дистанції найкоротшого зближення. Одержано спосіб розрахунку часових виправлень до моментів початку повороту судна на заданий курс відхилення, що враховують його інерційність. Запропоновано спосіб обчислення моментів часу початку маневру для динамічних моделей повороту судна другого та третього порядків з урахуванням стратегії кладки пера керма в процесі маневру. Наведено формули для розрахунку курсу відхилення в заданий момент початку маневру з урахуванням динаміки судна. Уточнено умову існування множини маневрів розходження, що враховує його інерційність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.6 +
Шифр НБУВ: РА329952

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Заічко С.І. 
Вдосконалення методів керування суднами з вітрорушіями: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / С.І. Заічко ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2004. — 24 с. — укp.

Розглянуто актуальну проблему забезпечення безпеки мореплавання суден з вітрорушіями, враховуючи їх вплив на керованість судна за різних умов, особливо за наявності хвилювання. Одержано диференціальне рівняння руху судна з вітрорушіями за кутом крепу в лінійній та в нелінійній формі, на підставі аналізу рішення якого встановлено, що амплітуда бортового хитання знижується пропорційно величині сили дрейфу. Сформульовано та вирішено оптимізаційну задачу вибору кута установки вітрила, за якого досягається мінімальна амплітуда бортового хитання судна за заданих значень зниження сили тяги вітрильного озброєння. Запропоновано модельну оцінку керованості судна, що використовує вітрила, за умов хвилювання. Як базову обрано існуючу математичну модель руху судна, яку модернізовано, враховуючи силу тяги та силу дрейфу вітрорушіїв. За допомогою зазначеної моделі виявлено особливості впливу вітрорушіїв на якість стабілізації судна на заданому курсі та на його маневри курсом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О422.7-082.022
Шифр НБУВ: РА331030

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Вагущенко О.Л. 
Вдосконалення методів оперативної корекції маршруту судна: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.13 / О.Л. Вагущенко ; Одес. нац. мор. акад. (ОНМА). — О., 2008. — 22 с. — укp.

Запропоновано моделі для уточнення прогнозу швидкості судна, методи корекції планового маршруту для розходження з суднами та забезпечення ефективного проходження через океан. Завдяки уточненням за спостереженнями у рейсах моделей для прогнозу швидкості досягаються поліпшення планування руху суден. Зазначено, що використання методу відображення впливу очікуваної погоди на швидкість судна в океані дозволяє без розрахунків знайти раціональний шлях до точки призначення. В розрахунок корекції шляху на океанському переході введено спрощення, що зменшує обсяги обчислень за використання генетичного алгоритму. Розроблено процедуру зміни маршруту для запобігання зіткнень з суднами, яка передбачає проведення повнішого обліку динаміки судна. Вона заснована на числовому прогнозі маневрів суден за нелінійною різницевою моделлю. Запропоновано метод відображення ситуацій зближення суден за допомогою зон небезпечних зміщень з лінії шляху, який спрощує вибір стратегій розходження з суднами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022 +
Шифр НБУВ: РА360541

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Широков В.М. 
Вдосконалення методів проводки судна в стислих умовах плавання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / В.М. Широков ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2005. — 24 с. — укp.

На підставі результатів проведеного наукового дослідження підтверджено гіпотезу про можливість забезпечення високоточної обсервації судна за стислих умов плавання у разі сумісного використання інформаційних даних радіолокаційної станції та електронної карти. Вперше формалізовано кореляційний метод обсервації шляхом поєднання радіолокаційного зображення з зображенням електронної карти. Розроблено інтегральний спосіб уточнення закону розподілу вірогідності похибок радіолокаційних вимірювань у процесі плавання судна. З урахуванням специфіки кореляційного методу обсервацій удосконалено процедуру визначення ефективних координат судна та спосіб їх обчислення методом максимальної правдоподібності для нормального та змішаних законів розподілу вірогідності погрішностей вимірювань радіолокацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5 +
Шифр НБУВ: РА337115

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Аблаєв А.Р. 
Вдосконалення методів розрахунку теплообмінних апаратів систем забезпечення теплового режиму суднових енергоустановок під час їх проектування: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.03 / А.Р. Аблаєв ; Севастоп. нац. техн. ун-т. — Севастополь, 2010. — 21 с. — укp.

Розроблено методичне забезпечення інтегрованої САПР суднових теплообмінних апаратів. Уточнено математичну модель процесу тепловіддачі пучків труб у поперечному потоці рідини у міжтрубній порожнині суднових кожухотрубних охолоджувачів (СКО) масла та води на підставі використання результатів стендових випробувань реальних апаратів. Удосконалено математичну модель руху рідини у міжтрубній і трубній порожнинах, з урахуванням особливостей конструкції СКО масла та води. Розроблено уточнену теплову модель взаємодії потоків для стандартизованого ряду апаратів шляхом застосування уточнених значень індексів протитечійності в узагальненій моделі передачі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О455.198.1-02
Шифр НБУВ: РА374410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Чапчай Є.П. 
Вдосконалення методів управління судном у вузькості: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / Є.П. Чапчай ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2006. — 26 с. — укp.

Розглянуто актуальну проблему забезпечення безпечного судноводіння за стислих умов шляхом удосконалення методів управління суднами у вузькостях за рахунок зниження траєкторних похибок за допомогою урахування часу перекладання пера керма в процесі повороту судна та вибору для розрахунку найбільш повної моделі динаміки судна під час повороту. Одержано модель використання характерстик поворотності судна під час плавання у вузькостях і запропоновано процедуру урахування часу перекладання пера керма у процесі виконання повороту. Досліджено залежність безпеки повороту судна від траєкторної похибки та одержано спосіб оцінки навігаційної безпеки повороту судна в стислому районі плавання. Наведено експериментальні результати наукового дослідження, зокрема натурних спостережень поворотності судна. Здійснено їх обробку та імітаційне моделювання, якими підтверджено достовірність теоретичних розробок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.9 +
Шифр НБУВ: РА345649

Рубрики:

      
14.

Возний О.М. 
Вдосконалення моделей розподілу відтворюваних ресурсів в портфелі проектів суднобудівного підприємства: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / О.М. Возний ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено процеси управління відтворювальними ресурсами за умов суднобудівного виробництва. Розроблено модель проектно-орієнтованої діяльності суднобудівного підприємства у рамках управління обмеженими пулами відтворюваних ресурсів. Побудовано математичну модель процесу розподілу цих ресурсів у портфелі проектів даного підприємства. Розроблено комплексний критерій оптимізації розподілу відтворюваних ресурсів, що враховує суттєві фактори, зокрема, час, постійні та змінні витрати, вартість грошей у часі, графік платежів замовника. Розроблено методику оптимізації даного розподілу суднобудівного підприємства у рамках його портфеля проектів. Розроблено функціональну модель, структуру інформаційної бази та програмні засоби проектно-орієнтованої автоматизованої системи управління відтворюваними ресурсами суднобудівних підприємств. Завдяки впровадженню результатів дослідження знижено трудомісткість управління, підвищено якість рішень, що примаються, одержано економію за рахунок раціонального використання ресурсів, в цілому підвищено конкурентоспроможність вітчизняних суднобудівних підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.527.4 +
Шифр НБУВ: РА356090

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Дворак В.М. 
Вдосконалення системи регулювання генераторних агрегатів автономної суднової електростанції: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.09.03 / В.М. Дворак ; Севастоп. нац. техн. ун-т. — Севастополь, 2008. — 20 с. — укp.

Запропоновано нові методи й алгоритми, що дозволяють забезпечити незмінність динамічних характеристик перехідних процесів зміни частоти та величини напруги суднової електростанції за умов дії дестабілізувальних чинників. Наведено математичну модель даної електростанції з дизельгенераторами та валогенераторами. Модель уможливлює загальний опис паралельно працюючих синхронних генераторів та їх дизельних двигунів. Одержано числові оцінки зміни коефіцієнтів передачі та сталих часу математичної моделі залежно від дестабілізувальних експлуатаційних чинників. Розроблено регулятори ковзного режиму з нечіткими регуляторами для контуру збудження синхронного генератора та системи регулювання частоти обертання дизельного двигуна. Розроблені регулятори забезпечують незмінність коефіцієнтів передачі та сталих часу перехідних процесів зміни частоти струму та напруги суднової електростанції за великих змін дестабілізувальних експлуатаційних чинників. Одержано можливість тривалої паралельної роботи валогенератора з дизель-генераторами з застосуванням розроблених регуляторів. З'ясовано відповідність теоретичних результатів експериментальним даним.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О459.2-05 +
Шифр НБУВ: РА360957

Рубрики:

      
16.

Кришко О.Г. 
Вдосконалення системи транспортного обслуговування зовнішньоекономічної діяльності підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.Г. Кришко ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. — К., 2005. — 24 с.: рис. — укp.

Запропоновано методику планування обсягів діяльності компанії, яка дає змогу розробити грунтовний план-прогноз на короткочасний період з урахуванням чинників, що впливають на обсяги перевезень. Запропоновано модель поведінки судноплавної компанії на локальному фрахтовому ринку під час здійснення зовнішньоекономічної діяльності, яка дає змогу приймати виважені рішення щодо цінової політики та визначення вартості послуг компанії залежно від умов на ринку та дій конкурентів. Систематизовано та досліджено існуючі підходи, а також розроблено новий підхід до оцінки ефективності системи транспортного обслуговування зовнішньоекономічної діяльності підприємств, що передбачає визначення найважливіших показників. Обгрунтовано нові показники - коефіцієнти використання транзитного потенціалу та розвитку ринку експедиторських послуг з метою здійснення більш повної та всебічної оцінки ефективності функціонування транспортної галузі та рівня використання її потенційної потужності щодо міжнародних перевезень. Наведено рекомендації для підвищення ефективності функціонування системи транспортного обслуговування зовнішньоекономічної діяльності підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)837.0-81 + У9(4УКР)837.461 +
Шифр НБУВ: РА337475

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
17.

Радченко Р. М. 
Вдосконалення системи утилізації теплоти випускних газів суднових малообертових дизелів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.03 / Р. М. Радченко ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2011. — 24 с. — укp.

Розроблено математичну модель процесів утилізації теплоти, яка враховує енергетичні втрати через низьку інтенсивність теплопередачі на завершальній стадії трансформації теплоти з фазовим переходом низькокиплячого робочого тіла (НРТ), дозволяє скоротити енергетичні втрати. Наведено способи організації процесів трансформації теплоти: неповне випаровування НРТ, рециркуляція НРТ в охолоджувачі повітря, ежектування сухої насиченої пари НРТ, які забезпечують скорочення енергетичних втрат на 20 - 30 %. Визначено раціональні параметри процесів утилізації теплоти випускних газів суднових малообертових дизелів з охолодженням повітря на вході, що забезпечують зниження температури повітря на 20 - 25 °С і питомої витрати палива на 2,5 - 3,0г/(кВт/год).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О455.54-044.6
Шифр НБУВ: РА379511 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
18.

Мельник Є.Ф. 
Вдосконалення способів інтегральної оцінки навігаційної безпеки для підвищення ефективності судноводіння: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / Є.Ф. Мельник ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2005. — 24 с. — укp.

Обгрунтовано можливість забезпечення безпеки судноводіння шляхом зниження аварійності суден за умов плавання у стислих водах. Розроблено метод кількісної оцінки безпеки судноводіння. Для опису процесу управління судном використано модель ієрархічної системи прийняття рішень з трьома рівнями та розглянуто систему навігаційної інформації з основними функціональними характеристиками. Здійснено опис переміщення судна щодо програмної траєкторії руху за допомогою стохастичного процесу з дискретним часом. Для характеристики точності використано коваріаційну матрицю траєкторної похибки. Показано доцільність та універсальність застосування ортогонального розкладання одновимірної щільності під час формування двовимірної щільності розподілу траєкторної похибки, що підтверджено експериментальними результатами. За допомогою імітаційного моделювання доведено коректність нового методу кількісної оцінки безпеки судноводіння за обмежених умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5 +
Шифр НБУВ: РА343104

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
19.

Невинський О.Г. 
Вермикуліто-силікатний теплоізоляційний матеріал підвищеної міцності: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.11 / О.Г. Невинський ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2008. — 17 с. — укp.

Розроблено технологію теплоізоляційного матеріалу підвищеної міцності для суднобудування. Обгрунтовано вибір компонентів, а саме: силікатного в'яжучого, спученого вермикуліту та затверджувача. Установлено їх оптимальне співвідношення у суміші. Вивчено вплив сипких і волокнистих заповнювачів, гідрофобізаторів, модифікаторів на процеси взаємодії між компонентами та властивості вермикуліто-силікатного матеріалу (ВСМ). З використанням методів РФА, ІЧС, ДТА, ЕМА показано структурні та фазові перетворення у процеси термообробки суміші з модифікувальними домішками. Розроблено та впроваджено технологічну схему промислового виробництва плит теплоізоляційного матералу. Наведено результати промислових випробувань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н307.6 + Л411 +
Шифр НБУВ: РА360855

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
20.

Северін В.В. 
Вибір оптимального маневру при розходженні з декількома суднами: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / В.В. Северін ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2007. — 24 с. — укp.

Обгрунтовано рішення актуальної проблеми зниження аварійності суден внаслідок зіткнення шляхом визначення оптимальних маневрів розходження. За допомогою методів теорії координації виконано аналітичний опис керованого руху множини суден. З урахуванням одержаних результатів розроблено дворівневу ієрархічну модель координованої взаємодії суден, що небезпечно зближуються. Усі оточуючі судно цілі поділено на дві підмножини: збурювальних і незбурювальних цілей. Проведено ранжирування збурюваних цілей за ступенем небезпеки на базі використання відношення переваги. Здійснено формалізацію ситуативного збурення, викликаного декількома цілями, які небезпечно зближуються з судном, що оперує. Розроблено новий спосіб розходження суден, згідно з яким з множини навколишніх суден формуються послідовні групи, показано можливість розходження з кожною групою одним ухиленням. В маневрі розходження зі всією множиною суден наведено таку кількість ділянок ухилення, що дорівнює числу груп суден. На підставі результатів імітаційного моделювання підтверджено коректність запропонованого способу розходження суден.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.6 +
Шифр НБУВ: РА352700

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського