Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (45)Реферативна база даних (1257)Книжкові видання та компакт-диски (5491)Журнали та продовжувані видання (3173)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ10$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 103
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ємельянова Т.В. 
Абстракціонізм в контексті культуротворчих процесів ХХ століття (естетико-мистецтвознавчий аналіз): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Т.В. Ємельянова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 14 с. — укp.

Проведено естетико-мистецтвознавчий аналіз абстракціонізму як непересічного явища культури ХХ ст. Досліджено, що абстрактне мистецтво було відповіддю на принципово нові культуротворчі процеси на межі ХІХ - ХХ ст., серед яких виокремлено низку нетрадиційних філософських ідей - неопозитивізм, психоаналіз, інтуїтивізм, антропософія, - трансформацію науково-технічних досягнень у сферу мистецтва. Проаналізовано художню та теоретичну спадщину В.Кандинського. Описано процес формування творчої індивідуальності митця і виокремлено ті ідеї, які мають вагоме теоретичне значення в розвитку сучасного мистецтва (специфіка творчого процесу, колір як "емоційний тонус" твору, іконографія в мистецтві ХХ ст., синтез мистецтв та синестезія). Висвітлено вплив творчості та теоретичних ідей Кандинського на розвиток українського мистецтва ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.38 + Щ103(0)6-238
Шифр НБУВ: РА319459 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Бонь О.І. 
Академік Олекса Петрович Новицький як історик культури, організатор пам'яткоохоронного та музейного руху: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.І. Бонь ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто найважливіші проблеми, пов'язані з формуванням світоглядних переконань Олекси Петровича Новицького, досліджено його плідну діяльність щодо збереження української історико-культурної спадщини на основі широкого кола джерел, особливо тих, які протягом тривалого часу не використовувались або були недоступними. Особливу увагу приділено діяльності О.П.Новицького стосовно розвитку українського музеєзнавства, а також його науково-організаційній роботі у ВУАН.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)61-8 Новицький + Ч773(4Укр)6-8 Новицький О.П. + Щ101.3-2(4Укр)
Шифр НБУВ: РА311019 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Березіна І.В. 
Архітектурна спадщина України у творчості Наполеона Орди: іконографія та принципи використання: автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / І.В. Березіна ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему охорони та реставрації об'єктів архітектурної спадщини України стосовно пам'яток вітчизняного зодчества, зображених в акварелях і літографіях Наполеона Орди. Систематизовано оригінальні фактологічні матеріали з архівів України, Польщі, Росії та Білорусії. Проаналізовано творчу спадщину художника як унікальне іконографічне джерело, що має велику науково-практичну цінність щодо історико-архітектурної науки, краєзнавства, реставрації та охорони пам'яток архітектури в Ураїні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-8 Орда Н. + Щ103(4УКР)-390 + Щ154.761 +
Шифр НБУВ: РА352634

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Будівництво   
4.

Харитонова А.А. 
Архітектурно-планувальне формування центрів образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.02 / А.А. Харитонова ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто поетапний розвиток об'єктів, що експонують витвори образотворчого мистецтва. Узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід проектування і будівництва виставкових будівель образотворчого мистецтва. Висвітлено соціально-культурні умови, економічні, технічні та художньо-естетичні чинники розвитку центрів образотворчого мистецтва. Проаналізовано містобудівні особливості розміщення центру образотворчого мистецтва. Узагальнено сучасні розробки в області методів та умов експонування предметів образотворчого мистецтва. Описано типи та функціонально-планувальні моделі зі складом і угрупуванням приміщень. Визначено принципи та прийоми архітектурно-композиційної організації будівель центрів образотворчого мистецтва, прийоми містобудівного формування центрів образотворчого мистецтва, а також особливості пристосування будівель різного призначення під музеї та центри образотворчого мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н712.38-022.5 + Щ101.3(4УКР) + Щ110.16 +
Шифр НБУВ: РА340362

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
5.

Ольховик М.В. 
"Бароковий універсалізм" в українському художньому мисленні: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / М.В. Ольховик ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 16 с. — укp.

Розглянуто феномен "барокового універсалізму" в художньому мисленні на основі компаративного аналізу поетики українського Бароко доби Гетьманщини у порівнянні з "першим" і "другим" необароко в українському мистецтві початку і кінця ХХ ст. Реконструйовано естетику бароковості за допомогою відтворення систем художньої образності з архетиповою структурою провідних мотивів, образів і топосів українського барокового дискурсу. Зазначено, що пошук транскультурних комунікацій у вітчизняному мистецькому просторі дозволяє зрозуміти Бароко як метамову українського художнього мислення, завдяки чому забезпечуються його універсалістичні функції у розвитку українського мистецтва. Висвітлено сучасні інтенції українського художньо-естетичного дискурсу, розкрито його "універсалістський" характер за допомогою ключових універсалій та принципів барокової і необарокової естетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.282.11 + Щ103(4УКР)4-211 + Щ103(4УКР)6-211 +
Шифр НБУВ: РА339198

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Борщенко Л.М. 
Витоки і шляхи формування художніх колекцій Луганщини (кін. ХІХ - ХХ ст.): автореф. дис... канд. мистецтвознавства : 26.00.05 / Л.М. Борщенко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено історію зародження, формування та розвитку художніх колекцій на теренах Луганщини кінця XIX - XX ст. На підставі вивчення архівних і бібліографічних джерел, аналізу наявних у регіоні мистецьких збірок, встановлено, що вони за своїм статусом поділяються на державні, відомчі, такі, що існують на громадських засадах, а також приватні (домашні). Показано, що основним центром, де зосереджені твори образотворчого мистецтва, є заснований у 1920 р. Луганський обласний художній музей, в якому зберігається 8 000 творів вітчизняного та зарубіжного мистецтва XVI - XX ст. Велику збірку декоративно-ужиткового мистецтва Луганщини має Музей народної архітектури та побуту НАН України. Наведено інформацію про художні колекції міських і районних історико-краєзнавчих і відомчих музеїв, а також колекції приватних осіб.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ101.11(4УКР-4ЛУГ)6 + Щ101.3-2(4УКР-2ЛУГ)2 +
Шифр НБУВ: РА367093

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Красовська О.О. 
Виховання громадянської самосвідомості страшокласників засобами символіки народного мистецтва України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Красовська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми виховання громадянської самосвідомості старшокласників засобами символіки народного мистецтва України. Актуальність її дослідження зумовлена необхідністю створення нової системи громадянського виховання учнівської молоді, заснованої на ідеї розвитку самосвідомості особистості у незалежній державі. Визначено основні етапи розвитку ідеї громадянського виховання в Україні; обгрунтовано структуру громадянської самосвідомості старшокласників та особливості педагогічного впливу національних та загальнолюдських цінностей, відображених в символіці українського народного мистецтва, на її становлення. Запропоновано науково обгрунтовані та експериментально перевірені основні ланки нової технології виховання громадянської самосвідомості старшокласників засобами символіки народного мистецтва України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.13 + Ю984.54 + Щ103(4УКР)0

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Федоренко С. В. 
Виховання естетичної культури у старшокласників середніх спеціалізованих шкіл мистецтв Великої Британії: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / С. В. Федоренко ; НАПН України, Ін-т пробл. виховання. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто психолого-педагогічну проблему виховання естетичної культури (ЕК) старшокласників середніх спеціалізованих шкіл мистецтв (ССШМ) Великої Британії (ВБ) та впровадження британського досвіду (БД) в освітню практику України. Визначено зміст ЕК особистості в педагогічній теорії ВБ, охарактеризовано особливості організації процесу виховання ЕК старшокласників у британських ССШМ. Проаналізовано подібність та відмінність у підходах британських і вітчизняних учених до визначення поняття "естетична культура" у науково-мистецькій парадигмі сучасної освіти та розкрито його зміст. Узагальнено досвід реалізації змісту, форм і методів виховання ЕК старшокласників у ССШМ ВБ (напрями спеціалізації: виконавчі та візуальні мистецтва, медіа-мистецтва). Проведено порівняльний аналіз програм з мистецьких дисциплін для середніх шкіл ВБ й України. Подано рекомендації щодо використання БД виховання ЕК підлітків в українському освітньому просторі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421,355 + Ч424(4ВЕЛ)714.6 + Щ10 р(4ВЕЛ)2
Шифр НБУВ: РА381919 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Логвіна В.Л. 
Володимир Січинський в науковому, громадському і освітянському житті України та української еміграції (перші десятиріччя - початок 60-х рр. XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Л. Логвіна ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Ф.. — Чернівці, 2007. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу архівних документів, мемуарів, матеріалів періодичних видань, творчої спадщини вітчизняної та зарубіжної історіографії у контексті українського національного відродження досліджено життєвий і творчий шлях діяча визвольних змагань 1917 - 1920 р. в Україні й українській міграції 1920 - на початку 1960-х рр., вченого-історика, мистецтвознавця, архітектора, художника-графіка, педагога В.Ю.Січинського (1894 - 1962). Висвітлено вплив М.Грушевського на формування його наукового світогляду. З'ясовано, що всі праці В.Січинського досліджують та популяризують у світі маловідомі аспекти історії України, національні традиції у різних галузях мистецтва, архітектури, освіти. Визначено місце творчого доробку у сучасній українській історичній науці й обгрунтовано наукову реабілітацію вченого для прийдешніх поколінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4/8=УКР)6-8 Січинський В + Т3(4УКР)52-8 Січинський В. +
Шифр НБУВ: РА348806

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Каленюк О.М. 
Дидактичні засади формування фахових знань у майбутніх учителів образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.М. Каленюк ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблеми формування фахових знань у майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Визначено зміст, форми та методи формування професійних знань студентів залежно від закономірностей придбання професійних знань. Розкрито поняття "художньо-педагогічна освіта", "формування фахових знань","педагогічні технології". Теоретично обгрунтовано науково-методичні та дидактичні умови формування фахових знань у процесі використання сучасних педагогічних технологій. Доведено, що підвищення ефективності формування професійних знань у майбутніх учителів образотворчого мистецтва сприяє впровадженню експериментальної моделі технології формування фахових знань, що враховує сучасні концептуальні ідеї організації вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)3-2 + Ч489.518.5 +
Шифр НБУВ: РА339673

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Турчак Л. І. 
Еволюція образотворчого мистецтва в незалежній Україні: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / Л. І. Турчак ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2011. — 16 с. — укp.

З'ясовано культурно-історичні умови, що спричинили трансформації в художній культурі України. Виявлено тенденції та специфіку розвитку образотворчого мистецтва періоду незалежності. Визначено вплив соціокультурних, економічних, демократичних процесів на стан і перспективи розвитку художньої культури України. Розкрито причини виникнення різноманітних стилів і напрямів в образотворчому мистецтві. Вивчено специфіку появи нових термінів і понять в сучасному образотворчому мистецтві України, зокрема в таких його видах як живопис, графіка, скульптура, декоративне мистецтво.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)64
Шифр НБУВ: РА379289 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Скринник-Миська Д.М. 
Еволюція світоглядно-філософських засад українського образотворчого мистецтва на рубежі XIX - XX ст.: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Д.М. Скринник-Миська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено концептуальні характеристики українського мистецького модерну як стилю мислення та духовно-культурної течії, що засобами образотворчого мистецтва виразили напрям і зміст світоглядно-філософської еволюції у духовному житті України у добу зміни філософської та культурної парадигм у кінці XIX - на початку XX ст. Доведено, що дане перетворення було осмислено та відображено в українській культурі у формі національного варіанта стилю модерн. Зроблено висновок, що інтелектуальна інновація модерну за умов світоглядної кризи полягає у свідомій спробі зберегти цінність і впорядкованість картини світу шляхом накладання універсальної системи значень і логічних схем на художньо-образне світосприйняття. Розкрито вплив ідей провідних філософів XIX - початку XX ст., зокрема, А. Шопенгаура, Ф. Ніцше, З. Фрейда, А. Бергсона, В. Дільтая на світоглядні виміри європейського, зокрема, українського мистецтва даного періоду. Досліджено вплив світоглядної системи романтизму (Новаліса, Л. Тіка, Ф. Шлегеля), на формування ідейних основ мистецького модерну. Виявлено гносеологічний, антропологічний, онтологічний виміри художньо-образного осмислення буття людини в Україні в кінці XIX - на початку XX ст. у їх взаємозв'язку з європейським модерном як цілісним світоглядно-культурним феноменом. Експліковано зміст сформованих модерном концептів: новий образ дійсності, "базова" особистість доби, цілісність особи та цілісність життєвого світу людини, перетворення суспільства засобами "естетичної революції". Доведено, що у добу модерну прагнення відновити зруйновану систему цінностей обумовило підвищення інтересу до міфу як методології художнього конструювання дійсності. Виявлено особливості переосмислення функцій міфу у суспільній свідомості європейців, зокрема, українців XX ст. у контексті нових філософських учень, яке кардинально відрізнялося від класичного підходу до міфології. Розкрито методологічну роль опозиції космос - хаос у символічному реконструюванні світу в світоглядній системі модерну. Показано принципові відмінності вияву даної опозиції в художньо-образній рефлексії мистецтва Західної Європи й України. Встановлено особливості експлікації української ідеї в символічно-образній системі мистецтва модерну. Аргументовано, що український модерн, на відміну від космополітичного європейського, в Україні став еквівалентом національного світоглядного стилю, в якому тісно переплелися національне та сакральне.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)6 + Ю812.283 + Щ103(4УКР)61-239.1 +
Шифр НБУВ: РА362824

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Татарінцева К.В. 
Експертна оцінка художніх різьблених виробів із коштовного каміння: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.19.08 / К.В. Татарінцева ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Розроблено технологічну послідовність та правила експертного оцінювання художніх різьблених виробів з коштовного каміння з використанням товарознавчих підходів. Побудовано класифікацію даних виробів за функціональним призначенням, що забезпечує ефективність порівняння об'єктів оцінки в асортиментному, типологічному аспекті. Доведено, що найбільш вагомими споживними властивостями художніх різьблених виробів з коштовного каміння, що характеризують їх відповідну цінність, є соціальні властивості, які набуваються протягом життєвого циклу товару та є необхідними та достатніми для практичного експертного оцінювання та прогнозування оціночної вартості. Здійснено комплексну експертну оцінку даних виробів. Удосконалено критерії та показники їх експертного оцінювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М771.3 + Щ101.12 + Щ125.708.04 +
Шифр НБУВ: РА336625

Рубрики:

      
14.

Прищенко С.В. 
Естетичні параметри колористичного формотворення в рекламній графіці України: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.03 / С.В. Прищенко ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено проблеми колірної гармонії у сучасній рекламній графіці України. Розкрито закономірності побудови колірних гармонійних сполучень у світовому й українському образотворчому та декоративно-прикладному мистецтві, запропоновано методи колористичного моделювання у рекламному дизайні з використанням засобів комп'ютерної графіки. Досліджено закономірності емоційно-естетичного сприйняття кольору, виявлено залежність враження відчуття гармонійності від співвідношення відтінків за теплохолодністю. Запропоновано нові принципи створення гармонійних сполучень з урахуванням контрасту теплохолодності кольорів. Вперше розроблено змістові аспекти теорії та практики кольору в комп'ютерній графіці, уточнено понятійний апарат. Створено комплексно-системну методику кольорознавства, здійснено її впровадження у навчальний процес ВНЗ на факультетах дизайну та рекламного мистецтва. Вперше застосовано кваліметричний метод для кількісної оцінки естетичної якості рекламної поліграфічної продукції. Виявлено тенденції практичного використання синергетичних можливостей кольору в художньому проектуванні реклами. Наведено рекомендації щодо реалізації запропонованих методів колірного проектування для розв'язання актуальних проблем поліграфічного виробничого процесу й удосконалення викладання фахових дисциплін у системі сучасної дизайн-освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.653(4УКР)6-57 + Щ127.453(4УКР)6-57 + Щ100.57 + Ю814 +
Шифр НБУВ: РА355996

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Ціхонь К.Р. 
Іконографія космосу в європейському християнському мистецтві (від античності до бароко): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / К.Р. Ціхонь ; Львів. акад. мистец. — Л., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто найхарактерніші іконографічні мотиви, пов'язані з космологічною тематикою, створені в період від появи ранньохристиянського мистецтва до кінця XVIII ст. Встановлено, що в ранні часи космос зображали відповідно до моделі, яка була прийнята християнством від античності. Його головною рисою була безпосередня залежність від Бога-Творця. На межі середньовіччя і Нового часу наступає перехід від метафори організму (живого космосу) до метафори механізму. З кінця XIV ст. конкурують між собою два способи опису і пояснення навколишнього світу - раціонально-науковий і гуманістичний, безпосередньо пов'язаний з мистецтвом. Кількість зображень космосу у мистецьких творах поступово зменшується. Функцію "об'єктивної" інформації, яка переважала у середньовічному мистецтві, змінюють суб'єктивні погляди та зростаючий пріоритет індивідуальності художника. У XVIII ст. відмова від зображення космосу в релігійному контексті співпадає з розповсюдженням теорії механіки І.Ньютона.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(0)3-399
Шифр НБУВ: РА312028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Лупій Т.Г. 
Інтеграція західноєвропейських художніх течій в образотворчому мистецтві Львова першої третини ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Т.Г. Лупій ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено інтеграційні процеси в образотворчому мистецтві Львова першої третини ХХ ст. На основі комплексного аналізу стану образотворчого мистецтва виявлено, що основними чинниками, які впливали на його розвиток були художня критика, літературно-мистецькі видання та мистецька освіта, яку львівські художники здобували в західноєвропейських мистецьких центрах. Досліджено характер формування та діяльність численних мистецьких товариств, гуртків, спілок, які діяли у Львові протягом першої третини ХХ ст. Встановлено, що найвиразніше процеси інтеграції з західноєвропейськими художніми течіями виявилися у творчості художників, які входили до складу групи львівських формістів, угруповання "Артес" та Асоціації незалежних українських митців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр-2Лво)61-2 + Щ103(0)61-2
Шифр НБУВ: РА318826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Ковальчук О.В. 
Історія живописного факультету НАОМА і його роль у вихованні мистецьких кадрів та формуванні національної живописної школи України 1917 - 1941 років: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / О.В. Ковальчук ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Висвітлено історію формування живописної школи в Національній академії образотворчого мистецтва та архітектури (НАОМА) як цілісне явище в українській культурі у нерозривному зв'язку з тенденціями розвитку мистецтва. Проаналізовано події малодосліджених періодів. На підставі систематизації архівної та літературної інформації про методи викладання фахових і допоміжних дисциплін створено цілісну картину еволюції методології та факультету живопису НАОМА та її вплив на фаховий рівень студентів. Здійснено порівняльний аналіз дипломних робіт випускників різних років, а також ряду студентських навчальних постановок і курсових завдань з композиції. Проаналізовано ряд живописних творів художників-педагогів і взаємозв'язок їх творчих та педагогічних методів. Показано вплив на формування української школи живопису таких мистецьких течій як бойчукізм, конструктивізм, спектралізм, соціалістичний реалізм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)3 + Щ143(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА327049

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Денисюк О.Ю. 
Краківська академія мистецтв у контексті українсько-польських мистецьких взаємин у 20 - 30-х роках ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / О.Ю. Денисюк ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Досліджено українсько-мистецькі взаємини у Краківській академії мистецтв (КАМ) у 1920 - 1930-ті рр. Проведено комплексне вивчення даної проблематики. Введено до наукового обігу значну кількість першоджерл, з'ясовано невідомі раніше факти з життя та творчості українських митців, репродукції їх картин. На підстві аналізу розкрито характер українсько-польських художніх зв'язків. Установлено імена всіх українських студентів КАМ, розкрито зміст їх навчання. Висвітлено творчу та громадську діяльність в академії, участь у мистецьких організаціях. Зазначено, що Краківська академія мистецтв у 1920 - 1930-х рр. була важливою об'єднавчою ланкової культур двох сусідніх народів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4ПОЛ)61-183(4УКР) + Щ10е(4ПОЛ-2КРА) л1 +
Шифр НБУВ: РА349500

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Рибалко С.Б. 
Культурно-естетичні універсалії класичної Японії та їх відбиття в образотворчому мистецтві доби Токугава (живопис, графіка): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / С.Б. Рибалко ; Харк. держ. Акад. культури. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто основний комплекс ідей, що формувався під впливом синтоїстських вірувань, буддизму, даосизму, конфуціанства і суттєво вплинув на формування культурних і естетичних стереотипів японців. Визначено генетичний зв'язок сюжетно-тематичного репертуару доби Токугава з класичною поетичною творчістю. Проаналізовано вплив писемності на формування художньої культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(5Япо)4 + Ю812.451.4
Шифр НБУВ: РА315589 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Золотухіна Н.А. 
Культурно-стильова своєрідність образа кримської природи: автореф. дис... канд. культурології: 26.00.01 / Н.А. Золотухіна ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено художньо-стильові модуси в образі кримської природи у творчості художників XIX - XX ст. Розглянуто проблему зв'язку культури та людини, людини та природи як першої, основної форми буття. Розкрито значення категорії художнього образу. Обгрунтовано тезу, згідно з якою художньо-стильові модуси - основа формування цілісної художньої системи освоєння світу. Увагу приділено образу Криму у творчості українських і російських художників - значному явищу у культурному полі України (І. Айвазовського, С. Свєтославського, С. Васильківського, В. Орловського, І. Труша, А. Куінджі, К. Богаєвського, М. Волошина). Розглянуто новаторство Ф. Васильєва та О. Купріна у створенні символічного образу кримської природи. Обгрунтовано ролі М. Самокиша, організатора школи кримського образотворчого мистецтва та М. Барсамова, першого дослідника кримського пейзажного живопису як провідні. Розглянуто творчі портрети видатних кримських художників, а саме: Ф. Захарова, Я. Басова, В. Толочка, В. Бернадського. На підставі аналізу робіт Ф. Захарова зроблено висновок щодо синтезу реалізму й імпресіонізму в його художній картині світу, розкрито глибокий зв'язок Людини та Природи. Обгрунтовано художньо-стильове різноманіття творчого методу Я. Басова, романтичний модус його акварелей. На підставі культурологічного аналізу творчості В. Толочка та В. Бернадського розкрито гуманістичний характер їх образного світу, основою якого є художня правда, її запропоновано розглядати як синонім краси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР-6Крм)5/6-390 + Щ147.63(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА366347

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського