Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (86)Книжкові видання та компакт-диски (116)Журнали та продовжувані видання (180)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ10 р(4Укр)3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
1.

Мужикова І.М. 
Методика формування базових знань та вмінь з образотворчого мистецтва в майбутніх учителів початкових класів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.М. Мужикова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Визначено структуру та оптимальний обсяг базових знань і вмінь з образотворчого мистецтва, необхідних для профестійної діяльності майбутніх учителів початкових класів. Встановлено критерії та рівні сформованості базових знань і вмінь з образотворчого мистецтва та визначено педагогічні умови їх ефективного розвитку. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано методику формування базових знань і вмінь з образотворчого мистецтва, яка передбачає поетапне вивчення основних понять, залучення майбутніх педагогів до активної художньої творчості та організації образотворчої діяльності молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Щ10 р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА334148

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Стась М.І. 
Методика формування творчих здібностей майбутніх учителів образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.І. Стась ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано, розроблено й експериментально перевірено поетапну методику формування творчих здібностей майбутніх учителів. Виявлено ефективні методи актуалізації їх художньо-творчої діяльності. "Творчі здібності майбутніх учителів образотворчого мистецтва" визначено як такі особистісні утворення, які спонукають до постійного творчого пошуку, необхідності оволодіння творчими вміннями, результатом чого є створення нових творів образотворчого мистецтва "за законами краси" за критеріями новизни, оригінальності та об'єктивної значущості. Доведено, що складові елементи цього поняття знаходять своє виявлення в уміннях зображення та уміннях вираження майбутніми вчителями образотворчого мистецтва. Обгрунтовано, що їх творчі здібності ефективно формуються у процесі залучення до практичної художньої діяльності. Визначено критерії та показники, установлено рівні сформованості творчих здібностей даних студентів. Запропоновано методику формування у них цих здібностей, а саме: пошуково-адаптаційного, зображувально-виражального й аналітично-узагальнювального етапів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4Укр)31-34 + Ю945.42 +
Шифр НБУВ: РА352100

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Янковська І. М. 
Методика формування у молодших школярів уміння організовувати художню діяльність на уроках образотворчого мистецтва: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. М. Янковська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Вперше розроблено та науково обгрунтовано зміст і структурні компоненти формування уміння організовувати художню діяльність (ФУОХД) на уроках образотворчого мистецтва у молодших школярів, визначено критерії, показники та рівні сформованості цього вміння. Наведено модель ФУОХД та методику поетапного формування дослідженого процесу. Подальшого розвитку дістали положення про використання в педагогічній практиці початкової образотворчої освіти комплексу функцій образотворчого мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)31-34
Шифр НБУВ: РА380021 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Піддубна О.М. 
Народна художня творчість у фаховій підготовці майбутнього вчителя образотворчого мистецтва: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Піддубна ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто науково-теоретичні засади використання народної художньої творчості у фаховій підготовці майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Уточнено поняттєво-категоріальний апарат дослідження. Проаналізовано стан проблеми фахової підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до застосування народної художньої творчості, визначено критерії, показники рівнів готовності студентів до визначеного виду педагогічної діяльності. Обгрунтовано модель фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва засобами народної художньої творчості. Доведено, що впровадження авторської моделі на основі поетапної її реалізації сприяє позитивним змінам у рівнях готовності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до професійної діяльності засобами народної художньої творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)3 + Щ12 р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА369573 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Сопільняк М.М. 
Педагогічні засади організації діяльності дозвіллєвої творчої майстерні студентів вищих мистецьких навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.06 / М.М. Сопільняк ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Розроблено педагогічні засади та методику поєднання загальноосвітньої та художньо-творчої підготовки студентів вищих мистецьких навчальних закладів шляхом доповнення аудиторних занять творчою діяльністю у дозвіллєвих майстернях під керівництвом педагога. На підставі узагальнення існуючих теоретико-методологічних підходів щодо викладання мистецьких дисциплін у підготовці фахівців декоративно-прикладного мистецтва розкрито сутніть понять "творча дозвіллєва майстерня", "спеціальний (фаховий) та неспеціальний (мистецький загальноосвітній) предмет". Шляхом порівняльного аналізу методик викладання основних фахових дисциплін у різнопрофільних мистецьких навчальних закладах розроблено методологію поєднання вивчення загальноосвітніх і фахових дисциплін. Розроблено й експериментально перевірено педагогічну модель варіативної програми організації діяльності дозвіллєвої творчої майстерні за професійними інтересами студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)3-34 +
Шифр НБУВ: РА348367

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Тюрікова О.М. 
Підготовка вчителів образотворчого мистецтва до професійної діяльності в умовах культуротворчого середовища загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Тюрікова ; Південноукраїн. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2008. — 21 с. — укp.

Розроблено структурно-функціональну модель підготовки вчителів образотворчого мистецтва до професійної діяльності за умов культуротворчого середовища загальноосвітньої школи. Розкрито суть і структуру феномену "підготовка вчителів до професійної діяльності за умов культуротворчого середовища школи". Здійснено класифікацію середовищних утворень. Визначено критерії (культурознавчий, культуротворчий, соціокультурний, комунікативний, загальнокультурний, індивідуальний стиль діяльності), показники та рівні (елементарний, базовий, продуктивний, який містить два підрівні - суб'єктивно-продуктивний і об'єктивно-продуктивний), підготовки вчителів образотворчого мистецтва до даної діяльності. Розроблено спецкурс "Основи культуротворчої діяльності вчителя".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА361012

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Базильчук Л. В. 
Підготовка майбутніх вчителів образотворчого мистецтва до організації позакласної роботи в загальноосвітніх школах: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. В. Базильчук ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. — Черкаси, 2010. — 21 с. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні основи організації позакласної роботи. Розкрито суть підготовки майбутніх вчителів образотворчого мистецтва щодо організації позакласної роботи в загальноосвітніх школах. Розроблено структуру, визначено критерії та рівні їх готовності щодо даного виду професійної діяльності. Проведено педагогічну діагностику сформованості вихідного рівня готовності студентів щодо організації позакласної роботи. Запропоновано модель підготовки майбутніх вчителів образотворчого мистецтва щодо організації позакласної роботи в загальноосвітніх школах та експериментально перевірено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч421.385 + Щ10 р(4УКР)3-34
Шифр НБУВ: РА371961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Малиніна І.О. 
Підготовка педагогічних кадрів у Харківській та Київській художніх школах України (друга половина XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Малиніна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу широкого кола історико-педагогічних джерел систематизовано теоретичні питання й узагальнено досвід практичної підготовки художньо-педагогічних кадрів у Харківській та Київській художніх школах України другої половини XIX - початку XX ст. Обгрунтовано основні етапи становлення та розвитку системи підготовки вчителів і педагогів-художників у зазначених школах. Проаналізовано зміст фазової підготовки та визначено форми й методи практичної навчально-виховної роботи в Харківській та Київській художніх школах. Охарактеризовано основні напрями громадсько-педагогічної діяльності вчителів і педагогів-художників даних шкіл. Розкрито перспективи використання їх досвіду з підготовки художньо-педагогічних кадрів у сучасних професійних освітніх закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)3-34 + Ч33(4УКР) + Щ103(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА346125

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Музика О. Я. 
Розвиток творчих здібностей майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі вивчення фахових дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. Я. Музика ; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. — Умань, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку творчих здібностей майбутніх вчителів образотворчого мистецтва в процесі вивчення фахових дисциплін. Доведено актуальність теми, проаналізовано стан її розроблення на теренах вищої педагогічної освіти. Уточнено сутність поняття "розвиток творчих здібностей майбутнього вчителя образотворчого мистецтва" як динамічного неперервного процесу видозміни індивідуальних властивостей й якостей разом із спеціальними образотворчими здібностями, який відбувається у відкритій, цілісній системі його особистості під час активної навчально-творчої діяльності. Виокремлено структурні компоненти, визначено критерії, показники та рівні розвитку зазначених здібностей у студентів. Теоретично обгрунтовано, розроблено й експериментально перевірено технологію розвитку творчих здібностей майбутніх вчителів образотворчого мистецтва та педагогічні умови її реалізації у процесі вивчення фахових дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)31-3 + Ч489.511.220
Шифр НБУВ: РА385290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Покровщук Л.М. 
Розвиток творчих здібностей майбутніх учителів образотворчого мистецтва в умовах застосування комп'ютерних технологій: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.М. Покровщук ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему розвитку творчих здібностей майбутніх учителів образотворчого мистецтва за умов застосування комп'ютерних технологій, показано актуальність дослідження даного питання сучасної педагогічної теорії та практики. Визначено сутність творчих здібностей як важливого чинника художньо-педагогічної діяльності вчителя, висвітлено його філософські, психологічні та культурологічні аспекти як складного особистісного утворення. Показано можливості комп'ютерних технологій й обгрунтовано пріоритетні напрями їх використання у процесі розвитку творчих здібностей студентів художньо-графічних факультетів. Встановлено критерії, показники та рівні сформованості творчих здібностей, теоретично обгрунтовано педагогічні засади їх розвитку в майбутніх учителів образотворчого мистецтва за умов застосування комп'ютерних технологій. На підставі результатів формувального експерименту підтверджено ефективність розробленої педагогічної концепції розвитку творчого потенціалу майбутніх вчителів образотворчого мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)3-34:З97 + Ч489.518.5 +
Шифр НБУВ: РА346250

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Чернякова В.Е. 
Управління навчально-художньою діяльністю учнів початкових класів ліцею мистецтв: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / В.Е. Чернякова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено комплекс засобів управління навчально-художньою діяльністю учнів початкових класів, до складу якого входять логіко-смислова модель і модель евристики як системне графічне об'єднання логічного, змістового компонента з загальною стратегією найбільш раціонального пошуку вирішення завдання на рівні прямого, спів- і самоуправління цією діяльністю. Застосовано методику поетапного введення та циклічного використання комплексу засобів управління навчально-художньою діяльністю у поєднанні з поступовим впровадженням повного циклу переходу від прямого до самоуправління навчально-художньою діяльністю учнів зі збільшенням рівня складності завдань залежно від рівня управління у кожному класі та віку учнів початкових класів. Уточнено структуру навчально-художньої діяльності учнів початкових класів (зокрема, визначено мотив, мету, суб'єкт, об'єкт, предмет, художні засоби, продукт, результат, змістову структуру, способи одержання продукту) та її специфічні функції (пізнавальну, освітню, естетичну; розвивальну, креативну, орієнтовно-ціннісну, збагачувальну, самореалізації). Розкрито сутність дефініції "навчально-художня діяльність учнів початкових класів" як синтетичної діяльності, спрямованої на формування емоційно-ціннісного ставлення до світу, на самозміну учнями самих себе, продуктом якої є художній образ, в якому втілено суб'єктивний досвід учня, та її змістова структура як єдність емоційного, мотиваційного когнітивного та діяльнісного компонентів, що відображають специфіку даної діяльності. Уточнено уявлення про ліцей мистецтв як загальноосвітній навчальний заклад нового типу з органічним поєднанням навчального й естетичного циклів і специфічними характеристиками: організаційно-педагогіними, дидактичними, соціально-педагогічними, що надає йому статусу чинника системного естетичного формування культури учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Щ10 р(4УКР)31-3 +
Шифр НБУВ: РА360235

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Джеджера К.В. 
Формування культури спілкування майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / К.В. Джеджера ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему формування культури спілкування майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей у процесі їх професійної підготовки у вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації. На підставі аналізу теоретичних джерел визначено сутність феномена культури спілкування майбутнього фахівця мистецької спеціальності, охарактеризовано його структуру, визначено критерії та рівні сформованості. Проаналізовано стан репрезентованості проблеми формування культури спілкування у змісті професійної підготовки майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей, а також стан сформованості досліджуваного явища у ВНЗ. Здійснено теоретичне обгрунтування методичної системи формування культури спілкування майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей у вищих навчальних закладах. Експериментально доведено, що упорядкованість процесу формування культури спілкування майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей, його оптимальне методичне забезпечення та гуманістична спрямованість сприяють створенню сприятливих умов для підвищення ефективності професійної підготовки у досліджуваному аспекті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)3:Ю9 + Ю953.41 +
Шифр НБУВ: РА349899

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Штикало Т.С. 
Формування просторового мислення в майбутніх учителів образотворчого мистецтва (засобами скульптурної пластики): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.С. Штикало ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2006. — 21 с. — укp.

Уточнено та науково обгрунтовано суть і структуру поняття "просторове мислення". З'ясовано роль просторового мислення у профільній діяльності майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Виявлено компоненти, критерії, показники та рівні сформованості просторового мислення у студентів. Розроблено й обгрунтовано модель його формування у майбутніх учителів образотворчого мистецтва засобами скульптурної пластики. Виявлено педагогічні умови її реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.3 + Щ10 р(4УКР)3-35 + Щ130.5 р +
Шифр НБУВ: РА345993

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського