Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (370)Книжкові видання та компакт-диски (342)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю952.14$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 67
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іванова О.В. 
Соціально-психологічна адаптація курсантів у вищому закладі освіти МВС як етап професійного становлення майбутніх співробітників пенітенціарної системи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.06 / О.В. Іванова ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Проаналізовано основні теоретичні підходи до проблеми соціально-психологічної адаптації в сучасній психологічній науці, визначено сутність процесу соціально-психологічної адаптації курсантів в спеціалізованому вищому закладі освіти Міністерства внутрішніх справ (ВЗО МВС) як етапу професійного становлення майбутніх працівників пенітенціарної системи. Запропоновано психодіагностичний комплекс методик дослідження перебігу та результатів соціально-психологічної адаптації курсантів у навчальному закладі закритого типу. Досліджено залежність соціально-психологічної адаптації курсантів від їх індивідуально-типологічних особливостей та соціально-психологічних особливостей ВЗО МВС кримінально-виконавчого профілю. Визначено особистісні типи адаптивної поведінки, динамічні характеристики адаптаційного процесу. Обгрунтовано і розроблено модель психолого-педагогічного забезпечення оптимізації процесу адаптації курсантів до навчально-службової діяльності у ВЗО МВС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.29 + Ю952.14 + Х884.9(4УКР)п

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Тимченко О.В. 
Аутоагресивна поведінка працівників органів внутрішніх справ України (соціально-психологічні детермінанти виникнення, методи превенції та профілактики): Автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.06 / О.В. Тимченко ; МВС України. Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2003. — 18 с. — укp.

Досліджено природу аутоагресивної поведінки працівників органів внутрішніх справ, визначено її структуру, причини та приводи. На основі аналізу випадків самогубств працівників органів внутрішніх справ (ОВС) України за 1996 - 2000 рр. складено соціально-демографічний портрет суїцидента. Визначено та класифіковано соціально-психологічні причини та приводи суїцидальної поведінки працівників ОВС. Розроблено систему превентивно-профілактичних заходів щодо запобігання аутоагресивній поведінці працівників міліції. Запропоновано алгоритм діяльності практичного психолога щодо попередження аутоагресивної поведінки працівників міліції, який складається з прогнозування, превенції та психопрофілактики. Уточнено систематизацію поглядів щодо проблеми самогубств в контексті основних наук про людину. Поглиблено сучасні уявлення про ефективні методи і форми виявлення, профілактики і корекції аутоагресивної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011 + Ю937-953.6 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА327941

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Ярмиш І.О. 
Психологічні механізми адаптації підлітків з кримінальною поведінкою в умовах примусової ізоляції: Автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.06 / І.О. Ярмиш ; МВС України. Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Висвітлено актуальну проблему сучасної теорії і практики юридичної психології - прогнозування особливостей прояву поведінки за умов примусової ізоляції в процесі ресоціалізації на підставі аналізу використання підлітками-правопорушниками психологічних механізмів адаптації, а саме інтрапсихічних адаптаційних механізмів. Визначено суть та функції інтрапсихічних механізмів адаптації, поглиблено їх класифікацію, розкрито особливості прояву в ситуації психоемоційної напруженості та ситуації вимушеної ізоляції. Встановлено зв'язок між комплексом інтрапсихічних адаптаційних механізмів і особливостями актуального психічного стану особистості підлітка-правопорушника за умов примусової ізоляції. Виявлено типовість та частоту активізації психічних захисних механізмів в поведінкових реакціях неповнолітніх правопорушників. Визначено роль психічного стану особистості в активізації комплексу інтрапсихічних захисних механізмів. Розглянуто різні теоретичні підходи щодо вивчення психологічних захисних механізмів, що дозволило розширити змістову сторону поняття "феномен психологічного захисту". Удосконалено критерії та показники виміру психічних захисних механізмів у підлітків-правопорушників за умов примусової ізоляції. Обгрунтовано доцільність врахування особливостей прояву інтрапсихічних механізмів адаптації в процесі колективної роботи психолога з вихованцями соціально реабілітаційних закладів закритого типу на етапі ресоціалізації з метою її поліпшення та запобігання рецедивам.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.1-734 + Ю952.14-734 +
Шифр НБУВ: РА327951

Рубрики:

      
4.

Герасімова 
Внутрішньоособистісні конфлікти в процесі соціальної адаптації студентів до умов вищих навчальних закладів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Наталія Євгеніївна Герасімова ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю937-953.6 + Ч481.350.0
Шифр НБУВ: РА334883

Рубрики:

      
5.

Литвинова Л.В. 
Психологічні механізми подолання дезадаптаційних переживань студентів-першокурсників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.В. Литвинова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 17 с. — укp.

Досліджено особливості адаптації студентів-першокурсників у вищих навчальних закладах. Виявлено суттєвий вплив емоційного стану та емоційної стабільності особистості, її самооцінки та рівня самостприйняття, вольвої активності, комунікативних умінь і ступеня інтеграції образу "Я" на пристосування до нових умов життєдіяльності. Встановлено, що рівень адаптації особистості залежить від ступеня узгодженості мети і результатів діяльності, оволодіння її новими формами, психічного пристосування, формування та розвитку адекватної самооцінки, рольового моделювання та створення Я-концепції. Розроблено систему практичних психологічних заходів, спрямованих на подолання негативних дезадаптаційних переживань студентів, досліджено їх ефективність. Наведено методичні рекомендації для викладачів та вузівських практичних психологів для здійснення ефективної корекції дезадаптаційних переживань студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ч481.328 +
Шифр НБУВ: РА333873

Рубрики:

      
6.

Проскурняк О.І. 
Соціально-психологічна адаптація учнів молодших класів допоміжної школи-інтернату: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / О.І. Проскурняк ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження проблеми соціально-психологічної адаптації розумово відсталих дітей, здійснене на основі вивчення психолого-педагогічних умов забезпечення корекційного впливу на учнів початкових класів допоміжної школи інтернату під час проведення позакласної виховної роботи. З'ясовано сутність соціально-психологічної адаптації розумово відсталих дітей, визначено та вивчено її структурні компоненти (спілкування, міжособистісні стосунки, психологічний клімат), досліджено прояви дезадаптації. Розроблено адаптаційно-розвивальну програму для учнів молодших класів, спрямовану на усунення проявів дезадаптації, розвиток адаптаційних можливостей та підвищення рівня адаптації, доведено ефективність її використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + Ю948.25 + Ч435.221 +
Шифр НБУВ: РА331249

Рубрики:

      
7.

Горліченко М.Г. 
Педагогічні умови адаптації курсантів до навчання у вищих військових навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.Г. Горліченко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2004. — 21 с. — укp.

Уперше визначено та науково обгрунтовано комплекс педагогічних умов, що сприяють процесу адаптації курсантів до навчання у військовому ВНЗ (ВВНЗ). Розроблено структурно-функціональну модель адаптаційного процесу з урахуванням поетапної навчально-виховної роботи з курсантами I - II курсів. Визначено рівні, критерії та показники адаптованості тих, хто навчається у ВВНЗ, з використанням рейтингової методики та оцінки. Розкрито суть понять "адаптація", "адаптація курсантів до навчання у ВВНЗ". Розвинуто методику організації навчально-виховного процесу у ВВНЗ в адаптаційний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)300.1:Ю9 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА334275

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Каськов І.В. 
Організаційно-управлінські аспекти соціально-психологічної адаптації молодих офіцерів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / І.В. Каськов ; Нац. акад. держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2004. — 18 с. — укp.

Досліджено організаційно-управлінські аспекти соціально-психологічної адаптації молодих офіцерів у військовій частині. Запропоновано основні показники та розроблено методику організації їх соціально-психологічної адаптації. За результатами дослідження розроблено практичні рекомендації командуванню військової частини щодо організації даної адаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю942-5 + Ц4,8(4УКР)301 +
Шифр НБУВ: РА330171

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Бондаренко О.М. 
Соціальна адаптація особистості в умовах пострадянського суспільства: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.М. Бондаренко ; Південноукр. держ. пед. ун-т (м.Одеса) ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 19 с. — укp.

Виявлено особливості та тенденції соціально-адаптаційних процесів у пострадянському суспільстві на сучасному етапі його трансформування. Завдяки дослідженню у структурно-системному аспекті виявлено взаємозв'язки соціальної адаптації особистості з тими змінами, які відбулися в усіх сферах даного суспільства, класифіковано основні види та підвиди цієї адаптації як системного соціального явища. Соціальну адаптацію проаналізовано як одну з закономірностей і властивостей суспільного буття. Охарактеризовано сучасне українське суспільство як сферу соціальної адаптації особистості, визначено основні тенденції соціально-адаптаційних процесів у ньому на сучасному етапі, розкрито взаємовпливи даної адаптації, соціалізації, соціальної мобільності та інших соціальних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.934 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА329305

Рубрики:

      
10.

Алексєєва Т.В. 
Психологічні фактори та прояви процесу адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Т.В. Алексєєва ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Проведено теоретичні та емпіричні дослідження особливостей динаміки різнорівневих проявів адаптації студентів за умов вузу. Явище психологічної адаптації до вузівського навчання проаналізовано як етап особистісного та професійного розвитку студентів. Досліджено прояви адаптації особистості студентів на трьох рівнях (психофізіологічному, індивідуально-психологічному та соціально-психологічному) у період їх навчання у вузі з першого до четвертого курсу, виявлено зв'язок та співзалежність між факторами, які впливають на процес адаптації та його проявами на різних стадіях даного явища. Встановлено тенденцію впливу показників особистісного фактора адаптації (особистісної тривожності, екстернальності-інтернальності, типологічних особливостей темпераменту) на прояви адаптації, з'ясовано її роль у визначенні напрямку особистісного розвитку студентів, що проявляється у змінах їх ціннісних орієнтацій та видах мотиваційної спрямованості. На підставі комплексного аналізу взаємодії факторів та проявів адаптації вияввлено відмінності в характері адаптації, її стадіях та формах, що пов'язано з пошуком професійної спеціалізації та специфікою етапу попередньої адаптації до професійної діяльності за умов вузу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.2 + Ю952.14 + Ч481.43
Шифр НБУВ: РА330992

Рубрики:

      
11.

Охременко О.Р. 
Психологічні закономірності адаптації особистості до особливих умов діяльності: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.09 / О.Р. Охременко ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2005. — 30 с. — укp.

З'ясовано, що зі зростанням напруженості праці людини відбувається перехід від кількісного зростання операціональних елементів до якісно нового рівня функціонування - діяльності за умов невизначеності (випадкових середовищ). У разі ускладнення професійних операцій виявлено підвищення інтегрованості різних рівнів робочої функціональної системи, тобто структура експонується як самоструктуризований порядок. Зазначено, що системотвірним фактором під час праці у ситаціях невизначеності є швидкість формування алгоритмів-прототипів. На підставі результатів дослідження структури функціональної системи показано наявність прямого обміну інформацією між зовнішніми структурами (метасистемою) та ефекторним апаратом системи. Метасистему утворюють темпові характеристики діяльності, особистісні смисли та мотивація. Дефіцит часу у категоріальному просторі особистісних сенсів стає джерелом позитивних і негативних емоцій, тобто подвійно діє на ефективність діяльності та грає роль динамічного чинника (тактичного складника). Мотиваційна складова стабілізує діяльність на тривалих відрізках часового континууму (стратегічний складник), це суперечить посиланням про можливість обробки інформації тільки внутрішніми симплексами системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА337072

Рубрики:

      
12.

Ямницький В.М. 
Психологічні чинники розвитку життєтворчої активності особистості в дорослому віці: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / В.М. Ямницький ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 40 с. — укp.

Здійснено теоретико-експериментальне дослідження проблеми розвитку життєтворчої активності особистості, а також системний аналіз феномену життєтворчості, побудовано психологічний конструкт, розкрито його феноменологію. Запропоновано підхід до дослідження проблеми на рівні аналізу життєтворчої активності особистості, визначено її психологічні чинники, сензитивний період розвитку, психологічні закономірності реалізації у дорослому віці. Обгрунтовано теоретико-методологічні засади експериментального дослідження життєтворчої активності особистості. З'ясовано психологічні механізми розвитку цієї активності, побудовано динамічну мета-модель процесу. Розкрито суть тренінгу як засобу психологічного впливу, розроблено цілісну систему розвитку життєтворчої активності, описано її закономірності та тенденції за умов цілеспрямованого психологічного впливу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю952.2 + Ю937.4 +
Шифр НБУВ: РА340793

Рубрики:

      
13.

Назаревич В.В. 
Психологічні особливості корекції поведінки соціально дезадаптованих дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / В.В. Назаревич ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичне та практичне дослідження проявів соціальної дезадаптації дітей дошкільного віку з затримкою психічного розвитку (ЗПР) в закладах інтернатного типу. Визначено особливості взаємодії факторів соціальної дезадаптації, методи та форми їх корекції. Запропоновано комплексну діагностику соматичної, афективної, інтелектуальної, мотиваційної та поведінкової сфери у дітей з ЗПР у перші шість місяців перебування в новому середовищі. Виявлено основні поведінкові прояви та форми соціальної дезадаптації. Обгрунтовано концептуальні принципи виховної роботи та розроблено корекційну програму, спрямовану на подолання проявів соціальної дезадаптації. Проведено апробацію запропонованої методики педагогічної діяльності у закладах інтернатного типу, використання якої спряє зменшенню рівня затримки психічного розвитку, адаптації поведінки, значному зростанню соціально-комунікативної активності, а також нормалізації афективної та мотиваційної сфери.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + Ю948.25 + Ч435.91 +
Шифр НБУВ: РА334849

Рубрики:

      
14.

Кузнєцова О.В. 
Індивідуально-типологічні чинники адаптивності особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.В. Кузнєцова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено індивідуально-типологічні чинники адаптивності особистості. Розкрито суть поняття "адаптивність особистості", запропоновано структуру адаптивності як стійку властивість особистості в аспекті континуально-ієрархічного підходу, компонентний склад формально-динамічних і якісних показників. Як індивідуально-типологічні чинники адаптивності особистості розглянуто якісні особливості емоційності як стійкої властивості індивідуальності, що виконує функції - адаптивну та системоутворювання стосовно властивостей особистості. Установлено, що індивідуально-типологічні особливості адаптивності детерміновані емоційністю. Вивчено вияв цих особливостей, обумовлених якісно-кількісним поєднанням її показників, у специфіці механізмів психологічного захисту, соціально-психологічній адаптованості та в індивідуально-психологічних особливостях особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.25-70 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА337562

Рубрики:

      
15.

Леванова І.Л. 
Психологічні особливості сімейних стосунків сексуально дезадаптованих подружніх пар: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / І.Л. Леванова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено програму психологічної профілактики та корекції сексуальної дезадаптації подружжів на підставі вивчення гендерних, комунікативних, поведінкових, особистісних і статеворольових особливостей подружньої взаємодії. Визначено характеристики особистості подружжів, зумовлені виникненням сексуальної дезадаптації, а також специфіку подружньої комунікації. Запропоновано програму психологічної профілактики та корекції сексуальної дезадаптації у шлюбі, побудовану на інтегративному поєднанні клієнт-центрованого та системного підходів з залученням технік сексуального тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-73 + Ю952.14 + Ю949.246 + Р120.451 +
Шифр НБУВ: РА345049

Рубрики:

      
16.

Морозова Л.П. 
Соціальні механізми формування цінностей молоді в перехідний період: соціально-філософський аналіз: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.03 / Л.П. Морозова ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2006. — 40 с. — укp.

Вперше у вітчизняній філософії проведено теоретико-методологічне дослідження цінностей та ціннісних орієнтацій у період трансформації суспільства, у межах якого розглянуто перехідність як специфічну рису молоді. Відзначено, що емпірична база вивчення проблеми "соціальні механізми формування цінностей молоді в перехідний період" дозволяє розглянути її як самоорганізаційну систему у кризових ситуаціях. Проаналізовано актуальні питання формування нової системи цінностей і ціннісних орієнтацій молоді, спрямованих на демократичні перетворення в країні. Встановлено, що процес сутнісних трансформацій суспільних цінностей триває, виникають нові соціальні структури та зазнають змін існуючі, що впливає на підвищення вимог особистості як суб'єкта соціального буття. Обгрунтовано доцільність створення нових моделей соціальної та політичної поведінки та побудови власної системи цінностей за допомогою соціальних механізмів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*42 + Ю952.14 + С5*423.122*332.1-723.4*122.6 +
Шифр НБУВ: РА343382

Рубрики:

      
17.

Юнг Н.В. 
Психологічні особливості ціннісних орієнтацій старших підлітків, груп підвищеної психологічної уваги: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Юнг ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2006. — 16 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості ціннісних орієнтацій і гіпотетично пов'язані з ними риси особистості старших підлітків залежно від приналежності їх до типологічної "групи підвищеної психологічної уваги" (ППУ). Розкрито зміст поняття "група підвищеної психологічної уваги", теоретично обгрунтовано типологію груп ППУ, емпірично виявлено та вивчено п'ять типологічних груп ППУ. Встановлено, що у старших підлітків рейтинг привабливості та значущості різних цінностей лише у ряді випадків змінюється залежно від віку та статі. Виявлено схожість та відмінності в специфіці ціннісних орієнтацій та особливостей особистості старших підлітків - представників різних типологічних груп ППУ. З'ясовано, що підлітки, що входять до складу різних типологічних груп ППУ, характеризуються певним психологічним портретом особистості, зокрема, розрізняються особивостями самовідношення та самоактуалізації. Доведено, що специфіка психологічної схильності до соціальної дезадаптації, на якій базується типологія груп ППУ, виявляється у специфіці ціннісних орієнтацій у старших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю983.402.2 + Ю952.14 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА344617

Рубрики:

      
18.

Демченко В.А. 
Самосвідомість як фактор психологічної адаптації першокурсників до навчальної діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.А. Демченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено вплив самосвідомості на рівень психологічної адаптації до навчання студентів перших курсів. Запропоновано комплексний підхід щодо вивчення даного процесу, показано особливості формування самосвідомості студентів перших курсів. Конкретизовано рівні їх адаптації до умов навчання у вищих навчальних закладах (соціально-психологічний, особистісний та психофізіологічний). Виявлено, що сформованість позитивної Я-концепції визначає оптимальний перебіг процесу психологічної адаптації першокурсників до навчальної діяльності. Визначено методи діагностики та шляхи формування позитивної Я-концепції студентів. Обгрунтовано доцільність їх використання як засобу оптимізації психологічної адаптації першокурсників до нових умов навчальної діяльності. Наукове дослідження розвитку психологічної адаптації студентів перших курсів у процесі формування їх позитивної Я-концепції проведено з урахуванням сучасних умов навчання у вищих навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю952.2 + Ч481.223.8 +
Шифр НБУВ: РА345186

Рубрики:

      
19.

Луценко О.Л. 
Стратегії та механізми психологічної адаптації особистості до умов перехідного періоду в суспільстві: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.Л. Луценко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито зміст і механізми психологічної адаптації особистості у перехідний для українського суспільства період. В результаті психодіагностичного дослідження вибірки (опитано 393-и особи) визначено основний спектр установок, актуалізованих за умов перехідного періоду. Виявлено кількісну перевагу установок негативного характеру, а також підвищення шизоїдної, психопатичної, депресивної симптоматики та прояви нераціональної поведінки, що свідчить про напругу та втому системи адаптації. Обгрунтовано, що зниження моральної нормативності особистості виконує функцію алопсихічного адаптивного механізму в ситуації законодавчої розбалансованості перехідного періоду шляхом розширення діапазону поведінки. Виявлено й описано захисний механізм "погіршення", під дією якого оцінка себе, соціального оточення та ситуації виявляється заниженою. Показано, що даний механізм сприяє підготовці до гіршого, спрощенню сприйняття життя, звільненню від соціальної відповідальності та психологічному відпочинку від напруги за умов перехідного періоду. Доведено, що психологічна властивість екстернальності відіграє роль захисного інтрапсихічного адаптаційного механізму у проблемних сферах перехідного суспільства. Розглянуто різні установчі стратегії адаптації та адаптивно-особистісних комплексів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА346544

Рубрики:

      
20.

Лосієвська О.Г. 
Когнітивні чинники суїцидальної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.Г. Лосієвська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто чинники, прояви та способи корекції суїцидальної поведінки у підлітків. Показано, що для осіб, яким не властиві патопсихологічні якості, у становленні суїцидальної поведінки визначальними є соціально-психологічні чинники, що проявляються у вигляді когнітивних процесів. З'ясовано, що домінуючим фактором суїцидальної поведінки у підлітків виступає наслідування поведінкових взірців, сформованих субкультурою. Встановлено, що у даний спосіб виникають усі конформістські мотиви суїцидальності. Визначено, що підліткова субкультура, що містить елементи автономності, ригористичності, максималізму, нігілізму, конформізму, посутньої текстуальності та проявляється в ігрових формах, не лише не має застороги проти суїцидальності, а навпаки - за своєю структурою сприятлива для формування суїцидальних сценаріїв та їх реалізації. Показано, що чинники суїцидальної поведінки у підлітків не актуалізуються у разі наявності високого ступеня розвитку особистісної та соціальної рефлексії, зокрема, розуміння відносності соціальних феноменів і вироблення особистісного соціального іделу, усвідомлення цінності власного життя як об'єктивного уможливлення наближення до обраного взірця. Встановлено, що прояв суїцидальних тенденцій вимагає психокорекційного впливу. Показано ефективність розвитку соцієтальних характеристик підліткових груп як засобу профілактики становлення суїцидальної поведінки. Розроблено й апробовано спеціальну програму, спрямовану на попередження суїцидальної поведінки у підлітків, яку рекомендовано використовувати для профілактичної та психокорекційної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6 + Ю952.14 + С5*362 + С40(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА344476

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського