Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (221)Книжкові видання та компакт-диски (199)Журнали та продовжувані видання (12)
Пошуковий запит: (<.>A=КЕПЛЕН$<.>+<.>A=РОЙ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
1.

Рой І.В. 
Дисплазія сполучної тканини в прогнозуванні розвитку та клінічного перебігу остеохондрозу хребта: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.21 / І.В. Рой ; АМН України. Ін-т травматології та ортопедії. — К., 2006. — 31 с. — укp.

Розроблено новий напрямок у прогнозуванні клінчіного перебігу дегенеративно-дистрофічних захворювань диспластичного генезу на прикладі остеохондрозу хребетного стовпа. На підставі комплексної оцінки клінічних проявів остеохондрозу хребта в 1 446-ти хворих різного віку та стану сполучної тканини доведено провідну роль дисплазії у виникненні даної патології. Встановлено, що остеохондроз хребта як захворювання маніфестує у разі наявності дисплазії сполучної тканини II - III ступенів (96,8 %). З метою прогнозування розвитку ранніх дегенеративно-дистрофічних змін патологію опорно-рухової системи у школярів (974), новонароджених (85) та їх батьків розглянуто у зіставленні зі станом сполучної тканини. З урахуванням виявленого рівня дисплазії спрогнозовано у 64,5 % обстежених дітей виникнення перших клінічних ознак дегенеративно-дистрофічних проявів у більш молодому віці, ніж у батьків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р458.250.401-3 +
Шифр НБУВ: РА345024

      
2.

Ройтберг Н.В. 
Діалогічна природа рок-твору: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Н.В. Ройтберг ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2007. — 16 с. — укp.

Здійснено системний аналіз типологічних особливостей діалогу й обгрунтовано доцільність наукової розробки діалогічного аспекту розгляду рок-творів як творів недослідженої сфери художньої творчості. Запропоновано нові підходи до розуміння рок-жанру як особливого ліричного жанру пісенного слова з самобутньою суб'єктною організацією, щодо природи діалогічних відносин у рок-творах, трактування понять "рок-автор" і "рок-герой", осмислення зв'язку між рок-поезією та головними засадами "філософії спілкування". Роглянуто рок-твір у діалогічному аспекті, грунтуючись на філософії діалогу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.469 + Ш5(4УКР)6-335 +
Шифр НБУВ: РА353381

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Ройко Т.В. 
Історико-теоретична реконструкція гносеологічних засад ціннісно-оцінкового пізнання в проекті "наукової соціології" Б. Кістяківського: автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.01 / Т.В. Ройко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Розкрито плюралістичний характер соціологічної концепції Б. Кістяківського, обгрунтовано гносеологічну значущість теоретико-методологічних ідей ученого, досліджено їх вплив на подолання кризового стану в соціальних науках кінця XIX - початку XX ст. Проаналізовано основні ідеї вчення Б. Кістяківського, зокрема, методологічного плюралізму, базування соціального пізнання на ціннісних ідеалах (концепція "наукового ідеалізму"), поєднання у пізнанні категорій причинного та належного, інструментальної ролі ідеалу у соціальному пізнанні, які в українській соціології не дістали належної розробки. Показано певну обмеженість плюралістичної методології Б. Кістяківського. На підставі історико-теоретичної реконструкції науковго доробку ученого вперше встановлено міждисциплінарну основу концепції "наукового ідеалізму", яка базується на припущенні про формування дослідницьких ідей науковця у контексті соціальної філософії, загальної соціології, соціології права та моралі (як результата певного поєднання дисциплін). Показано еклектичну спрямованість наукових ідей Б. Кістяківського. Зроблено висновок, що вихідні елементи концепції "наукового ідеалізму" ученого можуть бути базовими у продукуванні оцінкового знання в соціальному пізнанні, основою ціннісного відношення до дійсності. Розкрито сутність поняття "ідеал" і категорій "належне", "необхідне", "спільне", "ідеальне" у методологічній концепції Б. Кістяківського, які визначено як базові понятійні інструменти ціннісно-оцінкового пізнання. Уперше у вітчизняній теоретичній соціології виділено основні етапи оцінкового пізнання, які здійснюються у межах ціннісного відношення. Удосконалено структуру загального механізму ціннісно-оцінкового пізнання на підставі введення нових елементів, розкрито їх гносеологічну спроможність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5 г(4УКР) + С5*622.4 в623.5 +
Шифр НБУВ: РА363515

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Рой В.Ф. 
Нелінійні процеси взаємодії електромагнітних та пружних хвиль з твердотільною та газорозрядною плазмою: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.04.03 / В.Ф. Рой ; Харк. держ. техн. ун-т радіоелектрон. — Х., 1998. — 31 с. — укp.

Дисертація присвячена нелінійним електродинамічним процесам, які супроводжують взаємодію пружних та електромагнітних хвиль з носіями заряду. У плазмі провідних монокристалів та газорозрядній плазмі знайдено й вивчено ряд електродинамічних ефектів, на основі яких розроблено ефективні методи визначення параметрів електронно-хвильової взаємодії, електрокінетичних коефіцієнтів, структури енергетичного спектру електронної підсистеми. Встановлено умови та методи підвищення ефективності механізмів параметричної взаємодії різних типів хвиль із плазмою носіїв заряду, що відкриває перспективи створення електронно-хвильових систем нового покоління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В333.263,022

Рубрики:

      
5.

Ройтман О.О. 
Організаційно-економічні методи державної підтримки текстильної галузі: Автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.05 / О.О. Ройтман ; Донец. держ. акад. упр. — Донецьк, 2003. — 20 с. — укp.

Розроблено організаційно-економічні методи підтримки текстильної галузі, які включають комплекс заходів державної підтримки та антикризових шляхів щодо підвищення ефективності галузевого управління у межах організаційно-економічного механізму підвищення потенціалу текстильної галузі. Наведено інтегральну стратегію формування конкурентних переваг, яка поєднує стратегії державної підтримки та самостійності підприємств. Запропоновано оптимізаційну модель управління збутом, яка дозволить оптимізувати асортимент продукції у межах інтегральної стратегії. Розроблено та обгрунтовано логістичний підхід в управлінні текстильною галуззю, який грунтується на тому, що на кожному підприємстві, як структурній одиниці галузі, матеріально-технічне забезпечення, виробництво, збут, складування та транспорт є єдиним безперервним процесом. Наведено методику систематизації результатів управління збутовою діяльністю та економіко-математичну модель оцінки їх ефективності. Удосконалено методику вибору ефективних каналів збуту. Систематизовано та доповнено перелік інформації, необхідної для організації ефективної збутової діяльності текстильних підприємств з урахуванням ринкових перетворень та особливостей державної підтримки підприємств галузі. Обгрунтовано необхідність поєднання ринкового та державного регулювання текстильною галуззю. Удосконалено стратегію диверсифікації на підставі розвитку існуючого напрямку діяльності у вигляді вертикальної інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.4-21 +
Шифр НБУВ: РА323551

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Ройтер Ю.В. 
Синтез прищеплених пероксидних кополімерів 2-трет-бутилперокси-2-метил-5-гексен-3-іну для компатибілізації полімерних сумішей: Автореф. дис. канд. хім. наук: 02.00.06 / Ю.В. Ройтер ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2002. — 19 с.: рис. — укp.

Запропоновано метод синтезу прищеплених пероксидних кополімерів - прекомпатибілізаторів та новий підхід до компатибілізації термодинамічно несумісних полімерних сумішей типу термопласт/термопласт та реактопласт/термопласт з застосуванням універсального прекомпатибілізатора, що у ході реакційного змішування перетворюється у високоефективний компатибілізатор. Синтез пероксидного прекомбілізатора проведено з використанням сучасних методів дослідження, закономірностей прищеплення поліолефінових ланцюгів до пероксидного якірного кополімера. Розроблено математичну модель синтезу та оптимізовано його умови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г714.22
Шифр НБУВ: РА321226

Рубрики:

      
7.

Ройлян В.О. 
Формування професійних якостей майбутніх фахівців сухопутних військ в умовах реформування вищої військової освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.О. Ройлян ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 23 с. — укp.

Розглянуто формування професійних якостей майбутніх фахівців Сухопутних військ (СВ) у навчально-виховному процесі вищого військового закладу освіти (ВВЗО) за умов реформування вищої військової освіти. Встановлено структурно-логічну послідовність та визначено етапи формування професійних якостей фахівців СВ, конкретизовано сутність та методи їх визначення. Встановлено критерії та показники рівнів сформованості професійних якостей фахівців СВ. На підставі кваліметричного підходу удосконалено методику факторно-критеріального оцінювання кінцевих результатів навчально-виховного процесу ВВЗО - сформованості професійних якостей фахівців СВ - з орієнтацією на систему освітніх стандартів. Розроблено та науково обгрунтовано експериментальну технологію формування професійних якостей майбутніх фахівців СВ. Визначено педагогічні умови її ефективності, запропоновано методику підготовки військових викладачів до реалізації розробленої технології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)393.1-3
Шифр НБУВ: РА330969

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Грицунь О. М. 
Обґрунтування раціональних режимів світлофорного регулювання з урахуванням характеристик транспортних потоків і поведінки пішоходів / О. М. Грицунь. — Б.м., 2019 — укp.

Робота присвячена вибору раціональних (за тривалістю) режимів світлофорного регулювання, за яких зменшується кількість та тривалість затримок у транспортних потоках та вірогідність скоєння дорожньо-транспортних подій, які є наслідком поведінки учасників дорожнього руху.Підґрунтям цих негативних явищ є: коливання інтенсивності руху транспортних потоків, коли пішохід за тривалих заборонних сигналів для нього може розпочати перехід проїзної частини, що є неочікувано для водія транспортного засобу, особливо у нічний час доби; дотримання лише вимог нормативних документів під час проектування елементів вулично-дорожньої мережі, що не завжди адекватне для різних функціональних територій населених пунктів та умов руху його учасників; відсутність чіткої регламентації меж параметрів світлофорного регулювання, які б створювали раціональні його режими з урахуванням характеристик транспортних потоків та поведінки пішоходів.Запропоновано такі методики: визначення зміни часу терпеливого очікування пішохода за різних режимів регулювання та параметрів проїзної частини; дослідження затримок транспортних потоків залежно від параметрів регулювання. У роботі проведено експериментальні дослідження поведінки пішоходів на регульованих перехрестях для різних функціональних зон та у різну пору доби, а також досліджено динамічні показники у транспортному потоці.Розроблено метод вибору раціональних режимів світлофорного регулювання на основі мінімізації кількості порушень пішоходами вимог сигналів світлофора залежно від рівня завантаження смуг руху та максимальної довжини черги на підході до стоп-лінії. Оцінка раціональності здійснюється з урахуванням одночасного впливу таких чинників: рівня завантаження, тривалості заборонного сигналу світлофора, кількості порушень пішоходами та максимальної довжини черги. На підставі цього у програмному середовищі MATLAB розроблена модель вибору раціонального режиму регулювання з урахуванням типу перехрестя, який (тип) залежить від характеристик транспортного потоку, поведінки пішоходів та умов руху.У роботі вперше розроблено модель зміни кількості порушень пішоходів залежно від рівня завантаження перехресть різних типів, розроблено модель визначення максимальної довжини черги залежно від рівня завантаження та частки заборонного сигналу на смузі руху в циклі регулювання, запропоновано рекомендації щодо вибору раціональних режимів світлофорного регулювання залежно від затримки транспорту, планувальних параметрів вулично-дорожньої мережі та поведінки пішоходів.^UThe paper is dedicated to choose of rational (by duration) regimes of traffic light control, during which number and duration of delays in traffic flows and probability of commission of road traffic incidents, which are the result of road users behavior, reduces. Backgrounds for these negative phenomena are: variation of traffic intensity, when pedestrian, during continuous restrictive signals for him, can start to cross the roadway that is unexpected for vehicle driver, especially in nighttime; observation the requirements of only regulatory documents during designing the elements of road network that is not always adequate for different functional areas of settlements and movement conditions of its users; absence of distinct regulation of traffic light control parameters limits which would create its rational regimes taking into account traffic flow characteristics and pedestrian behavior.Such methods are proposed: determination the change of pedestrian patient waiting time in different control regimes and roadway parameters; investigation of traffic flow delays depending from control parameters.In the paper experimental research on pedestrian behavior are conducted on controlled intersections for different functional areas and in different daytime and also dynamic parameters in traffic flow are investigated.Methods for choose the rational regimes of traffic light control is developed, based on minimization of number of violations by pedestrians requirements of traffic light signals depending from volume-capacity ratio and maximum queue length on approach to the stop-line. Estimation of rationality is performed with consideration of simultaneous influence of such factors: volume-capacity ratio, duration of traffic light restrictive signal, number of violations by pedestrians and maximum queue length. On this basis in program software MATLAB the model for choose the rational control regime is developed, taking into account intersection type which (type) depends from traffic flow characteristics, pedestrian behavior and movement conditions.In this paper first: the model for change the number of violations of pedestrians is developed, depending on volume-capacity ratio on intersections of different types; the model for determination maximum queue length is developed, depending from volume-capacity ratio and restrictive signal rate on the line in control cycle; recommendations about choose the rational regimes of traffic light control are proposed, depending from traffic delay, planning parameters of road network and pedestrian behavior.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Бура Р. Р. 
Вдосконалення методів мінімізації затримки транспортних потоків у містах зі щільною забудовою / Р. Р. Бура. — Б.м., 2021 — укp.

Робота присвячена вдосконаленню методів мінімізації затримки у транспортних потоках, зокрема зменшенню витрат на переміщення людей ділянками транспортної мережі за результатами надання пріоритету громадському транспорту у містах зі щільною забудовою. Проведено натурні дослідження з визначенням основних параметрів загального транспортного потоку, а також швидкості сполучення громадського транспорту та часу його простою на зупинкових пунктах. Проведено експериментальні дослідження з визначення зміни величини затримки та тривалості проїзду на різних (за типом та довжиною) ділянках транспортної мережі з урахуванням зміни інтенсивності руху. У роботі розроблено та застосовано методику оцінки показників транспортних потоків на різних (за планувальними особливостями) ділянках магістральної транспортної мережі, а також вдосконалено методику визначення затримок в русі громадського транспорту на основі геофінформаційних даних. Практичне значення результатів роботи полягає у визначенні способу надання пріоритету громадському транспорту з точки зору оптимізації руху загального транспортного потоку та громадського транспорту.^UThe study is dedicated to improvement of minimization methods of delay in traffic flows, in particular to the reduction of time losses on the transportation of people by the sections of transport network in result of giving the priority to urban public transport in cities with dense built-up area. Field research with determination of the main paramerers of general traffic flow and also the speed of connection of urban public transport and the time of its downtime on the stopping points is carried out. Experimental research with determination of the change of the delay and the duration of passage of different (by type and length) sections of transport network considering the change of traffic intensity is carried out. In the study, the method of assessment of traffic flow indicators on different (by planning peculiarities) sections of arterial transport network is developed and used, and also the method of determination of delays in the movement of urban public transport based on geoinformational data is improved. Practical value of the results are in determination of the way of giving the priority to urban public transport in terms of optimization of general traffic flow and urban public transport movement.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Ройко О. М. 
Розроблення технології мармеладних виробів для спортсменів силових видів спорту / О. М. Ройко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена науковому обґрунтуванню та розробці технології мармеладних виробів, для спортсменів силових видів спорту з використанням фітокомпозиції адаптогенної дії та екстрактів на її основі. Це дає можливість ро¬зширити асортимент функціональних продуктів спортивного харчування з під¬вищеним вмістом фітоадаптогенів, що є важливим питанням при підготовці спортсменів даних видів спорту.Проаналізовано сучасні технології продуктів спортивного харчування, фі¬зіологічну дію адаптогенів природного походження як функціональної складової продуктів спеціального призначення. На підставі анкетування спортсменів-важ¬коатлетів визначено кондитерські вироби мармеладної групи як базовий харчо¬вий продукт для збагачення природними адаптогенами. Показано, що листки гінкго білоба, аралії маньчжурської, елеутерококу ко¬лючого та ехінацеї пурпурової є джерелом біологічно активних речовин адапто¬генної дії з високою антиоксидантною активністю, що робить їх привабливим джерелом для створення фітокомпозицій адаптогенної дії. З метою заготівлі об¬раної рослинної сировини визначено раціональні параметри її сушіння.Оптимізовано рецептурний склад фітокомпозиції адаптогенної дії, визна¬чено оптимальні параметри процесу екстрагування діючих речовин з неї. Розро¬блено відповідні параметри виробництва, технологічні схеми, технологічні ка¬рти. Встановлено раціональні режими та умови зберігання, досліджено показ¬ники якості та безпеки, визначено хімічний склад.Обґрунтовано та проведено оптимізацію заміни в базовій рецептурі марме¬ладу «Золота осінь» лимонної кислоти на бурштинову, яка є природним адапто¬геном, з коефіцієнтом перерахунку 1,74.Досліджено вплив фітокомпозиції адаптогенної дії «Антистрес» та екстра¬ктів на її основі на параметри драглеутворення, технологічні, структурно-меха¬нічні властивості, органолептичні та фізико-хімічні показники якості мармеладу, встановлено їх оптимальне дозування.Розроблено рецептури та технології формового мармеладу з фітокомпози¬цією адаптогенної дії «Антистрес» та екстрактами на її основі, визначено показ¬ники якості та безпеки, хімічний склад, обґрунтовано тривалість та умови збері¬гання. Показано, що дослідні зразки порівняно з контролем мають підвищену кі¬лькість мінорних сполук, що підвищує їх біологічну цінність. Проведено дослідження впливу желейно-фруктового формового марме¬ладу з порошком та екстрактами фітокомпозиції адаптогенної дії «Антистрес» на психоемоційний стан та показники тренованості пауерліфтерів. Розроблено програмний засіб для розрахунку вмісту мікро- та макронутрі¬єнтів раціону, заданого користувачем, та порівняння його з добовими потребами.^UThe thesis is dedicated to the scientific rationale and development of technolo¬gies of food products for special purposes, in particular, jelly-marmalade products, for power sports athletes with the usage of functional phytocomposition of adaptogen ac¬tion and extracts, which are based on it. This gives the possibility to enlarge the assort¬ment of functional products for sports nutrition with enriched phyto-adaptogen content, which constitutes the essential issue during the training of such athletes. We have analyzed modern technologies of food products, physiological action of adaptogens of natural origin as a functional component of food products for the special purpose. Based on the questionnaire of the athletes, the confectionery of the jelly-marmalade group has been identified as a basic food product for enrichment with natural adaptogens.It has been proven that the leaves of Ginkgo Biloba, Manchurian Aralia, Eleu¬therococcus Senticocus, and Echinacea purpurea are a source of biologically active substances of adaptogenic action with high antioxidant activity, which makes them an attractive source for creating phytocompositions of adaptogenic action. To harvest the above-mentioned vegetable raw materials, the rational parameters of its drying have been determined. The prescription composition of the functional phytocomposition of adaptogenic action has been optimized and there have been defined the optimal parameters for the extraction process of active substances. Appropriate production parameters, technolog¬ical schemes, technological maps have been developed. Rational regimes and storage conditions have been established, quality and safety indicators have been investigated, and the chemical composition has been determined. The substitution in the basic recipe of marmalade "Golden Autumn" of citric acid for succinic acid, which is a natural adaptogen, with a conversion factor of 1.74 has been substantiated and carried out. We have studied the influence of the phytocomposition "Antistress" with the adaptogenic action and extracts based on it on the parameters of gem formation, tech¬nological, structural, and mechanical properties, organoleptic and physicochemical in¬dicators of marmalade quality, the optimal dosage of the phytocomposition.Formulations and technologies of shaped marmalade with a phytocomposition of adaptogenic action "Antistress" and extracts based on it have been developed, qual¬ity and safety indicators and the chemical compositions have been determined, duration and storage conditions have been substantiated. It has been proven that the experi¬mental samples have an increased number of minor compounds in comparison with the control sample, which increases their biological value.It has been carried out the study of the effect of jelly-fruit formed marmalade with powder and extracts of phytocomposition of adaptogenic action "Antistress" on the psycho-emotional state and fitness indicators of power sports athletes. A software application has been designed to calculate the content of micro- and macronutrients in the diet set by the user and compare it with daily needs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Рой М. П. 
Підвищення ефективності організаційно-технологічної взаємодії автотранспортних підприємств / М. П. Рой. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню науково-прикладної задачі нескоординованості дій різних перевізників в інтегрованому транспортному процесі при виконанні вантажних автомобільних перевезень. Встановлено, що внутрішній потенціал ефективного господарювання автотранспортних підприємств (АТП), а також рівень їхньої конкурентноздатності можуть бути підвищені шляхом налагодження організаційно-технологічної взаємодії з партнерами. Для того, щоб оґрунтувати таку взаємодію, потрібно використовуати характеристики випадкових вантажних потоків, до яких належать ознаки їх сумісності, нерівномірності, впорядкованості. Обґрунтовано раціональні схеми і параметри взаємодії вантажних автомобільних перевізників з врахуванням ознак сумісності й часових вікон виконання транспортних завдань, що становлять стохастичний потік. Початкові дані й умови сформульованої задачі планування виконання замовлень виконано за критерієм максимального прибутку автотранспортного підприємства. Математичне пояснення відносить дану задачу до розподільчих за своїм змістом, вона є багатопараметричною і нелінійною − за видом моделі. При вирішенні задачі застосовано методи нелінійного програмування з встановленням крайових умов. Доведено, що розв’язання задачі нелінійного програмування дає більш, як двохкратне підвищення сумарного прибутку у порівнянні з аналогічною лінійною задачею. Отримано стійкі статистичні дані про середні тарифи на вантажні перевезення, однак не вдалося сформувати аналогічні дані стосовно собівартості послуг, структури парків, економічної складової орендних відносин. Показано, що відсутність такої інформації про конкурента не впливає на рішення стосовно доцільності взаємодії. Для оптимізації інтегрованого транспортного процесу застосовано структурне моделювання, яке дало змогу з’ясувати розподіл власних автотранспортних засобів (АТЗ) підприємства та необхідність їх оренди, обсягу інформації, які, в сукупності, призводять до максимального прибутку АТП залежно від коефіцієнта сумісності замовлень, коефіцієнта часової нерівномірності замовлень при наявності часових вікон. Показано, що різниця максимального прибутку при оптимальній структурі процесу може перевищувати інші неоптимальні варіанти на 10-12 тис.грн. при 10 відомих замовленнях, 5 наявних автотранспортних засобах, що становить 71-73% від сукупного доходу. Встановлено закономірності при виконанні стохастичного потоку замовлень на вантажні перевезення. Перша з них підтверджує той факт, що залучення додаткових автотранспортних засобів при збільшенні кількості замовлень призводить до зворотного ефекту, до збільшення кількості відмов на виконання замовлень. Ця закономірність є справедливою до певної межі, після якої вхідний потік більшої інтенсивності обслуговується більш стабільно. Інша закономірність вказує на те, що використання орендованих автотранспортних засобів, які цілеспрямовано скеровуються в пункти завантаження, знижує загальний час простоїв сукупного парку АТЗ, зокрема, магістральних автопоїздів. Обидві закономірності дають підстави вважати, що найбільш дієвим заходом щодо покращення використання парку магістральних автопоїздів при обслуговуванні стохастичного вхідного потоку замовлень є збільшення обсягу інформації про планові вантажні перевезення та підвищення її достовірності. Запропоновано заходи підвищення рівня завантаження автотранспортних засобів на міжміських маршрутах при умові найбільш повного задоволення вимог вантажовласників.^UThe dissertation is devoted to the decision of a scientific and applied problem of uncoordinated actions of various carriers in integrated transport process at performance of cargo automobile carriers. It is established that the internal potential for improving the efficient management of transport companies, as well as the level of their competitiveness can be increased by establishing organizational and technological interaction with partners. In order to justify such interaction, it is necessary to use the characteristics of random input streams, which are signs of their compatibility, unevenness, order. Rational schemes and parameters of interaction of cargo road carriers are substantiated taking into account signs of compatibility and time windows of performance of the transport tasks making a stochastic stream. The initial data and conditions of the formulated task of planning the execution of orders are performed according to the criterion of maximum profit of the transport company. Mathematical interpretation refers to this problem as distributive in its content, multiparameter and nonlinear - in the form of a model. Methods of nonlinear programming with establishment of boundary conditions are applied. It is proved that solving the problem of nonlinear programming gives more than a twofold increase in the total profit in comparison with a similar linear problem. Stable statistical data on average tariffs for transportation were obtained, but such data could not be formed in relation to the cost of services, the structure of parks, and the economy of lease relations. It is shown that the lack of such information about the competitor does not affect the decision on the feasibility of cooperation. To optimize the integrated transport process used structural modeling, which allowed to determine the distribution of own vehicles, the need for rent and the amount of information depending on the coefficient of compatibility of orders, the coefficient of time non-uniformity of orders in the presence of time windows. It is shown that the difference of the maximum profit with the optimal structure of the process can exceed other suboptimal options by 10-12 thousand UAH. with 10 known orders, 5 available vehicles, which is 71-73% of total revenue. Regularities in the execution of the stochastic flow of orders for transportation have been established. The first of them confirms the fact that the involvement of additional vehicles with an increase in the number of orders leads to the opposite effect, to an increase in the number of failures to fulfill orders. This pattern is valid to a certain extent, after which the inflow of greater intensity is served more stably. Another pattern indicates that the use of leased vehicles, which are purposefully directed to the loading points, reduces the total downtime of the total fleet. Both regularities give grounds to believe that the most effective measure to improve the operation of the fleet of main road trains in servicing the stochastic incoming flow of orders is to increase the number and increase the reliability of information about scheduled transportation. Measures to increase the level of loading of vehicles on long-distance routes are proposed, provided that the requirements of cargo owners are fully met. The results of the research are confirmed by their testing and implementation in transport companies. The practical significance of the obtained results lies in the scientific and methodological support of decisions on the management of the carrier with the use of cooperation with partners. An assessment of rational strategies of transport activity of motor carriers taking into account branch cooperation is also developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського