Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (84)Книжкові видання та компакт-диски (84)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4Укр)4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Туляков О.О. 
Античні ідеї освіти та виховання у творчій спадщині Г. С. Сковороди: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Туляков ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Суми, 1999. — 16 с. — укp.

У дисертації доведена спорідненість світоглядних основ античних сковородинівських педагогичних ідей, охарактеризовано процес творчого опрацювання Г.С. Сковородою античних епістолярних та драматургічних методів виховання, калокагатії, сократівського діалогу, психагогії. У дисертації розробляється елліно-сковородинівська концепція освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)4-8 Сковорода Г.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Потапенко О.Б. 
Ідея виховання моральної особистості у спадщині українських педагогів-мислителів другої половини XVIII ст.: автореф. дис... канд. пед. наук.: 13.00.01 / О.Б. Потапенко ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано розвиток ідеї виховання моральної особистості у спадщині українських мислителів другої половини XVIII ст. Досліджено шляхи вирішення цієї проблеми у межах європейської філософсько-педагогічної думки до другої половини XVIII ст. Визначено мету й основні завдання та принципи морального виховання, розкрито його зміст і перспективи подальшого реформування. Досліджено основні підходи щодо вирішення проблеми виховання моральної особистості у працях українських мислителів. Висвітлено безпосередній зв'язок української філософсько-педагогічної думки з кращими європейськими традиціями у вирішенні даного питання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)464 + Ч311.352 + Ю3(4УКР)46 +
Шифр НБУВ: РА362605

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Матвієнко С.І. 
Музична освіта та виховання дітей і молоді на Чернігівщині (XVIII - XIX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.І. Матвієнко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено історію розвитку музичної освіти на Чернігівщині протягом XVIII - XIX ст. Охарактеризовано основні етапи та тенденції даного процесу. Визначено роль громадськості та духовенства краю щодо підтримки регіональних традицій у сфері музичного виховання дітей і молоді. Розкрито особливості навчально-виховної роботи у навчальних закладах різних типів щодо навчання учнів церковного співу, залучення їх до музично-етнографічної, концертної та музично-просвітницької діяльності, організації дозвілля дітей та учнівської молоді засобами музики. Розглянуто форми та методи музичної освіти та виховання дітей і молоді на Чернігівщині у даний період. Обгрунтовано рекомендації щодо використання позитивних тенденцій регіональної музичної освіти у структурі підготовки сучасного вчителя музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46 + Ч33(4УКР)5 + Щ31р(4УКР-4ЧЕР) + Щ313(4УКР-4ЧЕР)4/5-6 +
Шифр НБУВ: РА370521 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Бакай С.Ю. 
Музично-педагогічні ідеї та просвітницька діяльність Г.С.Сковороди на Слобожанщині: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Ю. Бакай ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 19 с. — укp.

Проведено цілісний аналіз музично-педагогічних ідей та досвіду практичної музично-просвітницької діяльності Г.С.Сковороди в регіональному аспекті. Висвітлено основні етапи становлення і розвитку музично-педагогічних ідей просвітянина. Встановлено, що на відміну від своїх попередників, Г.С.Сковорода вперше дав визначення мети музично-педагогічного виховання та провідних музично-педагогічних понять: музики як "філософії педагогіки", українського фольклору як "тритисячолітньої печі" та філософії як "всеозброєння" і "найдосконалішої музики". Визначено та обгрунтовано принципи музично-педагогічного виховання особистості в спадщині Г.С.Сковороди, в основу яких покладено розуміння даних понять та їх ролі в духовному формуванні "істинної" гуманної розвиненої особистості. Охарактеризовано основні напрями музично-просвітницької діяльності педагога-наставника на Слобожанщині: музично-педагогічну викладацьку роботу з учнівською молоддю на Переяславщині та Харківщині; національну музично-просвітницьку діяльність серед різних соціальних верств населення; розвиток національної музичної культури українського народу засобами народнопісенної творчості. Встановлено перспективи використання музично-педагогічних ідей та досвіду Г.С.Сковороди за умов розвитку системи національної освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)464-8 Сковорода Г.С. + Щ310 г(4УКР)4д Сковорода Г. +
Шифр НБУВ: РА329195

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Панчук Г.А. 
Науково-педагогічна спадщина Іоанникія Галятовського (бл. 1620 - 1689 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.А. Панчук ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2004. — 19 с. — укp.

Досліджено науково-педагогічну діяльність І.Галятовського - українського педагога, науковця, архімандрита Єлецького монастиря, що жив у XVII ст. Проаналізовано теоретико-методологічну базу його наукової, педагогічної діяльності, з'ясовано проблеми освіти та науки XVII - XVIII ст. в Україні, висвітлені у працях І.Галятовського. Розглянуто наукові та педагогічні погляди просвітителя, а також досліджену ним систему національного українського виховання, наскрізним принципом якої є християнський гуманізм. Оцінено внесок І.Галятовського у риторичне мистецтво. Доведено актуальність його наукової та педагогічної спадщини для виховання української молоді на сучаному етапі розвитку України, особливо - майбутніх учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46-8 Галятовський І. + Э372.27-462.13 +
Шифр НБУВ: РА333697

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Навольська Г. І. 
Педагогічна діяльність ордену єзуїтів в Україні (XVII - перша половина XVIII ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Г. І. Навольська ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено генезу педагогічної діяльності ордену єзуїтів в Україні в даний період. Визначено основні періоди та тенденції її розвитку: становлення єзуїтської освіти на українських землях (1600 - 1648 рр.); корекція освітньої політики ордену єзуїтів за нових історичних умов (1648 - 1686 рр.); удосконалення навчальних програм і введення нових шкільних предметів - історії, математики, німецької та французької мов (1686 - 1773 рр.). З'ясовано особливості змісту й організації навчально-виховного процесу (розвиток розумових здібностей учнів під час вивчення предметів гуманітарного циклу, забезпечення грунтовності знань за допомогою повторення вивченого, опанування класичними мовами, формування безперервної освіти тощо). Охарактеризовано структуру навчально-виховного процесу в освітніх закладах ордену, основними складовими якої є цільовий, змістовний, процесуальний, результативний компоненти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46 + Э375.09(4УКР)-647.315
Шифр НБУВ: РА382479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Петренко Л. М. 
Педагогічні ідеї в просвітницько-виховній діяльності та літературній творчості І. П. Котляревського: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. М. Петренко ; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Вперше виявлено та систематизовано педагогічні ідеї в просвітницько-виховній діяльності та літературній творчості І. П. Котляревського, проаналізовано ступінь наукової розробленості проблеми, визначено місце та роль педагога у розвитку української педагогічної думки. Висвітлено соціально-педагогічні передумови формування та розвитку педагогічних ідей у просвітницько-виховній діяльності та ключові чинники становлення педагогічної персоналії І. П. Котляревського. Виявлено його основні педагогічні ідеї згідно з теоретично обгрунтованими етапами становлення просвітницько-виховної діяльності. Обгрунтовано доцільність розвитку та використання педагогічних ідей і досвіду педагога, визначено перспективні напрями впровадження основних ідей просвітницько-виховної діяльності та літературної творчості І. П. Котляревського за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)47-8 Котляревський І. П. + Ш5(4УКР)5-4 Котляревський І. П. 3
Шифр НБУВ: РА382040 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Більченко Є.В. 
Педагогічні погляди Климента Смолятича в контексті діалогу культур: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Є.В. Більченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено системне дослідження педагогічних поглядів давньоруського митрополита Климента Смолятича (XII ст.) у контексті діалогу культур як філософсько-гуманістичної традиції вітчизняної освіти та виховання. Розглянуто особливості світогляду та творчої життєдіяльності Климента Смолятича, педагогічну персоналію якого визначено як своєрідний феномен взаємодії історико-культурних й освітніх традицій (античної, візантійської, болгарської, західноєвропейської, іудейської, далекосхідної, місцевої). Теоретично обгрунтовано зміст і педагогічну спрямованість світоглядної позиції митрополита як "філософії педагогіки". Діалогові аспекти філософсько-педагогічної думки Смолятича розкрито на прикладі гуманістичних цілепокладань (образу людини) та виховних цінностей його творчості, сформованої на засадах полікультурності й зорієнтованої на формування цілісної особистості в єдності її навчання, виховання та розвитку. На підставі розкриття діалогової сутності педагогічних поглядів Климента Смолятича окреслено перспективи їх впровадження у практику сучасної освіти, зокрема з урахуванням пріоритетів діалого-культурологічного підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)4-8 Смолятич, К. +
Шифр НБУВ: РА345647

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Велемець О.В. 
Розвиток освіти і педагогічної думки на західноукраїнських землях в XVI - XVII століттях: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Велемець ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Комплексно досліджуються і аналізуються фактори, які зумовили активізацію розвитку педагогічної думки на західноукраїнських землях в ХVI - XVII століттях. Дослідженням встановлено, що саме братства і їх школи виступили як осередки національної самоорганізації і української національної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)4

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Левченко І.М. 
Роль народної ініціативи в розвитку початкової та середньої освіти на Лівобережній Україні в 1825 - 1860 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.М. Левченко ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто внесок меценатів і благодійників у становлення та розвиток початкових і середніх навчальних закладів на Лівобережній Україні в 1825 - 1860 рр. Вперше виявлено, досліджено й систематизовано різні погляди громадськості на початкові державні школи. Визначено роль колишніх масонів, деяких декабристів, кирило-мефодіївців та інших представників демократичної громадськості у формуванні мережі освітніх закладів. Зроблено висновок щодо провідної ролі у створенні мережі приватних початкових навчальних закладів на території Лівобережної України представників прогресивних кіл поміщиків, чиновників, духовенства та світської інтелігенції. Доведено важливу роль у матеріальній підтримці початкових шкіл приватних осіб, серед яких були представники різних соціальних верств населення - чиновники, поміщики, військові, купці, козаки, селяни. Висвітлено місце у розгортанні меценатства в галузі середньої освіти представників окремих старшинських родин, які на певних етапах свого існування опозиційно ставилися до політики царського режиму щодо української державності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)47 + Т3(4Укр)472-7
Шифр НБУВ: РА318616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Півоваров О.В. 
Становлення і розвиток світської середньої освіти на Лівобережжі та Слобожанщині (друга половина XVIII - перша третина XIX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук : 07.00.01 / О.В. Півоваров ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 15 с. — укp.

Досліджено становлення та розвиток системи світської середньої освіти на Лівобережжі та Слобожанщині від часів падіння Гетьманщини у 1764 р. і до втрати автономії у 1830-х рр. Висвітлено соціально-економічні та політичні умови розвитку середньої освіти, механізми впровадження, хід і результати її реформи на той час. Розглянуто процес становлення мережі навчальних закладів та їх типи, управління ними, їх навчальні плани і програми. Розкрито вплив передової інтелігенції та громадських кіл, меценатства та благодійництва на процеси, що відбувались у системі середньої освіти, з'ясовано результати її розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(2)47-7 + Ч33(4Укр)47
Шифр НБУВ: РА318730 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Кулик І.О. 
Творча спадщина Г. Сковороди в педагогічній історіографії: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Кулик ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2009. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено історіографічний аналіз творчої спадщини Г. Сковороди у широких хронологічних межах: з XIX ст. до сучасного періоду. На підставі вивчення історіографічних праць виокремлено чотири етапи дослідження творчої спадщини філософа, встановлено провідні тенденції дослідження проблеми. Розглянуто методолого-теоретичні підходи щодо аналізу творчої спащини Г. Сковороди, систематизовано її інтерпретації. Розглянуто найбільш актуальні та малодосліджені аспекти педагогічного доробку мислителя й обгрунтовано шляхи використання теоретичних ідей і практичних рекомендацій Г. Сковороди за сучасних умов реформування системи освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46-8 Сковорода, Г.С. + Ю3(4УКР)46-8 Сковорода, Г.С. +
Шифр НБУВ: РА367689

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського