Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (239)Книжкові видання та компакт-диски (784)Журнали та продовжувані видання (41)
Пошуковий запит: (<.>U=Б.р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 53
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Родигіна 
Гуманізація та гуманітаризація природничо- наукової освіти школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Ірина Вікторівна Родигіна ; Луганський держ. педагогічний ун-т ім. Тараса Шевченка. — Луганськ, 2000. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210 + Б.р(4УКР)21-3,022
Шифр НБУВ: РА311393

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Норкіна О.Ф. 
Гуманістично-зорієнтовані технології навчання дисциплін природничого циклу в загальноосвітній школі (кінець XX - початок XXI ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Ф. Норкіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Уперше здійснено історико-педагогічний, ретроспективний і компаративний аналіз розвитку технологій навчання учителів-природничників позиції освітніх процесів в Україні за період 1979 - 2001 рр., визначено його етапи. Висвітлено суть понять "гуманізм", "гуманізація", "гуманітаризація" як педагогічні категорії, а також "педагогічна технологія", "базова гуманістично-зорієнтована технологія навчання". Визначено тактичні принципи гуманізації та гуманітаризації викладання предметів природничого циклу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Б.р(4УКР)21-3,022 +
Шифр НБУВ: РА328685

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Люшук К.Ю. 
Дидактичні засади застосування інноваційних педагогічних технологій у процесі вивчення науково-природничих дисциплін у медичних коледжах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / К.Ю. Люшук ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 22 с.: рис. — укp.

Досліджено проблему формування науково-природничих знань у майбутніх медичних працівників. Здійснено аналіз понять "педагогічна технологія", "інноваційна технологія", "дидактична технологія", "науково-природничі знання". Узагальнено сучасні аспекти методологічних засад сучасних освітніх технологій, запропоновано структуризацію їх запровадження до навчального процесу. Визначено зміст, форми та методи формування науково-природничих знань студентів залежно від особливостей здібностей, якими повинен володіти студент медичного коледжу. Теоретично обгрунтовано наукові та дидактичні умови формування науково-природничих знань у процесі використання сучасних педагогічних технологій. Доведено, що підвищення ефективності формування науково-природничих знань у майбутніх медичних працівників сприяє впровадженню експериментальної моделі інноваційної технології формування науково-природничих знань, яка враховує сучасні концептуальні ідеї організації навчально-пізнавальної діяльності студентів медичного коледжу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)23-36,022 +
Шифр НБУВ: РА340917

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Пуляк О.В. 
Дидактичні засади професійної підготовки вчителів природничих дисциплін з безпеки життєдіяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Пуляк ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2006. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано педагогічні засади та методичну систему підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін з безпеки життєдіяльності. Визначено педагогічні умови, що забезпечують ефективність підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до створення безпечних, комфортних і результативних умов навчання та формування культури безпеки школярів. Узагальнено найважливіші етапи розвитку безпеки життєдіяльності як науки та запропоновано визначення даного поняття. Встановлено роль, місце та значення навчального курсу "Безпека життєдіяльності" в системі підготовки майбутнього вчителя природничих дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)3-38,022 +
Шифр НБУВ: РА348297

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Непомняща Г.І. 
Дидактичні засоби формування природничо-математичних понять в учнів початкової школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Г.І. Непомняща ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 23 с. — укp.

Проаналізовано різні підходи до процесу формування понять у вітчизняній і зарубіжній педагогіці. З'ясовано особливості формування природничо-математичних понять. Визначено теоретико-методичні засади використання дидактичних засобів у навчальному процесі початкової школи. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено дидактичну модель формування природничо-математичних понять в учнів початкових класів, охарактеризовано її компоненти. Розроблено комплекс дидактичних засобів, які ефективно впливають на процес формування природничо-математичних понять у молодших школярів, висвітлено педагогічні умови їх використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)2-38 +
Шифр НБУВ: РА366759

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Височан Л.М. 
Дидактичні основи побудови підручників з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл України (1958 - 1991рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Височан ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичні основи побудови підручників з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл України (1958 - 1991 рр.). Проаналізовано основні аспекти теорії підручника, різноманітні підходи до розробки дидактичних засад його створення. Обгрунтовано доцільність використання структурно-функціонального підходу як основи аналізу дидактичних засад навчальних книг природничо-математичного циклу для початкових шкіл України досліджуваного періоду. Охарактеризовано дидактичні засади побудови підручників з природознавства та математики. Визначено основні функції підручників (інформаційну, розвивальну, мотиваційну та виховну), досліжено їх взаємозв'язок та особливості реалізації у структурі навчальних книг. На підставі структурно-функціонального аналізу підручників з предметів природничо-математичного циклу досліджуваного періоду обгрунтовано можливості використання історичного досвіду в сучасній навчальній практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч421.221.215.1 + Б.р(4УКР)2-38,022 +
Шифр НБУВ: РА360242

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Пескун С.П. 
Дидактичні умови творчого розвитку старшокласників у процесі вивчення предметів природничого циклу загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / С.П. Пескун ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2006. — 21 с. — укp.

Розкрито сутність дидактичних умов творчого розвитку старшокласників під час вивчення природничих дисциплін загальноосвітньої школи, описано структуру їх творчого розвитку у навчальній діяльності. Наведено критерії та визначено рівні творчого розвитку старшокласників, розроблено авторську методику забезпечення дидактичних умов їх творчого розвитку у процесі вивчення природничих дисциплін на основі системи "Дидактосервіс". Досліджено підвищення рівня творчого розвитку старшокласників експериментальної групи за результатами педагогічного експерименту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)21-38,022 + Ч421.22 +
Шифр НБУВ: РА341681

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Лаврентьєва О.О. 
Дидактичні умови формування інтелектуальних умінь старшокласників при вивченні науково-природничих дисциплін: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.О. Лаврентьєва ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 28 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано дидактичні умови формування інтелектуальних умінь старшокласників на уроках науково-природничих дисциплін. Уточнено зміст поняття "інтелектуальні уміння", конкретизовано їх перелік, структурні компоненти, критерії та рівні сформованості, а також місце, роль і специфічні ознаки та взаємозв'язок з іншими групами умінь. Створено організаційну модель формування інтелектуальних умінь засобами науково-природничих дисциплін і розроблено новий підхід щодо діагностування наявного рівня їх сформованості у старшокласників. Експериментально доведено ефективність запропонованих дидактичних методів і засобів формування інтелектуальних умінь на уроках науково-природничих дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210 + Б.р(4УКР)21-38,022 +
Шифр НБУВ: РА336797

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Дейніченко Т.І. 
Диференціація навчання в процесі групової форми його організації (на прикладі предметів природничо-математичного циклу): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Т.І. Дейніченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 21 с. — укp.

Визначено сутність диференціації навчання, її види, особливості надання педагогічної підтримки за умов групової роботи. Уточнено дефініції "педагогічна підтримка", "дозована педагогічна підтримка", "адекватна педагогічна підтримка". Науково обгрунтовано сутність і способи організації диференційованої педагогічної підтримки, конкретизовано види допомоги та прийоми надання адекватної педагогічної підтримки. Уточнено критерії для визначення об'єктивної динаміки сформованості реальних навчальних можливостей школярів. Вперше розроблено й експериментально перевірено варіативну технологію надання педагогічної підтримки з метою диференціації навчання в процесі групової форми його організації (підтримка вчителем, лідерами навчальних мікрогруп, надання алгоритмів самодопомоги). З'ясовано вплив реалізації педагогічної підтримки на якісні показники в навчанні школярів. Виявлено умови ефективності застосування розробленої технології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Б.р(4УКР)2-36,022 +
Шифр НБУВ: РА343267

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Жовтан Л.В. 
Диференціація навчання учнів 7 - 11 класів у процесі поглибленого вивчення предметів природничо-математичного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.В. Жовтан ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 22 с. — укp.

Висвітлено питання організації диференціації навчання у процесі поглибленого вивчення предметів природничо-математичного циклу (на прикладі математики, фізики та інформатики у класах з поглибленим вивченням математики й фізики). Диференціацію навчання в спеціалізованих класах розглянуто як дидактичну систему, до основ побудов якої покладено модульний принцип. Науково обгрунтовано, теоретично розроблено й апробовано всі модулі дидактичної системи (Систему Діагностики реальних навчальних можливостей учня, педагогічну технологію більш ранньої спеціалізації (організацію пропедевтичного курсу), педагогічну технологію організації мобільних груп, програму "Фізмат-дует", Систему Індивідуального Контролю, Систему Індивідуальних Завдань), визначено їх ефективність і надійність. Обгрунтовано можливість диференціації навчання, сформульовано цілі та визначено умови для її проведення у спеціалізованих класах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)210-36
Шифр НБУВ: РА314542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Королюк О.М. 
Диференціація самостійної роботи студентів коледжів технічного профілю в процесі вивчення природничо-математичних дисциплін: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Королюк ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему підвищення продуктивності самостійної роботи студентів у процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу в коледжах технічного профілю. Проаналізовано суть базових понять, визначено функції самостійної роботи, виділено її особливості, які впливають на продуктивність навчання природничо-математичних дисциплін. Установлено індивідуально-типологічні характеристики студентів. Досліджено їх прояв у навчальній діяльності. Розглянуто сучасні наукові підходи до організації самостійної роботи. Обгрунтовано педагогічні умови її диференціації у коледжах. Розроблено модель диференціації самостійної роботи студентів коледжів технічного спрямування у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.267 + Б.р(4УКР)21-3,022 +
Шифр НБУВ: РА361565

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Маркович Л.М. 
Екологічні знання як чинник гуманітаризації шкільного курсу фізики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.М. Маркович ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено компоненти та розроблено дидактичні підходи щодо гуманітаризації шкільного курсу фізики, основу якої становлять екологічні знання. Конкретизовано наукові підходи щодо визначення сутності, змісту та завдань гуманітаризації шкільного курсу фізики та визначено її специфіку (формування екологічної культури учнів) у порівнянні з традиційним навчанням, орієнтованим на засвоєння знань. Визначено зміст екологічних знань для учнів IX - XI класів з урахуванням компонентів гуманітаризації навчання фізики. Розроблено додаткові розділи до програми з фізики для учнів IX - XI класів загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до завдань гуманітаризації шкільного курсу фізики. Нові завдання рекомендовано використовувати у класах з профільною диференціацією вивчення фізики за програмами прикладного курсу та курсу поглибленого рівня, а також у програмах для профільних класів 12-річної школи. Розроблено тестові завдання для визначення рівнів сформованості в учнів елементів екологічних знань у процесі вивчення фізики, узгоджені з 12-бальною шкалою оцінювання навчальних досягнень. Тестові завдання рекомендовано використовувати з метою перевірки знань учнів з фізики, передбачених державним стандартом фізичної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА350810

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Антонченко М.О. 
Експертні системи як засіб формування якісних знань учнів 7 - 8 класів з предметів природничого циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / М.О. Антонченко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 16 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено доцільність впровадження експертних систем у навчально-пізнавальну діяльність учнів 7 - 8-х класів загальноосвітніх шкіл з предметів природничого циклу. Виявлено дидактичні умови ефективного використання експертних систем щодо формування якісних знань учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Б.р(4УКР)21-36,022
Шифр НБУВ: РА315173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Кокарєва А.М. 
Застосування інформаційних технологій у вивченні природничих дисциплін на підготовчих відділеннях технічних університетів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.М. Кокарєва ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено науковий аналіз і теоретичне обгрунтування соціально-педагогічних умов застосування інформаційних технологій навчання природничих дисциплін на підготовчих відділеннях технічних університетів. Описано систему навчання, яка передбачає застосування інформаційних технологій, фахову спрямованість. Доведено доцільність запропонованої системи щодо формування професійних і особистих якостей слухача. Результати дослідження можуть бути використані для забезпечення бази прийняття рішення про ефективність (або неефективність) застосування частинної методики та дозволяють зробити узагальнення, які доводять необхідність розробки програмних засобів навчального призначення та методик їх застосування, які є специфічними на підготовчих відділеннях технічних університетів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)3-36 +
Шифр НБУВ: РА346770

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Коломієць Д.І. 
Інтеграція знань з природничо-математичних і спеціальних дисциплін у професійній підготовці учителя трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Д.І. Коломієць ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему інтеграції знань з природничо-математичних і спеціальних дисциплін у професійній підготовці вчителя трудового навчання. Розглянуто інтеграцію знань, шляхи їх застосування у підготовці вчителя за трьома напрямками: міжпредметні зв'язки, синтез різнопредметних знань на базі однієї кооперуючої дисципліни та інтегровані курси. Визначено основні шляхи інтеграції знань: розв'язання міжпредметних задач і засвоєння виконання комплексних завдань; проведення навчально-комплексних спостережень; організація олімпіад і конкурсів. Розглянуто методичні аспекти проблеми інтеграції знань. З метою підготовки вчителів трудового навчання до здійснення міжпредметних зв'язків у школі запропоновано ввести до навчального плану вузів написання курсових і дипломних робіт з проблем інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Б.Р(4УКР)3-38
Шифр НБУВ: РА313206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Степанюк А.В. 
Методологічні та теоретичні основи формування цілісності знань школярів про живу природу: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / А.В. Степанюк ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 36 с. — укp.

У роботі зроблено спробу розв'язання актуальної для сучасної школи проблеми формування змісту біологічної освіти школярів. Проблема реалізується на новій для педагогічної науки методологічній платформі - орієнтація при конструюванні змісту навчального матеріалу на об'єктивну реальність, зокрема, на цілісність та системність живої природи. Визначено методологічні та теоретичні основи відповідної проблеми, врахування яких у комплексі склало основу розробленої дидактичної концепції формування цілісності знань школярів про живу природу. Вона передбачає розв'язання проблеми у двох взаємопов'язаних аспектах: 1) висвітлення в змісті навчального матеріалу цілісності та системності життя; 2) організація спеціальної цілеспрямованої діяльності з формування цілісності знань школярів. Теоретично обгрунтовано та експериментально підтверджено основні шляхи, методи та засоби реалізації концепції формування цілісності знань школярів про живу природу в контексті здійснення навчально-виховного процесу в сучасній школі в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)21-3,021

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Шатковська Г.І. 
Науково-методичні засади інтеграції знань з фізики і хімії студентів вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації технічно-технологічного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.І. Шатковська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Всебічно та грунтовно розглянуто вивчення фізики та хімії у вищих навчальних закладах (ВНЗ) I - II рівнів акредитації технічно-технологічного профілю на інтегративній базі. Обгрунтовано форми, методи та засоби інтеграції знань з даних дисциплін студентів. Висвітлено теорію навчання фізики як інтегративний процес, а також дидактичні та психологічні засади інтеграції знань. Проаналізовано систему інтегративно-предметного навчання. Розкрито й обгрунтовано методичні особливості інтегративного навчання фізики у даних ВНЗ за сучасних умов. Розглянуто модульний підхід до організації процесу навчання на базі безперервного оновлення змісту підготовки молодших спеціалістів, бакалаврів. Показано, що специфіка інтегративних процесів у ВНЗ I - II рівнів акредитації зумовлена трьома блоками навчання (загальноосвітнім, загальнотехнічним і спеціальним), які знаходяться у дидактичній єдності, що потребує розробки інтегрованих курсів на підставі різноциклових знань. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику інтеграції знань з фізики та хімії студентів та визначено дидактичні умови ефективності її реалізації у навчально-пізнавальному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА350035

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Новацка У. 
Організація педагогічних практик студентів математично-природничого відділу вищої педагогічної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / У. Новацка ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 22 с. — укp.

Проаналізовано організацію педагогічних практик у вищих педагогічних закладах освіти в республіці Польщі відповідно до сучасних орієнтацій в освіті. Обгрунтовано доцільність і необхідність проведення на математично-природничому відділі вищих педагогічних закладів освіти загальнопедагогічної безперервної практики. Розроблено та обгрунтовано системну модель організації педагогічних практик студентів математично-природничого відділу вищих педагогічних закладів освіти, її структурні елементи. Наведено критерії ефективності практичної підготовки студентів. Розвинуто організаційні форми проведення педагогічної практики студентів вищих педагогічних закладів освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4Укр)2 р 3,022 + Б.р(4Пол)2 р3,022 + Ч481.266.69
Шифр НБУВ: РА319172 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Козак Л.В. 
Особистісно орієнтоване навчання природознавства майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів у педагогічному коледжі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.В. Козак ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Висвітлено проблему особистісно орієнтованого навчання природознавства майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів у педагогічному коледжі. Проаналізовано стан дослідження даного питання у теорії та практиці. Розроблено й обгрунтовано модель особистісно орієнтованого навчання прородознавства, спрямовану на оволодіння професійними знаннями й уміннями, формування позитивного ціннісного ставлення до природи та педагогічної діяльності, розвиток професійно значущих якостей, забезпечення особистісної та професійної самореалізації майбутніх фахівців. Визначено критерії ефективності даного навчання, що відображають мотивацію до майбутньої професійної діяльності, ціннісне особистісне ставлення до навколишньої природи, рівень теоретичних знань та практичних умінь з природознавчої дисципліни, навички до самостійної діяльності. Проаналізовано рівень розвитку емоційно-вольових, креативних, комунікативних особистісних і професійних якостей майбутніх вихователів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)3,022 + Ч479.511.203 +
Шифр НБУВ: РА347815

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Склярова 
Педагогічне керівництво навчально-пізнавальною діяльністю старшокласників загальноосвітньої школи у процесі вивчення фізико-математичних предметів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Ірина Олександрівна Склярова ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)2-3,022
Шифр НБУВ: РА359671

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського