Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (22)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Іванова О. А.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Іванова О. А. 
Літературно-мистецька періодика в соціальнокомунікаційному просторі України початку XXI ст.: автореф. дис. ... д-ра наук з соц. комунікацій : 27.00.01 / О. А. Іванова ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 31 с. — укp.

Досліджено ціннісно-функціональний статус літератури в соціальнокомунікаційному просторі початку XXI ст., як його бачить і просуває українська літературно-мистецька журнальна періодика, що є суб'єктом представлення та формування даного статусу. Побудовано концептуальну модель літературно-мистецького журнального видання, описано комунікаційний потенціал даного медіасуб'єктата. Проведено комплексний, системний та узагальнювальний кількісно-якісний моніторинг сучасної української літературно-мистецької журнальної періодики. Визначено її контент, комунікативні наміри, аудиторну орієнтацію, потенціал формату. Здійснено діагностику та прогнозування діяльності українських часописів про літературу за умов сучасності як культури тотальної інформаційності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*333.4
Шифр НБУВ: РА377206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Червінчук А. О. 
Феномен війни в інформаційному просторі України 2015-2018 рр. (за матеріалами воєнної документалістики): автореферат дис. ... д.філософ : 061 / А. О. Червінчук. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено комплексному дослідженню особливостей репрезентації феномену війни в українській воєнній документалістиці. Необхідність дослідження воєнної документалістики, що репрезентує зафіксовані авторами передумови розгортання воєнного конфлікту на Сході, перебіг подій, свідчення безпосередніх учасників, обумовлена потребою системного аналізу способів та форм актуалізації здобутого українцями досвіду війни, змодельованих авторських уявлень про війну як феномен сучасності, його місце в новітній українській історії. Актуальність теми дослідження. Проблема репрезентації трагічного сучасного досвіду України, а саме воєнних дій на Сході України з 2014 року, які 24 лютого 2022 року набули нового формату, – розширилися до повномасштабної війни, потребує окремої наукової уваги, детального вивчення та осмислення. Адже воєнні дії на Донбасі отримували різні визначення («протистояння», «конфлікт», «громадянська війна», «громадянський конфлікт», АТО, ООС, «гібридна війна» тощо) та подавалися як феноменальний досвід, що увиразнювався та фіксувався безпосередніми його учасниками і спостерігачами як досвід війни, проникнувши в сучасний інформаційний простір. Війна – феномен, що потребує цілеспрямованого оцінювання й осмислення, адже він глибоко й суттєво змінює нашу дійсність у фізичному, соціальному, політичному, психологічному вимірах, перебудовуючи інформаційний простір і когнітивну реальність. Війна промовляє, артикулює себе в уявленнях тих, для кого масова інформаційно-комунікаційна діяльність є професійним обов’язком (журналістів, некомбатантів) та тих, хто має потребу п о д і л и т и с я с в о ї м п е р с о н а л ь н и м д о с в і д о м в і й н и , відрефлексувавши його (учасників бойових дій, комбатантів). Об’єкт дослідження – документальні збірки про воєнні дії на Сході України та їх місце в українському інформаційному просторі. Предмет дослідження – способи організації та репрезентації матеріалу про воєнні дії на Сході України у документальних творах, що репрезентують авторське бачення феномену війни. Мета роботи – сформувати комплексне уявлення щодо способів репрезентації досвіду війни на Сході України в сучасній українській воєнній документалістиці, та, взявши до уваги статус автора твору як некомбатанта (професійного комунікантажурналіста), комбатанта (учасника бойових дій), виявити а вт о р с ьк у п о з и цію т а ком у ніка ці й ні с т р ат е гії, щ о використовуються для осмислення феномену війни і побудови соціокультурного образу сучасної української воєнної історії. Наукова увага зумовлюється запитом з боку української і світової спільноти – потребою у розгорнутому, об’ємному інформуванні про події на Сході України, і воєнна документалістика задовольняє цей запит. Авторкою розглянуто та увиразнено бачення специфіки сучасного інформаційного простору та способів репрезентації війни у ньому з позицій різних типів комунікантів. Визначено, що робота засобів масової інформації характеризується формуванням «порядку денного», конструюванням реальності(уявлень про події), фреймуванням інформації, використанням моделі розголо су для привернення уваги аудиторії, театралізацією подій. Результати наукових спостережень продемонстрували, що події на Сході України трактувалися засобами масової інформації по-різному (залежно від інформаційної політики медіа і комунікаційної стратегії), тому аудиторії репрезентувалася різна картина розгортання подій, а тому й відсутній об’ємний, розгорнутий погляд на них.Також зазначено, що умови та правила, які диктує сучасність – фрагментарність, експерименти з оповідними формами (деконструкція реальності) – безпосередньо впливають на спосіб репрезентації подій, через що авторам важко передати інформацію про події з документальною точністю. У дисертації визначено та удосконалено підходи щодо осмислення способів організації матеріалу для побудови воєнної історії. Авторкою дослідження підкреслено, що збірки воєнної документалістики характеризуються наративним викладом подій, адже наратив забезпечує організацію воєнного досвіду у вигляді хронологічно орієнтованого поступового викладу історії війни з акцентуванням на кульмінаційних моментах, а також репрезентації героїв-учасників подій, що розширює уявлення широкої громадськості про розгортання воєнного конфлікту на Донбасі. Приділено увагу поглядам дослідників на статус комунікантів документального твору, від чого безпосередньо залежить спосіб осмислення та концептуалізації феномену війни. Авторкою увиразнено наукові уявлення про ролі та статус авторів сучасної української воєнної документалістики. Ґрунтуючись на наявних поглядах, дисертанткою продемонстровано продуктивність підходу, згідно якого варто розрізняти комунікантів воєнних документальних творів як авторів-спостерігачів за подіями, журналістів, некомбатантів...^UThe dissertation is devoted to a comprehensive study of the peculiarities of the representation of the phenomenon of war in Ukrainian war documentaries. The necessity of researching military documentaries, which represents the prerequisites for the development of the military conflict in the East recorded by the authors, the course of events, the testimony of the direct participants, is due to the need for a systematic analysis of the ways and forms of actualization of the war experience gained by Ukrainians, the simulated author’s ideas about the war as a modern phenomenon, its place in the newest Ukrainian stories. Relevance of the research topic. The problem of representing the tragic modern experience of Ukraine, namely the military actions in the East of Ukraine since 2014, which took on a new format on February 24, 2022 - expanded to a full-scale war, requires separate scientific attention, detailed study and understanding. After all, the military operations in Donbas received various definitions ("confrontation", "conflict", "civil war", "civil conflict", ATO, OOS, "hybrid war", etc.) and were presented as a phenomenal experience that was expressed and recorded by its direct participants and observers as an experience of war, penetrating the modern information space. War is a phenomenon that requires purposeful evaluation and understanding, because it profoundly and significantly changes our reality in physical, social, political, and psychological dimensions, rebuilding the information space and cognitive reality. War speaks, articulates itself in the ideas of those for whom mass information and communication activity is a professional duty (journalists, non-combatants) and those who need to share their empire sonal knowledge, having reflected it (participants of hostilities, combatants). The object of the research is documentary collections about military actions in the East of Ukraine and their place in the Ukrainian information space. The subject of the research is methods of organization and representation of material about military operations in the East of Ukraine in documentary works representing the author's vision of the phenomenon of war. The purpose of the work is to form a comprehensive idea of the ways of representing the experience of the war in the East of Ukraine in modern Ukrainian war documentaries, and, taking into account the status of the author of the work as a non-combatant (professional communicator-journalist), combatant (participant in hostilities), to identify the author the position of communication and non-strategies that are used to understand the phenomenon of war and build a socio-cultural image of modern Ukrainian military history. Scientific attention is driven by a request from the Ukrainian and world community - the need for detailed, voluminous information about the events in the East of Ukraine, and war documentaries satisfy this request. The author considered and clarified the vision of the specifics of the modern information space and ways of representing the war in it from the positions of different types of communicators. It was determined that the work of the mass media is characterized by the formation of an "agenda", the construction of reality (perceptions of events), the framing of information, the use of a publicity model to attract the attention of the audience, and the theatricalization of events. The results of scientific observations showed that the events in the East of Ukraine were interpreted by mass media in different ways (depending on the information policy of the media and communication strategy), so the audience was presented with a different picture of the unfolding of events, and therefore there is no comprehensive, detailed view of them. It is also noted that the conditions and rules dictated by modernity - fragmentation, experiments with narrative forms (deconstruction of reality) - directly affect the way events are represented, which makes it difficult for authors to convey information about events with documentary accuracy. The dissertation defines and improves approaches to understanding the ways of organizing material for the construction of military history. The author of the study emphasized that the collections of war documentaries are characterized by a narrative presentation of events, because the narrative ensures the organization of military experience in the form of a chronologically oriented gradual presentation of the history of the war with an emphasis on the culminating moments, as well as the representation of the heroes participating in the events, which expands the general public's perception of the unfolding of the military conflict in Donbass. Attention is paid to the views of researchers on the status of communicators of a documentary work, which directly depends on the...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського