Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (10)Реферативна база даних (542)Книжкові видання та компакт-диски (549)Журнали та продовжувані видання (18)
Пошуковий запит: (<.>U=У9(4УКР)290-211.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 47
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Баліцька О.П. 
Моделювання поведінки споживачів як засіб обгрунтування маркетингових стратегій підприємств: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.П. Баліцька ; Європ. ун-т. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Висвітлено основні проблеми виробників послуг, однією з причин яких є неефективне виконання маркетингових функцій. Запропоновано механізм формування стратегій маркетингу через оптимізацію витрат на маркетингові заходи на підставі вдосконалення споживчих властивостей окремих видів послуг для певних груп покупців, визначених на базі Q-методології за умов врахування особливостей даного ринку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)290-211.1 +
Шифр НБУВ: РА370890 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Балабаниць А. В. 
Інтегроване управління системою маркетингової взаємодії: автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.04 / А. В. Балабаниць ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. — Донецьк, 2011. — 40 с.: рис. — укp.

Розкрито сутність і характер маркетингу взаємодії, показано еволюційне становлення цієї концепції, запропоновано її основний інстументарій. Розглянуто теоретичні та практичні аспекти формування системи маркетингової взаємодії підприємста як об'єкта інтегрованого управління, визначено її ключові компоненти та структурні зв'язки. Висвітлено роль і показано місце управління маркетинговою взаэмодією в системі маркетингового менеджменту підприємств. Запропоновано науково-методологічні підходи до діагностики процесів маркетингової взаємодії підприємтсв із споживачами, бізнес-партнерами, конкурентами. Розроблено пропозиції щодо удосконалення управління маркетинговою взаємодією на базі стратегічного інструментарію. Удосконалено механізм управління стратегічними змінами у системі маркетингової взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.357 + У9(4УКР)290-211.1
Шифр НБУВ: РА381723 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Бевзенко В.Ф. 
Стратегія змішаного маркетингу акціонерного товариства (на прикладі видобувних галузей промисловості): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / В.Ф. Бевзенко ; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк, 2000. — 24 с. — укp.

Розроблено новий методичний підхід щодо формування стратегії маркетингу, який базується на використанні змішаного (внутрішнього та міжнародного) маркетингу, урахуванні існуючих умов економіки України та її особливостей перехідного періоду. Методичний підхід щодо реалізації стратегії змішаного маркетингу повинен включати: формування та реалізацію маркетингової програми, активізацію міжнародного маркетингу, особливості видобувної галузі промисловості, а також результати аналізу внутрішнього та зарубіжного ринків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 + У9(4УКР)305.0
Шифр НБУВ: РА308571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Берсуцька О.А. 
Моделювання комунікаційно-розподільчих процесів у маркетинговому управлінні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / О.А. Берсуцька ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну задачу удосконалення управління комунікаційно-розподільчими процесами на підприємстві, що за сучасних умов сприяє підвищенню конкурентоспроможності продукції та її споживчої цінності. Обгрунтовано, що сучасні комунікції є не тільки засобом зв'язку підприємства з зовнішнім середовищем, а фактичним засобом його існування та життєдіяльності на ринку. Запропоновано концепцію побудови комунікаційно-розподільчої системи в маркетингу. Розглянуто моделі комунікаційних зусиль у динаміці, а також моделі оптимізації управління маркетинговими каналами розподілу та процесів оптово-розподільчих закупівель. Наведено методи управління комунікацйно-розподільчими процесами: корпоративний портфель маркетингових комунікацій, а також побудову інтегрованої системи управління споживчою цінністю. Здійснено практичну реалізацію методів управління комунікаційно-розподільчими процесами та розглянуто їх ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 в611 +
Шифр НБУВ: РА343309

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Близнюк В.П. 
Міжнародний стратегічний маркетинг в системі управління зовнішньоторговельною діяльністю підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / В.П. Близнюк ; Укр. акад. зовніш. торгівлі. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості розвитку світової торгівлі та проблеми адаптування до них національних експортерів. Розроблені методики аналізу міжнародного маркетингового середовища, оцінки експортного потенціалу підприємства та визначення регіональних ринків, на яких цей потенціал міг би реалізовуватися максимально. Визначені методичні особливості розробки міжнародних маркетингових стратегій, планування комплексу міжнародного стратегічного маркетингу підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 + У9(4УКР)8

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Болотна О.В. 
Маркетингова концепція підприємства в умовах ринкових трансформацій: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / О.В. Болотна ; Харк. держ. екон. ун-т. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Наведено теоретичне узагальнення та нове рішення науково-практичного завдання обгрунтування найважливіших положень концепцій маркетингу для умов ринкових трансформацій. Типологізовано й описано адаптовані до ситуацій маркетингові рішення. Виділено мотиви та порядок прийняття найбільш актуальної для періоду ринкових трансформацій інвестиційно-маркетингової концепції. Наведено характеристики трьох типів економічного розвитку. Розглянуто категорію "ринок", складові ринкового середовища, типові маркетингові концепції. Обгрунтовано структуру реальних джерел фінансування українських підприємств і застосування інвестиційно-маркетингової концепції у перехідний період. Розроблено моделі поведінки підприємства, що приймає концепцію маркетингу за умов обмежених інвестиційних можливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.322 + У9(4Укр)290-211.1
Шифр НБУВ: РА316070 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Буркат Т.Л. 
Міжнародний маркетинг підприємств України у торговельно-економічних відносинах із США: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Т.Л. Буркат ; Укр. акад. зовніш. торгівлі. — К., 2004. — 17 с.: рис., табл. — укp.

Визначено основні риси сучасного міжнародного маркетингу, суть яких полягає у стратегічному характері; спрямованості на активне науково-технічне, інвестиційно-виробниче та маркетингове співробітництво; оптимальному збалансуванні мультинаціонального, транснаціонального та глобального аспектів міжнародного бізнесу; оперуванні стратегіями, що базуються на виявленні конкурентних переваг. Зроблено науковий порівняльний аналіз засад маркетингової діяльності українських та американських підприємств з метою визначення основних напрямів конкурентної боротьби у маркетинговій сфері вітчизняних товаровиробників на ринках США. Систематизовано та проаналізовано основні проблеми у торговельних стосунках України зі США, визначено основні чинники та їх вплив на формування бар'єрів входження підприємств на ринки США. Науково обгрунтовано системний підхід до інформаційного забезпечення маркетингових досліджень цих ринків, суть якого полягає у визначенні системних інформаційних блоків, що дають змогу підприємству-експортеру визначити стратегічні цілі його виходу на них та проводити всебічний аналіз цільових ринків з метою розробки ефективних маркетингових стратегій. Науково обгрунтовано новий методичний підхід до оцінки потенційних можливостей підприємства щодо входження на цільовий ринок з використанням показників, що відбивають не тільки стан ринкового середовища (рівень ворожості ринку), а також потенціал підприємства щодо подолання перешкод (бар'єрів) входження до ринку. Обгрунтовано систему рекомендацій щодо маркетингової діяльності українських експортерів на ринках США, яка базується на оцінюванні специфіки американського ринку у формуванні цін, системи просування та збуту, комунікаційної маркетингової політики з урахуванням особливостей американських споживачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 + У9(4УКР)843.0 + У9(7США)843.0 +
Шифр НБУВ: РА328630

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Гетьман О.О. 
Підвищення ефективності функціонування підприємств на засадах упровадження маркетингового механізму управління їх діяльністю: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.О. Гетьман ; Дніпропетр. ун-т економіки та права. — Д., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розглянуто проблему підвищення ефективності функціонування підприємств за рахунок розробки та впровадження ефективного організаційно-функціонального маркетингового механізму управління їх діяльністю як цілісної функціональної динамічної системи з дискретним станом. Запропоновано та науково обгрунтовано методику оцінки ефективності впровадження маркетингового механізму та його складових підсистем (дослідницької, виробничої, комунікаційно-збутової, контролінгової). Розроблено схему ефективного прийняття конструктивних управлінських рішень підприємством на засадах розробленої комплексної управлінської багатоваріантної логістичної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 +
Шифр НБУВ: РА324617

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Гончаренко В.Д. 
Розвиток інформаційного забезпечення маркетингу: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / В.Д. Гончаренко ; Харк. держ. екон. ун-т. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Наведено методичні рекомендації щодо визначення напрямків удосконалення інформаційного забезпечення маркетингу за умов переходу підприємств до управління бізнес-процесами. Визначено особливості розвитку маркетингу та його інформаційного забезпечення за умов ускладнення зовнішнього середовища діяльності підприємств. Зроблено оцінку впливу інформаційного забезпечення маркетингу на досягнення цілей підприємствами. Проаналізовано можливості використання сучасних інформаційних технологій для реінжинірингу інформаційного забезпечення маркетингу. Висвітлено способи та напрямки ефективного використання інформаційних ресурсів у системі маркетингу підприємств. Обгрунтовано методичні рекомендації для аналізу резервів розвитку інформаційного забезпечення маркетингової діяльності підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1Ф
Шифр НБУВ: РА313063 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Діброва Т.Г. 
Формування рекламного звернення у маркетинговій діяльності підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Т.Г. Діброва ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2003. — 16 с.: рис. — укp.

Розкрито особливості українського рекламного ринку взагалі та з огляду на специфіку розробки й створення рекламного звернення. Розроблено методику конкурентної позиції товару у рекламному зверненні. Опрацьовано підходи до визначення змісту та форми подання рекламного звернення, оцінки його ефективності, а також запропоновано поетапну процедуру формування концепції рекламного звернення у процесі розробки та створення рекламного продукту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 + У9(4УКР)421.0-803.81 +
Шифр НБУВ: РА324388

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Дацко М.В. 
Математичне моделювання задач маркетингу у підприємництві: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / М.В. Дацко ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено модель оптимізації інтенсивності витрат на рекламу за етапами рекламного періоду, використання якої дає змогу максимально підвищити ефект проведення рекламної кампанії. Побудовано економіко-математичну модель визначення параметрів залежності реакції продажу від величини маркетингових витрат підприємства. Запропоновано математичну модель, що дає змогу з'ясувати приріст очікуваної кількості покупців продукції підприємства та імітаційну модель вибору підприємством маркетингової стратегії. Наведено класифікацію програмного забезпечення, що використовується для розв'язання задач маркетингу та проведено аналіз наявного на вітчизняному ринку такого програмного забезпечення. Удосконалено систему основних задач управління маркетинговою діяльністю у підприємництві. Досліджено особливості проведення маркетингової діяльності в Україні та виділено основні проблеми маркетингу, запропоновано шляхи їх розв'язання. Створено економіко-математичні моделі, що дають змогу оптимізувати етапи маркетингової діяльності підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 в611 +
Шифр НБУВ: РА329845

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Дубовик О.В. 
Управління маркетинговими дослідженнями підприємств в процесі формування конкурентних переваг: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.В. Дубовик ; НАН України. Ін-т регіон. дослідж. — Л., 2005. — 20 с. — укp.

Установлено співвідношення параметрів "ціна - якість", якими керуються споживачі під час вибору товарів повсякденного попиту та довготермінового користування, а також послуг, що дало змогу розробити механізм ефективного позиціонування і формування конкурентних переваг на регіональному ринку. Надано кількісну оцінку параметрів конкурентоспроможності для різних груп товарів на даному ринку, наведено методику оцінки конкурентоспроможності товарів на ринку функціональної, видової, предметної та цінової конкуренції. Удосконалено концепцію трирівневого підходу до визначення суті товару, що дало змогу сформувати потенційні напрямки створення конкурентних переваг. Запропоновано бенчмаркінговий підхід на сучасному українському ринку та представлено кількісну оцінку факторів конкурентоспроможності на регіональному ринку з розмежуванням специфіки товарів. Розвинуто методику оцінки конкурентоспроможності товарів на ринку функціональної, видової, предметної та цінової конкуренції та механізм формування конкурентного позиціонування для вітчизняних підприємств. Визначено механізм ідентифікації українських підприємств щодо ступеня їх маркетингової орієнтації. Запропоновано схематичну модель диференціації вітчизняних підприємств та визначення їх категорії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 +
Шифр НБУВ: РА335128

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Зімін О.П. 
Організаційно-економічні основи маркетингових досліджень на підприємстві: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.П. Зімін ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2005. — 16 с. — укp.

Висвітлено теоретичні та методичні проблеми маркетингової діяльності на підприємствах України в контексті з міжнародним досвідом. Проаналізовано особливості маркетингових досліджень на сучасному етапі економічного розвитку. Розроблено методичні підходи до маркетингових досліджень з використанням кількісних методів оцінки маркетингової діяльності, а також стратегії розвитку підприємства на основі повного життєвого циклу товарів. Запропоновано стратегії післяпродажного маркетингового менеджменту. Описано функції маркетингових служб, організаційну структуру управління для підприємства Національної акумуляторної корпорації "ISTA" у Дніпропетровську.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 +
Шифр НБУВ: РА336406

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Зайчук Т.О. 
Маркетингова інноваційна діяльність (на базі Асоціації консультаційних фірм України "Укрконсалтінг"): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / Т.О. Зайчук ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано доцільність застосування принципів маркетингової інноваційної діяльності на вітчизняних консультаційних фірмах, що дозволяє підвищити їх ефективність та конкурентоспроможність. Розглянуто авторське тлумачення категорії "маркетингова інноваційна діяльність", а також визначено її особливості та значення стосовно розвитку консультаційних послуг. Поглиблено методологічні основи розрахунку сумарного економічного ефекту від консультаційних проектів, що дає змогу враховувати розвиток кон'юнктури галузі клієнта. Досліджено критерії вибору системи кількісних показників та параметрів оцінки якості консультаційних послуг. Поглиблено методологічні засади використання маркетингового інструментарію програм маркетингової інноваційної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1
Шифр НБУВ: РА310445 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Зозульов О.В. 
Методичні основи сегментації ринку: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / О.В. Зозульов ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 15 с. — укp.

Досліджено методичні основи сегментації споживчого ринку. Введено власне визначення поняття "ринковий сегмент", "сегментація ринку" на основі аналізу місця та ролі сегментації у процесі управління підприємством. Визначено теоретичні засади дослідження споживчих мотивацій. Запропоновано методи дослідження споживчих мотивацій на основі первинної та вторинної маркетингової інформації, модель і метод сегментації ринку та процедуру відбору ринкових сегментів. Методи та процедури, розроблені у дослідженні, апробовано на українських підприємствах. Основні положення дослідження розглянуто на міжнародних науково-практичних конференціях та застосовано у навчальному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.0-361 + У9(4УКР)290-592 + У9(4УКР)290-211.1
Шифр НБУВ: РА310854 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Капітан 
Управління інноваційною діяльністю підприємства на засадах маркетингу: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Ігор Борисович Капітан ; Київський національний ун-т технологій та дизайну. — К., 2009. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1-55-21
Шифр НБУВ: РА366077

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Ковальчук О.В. 
Планування та організування маркетингової діяльності підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.В. Ковальчук ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2006. — 21 с. — укp.

Досліджено науково-методологічні засади планування й організації маркетингової діяльності підприємства. На підставі узагальнення літературних джерел і вивчення результатів господарської практичної діяльності розкрито економічний зміст поняття маркетингу, описано його види, зокрема, ресурсний маркетинг (РМ), маркетинг з помірним і високим рівнем державного регулювання. Висвітлено методологічні засади розробки інтегрованого плану маркетингу та формування маркетингових служб у зв'язку з включенням до системи маркетингової діяльності підсистеми РМ. Запропоновано методичні рекомендації з формування та реалізації інтеграційних зв'язків у бурякоцукровому комплексі, розроблено методичні положення з оцінювання конкурентних переваг цукрових заводів (ЦЗ) на ринках заготівлі цукрових буряків. Визначено заходи, спрямовані на активізацію експорту продукції ЦЗ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1-23 +
Шифр НБУВ: РА342896

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Коршунов В.І. 
Стратегічне планування маркетингової діяльності на підприємстві: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.06.02 / В.І. Коршунов ; Харк. держ. екон. ун-т. — Х., 2002. — 36 с. — укp.

Теоретично узагальнено та розкрито об'єктивний характер зміни та суті поняття маркетингу. Проаналізовано сучасний стан маркетингу та принципи планування маркетингової діяльності на вітчизняних підприємствах. Визначено особливості створення державою інституціональних передумов для впровадження та розвитку стратегічного маркетингу на всіх рівнях господарювання. Запропоновано концептуальні засади стратегічного державного управління впровадженням у економічну практику господарювання філософії маркетингу та розвитком маркетингової діяльності. Досліджено існуючі методологічні підходи, що використовуються для стратегічного планування маркетингової діяльності, та розроблено нові з урахуванням державних, галузевих, регіональних інтересів. Теоретично обгрунтовано механізм стратегічного планування маркетингової діяльності, що поєднує організаційне забезпечення, принципи, компоненти, методи, моделі, предпланові маркетингові дослідження та оцінку планів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)290-211.1-23
Шифр НБУВ: РА318956 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Кочкіна Н.Ю. 
Маркетингові комунікації як інструмент узгодження економічних інтересів виробника та споживача: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Н.Ю. Кочкіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Запропоновано визначення поняття "економічного інтересу" ринкового суб'єкта з урахуванням маркетингу, проведено аналіз його структури, динаміки та суперечливості. Розроблено методики здійснення маркетингових досліджень інтересів підприємства та його цільових споживачів, запропоновано поетапну процедуру створення стратегії маркетингових комунікацій на основі результатів цих досліджень. Наведено рекомендації щодо вдосконалення організаційної структури відділу маркетингу та розподілу функціональних повноважень на підприємстві, що сприяють узгодженості інтересів суб'єктів, які взаємодіють у процесі ринкового обміну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 +
Шифр НБУВ: РА328272

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Куденко Н.В. 
Маркетингове стратегічне планування: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.06.01 / Н.В. Куденко ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2003. — 36 с.: рис. — укp.

Досліджено маркетингову стратегічну діяльність зарубіжних і вітчизняних підприємств, розроблено заходи щодо підвищення її ефективності за умов транзитивної економіки України. Визначено цілі маркетингового стратегічного планування та його основні елементи. Розроблено методику процесу даного планування, у якій висхідним етапом є маркетинговий стратегічний аналіз, а базовим, центральним етапом - формування маркетингової стратегії підприємства. Розроблено класифікацію даної стратегії, яка відрізняється від інших рівневим підходом і повним охопленням усіх існуючих її різновидів. Удосконалено категоріальний апарат стратегічного маркетингу. Запропоновано нове чітке визначення категорій "маркетингова стратегія підприємства", "маркетингове стратегічне планування"; установлено відмінність між категоріями "маркетингова стратегія" та "стратегія маркетингу", "формулювання маркетингової стратегії" та "формування маркетингової стратегії". Упроваджено нову категорію "ефективність цільового сегмента підприємства" та наведено методики її оцінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.357 + У9(4УКР)290-211.1-23 +
Шифр НБУВ: РА324842

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського