Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (39)Реферативна база даних (5439)Книжкові видання та компакт-диски (7025)Журнали та продовжувані видання (1822)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 803
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Бовть О.Б. 
Агресивні реакції та шляхи їх корекції в молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Б. Бовть ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 18 с.: рис. — укp.

Досліджено психологічні особливості агресивних дітей молодшого шкільного віку. Проаналізовано підходи різних психологічних шкіл до трактування природи та детермінації агресії. Розкрито зміст поняття "агресивні реакції". Розглянуто основні фактори, які обумовлюють дані реакції молодших школярів. За результатами кореляційного, кластерного та факторного аналізів виділено психологічний симптомокомплекс особливостей молодших школярів, схильних до агресивних реакцій, описано його зміст. Надано методичні рекомендації щодо профілактики агресивної поведінки школярів і розроблено психологічний тренінг корекції даної поведінки, оцінено його ефективність. Виявлено статистично вірогідну позитивну динаміку в експериментальній групі після тренінгу за більшістю показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.311.1 + Ю983.402.1-81
Шифр НБУВ: РА313448 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Ткачова Н.О. 
Аксіологічні засади педагогічного процесу в сучасних загальноосвітніх навчальних закладах: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Н.О. Ткачова ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2007. — 44 с. — укp.

Проаналізовано філософські, психологічні, соціологічні, педагогічні праці з питань щодо цінностей та організації педагогічного процесу. Розроблено концепцію впровадження аксіологічного підходу до педагогічного процесу загальноосвітнього навчального закладу як цілісної системи. Висвітлено взаємозв'язок і взаємозумовленість між аксіологічним та іншими методологічними підходами до організації педагогічного процесу у шкільному закладі, а саме, системним, синергетичним, культурологічним, особистісно-діяльнісним, компетентнісним і акмеологічним. Теоретично обгрунтовано систему ціннісно-зорієнтованого педагогічного процесу у шкільних закладах. Проаналізовано її структурні компоненти. Визначено провідні напрями, які забезпечують ефективне фукціонування педагогічного процесу за аксіологічними засадами. Визначено й обгрунтовано систему провідних освітніх цінностей для сучасної шкільної освіти. Розроблено модель змісту науково-методичного забезпечення функціонування цілісного педагогічного процесу за зазначеними засадами, експериментально перевірено її ефективність. Визначено критерії та показники ефективності реалізації системи такої організації даного процесу у загальноосвітніх школах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.2 + Ч421.3 +
Шифр НБУВ: РА348907

Рубрики:

      
3.

Барліт О.О. 
Аксіологічні засади ставлення школярів до природи у вітчизняній педагогічній теорії та практиці (кінець XIX - початок XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Барліт ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено педагогічну проблему вдосконалення сучасної системи екологічної освіти школярів на основі інтеграції прогресивних здобутків вітчизняної педагогічної теорії та практики кінця XIX - початку XX ст. у навчально-виховний процес. На підставі ретроспективного аналізу педагогічних концепцій вітчизняних науковців розвинуто педагогічну модель формування аксіології природи (О. Герд, М. Сумцов), грунтуючись на етнокультурній варіативності й інвайронментальних чинниках (С. Русова, І. Стешенко), етико-естетичних і психологічних механізмах єднання людини з природою (Б. Грінченко, М. Грот). Доведено необхідність застосування аксіологічного підходу як продукту синтезу наукового філософського, педагогічного, психологічного, культурологічного знання, що передбачає взаємодію всіх суб'єктів освіти та їх ставлення до світу за етичними принципами, доповнює простір навчання та виховання ціннісними настановами та відкриває можливості для етноантропологічного спрямування екологічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА362803

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Бичук О.І. 
Біомеханічний контроль постави учнів у процесі фізичного виховання: Автореф. дис... канд. наук з фізичного виховання та спорту: 24.00.02 / О.І. Бичук ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2001. — 20 с. — укp.

Вивчено закономірності формування геометрії мас тіла школярів, досліджено динаміку зміни біодинамічних характеристик їх тіла та пружно-в'язких властивостей скелетних м'язів, які беруть участь у регуляції ортоградного положення тіла, вивчено біомеханічні особливості формування вертикальної пози. Запропоновано методи біомеханічного контролю постави школярів, розроблено дидактичну програму профілактики порушень постави, перевірено їх ефективність у процесі профілактики порушень постави. Наведено таблиці оцінок фізичного розвитку учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ч510.912.1
Шифр НБУВ: РА314867 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Шаповалова Т.Г. 
Валеологічне виховання старших підлітків у позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Г. Шаповалова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему валеологічного виховання старших підлітків у позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного профілю. Визначено концепцію особистісно-зорієнтованого підходу до виховання на основі валеологічного виховання старших підлітків. Вивчено теоретичні засади та практичний стан даної проблеми. Проаналізовано ефективність організаційно-педагогічних умов, змісту, форм та методів формування валеологічної культури. Описано особистісно зорієнтовану модель формування валеологічної культури старших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.34 + Ч421.385.2 +
Шифр НБУВ: РА342706

Рубрики:

      
6.

Островська К.О. 
Взаємозв'язок образу "Я", самооцінки і ціннісних орієнтацій молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / К.О. Островська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально виявлено залежність вибору змістових характеристик ціннісних орієнтацій молодшими школярами від різних показників їх самооцінки та індивідуально-особистісних характеристик. Виділено чотири типи особистості учнів молодших класів на основі вибору ними пріоритетних цінностей. Розроблено програму діяльності шкільного психолога стосовно розвитку самосвідомості молодшого школяра.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.02 + Ю952.2-734 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА323644

Рубрики:

      
7.

Кривошея Т.М. 
Взаємозв'язок розумової і естетичної діяльності в навчально-виховному процесі школи I ступеня: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.М. Кривошея ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2003. — 22 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано психолого-педагогічні передумови взаємозв'язку розумової та естетичної діяльності, визначено рівні та критерії продуктивності розумової діяльності учнів початкових класів та розгортання їх естетичної реакції у межах розумової діяльності, виділено педагогічні умови та розроблено модель реалізації взаємозв'язку розумової та естетичної діяльності, експериментально перевірено шляхи реалізації даного взаємозв'язку у навчально-виховному процесі школи I ступеня. Описано способи діагностики кореляційної залежності результатів розумової та естетичної діяльності учнів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.355 +
Шифр НБУВ: РА326265

Рубрики:

      
8.

Варенко В.М. 
Вивчення творчості українських письменників ХІХ - початку ХХ століття як засіб формування християнських моральних цінностей у старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.М. Варенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Визначено критерії сформованості вмінь і навичок, а також рівні розробки християнських моральних цінностей у старшокласників під час вивчення ними життєпису певного українського письменника, аналізу художнього твору чи образу-персонажа та виконання інших навчальних завдань. Визначено психолого-педагогічні та методичні умови формування й удосконалення в учнів відповідних умінь. Розроблено й експериментально перевірено теоретично обгрунтовану систему експериментальних уроків, спрямованих на формування християнських моральних цінностей на уроках української літератури. Удосконалено відповідні уміння та навички у старшокласників засобами літератури на основі цілеспрямованих форм і методів роботи на уроці традиційного й інноваційного характеру. З'ясовано, що запропонована методика значно підвищує рівень сформованості морально-етичних цінностей у старшокласників, сприяє їх духовному розвитку як особистості. Відзначено, що така система дозволяє створити умови для гармонійного саморозвитку і самовдосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5 р20 + Ч421.352 +
Шифр НБУВ: РА340862

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5 - 8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано педагогічні умови виховання в учнів підліткового віку культури спілкування засобами мовного етикету. Визначено критерії та показники рівнів вихованості комунікативної культури. Розроблено організаційно-педагогічну модель виховання культури спілкування підлітків засобами мовного етикету. Встановлено й експериментально апробовано методику діагностики рівнів вихованості школярів. Розглянуто, що матеріали дослідження впроваджено в даному й апробованому факультативному курсі "Морально-духовні скарби українського й англійського мовного етикету", який запроваджено в межах організаційно-педагогічної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Столітенко 
Виховання в учнів 5-7 класів позитивного ставлення до занять фізичною культурою: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Євгеній Володимирович Столітенко ; Інститут проблем виховання АПН України. — К., 2002. — 21 с.: рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354
Шифр НБУВ: РА321839

Рубрики:

      
11.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5-8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаївський державний університет ім. В. О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с.: a-рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Кузьменко В.Ю. 
Виховання в учнів 8 - 9 класів здорового способу життя: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.Ю. Кузьменко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Вперше визначено та науково обгрунтовано педагогічні умови виховання здорового способу життя старших підлітків засобами фізичної культури. Розроблено й теоретично обгрунтовано зміст, форми і методи виховання в учнів VIII - IX класів здорового способу життя в процесі фізкультурно-оздоровчої роботи. Уточнено критерії, показники і рівні сформованості здорового способу життя старших підлітків, встановлено взаємозв'язок здорового способу життя і занять фізичною культурою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 +
Шифр НБУВ: РА327077

Рубрики:

      
13.

Тадєєва І.М. 
Виховання в учнів молодших класів гуманних якостей в процесі вивчення предметів гуманітарного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.М. Тадєєва ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2004. — 21 с. — укp.

Визначено зміст поняття "гуманність" як інтегральної якості особистості, основними структурними компонентами якої є мотиваційно-ціннісні установки та сукупність відповідних знань і умінь. Встановлено критерії та рівні сформованості гуманних якостей учнів початкової школи. Обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови, що сприяють активізації даного напряму виховного процесу. Доведено позитивний вплив таких чинників, як посилення гуманістичної спрямованості викладання предметів гуманітарного циклу з метою осмислення гуманістичних понять, трансформації їх у погляди, переконання та звички на формування гуманних якостей молодших школярів. Обгрунтовано необхідність гармонізації змісту, форм і методів навчання з метою вивчення предметів гуманітарного циклу, виявлено їх виховний потенціал. Встановлено доцільність залучення учнів до гуманної діяльності з метою збагачення їх досвідом гуманістичної поведінки. Проаналізовано результати виховного впливу та його коректування в процесі формування гуманних якостей учнів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА333982

Рубрики:

      
14.

Лавроненко О.М. 
Виховання в учнів початкових класів гуманістичних цінностей у позаурочній діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.М. Лавроненко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

З використанням особистісно орієнтованого підходу й аксіологічного вчення, як домунювальної філософської ідеї висвітлено проблему виховання в учнів початкових класів гуманістичних цінностей у позаурочний час. Здійснено наукову інтерпретацію поняття "гуманістичні цінності". Досліджено педагогічні умови, зміст, форми та методи ефективного виховання в молодших школярів гуманістичних цінностей. Розроблено, експериментально апробовано та запропоновано інтегровану програму даного виховання "Виховуємо гуманну особистість". На підставі одержаних у процесі експериментального дослідження позитивних результатів, проведеного з метою апробації інтегрованої програми виховання в учнів початкової шоли гуманістичних цінностей, показано її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16 + Ч421.38 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА358357

Рубрики:

      
15.

Магрламова К. Г. 
Виховання в учнів ціннісного ставлення до природи як складової природоохоронної роботи в основній школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / К. Г. Магрламова ; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. — Умань, 2011. — 20 с. — укp.

Уточнено змістові характеристики понятійно-категоріального апарату дослідження, визначено сутність поняття "виховання в учнів ціннісного ставлення до природи як складової природоохоронної роботи в основній школі". Розглянуто сутнісні характеристики специфічних принципів, організаційно-методичних умов виховання в учнів ціннісного ставлення до природи та доведено педагогічну ефективність інтегрування навчально-виховного матеріалу, його диференціації, застосування міжпредметного та діяльнісного підходу до конструювання та реалізації змісту екологічного виховання учнів основної школи. Систематизовано форми та методи виховання в учнів ціннісного ставлення до природи, впроваджено в практику динамічні, інтелектуальні, рольові, естетичні ігри, усні екологічні журнали, інформаційний та прикладний проекти. Обгрунтовано педагогічну ефективність структурно-критеріальної моделі виховання в учнів ціннісного ставлення до природи як складової природоохоронної роботи в основній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА381900 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Куниця Т.Ю. 
Виховання відповідальної поведінки в учнів 7 - 8-х класів загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Ю. Куниця ; АПН України. Ін-т пробл. виховання. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено аналіз стану проблеми виховання відповідальної поведінки в учнів VII - VIII класів на засадах педагогіки. Розкрито суть, структуру та зміст поняття "відповідальна поведінка підлітка" та визначено шляхи її виховання. Розроблено критерії та показники такої поведінки. З'ясовано її рівні й особливості прояву. Наведено психолого-педагогічні характеристики даних рівнів. Обгрунтовано педагогічні умови та розроблено методику виховання відповідальної поведінки в учнів VII - VIII класів на підставі когнітивного, емоційно-ціннісного, мотиваційного та практичного компонентів з використанням методів активізації виховного процесу: діалогової взаємодії, дискусії, моделювання та реального "проживання" ситуацій морального вибору, самоаналізу, особистісно-орієнтованого підходу у разі добору завдань і доручень, включення підлітків до активної громадської (суспільно-корисної) роботи у школі. Визначено гендерні особливості мотивацію до виховання відповідальної поведінки в учнів старшого підліткового віку. Доведено, що ефективність її виховання підвищується за умов: усвідомлення підлітками суті та змісту відповідальності та відповідальної поведінки особистості; розвитку мотивації до вироблення власної відповідальної поведінки (ціннісного ставлення до себе, інших і предметного світу; набуття досвіду відповідальної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА358613

Рубрики:

      
17.

Зварищук О.М. 
Виховання відповідальності старшокласників за свій фізичний стан: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / О.М. Зварищук ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2002. — 17 с.: рис. — укp.

Розроблено критерії оцінки відповідальності учнів за свій фізичний стан (ФС). Встановлено рівень залежності ФС від рівня відповідальності юнаків за свій ФС. Доведено, що чим вищий рівень відповідальності старшокласника тим вищий рівень його ФС. Розроблено програму виховання відповідальності (ВВ) учнів, перевірено її ефективність. Виявлено педагогічні умови ВВ за свій ФС. Розкрито індивідуальні характеристики, мотиви та прояви відповідальності у старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.43 + Ч421.354
Шифр НБУВ: РА321277

Рубрики:

      
18.

Стаднік Н.В. 
Виховання відповідальності у дітей шестирічного віку у взаємодії сім'ї та школи: автореф. дис ... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.В. Стаднік ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему виховання відповідальності в дітей віком шести років у взаємодії сім'ї та школи. На підставі аналізу праць вітчизняних і зарубіжних дослідників розкрито суть відповідальності стосовно даних дітей. Виявлено їх психофізіологічні особливості як передумови виховання в них відповідальності. Визначено структурні компоненти вихованості у шестирічних учнів відповідальності (когнітивний, емоційно-мотиваційний, діяльнісний), критерії та показники їх оцінювання. Охарактеризовано педагогічні умови виховання у шестирічних учнів відповідальності у взаємодії сім'ї та школи, проведено їх апробацію у межах розробленої організаційно-функціональної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.51 + Ю983.726-43 + Ю983.402.11 +
Шифр НБУВ: РА366556

Рубрики:

      
19.

Голова Н. І. 
Виховання відповідальності у старшокласників у процесі учнівського самоврядування: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. І. Голова ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено критерії та рівні сформованості відповідальності в учнів старшого шкільного віку. Висвітлено роль учнівського самоврядування у формуванні відповідальності в старшокласників і педагогічні умови підвищення ефективності його впливу на даний процес: структура організації сприяє залученню всіх старшокласників до активної участі в житті класу, школи та навколишнього середовища. Визначено етапи впровадження учнівського самоврядування у навчально-виховний процес загальноосвітнього закладу. Розроблено методичні рекомендації щодо виховання відповідальності у старшокласників у процесі діяльності учнівського самоврядування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.431 + Ч421.331.3
Шифр НБУВ: РА372150 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Чурікова-Кушнір О.Д. 
Виховання вокально-інтонаційної культури молодших школярів у процесі роботи над музичним образом: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Д. Чурікова-Кушнір ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано виховання вокально-інтонаційної культури молодших школярів як невід'ємну частину процесу виховання особистості. Визначено теоретичні засади виховання вокально-інтонаційної культури. Розглянуто потенційні можливості навчального процесу та навчального матеріалу. Розроблено модель вокально-інтонаційної культури, розкрито її зміст, структуру, основні компоненти. Висвітлено комплексну педагогічну систему, яка включає завдання, програму та методику виховання вокально-інтонаційної культури молодших школярів у процесі роботи над музичним образом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-7р(4Укр)21-3 + Ч421.355.23
Шифр НБУВ: РА319446 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського