Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (93)Реферативна база даних (4589)Книжкові видання та компакт-диски (9716)Журнали та продовжувані видання (5209)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ31$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 698
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Бородавкін С.О. 
Принципи оркестрового мислення Й.С.Баха: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / С.О. Бородавкін ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — О., 1998. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена досліженню оркестрового стилю Й.С.Баха. В її основу покладений аналіз оркестрових та вокально-інструментальних творів композитора. Розроблена загальна універсальна класифікація типів музикування і відповідно видів оркестрових фактур у музиці. Вивчено основоположний принцип оркестрового мислення Й.С.Баха: обумовленість оркестрового стилю композитора жанром твору. Вперше в музикознавстві при аналізі оркестрового стилю Баха розглядаються партитури усіх жанрів оркестрової спадщини Баха, у тому числі творів, де приймає участь оркестр. Оркестровий стиль Й.С.Баха розглядається у єдності з жанром, формою та фактурою творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)4-81 Бах

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Чабанова-Ісхаак Г.Е. 
Польові дослідження в музичній фольклористиці XIX-XX ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Г.Е. Чабанова-Ісхаак ; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. — К., 1998. — 15 с. — укp.

Дисертація присвячена історії розвитку польових досліджень в музичній фольклористиці. На основі аналізу, вирішуються науково-теоретичні проблеми збирацької роботи. Визначено специфіку польових досліджень та їх практичну значимість у вивченні народної традиційної культури, зокрема, пісенного фольклору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ312г(4УКР)5/6

Географічні рубрики:

      
3.

Слєпцова О.В. 
Підготовка педагогів-вокалістів у творчій спадщині діячів Харківської національної музично-педагогічної школи (20-70 рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Слєпцова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню теоретичних ідей та практичної діяльності засновників Харківської національної музично-педагогічної школи з питань підготовки педагогів-вокалістів. Розглянуто витоки цієї школи, етапи її становлення та розвитку. Проаналізовано мету, зміст, форми та методи підготовки педагогів-вокалістів у творчій спадщині П.В.Голубєва, Б.Р.Гмирі, М.Г.Михайлова-Сидорова, М.І.Литвиненко-Вольгемут, І.С.Паторжинського. Виявлено можливості подальшого використання їх досвіду в умовах розвитку національної освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.3-7р-3

Рубрики:

      
4.

Ланцута Л.В. 
Українська фортепіанна соната: теорія, історія, сучасні тенденції: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.В. Ланцута ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено вивченню української фортепіанної сонати, її історії та сучасного стану. У роботі здійснено спробу поглиблення теорії жанру фортепіанної сонати, що розглядається як складноорганізоване, системне явище. У кореляції з провідними художньо-естетичними вимогами часу подано періодизацію розвитку української фортепіанної сонати до 1970-х років, прослідковано шляхи формування національного різновиду жанру, завершеного у творах Л.Ревуцького, Б.Лятошинського. Період розвитку української фортепіанної сонати з 1970-х до початку 1990-х років розглядається як новий етап еволюції жанру, пов'язаний з якісним стрибком і оновленням його структури, здійснених у неоромантичному, неокласичному та неоконструктивістському типах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-041-03(4Укр)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Ломоносова Н.О. 
Ранні сонати А.Гайдна та проблеми їх редакційної інтерпретації: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.О. Ломоносова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 24 с. — укp.

Дослідження присвячено вивченню невідомих сторінок клавірної творчості Й. Гайдна - ранніх сонат, написаних до 1766 року. У роботі зроблено аналіз ранніх сонат Гайдна з точки зору їх стилістико-художньої самостійності, а також запропоновано наукове обгрунтування їх виконавської редакції. Редакторські доповнення та уточнення стосуються динаміки, агогіки, фразування, артикуляції, розшифровки мелізматики. Музикознавчий аналіз сонат спрямовано на виконавську практику, вирішення специфічно виконавських творчих завдань. Окрім характеристик тематизму, засобів його розвитку, аналізу форми, спостережень, що стосуються архітектоніки циклу, особлива увага спрямована на виконавські ремарки та з'ясування їх сутності. Вперше подається підкріплена нотними прикладами систематизація орнаментики композитора та здійснюється докладний аналіз ранніх сонат.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4АВС)4-81 Гайдн

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Цурканенко 
Принципи фактурно- поліфонічної організації в сучасній українській фортепіанній музиці: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ірина Володимирівна Цурканенко ; Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4УКР)6-713 + Щ310.55
Шифр НБУВ: РА301908

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Мостова І.В. 
Формування педагогічно-виконавської майстерності майбутнього вчителя музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Мостова ; Луган. держ. пед. ін-т ім. Т.Г.Шевченка. — Луганськ, 1998. — 18 с. — укp.

Роботу присвячено проблемі інструментальної підготовки студентів вищих навчальних закладів педагогічної освіти до ефективної професійної діяльності на етапі організації слухання школярами "живого" звучання музики. Обгрунтовано сутність, структуру, і критерії феномена педагогічно-виконавської майстерності вчителя музики. Розроблено й експериментально перевірено модель педагогічного управління процесом формування педагогічно-виконавської майстерності майбутнього вчителя музики, яка базується на педагогічному спрямуванні інструментальної підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4Укр)31-3

Географічні рубрики:

      
8.

Уманець О.В. 
Кантата А.Шнітке "Історія доктора Іоганна Фауста": культурологічний аспект: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.В. Уманець ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 1998. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена культурологічному дослідженню маловивченого твору А.Шнітке. На основі семантичного аналізу й системного підходу розглядається знакове поле твору, що засновано на взаємодії знаків, різних у синхронії та діахронії музичних культур. Вивчається позатекстовий аспект кантати, за допомогою художньо втілених образів простору, часу та образу людини кореспондуючий з відповідними параметрами образів світу історико-культурних епох. Встановлено філософський сенс цих кореляцій, що актуалізує суттєві для сучасної культури та образу світу проблеми етичного змісту знання людства та індивідуального морального вибору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4Рос)6-81 Шнитке

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Ле Ван Тоан 
Жанр Куанхо: традиції та сучасність: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ле Ван Тоан ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 27 с. — укp.

Робота присвячена проблемам генезису та сучасного буття жанру Куанхо - ліричної пісні В'єтнаму. Класична епоха - ХI - ХIV ст. - "змагальних пісень" співців - композиторів - поетів, які володіють виключним мелодичним багатством та трифазовою процесуальністю форми (Бі-Тхан-До), співвідносною з i:m:t Б.Асаф'єва. Сучасні корективи жанру Куанхо засвідчують про живу перспективу його перетворення та буття у новій якості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043.4-03(5В'єт)4

Рубрики:

      
10.

Крамська С.Г. 
Педагогічні засади використання пісенно-обрядового фольклору в процесі підготовки вчителя музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.Г. Крамська ; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Теоретично та експериментально досліджено використання пісенно-обрядового фольклору в процесі підготовки вчителя музики. Проаналізовано народно-пісенний репертуар в курсах спеціальних дисциплін музично-педагогічного факультету, виконано експериментально-дослідну роботу щодо використання пісенно-обрядового фольклору в навчально-виховному процесі педвузу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)0

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Гданська О.П. 
Формування гуманістичних ціннісних орієнтацій у студентів вузів культури (на матеріалі кобзарського мистецтва): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.П. Гданська ; Київський держ. ун-т культури і мистецтва. — К., 1998. — 24 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697(4Укр) + Ю937.231 + Ч481.352

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Григорчук І.С. 
Формування морально-ціннісного відношення до духовної музики в процесі підготовки вчителів музики (на матеріалі православної християнської традиції): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.С. Григорчук ; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена виявленню специфіки методики формування морально-ціннісного відношення до духовної (релігійної) музики. Визначені критерії та рівні сформованості моральності студентів. Досліджені методологічні принципи та методичні прийоми застосування духовної музики серед числа моральноформуючих засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.9

Рубрики:

      
13.

Крицький В.М. 
Формування уміння художньої інтерпретації у студентів музичних факультетів педагогічних закладів вищої освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.М. Крицький ; Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджується проблема формування уміння художньої інтерпретації у студентів музичних факультетів педагогічних закладів вищої освіти. Встановлено, що в системі музично-виконавської підготовки студентів музичних факультетів формування уміння художньої інтерпретації має стати цілеспрямованим і педагогічно керованим процесом на відміну від спонтанно-творчого підходу до його розвитку в ході накопичення студентами музично-виконавського досвіду. Запропоновані педагогічні умови та метод формування уміння художньої інтерпретації. Створено комплексну систему диференційованої діагностики сформованості уміння художньої інтерпретації музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712

Рубрики:

      
14.

Рагозіна 
Формування творчих здібностей молодших школярів у процесі музичної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Вікторія Валентинівна Рагозіна ; Інститут проблем виховання АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Щ31р(4УКР)2 + Ю984.544
Шифр НБУВ: РА306491

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Семеняк Н.М. 
Теоретичні основи системно-функціональної організації процесу звукоутворення на скрипці: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.М. Семеняк ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Досліджено та теоретично обгрунтовано доцільність формування та умови функціонування виконавського апарату інструменталістів, зокрема, звуковидобуваючої та звуковідтворюючої системи виконавського апарату скрипаля. Простежено історичний шлях розвитку даної проблеми, проаналізовано стан практичного виконавства на сучасному етапі його розвитку, психологічні передумови формування ігрових рухів правої руки скрипаля та особливості звуковидобування на скрипці. Виконавський апарат скрипаля визначено як біомеханічну систему. Створено електронно-механічний прилад, що забезпечило отримання об'єктивних ігрових характеристик скрипкового смичка та струн. За допомогою комп'ютерних технологій досліджено процеси звуковидобування та звуковідтворення на скрипці за різних ігрових умов, внаслідок чого отримано досі невідомі якісні характеристики скрипкових струн та смичка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.54-7
Шифр НБУВ: РА308545 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Тарасова О.І. 
Картина світу музичного театру М.В.Лисенка: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.І. Тарасова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням музично-сценічної творчості М.В.Лисенка, яка розглядається у повному обсязі. Розроблено новий теоретичний напрямок, який грунтується на категорії "картина світу". Встановлено, що "Наталка-Полтавка" - твір культури усного типу в межах авторської творчості, інваріант жанру співогр, який є національним жанром професійної музично-театральної культури України. Твір "Сапфо" вперше розглядається як нова художня концепція "відкритої картини світу". Аналізується клавір "Тараса Бульби" як самодостатній твір М.Лисенка. Пропонується загальна періодизація творчості композитора, вказується на її залежність від процесу національної самоідентифікації ХІХ ст. та історико-культурної ситуації ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4УКР)5-81 Лисенко + Щ313(4УКР)5-81 Лисенко

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Степанська О.С. 
Слов'янська міфологія як фактор стилеутворення в українській і російській опері другої половини ХІХ сторіччя. "Різдвяна ніч" Лисенка та "Ночь перед Рождеством" Римського-Корсакова: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.С. Степанська ; Нац. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Розглядається підхід Лисенка і Римського-Корсакова до слов'янської міфології та її вплив на процес національного та індивідуального стилеутворення. Підкреслюється значення російської міфологічної школи і українських досліджень з міфології в процесі звернення обох композиторів до світу давнього слов'янства. Простежується вплив і вияв міфу як світоглядної моделі в "Різдвяній ночі" та "Ночи перед Рождеством". Для цього застосовано неусталений метод пошуку міфологічного архетипу і віддзеркалення його в музичній драматургії обох опер.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.410.4

Рубрики:

      
18.

Шевчук О.Ю. 
Київський наспів у контексті церковно-монодичного співу України та Білорусії XVII-XVIII ст. (джерела, жанри, риси стилістики): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.Ю. Шевчук ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена розгляду піснеспівів із назвою "київського наспіву" (КН) у контексті церковно-монодичного співу XVII-XVIII ст. в Україні й Білорусії. Вперше в музичному музикознавстві КН постає в багатоманітності його зв'язків, встановлених на різних рівнях існування співочого мистецтва - у контексті ірмолою, у жанровій системі піснеспівів та в умовах багатонаспівності. Досліджена структура ірмолою під кутом зору розміщення у ньому місцевих наспівів, встановлена хронологія надання назви КН різним співам протягом XVI-XVII ст. Суттєво оновлена методика жанрового аналізу співів, систематизовано критерії церковно-співочого жанру, а також визначені жанри всіх КН. Уперше розроблена типологія видів багатонаспівності; розкрито риси стилістики КН через зіставлення його з іншими наспівами. Дослідження підтверджує формування КН (Обиход) у XVI ст. після прийняття на Русі Єрусалимського Уставу й надання назви КН у XVII-XVIII ст. лише традиційним вітчизняним співам православної генези з метою їхнього відмежування від піснеспівів іншого походження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)3-44 + Щ318.9

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Сверлюк Я.В. 
Формування готовності студентів вузів культури до роботи з дитячим духовим оркестром: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Я.В. Сверлюк ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано і експериментально перевірено методику формування готовності студентів вузів культури до музично-творчої діяльності з дитячим духовим оркестром. Розкрито сутність та особливості професії керівника дитячого духового оркестру, визначено педагогічні умови і виявлено напрямки вдосконалення професійної підготовки студентів. Визначено структуру "готовності". Встановлено, що в системі музично-виконавської підготовки студентів формування готовності до роботи з дитячим духовим оркестром є педагогічно керованим процесом на відміну від традиційного накопичення знань про закономірності колективного виконавства. Доведено, що за відповідних педагогічних умов, при спрямуванні психолого-педагогічних, методичних та спеціальних /музичних/ дисциплін на висвітлення специфічних особливостей роботи з дитячим колективом можна ефективно готувати фахівців такої кваліфікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.178-7р(4УКР)3-3

Географічні рубрики:

      
20.

Шиманський П.Й. 
Музичне життя Волині 20 - 30-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / П.Й. Шиманський ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Висвітлено музичне життя Волині 20 - 30-х років XX століття як частки спільноукраїнського музично-історичного процесу. Зроблено порівняння його покажчиків у різних музичних сферах, естетичних та технологічних тенденціях з відповідними покажчиками регіональної музичної культури. Охарактеризовано музичну та публіцистичну спадщину волинських композиторів М.Тележинського (1886 - 1939 рр.) та А.Річинського (1892 - 1956 рр.). Визначено чинники професіоналізації регіонального музичного середовища, а також взаємозв'язок ренесансних тенденцій у мистецтві з національним піднесенням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4Укр36)6-6
Шифр НБУВ: РА308606 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського