Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (119)Книжкові видання та компакт-диски (139)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.352.25$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5 - 8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано педагогічні умови виховання в учнів підліткового віку культури спілкування засобами мовного етикету. Визначено критерії та показники рівнів вихованості комунікативної культури. Розроблено організаційно-педагогічну модель виховання культури спілкування підлітків засобами мовного етикету. Встановлено й експериментально апробовано методику діагностики рівнів вихованості школярів. Розглянуто, що матеріали дослідження впроваджено в даному й апробованому факультативному курсі "Морально-духовні скарби українського й англійського мовного етикету", який запроваджено в межах організаційно-педагогічної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5-8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаївський державний університет ім. В. О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с.: a-рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Удовицька С. В. 
Виховання гідності молодших підлітків у позаурочній діяльності загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / С. В. Удовицька ; Ін-т пробл. виховання НАПН України. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Розроблено критерії оцінювання та показники сформованості гідності. Здійснено й експериментально перевірено структурно-функціональну модель виховання гідності молодших підлітків загальноосвітньої школи у позаурочній діяльності та педагогічні умови, які сприяють підвищенню ефективності виховання гідності молодших підлітків, до яких віднесено: діалогічну взаємодію педагогів і батьків у контексті даної духовної цінності; оптимізацію відповідних форм і методів; організаційно-методичну підготовку педагогів загальноосвітніх шкіл щодо здійснення діяльності, спрямованої на виховання гідності; перебудову оцінної діяльності педагогів для досягнення даної мети. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови виховання гідності, які сприяють позитивним змінам у ставленні школярів щодо моральної діяльності та визначено шляхи організації позаурочної виховної діяльності з виховання гідності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ч421.38
Шифр НБУВ: РА376417 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Гаряча С.А. 
Виховання основ етичної культури молодших школярів у навчально-виховному процесі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / С.А. Гаряча ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Уточнено сутність і структуру основ етичної культури (ОЕК), розглянуто базові етичні цінності, які є визначальними у вихованні ОЕК у молодших школярів. Розроблено критерії та показники, виявлено рівні вихованості ОЕК молодших школярів у навчально-виховному процесі. Визначено педагогічні умови оптимізації виховання ОЕК молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА372419 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Дяченко О. О. 
Виховання у молодших школярів шанобливого ставлення до людей: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. О. Дяченко ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито соціально-педагогічні причини непошани дітей до оточуючих і проаналізовано стан сформованості шанобливого ставлення до людей у сучасній початковій школі. Розглянуто сутність і структуру поняття "шанобливе ставлення". Визначено компоненти, показники та рівні вихованості у дітей шанобливого ставлення до людей. Обгрунтовано педагогічні умови, спрямовані на формування у молодших школярів шанобливого ставлення до людей. Розроблено методику виховання у молодших школярів шанобливого ставлення до людей. Виокремлено етапи експериментальної роботи: пропедевтичний, когнітивно-збагачувальний, репродуктивно-діяльнісний, креативно-діяльнісний. Встановлено позитивну динаміку розвитку у молодших школярів експериментальних груп шанобливого ставлення до людей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА371438 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Павелко І.І. 
Гуманістична спрямованість спілкування як умова подолання агресивних тенденцій у підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.І. Павелко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Запропоновано особистісно-комунікативний підхід для вивчення та формування гуманістичної спрямованості міжособистісного спілкування. Розроблено концептуальну модель проявів і взаємовпливів гуманістичних інтенцій і агресивних тенденцій у міжособистісному спілкуванні підлітків. Визначено психологічні критерії прояву у ньому цих інтенцій і тенденцій. Обгрунтовано формулу кількісної оцінки типу взаємозв'язку між гуманістичними інтенціями й агресивними тенденціями у спілкуванні. Виявлено конструктивні (гуманістично-діалогічну, компромісну) і деструктивну (конфліктно-агресивну) стратегії партнерів у міжособистісному спілкуванні. Розроблено й експериментально перевірено ефективність програми та методики формування гуманістичної спрямованості даного спілкування за умов формувального експерименту. Зміст і методику навчально-розвивальної програми побудовано відповідно до концептуальної моделі проявів і взаємовпливів гуманістичних інтенцій у міжособистісному спілкуванні підлітків і принципів особистісно-комунікативного підходу. Запропоновано психолого-педагогічні рекомендації психологам, вчителям, які визначають шляхи розвитку гуманістичної спрямованості спілкування як умови подолання або врівноваження агресивних тенденцій у міжособистісному спілкуванні підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-994 + Ю983.402.2 + Ч421.352.25 +
Шифр НБУВ: РА351708

Рубрики:

      
7.

Мельник С. А. 
Інтегрований урок як засіб формування загальнокультурної компетентності учнів основної школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / С. А. Мельник ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено суть понять "компетентність", "загальнокультурна компетентність", розкрито роль і значення інтегрованого уроку для формування загальнокультурної компетентності учнів основної школи. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови впровадження інтегрованого уроку як засобу формування загальнокультурної компетентності учнів основної школи: забезпечення добору змісту інтегрованих уроків; оволодіння учнями на інтегрованих уроках культурними традиціями як засобом збереження, передачі та відтворення культурної спадщини свого народу з метою формування в них емоційно-ціннісного ставлення щодо опанування загальної культури. Доведено, що дотримання визначених умов посилює ефективність інтегрованого уроку як засобу формування загальнокультурної компетентності учнів основної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.5 + Ч421.352.25
Шифр НБУВ: РА376509 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Яцюк Н.О. 
Особливості моральної рефлексії в молодшому шкільному віці: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Яцюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості моральної рефлексії у молодшому шкільному віці. Проаналізовано теоретичні підходи до розуміння рефлексії у філософії та психології. Визначено специфіку одного з її видів - моральної рефлекції. Обгрунтовано її значення як провідного психологічного механізму саморегуляції поведінки. Узагальнено результати досліджень вікових особливостей молодших школярів, що є передумовами формування моральної рефлексії у цьому віці. Виявлено критерії, показники та рівні її розвитку та типи саморегуляції поведінки у молодшому шкільному віці. Висвітлено зв'язок між рівнями розвитку моральної рефлексії та типами саморегуляції поведінки молодших школярів. Обгрунтовано й апробовано програму психолого-педагогічного супроводу даного розвитку в молодших школярів, що передбачає наявність рефлексивних компонентів у навчально-виховному процесі та організації спеціальних занять.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.1 + Ю701.23 + Ч421.352.25 +
Шифр НБУВ: РА356831

Рубрики:

      
9.

Хом'як А. П. 
Педагогічні технології формування комунікативної компетентності старшокласників у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / А. П. Хом'як ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито суть і структурну будову поняття "комунікативна компетентність". Визначено психолого-педагогічні умови та шляхи використання потенціалу предметів гуманітарного циклу в формуванні комунікативної компетентності. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено ефективність нової педагогічної технології формування комунікативної компетентності старшокласників. Виявлено специфічні особливості педагогічної технології підготовки учнів щодо іншомовного спілкування. Експериментально доведено ефективність даних педагогічних технологій, їх доцільність використання у навчально-виховному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш143.21-912.33
Шифр НБУВ: РА372280 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Груша Л.О. 
Педагогічні умови виховання емоційної культури дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.О. Груша ; Акад. пед. наук України. — К., 2009. — 22 с. — укp.

Вперше визначено педагогічні умови виховання у дітей молодшого шкільного віку емоційної культури. Визначено зміст емоційної культури дітей молодшого шкільного віку, під якою розуміємо особистісне утворення, що репрезентується осмисленістю емоцій, ареалом переживань, усталеною орієнтацією особистості в процесі індивідуальної життєдіяльності на загальноприйняті способи їх вираження, і її структурні компоненти. Визначено критерії та показники сформованості емоційної культури дітей. Встановлено низький, середній, високий рівні сформованості структурних компонентів даної культури дітей молодшого шкільного віку. Охарактеризовано виявлені типи емоційної культури ("незбалансовано-індиферентний", "збалансовано-ситуативний", "незбалансовано-стійкий", "незбалансовано-ситуативний", "збалансовано-стійкий"). З'ясовано роль вчителів початкових класів і батьків молодших школярів у процесі виховання емоційної культури. Розроблено модель виховання у дітей молодшого шкільного віку емоційної культури. Визначено та перевірено дієвість педагогічних умов та ефективність форм і методів виховання у дітей молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ч421.331.1 + Ю983.521 +
Шифр НБУВ: РА368636

Рубрики:

      
11.

Разорьонова М. В. 
Підготовка майбутніх вчителів іноземної мови до діагностики та корекції рівня комунікативної культури в школярів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / М. В. Разорьонова ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито поняття "комунікативна культура школяра". Розроблено її узагальнену структурно-рівневу модель. Визначено головні вимоги до діяльності вчителя щодо діагностики та корекції рівня сформованості комунікативної культури в учнів. Обгрунтовано структуру, визначено критерії та показники готовності. Розроблено й експериментально перевірено систему підготовки майбутніх вчителів іноземної мови до діагностики та корекції рівня комунікативної культури школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913 + Ч421.352.25
Шифр НБУВ: РА371807 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Васильєва Р.Ю. 
Підготовка майбутніх учителів до формування безпечної поведінки підлітків у позаурочній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Р.Ю. Васильєва ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено педагогічні умови підготовки вчителів до формування безпечної поведінки підлітків, розроблено технологію їх реалізації в процесі вивчення дисциплін "Безпека життєдіяльності", "Основи охорони праці", спецкурсу "Підготовка майбутніх учителів до формування безпечної поведінки підлітків у позаурочній діяльності" з використанням сучасних освітніх тенденцій і активних методів навчання. Розглянуто критерії та рівні підготовки під впливом реалізованих педагогічних умов і особистісних характеристик майбутніх учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.352.25 + Ч421.385
Шифр НБУВ: РА372437 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Петухова Т. А. 
Підготовка майбутніх учителів до формування культури безпеки життєдіяльності в учнів основної школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. А. Петухова ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано, розроблено й експериментально перевірено методику підготовки майбутніх вчителів до формування культури безпеки життєдіяльності в учнів основної школи. Визначено педагогічні умови підготовки майбутніх вчителів до формування культури безпеки життєдіяльності в учнів основної школи. Запропоновано визначення поняття "культура безпеки життєдіяльності". Конкретизовано значення спецкурсу "Психолого-педагогічні основи культури безпеки життєдіяльності" у професійній підготовці майбутніх вчителів. Систематизовано та доповнено навчально-методичне забезпечення навчальної дисципліни "Безпека життєдіяльності" щодо сучасних наукових теоретичних уявлень про безпеку життєдіяльності та пріоритетів державної політики в галузі освіти. Уточнено найважливіші періоди розвитку безпеки життєдіяльності як науки. Встановлено поняття "безпека життєдіяльності" та вдосконалено теоретико-методологічні підходи до проблеми навчання з безпеки життєдіяльності у ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.251 + Ч489.511.203 + Ц99 р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА377068 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Чорній М. М. 
Підготовка майбутніх учителів до формування міжособистісних взаємин в учнівському колективі підлітків: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / М. М. Чорній ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено сутність поняття "міжособистісні взаємини" та подано їх структуру, проаналізовано роль в особистісному зростанні підлітків. Досліджено стан професійної готовності майбутніх вчителів до формування міжособистісних взаємин в учнівському колективі підлітків. Охарактеризовано технології формування оптимальних міжособистісних взаємин у підлітковому колективі школярів. Розроблено модель і визначено структурні компоненти системи професійної підготовки майбутніх вчителів до організації міжособистісних взаємин в учнівському колективі: загальні та специфічні принципи, методологічні підходи, єдність теоретичної та практичної підготовки, методи та форми підготовки, орієнтаційний, навчально-моделювальний і результативно-коригувальний етапи підготовки, педагогічні умови реалізації системи, критерії та показники рівнів сформованості готовності, де кінцевим результатом є сформованість ціннісно-мотиваційного, когнітивного та функціонально-технологічного компонентів готовності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.352.25
Шифр НБУВ: РА377754 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Яковенко-Глушенкова Є.В. 
Підготовка майбутніх учителів-філологів до формування культури поведінки молодших школярів у поліетнічному середовищі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Є.В. Яковенко-Глушенкова ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано рівень дослідженості проблеми в педагогічній теорії та практиці вищої школи. Уточнено зміст понять "культура поведінки молодших школярів", "уміння формувати культуру поведінки молодших школярів", "поліетнічне середовище". Визначено критерії та рівні розвитку у майбутніх учителів-філолгів умінь формувати культуру поведінки молодших школярів у поліетнічному середовищі. Розроблено авторську методику, діагностичну карту-схему розвитку у майбутніх учителів-філологів умінь формувати культуру поведінки майбутніх школярів у поліетнічному середовищі. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено модель підготовки майбутніх учителів-філологів до формування культури поведінки молодших школярів у поліетнічному середовищі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ч421.352.25 + Ч421.352.25 + Ч421.352.25
Шифр НБУВ: РА368087

Рубрики:

      
16.

Осика О.В. 
Психологічні особливості мотивації моральної поведінки молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Осика ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему мотивації моральної поведінки у молодших школярів. Розкрито суть і характерні особливості моральної поведінки, розглянуто її моделі та структуру. Проаналізовано різні підходи до дослідження мотивації моральної поведінки учнів. Виявлено основні типи мотивації поведінки (стійкий альтруїстичний, нестійкий альтруїстичний, нестійкий егоїстичний, стійкий егоїстичний, з визначеною мотивацією), характерні для вихованців початкової школи. Установлено взаємозв'язок між моральною поведінкою молодших школярів, якостями їх особистості та певними соціальними чинниками. Розроблено систему психологічних засобів, застосування яких сприяє розвитку альтруїстичної мотивації поведінки молодших школярів. Запропоновано програму формування даної мотивації, яка дозволяє розвинути свідоме ставлення дитини до норм моралі та значою мірою скоротити кількість аморальних вчинків в її поведінці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-723 + Ю983.402.1 + Ч421.352.25 +
Шифр НБУВ: РА350130

Рубрики:

      
17.

Широкорадюк Л.А. 
Психолого-педагогічні причини лихослів'я та особливості його прояву у шкільному середовищі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.А. Широкорадюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Проаналізовано психологічну природу лихослів'я, запропоновано варіанти класифікації лихослів'я. Встановлено, що найбільш дошкульними та образливими є лихослів'я, які знецінюють природні, душевно-духовні, власне суб'єктні властивості людини. Кількісний та якісний аналіз емпіричних даних дозволив встановити особливості прояву лихослів'їв у шкільному середовищі та у сім'ї. З'ясовано ситуації, що провокують поширення лихослів'я серед учнів. На підставі результатів психодіагностичного дослідження встановлено залежність інвективної поведінки від індивідуально-психологічних особливостей досліджуваних (агресивності, тривожності, способу реагування у конфліктній ситуації, емпатії). Теоретично обгрунтовано і апробовано методичні засоби профілактики та корекції лихослів'їв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ч421.352.25
Шифр НБУВ: РА316863 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Тернопільська В.І. 
Система виховання соціально-комунікативної культури учнів загальноосвітньої школи у позаурочній діяльності: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.07 / В.І. Тернопільська ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 41 с. — укp.

Досліджено теоретичні засади та сучасні підходи щодо виховання соціально-комунікативної культури учнів загальноосвітньої школи у позаурочній діяльності. Розкрито сутність і структуру поняття "соціально-комунікативна культура учня". Обгрунтовано систему виховання соціально-комунікативної культури учнів загальноосвітньої школи у позаурочній діяльності. Розкрито змістову структуру соціально-комунікативної культури у єдності когнітивного, емоційно-ціннісного, праксичного компонентів, визначено критерії, показники та рівні її сформованості в учнів загальноосвітньої школи. Побудовано модель системи виховання соціально-комунікативної культури школярів у позаурочній діяльності, проаналізовано взаємозв'язки між її компонентами й обгрунтовано педагогічні умови реалізації. Розглянуто сучасні технології виховання соціально-комунікативної культури учнів у позаурочній діяльності. Зроблено висновок, що підвищенню ефективності її виховання у школярів сприяють такі умови: впровадження у виховний процес змодельованих організаційно-педагогічних форм міжособистісної взаємодії та спілкування, які спонукають учнів до свідомого прояву соціально-комунікативної культури у щоденній життєдіяльності; формування у педагогів техніки виховання соціально-комунікатиної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.38 + Ч421.352.25 + Ч312 +
Шифр НБУВ: РА369147

Рубрики:

      
19.

Губа О.А. 
Соціально-педагогічні умови формування комунікативних якостей молодших школярів в аматорському театральному колективі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.А. Губа ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему формування та розвитку комунікативних якостей у дітей молодшого шкільного віку, обгрунтовано шляхи активізації даного процесу засобами аматорського театрального мистецтва. Розкрито сутність комунікабельності, розглянуто взаємозв'язок між поняттями "комунікація" та "спілкування", доведено суттєву роль спілкування як одного з визначальних чинників формування особистості дитини. Розкрито можливості аматорських театральних колективів у процесі соціалізації молодших школярів, що мають комунікативні проблеми. Встановлено критерії та рівні сформованості комунікативних якостей у дітей контрольних та експериментальних груп. Проаналізовано проблеми міжособистісних контактів у дітей молодшого шкільного віку на сучасному етапі. Запропоновано методику проведення занять у дитячих аматорських театральних колективах. Розроблено та впроваджено у навчально-виховний процес комплексну цільову програму, створену на базі використання ігрових вправ, спрямованих на зняття м'язового та психологічного напруження, формування навичок міжособистісного спілкування, зміцнення самооцінки, творчу самореалізацію та всебічний розвиток дитини. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ч421.385.351.4 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА357483

Рубрики:

      
20.

Матяш-Заяц Л.П. 
Соціально-психологічні чинники виникнення міжособистісних конфліктів у ранньому юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.П. Матяш-Заяц ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Здійснено теоретичне обгрунтування й емпіричне вивчення соціально-психологічних чинників виникнення міжособистісних конфліктів у ранньому юнацькому віці. Розроблено й впроваджено тренінгову програму формування конфліктної компетентності сучасної молоді. Виявлено, що основний вплив на виникнення міжособистісних конфліктів у ранньому юнацькому віці має властивий особистості індивідуальний стиль спілкування, а також рівень конфліктності, взаємопов'язаний з іншими індивідуально-психологічними особливостями, та соціальний статус особистості у групі. Доведено, що значна кількість юнаків проявляє схильність до авторитарного стилю спілкування, прагне домінування, схильна до вибору компромісного стилю поведінки за конфліктних ситуацій, має недостатньо розвинені комунікативні й організаторські уміння, низький рівень саморегуляції у процесі спілкування, середній рівень конфліктності та високий рівень тривожності. Зазначено, що найбільш властивою формою агресивних реакцій є вербальна агресія. Більшість юнаків і дівчат мають низький соціальний статус у групі. Виявлено психолого-педагогічні умови запобігання й успішного розв'язання міжособистісних конфліктів у ранньому юнацькому віці, а саме: підвищення конфліктної компетентності особистості, оволодіння системою знань про закономірності сприймання людьми один одного у процесі спілкування, формування уміння адекватно виражати власні емоції та почуття, гнучкості у міжособистісній взаємодії, розширення самоусвідомлення. Розроблено й апробовано тренінгову програму формування конфліктної компетентності молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.04 + Ю983.402.3 + Ч421.352.25 +
Шифр НБУВ: РА340642

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського