Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (34)Реферативна база даних (409)Книжкові видання та компакт-диски (12544)Журнали та продовжувані видання (1154)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ15$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Березіна І.В. 
Архітектурна спадщина України у творчості Наполеона Орди: іконографія та принципи використання: автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / І.В. Березіна ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему охорони та реставрації об'єктів архітектурної спадщини України стосовно пам'яток вітчизняного зодчества, зображених в акварелях і літографіях Наполеона Орди. Систематизовано оригінальні фактологічні матеріали з архівів України, Польщі, Росії та Білорусії. Проаналізовано творчу спадщину художника як унікальне іконографічне джерело, що має велику науково-практичну цінність щодо історико-архітектурної науки, краєзнавства, реставрації та охорони пам'яток архітектури в Ураїні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-8 Орда Н. + Щ103(4УКР)-390 + Щ154.761 +
Шифр НБУВ: РА352634

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Стасенко В.В. 
Дереворізи кириличних книг Галичини XVII ст. та відображення в них образів Христа і Богородиці: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / В.В. Стасенко ; Львів. акад. мистец.. — Л., 2001. — 19 с. — укp.

Простежено шляхи втілення авторських особливостей у галицькій гравюрі XVII ст., з'ясовано генезу та головні етапи розвитку ідео-візуальної природи образів Христа та Богородиці. На підставі комплексного аналізу різноманітних пам'яток крізь призму актуальних досліджень духовного життя Галичини XVII ст. в компаративному контексті з продукцією інших видавничих осередків визначено головні тенденції розвитку художньо-образної мови, інтерпретації адоративних і житійних образіа Христа та Богородиці. Прослідковано взаємовплив видавничих осередків і провідних галицьких граверів на розвиток художньої мови книжкової ілюстрації, характер трактування основних сюжетів, з'ясовано особливості інтерпретації канону в книжковій ілюстрації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ157.3(4УКР33)3-38 + Щ155.52 + Ч611.627
Шифр НБУВ: РА314123 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Золотухін Ю.В. 
Еволюція функціонально-ділової графіки в контексті графічного дизайну: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.07 / Ю.В. Золотухін ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Вивчено художні, технологічні та функціональні аспекти знакових і формально-графічних систем функціонально-ділової графіки. У структурі функціонально-ділової графіки сформульовано класи формально-графічних і знакових систем, побудовано модель структурних відношень між ними. Розроблено класифікацію формально-графічних і знакових систем. Проведено комплексне дослідження еволюції графічних знакових систем у контексті графічного дизайну. На прикладі генезису маркувальної та штемпельної графіки простежено еволюцію їх морфологічних ознак. Стверджено виникнення формотворчих тенденцій і принципів композиційної побудови печатки (штемпелю або формовідтиску) з IV тис. до н.е. Досліджено витоки знакової ідентифікації в античних і середньовічних системах. Підтверджено прецедент формування фірмового знаку в Європі у період XII - XVI ст. Виявлено факт зародження формальних ознак графічного дизайну за умов становлення товарно-виробничих відносин в елліністичному та середньовічному періодах. До наукового обігу введено терміни "функціонально-ділова графіка", "штемпельна графіка", маркірувальна графіка", "формовідбиток". Проведено семіотичний аналіз античної та середньовічної маркірувальної графіки, виявлено схожі та відмінні риси її формальних і змістових ознак. Доведено, що стародавні знакові системи розв'язували практичні задачі, актуальні для графічного дизайну і в сучасний період, зокрема: проектування візуальних комунікацій і самої візуальної "мови". Зроблено висновок, що сучасний графічний дизайн як і стародавня функціонально-ділова графіка трансформує невізуальний зміст у візуальні знаки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182 г + Щ158.4 +
Шифр НБУВ: РА362455

Рубрики:

      
4.

Северіна О.М. 
Екологічний плакат: становлення та розвиток (за матеріалами Міжнародних трієнале "4-й Блок"): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.07 / О.М. Северіна ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено процес становлення та розвитку екологічного плаката як цілісного явища у графічному дизайні, виявлено його особливості та специфіку. Проаналізовано розвиток природоохоронної тематики, історичні та соціально-культурні передумови становлення екологічного плаката, визначено його місце у сфері глобальної екологічної агітації. На підставі вивчення систематизованих матеріалів колекції Міжнародної трієнале екологічного плаката "4-й Блок" визначено характерні особливості графічної мови, специфіку візуальних засобів і своєрідність образів, притаманних екологічному плакату. Розглянуто нові форми та перспективи розвитку екоплаката. Обгрунтовано значення екологічного плаката як нового, самостійного жанру плакатного мистецтва, сформульовано його специфічні завдання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.654.3(0): б1 + Б1(4УКР) я65,022 +
Шифр НБУВ: РА369979 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Прищенко С.В. 
Естетичні параметри колористичного формотворення в рекламній графіці України: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.03 / С.В. Прищенко ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено проблеми колірної гармонії у сучасній рекламній графіці України. Розкрито закономірності побудови колірних гармонійних сполучень у світовому й українському образотворчому та декоративно-прикладному мистецтві, запропоновано методи колористичного моделювання у рекламному дизайні з використанням засобів комп'ютерної графіки. Досліджено закономірності емоційно-естетичного сприйняття кольору, виявлено залежність враження відчуття гармонійності від співвідношення відтінків за теплохолодністю. Запропоновано нові принципи створення гармонійних сполучень з урахуванням контрасту теплохолодності кольорів. Вперше розроблено змістові аспекти теорії та практики кольору в комп'ютерній графіці, уточнено понятійний апарат. Створено комплексно-системну методику кольорознавства, здійснено її впровадження у навчальний процес ВНЗ на факультетах дизайну та рекламного мистецтва. Вперше застосовано кваліметричний метод для кількісної оцінки естетичної якості рекламної поліграфічної продукції. Виявлено тенденції практичного використання синергетичних можливостей кольору в художньому проектуванні реклами. Наведено рекомендації щодо реалізації запропонованих методів колірного проектування для розв'язання актуальних проблем поліграфічного виробничого процесу й удосконалення викладання фахових дисциплін у системі сучасної дизайн-освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.653(4УКР)6-57 + Щ127.453(4УКР)6-57 + Щ100.57 + Ю814 +
Шифр НБУВ: РА355996

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Ламонова О.В. 
Київська книжкова графіка кінця 50-х - початку 70-х років ХХ століття. Тенденції розвитку, стилістика, майстри: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.05 / О.В. Ламонова ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2006. — 34 с. — укp.

Уперше розглянуто українську книжкову графіку кінця 50-х - початку 70-х рр. як цілісне явище. Проаналізовано творчість Г.Якутовича, С.Адамовича, Л.Базилевича, О.Данченка, І.Селіванова, Г.Малакова, О.Губарєва, Г.Зубковського, В.Куткіна, Н.Лопухової як складова частина загального процесу, що проходив в українському мистецтві періоду "відлиги". Вперше піддано науковому аналізу та розглянуто відомі твори під новим кутом зору, а саме: як етапи єдиного художнього явища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ157.3(4УКР-2К)63 +
Шифр НБУВ: РА343672

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Мельник О.Я. 
Книжкова графіка Роберта Лісовського в контексті розвитку українського образотворчого мистецтва ХХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.05 / О.Я. Мельник ; Львів. нац. акад. мистец.. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Здійснено наукову реконструкцію цілісного образу художника, визначено його роль і місце в історії українського образотворчого мистецтва. Розглянуто чинники, що мали вплив на становлення творчої особистості митця, виявлено маловідомі факти й окреслено найважливіші етапи його творчої біографії. Розкрито особливості художнього мислення художника, віднайдено джерела його творчості. Мистецтвознавчий аналіз графічних праць Р. Лісовського дозволив виявити ключові параметри їх графічно-композиційних та художньо-образних вирішень за виявленими ознаками, систематизувати твори у галузі книжкової та прикладної графіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ157.3(4УКР)6-8 Лісовський Р. +
Шифр НБУВ: РА366856

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Нгуен Нгіа Фіонг 
Мистецтво в'єтнамської гравюри 1925- 1985 років (Традиції і новаторство): Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.05 / Нгуен Нгіа Фіонг ; Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури. — К., 2000. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ155г(5В'ЄТ)6
Шифр НБУВ: РА312297

      
9.

Смирнова Т.Б. 
Становлення пейзажного жанру в німецькому живописі та графіці першої третини ХVІ століття в контексті ренесансної картини світу: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Т.Б. Смирнова ; Акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі виникнення та еволюції німецького пейзажного жанру доби Відродження в контексті докорінної перебудови світогляду. Розглянуто проблему концептуальної цілісної та стадіальної неповторності німецького живописного та графічного пейзажу, а також чинники, що зумовлюють унікальність даного явища. Вперше запропоновано комплексний аналіз арсеналу стилістичних засобів, адекватних своєрідній концепції німецького ренесансного пейзажу, а саме: закономірностей композиційної побудови в контексті ідейного навантаження, міри реальності краєвидів, багаторівневості символічних структур німецького пейзажу та специфіки емоційного сприйняття традиційних категорій. У науковий обіг введено нові підходи до комплексного аналізу національного варіанту пейзажу в системі жанроутворюючих впливів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4НІМ)43 + Щ153(4НІМ)43 + Щ147.6 + Щ155.76
Шифр НБУВ: РА308074 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Белічко Н.Ю. 
Творчість Георгія Малакова в контексті розвитку української графіки 50 - 70 років ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Н.Ю. Белічко ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено художній доробок видатного українського графіка Г.Малакова. Проведено комплексне вивчення його творчості на тлі культурно-історичних подій в Україні другої половини XX ст. Проаналізовано основні процеси у мистецькому середовищі, що вплинули на розвиток і становлення особистості художника. За результатами дослідження виявлено маловідомі факти його життя та творчості, окреслено найважливіші етапи мистецької біографії. Базуючись на зібраному фактичному матеріалі, розкрито особливості художнього мислення митця, його естетичні ідеали. Проведено мистецтвознавчий аналіз графіки художника, виявлено стилістичні й образні новації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4УКР)6-8 Малаков Г. + Щ157.3(4УКР)6-8 Малаков Г. +
Шифр НБУВ: РА340299

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Бесага М.Я. 
Творчість Леопольда Левицького у контексті зовнішньокультурних діалогів українського мистецтва 30 - 70-х років XX століття: автореф. дис ... канд. мистецтвознавств / М.Я. Бесага ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2009. — 15 с. — укp.

Вперше висвітлено діяльність одного з провідних художників Центрально-Східної Європи 1930 - 1970-х рр. Л. Левицького як графіка, живописця, громадського діяча у взаємозв'язку з суспільно-політичними та культурно-мистецьким подіями в Галичині цього часу. На підставі результатів проведеного комплексного дослідження джерельної бази та творчої спадщини визначено роль і місце Л. Левицького у контексті зовнішньокультурних діалогів українського мистецтва 1930 - 1970-х рр. Виявлено основні чинники, які вплинули на становлення та розвиток творчої особистості художника, стали визначальним у процесі формування його світоглядних переконань і естетичних ідеалів. Розкрито художньо-стильові особливості творчості митця. Введено до наукового обігу його певні твори, невідомі дотепер.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-8 Левицький Л. + Щ153(4УКР)6-8 Левицький Л.
Шифр НБУВ: РА366545

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Нестеренко П.В. 
Типологія та художньо-стильові особливості українського екслібриса XVII - першої третини ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / П.В. Нестеренко ; Держ. акад. кер. кадрів культури і мистец. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліжено проблему розвитку українського екслібриса XVII - першої третини XX ст. як самобутнього та цілісного мистецького явища. Вперше всебічно проаналізовано типологію та художні особливості книжкового знаку, визначено й охарактеризовано осередки культурного життя на території України. Показано внесок вітчизняних художників, колекціонерів і прогандистів у розвиток мистецтва екслібриса. У науковий обіг введено такі різновиди книжкового знаку як протоекслібрис і суперекслібрис, що розширює межі вивчення вітчизняного екслібрисного спадку, який охоплює майже п'ять століть та розвивається в контексті історії книги. Виявлено, що кінець XIX - початок XX ст. характеризується підвищеним інтересом до екслібриса, який набуває яскраво виражених національних ознак.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.73(4УКР)4/5-2 +
Шифр НБУВ: РА343955

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Лагутенко О.А. 
Українська графіка першої третини ХХ ст.: загальноєвропейські тенденції та національні особливості розвитку: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.05 / О.А. Лагутенко ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2008. — 36 с. — укp.

Розроблено нову концепцію історії української графіки першої третини XX ст. у контексті загальноєвропейського художнього процесу. Визначено основні стилістичні напрями та описано національні особливості розвитку графічного мистецтва України. Розглянуто культурологічні передумови розквіту мистецтва графіки, проаналізовано вплив на його розвиток ідей національно-культурного відродження та нової образотворчості. Досліджено такі явища, як символізм і модерн в українській журнальній, книжковій, станковій та плакатній графіці. З'ясовано, що розквіт графічного мистецтва пов'язаний з утвердженням нового світосприйняття. Простежено творчі зв'язки українських графіків нового покоління з художніми центрами - Мюнхеном, Віднем, Парижем, Краковом, Прагою, Петербургом, Москвою. Мистецтво української графіки даного періоду досліджено як художній феномен, що реалізувався на території Західної та Східної України та у країнах діаспори у різноманітних жанрах і формах, з використанням нових художніх стилів і напрямів. Розглянуто взаємодію українського мистецтва з польським і російським. Доведено, що на початку 1910-х рр. в Україні з'явилися центри авангардного руху, які майже одночасно виникли у Києві, Харкові, Одесі, Львові. Особливу увагу приділено розгляду таких стилістичних напрямів, як футуризм, кубофутуризм, експресіонізм, неопримітивізм, а також нарбутівської течії та бойчукізму. Розкрито вагому роль у становленні національної графічної школи Української академії мистецтв та освітніх мистецьких закладів Харкова, Одеси, Львова. Доведено, що особливістю мистецтва української графіки першої третини XX ст. є полістилізм, який виявлено на різних рівнях: у художній структурі творів, у певних стилістичних напрямах, у мистецтві графіки як цілісному полі взаємодії різних стильових векторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4УКР)61-17 +
Шифр НБУВ: РА355400

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Мельник І.А. 
Українська прикладна графіка кінця XIX - першої половини XX ст.: становлення та утвердження мистецьких констант: автореф. дис... канд. мистецтвознав. наук: 17.00.06 / І.А. Мельник ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2009. — 17 с. — укp.

Розглянуто становлення та розвиток української прикладної графіки у взаємозв'язку з мистецьким процесом, що відбувся на тлі суспільно-політичних і культурних рухів кінця XIX - початку XX ст. та зародження нових художніх явищ в українському мистецтві. Зібрано та хронологічно за художньо-стильовими ознаками систематизовано джерельний матеріал, зокрема, творчість відомих митців і маловідомих художників-аматорів. На тлі загальних мистецьких процесів в Європі висвітлено історичний і соціокультурний аспект зародження та становлення прикладної графіки. Розкрито основні джерельні орієнтири української графіки кінця XIX - початку XX ст. та їх роль у національній самоідентифікації мистецтва та появі українського стилю. Установлено функціональну специфіку, художньо-стильові особливості, національну своєрідність прикладної графіки, грунтуючись на творчості фундаторів новітньої української графіки Г. Нарбута, В. Кричевського, О. Кульчицької. Розкрито суть поняття "постнарбутівська плеяда художників-графіків" (учнів і послідовників Г. Нарбута). У художньому аспекті проаналізовано основні пам'ятки та висвітлено питання про естетичну цілісність графіки українського модернізму. Розглянуто внесок у розвиток графіки українських митців, які працювали поза межами Батьківщини, грунтуючись на національнму мистецтві та національних засадах художньої творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.3(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА362052

Географічні рубрики:

      
15.

Іжевський А.В. 
Українська сатирична графіка у Галичині другої половини ХІХ ст. - початку ХХ ст.: евоюція художньо-образної системи: автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.05 / А.В. Іжевський ; Львів. нац. акад. мистецтв. — Львів, 2009. — 16 с. — укp.

Досліджено розвиток вітчизняної сатиричної графіки у Галичині другої половини XIX - початку XX ст. На основі аналізу еволюції образної структури простежено художньо-стильові особливості сатиричної графіки. Вперше комплексно розглянуто сатиричну графіку як мистецьке явище у політичній та в побутовій сферах життя галицького суспільства. Визначено специфіку жанру карикатури не лише в масовій друкованій пресі, але і в рукописній сатиричній періодиці, в альбомному рисунку. Розглянуто у порівняльній перспективі творчість відомих художників-графіків і митців-аматорів. Характерними рисами сатиричної графіки визначено її утвердження як окремого жанру образотворчого мистецтва, вироблення синтезованих форм образотворчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.43(4УКР-9ГАЛ)53 +
Шифр НБУВ: РА366791

Географічні рубрики:

      
16.

Саган О.В. 
Формування художньо-графічних умінь і навичок майбутніх учителів початкових класів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Саган ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Науково обгрунтовано місце та роль художньо-графічної діяльності у структурі професійної підготовки педагогів. Висвітлено теорію та практику формування художньо-графічних умінь та навичок майбутніх учителів початкових класів. Розкрито теоретичні передумови їх формування у процесі навчання у вузі. Висвітлено досвід роботи відповідних підрозділів у руслі проблеми, що вивчалася, а також наукові передумови інтегративного підходу до художньо-графічної підготовки майбутніх учителів початкової ланки освіти у процесі вивчення математики та художніх дисциплін. Визначено комплекс організаційно-педагогічних умов формування художньо-графічних умінь і навичок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Щ15р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА308694 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Гладун О.Д. 
Харківська школа графіки (друга половина ХХ ст.): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / О.Д. Гладун ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено історію формування та розвитку харківської школи графіки у другій половині XX ст. Проаналізовано формально-мистецтвознавчі надбання 1920 - початку 1930-х рр., визначено й охарактеризовано основні етапи становлення та розвитку харківської школи графіки. Розглянуто методи та специфіку викладання графічних дисциплін, показано взаємозв'язок державної політики у галузі мистецтва, напрямками художньої освіти та пріоритетністю різних жанрів у певні історичні періоди. Досліджено роль традицій і новацій у формуванні харківської художньої школи графіки. До наукового обігу введено нові імена та проведено художньо-стилістичний аналіз творчості представників харківської школи графіки. Визначено роль і місце харківської школи графіки в історії українського мистецтва XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4УКР-2ХАР)6-2 +
Шифр НБУВ: РА337755

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського