Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (112)Реферативна база даних (365)Книжкові видання та компакт-диски (30)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=МАНЕР$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 83
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Варецька С.О. 
Барокова парадигма у творчості Гюнтера Граса: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / С.О. Варецька ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше у вітчизняному та зарубіжному літературознавстві проведено систематизоване дослідження творчості видатного сучасного німецького письменника, лауреата Нобелівської премії 1990 р. Г.Граса в аспекті барокової парадигми. Проаналізовано "бароковість" художнього універсуму митця, його концепції мистецтва та історії, оригінальний літературний стиль і світогляд, синкретизм творчості, що привертають до нього увагу як до одного з найрепрезентативніших представників сучасного мистецтва. На підставі аналізу інтенсивної рецепції бароко в XX ст. висвітлено художньо-філософський образ бароко, який є основою для твердження про функціонування у сучасній культурі барокової парадигми. Досліджено наукове, філософське, естетичне, художнє зацікавлення Г.Грасом бароко, що обумовило утвердження "бароковості" як константи його індивідуальної художньої манери. На прикладі романів "Бляшаний барабан", "Палтус", "Траєкторією краба" та повісті "Зустріч у Тельгте" досліджено творче засвоєння письменником барокових засад, їх використання як інтерпретаційної системи сучасності. Розкрито суттєвий внесок письменника у структурування філософсько-художнього образів бароко та дійсності XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4НІМ)-4 Грас,Г. 42 +
Шифр НБУВ: РА358498

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Макойда О.В. 
Біблійні цикли Осипа Сорохтея: проблема індивідуального творчого методу: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / О.В. Макойда ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2004. — 17 с. — укp.

Досліджено життєвий і творчий шлях станіславського художника О.Сорохтея, виявлено обставини формування його світоглядних та художніх пріоритетів. На підставі вивчення біблійних циклів визначено стилістичні особливості творчого методу митця. Висвітлено аспекти духовно-етичних пошуків художника, встановлено вплив європейського мистецтва, зокрема, експресіонізму, на його творчість. Виявлено чинники формування експресіоністичної манери у творчості О.Сорохтея. Проаналізовано твори сакрального характеру, встановлено художні особливості та аналогії у зіставленні з творами спорідненої тематичної групи. Здійснено каталогізацію творів релігійної тематики. Простежено зв'язок творів художника з витоками народної творчості у контексті засобів художньої виразності. Впроваджено у науковий обіг групу маловідомих творів митця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-8 Сорохтей О. + Щ146.563(4УКР)6-3
Шифр НБУВ: РА330681

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Токарев А.М. 
Витоки становлення офіційної ідеології принципату Імператора Цезаря Августа: автореф. дис. ... канд. іст. наук: 07.00.02 / А.М. Токарев ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано витоки й особливості становлення офіційної ідеології принципату імператора Августа. Відзначено існування в епоху Пізньої республіки двох "ідейно-політичних" течій - optimates (або boni) та populares. Вказано, що притаманною рисою пізньореспубліканської ідеології була опора "оптиматів" та "популярів" на одні й ті ж самі традиційні цінності, у зв'язку з чим "традиціоналізм", "популяризм" та ідеологію "популярів" можна розглядати у рівній мірі як гіпотетичні основи для офіційної ідеології раннього Принципату. Показано, що Август на початку своєї політичної кар'єри та у 30 - 20-ті рр. до н.е. не використовував "республіканську" ідеологію. Він спирався на традиційні римські уявлення та поняття, широко застосовуючи пізньореспубліканську термінологію та політичні гасла, які використовувалися у політичній боротьбі епохи Республіки. Зазначено, що принцепс, прагнучи уникнути відродження опозиції під прапорами ідеології optimates усіляко підкреслював "популярне" звучання своєї агітації. Між тим, користуючись гаслами populares у невластивій їм манері та змінюючи їх внутрішній контекст і значення, Август за їх допомоги нав'язував римському суспільству ідеї одноособової влади.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)322.4.022.11 +
Шифр НБУВ: РА370038 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Пізнюк Л.В. 
Еволюція художнього мислення Аркадія Любченка: від "романтики вітаїзму" до соцреалізму: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.В. Пізнюк ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Охарактеризовано особливості історико-літературного періоду 1920 - 1930-х рр. і докладно проаналізовано етапи становлення та розвитку художнього мислення А.Любченка з використанням структуралістських і постструктуралістських методологічних засад, компаративного та дискурсивного підходів. Художній доробок А.Любченка (1899 - 1945 рр.) розглянуто в контексті 1920 - 1930-х рр. на матеріалі архівних документів, у порівнянні з творами письменників, близьких за манерою, а також тих персоналій та явищ, які стали причиною певних змін в естетичних орієнтаціях прозаїка. Зазначено, що еволюція письменника 1920 - 1930-х рр. є відображенням перспектив художнього мислення та певного зламу у творчих принципах, який був властивий переважній більшості митців того часу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Любченко, А.П. 33
Шифр НБУВ: РА320371 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Стасик М.В. 
Епічні стильові домінанти художньої прози Уласа Самчука: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / М.В. Стасик ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Вивчено характерні риси ідіостилю У.Самчука, вперше виконано аналіз романістики письменника на підставі епічних стильових домінант (епічності та властивостей хронотопу), що дає можливість охарактеризувати його творчість у традиції українських і світових літературних джерел, визначити оригінальність індивідуальної творчої манери, місце та роль його художньої спадщини в історії вітчизняної літератури ХХ ст. Проаналізовано твори митця, зокрема, "Волинь", "Кулак", "Марія", "Гори говорять!", "Ост", "Юність Василя Шеремети", "Чого не гоїть огонь", "На твердій землі".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(Ук=7КАН)-4 Самчук,У. 534 + Ш5(7КАН=Ук)-4 Самчук,У. 534 +
Шифр НБУВ: РА342768

Рубрики:

      
6.

Ладиняк Н.Б. 
Естетична функція синтаксису прози Івана Багряного: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Н.Б. Ладиняк ; НАН України. Ін-т укр. мови. — К., 2007. — 15 с. — укp.

Досліджено індивідуально-авторські манери синтаксичної організації художньої прози Івана Багряного, творчість якого репрезентує українську літературну мову першої половини XX ст. Визначено синтаксичні засоби мовної стилізації у ній. Проаналізовано мовлення автора та персонажів, способи їх взаємодії. Установлено актуалізатори естетичного вияву синтаксичних одиниць. З'ясовано функцію повторів і паралелізмів, роль сполучників в естетичній функції синтаксису.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4НІМ=Ук)-4 Багряний, І. 534 + Ш5(Ук=4НІМ)-4 Багряний, І. 534 +
Шифр НБУВ: РА352105

Рубрики:

      
7.

Вержанська О.М. 
Етичні та естетичні погляди У.С.Моема у контексті масової культури: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / О.М. Вержанська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення теоретико-літературознавчих праць та ідейного контексту художніх творів проаналізовано систему етико-естетичних поглядів У.С.Моема. Зроблено висновок про еволюцію світогляду письменника від "чистого мистецтва" до "масової культури" через періоди захоплення іраціоналізмом і натуралізмом. Встановлено, що основними етико-еститичними вимогами до масового читача У.С.Моема були принципи розважальності, доступності, простоти стилю та втішливості. Показано, що як представник загальнолітературної для Великобританії тенденції подолання вікторіанської спадщини У.С.Моем ставив перед собою художні вимоги ідентичні завданням модерністського мистецтва. У творчості У.С.Моема виявлено художню адаптацію для масового читача проблематики, сюжетного та персонажного планів модерністського мистецтва, що є раннім зразком худжнього синтезу, характерного для подальшого розвитку мистецтва XX ст. Показано, що співвіднесення творчості У.С.Моема з масовою культурою визначається етико-естетичними настановами, на які автор спирається у творчому процесі: використання стереотипів, моралізаторство, адресація узгальнень, а також уявлення про ідеальний текст, який повністю задовольняє запити та вимоги розважальності, цікавості, доступності та "втішності". Виявлено, що центральними для етико-естетичної системи У.С.Моема є питання сенсу життя, критерії моральності, пошук естетичного ідеалу, місце літератури у суспільтві та вплив творчої особистості митця на вибір теми. Встановлено, що етико-естетичні вимоги розважальності, зображення "пристрастей та інстинктів" і "драматизації дії" обумовили у творчості У.С.Моема зміну художньо-методологічних орієнтирів та художнього пошуку від "чистого мистецтва" до реалістичної манери та перехід письменника до формуваня етико-естетичних задач, характерних для канонів масової культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю73(4ВЕЛ)6 + Ю8 г(4ВЕЛ)6 + Ю6*671.1*46 +
Шифр НБУВ: РА345696

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Дученко Л.В. 
Жанрово-лінгвістичні особливості темпорально-оповідальної структури художнього тексту (на матеріалі англомовної детективної прози 20 сторіччя): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Л.В. Дученко ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2004. — 22 с. — укp.

Досліджено роль текстових категорій та лінгвістичних одиниць лексичного та синтаксичного рівнів, що створюють жанрову специфіку детективної прози. Виявлено особливість розповідної манери як засобу створення емоційно-інтелектуального напруження. Виділено конкретні мовні засоби втілення темпоральної структури тексту, тобто зображуваного хроносу. Виділено і таксономічно структуровано тематичне поле часу, зіставлено два типи висловлювань, що реалізують у мовленні структуру складнопідрядного речення з when-клаузом. Доведено, що варіативність видо-часової парадигми дієслівних предикатів корелює передусім з функціонально-синтаксичною перспективою висловлювання, тобто його тема-рематичним членуванням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-70 + Ш401.444.62 + Ш5(0)941.21-334 +
Шифр НБУВ: РА328837

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Осадко Г.В. 
Знакові образи-символи як стильові чинники в поезії та прозі символізму (на матеріалі творчості Петра Карманського): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Г.В. Осадко ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2006. — 22 с. — укp.

Здійснено теоретичне дослідження знакового образу-символу в українському символічному дискурсі. Доведено, що специфічними характеристиками знакового образу-символу є те, що він акумулює в собі ряд ознак: особливості стилістичного напряму, ментальну характеристику, національні особливості, індивідуально-авторську манеру письма, характеристику "аури часу". Даний висновок обгрунтовано та розвинено низкою конкретних теоретичних положень, зокрема уточнено визначення змісту поняття "символ" та вперше подано характеристику знакового образу-символу через порівняльний аналіз понять "архетипний образ" - "образ-символ" - "знаковий символ". Експліковано інтертекстуальні й індивідуально-авторські первні у знакових образах-символах. Виконано порівняльний аналіз українського та російського символічних дискурсів з позицій функціонування у них знакових символів. Здійснено аналіз знакових образів-символів як маркерів індивідуально-авторської манери письма, власних характеристик автора, його світоглядної позиції, вимог стилістичного напряму, наповненості часовими та національно-ментальними ознаками (через детальний текстологічний порівняльний аналіз знакових образів-символів у творах Карманського, Пачовського, Тичини та Блока).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.221.88 + Ш5(4УКР)6-4Карманський,П.С.53 +
Шифр НБУВ: РА343261

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Голод Р.Б. 
Іван Франко та літературні напрями кінця XIX - початку ХХ ст.: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.01 / Р.Б. Голод ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2006. — 37 с. — укp.

Виявлено вплив різних літературних напрямів, течій і стилів на творчість І.Франка. На підставі аналізу літературно-критичної та художньої спадщини письменника з'ясовано причини, особливості та наслідки звернення митця до художніх систем романтизму, натуралізму, реалізму, імпресіонізму. Виявлено індивідуальні та національні особливості творчого методу І.Франка у зіставленні з тенденціями в тогочасному світовому літературному процесі. Доведено, що основною рисою творчої манери І.Франка є тяжіння до художнього синтезу. Спростовано перебільшене уявлення щодо опозиційного ставлення письменника до новітніх напрямів у мистецтві та твердження про неповноту українського літературного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-32 + Ш5(4УКР)5-4 Франко, І.Я. 42 + Ш400.22 +
Шифр НБУВ: РА343296

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Черевченко О.М. 
Ідіостиль Ю.Клена у контексті інтелектуалізаторських мовних традицій українського неокласицизму: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / О.М. Черевченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т філології. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено стильову модель поетичної мовотворчості Ю.Клена у контексті її взаємозв'язків з відповідними художньо-філософськими традиціями світової літератури. З'ясовано її стилетвірні чинники, зокрема процеси формування макро- та мікрообразів, смислової багатоплановості поетичного тексту, шляхів його інтелектуалізації, а також індивідуальну інтерпретацію поетом ідейно-стильової парадигми творчої манери київських неокласиків. Розглянуто мовностильові засоби інтелектуалізації поетичного мовлення митця, найбільш виразними з яких є мовні одиниці етноміфологічного, культурологічного, історіософського, філософського характеру. Зауважено, що лексична система характеризується використанням груп лексики, різних за походженням (народнорозмовна, старослов'янська, діалектна, просторічна, запозичена), тривалістю перебування та місцем у мовній системі (архаїчна, індивідуально-авторська, історично та культурно маркована). Відзначено, що новітні тенденції розвитку модерністичної літератури зумовлюють естетичне використання фонетичних засобів. Поет, зокрема, вдається до прийому семантизації близькозвучних слів. Зазначено щодо стилістичної увиразненості синтаксичної структури творів Ю.Клена, яка характеризується тенденцією до її ускладнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-72 + Ш401.171 + Ш5(Ук=4НІМ)-4 Клен,Ю. 535 + Ш5(4НІМ=Ук)-4 Клен,Ю. 535 +
Шифр НБУВ: РА334796

Рубрики:

      
12.

Чеченя К.А. 
Інструментальна музика в Україні другої половини ХVІ - середини ХVІІІ ст. і проблеми автентичності у виконавській культурі: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / К.А. Чеченя ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження музично-творчого процесу другої половини XVI - середини XVIII ст. (доробку композиторів і виконавських традицій в Україні) у жанрі інструментальної музики. Проаналізовано та систематизовано історичні джерела, що безпосередньо або опосердковано стосуються старовинної української музики. Розглянуто відповідний нотний матеріал: органні та лютневі табулятори та рукописні збірники, проаналізовано музично-теоретичні трактати й інші письмові джерела, а також пам'ятки усної народної творчості. Значну увагу приділено вивченню зразків образотворчого мистецтва, на яких зображено музичні інструменти та виконавці. Проаналізовано інструментальні твори, зроблено їх жанрову класифікацію та комплексне дослідження. Простежено взаємозв'язок українського та зарубіжного (польського та російського) музичного виконавства, розглянуто їх взаємовплив. Висвітлено питання ставлення православної церкви до інструментальної музики. Особливу увагу приділено вивченню музичних інструментів (зокрема, струнних), які побутували в Україні у даний історичний період, але з певних причин є малодослідженими (лютня, гуслі та гудок), розглянуто історію ансамблевої гри. Проаналізовано проблему автентичності в сучасній виконавській практиці (виконання старовинної музики у відповідній манері на інструментах, що побутували у досліджуваний історичний період). Спростовано хибну думку щодо маргінальності української інструментальної музичної культури. Наведено загальну характеристику музично-творчих процесів в інструментальному жанрі й обгрунтовано нові напрямки дослідження інструментарію, який побутував в Україні у XVI - середині XVIII ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315-03(4УКР)4-211 +
Шифр НБУВ: РА358859

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Олійник С.М. 
Інтертекстуальні та жанрово-стильові параметри фантастики Олеся Бердника: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / С.М. Олійник ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано жанрову специфіку майже не досліджених творів О. Бердника. Доведено, що у його художньому доробку представлено переважну більшість піджанрів раціональної фантастики та фентезі. Вивчено стильові особливості творів автора, розкрито його індивідуальну творчу манеру, яскраво позначену лірико-романтичним струменем. З'ясовано інтертекстуальні зв'язки з міфологією, історичними подіями та науковими джерелами, наявними у текстах О. Бердника. Виявлені ключові теми творів, особливості творення образів персонажів і способи моделювання фантастичної дійсності дали змогу на світоглядному, образному та композиційно-сюжетному рівнях визначити жанрово-стильові параметри фантастики письменника, з'ясувати специфіку образного освоєння дійсності письменником з огляду на вимоги фантастичної літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Бердник О.П.534 +
Шифр НБУВ: РА366401

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Коннов О. Ф. 
Історична динаміка художнього стилю: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / О. Ф. Коннов ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 14 с. — укp.

Здійснено експлікацію терміна "стиль". З'ясовано потенціал стильового аналізу у виявленні естетичної цінності твору. Продемонстровано, що художній стиль зберігається у мистецькій практиці модернізму та постмодернізму на рівні манери. Обгрунтовано поняття про змістовні та матеріальні домінанти стилю, введено змістовні поняття стилю "трансцендентність", "символічність", "симулятивність" і "іманентність". Проаналізовано узгодженість формальних стильових ознак з духовним змістом твору та встановлено закономірний зв'язок між домінантами стилю "ступінь умовності", "іманентність", "трансцендентність". Розкрито значення терміна "великий стиль", обгрунтовано доцільність введення нових формальних понять стилю. Запропоновано модель історичної динаміки художнього стилю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.282/283
Шифр НБУВ: РА372240 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Калинчук А.М. 
Історичні романи І.Нечуя-Левицького: особливості поетики: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / А.М. Калинчук ; НАН Укураїни. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості поетики історичних романів "Князь Єремія Вишневецький" та "Гетьман Іван Виговський" І.Нечуя-Левицького. Вирішено проблему поділу української історичної прози другої половини ХІХ ст. на жанрові різновиди через зіставлення факту та вимислу. Розглянуто в контексті художньо-історичної групи романи І.Нечуя-Левицького. Проаналізовано художні особливості творів письменника з застосуванням порівняльного, комплексно-системного та функціонального методів. З'ясовано основні естетичні погляди прозаїка, його самобутність і новаторство в ідейно-естетичній реалізації концепції щодо історичного твору та його стильових компонентів, висвітлено її художнє втілення. Відображено складові поетики історичних романів І.Нечуя-Левицького, ще не досліджені ("точка зору" автора та художні форми її вираження, сутність хронотопу, характеротворення). На підставі дослідження проблеми художніх особливостей історичних романів І.Нечуя-Левицького зроблено висновок: художня реалізація поетики історичних романів тісно пов'язана з реалістичною стильовою манерою прозаїка, яка відзначається пошуками митця та визначена предтечею психологічної прози кінця ХІХ - початку ХХ ст. в українській літературі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Нечуй-Левицький І. 534
Шифр НБУВ: РА311850 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Литвиненко Т.М. 
Історіософічна концепція пенталогії Б.Лепкого "Мазепа" та її художня реалізація: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Т.М. Литвиненко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 19 с. — укp.

У дисертації досліджується феномен історіософічної концепції Б.Лепкого, особливості її художнього втілення в історичній пенталогії "Мазепа". Проводиться філологічний аналіз твору з застосуванням порівняльно-історичного і герменевтичного методів та реалізацією феноменологічного і системно-функціонального підходів, завдяки чому з'ясовуються основні історіософські погляди письменника, його самобутність і новаторство в ідейно-естетичній реалізації історіософічної концепції та її стильових компонентів, відбивається художня ідеософія автора. Вирішується проблема співвідношення в епопеї історичної і художньої правди; висвітлюється взаємозв'язок теологічного і антропологічного факторів історії; розглядається ідейно-естетичне функціонування концептуальної тріади "народ - держава - особистість". У роботі формулюється історіософський модус письменника-полігістора. На основі своєрідного аналітико-синтетичного дослідження проблеми особливостей художньої історіософії Б.Лепкого робиться висновок: історіософічна концепція пенталогії "Мазепа" являє собою "антропологічну метафізику історії", її художня реалізація тісно пов'язана з символіко-реалістичною стильовою манерою прозаїка, яка має елементи неоромантизму та імпресіонізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(УК=4ПОЛ)-4 Лепкий 534 + Ш5(4ПОЛ=УК)-4 Лепкий 534

Рубрики:

      
17.

Мостова Н.А. 
Лінгвостилістичні засоби створення художнього образу в драматургічному тексті першої половини ХХ століття (на матеріалі п'єс Марселя Паньоля "Marius", "Fanny", "C$E{roman e} prime 40 up 40sar"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.05 / Н.А. Мостова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Виявлено лінгвостилістичні маркери реалізації подвійного статусу драматургічного тексту шляхом встановлення структурно-семантичних характеристик даного типу тексту, виявлено особливості функціонування лінгвостилістичних засобів у створенні художнього образу в авторському та персонажному сегментах. З урахуванням подвійного статусу об'ємне-прагматичного членування тексту розроблено комплексну методику дослідження драматургічного тексту. Виділено п'ять функціональних типів ремарок, охарактеризовано систему персонажів, встановлено лейтмотив образу, текстотворні, визначено фактори трилогії та особливості стилістичної манери драматурга.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш147.11-1/7 + Ш5(4Фра)-4Паньоль М.457
Шифр НБУВ: РА319209 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Кордонець О.А. 
Лірико-імпресіоністична проза Богдана Лепкого: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.А. Кордонець ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 18 с. — укp.

Проаналізовано критичну рецепцію прозової спадщини письменника, з'ясовано стильову еволюцію новелістики митця, її проблематику та основні мотиви. Визначено своєрідність фрагментарної прози Б. Лепкого, його новаторство в освоєнні художніх засобів і прийомів імпресіоністичної манери письма. Досліджено лірико-імпресіоністичне начало та стильовий синкретизм повістей письменника з життя західноукраїнської інтелігенції. Виявлено риси індивідуального креаційного новаторства письменника на рівні поетики та проблематики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ПОЛ=411.4)-4 Лепкий Б.534 + Ш5(411.4=4ПОЛ)-4 Лепкий Б.534 +
Шифр НБУВ: РА366427

Рубрики:

      
19.

Новікова О.В. 
Літературна критика російської еміграції 20 - 30-х рр. ХХ ст. Етико-естетичні і жанрово-стильові параметри: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.В. Новікова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 16 с. — укp.

З використанням численних літературно-критичних праць розкрито риси культурно-історичної парадигми літературної критики еміграції, проаналізовано систему жанрово-стильових форм, відзначено найбільш яскраві риси індивідуальної творчої манери критиків: Д. Мережковського, З. Гіппіуса, М. Слоніма, Г. Адамовича, В. Ходасевича та ін. Зазначено, що система аксіологічних орієнтирів, зафіксована в ній, значною мірою відрізняється від тієї, яка існувала в Росії до революції та у післяжовтневий період. Доведено, що за нових умов відбулася дискредитація багатьох цінностей як таких, і в самій дійсності сформувалися нові системи аксіологічних координат, які знайшли своє відображення в літературно-критичних роботах російської еміграції 1920 - 1930-х рр. XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш4г(0=Р)6 + Ш5(Р=4/8)-319 +
Шифр НБУВ: РА322588

Рубрики:

      
20.

Онищенко Т.В. 
Літературна творчість Мусія Кононенка: проблематика і поетика: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Т.В. Онищенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підстві різноманітного джерельного матеріалу відтворено творчу біографію М.Кононенка. До літературного обігу введено невідомі та маловідомі твори письменника, які дають можливість більш детально характеризувати його творчість. Розкрито національно-патріотичний та антикріпосницький пафос, езистенційну проблематику збірок "Хвилі. Книги I - V", прозових творів ("Хахол", "Злодій", "Візник"). Здійснено фахову інтерпретацію жанрово-стильової та художньої природи поетичної та прозової сторінок спадщини літератора. Виявлено своєрідність образної системи поетичних творів М.Кононенка, композиційно-сюжетні ознаки прози, самобутність письменницької манери, константність її філософської та релігійної основи. На базі мікроаналізу художньої прози письменника зроблено висновок про оригінальність його індивідуального стилю в літературному процесі кінця XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Кононенко, М.С. 4/5 +
Шифр НБУВ: РА322369

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського