Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (203)Книжкові видання та компакт-диски (219)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=ч483(4Укр)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Білан С.О. 
Аграрна освіта в Україні: історичний аспект (90-ті роки ХХ - початок ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.О. Білан ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено суть та шляхи реформування системи вищої аграрної освіти України протягом 1990 рр. - початку XXI ст., обумовленого необхідністю підготовки кадрів для нових організаційно-виробничих структур у сільському господарстві, які виникли у процесі реформування агропромислового комплексу. Розглянуто структуру, механізм становлення, а також чинники й особливості функціонування багатоступеневої системи освіти в аграрних вищих навчальних закладах. Визначено місце, роль і функції учасників навчально-виховного процесу у реформуванні даної освіти. Проаналізовано трансформацію державної політики та системи управління у цій сфері. Зроблено висновки щодо подальших шляхів удосконалення підготовки фахівців у вищих навчальних закладах аграрного профілю та підвищення їх ролі у формуванні єдиного освітнього простору України у поєднанні з вирішенням проблеми інтеграції до світової системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П р(4УКР)3 + Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА338607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Васильчук Т.В. 
Відновлення та розвиток системи вищої освіти в Україні (1943 - 1950 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.В. Васильчук ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2007. — 20 с. — укp.

Комплексно висвітлено проблему відновлення та розвитку системи вищої освіти України післявоєнного періоду. Здійснено критичний аналіз історіографії дослідженої проблеми. До наукового обігу введено нові неопубліковані архівні джерела. Розглянуто характерні проблеми післявоєнного відновлення системи вищої освіти республіки. Узагальнено досвід з відродження та нормалізації навчального процесу. З'ясовано внесок науковців вищих навчальних закладів (ВНЗ) до розвитку наукового потенціалу країни. Відтворено характерні риси поступового розвитку зазначеної системи. Вивчено специфіку та засоби суспільно-політичного й ідеологічного виховання студентської молоді у контексті соціально-політичної ситуації в країні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)62 +
Шифр НБУВ: РА352237

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Удовицька Т.А. 
Громадські і приватні вищі навчальні заклади в Україні (наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.А. Удовицька ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 18 с. — укp.

Показано головні відмінності громадських і приватних вищих навчальних закладів від державних, визначено інноваційну сутність їх діяльності. Проаналізовано внутрішнє життя даних вузів, виділено особливості їх функціонування. Встановлено, що громадські та приватні вищі навчальні заклади мали специфічні соціальні функції, які сприяли демократизації, фемінізації студенського контингенту та інтелігенції у цілому. Обгрунтовано, що за короткий період діяльності більшість даних вузів перетворилися на повноцінні вищі навчальні заклади, зайняли свою нішу у системі вищої освіти та успішно провадили підготовку фахівців. Доведено, що вивчення досвіду діяльності даних навчальних закладів та його впровадження у практичну діяльність сприятиме більш ефективному функціонуванню вузів недержавної форми власності на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)52-7 + Ч483(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА322250

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Осмоловська О.Ю. 
Державна політика щодо професорсько-викладацьких кадрів радянської України (1920 - 1930-ті рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.Ю. Осмоловська ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

На основі аналізу широкого кола джерел та літератури досліджено процес формуваня та діяльності професорсько-викладацьких кадрів вузів радянської України у 1920 - 1930-ті рр. У контексті реформування вищої школи узагальнено зміни у складі та становищі професорсько-викладацьких кадрів, визначено фактори, що впливали на їх підготовку та діяльність. Досліджено процес підготовки викладацьких кадрів для вищої школи, охарактеризовано умови роботи, матеріально-побутовий рівень та соціальний статус викладачів. Проаналізовано організаційні засади, зміст та напрями діяльності радянського уряду у справі реформування вищої школи. Простежено суперечливі тенденції, що супроводжували розвиток радянської освіти та впливали на становище викладацьких кадрів за умов формування та функціонування тоталітарної держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)6 + Т3(4УКР)61-7
Шифр НБУВ: РА331373

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Шумська О.О. 
Естетична підготовка майбутніх учителів у Харківському університеті (друга половина XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Шумська ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Проведено ретроспективний аналіз становлення та розвитку теорії й практики естетичної підготовки студентів-майбутніх учителів у Харківському університеті у другій половині XIX - початку XX ст. Показано внесок харківських педагогів досліджуваного періоду в розробку теоретичних і методологічних питань естетичної підготовки вчителя. Виявлено особливості й охарактеризовано провідні напрями, проаналізовано та систематизовано аудиторні та позаудиторні форми та методи естетичної підготовки студентів-майбутніх учителів. На підставі аналізу історико-педагогічної літератури, нормативних документів та широкого кола архівних і публіцистичних матеріалів досліджуваного періоду визначено основні етапи розвитку естетичної підготовки студентів-майбутніх учителів: 50-ті - перша половина 60-х рр. XX ст - період творчого розвитку теоретичних засад естетичної підготовки, започаткованих в університеті у першій половині XIX ст; друга половина 60-х - початок 70-х рр. XIX ст. - період зменшення кількості науково-теоретичних розробок і обмеження практичної діяльності з естетичної підготовки студентської молоді; друга половина 70-х рр. - початок XX ст. - період інтенсивної розробки естетико-педагогічної теорії та практики. Показано можливості творчого використання теоретичних ідей та естетико-педагогічного досвіду Харківського університету другої половини XIX - початку XX ст. Обгрунтовано прогностичні тенденції подальшого розвитку й удосконалення теорії та практики естетичної підготовки студентів сучасних українських педагогічних закладів освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Ч481.355 +
Шифр НБУВ: РА349851

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Сопівник Р.В. 
Зростання ролі студентів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів України: історичний аспект (90-ті рр. XX - початок XXI ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Р.В. Сопівник ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення широкої джерельної бази в хронологічній послідовності досліджено поступове етапне підвищення ролі студентів у навчально-виховному процесі. Висвітлено нормативні засади реформування вищої школи та правовий статус студентства України, проаналізовано динаміку зміни ролі студентів у системі вищої освіти як об'єктів і суб'єктів навчально-виховного процесу в зв'язку з виникненням і розвитком вищих навчальних закладів недержавної форми власності, запровадженням багатоканального фінансування освіти, утвердженням ступеневої системи підготовки фахівців. Показано зміну ролі студентів у навчальному процесі вищої школи України на етапі її перетворення відповідно до вимог Болонського процесу. Охарактеризовано етапи та суть нових підходів щодо організації навчання на основі посилення самостійної роботи студентів. Досліджено активну участь студентів у громадському житті вищих навчальних закладів. Показано процес виникнення та становлення системи органів студентського самоврядування як форми виховання у молоді якостей майбутніх керівників та організаторів трудових колективів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.43 + ч483(4УКР)64 + Т(4УКР)64-298 +
Шифр НБУВ: РА332122

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Фесько Ю.О. 
Історико-науковий аналіз науково-освітньої діяльності німецьких вчених Харківського університету у дореформений період: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.07 / Ю.О. Фесько ; НАН України. Центр дослідж. наук.-техн. потенціалу та історії науки ім. Г.М.Доброва. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу значного комплексу опублікованих і архівних джерел проаналізовано науково-педагогічну діяльність німецьких вчених Харківського університету у дореформений період. З'ясовано основні фактори, які зумовили прибуття цих науковців до вітчизняного університету та причини їх вибуття з нього. Установлено зв'язок вітчизняної системи університетської освіти на початку XIX ст. з університетською системою Німеччини. Проаналізовано наукову діяльність зазначеного кола науковців у галузі природознавства та медицини у взаємозв'язку з їх педагогічною роботою. Зроблено висновок про значущість наукових досліджень для вирішення важливих завдань науки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА359673

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Довгань К.Г. 
Київський університет в умовах посилення сталінського тоталітарного режиму (1933 - 1941 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / К.Г. Довгань ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Проведено всебічний аналіз широкого кола джерел з історії Київського державного університету (КДУ), документів і матеріалів його діячів (1933 - 1941 рр.). Відзначено, що процес відновлення та становлення КДУ у 1933 - 1941 рр. відбувався за умов оформлення радянських засад системи вищої освіти, згідно з якими університет розглядався не як автономний центр розвитку науки та культури, а як своєрідна "кузня кадрів" і "ділянка ідеологічного фронту". У кінці 1930-х рр. Київський університет перетворився на звичайний радянський вищий учбовий заклад з уніфікованою системою викладання, слухняною професурою та вірним справі побудови соціалістичного суспільства студентством. Науково-педагогічна та громадсько-політична діяльність представників професорсько-викладацького та науково-допоміжного складу, співробітників, студентів і аспірантів Київського університету у 1933 - 9141 рр. відбувалась у контексті наступу влади на інтелігенцію, розгортання репресій щодо неї. Установлення тотального контролю над вищою школою супроводжувалося винищенням її найкращих представників. Політичні репресії проти діячів КДУ у досліджений період були складовою частиною централізаторської політики Кремля, метою якого було створення химерного суспільства "будівничих соціалізму" та побудова уніфікованої тоталітарної держави. Політичні репресії негативно вплинули на розвиток провідного вищого закладу УРСР, внаслідок чого було втрачено ціле покоління талановитих педагогів і науковців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)61 + Ч484(4УКР)711.9 + Т3(4УКР-2К)61-5 +
Шифр НБУВ: РА356691

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Кобченко К.А. 
Київські вищі жіночі курси в контексті боротьби за освіту жінок в Україні (1878 - 1920): Автореф. дис... канд. іст. наук: 09.00.12 / К.А. Кобченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше комплексно досліджено історію створення та діяльності Київських вищих жіночих курсів як одного з провідних навчальних закладів університетського типу для жінок в Україні у контексті жіночого руху за право на освіту. Проведено критичний аналіз численних джерел, узагальнено досвід історіографічних розробок з досліджуваної проблеми. Розглянуто процес боротьби за відкриття курсів, організацію їх роботи та її основні складові (діяльність викладацького складу, становлення навчального процесу та викладання). Охарактеризовано склад слухачок, висвітлено процес еволюції прав Київських вищих жіночих курсів, досліджено обсяг та характер викладання українознавчих дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Ч484(4УКР)716 + Т3(4УКР-2К)0-297
Шифр НБУВ: РА330966

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Каліна К.Є. 
Моральне виховання студентської молоді на Слобожанщині (кінець XIX - початок XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / К.Є. Каліна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 17 с. — укp.

На підставі аналізу науково-педагогічної літератури, нормативних документів, вивчення теоретичних праць системно досліджено й узагальнено питання морального виховання студентської молоді на Слобожанщині в історичному аспекті. Грунтуючись на аналізі науково-педагогічної, історичної літератури й архівних документів виявлено й обгрунтовано етапи становлення та розвитку питань морального виховання студентської молоді: кінець 1870-х - перша половина 1880-х рр. - етап прогресивного розвитку питань морального виховання студентів; друга половина 1880-х - перша половина 1890-х рр. - етап жорсткого контролю з боку держави за здійсненням питань морального виховання студентів; друга половина 1890-х - початок XX ст. - етап удосконалення питань морального виховання студентства. Узагальнено досвід даного виховання молоді. Проаналізовано вплив науково-дослідницької роботи студентів на формування правильних моральних переконань, принципів та ідеалів. Охарактеризовано моральні вимоги до викладачів ВНЗ та проаналізовано їх вплив на формування особистості з високими моральними якостями. Окреслено перспективи творчого використання досвіду морального виховання за сучасних умов вищої школи. До наукового обігу введено маловідомі архівні документи, офіційні матеріали, що стосуються дослідженої проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352 + Ч483(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА358802

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Черняк С.Г. 
Організаційно-педагогічні засади діяльності Київського імператорського університету св. Володимира (1833 - 1863 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Г. Черняк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Визначено провідні етапи становлення та розвитку діяльності Київського імператорського університету св. Володимира, (1833 - 1837 рр. - організаційно-структурний, 1838 - 1841 рр. - структурно-змістовий, 1842 - 1863 рр. - структурно-процесуальний), класифіковано провідні тенденції розвитку організаційно-педагогічних засад його діяльності, зокрема, управління, структури, освітньої та наукової діяльності. Висвітлено тенденції, що відображають політику проведення вступних кампаній і вирішення кадрових питань. Обгрунтовано організаційно-педагогічні засади діяльності ВНЗ, провідні тенденції розвитку організаційно-педагогічних засад діяльності Київського імператорського університету св. Володимира 1833 - 1863 рр. за сучасних умов функціонування Київського національного університету ім. Т. Шевченка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Ч484(4УКР)711.9 +
Шифр НБУВ: РА360714

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Микитюк С.О. 
Організаційно-педагогічні умови викладання правових дисциплін у вищих навчальних закладах України (друга половина XIX - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.О. Микитюк ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Досліджено історико-педагогічний аспект викладання правових дисциплін у вищих навчальних закладах України другої половини XIX - початку XX ст. На підставі аналізу історико-педагогічної літератури, архівних матеріалів, офіційно-правових документів визначено й охарактеризовано основні етапи розвитку вищої юридичної освіти в Україні у досліджуваний період. Висвітлено внесок вітчизняних педагогів, громадських діячів і викладачів університетів у розробку теоретичних засад викладання правових дисциплін. Вперше визначено організаційно-педагогічні умови викладання правових дисциплін у вищих навчальних закладах України досліджуваного періоду, якими є: високий рівень професійно-педагогічної компетентності професорсько-викладацького складу, використання різноманітних форм і методів викладання правових дисциплін і його науково-методичне забезпечення, здійснення контролю навчально-пізнавальної діяльності студентів. Показано специфіку та тенденції розвитку методики викладання правових дисциплін у досліджуваний період. Визначено перспективи впровадження прогресивних ідей вітчизняних педагогів другої половини XIX - початку XX ст. щодо викладання правових дисциплін у практику діяльності сучасних вищих навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Х.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА351051

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Осова О.О. 
Організація навчально-пізнавальної діяльності студентів у вищих навчальних закладах освіти на Слобожанщині у другій половині XIX століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Осова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 21 с. — укp.

Здійснено цілісний аналіз проблеми організації навчально-пізнавальної діяльності студентів Слобожанщини історичному аспекті. Виявлено особливість поглядів педагогів, науковців Східного регіону на суть і значущість цієї проблеми (відстоювання організації навчально-пізнавальної діяльності студентів на психологічних засадах). Узагальнено досвід організації навчально-пізнавальної діяльності студентської молоді зазначеного регіону в другій половині XIX ст. З'ясовано та показано роль і значення форм (лекцій, семінарів, співбесід, практичних занять, експедицій, екскурсій, студентських гуртків) і методів (словесних, наочних, практичних) навчання у вищій школі Слобожанщини для розумового, морального розвитку студентства. Охарактеризовано організаторську функцію викладача дослідженого періоду на різних етапах навчально-пізнавальної діяльності. Окреслено напрями розвитку зазначеної проблеми за сучасних умов. Вивчено питання контролю організації навчально-пізнавальної діяльності студентів у контексті розвитку дидактики вищої школи другої половини XIX ст. До наукового обігу введено маловідомі архівні документи, а також окремі факти, які дозволяють розкрити суть поняття "організація навчально-пізнавальної діяльності студентів" зазначеного періоду й умови її ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)51 + Ч481.252 +
Шифр НБУВ: РА359312

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Мартиненко О.М. 
Організація науково-дослідної роботи викладачів вищих навчальних закладів в Україні (ХІХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Мартиненко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню становлення і розвитку теоретичних ідей щодо організації науково-дослідної роботи викладачів вищих навчальних закладів України у ХІХ ст. У дисертації на основі аналізу офіційних документів, історико-педагогічної літератури, архівних матеріалів обгрунтовано етапи розвитку науково-дослідницької роботи викладачів вищих навчальних закладів України у ХІХ ст., показано залежність розвитку науки від соціально-економічних і політичних змін у суспільстві, розкрито зміст і систематизовано форми підготовки і атестації наукових кадрів у досліджуваний період; узагальнено досвід організації науково-дослідницької роботи викладачів Харківського і Київського університетів, виявлено основні напрями наукової діяльності викладачів і найбільш ефективні її форми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Котова А.В. 
Організація самостійної роботи студентів вітчизняних університетів у другій половині XX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / А.В. Котова ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу архівних документів, науково-педагогічної літератури, нормативних документів уперше цілісно в широких хронологічних межах досліджено організацію самостійної роботи студентів вітчизняних університетів у другій половині XX ст. Розкрито сутність, дидактичні цілі, основні функції, принципи, особливості класифікації видів самостійної роботи студентів вітчизняних університетів даного періоду, науково обгрунтовано етапи розвитку ідеї її організації. Узагальнено досвід організації самостійної роботи студентів вітчизняних університетів другої половини XX ст, зокрема, охарактеризовано форми й умови її ефективної організації, особливості діяльності викладача як її керівника. Визначено шляхи реалізації накопиченого досвіду за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.286 + Ч483(4УКР)63/64 + Ч484(4УКР)711
Шифр НБУВ: РА371568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Машкіна С.В. 
Педагогічна діяльність В.І.Вернадського у вищих закладах освіти (кінець XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.В. Машкіна ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз педагогічної діяльності В.І.Вернадського у вищих закладах освіти. Визначено її зміст і основні напрями. Розроблено періодизацію та висвітлено чинники формування педагогічної позиції вченого. Вивчено авторську концепцію вищої школи, представлену системою наукових поглядів на мету, завдання, принципи та організаційно-змістові засади її функціонування. Проаналізовано провідні ідеї та узагальнено досвід практичної діяльності В.І.Вернадського на університетських кафедрах, у структурах управління освітою та в громадських інституціях. Обгрунтовано перспективи використання його педагогічного доробку в практиці сучасної вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)
Шифр НБУВ: РА313185 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Войно-Данчишина О.Л. 
Правове регулювання вищої юридичної освіти та науки в Росії в ХІХ ст. (на матеріалах українських губерній): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.Л. Войно-Данчишина ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено процес правового регулювання вищої юридичної освіти та підготовки наукових кадрів в університетах і ліцеях українських губерній Росії протягом XIX ст. Узагальнено та систематизовано нормативно-правову базу вищої юридичної освіти, охарактеризовано основні етапи її розвитку, пов'язані насамперед зі статутами університетів і ліцеїв. Проаналізовано правове регулювання підготовки та комплектування науково-педагогічних кадрів на юридичних факультетах університетів українських губерній. Виявлено специфіку присудження наукових ступенів з юридичних спеціальностей. Охарактеризовано правове становище Рішельєвського та Ніжинського ліцеїв та визначено специфічні риси навчально-освітнього процесу у даних закладах. Обгрунтовано теоретичні та практичні рекомендації щодо модернізації системи освіти та підготовки наукових кадрів в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4РОС)5-621.13 + Х8(4УКР)132.1-1 + Ч483(4РОС)5 + Ч483(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА346533

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Парфіненко А.Ю. 
Проблема "ліквідації" університетів України в радянській журнальній публіцистиці 1920-х - початку 1930-х років: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / А.Ю. Парфіненко ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено причини реформування університетів в Україні початку 1920-х рр. Проаналізовано радянську журнальну публіцистику 1920 - початку 1930-х рр. в історіографічному аспекті. Визначено співвідношення між образами публіцистики та історіографії в процесі з'ясування причин закриття університетів. Розкрито особливості розуміння причин перетворення університетів у даний період на основі інтер- та екстерналістських факторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-7 + Ч612.161(4УКР) + Ч483(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА350711

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Сафонова Н.М. 
Реформування системи вищої освіти в Україні (90-ті рр. ХХ - початок XXI ст.): історичний аспект: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.М. Сафонова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу широкої джерельної бази висвітлено особливості реформування системи вищої освіти в Україні у 90-х роках XX ст. - на початку XXI ст. Розглянуто етапи, форми та методи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах всіх рівнів акредитації відопвідно до принципів Болонської системи, показано роль викладачів та студентів у її впровадженні. Проаналізовано нормативно-правові документи, за яким здійснювалось реформування системи вищої освіти в Україні. Висвітлено етапи та механізми ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів. Розкрито особливості трансформації основних функцій вищоі школи: соціально-економічних, соціально-політичних, культуротворчих. Проаналізовано якісні зміни у складі викладацьких кадрів та особливості розвитку їх наукової діяльності. Показано вплив реформування системи вищої освіти на зміни у складі студентів. Вивчено діяльність вищих навчальних закладів щодо впровадження нових технологій та форм навчального процесу. На підставі аналізу всіх чинників, що вплинули на реформування системи вищої освіти, зроблено виновок, що за умов впровадження в Україні соціально орієнтованої економіки, демократичних суспільних відносин та процесів інтеграції до європейської та світової спільноти для подальшого успішного розвитку держави необхідно здійснювати якісні зміин у системі вищої освіти, доведено доцільність радикального оновлення структур, форм і засобів функціонування навчально-виховного процесу з метою досягнення його максимальної інтенсифікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)64 +
Шифр НБУВ: РА341285

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Куцаєва Т.О. 
Розвиток вищої освіти в УРСР (1965 - 1985 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.О. Куцаєва ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Розглянуто процес розвитку, стан і функціонування вищої освіти в УРСР впродовж 1965 - 1985 рр. Базуючись на значному обсязі фактичного матеріалу, досліджено суспільно-політичні, духовні, економічні та соціальні фактори, що вплинули на розвиток вищої освіти як певної суспільної інституції, важливої частини його духовного життя. Виокремлено найбільш суттєві аспекти оформлення матеріально-технічної бази вузів й організації навчально-методичного процесу, зумовлені потребами суспільства та держави щодо рівня підготовки, змісту знань, професійної спрямованості та конкурентоспроможності фахівців вищої кваліфікації. На підставі аналізу й узагальнень наукового доробку провідних навчально-методичних і наукових осередків, якими, завдяки великому людському (науковому) потенціалу, була та є значна частина українських ВУЗів. Установлено тенденції підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації наукових і науково-педагогічних кадрів ВУЗів. Досліджено питання щодо розвитку вузівської науки (науки гуманітарного та прикладного циклів). Висвітлено внесок вищої школи до формування інтелектуального та наукового потенціалу суспільства. Здійснено оцінки ефективності функціонування вищої освіти, її конкурентоспроможності та внеску до сфери української освіти, культури, науки у 1965 - 1985 рр. Розроблено рекомендації щодо перспективних шляхів розвитку сучасної вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА349215

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського