Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (178)Книжкові видання та компакт-диски (573)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш141.14-911$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Боть Л. П. 
Директиви в усному мовленні дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / Л. П. Боть ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Розглянуто теоретичні засади, поняття та категорії прагмалінгвістики, теорії мовленнєвих актів. Проаналізовано комунікативну поведінку та прагматичні особливості мовлення дітей, описано частотність використання різних видів мовленнєвих актів. Досліджено прагмасемантичні типи директивів, які висловлюють молодші школярі в різних ситуаціях спілкування (сімейне спілкування, навчальна й ігрова діяльність), досліджено імпліцитні та експліцитні засоби їх вираження. Проведено ситуативно-прагматичний аналіз діалогів між дитиною та дорослим і між двома дітьми з метою встановлення місця директивів в усному спонтанному мовленні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.52 + Ш141.14-911.33
Шифр НБУВ: РА379270 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Лобанчук О.А. 
Інтеграція видів художньої діяльності як засіб розвитку мовлення молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.А. Лобанчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему інтеграції видів художньої діяльності засобом розвитку мовлення молодших школярів. Розкрито змістовий, мотиваційний і операційний компоненти методики розвитку мовлення учнів початкових класів засобом інтегрованої художньої діяльності на базі діяльнісного, комунікативного, соціокультурного підходів до організації особистісно орієнтованого навчання. Створено модель мовленнєвого розвитку учнів за умов застосування даного засобу у процесі вивчення української мови, зокрема, визначено лінгводидактичні умови, за яких можна поглибити потенційний розвиток мовленнєвих умінь і навичок учнів за допомогою мистецької спрямованості навчання. Запропоновані зміст, методи та форми навчання орієнтовані на провідні види діяльності дитини (ігрову, художню, дослідницьку) та метод узагальнених предметних структур і узагальнених способів мовленнєвої та пізнавальної діяльності. Як структурні блоки інноваційної технології визначено підсистему текстів і мистецьких творів, під систему комплексних вправ, завдань (за мірою допомоги, рівнем творчості, способами інтегрованої художньої діяльності) стосовно структури навчально-виховного процесу, компонентами якої є розширення кругозору, збагачення словника та граматичної структури мовлення учнів як передумови, що формує здатність особистості займати активну позицію у житті та пізнанні, а також підсистему проектної, інтерактивної діяльності учнів і підсистему управління сприйманням, мисленням, уявою, словесною творчістю у структурі інтегрованого уроку рідної мови та мовлення. Визначено та досліджено процес формування українського усного та писемного мовлення молодших школярів загальноосвітніх шкіл, спеціалізованих навчальних закладів мистецького спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ч421.355 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА361922

Рубрики:

      
3.

Лавренова М. В. 
Методика формування фонетико-орфоепічних умінь українського літературного мовлення у першокласників в умовах верхньонадборжавських говорів Закарпаття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. В. Лавренова ; НАПН України, Ін-т педагогіки. — К., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше проведено зіставний аналіз фонетичних та орфоепічних явищ української літературної мови та верхньонадборжавських говорів з лінгводидактичною метою, обгрунтовано необхідність будувати процес навчання мови з урахуванням міжмовних зіставлень усіх мов. Визначено зміст орфоепічної роботи в перших класах, а також підібрано методи та прийоми формування фонетико-орфоепічних навичок у процесі опанування першокласниками грамоти за умов діалективного середовища. Наведено систему вправ, спрямованих на вироблення в учнів початкових класів правильної літературної мови звуків, слів, словосполучень, речень, текстів за умов закарпатських говорів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.31
Шифр НБУВ: РА381306 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Чемоніна Л.В. 
Наступність і перспективність вивчення словотвору української мови в початкових і середніх класах загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.В. Чемоніна ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему реалізації у процесі навчання рідної мови загальнодидактичних принципів наступності та перспективності (на прикладі морфеміки та словотвору). На підставі аналізу теоретичних джерел визначено психолого-педагогічні та лінгводидактичні основи забезпечення наступності та перспективності в опрацюванні програмованого матеріалу з розділів "Будова слова" та "Словотвір" на різних етапах мовної освіти учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Теоретично обгрунтовано та створено методичну систему, спрямовану на вивчення морфеміки та словотвору та побудовану на засадах комунікативно-діяльнісного та функціонально-стилістичного підходів. Наведено критерії оцінювання навчальних досягнень школярів на базі компетентнісного підходу. Визначено умови успішності реалізації досліджених принципів у формуванні в учнів початкових V - VII класів мовних умінь і навичок з морфеміки та словотвору. Експериментально доведено, що вивчення розділів "Будова слова" та "Словотвір" з урахуванням принципів наступності та перспективності сприяє підвищенню рівня сформованості навчально-мовних умінь і навичок школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.32 + Ш141.14-912.32 +
Шифр НБУВ: РА362082

Рубрики:

      
5.

Будій Н. Д. 
Розвиток творчих здібностей молодших школярів у роботі над текстом на уроках української мови: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. Д. Будій ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с.: табл., рис. — укp.

Теоретично обгрунтовано засади формування творчих здібностей на уроках української мови як важливого складника виховання мовної особистості молодшого школяра. Вперше створено й еспериментально перевірено методику розвитку творчих здібностей учнів 3 - 4 класів у роботі над текстами різних типів. Розроблено критерії та визначено рівні розвитку творчих здібностей учнів 3 - 4 класів. Охарактеризовано зміст роботи з розвитку творчих здібностей молодших школярів на уроках української мови, підібрано та систематизовано відповідні типи творчих вправ і завдань. Вперше розроблено лінгводидактичну модель поетапного формування творчих здібностей молодших школярів у роботі над текстами різних типів. Уточнено лінгводидактичні підходи до творчої роботи над текстом у початковій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.220 + Ш141.14-911.370
Шифр НБУВ: РА384887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Колоскіна О.А. 
Формування елементів національної свідомості учнів початкових класів у процесі навчання української мови та народознавства: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.А. Колоскіна ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему педагогічного забезпечення розвитку елементів національної свідомості в учнів початковвих класів. Обгрунтовано модель свідомого оволодіння учнем початкової школи національними цінностями. З її використанням визначено структурні компоненти системи забезпечення даного розвитку й умови її ефективного функціонування. Визначено чинники, які впливають на позитивне ставлення школярів до цінностей української культури, ієрархію мотивів їх самоформування учнями. Розглянуто основні теоретичні та методичні підходи до проектування національно й особистісно орієнтованого виховного процесу у даних класах. Розкрито динаміку розвитку національної свідомості та самосвідомості молодших школярів за умов функціонування експериментальної системи та методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.331.1 + Ш141.14-911 +
Шифр НБУВ: РА362351

Рубрики:

      
7.

Боднар Н.М. 
Формування навички скоропису молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.М. Боднар ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено й апробовано експериментальну методику формування в учнів початкової школи навичок скоропису, яку реалізовано за двома напрямами: проведення "каліграфічних хвилинок" на уроках мови та впровадження спеціального курсу "Каліграфія та розвиток мовлення". Запропоновано систему графічних вправ, диференційованих за складністю накреслення та спрямованих на вироблення каліграфічного та безвідривного письма, яке складає основу скоропису. Визначено педагогічні умови, за яких формування скорописних навичок у молодших школярів відбуватиметься більш ефективно (забезпечення позитивної мотивації графічної діяльності та створення стимулювальної атмосфери на уроках мови й інтегрованих уроках "Каліграфія та розвиток мовлення", застосування системи спеціальних графічних вправ, досягнення оптимальної швидкості письма). Визначено критерії та показники сформованості скорописних навичок в учнів молодшої школи (швидкість письма, відтворення рукописних літер, зокрема, дотримання їх форми, розміру, нахилу), охарактеризовано рівні їх сформованості. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої методики формування в учнів початкової школи навичок скоропису.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 +
Шифр НБУВ: РА367487

Рубрики:

      
8.

Янко Н. О. 
Формування стилістичних умінь учнів 3 - 4 класів у процесі роботи над текстами різних типів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. О. Янко ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Висвітлено сутність поняття "стилістичні уміння" (СУ), розкрито їх класифікаційну структуру. Розглянуто лінгвістичні, психолого-педагогічні та психолінгвістичні засади формування СУ як важливої складової культури мовлення школярів. Розроблено критерії та визначено рівні сформованості СУ у учнів III - IV класів. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику формування СУ учнів даних класів у процесі роботи над текстами різних типів. Визначено зміст, принципи, оптимальні методи та прийоми навчання, описано типологію та систематизовано вправи, які сприяють формуванню комунікативно виправданого, стилістично доцільного, виразного мовлення молодших школярів. Запропоновано лінгводидактичну модель поетапного формування СУ у учнів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.37
Шифр НБУВ: РА380908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського