Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (6)Реферативна база даних (102)Книжкові видання та компакт-диски (34)
Пошуковий запит: (<.>K=САМОМЕНЕДЖМЕНТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Кисельов В.О. 
Менеджмент виробничої діяльності сільськогосподарських підприємств в умовах ринку (аспекти формування керівника-підприємця): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / В.О. Кисельов ; Ін-т аграр. економіки УААН. — К., 2001. — 19 с.: рис. — укp.

Розкрито сутність і зміст потенціалу керівника, досліджено механізми його формування і реалізації за умов реформування АПК. Успіх діяльності реформованих підприємств значною мірою залежить від керівників і команди підібраних ними спеціалістів. Розгляд і об'єктивна оцінка потенціалу керівника неможливі без урахування його взаємозв'язку з потенціалом самого сільськогосподарського формування. Розроблено капіталізований підхід до визначення потенціалу керівника, що об'єктивно враховує дану залежність. Система самоменеджменту керівника повинна включати такі елементи: культуру праці, технологію управління, систематичний аналіз причин нераціональної організації особистої праці, формування особистих цілей, систему інформації, планування, використання прийомів самоменеджменту, застосування механізмів делегування, самоконтроль і контроль за результатами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-212.1 + У9(4УКР-6КРИ)321-212.1
Шифр НБУВ: РА314358 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Мусієнко-Репська 
Підготовка студентів до педагогічного самоменеджменту в професійній діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Валентина Іванівна Мусієнко-Репська ; Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА310817

Рубрики:

      
3.

Невмержицька О.О. 
Студентське самоуправління у контексті демократизації вищої освіти України: автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.10 / О.О. Невмержицька ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Системно проаналізовано процес демократизації вищої освіти за умов розбудови системи студентського самоврядування. Визначено його місце та роль у процесі-посереднику або управлінському циклі. Розглянуто самоорганізаційний потенціал студентства як підставу та делегування частини владних повноважень органом адміністративного управління / ректоратом ВНЗ на рівень органів студентського самоврядування як умови з використанням алгоритму: суть - зміст - форма - критерій якості процесу демократизації на кожному з зазначених етапах. Увагу приділено системному ефекту, що виникає під час інтеграції самоорганізації та самоменеджменту студентства та децентралізації влади ректоратом ВНЗ, за якої формується саморегуляція навчальної форми на підставі ціннісно-смислової детермінації поведінки членів трудового колективу, а також гомеостат як орган саморегуляції соціального організму ВНЗ. Як критерій цього процесу визначено організаційну свободу особистості, що грунтується на її організаційній свідомості. Висвітлено продукти та ефекти цього явища, зокрема, смислова детермінація забезпечує гомеорез, ціннісна - гомеостаз. За їх поєднання породжується аутопоезис / самовідтворення соціального організму ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.431 + Ч484(4УКР)01 +
Шифр НБУВ: РА363650

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Шестакова Т.В. 
Формування готовності майбутніх педагогів до професійного самовдосконалення: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.В. Шестакова ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретичне дослідження феномену самовдосконалення особистості. Розкрито зміст професійного самовдосконалення педагога, охарактеризовано його сутнісні ознаки та складові, провідні методи, етапи та механізм реалізації. З'ясовано суть поняття "готовність до професійно-педагогічного самовдосконалення", охарактеризовано її структурні компоненти, а саме: мотиваційно-цінісний, когнітивно-інтелектуальний, операційно-діяльнісний. Відповідно до специфіки компонентів готовності до самовдосконалення виділено головні напрямки й етапи формувальних впливів на її розвиток у студентів педагогічних вищих навчальних закладів. Експериментально доведено залежність формування їх готовності до професійного самовдосконалення від педагогічних умов, а саме: забезпечення особистісної орієнтованості навчально-виховної взаємодії, посилення ціннісно-смислового спрямування студентів на педагогічну працю, набуття досвіду їх професійної самоосвіти, самовиховання, самоактуалізації та самоменеджменту, гармонізації зовнішніх впливів і внутрішньої активності студентів, врахування специфічності та поетапності формувальних впливів на розвиток компонентів готовності до самовдосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 +
Шифр НБУВ: РА346746

Рубрики:

      
5.

Брустінов Д.В. 
Формування і розвиток організаційної культури керівників промислових підприємств: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / Д.В. Брустінов ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні, методичні та практичні аспекти формування організаційної культури керівників промислових підприємств. Визначено види, сутність і зміст організаційної культури, розглянуто принципи та механізми її формування, проаналізовано позитивні та негативні тенденції розвитку. Оцінено пріоритетний вплив зовнішніх і внутрішніх факторів на формування організаційної культури. Обгрунтовано комплексний підхід щодо удосконалення організаційної культури. Наведено рекомендації щодо проведення самоменеджменту керівників і розроблено методику оцінювання рівня розвитку організаційної культури на підприємстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-212.14
Шифр НБУВ: РА370587 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Тракалюк О. Л. 
Розвиток фахової компетентності посадових осіб кадрових органів Збройних сил України у системі післядипломної освіти / О. Л. Тракалюк. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена розв'язанню наукового завдання, що стосується розвитку фахової компетентності посадових осіб кадрових органів Збройних сил України в системі післядипломної освіти.Фахова компетентність посадових осіб кадрових органів Збройних сил України обгрунтована як інтегральне фахове утворення, що містить цінності та мотивацію фахової діяльності, фахові знання, навички, уміння, професійно важливіякості, військово-професійний і фаховий досвід, що забезпечують їхню здатність та готовність самостійно здійснювати фахову діяльність, ухвалювати рішення й нести відповідальність за результати їх реалізації у процесі виконання функціональнихобов'язків за посадою.Для її розвитку теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови, реалізовані в системі післядипломної освіти. До них належать такі: педагогічне моделювання розвитку фахової компетентності посадових осіб кадрових органів у системі післядипломної освіти, наявність сучасної методики розвитку їх фахової компетентності, використання сучасних організаційних форм її розвитку, самоменеджмент слухачів у процесі її розвитку, використання об'єктивних критеріїв оцінювання її розвиненості.^UThe dissertation is devoted to researching the development of professional competence of personnel services` officials of the Armed Forces of Ukraine in the postgraduate education system.The importance of the dissertation topic is that under the conditions of the reform of the Armed Forces of Ukraine and enhancement of troops training and troops implementation, one of the main tasks at the state level is the that of developing modern officer corps which would consist of the most highly professionally trained officers with high moral, ethical and military-professional qualities. This requires a change in the conceptual approaches to the personnel management system in the Armed Forces of Ukraine as a whole and to its individual elements in particular. Strategic documents of Ukraine`s security and defense sector and the Concept of Personnel Policy in the Armed Forces of Ukraine determine not only the strategic vision and prospects of personnel policy development but also modern requirements for the organization and conduct of personnel work in the troops (forces).In the dissertation: the framework of concepts and categories is expanded pertaining to the development of professional competence of personnel services` officials of Armed Forces of Ukraine in the postgraduate education system based on the modern personnel management system requirements, with the account of their official appointment in the Armed Forces of Ukraine, and also according to the provisions of the continuing education concept and the principles of competence-based, subjective-activity, contextual and andragogical approaches; the components are presented with the account of the specifics and content of their professional activity; pedagogical modeling of the Armed Forces personnel services officials` professional competence development in the postgraduate education system is carried out; the author's methodology of the professional competence development based on the blended learning concept is presented; theoretically substantiated and experimentally tested are the organizational and pedagogical conditions for developing professional competence of personnel services` officials of the Armed Forces of Ukraine in the system of postgraduate education that aim to solve certain educational tasks and achieve the desired pedagogical goals – to activate the values and motivation, improve professional knowledge, skills and abilities, as well as to develop professionally important qualities as of those performing professional activity in the field of personnel management; the criteria and indicators for this competence development assessment are enhanced.The scientific novelty of the obtained research results embodies the following:For the first time: the organizational and pedagogical conditions were theoretically substantiated and experimentally tested for the development of professional competence of personnel services` officials of the Armed Forces of Ukraine in the postgraduate education system: educational modeling of their professional competence development in the postgraduate education system; presence of the methodology to develop their professional competence; implementation of modern organizational forms of competence development; students` self-management in the process of competence development; use of objective criteria to evaluate competence development; organizational-functional model was elaborated for the development of personnel officials` professional competence of the Armed Forces of Ukraine in the postgraduate education system, this model incorporates a set of consecutive and mutually agreed (target-methodological, content-based, subjectoriented, organizational-methodical, diagnostic and result-oriented) blocks that systematically contribute to the competence development, implementation of the theoretical and practical stages of the development based on the subject-activity, contextual, andragogical and competence approaches.The following was enhanced: the methodology of the professional competence development of personnel services` officials of the Armed Forces of Ukraine: the enhancement was achieved through tailoring forms, methods, methodologies, technologies, and means of qualifications advancement to match the specifics of professional competence development at theoretical and practical stages of methodology implementation); criteria and indicators for assessing competence development via specifying the content depending on the peculiarities of professional activities.The results of the dissertation can be used in the process of individual training of service members of the Armed Forces of Ukraine, at higher military educational institutions of the Ministry of Defense of Ukraine, in higher education institutions of other military formations of Ukraine, postgraduate education institutions to develop professional competence of personnel services` experts of the related organizations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Голя Н. Г. 
Розвиток творчого потенціалу керівників професійно-технічних навчальних закладів у системі післядипломної педагогічної освіти / Н. Г. Голя. — Б.м., 2021 — укp.

Дослідження присвячено розвитку творчого потенціалу керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти в системі післядипломної педагогічної освіти. У дисертації здійснено аналіз теоретичних основ проблеми розвитку творчого потенціалу керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, виокремлено структуру розвитку творчого потенціалу керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти в системі післядипломної педагогічної освіти. Розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено модель розвитку творчого потенціалу керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти в системі післядипломної педагогічної освіти. В експерименті для вимірювання сформованості компонентів творчого потенціалу керівників (мотиваційно-оцінного, когнітивного, діяльнісного, рефлексивно-оцінного) використана компонентно-критеріальна характеристика творчого потенціалу керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, дозволяє оцінити ступінь виявлення показників за визначеними критеріями (мотиваційний, гностичний, організаційно-практичний, діагностично-прогностичний). Достовірність отриманих даних підтверджено за допомогою математично-статистичної обробки за критерієм χ2 Пірсона.Результати дисертації можуть бути використані в практичній діяльності директорів закладів професійної (професійно-технічної) освіти і їх заступників; системі підвищення кваліфікації впродовж курсового та міжкурсового періоду; процесі професійної підготовки керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти у закладах післядипломної педагогічної освіти.Ключові слова: творчий потенціал, розвиток творчого потенціалу, система післядипломної педагогічної освіти, модель розвитку творчого потенціалу керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, самоменеджмент, коучинг, кейс-методи/^UThe research is devoted to the development of creative potential of heads of vocational education institutions in the system of postgraduate pedagogical education. In the dissertation the analysis of theoretical bases of a problem of development of creative potential of heads of establishments of vocational training is carried out, the structure of development of creative potential of heads of establishments of vocational training in system of postgraduate pedagogical education is allocated.The leading methodological approach in the development of creative potential of heads of vocational education institutions in the system of postgraduate pedagogical education is polyparadigmatic, which allows to create a scientific basis for modernizing the process of postgraduate pedagogical education and developing a model of creative potential of heads of vocational education institutions.New opportunities for the development of creative potential of the head can be obtained under the existence of institutions of postgraduate pedagogical education, which will be aimed at creating a developmental, interactive environment and providing a system of educational and methodological work on targeted continuous development of creative potential of heads of vocational education institutions. individual educational trajectory from the standpoint of managerial creativity. The content of work with managers should be focused on the acquisition of a set of knowledge, skills and abilities, both in the course of active learning and in the course of creative professional activity.The main features of the activity of postgraduate pedagogical education institutions are formulated: the development of the creative potential of the head is provided on the basis of the polyparadigmatic approach; complementarity (reliance on knowledge, building knowledge, continuity in their supplementation and expansion) is a guiding principle in the activities of the structural unit; the formation of professional potential of managers, readiness for innovative activity is closely connected with the development of creative potential; successful increase of creative potential of leaders in the system of postgraduate education occurs in the process of active activity (educational, professional, methodical, self-educational).On the basis of the analysis of scientific works and own experience the organizational and pedagogical conditions which provide defining influence on development of creative potential of heads of establishments of professional education in system of postgraduate pedagogical education are defined: actualization and motivation of need of heads in creative self-improvement of professional activity; educational and methodical support of creative activity of managers; organization of creative developmental educational environment; the use of innovative educational technologies and methods in the educational process contributes to the formation of a new model for the development of professionalism of heads of vocational (vocational) education.The model of development of creative potential of heads of institutions of professional (vocational and technical) education in the system of postgraduate pedagogical education is developed, theoretically substantiated and experimentally checked.In the experiment to measure the formation of the components of the creative potential of managers (motivational-evaluation, cognitive, activity, reflexive-evaluation) used component-criterion characteristics of the creative potential of heads of vocational (vocational) education, allows to assess the degree of identification of indicators by certain criteria gnostic, organizational-practical, diagnostic-prognostic). Based on the selected criteria and their indicators, the levels of creative potential of the heads of vocational (vocational and technical) education institutions are determined and characterized: low, medium, sufficient, high. The used diagnostic tools allowed to carry out experimental verification of the model of development of creative potential of heads of institutions of professional (vocational and technical) education in the system of postgraduate pedagogical education. The reliability of the obtained data was confirmed by mathematical and statistical processing by the χ2 Pearson criterion.The results of the dissertation can be used in the practical activities of directors of vocational (vocational) education institutions and their deputies; in-service training system during the course and inter-course period; the process of professional training of heads of institutions of professional (vocational) education in institutions of postgraduate pedagogical education.Key words: creative potential, development of creative potential, system of postgraduate pedagogical education, model of development of creative potential of heads of institutions of professional (vocational and technical) education, self-management, coaching, case methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Сідіропуло К. М. 
Формування управлінської компетентності майбутніх викладачів вищої школи з використанням інноваційних освітніх технологій: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / К. М. Сідіропуло. — Б.м., 2024 — укp.

Актуальність дослідження зумовлена новизною тематики в системі освіти України, де відбуваються кардинальні зміни, пов’язані з необхідністю формування управлінської компетентності майбутніх викладачів вищої школи з використанням інноваційних освітніх технологій. У системі вищої освіти виникає потреба в створенні нового типу управлінця, який професійно-компетентний, володіє високою управлінської культурою, орієнтований на вимоги часу, відкритий для освітніх інновацій та нових технологій, здатний уміло поєднувати функції менеджера, модератора, фасилітатора. Управлінська компетентність стає складовою професійної кваліфікації майбутніх викладачів, визначальним чинником результативності їх управлінських дій.Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що:–?вперше сформульовано визначення поняття «управлінська компетентність майбутніх викладачів закладів вищої освіти»; теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування управлінської компетентності майбутніх викладачів вищої школи з використанням інноваційних освітніх технологій; розроблена і апробована на практиці концептуальна модель формування управлінської компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами інноваційних освітніх технологій; –?уточнено сутність основних категорій дослідження: «управлінська культура викладача ЗВО»; «інноваційні освітні технології у підготовці майбутніх викладачів»; структурні компоненти і рівні управлінської компетентності майбутніх викладачів вищої школи з використанням інноваційних освітніх технологій;–?подальшого розвитку набула класифікація інноваційних освітніх технологій та характеристика їх складових із метою активного використання у практиці професійної підготовки майбутніх викладачів ЗВО. Практичне значення отриманих результатів полягало в експериментальній апробації концептуальної моделі формування управлінської компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами інноваційних освітніх технологій; практичному впровадженню у практику роботи корекційно-розвивальної програми формування досліджуваного феномена; розробці комплексної методики діагностики управлінської компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти; написанні розділу монографічного видання «Вища освіта різних країн світу».У дослідженні уточнено зміст понять «компетенція», «компетентний», «компетентності», «компетентність фахівця», «професійно-педагогічна компетентність майбутнього викладача ЗВО», «управлінська культура викладача ЗВО», «інноваційні освітні технології у підготовці майбутніх викладачів». «Управлінська компетентність майбутніх викладачів закладів вищої освіти» розглянута як інтегрована якість особистості, що передбачає сформованість управлінських мотивів і цінностей, знань, операційно-технологічних умінь, важливих професійних якостей, котрі дозволять ефективно здійснювати майбутню управлінську діяльність у вищій школі згідно окреслених професійних функцій. У структурі цієї дефініції виокремлено ряд компонентів: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-діяльнісний, операційно-технологічний, особистісно-рефлексивний.З’ясовано процес становлення освітніх технологій із другої половини ХХ ст. до сьогодення. Визначено особливості використання інноваційних освітніх технологій (ефективність, оптимальність, алгоритмічність, діагностичність, системність). Уточнено структуру інноваційних освітніх технологій, що вміщує такі складові – концептуальну, змістову, процесуальну, результативно-аналітичну. Виокремлено і охарактеризовано ряд технологій, що відносяться до інноваційних освітніх, а саме: модульно-рейтингове навчання; групове навчання на основі партнерства і ефективної квазіпрофесійної діяльності (технології партнерства, імітаційні й інтерактивні технології); особистісно зорієнтовані управлінські технології (управління конфліктами); інформаційно-комунікаційні технології (електронна освіта – elearning, Smart-технології, змішане навчання), технології самоменеджменту (тайм-менеджмент та ін.). Визначено, що варіативність наукових позицій учених щодо методології власних досліджень відображує їх індивідуальну інтерпретацію відомих концепцій і теорій. Як методологічні підходи, котрі стали основою дослідження формування управлінської компетентності майбутніх викладачів із використанням інноваційних освітніх технологій, виокремлено компетентнісний, студентоцентрований, акмеологічний, аксіологічний, технологічний. На основі виділених методологічних підходів розроблено концептуальну модель управлінської компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами інноваційних освітніх технологій, що віддзеркалює, у першу чергу, управлінську і технологічну складову оригіналу професійної підготовки студентів у вищій школі.^UThe relevance of the research has been determined by the novelty of the topic in the education system of Ukraine, where radical changes are taking place, which are related to the need to form the managerial competence of future teachers of higher education using innovative educational technologies. In the system of higher education, there is a need to create a new type of manager who is professionally competent, has a high management culture, is oriented to the requirements of the time, is open to educational innovations and new technologies, and is able to skilfully combine the functions of a manager, moderator, and facilitator. Managerial competence becomes a component of the professional qualification of future teachers, which is a determining factor in the effectiveness of their managerial actions.The scientific novelty of the obtained results is that:?the definition of the concept of «management competence of future teachers of higher education institutions» has been formulated for the first time; the pedagogical conditions for the formation of managerial competence of future teachers of the higher school using innovative educational technologies have been theoretically substantiated and experimentally verified; a conceptual model of the formation of managerial competence of future teachers of higher education institutions by means of innovative educational technologies have been developed and tested in practice;?the essence of the main categories of the study has been specified: «management culture of the teacher of higher education institutions»; «innovative educational technologies in the training of future teachers»; structural components and levels of managerial competence of future higher school teachers using innovative educational technologies;?the classification of innovative educational technologies and the characteristics of their components with the aim of actively using them in the practice of professional training of future teachers of vocational education and training took further development.The practical significance of the obtained results is described in the experimental proving of the conceptual model of the formation of managerial competence of future teachers of higher education institutions by means of innovative educational technologies; practical implementation of the corrective and development program for the formation of the studied phenomenon; development of a comprehensive methodology for diagnosing managerial competence of future teachers of higher education institutions; writing the section of the monographic edition «Higher education in different countries of the world».The study clarifies the meaning of the next concepts: «competence», «specialist competence», «professional and pedagogical competence of a future teacher of higher education institutions», «management culture of a teacher of higher education institutions», «innovative educational technologies in training future teachers». «Management competence of future teachers of institutions of higher education» is considered as an integral personality quality, which influences the formation of managerial motives and values, knowledge, operational and technological skills, important professional qualities, which will allow effective implementation of future managerial activities in higher education according to the outlined professional functions. In the structure of this definition, a number of components are distinguished: motivational-value, cognitive-active, operational-technological, personal-reflective.The process of formation of educational technologies from the second half of the 20th century till the present day have been clarified. Features of the use of innovative educational technologies (efficiency, optimality, algorithmic, diagnostic, systematic) have been determined. The structure of innovative educational technologies, which includes the following components – conceptual, substantive, procedural, result-analytical - have been clarified. A number of innovative educational technologies have been singled out and characterized, namely: credit-module training; group training based on partnership and effective quasi-professional activities (partnership technologies, simulation and interactive technologies); personally oriented management technologies (conflict management); information and communication technologies (electronic education – eLearning, Smart technologies, blended learning), self-management technologies (time management, etc.).It has been determined that the variability of scientific positions of scientists regarding the methodology of their own research reflects their individual interpretation of known concepts and theories.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Семененко Ю. С. 
Інформаційно-аналітичне забезпечення системи впливу самоменеджменту на ефективність діяльності компанії: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / Ю. С. Семененко. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі проведено аналіз теоретичних основ формування і обгрунтовано концептуальні засади поняття ефективності та підходів до оцінки ефективності діяльності підприємства. Розкрито суть поняття самоменеджменту та обгрунтовано його вплив на ефективність діяльності високотехнологічної компанії. Досліджено вплив інформаційних технологій на конкурентоспроможність компанії. Встановлено, що на ефективність діяльності високотехнологічної компанії може впливати велика кількість факторів. Досліджено та розраховано вплив кожного з факторів. Удосконалено науково-методичний підхід до розрахунку ефективності діяльності компанії, який у доповнення до існуючих підходів, враховує вплив функцій та технологій самоменеджменту на основі застосування еластичності індексу впливу самоменеджменту, що дозволяє здійснювати прогноз та планування діяльності компаній. ?Розроблено методику управління ефективністю підбору та адаптації персоналу на підприємстві. Створено програмний інструментарій для управління ефективністю діяльності компанії, який дозволяє автоматизувати велику кількість бізнес-процесів та збільшити ефективність діяльності кожного окремого працівника з допомогою технологій самоменеджменту. Об’єктом дослідження є процеси оцінки та прогнозування ефективності діяльності підприємств.Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є формування теоретико-методичних основ і науково-практичних рекомендацій щодо побудови, впровадження та реалізації інформаційно-аналітичного забезпечення системи впливу функцій і технологій самоменеджменту на проекти та ефективність діяльності компанії. У рамках даного дослідження використано наступні методи наукового дослідження: діалектичний метод для вивчення процесів становлення підходів до оцінки ефективності діяльності підприємств та впровадження самоменеджменту (пункти 1.1, 1.2, 1.3); метод опитування для оцінки впливу різних факторів на ефективність діяльності компанії та рівня самоменеджменту в різних проектах (пункти 2.1, 3.3); метод кількісних та якісних порівнянь для оцінки впливу самоменеджменту на ефективність окремих команд в ІТ проектах (пункт 3.3); метод системного аналізу для оцінки впливу самоменеджменту на ефективність діяльності компанії (пункт 2.2); метод комп’ютерного симулювання для моделювання впливу самоменеджменту на ефективність діяльності компанії (пункт 2.4); графічний метод для наочного відображення результатів дослідження у всіх розділах.Наукова новизна отриманих результатів полягає в системному дослідженні та розробці інформаційно-аналітичного інструментарію для оцінки рівня ефективності діяльності компаній, з урахуванням впливу самоменеджменту, на основі математичних методів та моделей. Результати дослідження виокремлюються наступним чином:Вперше:-?розроблено програмний засіб для управління ефективністю діяльності компанії з урахуванням впливу самоменеджменту, що дозволяє автоматизувати значну кількість бізнес-процесів та підвищити ефективність роботи кожного працівника. Удосконалено: -?науково-методичний підхід до розрахунку ефективності діяльності компанії, який у доповнення до існуючих підходів, враховує вплив функцій та технологій самоменеджменту на основі застосування еластичності індексу впливу самоменеджменту, що дозволяє здійснювати прогноз та планування діяльності компаній.-?методику ефективного підбору та стажування нових працівників, що на відміну від існуючих підходів, базується на профілях компетенцій. Контроль за процесом ефективності стажування здійснюється за допомогою чітких показників ефективності. Отримано подальший розвиток:-?понятійно-категоріальний апарат самоменеджменту, напрямів та критеріїв впровадження самоменеджменту як ефективного інструменту для підвищення ефективності діяльності компанії;-?алгоритм управління ефективністю, що на відміну від існуючих підходів, базується на КPI та допомогає подолати основні перешкоди які виникають в процесі підвищення ефективності діяльності компанії;-?науково-методичний підхід щодо модульної побудови автоматизованих систем та окремих варіантів їх комбінування, що дозволяє автоматизувати процеси проектної діяльності високотехнологічних компаній та підвищити їх ефективність.Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці методології підбору та адаптації персоналу, формули оцінки ефективності діяльності компанії з врахуванням впливу самоменеджменту та створенні інформаційної системи для управління ефективністю діяльності компанії та самоменеджменту.Наукові розробки, висновки та практичні рекомендації автора були використані в практичній діяльності: ТОВ «АВТОМАТИЗАЦІЯ БІЗНЕСУ» (Довідка №07-1 від 07.11.2023р.), ТОВ «АПІКО УКРАЇНА» (Довідка №6112023001 від 06.11.2023р.), ТОВ «Агрокомпанія «Дружба» (Довідка №301023 від 30.10.2023р.). Основні положення та результати дисертаційної роботи використано у навчальному процесі Західноукраїнського національного університету.^UThe dissertation conducts an analysis of the theoretical foundations, justifying the conceptual principles of efficiency and approaches to evaluating enterprise performance. It reveals the essence of self-management and substantiates its impact on the efficiency of a high-tech company. The study explores the influence of information technologies on company competitiveness and calculates the impact of various factors on company performance. It improves the scientific approach to calculating company efficiency, considering the influence of self-management. The research develops a methodology for managing the efficiency of personnel selection and adaptation and creates a software toolkit for company efficiency management, automating numerous business processes and enhancing the effectiveness of each individual employee through self-management technologies.The object of the research is the processes of assessing and forecasting the efficiency of enterprise activities.The goal and objectives of the research are to form theoretical and methodological foundations and provide scientific and practical recommendations for the construction, implementation, and realization of information-analytical support for the impact of self-management functions and technologies on projects and company efficiency.The following scientific research methods were utilized in this study: dialectical method for studying the processes of forming approaches to evaluating enterprise performance and implementing self-management (sections 1.1, 1.2, 1.3); survey method to assess the impact of various factors on company performance and the level of self-management in different projects (sections 2.1, 3.3); quantitative and qualitative comparison methods to evaluate the impact of self-management on the efficiency of individual teams in IT projects (section 3.3); systemic analysis method to assess the impact of self-management on company performance (section 2.2); computer simulation method to model the impact of self-management on company efficiency (section 2.4); graphical method for visual representation of research results in all sections.The scientific novelty of the obtained results lies in the systemic research and development of information-analytical tools for assessing the level of company efficiency, taking into account the impact of self-management, based on mathematical methods and models. The results of the research are highlighted as follows:For the first time:-?A software tool has been developed to manage company efficiency, considering the impact of self-management, enabling the automation of a significant number of business processes and increasing the efficiency of each employee's work.Enhancements:-?A scientific-methodical approach to calculating company efficiency has been improved. In addition to existing approaches, it considers the impact of self-management functions and technologies based on the application of the elasticity of the self-management impact index, allowing for forecasting and planning the activities of companies.-?A methodology for effective selection and training of new employees has been developed, which, unlike existing approaches, is based on competency profiles. Monitoring the efficiency of training is carried out using clear efficiency indicators.Further development:-?The conceptual-categorical apparatus of self-management, directions, and criteria for implementing self-management as an effective tool for increasing company efficiency.-?An efficiency management algorithm, which, unlike existing approaches, is based on KPI and helps overcome the main obstacles that arise in the process of improving company efficiency.-?A scientific-methodical approach to the modular construction of automated systems and individual combinations of their variants, allowing for the automation of project activities in high-tech companies and increasing their efficiency.The practical significance of the obtained results lies in the development of a methodology for selecting and adapting personnel, formulating efficiency criteria considering the impact of self-management, and creating an information system for managing company efficiency and self-management.The author's scientific developments, conclusions, and practical recommendations have been applied in the practical activities of companies: LLC "Business Automation" (Certificate No. 07-1 dated November 7, 2023), LLC "APIKO UKRAINE" (Certificate No. 6112023001 dated November 6, 2023), LLC "Agrocompany "Druzhba" (Certificate No. 301023 dated October 30, 2023). The main provisions and results of the dissertation work have been used in the educational process of Western Ukrainian National University.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Урдуханов Р. І. 
Формування системи запобігання ризикам у кадровій безпеці підприємства.: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / Р. І. Урдуханов. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено узагальненню та розвитку теоретичних положень, розробленню методичних підходів, а також практичних рекомендацій щодо формування системи запобігання ризикам у кадровій безпеці підприємства. У роботі досліджено концептуальні основи кадрової безпеки, вирішено важливе науково-практичне завдання теоретико-методичного обґрунтування та розробки практичних рекомендацій щодо запобігання ризикам у кадровій безпеці підприємств.Розглянуто також підходи до трактування таких понять, як «безпека», «економічна безпека», «кадрова безпека». В результаті аналізу поданих підходів удосконалено визначення поняття «кадрова безпека», в якому персонал може бути як суб'єктом так і об'єктом кадрової безпеки, тобто може завдати шкоди підприємству і стати жертвою (об'єктом) зовнішнього впливу. Ризики та загрози кадрової безпеки були детально розглянуті, оскільки є найбільш змістовними і значною мірою відображають напрямки реалізації процесу прийняття рішень щодо їх запобігання. В результаті такого розгляду удосконалено класифікацію ризиків та загроз кадровій безпеці шляхом доповнення існуючої класифікації новими класифікаційними ознаками – «за часовою ознакою практичної реалізації загрози», яка включає такі типи загроз: потенційні; загрози, що реалізуються та реалізовані загрози; «в залежності від тиску та маніпуляції на працівника» виділено загрози: які здійснюються працівником свідомо, вимушені та загрози з боку представників групи ризику.У дисертації проведено аналіз індикаторів системи кадрової безпеки промислового підприємства. Для цього було проведено діагностику показників визначення стану кадрової безпеки на промислових підприємствах машинобудівної галузі Харківського регіону, визначено рівень лояльності персоналу, проведено аналіз впливу конфліктних ситуацій на лояльність персоналу за допомогою кореляційно-регресійних методів, а також досліджено індикатори оцінки стану кадрової безпеки.Вдосконалено методичні рекомендації щодо аналізу системи показників визначення стану кадрової безпеки на промислових підприємствах, які побудовані на основі: здійснення комплексної оцінки фінансових, економічних та трудових показників господарської діяльності підприємств, укомплектованості кадрами, структури персоналу, забезпеченості підприємств людськими ресурсами, використання фонду робочого часу та оплати праці працівників, проведення порівняльного аналізу продуктивності праці, визначення рівня середньомісячної заробітної плати. Запропоновані рекомендації дозволяють у загальному вигляді визначати рівень кадрової безпеки та обирати показники для побудови профілю кадрової безпеки промислового підприємства.У дисертації удосконалено методичні рекомендації щодо оцінки ступеня впливу конфліктних ситуацій на рівень лояльності персоналу та рівень кадрової безпеки загалом завдяки використанню кореляційно-регресійних методів, побудови багатофакторної економетричної моделі та розрахунку рівняння регресії.Удосконалено методичний підхід до оцінки стану кадрової безпеки промислового підприємства шляхом розрахунку зведеного показника з адитивно-мультиплікативної функції, особливістю якого є облік визначених за методичними принципами вибору 32 індикаторів, які віднесені до певних складових кадрової безпеки: соціально-мотиваційної безпеки, професійної безпеки, антиконфліктної безпеки та безпеки життєдіяльності.Розроблено методичні підходи до удосконалення системи кадрової безпеки підприємства, а саме: запропоновано методичний підхід щодо визначення інтегрального показника кадрової безпеки підприємства, удосконалено шляхи протидії загрозам інформаційної безпеки підприємства з боку персоналу. Також запропоновано розподіл функцій, повноважень та відповідальності між структурними підрозділами підприємства щодо організації його кадрової безпеки.Удосконалено методичні рекомендації щодо визначення інтегрального показника кадрової безпеки підприємства, які побудовані на основі: розгляду кадрової безпеки як соціально-економічного явища, що характеризується безліччю ознак; агрегування всіх ознак множини в одну інтегральну оцінку, ґрунтуючись на теорії «адитивної цінності»; визначення оптимальних, порогових та граничних значень індикаторів; використання зважених коефіцієнтів та нормалізованих значень показників. Практична цінність розробок підтверджується їхнім упровадженням у діяльність підприємств, ТОВ «ЛІФТ-МАРКЕТ» (довідка № 5 від 29.03.2023), ТОВ «НОВКОРП» (довідка № 1 від 2.06.2023р.). В навчальний процес Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця (довідка про впровадження № 23/86-09-23/4 від 15.03.2023 р.) під час викладання дисциплін «Управління конфліктами», «Основи самоменеджменту та лідерства» для підготовки бакалаврів за спеціальністю 051 «Економіка».^UThe dissertation is devoted to the generalization and development of theoretical provisions, the development of methodological approaches, as well as practical recommendations for the formation of a risk prevention system in personnel security of the enterprise. The work examines the conceptual foundations of personnel security, solves the important scientific and practical task of theoretical and methodological substantiation and development of practical recommendations for preventing risks in personnel security of enterprises.Approaches to the interpretation of such concepts as «security», «economic security», «personnel security» are also considered. As a result of the analysis of the presented approaches, the definition of the concept of «personnel security» was improved, in which was specified that personnel can be both a subject and an object of personnel security, that is, they can harm the enterprise and become a victim external influence. Risks and threats to personnel security were considered in detail, as they are the most meaningful and largely reflect the directions of the implementation of the decision-making process regarding their prevention. As a result of such consideration, the classification of risks and threats to personnel safety was improved by supplementing the existing classification with new classification features - «according to the time feature of the practical realization of the threat», which includes the following types of threats: potential; realized threats and realized threats; «depending on the pressure and manipulation on the employee» threats are highlighted: which are carried out deliberately by the employee, forced and threats from representatives of the risk group.The dissertation analyzed the indicators of the personnel security system of the industrial enterprise. To do this, a diagnosis of the indicators of determining the state of personnel security at industrial enterprises of the machine-building industry of the Kharkiv region was carried out, the level of personnel loyalty was determined, an analysis of the impact of conflict situations on personnel loyalty was carried out using correlation-regression methods, and indicators of the state of personnel security were also investigated.Methodological recommendations have been improved for the analysis of the system of indicators for determining the state of personnel security at industrial enterprises, which are built on the basis of: the implementation of a comprehensive assessment of financial, economic and labor indicators of the economic activity of enterprises, staffing, personnel structure, provision of enterprises with human resources, use of the fund of working time and remuneration of employees, conducting a comparative analysis of labor productivity, determining the level of average monthly wages.The dissertation also improved methodological recommendations for assessing the degree of influence of conflict situations on the level of staff loyalty and the level of personnel security in general thanks to the use of correlation-regression methods, building a multifactorial econometric model and calculating the regression equation. The methodical approach to assessing the state of personnel security of an industrial enterprise has been improved by calculating a composite indicator from an additive-multiplicative function, the feature of which is the accounting of 32 indicators determined according to methodological principles of selection, which are assigned to certain components of personnel security: social and motivational security, professional security, anti-conflict security and life safety.Methodical approaches to improving the company's personnel security system have been developed, namely: a methodical approach to determining the integral indicator of the company's personnel security has been proposed, ways of countering threats to the company's information security from the personnel side have been improved.Methodological recommendations for determining the integral indicator of personnel security of the enterprise have been improved, which, unlike the existing ones, are built on the basis of: consideration of personnel security as a socio-economic phenomenon characterized by many signs; aggregation of all features of the set into one integral estimate, based on the theory of «additive value»; determination of optimal, threshold and limit values of indicators; use of weighted coefficients and normalized values of indicators. The practical value of the developments is confirmed by their implementation in the activities of enterprises, LIFT-MARKET LLC (certificate No. 5 dated 03.29.2023), NOVKORP LLC (certificate No. 1 dated 06.2.2023). In the educational process of the Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics in teaching the courses of «Conflict Management» (reference No. 19/86-09-145/1 dated November 5, 2019).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського