Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (23)Книжкові видання та компакт-диски (38)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ310.0/2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Гончаренко П.В. 
Музика як складова духовно-культурного ядра суспільства: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / П.В. Гончаренко ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2008. — 17 с. — укp.

Проведено соціально-філософське дослідження музики як складової духовно-культурного ядра суспільства. Проаналізовано взаємодію об'єктивних і суб'єктивних факторів розвитку музичного мистецтва, роль і місце музики у системі суспільних відносин. Визначено науково-теоретичні основи соціально-фіолософського аналізу феномену мелосу. Висвітлено особливості процесів, шляхом яких мелос як музичний логос одухотворяє життя, активізує в ньому естетичний початок, збагачує повсякденне існування людини, сприяє створеню вищого рівня духовного життя людини та суспільства. Розглянуто музичний смис у аспекті взаємозв'язку традиції та постмодернізму. Проаналізовано суть і особливості музичної комунікативності у духовно-культурному просторі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671.13 + Щ310.0/2 +
Шифр НБУВ: РА361834

Рубрики:

      
2.

Джулай Г.А. 
Музична ментальність: соціально-філософський аналіз: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Г.А. Джулай ; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. — О., 2003. — 24 с. — укp.

Визначено суть понять "ментальність", "музична ментальність", охарактеризовано структуру та зміст музичної ментальності. Відзначено, що її структура містить різні музичні та загальнокультурні пласти духовності певного народу, нації, соціальної групи, окремої особистості, однак універсальну значущість мають компоненти: музичні сприймання, мислення та стереотипи. Значну увагу приділено характеристиці музичної ментальності як об'єкту соціально-філософського дослідження. Розкрито різні погляди на її суть. Стверджено, що музична ментальність зумовлюється соціальними умовами життя суспільства та відображає зміни, які в них відбуваються, а також впливає на ці процеси з застосуванням художніх засобів та детермінується світоглядними та ідеологічними принципами, характерними для певного народу, нації, соціальної групи у відповідну історичну епоху. Зазначено, що музична ментальність формується та розвивається у процесі музично-історичної практики і є продуктом еволюції музичної діяльності, яка відбувається в межах естетичної свідомості. Стверджено, що однією з важливих особливостей музичної ментальності є її інтегруюча суть - здатність поєднувати найсуттєвіші риси культури певного народу, нації, соціальної групи у певний період їх розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671.13 + Ю6*622 + Щ310.0/2 +
Шифр НБУВ: РА328138

Рубрики:

      
3.

Рябініна О.В. 
Музична подія як естетичний феномен: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.08 / О.В. Рябініна ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 36 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз музичної події (МП), визначено чинники естетичної активності музичного розуміння. Показано особливості творення музичного образу, протяжної повноти буття на підставі естетично-інтенціональної інтеграції музикальної суб'єктивності та символічно-звукового цілого. Виявлено темперальність МП як інтеграцію переживань часовості у постаті часу - символічній квінтесенції їх буттєвого змісту, утворюваної естетично дієвими моментами. Проаналізовано образний вимір переживань часу - перевід протяжності в рух, що робить плин естетично відчутним і формує просторову семантику символічного континууму. Показано спосіб, за допомогою якого естетична констатація звучань зумовлює синтез рухомої позиції музичної "присутності" та її семантичного оформлення шляхом проекції змін, відношень подоби та періодичностей у гілетичній конфігурації звукового явища в екзистенціальні переживання ритмічного руху. Визначено роль логіки розвитку в музичній символізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Ю812.453.1 + Щ310.0/2 +
Шифр НБУВ: РА336577

Рубрики:

      
4.

Откидач В.М. 
Рок-музика як соціокультурне явище: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / В.М. Откидач ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 40 с. — укp.

Досліджено історичні, соціокультурні та мистецтвознавчі аспекти фукнціонування рок-музики у світовій художній культурі. Проаналізовано історіографію, причини виникнення й умови формування феномену рок-музики, охарактеризовано основні напрями її функціонування. Розкрито сутність та специфіку, спільні та відмінні ознаки двох типів рок-музикування - зарубіжного та радянського. Визначено зміст та особливості основних соціокультурних констант (молоді та суспільства, молоді та музики, молоді та соціокультурних новацій). Проаналізовано вплив молодіжних рухів 1960-х рр. на процес становлення молодіжної культури та музики. Зроблено висновок, що найважливішим і рушійним фактором розвитку молодіжної культури є стосунки поколінь, розкрито їх надзвичайну роль у становленні молодіжних протестів, нових відносин і нової музики. Визначено специфіку комплексу музично-виразних засобів досліджуваного феномену, проаналізовано їх вплив на емоційний стан слухачів. Доведено, що альтернативний рух у вигляді молодіжної музики мав власну поетичну платформу - рок-поезію, показано її суттєвий вплив на сітовідчуття прихильників рок-музики та зміну ставлення дорослих до багатьох молодіжних проблем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.54 + Щ310.0/2 +
Шифр НБУВ: РА358828

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського