Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (12)Тематичний інтернет-навігатор (4)Наукова електронна бібліотека (171)Реферативна база даних (2681)Книжкові видання та компакт-диски (1035)Журнали та продовжувані видання (37)
Пошуковий запит: (<.>K=АВТОМОБІЛЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 303
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єгупенко В.В. 
Заходи запобігання та припинення адміністративних правопорушень на транспорті органами Державної автомобільної інспекції МВС України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / В.В. Єгупенко ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено питання, що стосуються суті, особливостей та видів заходів запобігання та припинення адміністративних правопорушень органами Державтоінспекції, а також забезпечення громадської безпеки на автомобільному транспорті. Проаналізовано повноваження органів ДАІ щодо застосування зазначених заходів. Розглянуто понятійний апарат, наведено рекомендації щодо його уточнення. Сформульовано наукові висновки та пропозиції, спрямовані на вдосконалення законодавства, що регулює систему та підстави застосування органами ДАІ заходів запобігання та припинення правопорушень. Визначено шляхи підвищення ефективності діяльності у даній сфері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4Укр)112.011.013.1
Шифр НБУВ: РА319731 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Єршова О.Л. 
Моделі, методи та засоби інформаційної технології прийняття управлінських рішень в соціально-економічних системах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / О.Л. Єршова ; НАН України. Міжнар. наук.-навч. центр інформ. технологій і систем. — К., 2000. — 21 с. — укp.

Дисертацію присвячено економіко-математичному моделюванню прийняття управлінського рішення на підставі експертної інформації. Розроблено методологічні основи дослідження мікроекономічного об'єкта за умов ринкової економіки, а також створено методику моделювання прийняття управлінського рішення на базі нечислових факторів. Встановлено, що логіко-лінгвістичне моделювання функціонування соціально-економічної системи за допомогою систем нечітких висловлювань надає можливість здійснювати прийняття управлінського рішення за допомогою алгоритмів індуктивного виводу. Запропоновано нечіткі моделі прийняття управлінського рішення, які знайшли впровадження у проектуванні та створенні прикладної консультуючої системи з питань здійснення перевезень пакетів пиломатеріалів різного складу вантажним автомобільним транспортом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)210.11
Шифр НБУВ: РА308405 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Іванов Д.В. 
Підвищення надійності транспортного обслуговування при здійсненні експедиційної діяльності (на прикладі міжнародних автомобільних перевезень): Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / Д.В. Іванов ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розроблено методику оперативного планування міжнародних автомобільних перевезень вантажів за умов транспортно-експедиційних підприємств (ТЕП), що дозволяє зменшити ризики експедиційної діяльності, мінімізувати втрати ТЕП, пов'язані з відмовами під час виконання замовлень, підвищити конкурентоспроможність підприємств та ефективність їх роботи. Наведено імітаційну модель формування оперативного плану перевезень, що поєднує формальні економіко-математичні обгрунтування рішень та евристичні процедури їх прийняття. Складовою частиною моделі є розрахунок показників надійності систем транспортного обслуговування, що здійснюється за допомогою одержаних регресійних рівнянь надійності, побудованих з урахуванням найбільш значущих факторів: пробіг з початку експлуатації, марка автомобілю, термін експлуатації, рівень мотивації та рівень інформованості водія щодо характеру та умов роботи, а також кількість водіїв на один рейс.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О384.05
Шифр НБУВ: РА320611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Іванушко О. М. 
Підвищення ефективності експлуатації автотранспортних засобів шляхом оптимізації періодичності технічного обслуговування / О. М. Іванушко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена науково-обґрунтованому підходу до визначення оптимальної періодичності виконання технічного обслуговування, що дозволить забезпечити оптимальні витрати на підтримання в працездатному стані автотранспортних засобів із заданим рівнем надійності і безвідмовності, тим самим, дозволить підвищити їх ефективність. Витрати на підтримання в працездатному стані автотранспортного засобу можуть значно перевищувати вартість його самого. Вони залежать від умов експлуатації, що є індивідуальними для кожної одиниці рухомого складу, і носять випадковий характер. Разом з тим, експлуатаційні витрати на рухомий склад не завжди повинні бути мінімальні. Так, якщо додаткові витрати дозволяють підвищити якість, безпеку або надійність використання транспортного засобу, то вони переходять в розряд інвестицій. В такому випадку необхідний обсяг експлуатаційних витрат повинен бути оптимальним. Дослідження проводилося на базі київського автотранспортного підприємства ТОВ «Автобудкомплекс-К», що має значний рухомий склад і досвід його експлуатації. За допомогою аналітичного, статистичного і експертного аналізу причин виникнення відмов визначено основні чинники та їхній розмір впливу на технічний стан транспортних засобів. Це дало можливість розробити методику коригування періодичності проведення технічних обслуговувань, з метою попередження виникнення відмов під час експлуатації і зменшення їхнього негативного впливу на виконання транспортного процесу. Періодичність проведення технічного обслуговування не повинна бути постійною величиною, тому що в різний момент часу автомобіль по різному експлуатується і його технічний стан змінюється не рівномірно. Для перевірки адекватності запропонованої методики було розроблено математичну модель, яка, на основі статистичних даних, генерує випадкові транспортні процеси і інтенсивність виникнення відмов для автомобілів сімейства КамАЗ 53229 і DAF 85 CF-380 в специфікації самоскид і міксер. Очікується, що дана методика може попередити більшість відмов (52,9 %), при цьому спостерігається скорочення періодичності обслуговування автомобілів в середньому для самоскидів КамАЗ на 11,16 %, DAF – 9,25 %; для міксерів КамАЗ – 13,50 %, DAF – 10,88 %. Дане коригування дозволило зменшити простої автомобілів в ремонті для самоскидів КамАЗ на 36,9 % і DAF на 54,1 %, а для міксерів на 56,3 % і 85,2 % відповідно. Економічний ефект від впровадження методики, яка має сенс для автомобілів сімейства DAF виражається в зменшенні собівартості перевезень через зменшення витрат на технічне обслуговування і ремонт та втрат від простоїв в них, що загалом складає для одного самоскида в 14,39 тис.грн./рік, а для міксера – 17,71 тис.грн./рік.На основі теоретичних та експериментальних досліджень розроблені методики визначення ефективності використання автотранспортних засобів на основі техніко-експлуатаційних показників, а також рекомендації по вибору оптимальної конструкції автотранспортного засобу відносно умов експлуатації, щоб підвищити ефективність його використання. Розроблено методику пошуку оптимальної конструкції автотранспортного засобу, яка базується на відношенні витрат ресурсів на його утримання і використання за призначенням до загально-можливого обсягу виконаної ним роботи за певних умов експлуатації.^UThe dissertation is devoted to a scientifically grounded approach to determining the optimal frequency of maintenance, which will ensure the optimal costs of maintaining vehicles in working condition with a given level of reliability, thereby increasing their efficiency. The cost of maintaining a vehicle in working condition can significantly exceed its cost. They depend on the operating conditions, which are individual for each unit of rolling stock, and are random in nature. However, rolling stock running costs do not always have to be minimal. If the additional costs allow to give a quality, the safety or reliability of the use of vehicles, that they become an investment. In this case, the required amount of operating costs must be optimal. The study was carried out on the basis of the Kiev motor transport enterprise Avtobudkompleks-K LLC, which has significant rolling stock and experience in its operation. With the help of analytical, statistical and expert analysis of the causes of failures, the main factors and their size of influence on the technical condition of vehicles have been determined. This made it possible to develop a methodology for correcting the frequency of maintenance, in order to prevent the occurrence of failures during operation and reduce their negative impact on the implementation of the transport process. The frequency of maintenance should not be constant, since at different times the car is operated differently and its technical condition does not change uniformly. To check the adequacy of the proposed methodology, a mathematical model was developed. It based on statistical data generates random transport processes and failure rates, taking into account which the maintenance frequency correction coefficient was determined using the example of KAMAZ and DAF vehicles in the dump truck and mixer specifications. Based on the one-criteria optimization, it was found that to ensure the prevention of most failures, the frequency of maintenance should be reduced for KAMAZ dump trucks 40.9%, DAF –34.4%, for KAMAZ mixers 41.9%, and DAF – 36.2% , which will prevent approximately 96.5% of failures. The rest of the failures are random, which complicates their timely detection and prevention. The economic effect of the introduction of the methodology, which makes sense for DAF, is expressed in the reduction in the cost of transportation by reducing the costs of maintenance and repairing, and the losses from downtime in them, which in general amounts to 14.39 thousand UAH/year for one dump truck, and for mixer – 17.71 thousand UAH/year. On the basis of theoretical and experimental studies, methods have been developed for determining the efficiency of using vehicles on the basis of technical and operational indicators, as well as recommendations for choosing the optimal design of a vehicle relative to operating conditions in order to increase its efficiency. A technique has been developed to search for the optimal design of a motor vehicle, based on the ratio of the cost of resources for its maintenance and its intended use to the general educational level of the possible amount of work performed by it under certain operating conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Івасишина Н.В. 
Підвищення ефективності міжнародних автомобільних перевезень вантажів: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Н.В. Івасишина ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2002. — 19 с.: рис. — укp.

Розроблено бізнес-процес керування автотранспортним підприємством як систему забезпечення якості та ефективності надання послуг з міжнародних перевезень вантажів. Запропоновано концептуальну модель маркетингу міжнародних автомобільних перевезень. Розроблено організаційно-економічний механізм та методичні рекомендації для оцінки економічної ефективності міжнародних перевезень вантажів. Розроблено математичну модель взаємозв'язку ефективності цих перевезень з чинниками, що її формують, яка є базою для формування відповідних управлінських рішень. Розвинуто методику формування цін на міжнародні перевезення вантажів автомобільним транспортом. Запропоновано моделі та алгоритми прогнозування основних показників міжнародних перевезень вантажів, а також методику оцінки економічної ефективності надання послуг з даних перевезень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)373.30-813-07 +
Шифр НБУВ: РА323510

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Ігнатов С.Л. 
Удосконалення проектування мережі автомобільних доріг: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.11 / С.Л. Ігнатов ; Укр. трансп. ун-т. — К., 1999. — 21 с. — укp.

Разработан критерий для оптимального построения сети автомобильных дорог с учетом влияния сети дорог на формирование транспортных потоков и влияния транспортных потоков на формирование конфигурации сети. Разработанный критерий оптимального построения дорожной сети представляет собой минимум дорожно-транспортных затрат при функционировании системы "дорожные условия - транспортный поток", устанавливающий функциональные зависимости между составляющими системы. Разработаны методики по проектированию дорожной сети и ее дальнейшей оптимизации, а также методика по определению экономически оптимального местоположения узловой точки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-022

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Іщенко О.М. 
Розробка методики розрахунку на температурну тріщиностійкість асфальтобетонного покриття штучних споруд автомобільних доріг: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.11 / О.М. Іщенко ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2003. — 21 с.: рис. — укp.

Розглянуто температурну тріщиностійкість асфальтобетонного покриття (АП) у зоні між деформаційними швами на найбільш розповсюджених залізобетонних елементах прогонових будов штучних залізобетонних споруд. На підставі аналізу умов експлуатації розроблено розрахункові схеми роботи АП, що враховують основні конструктивні особливості дорожнього одягу штучних споруд, їх закономірності температурного деформування, а також відображають характер температурного режиму даного покриття та залізобетонних елементів. Для даних розрахункових схем встановлено аналітичні залежності для визначення температурних напружень і межового стану АП у разі коливання температури у річному та добовому циклах. Зазначено, що аналітичні залежності одержано з урахуванням термореологічних властивостей асфальтобетону. На підставі експериментальних досліджень і числового аналізу показано достовірність теоретичних положень і зроблено аналіз температурного розстріскування АП, а також встановлено закономірності забезпечення його температурної тріщиностійкості. За даною методикою проведено розрахунки та розроблено практичні рекомендації щодо підвищення температурної тріщиностійкості АП штучних споруд автомобільних доріг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О311.45-02 +
Шифр НБУВ: РА323416

Рубрики:

      
8.

Іщенко Н. Ф. 
ЕКОЛОГО-ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ ТА ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА / Н. Ф. Іщенко. — Б.м., 2020 — укp.

Здійснено комплексне вивчення структури земель автомобільного транспорту України. Виконано поглиблений аналіз автомобільних доріг відповідно до їх технічної класифікації, пропускної спроможності, цільового призначення. Сформовано фактори впливу на розвиток, як автомобільної мережі, так і її транспортної інфраструктури. Наведено пропозиції з удосконалення нормативно-правової бази використання земель автомобільного транспорту та дорожнього господарства. Визначено основні завдання щодо забезпечення фінансової та інвестиційної політики, зокрема розвитку державно-приватного партнерства, довгострокового пільгового кредитування в енергозберігаючу техніку і технологію, технологічну модернізацію автомобільного транспорту.З'ясовано, що управління якістю будівництва чи реконструкції автомобільних доріг не має спеціалізованої нормативної бази. Доведено необхідність подальшого вдосконалення нормативних та нормативно-правових документів: перші потребують включення кількісних критеріїв якості як в окремі процеси, так і загальну оцінку робіт у дорожній галузі, другі – створення їх взаємопов'язаної системи, що забезпечить якісне будівництво та реконструкцію автомобільних доріг. Запропоновано механізм узгодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розміщення, будівництва та експлуатації об'єктів автодорожнього господарства. Наголошено, що законодавча база землекористування земель автомобільного транспорту повинна орієнтуватися на використання точної та актуальної інформації щодо протяжності автомобільних доріг, їх безперебійного функціонування та контролю відповідними службами автотранспортної інфраструктури, постійне уточнення стану дорожнього полотна для правильного планування та організації ремонтних робіт, проектування будівництва нових доріг та авторозв'язок. Реалізація запропонованих пропозицій до земельного законодавства сприятиме вирішенню проблем відведення та оформлення права користування земельними ділянками для розміщення, будівництва й експлуатації об'єктів автодорожнього господарства, які слід урахувати при підготовці відповідних законодавчих актів.З'ясовано, що регулювання землекористування автомобільного транспорту та дорожнього господарства полягає в тому, що склад, статус, порядок надання, вилучення (викупу) земельних ділянок, передачі автомобільних доріг в концесію, оподаткування землі, охорона навколишнього природного середовища визначено різними законодавчими актами, частина положень яких не кодифікувалася. Запропоновано напрями вдосконалення правового режиму земель дорожнього господарства, спрямування його на ефективне використання та охорону земель, спрощення процедури набуття прав на них.Обґрунтовано пропозицію внесення змін до статті 71 Земельного кодексу України про виокремлення земель дорожнього господарства в окрему статтю; проведення кодифікації визначення їх складу шляхом зміни Земельного та Податкового кодексів, законів України «Про транспорт» і «Про автомобільні дороги» та низки підзаконних актів. У додатковій (новій) статті Земельного кодексу доцільно врегулювати питання резервування земельних ділянок, установлення придорожніх, охоронних та санітарно-захисних зон уздовж автомобільних доріг та режими їх землекористування. Розглянуто еколого-економічну складову використання придорожніх смуг та визначено проблеми незаконного їх розорювання. Запропоновано впровадження на законодавчому рівні заходів щодо покращення екологічної ситуації та придорожніх територіях.З'ясовано, що резервування земель, є правовою необхідністю врегулювання земельних відносин, забезпечення потреб населення, галузей економіки в землі, її раціонального використання та охорони, зокрема для будівництва автомобільних доріг, та повинно здійснюватися згідно з вимогами чинних нормативно-правових документів.^UComprehensive research of the land road transport structure of Ukraine has been carried out. Automobile roads have been analysed in accordance with their technical classification, capacity, purpose. The factors influencing the development of both the automobile network and its transport infrastructure have been formed. Suggestions for regulatory improvement and legal base of road transport land use and road economy have been given. The main tasks for ensuring financial and investment policy, in particular the public-private partnership development, long-term preferential lending to energy-saving technology and technology, technological modernization of road transport have been determined.It has been determined that there is no specialized regulatory framework for quality management of road construction or reconstruction. Regulatory documents require the inclusion of quantitative quality criteria, both in individual processes and in the overall assessment of the work quality in the road industry. Regulatory - legal documents need further improvement, creation of an interconnected system that will ensure quality in roads construction and their reconstruction.The coordination project mechanism of land management for the allocation of land plots for the location, construction and operation of road facilities have been proposed. Legislative framework for land use of road vehicles should be directed to the use of accurate and up-to-date information on the length of roads, their smooth functioning and control by the relevant services of road transport infrastructure, constant updating of the condition of the roadway for proper planning and organization of repair works, design of construction and repair works auto junction. The implementation of the proposed suggestions in the land legislation would provide an opportunity to facilitate the resolution of allocation problems and registration of the right to use the land plots for the location, construction and road facilities operation, which should be taken into account when preparing the wording of the relevant legislative acts.It is established that the regulation of land use and road economy is that the composition, status, procedure for granting, removal of land (redemption), transfer of roads to concessions, land taxation, environmental protection are addressed in various legislative acts. acts whose parts have not been codified. The improvement directions of the lands legal regime of the road economy, its direction on the effective use and protection of the lands, simplification of the procedure of acquiring the rights to land have been proposed.The proposal to amend Article 71 of the Land Code of Ukraine and to separate the road economy land into a separate article of the Code has been justified. It has been considered that it is necessary to carry out codification of determining the composition of the automobile roads and road economy, by introducing the specific amendments to the Land and Tax Codes, Laws of Ukraine "On Transport", "On Roads", to a number of by-laws. In particuar, it is advisable to regulate the land reservation issues, establishment of roadside, protection and sanitary protection zones along automobile roads and land use regimes as part of an additional (new) article of the Land Code..The ecological and economic component of the roadside stripes use has been considered and the problems of illegal plowing has been identified. Legislative measures has been proposed for improvement the environmental situation of roadside areas.It has been found out that land reservation is a legal necessity for the regulation of land relations, meeting the needs of the population, branches of the economy in the land and its rational use and protection, in particular for the construction of roads and should be carried out in accordance with regulatory documents.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Абрамова Л. С. 
Теоретичні основи формування розподілених систем управління дорожнім рухом у містах / Л. С. Абрамова. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню проблеми підвищення ефективності до-рожнього руху із забезпеченням пропускної спроможності вулично-дорожньої мережі міста шляхом реалізації безперервного та безпечного транспортного процесу на підставі системного підходу до розробки теоретичних основ управ-ління дорожнім рухом. Запропоновано концептуальний підхід до формування гібридних систем управління із розподіленням функцій управління за рівнями ієрархії. Синтезовано ромбовидну структуру системи управління, методи кон-турного та динамічного управління із урахуванням умов невизначеності пара-метрів та багатокритеріальності об'єкту управління. Розроблено стратегію про-ектування систем управління, що заснована на формалізації методів управління для стратегічного, тактичного, локального та рівня прийняття рішень із ураху-ванням взаємозв'язку моделей транспортного потоку на рівнях управління та визначенням кількісної оцінки ефективності управління. Проведено модельні експерименти визначення параметрів контурного та динамічного управління на вулично-дорожній мережі м. Харків за допомогою розроблених імітаційних мо-делей, адекватність яких підтверджено.^UThe thesis is dedicated to the problem of traffic efficiency increasing solution with maintenance of city road network capacity by implementation of continuous and safe transport process on the basis of the systematic approach to development of traf-fic management theoretical bases. A conceptual approach to the formation of hybrid control systems with the distribution of control functions by hierarchy levels is pro-posed. The diamond-shaped structure and algorithms of parametric and situational control in the conditions of parameters uncertainty and multicriteria of the control object are synthesized. A strategy for management systems designing is developed, based on the formalization of management methods for strategic, tactical, local and decision-making levels, taking into account the relationship of transport flow models at management levels and quantifying management effectiveness. Model experiments are performed to obtain the parameters of contour and dynamic control at the road network in Kharkiv, Ukraine with the help of developed simulation models, the ade-quacy of which is confirmed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Авраменко А. М. 
Наукові основи розв'язання спряжених задач термогазодинаміки при моделюванні гомогенного процесу дизельного двигуна / А. М. Авраменко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеці-альністю 05.05.03 – “Двигуни та енергетичні установки” (14 – електрична інженерія). – Харківський національний автомобільно-дорожній університет Міністерства освіти і науки України, Харків, 2020.Дисертацію присвячено вирішенню проблеми підвищення паливно-економічних, екологічних та ресурсних показників дизельних двигунів шляхом розв'язання спряжених задач термогазодинаміки з використанням сучасного способу організації робочого циклу – гомогенного сумішоутворення та згоряння – Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI). У дослідженні запропоновано комплекс математичних моделей для розв'язання спряжених задач термогазодинаміки у камері згоряння (КЗ) при моделюванні теплонапруженого стану деталей КЗ з урахуванням динаміки процесів у циліндрі дизельного двигуна. У дослідженні проведено аналіз результатів чисельного моделювання робочих процесів дизельних та HCCI двигунів (2Ч10,5/12 та 16ЧН26/27). Розроблено методологію чисельного моделювання робочого циклу HCCI двигуна з урахуванням локального розподілу палива й повітря по циліндру й особливості процесу запалення гомогенної паливоповітряної суміші та впливу термомеханічної деформації деталей КЗ на процеси, що протікають в циліндрах для дизельних двигунів 2Ч10,5/12 та 16ЧН26/27. Вивчено вплив особливостей робочого циклу HCCI двигуна на рівень теплонапруженого стану деталей КЗ. На основі отриманих результатів були розроблені науково-практичні рекомендації по поліпшенню умов роботи теплонапружених деталей КЗ дизельних двигунів 2Ч10,5/12 та 16ЧН26/27.Ключові слова: дизельний двигун, HCCI двигун, спряжена задача термогазодинаміки, теплопередача в ДВЗ, головка циліндра, поршень, екологічні показники, теплонапружений стан.^UThesis for a Doctor Degree of Technical Science, specialty 05.05.03. – “Engine and power plants” (14 – Electrical Engineering). – Kharkiv National Automobile and Highway University of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Kharkiv, 2020.The dissertation deals with solving the problem of improving the fuel-and-economic, ecological and service life indicators of diesel engines by solving conjugate thermal gas dynamics problems with application of the advanced methodology of organising the operating cycle – Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI). During research, a complex of mathematical models was defined for solving conjugate thermal gas dynamics problems in the combustion chamber (CC) when simulating the thermally stressed state of CC parts with account of the process dynamics in the diesel engine cylinder. During research, the results of numerical modelling of motoring processes in diesel and HCCI engines (2F10,5/12 та 16FS26/27) were analysed. A method was developed for numerically modelling the following: the operating cycle of an HCCI engine with account of local fuel and air distribution in the cylinder; the specific features of ignition of the homogeneous air-fuel mix and the impact of thermomechanical deformation of CC parts on inner cylinder processes in diesel engines 2F10,5/12 and 16FS26/27. The impact of the specific features of the operating cycle of an HCCI engine on the level of the thermally stressed state of CC parts in diesel engines was investigated. The results obtained were used to work out research-based practical recommendations for improving the operating conditions of thermally stressed CC parts in diesel engines 2F10,5/12 and 16FS26/27.Key words: diesel engine, HCCI engine, associated problem of thermodynamics, heat transfer in ICE, head of cylinder, piston, ecological state, heat stressed state.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Агєєв М. С. 
Наукові основи забезпечення надійності засобів транспорту та їх елементів використанням багатофункціональних покриттів в процесі ремонту / М. С. Агєєв. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню науково-технічної проблеми забезпечення надійності засобів транспорту та їх елементів шляхом застосування багатофункціональних покриттів в процесі ремонту. Науково – обґрунтований пошук, розробка і впровадження високопродуктивних, простих в експлуатації, наукомістких технологій відновлення деталей засобів транспорту для досягнення високих показників надійності транспортних засобів – актуальна наукова проблема. Вирішення цієї проблеми вимагає впровадження в практику зміцнення, відновлення і підвищення надійності транспортних засобів та їх елементів нових і вдосконалення існуючих процесів ремонту, що базуються на наукових дослідженнях в області нанесення багатофункціональних покриттів. В дисертаційній роботі доведено, що надійність засобів транспорту та їх елементів в процесі ремонту доцільно забезпечувати шляхом використання комбінованих способів нанесення багатофункціональних покриттів. При цьому має значення правильний вибір досить простих і доступних способів нанесення багатофункціональних покриттів, які в результаті синтезу увійдуть до складу комбінованого способу і забезпечать підвищення ресурсу транспортних засобів. Шляхом проведених досліджень і їх аналізу показана ефективність синтезу електроіскрового легування, електродугового напилення і імпульсного іонного азотування для створення комбінованої методу нанесення багатофункціональних покриттів з метою забезпечення надійності та підвищення ресурсу засобів транспорту в процесі відновлення їх конструктивних елементів. Обґрунтовано, що серед способів нанесення багатофункціональних покриттів найбільш поширений, найдешевший і найпростіший метод електродугового напилення. Підвищити адгезійну і когезійну міцність напилених покриттів можливо шляхом поєднання процесу електродугового напилення з електроіскровим легуванням, з огляду на такий його недолік як значна шорсткість поверхні. Найбільшого ефекту за несучою здатністю, підвищенням твердості, зносостійкості і витривалості відновлюваних деталей з напиленими покриттями при зниженні ймовірності їх деформації можна забезпечити обробкою електродугових покриттів електроіскровим легуванням.^UThe dissertation work is devoted to the decision of a scientific and technical problem of maintenance of reliability of means of transport and their elements by application of multipurpose coverings in the course of repair.Scientifically based search, development and implementation of high-performance, easy-to-use, knowledge-intensive technologies for the restoration of vehicle parts to achieve high reliability of vehicles – an urgent scientific problem.Solving this problem requires the introduction into practice of strengthening, restoring and improving the reliability of vehicles and their elements, new and improving existing repair processes based on research in the field of multifunctional coatings.In the dissertation it is proved that the reliability of vehicles and their elements in the repair process should be ensured by using combined methods of multifunctional coatings. It is important to choose the right simple and affordable ways to apply multifunctional coatings, which as a result of the synthesis will be part of the combined method and will increase the life of vehicles.Through research and their analysis shows the effectiveness of the synthesis of electro spark doping, electric arc spraying and pulsed ionic nitriding to create a combined method of multifunctional coatings to ensure the reliability and resource life of vehicles in the process of restoring their structural elements. It is substantiated that among the methods of applying multifunctional coatings the most common, cheapest and simplest method of electric arc spraying. It is possible to increase the adhesive and cohesive strength of sprayed coatings by combining the process of electric arc spraying with electro spark alloying, given its disadvantage as a significant surface roughness.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Адамчук А. А. 
Обґрунтування ефективних параметрів глибоких кар'єрів при використанні комбінованого транспорту / А. А. Адамчук. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.15.03 – «Відкрита розробка родовищ корисних копалин». – Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, 2021.Дисертація присвячена вирішенню актуальної науково-практичної зада-чі встановлення закономірностей зміни витрат на транспортування гірничої маси за схемами комбінованого транспорту в залежності від їх параметрів, що дозволило визначити оптимальну глибину спорудження перевантажува-льних пунктів комбінованого транспорту із урахуванням параметрів глибо-ких кар'єрів.Аналіз взаємозв'язків схем транспорту з параметрами глибоких кар'єрів дозволяє стверджувати, що їх ефективні контури визначаються па-раметрами схем комбінованого транспорту і приконтурної зони родовища.Встановлено, що найменші витрати на гірничі роботи на глибоких кар'єрах досягаються шляхом використання схеми автомобільно-конвеєрного транспорту з наскрізним проїздом автосамоскидів при розван-таженні їх в бункер.^UThe thesis solved the current scientific and practical problem of establishing patterns of changes in the cost of transporting rock mass during the deepening of mining operations on the schemes of combined transport depending on their pa-rameters, which allowed to determine the optimal depth of construction of trans-shipment points of combined road-rail and road-conveyor transport with their simultaneous use and in connection with the parameters of deep open-pit mines, due to which it was possible to increase the efficiency of opencast mining in deep open-pit mines by reducing the cost of transportation and mining and capital works.The analysis of the interrelationships of the main parameters of deep open-pit mines with each other and with transport schemes allows us to assert that the effective contours of deep quarries are determined by the parameters of the com-bined in-pit transport schemes and the minimum volume of the near-contour zone of the deposit.Studies of the parameters of deep open-pit mines have established that the optimal location of the contours of the open-pit mine of a certain depth relative to the horizontal capacity of the field should be considered such that the volume of the contour zone of the field will be minimal. The parameter characterizing this position starts from the point of intersection of the line of the mineral contour in the lying side and the surface to the upper edge of the open-pit mine board in the lying side of the ore body (bx). The position of the current contours of the open-pit mine is determined taking into account the established design contours of the parameter b, the distance between the points of intersection of the surface with the lines of the contour of the mineral and the side of the open-pit mine in the ly-ing side.A method has been developed to establish the boundary contours of deep open-pit mines, taking into account the change in the cost of transportation of rock mass during the deepening of mining operations, which takes into account the change in the distance of transportation in calculating the cost of field devel-opment.At opening of deep horizons of iron ore open-pit mines, from the point of view of reduction of consumption by dump trucks of diesel fuel, introduction of the transport scheme with through front of works and through passage of dump trucks at their unloading in the bunker is offered. Thus fuel consumption for one transport cycle will be reduced by 2 liters, thus, at annual productivity of 10 mil-lion tons, economy of diesel fuel will make 150 thousand l.An algorithm for calculating the depth of introduction of transshipment points for rail transport and conveyor transport in deep open-pit mines has been developed, which has reduced the cost of transporting rock mass.The analysis of economic and mathematical models of combined transport in the conditions of Kacharsky open-pit mine showed that in comparison with mo-tor transport costs for transportation of residual total volume of rock mass at use of automobile-conveyor with introduction of the conveyor lift on depth of 270 m decrease by 37,6%, railway (Hr = 150 m) and automobile-conveyor (Hс = 330 m) – by 50.3%, automobile-railway (Hr = 150 m) and automobile-conveyor (Hс = 345 m) – by 50.8%.Based on the developed provisions for the implementation of effective schemes of combined intra-open-pit mine transport, the use of a new design of the transshipment point (Patent of Ukraine № 119491) with the possibility of through trucks in their unloading in the receiving hopper of the conveyor lift, which reduces costs.Dependences of reduction of expenses for mining and capital works for deep open-pit mines of Ukraine and Kazakhstan at construction of a transshipment point of the combined motor-conveyor transport of the offered design on loading capacity of dump trucks which allow to assert about efficiency of application of transshipment dump trucks during their unloading by reducing the volume of mining and capital works.It is recommended that the skip transport installation for completion of con-tour stocks under transport berms of deep open-pit mines is developed as the in-termediate reloader that allows to include in development of additional volume of mineral without need of transfer of transport communications and separation of a board of a open-pit mine and, at the expense of costs of mining and capital works.The use of the developed transshipment devices of combined intra-open-pit mine transport will allow to reduce the costs for the development of the field in deep open-pit mines by at least UAH 7-9 million.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
13.

Адель Абдулкарім Мухаммед Курді 
Закономірності розвитку руйнувань нежорстких дорожніх одягів як основа для планування ремонтних робіт (на прикладі автомобільних доріг Ємену): Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.11 / Адель Абдулкарім Мухаммед Курді ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2002. — 18 с. — укp.

Проаналізовано стан та особливості експлуатації автомобільних доріг за умов жаркого клімату (на прикладі доріг Ємену). Визначено, що для удосконалення планування ремонтів нежорстких дорожніх одягів необхідно встановити закономірності їх руйнувань під комплексною дією транспортних засобів та погодно-кліматичних факторів. За результатами теоретичних досліджень та на підставі аналізу результатів випробувань дорожніх одягів розроблено математичну модель розвитку руйнувань різних типів: вибоїн, викришування, руйнування кромки одягу, відбитих, поперечних, поздовжніх та алігаторних тріщин. Висвітлено алгоритм та програму розрахунків для прогнозування об'ємів руйнувань на ЕОМ. Доведено, що розраховані площини руйнувань збігаються з експериментальними значеннями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-044 +
Шифр НБУВ: РА320081 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Андрєєва Л.Ф. 
Облік витрат і калькулювання собівартості вантажних автомобільних перевезень в умовах ринкової економіки: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / Л.Ф. Андрєєва ; Східноукр. держ. ун-т. — Луганськ, 1998. — 18 с. — укp.

Досліджено широке коло питань обліку витрат і калькулювання собівартості вантажних автомобільних перевезень в умовах ринкової економіки. Визначено специфіку автотранспортного виробничого процесу та особливості формування витрат на вантажному автомобільному транспорті, їхній вплив на організацію обліку витрат. Одержала подальший розвиток методика обліку витрат в умовах дії нового податкового законодавства. Запропоновано основні напрямки удосконалення обліку витрат і калькулювання собівартості з використанням міжнародних стандартів обліку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4Укр)237.330-81-148.6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Афонін М. О. 
Вдосконалення технологічних процесів перевезення небезпечних вантажів з врахуванням фактора людини / М. О. Афонін. — Б.м., 2019 — укp.

Основним завданням дисертаційної роботи є врахування фактора людини у формуванні маршрутів доставки небезпечних вантажів, які визначають умови безпечного виконання технологічного процесу перевезень.Проведено експериментальні дослідження зміни показників функціонального стану водіїв різних вікових та соціонічних груп за різної складності дорожніх умов під час перевезення небезпечних вантажів другого класу в населеному пункті та за його межами.Вдосконалено методику визначення рівнів ризику настання дорожньо-транспортних пригод та оцінки їх наслідків з врахуванням особливостей маршруту перевезень, умов руху та функціонального стану водіїв для здійснення перевезень в межах населеного пункту та автомобільними дорогами.Розроблено алгоритм проектування розвізних маршрутів небезпечних вантажів із врахуванням умов руху та функціонального стану водія. Його використання дозволяє формувати елементи технологічного процесу перевезення небезпечних вантажів за критерієм мінімальних ризиків, які відображаються у виборі напрямків руху із меншою складністю дорожніх умов, що є більш доцільним ніж проектування маршрутів за критеріями мінімальної відстані.^UThe main task of this paper is taking into account the human factor in the formation of dangerous goods transportation routes, which determine the conditions for safe implementation of the technological process of transportation. Experimental researches of change of indicators of functional state of drivers of different age and socionic groups were carried out under different complexity of road conditions during transportation of dangerous goods of the second class in the settlement and beyond.The algorithm of design of dangerous goods freight routes was developed taking into account the driving conditions and the functional state of the driver. Its use allows to form elements of technological process of dangerous goods transportation by the criterion of minimal risks, which are reflected in the choice of directions with less road conditions complexity, which is more expedient than the design of routes by the the minimum distance criteria.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Ахмад З. -. 
Міжнародно-правовий захист від природних та техногенних катастроф: автореферат дис. ... д.філософ : 293 / З. -. Ахмад. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є першим в українській науці міжнародного права спеціальним комплексним дослідженням міжнародно-правового захисту від природних та техногенних катастроф. У роботі представлено авторське поняття та власний підхід до розуміння захисту від природних та техногенних катастроф засобами міжнародного права, а також сформульовані положення, які характеризуються науковою новизною.У дисертації проведено комплексне дослідження міжнародно- правового захисту від природних та техногенних катастроф, проаналізовано поняття природних та техногенних катастроф, які являють собою одну з наймасштабніших екзентиційних загроз людству. Попередження та мінімізація їх наслідків потребують співпраці всієї міжнародної спільноти, адже саме так можна запобігти настанню таких катастроф, або максимально швидко ліквідувати їх наслідки.Під катастрофою слід розуміти будь-які природні або спричинені людиною лиха, які спричиняють великі втрати людського життя або руйнування природного середовища, приватної власності чи громадської інфраструктури. Лихо може бути відносно раптовим, наприклад землетрус чи розлив нафти. Воно може розгортатися протягом більш тривалого періоду, як наприклад, наслідки триваючої пандемії чи кліматичних змін. Сильні посухи, лісові пожежі, повені, зсуви та виверження вулканів часто вважаються прикладами стихійних лих. Великі промислові аварії, руйнування будівель,багатоповерхові пожежі, аварії авіалайнерів, затоплення суден і терористичні акти класифікуються як катастрофи, спричинені людиною.Досліджено, що катастрофи слід поділяти на природні та техногенні. Природня катастрофа – це явище природнього характеру, руйнівна дія якого проявляється в рамках значних просторово-часових параметрів і створює загрозу життю та життєдіяльності людей, а також завдає суттєві матеріальні збитки внаслідок несприятливого впливу на людську діяльність та навколишнє природне середовище. Загалом, природні катастрофи можуть виникати незалежно одна від одної, але можуть бути і взаємопов’язані. Тобто, одна природна катастрофа може спричинити іншу. До природних катастроф відносяться такі стихійні лиха, як землетруси, виверження вулканів, урагани, повені, пожежі.Катастрофи, що пов’язані із діяльністю людини, досить часто визначають, як антропогенні (техногенні) катастрофи. Техногенна катастрофа напряму залежить від людини і може бути спровокована дією людини або її бездіяльністю. Техногенні катастрофи призводять до ураження та травмування населення, створює загрозу для життя та здоровʼя людей на певній території або у межах економічної діяльності. Це призводить до пошкодження будівель, споруд, обладнання та транспортних засобів, порушення виробничих або транспортних процесів, а також спричиняє надмірні, аварійні викиди забруднюючих речовин та інший негативний вплив на природне середовище.Техногенні катастрофи поділяються на промислові, транспортні та змішані. Промислові катастрофи включають витік хімічних чи радіоактивних речовин, вибухи, пожежі. Інциденти на транспорті групуються залежно від виду: аварії на залізничному, повітряному, водному чи автомобільному транспорті.Доведено, що міжнародно-правове регулювання захисту від природних і техногенних катастроф охоплює сфери адаптації до наслідків стихійних лих, забезпечення прав людини, відтворення навколишнього природного середовища. Основною метою наукових досліджень у галузі міжнародно-правового захисту від природних та техногенних катастроф є розробка наукових основ та правових механізмів для запобігання та послаблення негативних наслідків катастроф для життя людей, інфраструктури та довкілля. Міжнародно-правове регулювання захисту від природних і техногенних катастроф включає розробку міжнародних угод, договорів і конвенцій, які встановлюють юридичні зобов’язання щодо попередження антропогенних катастроф, мінімізації наслідків природних катастроф та відповідальність держав, юридичних та фізичних осіб за порушення міжнародно-правових норм в цій сфері.^UThe dissertation is the first special comprehensive study of international legal protection against natural and man-made disasters in the Ukrainian science of international law. The work presents the author's concept and own approach to understanding protection from natural and technological disasters by means of international law, and also formulates provisions that are characterised by scientific novelty.The dissertation conducts a comprehensive study of international legal protection against natural and man-made disasters, analyses the concept of natural and man-made disasters, which are one of the largest existential threats to humanity. Prevention and minimisation of their consequences require the cooperation of the entire international community, since this is the only way toprevent the occurrence of such disasters or to eliminate their consequences as quickly as possible.A disaster is defined as any natural or man-made disaster that causes a large loss of human life or destruction of the natural environment, private property or public infrastructure. A disaster can be relatively sudden, such as an earthquake or oil spill. It may unfold over a longer period of time, such as the effects of an ongoing pandemic or climate change. Severe droughts, forest fires, floods, landslides and volcanic eruptions are often considered examples of natural disasters. Major industrial accidents, building collapses, multi-storey fires, airliner crashes, ship sinkings and terrorist attacks are classified as human-caused disasters.It has been studied that disasters should be divided into natural and man- made. A natural disaster is a natural phenomenon whose destructive effect is manifested within significant space and time parameters and poses a threat to human life and livelihoods, as well as causes significant material damage as a result of adverse effects on human activity and the environment. In general, natural disasters can occur independently of each other, but they can also be interrelated. That is, one natural disaster can cause another. Natural disasters include such natural hazards as earthquakes, volcanic eruptions, hurricanes, floods, and fires.Disasters associated with human activity are often defined as anthropogenic (man-made) disasters A man-made disaster is directly dependent on humans and can be triggered by human action or inaction. A man-made disaster causes damage and injuries to the population, poses a threat to human life and health in a certain territory or within the framework of economic activity. This leads to damage to buildings, structures, equipment and vehicles, disruption of production or transport processes, and causes excessive, accidental emissions of pollutants and other negative impacts on the environment. Man-made disasters are divided into industrial, transport and mixed. Industrial disasters include leakage of chemical or radioactive substances, explosions, and fires. Transport incidents are grouped according to the type of transport: rail, air, water or road accidents.It has been proven that the international legal regulation of protection against natural and man-made disasters covers the areas of adaptation to the consequences of natural disasters, ensuring human rights, and reproduction of the natural environment.The main purpose of scientific research in the field of international legal protection against natural and industrial disasters is to develop scientific foundations and legal mechanisms for preventing and mitigating the negative effects of disasters on human life, infrastructure and the environment. International legal regulation of protection from natural and industrial disasters includes the development of international agreements, treaties and conventions that establish legal obligations to prevent anthropogenic disasters, minimise the consequences of natural disasters and the responsibility of states, legal entities and individuals for violating international legal norms in this area.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Бібик Ю. М. 
Концептуальні засади реформування ціноутворення на підприємствах дорожнього господарства / Ю. М. Бібик. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано авторський підхід до розв'язання науково-практичного завдання щодо реформування ціноутворення на підприємствах дорожнього господарства. Сформовано методичні положення щодо моніторингу цін на дорожньо-будівельні матеріали з урахуванням критеріїв відбору та розрахунку коштів на покриття ризиків. Удосконалено методичні підходи до визначення ціни дорожніх робіт за довгостроковими договорами (контрактами) з експлуатаційного утримання автомобільних доріг за принципом забезпечення їх експлуатаційного стану та за договорами (контрактами) за схемою «проєктування – будівництво», «проєктування – будівництво – експлуатація».^UIn the dissertation work the theoretical consideration is carried out and the author's approach for resolving of science-practical target regarding reforming of pricing at the enterprises of road economy is offered. Methodical provisions for prices monitoring for road construction materials have been formed, taking into account the criteria for selection and calculation of funds to cover risks. Methodological approaches to determining the price of road works under long-term contracts (contracts) for roads maintenance on the principle of ensuring their operational condition and contracts (contracts) under the "design - build", "design - build - operation" schemes have been improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Білоног О. Є. 
Управління проектами розвитку термінальних систем доставки вантажів автомобільним транспортом: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.22 / О. Є. Білоног ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Розроблено модель портфельно-орієнтованого управління реалізацією стратегій, яка може бути теоретичною основою для постановки та вирішення комплексу задач формування і реалізації стратегічних портфелів в організаціях термінальної доставки вантажів автомобільним транспортом. Наведено концептуальні засади формування систем ключових показників оцінювання діяльності систем перевезень щодо реалізації корпоративних стратегічних цілей як основу для ідентифікації стратегічного портфеля (підпортфеля) проектів систем перевезень. Розроблено модель комплексного обгрунтування пріоритетності проектів стратегічного портфеля. Наведено методику визначення значущості структурних елементів проблемних ситуацій у системах перевезень як інструменту вдосконалення процесів управління аналітичними проектами систем перевезень в організаціях термінальної доставки. На підставі вдосконалення методичних засад нормування процесів перевезень за умов ризику та невизначеності, розроблено методику управління змістом проектів нормування процесів перевезень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)373.30-813
Шифр НБУВ: РА382243 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Балан С.О. 
Моделювання життєвого циклу регенеровуваних автомобільних напівпричепів на етапі проектування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.02 / С.О. Балан ; Державний ун-т "Львівська політехніка". — Л., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.474-02

Рубрики:

      
20.

Басенко О.В. 
Креативність особистості спортсмена та її вплив на спортивний результат в автомобільному спорті (картинг): автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.01 / О.В. Басенко ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Виявлено взаємозв'язок спортивного результату з креативними здібностями особистості спортсменів-картингістів (СК). Вдосконалено тренувальний процес за рахунок підвищення рівня показників креативності. Розроблено комп'ютерну програма "Креативність", що дозволяє оцінити рівень креативних здібностей особистості як взагалі, так і за окремими показниками. Розроблено та перевірено ефективність методики підготовки креативної спрямованості СК з викоританням бортового комп'ютера "Mychron". Досліджено динаміку змін креативності СК за віком і кваліфікацією. Розглянуто факторну структуру їх креативних і психофізіологічних здібностей, що впливають на спортивний результат у різних класах машин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.215
Шифр НБУВ: РА373490 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського