Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (21)Книжкові видання та компакт-диски (35)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.723.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
1.

Маякова І.В. 
Етнопсихологічні особливості картини світу дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Маякова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 17 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та практично виявлено специфічні елементи, що використовуються дітьми різних етнічних груп для передачі змісту картини світу. Висвітлено рівень розробленності даної проблеми у філософії, психолого-педагогічній, соціальній літературі. Проаналізовано такі поняття, як "картина світу", "висвоювання", "символ", "світобудова". Розкрито особливості змісту картини світу дітей молодшого шкільного віку, залежно від етнічної належності та статі. Розглянуто проблеми використання дітьми міфологічних і наукових моделей світу. Запропоновано методики діагностики особистісних особливостей дитини, її когнітивної сфери, а також вивчення картини світу дитини з урахуванням етнічних особливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю983.402.1 + Ю958 +
Шифр НБУВ: РА368328

Рубрики:

      
2.

Слінчук В.І. 
Проблема формування ціннісних орієнтацій навчальної діяльності старшокласників загальноосвітньої школи у вітчизняній педагогічній теорії і практиці (кінець XX - початок XXI століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В.І. Слінчук ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано термінологічно-категоріальний апарат, визначено динаміку системи ціннісних орієнтацій навчальної діяльності старшокласників у вітчизняній педагогічній теорії та практиці. Встановлено періодизацію розвитку системи ціннісних орієнтацій навчальної діяльності старшокласників відповідно до суспільно-політичних і педагогічних умов. Виявлено основні системотвірні компоненти моделі аксіологічно спрямованого навчально-виховного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)64 + Ю983.723.1
Шифр НБУВ: РА372333 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Бушай І.М. 
Психологічні основи становлення образу світу дітей шкільного віку: автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / І.М. Бушай ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 41 с. — укp.

В руслі особистісно-моделювальної парадигми стверджено положення про те, що вихідною засадою становлення особистості учнів на різних вікових етапах розвитку виступає їх образ світу як результат психічного відображення оточуючої реальності. Згідно з теоретичними установками особистісно-моделювального підходу вибудовано авторську концепцію становлення образу світу особистості школярів. Обгрунтовано питання генезису образу світу в діалектичному взаємозв'язку з образом "Я", його зміст, структуру та типологічні особливості на кожному вільному етапі дорослішання дитини. Встановлено сутність психологічних механізмів і закономірностей функціонування образу світу, основні підходи щодо його психодіагностики у школярів початкових, середніх і старших класів. Створена психологічна модель образу світу дозволяє узагальнити зовнішні чинники та особистісні детермінанти становлення образу світу учнів, виявити критерії, рівні та показники структурно-динамічних і типологічних відмінностей цього процесу, їх вплив на ефективність соціалізації школярів, поведінку. Розроблено та впроваджено у практику навчально-виховного процесу школи та діяльність психологічної служби систему психокорекції образу світу учнів, різні форми профілактичної та особистісно-розвивальної роботи з їх батьками, вчителями. Апробовано програму активізації образу світу дітей шкільного віку, що спрямована на нівелювання особистісних дисгармоній розвитку, девіацій поведінки, порушень соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.102 + Ю952.2-734 +
Шифр НБУВ: РА368669

Рубрики:

      
4.

Юнг Н.В. 
Психологічні особливості ціннісних орієнтацій старших підлітків, груп підвищеної психологічної уваги: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Юнг ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2006. — 16 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості ціннісних орієнтацій і гіпотетично пов'язані з ними риси особистості старших підлітків залежно від приналежності їх до типологічної "групи підвищеної психологічної уваги" (ППУ). Розкрито зміст поняття "група підвищеної психологічної уваги", теоретично обгрунтовано типологію груп ППУ, емпірично виявлено та вивчено п'ять типологічних груп ППУ. Встановлено, що у старших підлітків рейтинг привабливості та значущості різних цінностей лише у ряді випадків змінюється залежно від віку та статі. Виявлено схожість та відмінності в специфіці ціннісних орієнтацій та особливостей особистості старших підлітків - представників різних типологічних груп ППУ. З'ясовано, що підлітки, що входять до складу різних типологічних груп ППУ, характеризуються певним психологічним портретом особистості, зокрема, розрізняються особивостями самовідношення та самоактуалізації. Доведено, що специфіка психологічної схильності до соціальної дезадаптації, на якій базується типологія груп ППУ, виявляється у специфіці ціннісних орієнтацій у старших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю983.402.2 + Ю952.14 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА344617

Рубрики:

      
5.

Сметаняк В.І. 
Психологічні особливості ціннісного самовизначення старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.І. Сметаняк ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито теоретичні засади дослідження феномену ціннісного самовизначення особистості в ранній юності з позицій екзистенційно-гуманістичної, суб'єктної парадигми. Обгрунтовано організаційно-методичні аспекти дослідження особливостей ціннісного самовизначення старшокласників на базі синергетичного узгодження їх ціннісних орієнтацій і суб'єктних властивостей. Визначено онтогенетичні передумови, соціокультурні чинники, психологічні механізми, вікові тенденції та індивідуальні варіанти ціннісного самовизначення в ранній юності. Експериментально підтверджено гіпотезу, що спеціально сконструйований тренінг сприяє розширенню діапазону усвідомлюваних мотивів цілісної життєдіяльності, переструктуруванню цінностей-цілей на базі реорганізації суб'єктних властивостей (цінностей-засобів) та досягненню більш високих онтогенетичних рівнів ціннісного самовизначення старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю952.2-734 + Ч421.350
Шифр НБУВ: РА327051

Рубрики:

      
6.

Боровик О.В. 
Психологічні умови формування патріотичної свідомості учнів ліцеїв: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Боровик ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2008. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність, обгрунтовано психологічні умови та розроблено модель формування патріотичної свідомості учнів аграрних ліцеїв, зроблено її апробацію. Визначено критерії, показники та рівні сформованості даної особистісної якості, наведено рекомендації для викладачів аграрних ліцеїв щодо покращання процесу її формування. На підставі результатів формувального експерименту зроблено висновок, що патріотична свідомість молоді раннього юнацького віку є складною особистісною властивістю, єдністю таких взаємопов'язаних компонентів, як мотиваційно-дієвий, когнітивний, емоційно-вольовий. Доведено можливість розвитку психологічної свідомості учнів шляхом урахування психологічних умов і розробки адекватних психолого-педагогічних засобів формування її основних компонентів у навчально-виховному процесі. Запропоновано програму розвитку патріотичної свідомості в учнів аграрних ліцеїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА357608

Рубрики:

      
7.

Горбунова В.В. 
Психологічні чинники формування етнічної свідомості у юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Горбунова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Розглянуто етнічну свідомість особистості як своєрідну та неповторну смислову систему інтерпретації етнічної реальності. Досліджено психологічні чинники формування етнічної свідомості у юнацькому віці: характер міжетнічного сприймання особистості, рівень її ціннісно-смислової когнітивної складності в етнічній сфері, особливості змістовного наповнення етнічної свідомості особистості. Доведено, що ефективними засобами розвитку зазначеної свідомості у юнацькому віці є інформування в даній сфері та залучення до творчої діяльності. За результатами дослідження розроблено формуючий експеримент з розвитку етнічної свідомості особистості, основою якого є тренінг "Етнічна картина світу".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.102 + Ю958 +
Шифр НБУВ: РА327321

Рубрики:

      
8.

Грись А.М. 
Психолого-педагогічні умови ефективного використання світоглядних діалогів у процесі навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.М. Грись ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 17 с. — укp.

Здійснено теоретичний аналіз сутності, психологічних характеристик і педагогічного потенціалу навчальних світоглядних діалогів, визначено критерії їх ефективності (пізнавальний, оцінно-ціннісний, діяльнісний). З'ясовано, що ефективність навчальних світоглядних діалогів на уроці залежить від сформованості в їх учасників готовності до творчої співпраці у єдності її ціннісно-мотиваційних (емоційної і особистісної відкритості та взаємної поваги, визнання унікальності та водночас принципової рівності) та інструментальних компонентів (рівнів розвитку вмінь і навичок ведення діалогу (здатності проектувати, ініціювати, керувати діалогом), сформованості особистісно значимого способу пізнавальної діяльності, комунікативної компетентності). Доведено, що становлення світогляду школярів у процесі діалогу стимулюється реалізацією комплексу психолого-педагогічних умов, які передбачають: організацію співробітництва суб'єктів навчального процесу, зокрема, шляхом актуалізації суб'єктивного досвіду в пізнавальній активності учнів, створення на уроці атмосфери, що сприяє розкриттю індивідуальності кожного з них; поєднання об'єктивності в оцінюванні вчителем способу вирішення обговорюваної проблеми з його загальною позитивною налаштованістю під час оцінювання діяльності учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.102 +
Шифр НБУВ: РА329968

Рубрики:

      
9.

Кузнєцова І.В. 
Розвиток ментальної моделі світу в ранній юності засобами Інтернет-середовища: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Кузнєцова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Висвітлено сутність, структуру та фактори розвитку ментальної моделі світу, а також особливості її розвитку у ранній юності. Розглянуто проблему впливу на ментальну модель світу людини діяльності у штучному середовищі Інтернет, а також досліджено розвивальні можливості цього середовища. Запропоновано методику дослідження ментальної моделі світу у ранній юності, для якої розроблено систему характеристик та основних елементів ментальної моделі, що є актуальними для раннього юнацького віку. Досліджено особливості ментальної моделі світу активних користувачів раннього юнацького віку та доведено їх зв'язок з властивостями середовища Інтернет. Описано принципи психологічної роботи з юнаками у віртуальному тренінговому середовищі. Проаналізовано такі аспекти віртуального тренінгу, як зміст тренінгового сайту, мережева спільнота та норми мережевого етикету. Розглянуто основні методи роботи у віртуальному тренінгу та шляхи їх втілення з урахуванням специфіки діяльності у середовищі Інтернет. Емпірично доведено ефективність застосування вищеописаних методів роботи для розвитку ментальної моделі світу активних користувачів Інтернет раннього юнацького віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю983.402.3 + Ю959.49 + Ю983.732 +
Шифр НБУВ: РА366998

Рубрики:

      
10.

Євдокимова Н.О. 
Участь у скаутському русі як психологічна умова розвитку національної самосвідомості підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Євдокимова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с.: рис. — укp.

Досліджено психологічну суть, структуру, складові національної самосвідомості, засоби її формування та розвитку, психологічні особливості впливу скаутського руху на розвиток національної самосвідомості підлітків. За результатами теоретичного й емпіричного досліджень визначено та деталізовано зовнішні та внутрішні детермінанти активізації й розвитку національної самосвідомості особистості у підлітковому віці, зокрема: самоідентифікацію, самооцінку, рівень домагань, соціально-психологічне очікування, "Образ-"Я", а також цілісну систему тренінігів розвитку національної самосвідомості. Доведено, що реалізація експериментальної програми наповнює самосвідомість підлітка додатковими позитивними мотивами, потребами, прагненнями, установками, ціннісними орієнтирами, стимулами, інтересами, ідеалами, які у своїй єдності визначально впливають на становлення особистості, навчання, виховання, розвиток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА335724

Рубрики:

      
11.

Юркова Т.Ф. 
Формування у підлітків ціннісного ставлення до природи в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Ф. Юркова ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Висвітлено історико-методологічні аспекти експериментального дослідження формування у підлітків ціннісного ставлення до природи у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи у контексті наукової теорії та виховної практики. Проаналізовано його сучасний стан. Розглянуто суть і значення понять "ставлення", "екологічне ставлення", "ціннісне ставлення підлітків до природи". Визначено основні критерії, показники, умови, зміст і методи діагностики рівня сформованості ціннісного ставлення до природи. Виокремлено, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування у підлітків ціннісного ставлення до природи у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи. Розроблено відповідну організаційно-педагогічну модель, яка дозволяє визначити мету, завдання, етапи дослідженого формування. Запропоновано методику реалізації даної моделі. На підставі кількісних і якісних результатів експериментальної роботи показано ефективність дії запропонованих умов реалізації завдань дослідження і установлено прогрес у формуванні ціннісного ставлення підлітків до природи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ю983.723.1 +
Шифр НБУВ: РА356858

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського