Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (32)Книжкові видання та компакт-диски (59)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ314.1-03(4УКР)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Батовська О.М. 
Драматургія хорових сцен в операх В.Губаренка (на прикладі "Загибелі ескадри", "Пам'ятай мене", "Вій", "Згадайте, братія моя"): Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / О.М. Батовська ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2005. — 16 с. — укp.

Розглянуто проблему функціонування хору як суттєвої складової оперної вистави у контексті його драматургічного призначення в жанрових різновидах опер В.Губаренка, зокрема героїко-романтичній музичній драмі "Загибель ескадри", лірико-психологічній опері "Пам'ятай мене", опері-балеті "Вій" та опері-ораторії "Згадайте, братія моя". Надано загальну характеристику оперної творчості В.Губаренка в історичному, жанровому та структурно-драматургічному аспектах і висвітлено особливості відображення основних тенденцій розвитку музично-театрального мистецтва України 1960 - 1990 рр. у творах митця. Здійснено комплексний музикознавчий аналіз у контексті специфіки використання хору як драматургічної одиниці в оперних творах В.Губаренка й обгрунтовано його провідне значення у сценічних постановках композитора. Наведено характеристику, визначено зміст і представлено реєстр основних хорових сцен. Запропоновано нову класифікацію хорових сцен на підставі оцінки її шести головних функцій (фонової, колористичної, репрезентативної, внутрішньо-емоційної, дійової, динамічної) та десяти допоміжних (репрезентативно-колористичної, динамічно-колористичної, дійово-динамічної, емоційно-дійової, статистичної, ілюстративної, ілюстративно-колористичної, фоново-репрезентативної, емоційно-колористичної, репрезентативно-динамічної). На підставі запропонованої класифікації визначено концептуальні функції хору у жанровій системі представлених опер В.Губаренка й обгрунтовано вплив жанрово-інтонаційної моделі на характер використання хорових сцен (кількісну та якісну залежність функцій хору від провідної образно-змістовної сфери). На підставі результатів наукового дослідження доведено ключову константу творчого методу В.Губаренка про залежність функціонального навантаження хору від жанрової специфіки твору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317,413(4УКР)6-81 Губаренко В. + Щ314.1-03(4УКР)6-81 Губаренко, В. + Щ335.413(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА336330

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Вербицька-Шокот І.В. 
Жанр реквієму в хоровій творчості українських композиторів порубіжжя тисячоліть: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.В. Вербицька-Шокот ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2007. — 17 с. — укp.

Досліджено соціально-політичні та історико-художні умови розвитку реквієму, літургійної та жанрово-стильової побудови музичних аспектів католицької заупокійно-поминальної традиції. Визначено загальнотеоретичні передумови вивчення заупокійної служби шляхом аналізу богословських, філософсько-культурологічних і музикознавчих праць. Виявлено головні етапи розвитку реквієму як католицької меси та жанру. Запропоновано новітню історію реквієму, розроблено загальну типологію цього жанру. Вивчено його зразки у творчості сучасних українських композиторів на межі тисячоліть, що дозволило довести провідне значення авторських музично-стильових тенденцій поминальної традиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-03(4УКР)64 + Щ316 + Щ318.9 +
Шифр НБУВ: РА353451

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Варакута М. І. 
Жанр хорової мініатюри в сучасній українській музиці (на прикладі творчості В. Зубицького): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / М. І. Варакута ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. — О., 2011. — 16 с. — укp.

Досліджено феномен жанру хорової мініатюри в сучасній українській музиці. Дослідження проведено на матеріалі хорової творчості В. Зубицького, в якій означений жанр здобув яскраве та багато в чому оригінальне втілення. Визначено співвідношення понять "монументальне - мініатюрне" в різних видах мистецтв. Розглянуто історико-теоретичні аспекти поняття "музична мініатюра" в його проекції на галузь хорового виконавства. Розкрито особливості розвитку жанру хорової мініатюри в українській музиці. Визначено специфіки означеного жанру та принципів його класифікації в українській музиці сучасного етапу. Запропонована внутрішньожанрова класифікація хорової мініатюри, що передбачає її диференціацію на фольклорну, духовну та світську, апробована на прикладі аналізу мініатюр В. Зубицького. Доведено спадкоємність музичної мови хорових мініатюр фольклорного типу від засновників жанру хорової обробки М. Лисенка та М. Леонтовича, виявлено риси індивідуально-авторського стилю в духовних і світських хорових мініатюрах В. Зубицького.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-03(4УКР)6-4 + Щ313(4УКР)6-81 Зубицький В.
Шифр НБУВ: РА380960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Шегда Л. В. 
Жанрово-стилістичні особливості української пісенно-хорової музики для дітей (на матеріалі творчості Л. Дичко і Б. Фільц): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Л. В. Шегда ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. — О., 2010. — 17 с. — укp.

Розглянуто процес розвитку української пісенно-хорової музики для дітей. Проаналізовано й узагальнено тематику, образність, окреслено жанрові та стилістичні напрями музичних творів для дітей, написані упродовж XX ст. в контексті загальних тенденцій української музичної творчості. Виявлено основні тенденції у формуванні нових підходів до музичної творчості для дітей останньої третини XX ст. Визначено механізми структурування й особливості драматургії пісенно-хорових циклів і кантат для дітей порівняно з типологічними атрибутами дорослої музики, а також означено фактори жанрово-стилістичної змінності традиційних моделей пісенно-хорових циклів і кантат для дітей на підставі творів Л. Дичко та Б. Фільц.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.83(4УКР)-4 + Щ314.1-03(4УКР)6-81
Шифр НБУВ: РА376131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Москальова Л.Ю. 
Моральне виховання особистості майбутнього вчителя музики і художньої культури засобами українського сакрального хорового мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Ю. Москальова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Уперше здійснено відбір і структурування змісту морального виховання особистості майбутнього вчителя музики та художньої культури засобами українського сакрального хорового мистецтва, розроблено методику його реалізації за умов вищих педагогічних навчальних закладів. Обгрунтовано функції українського сакрального хорового мистецтва (виховну, психологічну, комунікативну, стимулювальну, креативну, просвітницьку, перетворювальну). Розроблено показники та критерії педагогічної діагностики моральної вихованості особистості майбутнього вчителя музики та художньої культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)31-3 + Щ314.1-03(4УКР) + Щ318.9(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА334742

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Письменна О.Б. 
Музична мова хорових творів Лесі Дичко: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.Б. Письменна ; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2004. — 16 с. — укp.

Досліджено особливості ладо-гармонічної мови та формотворчих процесів у хорових жанрах Л.Дичко. Особливу увагу приділено формуванню індивідуального авторського стилю, що базується на трансформації фольклорних першоджерел у відповідності до надбань сучасної професіональної музики. Висвітлено новаторські риси музичної мови та архітектоніки на матеріалі кантат, ораторій і Літургій, які об'єднані у тематичні блоки: музика для дітей, тема природи й обрядово-календарний цикл, тема героїчного минулого українського народу та глибинних шарів язичницьких вірувань, сакральні твори. Вперше здійснено комплексний аналіз розглянутих музичних жанрів. Досліджено розвиток композиторської індивідуальності та виділено самобутні риси у творчості Л.Дичко у контексті її цілісного мистецького світогляду, виявлено традиційні, нові, універсальні й індивідуальні елементи музичної мови композитора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-03(4УКР)6-81 Дичко Л. + Щ310.15 +
Шифр НБУВ: РА334415

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Гречуха Н.Г. 
Неоміфологічні тенденції в хоровому мистецтві України 80-90-х років ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Н.Г. Гречуха ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Здійснено панорамний огляд та історико-культурну періодизацію українського хорового мистецтва, визначено культурні передумови виникнення неоміфологічних тенденцій. Уточнено сутність поняття "неоміфологізм" і розкрито специфіку його прояву в контексті хорового мистецтва. Розглянуто естетичні, типологічні та музично-стильові характеристики неоміфологізму та особливості їх інтерпретування в українській хоровій творчості. Висвітлено міфологічно-фольклорні засади української хорової творчості, зокрема, досліджено фольклорно-міфологічну образність, міфологічні архетипи, архетипні образи, міфологічні мотиви, символіку. На підставі музикознавчого аналізу хорової творчості Л.Дичка та Ю.Алжнєва визначено художньо-стильові принципи неоміфологізму, показано особливості міфологічного мислення та світосприйняття композиторів. Запропоновано інноваційний підхід щодо дослідження неоміфологічних хорових творів в аспекті вивчення їх структурно-семантичних рівнів (програмного, образного, жанрового, композиційно-драматургічного, музично-виражального). Доведено важливу роль неоміфологічних тенденцій у розвитку українського хорового мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-03(4УКР)6-712 +
Шифр НБУВ: РА351329

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Кривицька Т.А. 
Різдвяна тема в українській хоровій та сценічній музиці періоду незалежності: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.А. Кривицька ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2008. — 18 с. — укp.

Досліджено прояв семантичних особливостей різдвяних фольклорних хорових і театральних жанрів і переосмислення музичного ряду святкового різдвяного канонічного Богослужіння у професійному музичному мистецтві України періоду незалежності. Проаналізовано музичні твори провідних українських композиторів як найяскравіші, найбільш характерні різножанрові зразки звертання до розкриття різдвяної тематики: фольклорні обробки для хору без супроводу М.Тиможинського, О.Некрасова, Л.Шукайло, Л.Дичко, В.Степурка, Є.Станковича; "Різдвяний тропар" В.Степурка, Різдвяну "Архієрейську Божественну Літургію з нагоди великого Ювілею 2 000 різдва Христового" Св. Іонна Золотоустого В.Камінського та О.Козаренка, а також музично-сценічні твори - "Різдвяне дійство" Л.Дичко та балет "Ніч перед Різдвом" Є.Станковича. На підставі визначення найбільш характерних типологічних ознак різдвяних музичних жанрів здійснено порівняльний аналіз їх опосередкування та трансформації в українському професійному музичному мистецтві періоду незалежності. Досліджено розвиток традиції звертання до жанру фольклорної хорової та інструментальної обробки різдвяних жанрів та вертепно-маланкових дійств у зразках професійного музичного мистецтва України, визначено етапи її еволюції, основні мистецькі й соціальні завдання, зроблено узагальнення з приводу жанрових пріоритетів та їх індивідуального авторського трактування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-03(4УКР)64-414.1 +
Шифр НБУВ: РА357986

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Бойко В.Г. 
Секуляризація православної духовної хорової музики в російській та українській культурі XVII - XXI ст.: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / В.Г. Бойко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено комплексну музично-культурологічну концепцію розвитку та секуляризації православної духовної хорової музики в російсько-українській музичній культурі XVII - XXI ст. Зроблено історичну періодизацію основних етапів розвитку та секуляризації православного духовного хорового мистецтва. Визначено змістовні передумови секуляризації православної духовної хорової музики та її нової сакралізації. Виявлено негативні та позитивні аспекти процесу секуляризації та характер діалогових взаємодій антиномічних явищ "секулярного" та "сакрального". Досліджено становлення хорової культури Харківщини другої половини XIX - початку XX ст. та шляхи її секуляризації. Виявлено чинники впливу "Мусикійської граматики" М.Дилецького на секуляризацію православної духовної музики й оновлено уявлення про жанр хорового концерту в діахронічному та синхронному аспектах даної проблематики. Вперше введено до наукового та практично-виконавського обігу несправедливо забуті хорові твори харківських композиторів-регентів кінця XIX - початку XX ст. (П.І.Кравцова, О.Й.Литинського, П.Н.Толстякова).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.9 + Щ314.1-03(4УКР)4/6 + Щ314.1-03(4РОС)4/6 +
Шифр НБУВ: РА356637

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Коновалова І.Ю. 
Феноменологія музичної обробки (на матеріалі хорових творів українських композиторів XIX - XX ст.): Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / І.Ю. Коновалова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

На базі матеріалів хорових творів українських композиторів XIX - XX ст. здійснено комплексне історико-теоретичне дослідження музичної обробки як феномену культури. Розглянуто феноменологічну специфіку музичної обробки у поняттєво-термінологічному, культурологічному, інтерпретаційному та теоретико-жанровому аспектах. Визначено семантичний взаємозв'язок понять "обробка" і "культура". Виявлено суть музичної обробки / опрацювання як методу музичного мислення, форми художньої інтерпретації та мистецького жанру, що грунтується на творчому переосмисленні первинних музичних текстів. Розглянуто специфіку метаобробки у музиці як системи вторинних жанрів. Визначено її структуру та функції. Обгрунтовано інтерпретаційні та жанрові властивості музичної обробки, зазначено віддзеркалення їх у хоровій обробці. Висвітлено історичний аспект динаміки розвитку хорової обробки та її провідних жанрово-стильових моделей у європейській і вітчизняній музиці. Охарактеризовано основні різновиди хорової фольклорної обробки, репрезентативні для найзначніших етапів розвитку цього жанру в українському музичному мистецтві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712 + Щ314.1-03(4УКР)5/6-712 +
Шифр НБУВ: РА350951

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Васильєва О.В. 
Формування морально-естетичної культури учнівської молоді засобами хорового мистецтва на Слобожанщині (кінець ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Васильєва ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 22 с. — укp.

Вперше проведено комплексне дослідження проблеми формування морально-естетичної культури учнівської молоді засобами хорового мистецтва на Слобожанщині в історичному аспекті. Проаналізовано внесок вітчизняних філософів та педагогів досліджуваного періоду А.Гілярова, Н.Грота, Б.Грінченка, А.Козлова, С.Миропольського, С.Русової, К.Ушинського, А.Чалпанова, Я.Чепіги, П.Юркевича щодо розробки проблеми розвитку морально-естетичної культури молоді. Узагальнено досвід формування морально-естетичної культури учнівської молоді: розглянуто зміст діяльності учнівських хорів, визначено напрями та форми роботи музично-просвітницьких товариств, з'ясовано специфіку підготовки керівників хорів і вчителів співу. Досліджено діяльність музичних, просвітницьких організацій та хорових товариств Слобожанщини, зокрема Харківського товариства любителів хорового співу, Харківського музичного гуртка, Харківського церковно-співочого товариства та Харківського товариства поширення в народі грамотності. Розкрито роль відомих харківських диригентів та діячів мистецтв М.Ведринського, П.Кравцова, О.Літинського, М.Новикова, Н.Сумцової, І.Туровєрова, А.Юр'яна у формуванні морально-естетичної культури слобідського регіону. До наукового обігу введено маловідомі архівні документи та історичні факти, пов'язані з досліджуваною проблемою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Ч33(4УКР5)52 + Щ314.1-03(4УКР)5 + Щ314.1-7 р(4УКР)21-3 +
Шифр НБУВ: РА343797

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Флейчук Х. О. 
Хорова Шевченкіана кінця XX - початку XXI століть: соціокультурний та диригентсько-інтерпретаційний аспекти (на матеріалі хорових творів М. Скорика, В. Камінського): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Х. О. Флейчук ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В. Лисенка. — Л., 2011. — 19 с. — укp.

Вперше у музикознавстві комплексно проаналізовано й узагальнено сучасні тенденції компонування хорових творів на тексти з "Кобзаря". Вперше проаналізовано соціальний контекст функціонування хорової Шевченкіани кінця XX - початку XXI ст. Визначено мистецькі форми популяризації творчості Т. Шевченка, актуальні на сучасному історико-культурному етапі розвитку України. Висвітлено стильову динаміку трактування поезії Т. Шевченка західноукраїнськими композиторами в історичній ретроспективі та з урахуванням виконавської традиції. Запропоновано авторський метод виконавського підходу до сучасних хорових композицій на слова Т. Шевченка, в основу якого покладено герменевтичний аналіз поетичного джерела, що полегшує виявлення закладеної у даних творах композиторської інтенції. Акцентовано увагу на найважливіших методичних та естетичних засадах виконавської інтерпретації хорової Шевченкіани зламу XX - XXI ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-03(4УКР)64-81 + Щ313(4УКР)6-3 Шевченко Т.
Шифр НБУВ: РА381401 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського