Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (241)Книжкові видання та компакт-диски (212)Журнали та продовжувані видання (229)
Пошуковий запит: (<.>U=О34$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія: Транспорт   
1.

Абрамов Д.В. 
Вибір та обгрунтування параметрів багатодискових тракторних гальм, що працюють у мастилі: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / Д.В. Абрамов ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено вплив рівня охолоджувального мастила у гальмівному механізмі на величину втрат потужності у трансмісії трактора за розімкнутого стану гальмівних дисків. Виявлено вплив параметрів фрикційних дисків, властивостей мастила й інтенсивності наростання тиску у приводі гальмівного механізму на час його включення. Уточнено вимоги до мастил, що застосовуються у багатодискових гальмівних механізмах з урахуванням їх сумісності з іншими механізмами трансмісії. Визначено вплив зміни вагових параметрів і параметрів потужності колісних тракторів, що входять у модельний ряд, на необхідну зміну геометричних розмірів і число фрикційних пар багатодискових гальмівних механізмів за умови їх максимальної уніфікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О342.2-042.73 + П072.1-3 +
Шифр НБУВ: РА339615

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Мигаль В.Д. 
Вібраційні методи оцінки якості тракторів на стадіях проектування, виготовлення та експлуатації: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.02 / В.Д. Мигаль ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2003. — 32 с.: рис. — укp.

Запропоновано системний підхід до оцінки якості параметрів на базі показника - параметра вібрації, який є узагальнюючим критерієм оцінки технічного стану під час проектування, доводки конструкції, виготовлення та експлуатації тракторів. Розроблено моделі нормування класів вібрації тракторів, розрахунку рівнів вібрації, конструктивні та технологічні засоби зниження вібрації з метою проектування тракторів заданого класу вібрації, які відповідають заданим ресурсам. Запропоновано методи нормування вібрації та її контролю. Розроблено статистичні методи нормування вихідних і граничних вібраційних параметрів, класів технічного стану та моделі прогнозування залишкового ресурсу за лінійним трендом вібраційного параметра.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О34-016 + П072-12 +
Шифр НБУВ: РА323438

Рубрики:

      
3.

Ребров О.Ю. 
Вплив ланкової структури гусеничного обводу трактора на навантаження трансмісії і тиск на грунт: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / О.Ю. Ребров ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2005. — 22 с.: рис. — укp.

Уперше створено фізичну модель сільськогосподарського гусеничного тарктора з плугом, складовими якої є двигун, трансмісія, ведуче колесо, гусеничний рушій. Наведена модель враховує ланкову структуру гусеничного ланцюга з відкритим шарніром, деформацію опорної поверхні та дозволяє здійснити раціональне конструктивне виконання гусеничного рушія. Уперше визначено епюру розподілу питомих тисків за довжиною опорної частини гусениці та встановлено взаємозв'язки питомих тисків з типом і конфігурацією ходової системи, натягненням у гілках обводу з урахуванням агрегатування навісними і напівнавісними сільськогосподарськими знаряддями для випадку ланкового гусеничного ланцюга з суцільнолитими траками та відкритими шарнірами. Уперше з урахуванням ланкової структури гусеничного ланцюга визначено характеристики динамічної взаємодії грунту, гусеничного обводу та трансмісії для його різних конфігурацій. Базуючись на комплексному підході, розвинуто фізичну модель роботи машинно-тракторного агрегату - гусеничного трактора сільськогосподарського знаряддя, яка враховує сукупність взаємозв'язків між складовими частинами складної динамічної системи, зовнішнє середовище та дозволяє розкрити механізми формування динамічних навантажень на даний трактор. На підставі даних теоретичних досліджень здійснено вибір доцільного конструктивного виконання гусеничного рушія, яке дозволяє знизити взаємодію трансмісії, гусеничного обводу та грунту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.184 + О342.3-042 +
Шифр НБУВ: РА339948

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Сергієнко М.Є. 
Закономірності формування навантажень на колісний трактор при імпульсних збуреннях сейсмоджерела: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / М.Є. Сергієнко ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Визначено закономірності формування динамічної навантаженості колісного трактора у процесі дії встановленого на ньому однокамерного імпульсного джерела сейсмічних збурень із системою стабілізації положення випромінювача. Розроблено програмне та експериментальне забезпечення пошуку раціональних конструктивних параметрів і характеристик системи стабілізації. Досліджено проведені на основі комплексної математичної моделі системи колісний трактор - однокамерний генератор сейсмосигналів - опорна поверхня. Наведено результати стендових і природних експериментів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О342.2-02 + Д443.417 +
Шифр НБУВ: РА325383

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Лупаренко Г.В. 
Історія становлення тракторобудування на території України в першій третині ХХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.07 / Г.В. Лупаренко ; Київ. ун-т економіки і технологій трансп. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше введено до наукового обігу матеріали фондів Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України, а також Державних архівів Харківської та Запорізької областей. Детально проаналізовано конструкції перших вітчизняних тракторів, наведено маловідомі факти щодо їх розробки та впровадження. Проведено комплексне дослідження процесу становлення галузі тракторобудування на Україні у контексті подібних процесів у розвинених країнах світу з урахуванням соціально-економічних перетворень, що відбувалися в СРСР. Визначено роль вітчизняних інженерів і вчених у становленні тракторобудування. Розглянуто процес організації виробництва тракторів, виділено його окремі форми, охарактеризовано основні етапи. Вперше здійснено дослідження впливу міжвідомчих суперечностей керівних органів на розробку й організацію виробництва тракторів. Показано особливості конструкції даного виду сільськогосподарських машин у порівнянні з іншими видами радянської та зарубіжної агротехніки, встановлено їх відповідність теоретично розробленим вимогам, сформованих вітчизняними ученими та інженерами, зокрема М.Сладковим, В.Будріним, А.Судаковим, Є.Львовим. Розкрито перспективи впровадження тракторів у першій третині XX ст., показано роль державних органів управління у їх розробці та поширенні. Розглянуто основні стадії виробництва та розвитку конструкції вітчизняних тракторів "Запорожець" інженера Л.Унгера та "Комунар" інженера К.Мар'єна у зв'язку з суспільно-економічною ситуацією та впровадженням Нової економічної політики. Висвітлено історичне значення розробки та виробництва перших тракторів на Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О34г(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА348656

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Самородов Б.В. 
Математичне моделювання та параметричний синтез безступінчастих трансмісій колісних тракторів: автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / Б.В. Самородов ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Удосконалено комплекс математичних моделей складних технічних систем типу двигун внутрішнього згорання - гідрооб'ємно-механічна трансмісія - машинотракторний агрегат (ДВЗ - ГОМТ - МТА), спрямовані на поліпшення техніко-економічних показників МТА шляхом параметричного синтезу безступінчастих ГОМТ. Поставлено та розв'язано задачу параметричного синтезу ГОМТ у предметній області тракторобудування, рішення якої забезпечує оптимальний вектор конструктивних параметрів ГОМТ. Удосконалено методику математичного моделювання основних техніко-економічних показників МТА з беступінчатими ГОМТ, яка дозволяє визначити найбільш раціональні режими роботи МТА в процесі конкретних тягових технологій. Формалізовано такі критерії якості: кінематичний критерій функціональності ГОМТ і критерій середнього інтегрального ККД ГОМТ, на базі яких реалізується параметричний синтез безступінчатих ГОМТ. До наукового обігу введено комплексний критерій ефективності МТА, що враховує продуктивність, погектарну витрату палива, питому частку відмов за гарантійний термін експлуатації основних систем трактора, вартість МТА і витрати на його експлуатацію та ремонт. Удосконалено методи оптимізації прямого пошуку, реалізація яких у процесі параметричного синтезу трансмісій (в області тракторобудування) дозволяє раціонально визначити весь комплекс конструктивних параметрів ГОМТ у складі МТА. Запропоновано інформаційну технологію системи підтримки прийняття рішень для розв'язання задачі параметричного синтезу ГОМТ та оцінки основних техніко-економічних показників МТА.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О342.2-042.2-01 + П072.1-32 +
Шифр НБУВ: РА351345

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Кухтов В.Г. 
Методи оцінки довговічності конструкцій шасі колісних тракторів: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.20 / В.Г. Кухтов ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2006. — 34 с. — укp.

Вперше розроблено метод оцінки довговічності деталей, що втрачають працездатність від втомних ушкоджень, в якому одночасно враховано геометричні особливості конструкцій, міцнісні характеристики матеріалу, умови експлуатації та розсіювання пошкоджуваності. Встановлено закономірності зміни ресурсу деталей шасі колісних тракторів, які втрачають працездатність внаслідок втомних ушкоджень від міцнісних характеристик матеріалів, змін геометрії та режимів навантаження. Систематизовано дані про пошкодження типових деталей в агрегатах шасі нових моделей тракторів класу 30кН, а також про експлуатаційні режими навантаження конструктивних елементів шасі під час виконання сільськогосподарських і транспортних робіт. Вперше одержано та схематизовано характеристики експлуатаційних режимів навантаження гідроприводу рульового керування й конструктивних елементів шарнірно-з'єднаної рами фронтального навантажувача. Удосконалено методику класифікації відмов за групами значимості, уточнено класифікатори відмов шасі колісних тракторів класу 30 кН. Запропоновано методи обробки статистичних даних про разові виміри зносів і побудови статистичних кривих динаміки зношування, оцінки статистичних характеристик ресурсів деталей, які втрачають працездатність від зносу. На підставі досліджень динаміки зношування встановлено залежності між швидкостями зношування типових деталей шасі колісних тракторів класу 30 кН та факторами, що її визначають (навантаження, зазори, натяги).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О342.2-042-021.1 +
Шифр НБУВ: РА343080

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Дерев'янченко Б.І. 
Моделі, методи та інформаційна технологія в управлінні розвитком виробництва сільськогосподарських тракторів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Б.І. Дерев'янченко ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Розроблено функціональну структуру автоматизованої системи управління розвитком виробництва сільськогоподарських тракторів. Запропоновано метод прогнозування нестаціонарних випадкових процесів із застосуванням бутстреп-оцінювання, за допомогою якого досліджено коротко- та середньострокові прогнози. Викладено математичну модель динамічної задачі оптимізації типажу продукції під час послідовного обслуговування заявок з нечіткими обмеженнями, метод її розв'язання, що належить до методів неявного перебору. Модель містить алгоритмічну цільову функцію, аналітичні та алгоритмічні обмеження. Праві частини обмежень задано нечітко. Створено інформаційну технологію оцінювання потреб у сільськогосподарських тракторах. Зроблено прогноз обсягів виробництва тракторів у країні. Розв'язано задачу оптимізації типорозмірного ряду тракторів з метою використання в Україні. Проаналізовано стійкість отриманих результатів у разі змін витрат на виробництво тракторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О34-06-6 + У9(4УКР)305.851.528.0-210.301
Шифр НБУВ: РА312910 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
9.

Рябушенко О. В. 
Підвищення довговічності шліцьових з'єднань мобільних машин (на прикладі тракторів класу 30 кН): автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / О. В. Рябушенко ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Доведено, що вирішення зазначеної проблеми для важко навантажених передач можливо за рахунок оптимізації конструктивно-технологічних параметрів шліцьових з'єднань для забезпечення оптимальної швидкості зношування. Для вузлів, що працюють за умов неспівосності можливе використання експериментального з'єднання з проміжними пружними елементами замість шліців. Розроблений алгоритм розрахунку з'єднань з проміжними пружними елементами з урахуванням температурного фактору. Проведено теоретичні й експериментальні дослідження температурного режиму роботи експериментального з'єднання в трансмісії трактору ХТЗ класу 30 кН.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О34-042.2
Шифр НБУВ: РА379316 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Колодійчук С.А. 
Підвищення ефективності роботи гусеничного рушія сільськогосподарських тракторів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / С.А. Колодійчук ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено методику дослідження гусеничних шарнірів і оцінювання характеру зміцнювання моменту та коефіцієнта тертя у системі трак - палець - трак з урахуванням реальних умов роботи шарніра за умов експлуатації трактора. Модернізовано універсальний стенд, який дозволяє відтворювати реальні режими роботи шарніра під час експлуатації трактора. Визначено залежність моменту та коефіцієнта тертя від конструктивних параметрів і експлуатаційних факторів у значних межах навантажувально-швидкісних режимів роботи стенда. Одержано залежність моменту та коефіцієнта тертя від питомих контактних тисків, яка дозволила здійснювати дослідження впливу конструктивних параметрів (радіуса пальця, зазору між втулкою і пальцем, довжиною втулки та пальця) і експлуатаційних факторів під час тертя у металевих шарнірах. Виявлено межу "насичення" фактичної площі контакту, внаслідок якого коефіцієнт припиняє зростання, а у разі подальшого збільшення навантаження - зменшується. Розроблено та виготовлено два варіанти траків гусениць з 7- і 11-провушинними шарнірами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.184 + О34-042.657 +
Шифр НБУВ: РА353941

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Дубінін Є.О. 
Поліпшення ремонтопридатності силових агрегатів засобів транспорту: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Є.О. Дубінін ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Виявлено нові зв'язки між основними технологічними показниками ремонтопридатності (забезпеченістю запасними частинами, інструментом і засобами контролю технічного стану) та безвідмовністю засобів траспорту з урахуванням витрат на проектування, виробництво й експлуатацію. На підставі комлексного оцінювання зв'язку властивостей надійності засобів транспорту удосконалено структурування та класифікацію показників ремонтопридатності за техніко-економічними критеріями, що дозволило виділити технологічну складову технічного обслуговування та ремонту. Запропоновано коефіцієнт повноти застосування інструмента, що враховує зв'язок конструктивних особливостей машин і технологічних операцій їх технічного обслуговування та ремонту. Одержано залежність зміни інтенсивності відновлення машин від технологічних показників ремонтопридатності - забезпеченості запасними частинами, інструментом і засобами контролю технічного стану. Встановлено зв'язок між кількістю запасних частин і показниками безвідмовності, що забезпечують мінімум сумарних витрат на проектування, виробництво й експлуатацію, обгрунтовано критерій оптимізації, встановлено обмеження зміни даних параметрів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О34-08 +
Шифр НБУВ: РА357514

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Сасов О.О. 
Прогнозування вихідних характеристик шин понаднизького тиску для автомобілів та тракторів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / О.О. Сасов ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Виявлено взаємозв'язок між амплітудно-частотними характеристиками армованої оболонки пневматичних шин наднизького тиску від зміни кута орієнтації армувального елемента, що дозволяє визначити дійсні величини їх напружено-деформованого стану. Розвинуто метод рішення динамічних контактних задач з урахуванням односторонніх зв'язків на базі моделі Кірхгофа - Лява на базі моделі зсуву Тимошенко, що дозволяє формувати на стадії проектування ефективні параметри пневматичних шин, а саме: вантажопідйомність, максимальну швидкість, тиск у зоні контакту шини з грунтом, ресурс. Визначено математичну залежність температури у характерних зонах пневматичної шини під часу руху, радіального навантаження, швидкості руху та внутрішнього тиску. Установлено, що найбільш термонапруженою зоною є плечова зона шини, температура у цій зоні на 4 - 12 % більша, ніж у центральній та підканавочній зонах. Розвинуто методику розрахунку ресурсу пневматичних шин, яка передбачає врахування не тільки температурного режиму експлуатації, а й амплітудно-частотних характеристик армованої оболонки пневматичних шин від зміни кута орієнтації армувального елемента, що дозволяє визначити дійсні величини ресурсу пневматичних шин наднизького тиску.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-042.66 + О34-042.656 +
Шифр НБУВ: РА348554

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Лесь О.М. 
Прогнозування і забезпечення довговічності ведучих мостів колісних тягачів класу 30 кН: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / О.М. Лесь ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Сформульовано та вирішено задачу щодо вдосконалення методики оцінювання довговічності деталей у випадку заданої ймовірності безвідмовної роботи залежно до навантаження основних деталей ведучого моста. Проведено експериментальні дослідження навантаженості картера ведучого моста за експлуатаційних умов і розроблено двохпараметричну математичну модель його навантаженя. На підставі математичного моделювання роботи ведучого вала головної передачі з номінальними параметрами визначено закон розподілення навантажень підшипникової опори. Одержано структурні формули надійності головної та кінцевої передачі. Виконано розрахунки основних елементів ведучих мостів на втомну довговічність за запропонованою методикою й алгоритмом. Виявлено причину випадання осей сателітів планетарного редуктора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О342.2-042.28-021.1 +
Шифр НБУВ: РА343695

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Савчук В. П. 
Прогнозування та забезпечення довговічності підшипників ковзання автотракторних трансмісій: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / В. П. Савчук ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2010. — 22 с. — укp.

Встановлено залежності між режимами навантаження підшипників ковзання та їх напружено-деформованим станом. Визначено вплив конструкційних особливостей підшипникових вузлів зубчатих коліс на утворення піттингу на їх бічних поверхнях. Досліджено залежність між факторами, які впливають на ресурс підшипників ковзання, та ймовірністю безвідмовної роботи даних вузлів. Надано рекомендації щодо визначення параметрів бракування підшипників і підвищення їх довговічності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-045 + О34-045
Шифр НБУВ: РА373292 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Рогов А.В. 
Розвиток методів розрахунку систем "двигун-трансмісія" автомобілів і тракторів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / А.В. Рогов ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розвинуто методи математичного моделювання статичних і динамічних режимів роботи технічних систем "двигун - трансмісія". Наведено практичні рекомендації стосовно раціональної множини передатних відносин і кінематичної схеми трансмісії. Удосконалено методики статичного та динамічного аналізів системи "двигун - трансмісія". Проведено динамічний аналіз руху транспортного засобу для нерівномірного повороту по тривимірній поверхні. Розроблено аналітичну математичну модель об'ємних і механічних втрат у радіально-поршневих гідрооб'ємних передачах (ГОП) з кульовими поршнями, структурну схему та конструктивні параметри гідрооб'ємних механізмів повороту. Визначено раціональні передатні відносини редукторів і об'єм ГОП для спеціальних гусеничних машин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-042.2-02 + О34-042.2-02 +
Шифр НБУВ: РА341855

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Коряк О.О. 
Удосконалення гальмівного управління тракторного поїзда на базі колісного трактора малого класу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / О.О. Коряк ; Харк. держ. автомоб.-дор. техн. ун-т. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена визначенню раціональних параметрів гальмівного управління тракторного поїзда. Оцінена необхідність обладнання причепа гальмівною системою; виконано порівняльний аналіз різних варіантів гальмівного привода з позицій ефективності гальмування тракторного поїзда, курсової стійкості в процесі гальмування, енергонавантаженості гальмівних механізмів та показана доцільність застосування проточного гідросилового гальмівного привода. На основі експериментального дослідження режимів гальмування розроблена методика, що дозволяє оцінювати енергонавантаженість гальм різних осей, і враховує параметри гальмівної системи, особливості колісної машини, а також умови експлуатації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О345.27-042.7 + П072.183-91-33,022

Рубрики:

      
17.

Палагута В.І. 
Удосконалення системи технічного обслуговування гідроприводів сільськогосподарського трактора: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.20.01 / В.І. Палагута ; Харк. держ. техн. ун-т сіл. госп-ва. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці технології технічного обслуговування за станом гідроприводу рульового керування сільськогосподарського трактора. Обгрунтовано математичні моделі функціонування гідроприводу рульового керування трактора під час зміни технічного стану гідроагрегатів, на основі яких доведено, що найбільш інформативним параметром гідропривода рульового керування є динамічне зростання тиску робочої рідини. Розроблено вмонтовані індикатори технічного стану гідроприводу на підставі технології технічного обслуговування за станом. Зроблено висновок: впровадження системи технічного обслуговування за станом гідроприводу рульового керування тракторів типу Т-150К забезпечує зниження трудомісткості на 0,25 люд.-год. за цикл технічного обслуговування та економію робочої рідини на 1,7 кг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.189.2 Т-150К + О342.2-082.1/9
Шифр НБУВ: РА307667 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського