Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (114)Книжкові видання та компакт-диски (75)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ЯРИЧЕВСЬК$<.>+<.>K=СИЛЬВЕСТР$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
1.

Захарченко А.В. 
Ідейно-художні шукання в українській драматургії кінця ХІХ - початку ХХ століття (проблематика, жанри, характери): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / А.В. Захарченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Уперше в українському літературознавстві системно досліджено твори маловідомих авторів кінця XIX - початку XX ст. Висвітлено витоки становлення та саморозвиток багатьох творчих індивідуальностей, визначено їх місце та роль у літературному процесі. Проведено розгорнутий аналіз формозмісту п'єс, специфіки художнього інструментарію письменників, їх мистецького світу. Зроблено спробу провести конкретні паралелі в інтерпретації драматургічного доробку маловідомих письменників кінця XIX - початку XX ст., з'ясувати специфіку їх художньої практики на змістовому, формотвірному матеріалі та на прикладі драматичних творів різних жанрів таких митців: Л.Яновської, П.Саксаганського, І.Тогобочного, А.Кащенка, Г.Ващенка, А.Велисовського, В.Таля (Товстоноса), Г.Левченка, К.Ванченка-Писанецького, Н.Кибальчича, С.Яричевського, В.Потапенка, висвітлено найважливіші проблеми процесу становлення та розвитку на рубежі минулих століть драматургії "другого порядку", а також охарактеризовано діалектику взаємозв'язку традиції (реалізму) і новаторства (вкраплення елементів модерністських художніх систем). Досліджено умовний тріумвірат (троїстий союз) драматичних жанрів, складниками яких є історична, комедійна драматургія та модерна драма. На тлі визначних досягнень української драматургії певного жанру дослідженої доби, на базі принципу аналізу розглянуто твори маловідомих читацькому та науковому загалові авторів, які зробили значний внесок у формування української драматургії кінця XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-336 +
Шифр НБУВ: РА351810

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Харченко Є. В. 
Інтертекстуальність в українській музиці двадцятого століття: інтонація, жанр, стиль: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Є. В. Харченко ; НАН України, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Введено інтертекстуальну методологію до музично-історичних методів дослідження музики. Висвітлено процес утворення музичних інтертекстуальних зв'язків на основі перетворення факту-художнього факту в інтертекст. Виокремлено основні стуктурні одиниці-інтертексти, завдяки яким реалізуються міжтекстові зв'язки в конкретних артефактах - інтонація, жанр і стиль. Охарактеризовано відміності між полістилістикою й інтертекстуальністю. Проаналізовано творчість Б. Лятошинського та виведено теорію "інтонаційного словника" композитора, визначено три інтонаційні комплекси. Вперше введено до музикознавчого обігу ряд невідомих і маловідомих творів О. Безбородька, Г. Гаврилець, І. Карабиця, Ж. Колодуб, Г. Ляшенка, С. Пілютикова, К. Цепколенко, І. Щербакова, М. Скорика, В. Сильвестрова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-2-4 + Ш107.70
Шифр НБУВ: РА380032 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Тарасова .О.О. 
Історико-культурна еволюція артикуляційного комплексу (на прикладі вокальних циклів ХІХ - ХХ ст.): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / .О.О. Тарасова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше в українському мистецтвознавсті створено клуьтурологічну концепцію артикуляційного комплексу (АК) у камерно-вокальній музиці. Запропоновано визначення даного поняття як музичної універсалії, культурного феномену. Досліджено семантичну специфіку АК у вокальних циклах відомих композиторів XIX - XX ст. Визначено його роль у відображенні глобальних трансформацій художніх стилів, теорій особистості та загального людського світогляду шляхом кодування в музичному тексті певних концепцій рухової активності, пов'язаних з процесами інтерпретації та комунікації. Вперше до наукового обігу введено поняття "первинний код АК", "артикуляційний контрапункт" та "артикуляційний резонанс". Здійснено історичну періодизацію еволюції АК у камерно-вокальних циклах, охарактеризовано основні етапи його розвитку. Обгрунтовано новий статус АК як композиційного засобу та одного з основних чинників утворення стилю та відповідних форм його реалізації у музичному мистецтві XX ст. Досліджено структуру АК, визначено його основні функції (світоглядну, семантичну, композиційну, комунікативно-психологічну, стильову) в камерно-вокальних циклах XIX - XX ст. Розроблено модель АК та запропоновано спеціальну методологію дослідження сучасних камерно-вокальних творів шляхом визначення семантичної специфіки їх АК. Проаналізовано музичні цикли Л.-В.Бетховена, Р.Шумана, А.Веберна, В.Сильвестрова, які репрезентують класицистську, романтичну, модерністську та постмодерністську картини світу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.713.1 + Щ314.043.2-3(0)5/6 +
Шифр НБУВ: РА334209

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Дика Н.О. 
Камерно-інструментальний ансамбль в Україні. Творчість і виконавство (1960 - 1980 рр.): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.О. Дика ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Здійснено комплексний аналіз камерно-інструментального ансамблю України 1960 - 80-х рр., індивідуальних композиторських стилів, камерно-інструментального виконавства в його регіональних проявах. Досліджено особливості взаємодії композиторської та виконавської творчості як важливого фактора розвитку жанру, основні тенденції українських квартетів, тріо ансамблів нетрадиційних складів. Діяльність Камерно-інструментального ансамблю України відзначена вагомими досягненнями в сфері виконавства та композиторської творчості, втілено найбільш суперечливі та багатовимірні проблеми духовного буття суспільства. На підставі великого фактологічного матеріалу доведено правомірність розгляду української камерно-інструментальної творчості зазначеного періоду в світовому контексті, зокрема тріо, квартетів, камерно-інструментальних ансамблів В.Сильвестрова, Є.Станковича, Ю.Іщенка, Л.Грабовського, М.Скорика та інших композиторів. Значну увагу приділено висвітленню здобутків камерно-інструментального виконавства. Проаналізовано співпрацю колективів з українськими композиторами над першопрочитанням творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.23-73(4Укр)6
Шифр НБУВ: РА312197 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Берегова О.М. 
Комунікаційні аспекти сучасного розвитку музичної культури України: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / О.М. Берегова ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2007. — 35 с. — укp.

Досліджено комунікативні аспекти сучасної музичної культури України та виявлено їх національну специфіку. Проаналізовано взаємозв'язки музики та комунікації на різних рівнях соціокультурної системи "Людина - Суспільство", а саме: владно-політичному, науково-освітньому та художньому. Розкрито комунікаційні аспекти української національної культури в історико-еволюційному контексті. Вивчено стан, наявні проблеми та національні тенденції у даній галузі. Розглянуто основні етапи становлення творчих, наукових і композиторських шкіл у вітчизняному музичному мистецтві. Досліджено процеси сучасної музичної комунікації на підставі аналізу творів Л.Колодуба, М.Скорика, І.Карабиця, Є.Станковича, В.Сильвестрова, О. Скрипніка. Виявлено тенденції дискретності технологічних і творчих аспектів комунікації у сучасній музичній культурі, потужний вектор "гуманізації" комунікації, прагнення підкорити її цілям і завданням різних видів творчості як рух у напрямку гуманістичного, високодуховного суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА353161

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Тищенко О. В. 
Літургія в українській музиці кінця XX - початку XXI ст. (до проблеми співвідношення обряду і жанру): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Тищенко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему жанрового визначення літургії на прикладі творчості сучасних українських композиторів. Описано та систематизовано авторські літургічні твори рубежу ХХ - ХХІ ст. В основі даної класифікації лежить можливість функціонального використання авторської музики у богослужінні залежно від ступеня слідування канону обряду та від вибраної композиційної моделі, що склалася у композиторській практиці протягом історико-культурного процесу. Таким чином виділяються літургії, що: зорієнтовані на богослужебне використання, відтворюють модель обряду, написані по жанровій моделі, створені за власною авторською моделлю. Розглянуто феномени обряду та жанру з метою виявлення відмінностей богослужебної та концертної літургій. Вперше проаналізовано літургічні твори українських композиторів: архієпископа Іонафана (Єлецьких), Р. Гурко, О. Козаренка, В. Камінського, Р. І. Дрозда Ц о. М. Б. Дрозда, Є. Станковича, М. Скорика, М. Шуха, В. Степурка, В. Сильвестрова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)64:Э + Щ318.93(4УКР)64-4 + Э370.9(4УКР)-503.181
Шифр НБУВ: РА382318 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Баленко О.І. 
Оптимізація системи керування електропередачею дизель-потягу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / О.І. Баленко ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2006. — 18 с. — укp.

Запропоновано перспективний підхід для визначення коефіцієнтів оптимізованого функціоналу методу аналітичного конструювання регуляторів за критерієм узагальненої роботи (АКУР), базуючись на теорії рівноважних моделей, що дозволило одержати спектр можливих рішень й обгрунтувати необхідність застосування евристичних методів пошуку структур і параметрів системи керування з використанням даного методу. Наведено моделі каналів САР генератора, тягових асинхронних двигунів (ТАД), електромеханічної системи дизель-потягу, що дозволило уточнити структури та визначити конструктивні параметри компонентів автоматизованих систем керування технологічними процесами (АСК ТП) в електропередачі дизель-потягу. Розроблено алгоритми синтезу керувань у функції фазових координат, що дало змогу здійснити розробку АСК ТП електропередачі, що забезпечує вдосконалювання технологічного процесу перевезення вантажів і пасажирів й оптимізацію енергетичних показників дизель-потягу. Створено методику оцінки якості системи керування за використання перехідної характеристики й питомої витрати електроенергії на одиницю пройденого шляху, що дозволило у процесі досліджень автоматизувати процес відбору "кращих" варіантів синтезованої САК. Запропоновано структуру регулятора на основі паралельно працюючого основного регулятора та допоміжного, на базі тришарової нейронної мережі, що дозволило поліпшити якісні показники технологічного процесу САК електропередачі дизель-потягу. Розвинуто метод АКУР у змісті визначення коефіцієнтів оптимізованого функціоналу на основі методу Лагранжа та критерію Сильвестра, що дозволило усунути недолік, зумовлений методикою знаходження коефіцієнтів синтезованої системи керування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О235.4-042 +
Шифр НБУВ: РА346167

Рубрики:

      
8.

Тучинська Т.І. 
Розуміння музичного тексту: теоретико-інформаційний аспект: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.І. Тучинська ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Реалізовано теоретико-інформаційний підхід до проблеми розуміння музичного тексту шляхом формалізації даного процесу з застосуванням комбінаторних методів і теореми фреймів за допомогою програм алгоритмічної композиції. Здійнено спробу формалізації процесу розуміння музичного тексту та фреймового підходу до проблеми моделювання композиторського стилю В. Сильвестрова. Створено програму алгоритмічної композиції, яка дозволяє генерувати тексти у заданому стилі з використанням стохастичних і комбінаторних принципів. Розглянуто питання комп'ютерного програмування у галузі аналізу та синтезу звукових елементів і музичних композицій, яке дозволяє висвітлити механізми процесів музичного мислення та феномен "розуміння" у процесі сприйняття музичного твору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ311.1 + Щ310 в2 +
Шифр НБУВ: РА362343

Рубрики:

      
9.

Стронько Б.Ю. 
Статус буттєвого часу в музиці: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Б.Ю. Стронько ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 14 с. — укp.

Розглянуто прояви часу у різних сферах музичного мислення: композиції, драматургії, музичних засобах. Час осмислено, згідно з філософією буття М. Хайдеггера як онтологічний взаємозв'язок минулого, теперішнього, майбутнього, що має чотири основні види (виміри), яким відповідають певні типи подієвості, тобто загального характеру подій щодо структури часу. Розглянуто різні види взаємодії вимірів часу, роль часу у взаємозбагаченні композиції, драматургії, музичних засобів. Показано можливості нового підходу до проблеми "час та музика" на прикладах порівняльного аналізу як окремих музичних засобів у стилях різних епох і творів сучасних українських композиторів - В.В. Сильвестрова та Ю.Я. Іщенка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.27 + Щ310.712 +
Шифр НБУВ: РА324366

Рубрики:

      
10.

Челбарах В.В. 
Творчість Сильвестра Яричевського в українському літературному процесі кінця XIX - початку XX століття: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / В.В. Челбарах ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Досліджено творчу спадщину С. Яричевського у контексті ідейно-естетичних пошуків письменника та домінантних тенденцій розвитку української літератури кінця XIX - початку XX ст. З'ясовано аксіологічні засади художнього осмислення письменником реалій дійсності й естетичну природу його творчості. Визначено специфіку стильової моделі передсимволізму в поезії митця. Розглянуто основні етапи модифікації жанру новели у творчості С. Яричевського та характер поступування стильових домінант у його прозі, жанрово-стильові, поетикальні та структурно-композиційні особливості драматичних творів митця. Обгрунтовано місце та роль художнього доробку С. Яричевського в літературно-мистецькому процесі кінця XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Яричевський С.Г. 4/5 +
Шифр НБУВ: РА364962

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Козаренко О.В. 
Українська національна музична мова: генеза та сучасні тенденції розвитку: Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / О.В. Козаренко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2001. — 36 с. — укp.

Розглянуто українську національну музичну мову, музично-семіотичну систему та феномен музично-історичного процесу. Узагальнено теоретичні розробки з проблематики комунікативних властивостей музики. Показано важливість урахування національної своєрідності у становленні музично-семіотичних систем, формуванні семантики знаку, адекватного розуміння тексту. Простежено генезу української національної музичної мови в контексті діалогу культур від початкових етапів музичного семіозу до сьогодення. Вивчено специфіку музично-семіотичних процесів у жанрі церковної музики, творчості М.В.Лисенка, композиторів галицької композиторської школи. Значну увагу приділено сучасним музично-семіотичним процесам, що мали прояв в першій третині XX ст., зазнали специфічних мутацій у часи тоталітаризму (1930 - 1960-і рр.), оригінально проявилися в контексті постмодернізму (1960 - 1990 -ті рр.). Семіотичний аспект дослідження музично-історичного процесу дозволяє по-новому оцінити роль українських композиторів-класиків (М.Лисенка, Л.Ревуцького, Б.Лятошинського), творчість визначних сучасних авторів (Є.Станковича, М.Скорика, В.Сильвестрова, Л.Грабовського).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.15 + Щ313(4УКР)-008
Шифр НБУВ: РА314903 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Омельченко Т.А. 
Українські сонати для скрипки та фортепіано 70 - 90-х рр. XX ст. (виконавські проблеми осмислення фактурно-жанрової організації тематизму): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.А. Омельченко ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вивчено специфічні особливості музичної фактури та засобів виразності творів сучасних українських композиторів, створених у жанрі української сонати для скрипки та фортепіано, який у другій половині XX ст. досяг періоду розквіту. Проаналізовано найбільш показові для еволюції жанру сонати для цих інструментів, написаних у 1970 - 1990-х рр. В.Бібиком, Ю.Іщенком, В.Птушкіним, В.Сильвестровим, М.Сильванським, М.Скориком, Є.Станковичем, О.Щетинським. Проведено аналіз фактурно-жанрових особливостей тематизму. Запропоновано хронологічний і алфавітний переліки сонат для скрипки та фортепіано, створених за весь історичний період існування цього жанру в Україні, починаючи з Сонати для скрипки і чембало Д.Бортнянського до творів початку 2000-х рр., а також 99-ти фрагментів сонат, проаналізованих у процесі дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.23-0-73(4УКР)6 + Щ315.041 +
Шифр НБУВ: РА357398

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Джалюк Н.С. 
Факторизація матриць над поліноміальними та близькими до них кільцями: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.01.06 / Н.С. Джалюк ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2010. — 19 с. — укp.

Описано факторизації матриць над поліноміальними кільцями, кільцями головних ідеалів і деякими кільцями скінченнопороджених головних ідеалів. Наведено для поліноміальних матриць над довільним полем вирази, за якими знаходяться всі їх унітальні дільники та спільні дільники з заданими канонічними діагональними формами за умов паралельності відповідних факторизацій матриць до факторизацій їх канонічних діагональних форм. Описано усі розв'язки трикутного вигляду з одним елементарним дільником та усі розв'язки трикутного вигляду простої структури матричного поліноміального рівняння над алгебрично замкненим полем. Встановлено умови, за яких факторизації клітково-трикутних і клітково-діагональних матриць над областю головних ідеалів асоційовані до відповідних кліткових факторизацій. Запропоновано спосіб побудови таких факторизацій матриць за факторизаціями їх діагональних кліток і розв'язками матричних лінійних рівнянь типу Сильвестра.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В152.232,0 + В152.50,0
Шифр НБУВ: РА374884 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Гармель О.В. 
Феномен "чужого" тексту в сучасній музиці. Аспект неоміфологічних інтенцій художнього мислення: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / О.В. Гармель ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Розроблено новий аспект дослідження семантики "чужого" тексту в сучасній музиці. Вивлено сутність і рівні прояву неоміфологічних інтенцій художнього мислення в музичних композиціях XX - початку XXI ст. з включенням "чужого" тексту. Досліджено особливості взаємодії неоміфологічних і ксенологічних тенденцій сучасної культури. Проаналізовано прояви феномену "чужого" тексту в сучасній музиці у широкому філософському, культурологічному та літературознавчому контексті. Виділено новий аспект композиторської інтерпретації "чужий" текст як генетичний код твору, розроблено його типологію та досліджено подібність зі структурними принципами неоміфологічної прози. У науковий обіг введено поняття неоміфологічних інтенцій художнього мислення. На прикладах творів Л.Грабовського, Д.Лігеті, О.Грінберга, В.Сильвестрова, О.Нарбутайте, В.Балея розглянуто їх відображення в індивідуальних композиторських концепціях на структурному, семантичному та естетичному рівнях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)6-2 + Щ310.27 +
Шифр НБУВ: РА337765

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Гарькава І. О. 
Християнські ідеї та образи в українській музичній культурі кінця ΧΧ – початку ΧΧI століття / І. О. Гарькава. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавстваза спеціальністю 26.00.01 «Теорія та історія культури». – Національна академіякерівних кадрів культури і мистецтв, Міністерство культури України, Київ,2019.У дисертації виявлено значимі для сучасної музичної культурихристиянські ідеї та образи, що знайшли втілення у композиторській творчості;унаочнено форми втілення християнських образів та ідей у творахГ. Гаврилець, Л. Дичко, В. Сильвестрова, М. Скорика, Є. Станковича,В. Степурка, М. Шуха, І. Щербакова, О. Щетинського; показано еволюціюсвітогляду видатного українського композитора Ю. Іщенка, розкрито значенняхристиянства для формування духовних обріїв митця; розглянуто вокально-інструментальну, хорову та симфонічну музику Ю. Іщенка з позицій втіленнякомпозитором християнських ідей та образів. Уточнено поняттєво-термінологічний апарат, необхідний для аналізу музичних творів, щорепрезентують християнську традицію на сучасному етапі, у світлі актуальнихісторико-культурних та мистецтвознавчих концепцій. Набули подальшогорозвитку підходи до вивчення християнської музичної традиції в історичнійдинаміці; проблематика, пов'язана зі способами та формами відтвореннярелігійних символів, образів, тем, ідей в художній творчості сучасних митців;питання визначення місця християнської традиції в історії української культуривід Середньовіччя до постмодерної доби.Ключові слова: постмодернізм, християнська музична традиція,християнські ідеї в музиці, християнські образи в музиці, українська музичнакультура, українські композитори, творчістьЮ. Іщенка.^UModern culture, entering into the post-Christian epoch, loses its foundationthrough the apologetics of chaos of schizoid consciousness, the blurring of thecategory of spirituality, the desacralization of the sacred and secretive, the escapefrom the search for truth, the depreciation of the ideals. In the age of PostmodernChristianity ceases to define the spiritual goals of society. At the same time, theplurality of postmodern artistic trends implies a reference to anthropological conceptsthat appeal to the categories of spiritual, sacred, transcendental.Music that appeals to the Christian tradition constantly references to the ideasand images contained in the Scriptures. In the works of leading Ukrainian composers:G. Gavrilets, L. Dychko, V. Silvestrov, M. Skoryk, E. Stankovich, V. Stepurko,M. Shukh, I. Shcherbakov, А. Shchetynsky images of repentance, misery, weeping,prayers, silence, still, gratitude, and glorification have found their individualincarnation.By the example of the analysis of important works for the Ukrainian musicalculture, among which is «Four Psalms» for solo instruments and chorus (1997) byV. Stepurko, Spiritual concert «Requiem» (in the first edition – «Funeral») for mixedchoir, soprano and tenor (1999) M. Skoryk, symphonic work for the orchestra«Glossolalia» (1989), chamber opera for soprano, piano and percussion«Annunciation» (1998) A. Shchetinsky, «Liturgy» (2003) E. Stankovich, «SolemnLiturgy» (2000-2002) L. Dychko, «Hallelujah» (2006) and «The Psalm of David»from the cycle «Two choirs» (2011) V. Silvestrov, as well as in the works ofcomposers G. Gavrilets, M. Shukh, I. Shcherbakov revealed features of theembodiment of Christian ideas and images.Till now the huge amount of spiritual works of the outstanding Ukrainiancomposer Y. Ishchenko (born 1938) is unexplored and requires studying. During theperiod of the composer's tuition at the conservatory and postgraduate study (the endof the 1950s and early 1960s), the search for his individual «I» (the «precedenceperiod»). Under the influence of the philosophical and theological works ofN. Berdyaev, V. Solovyov, S. Frank, S. Trubetskoy, P. Florensky Y.Ischenko in thesecond half of the 1960s–1970s. an interest in Christian-ethical issues is intensifying.In the 1980–1990s сomposer's work is marked by «total semanticization»(M. Kovalinas): the music of the composer rises to the level of musical philosophy,which is a natural continuation of spiritual searches not only on the basis of the worksof N. Berdyaev, V. Solovyov, S. Trubetskoy, but also of the Ukrainian philosophicalschool (G. Skovoroda, P. Yurkevich). Since the 2000s the composer has devotedhimself entirely to Christian themes: God's word became the main theme of his truemusical confession.In the «Εlegiac concert» for the male choir a cappella (1979), silence and stillis represented as the image and idea of a musical work. Silence penetrates all levelsof the musical composition, acts as the core of the logical-semantic unity and thedrama of the work. The image of weeping in the «Crying of Jeremiah» for baritoneand piano (2011) appears to be a complex macro-image, consisting of images ofrepentance and light-bearing cathartic enlightenment, which is comparable to the ideaof the Christian Transfiguration. In the compositions for choir a'capella for the textsof Old Testament Psalms (2000–2015), interpreted, as well as «Crying Jeremiah», in16the сhristian way, all the variety of images–pangyric, praiseful, repentant, prayerful -is embodied. On the example of these compositions there are marked complexes ofexpressive means by which one or another image was created, the main dramaturgicalprinciples used by Y. Ishchenko for the embodiment of Сhristian musical ideas areconsidered.In the Concert for Flute and Chamber Orchestra in 3 parts (2010), the image ofthe Favorsky Light is central. In the works «Do not turn me away during old age».Symphonic version of the choral concert by M. Berezovsky (1996), «Praise the Lordfrom heaven». Variations and Fugue on the topics of M. Berezovsky for the bigsymphony orchestra (2006), «My Soul». Symphonic variations on the theme ofA. Vedel (2011), «Cherubim». Symphonic variations and fugue on the theme ofD. Bortniansky (2012) present a whole spectrum of Christian images and ideas:images of repentance, pleading, prayers, the Favorsky light, the ideas of glorifyingGod and Transfiguration. The series of symphonic mysteries «Osanna» (2011), «TheAnnunciation» (2013), «The Resurrection» (2014), «The Ascension» (2014) is a kindof outcome of the religious and philosophical quest for the composer, where thecomposer gave his own musical interpretation to the central ideas of the Christiandoctrine–Good News, Suffering, Resurrection, Ascension of Jesus Christ.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Дзюба М. В. 
Диференціально-алгебраїчні матричні крайові задачі. / М. В. Дзюба. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню проблеми знаходження конструктивних умов існування та побудові розв'язків диференціально-алгебраїчних крайових задач у припущенні, що невідома є матричною функцією. Матричний запис невідомої узагальнює вигляд як матричного диференціально-алгебраїчного рівняння, так і крайової умови. При дослідженні диференціально-алгебраїчних крайових задач суттєвою перешкодою для використання традиційних методів вивчення періодичних і нетерових крайових задач є той факт, що навіть задача Коші для диференціально-алгебраїчних систем, досліджена С.Кемпбелом, А.М.Самойленком, М.О.Перестюком, Ю.Е.Бояринцевим, В.Ф.Чистяковим та О.А.Бойчуком, взагалі кажучи, не розв'язна для довільних початкових значень.За допомогою апарату псевдообернених матриць в дисертації вдосконалено схему дослідження задач про існування та побудову розв'язків матричних диференціально-алгебраїчних крайових задач. На прикладі матричних рівнянь Ляпунова, Сильвестра та Ріккаті продемонстровано ефективність отриманих умов розв'язності та схеми побудови розв'язків. Побудовано схему регуляризації матричних рівнянь Ляпунова та Сильвестра, яка суттєво відрізняється від класичного методу регуляризації Тихонова. На прикладі матричних періодичних та багатоточкових задач для диференціально-алгебраїчних рівнянь продемонстровано ефективність отриманих умов розв'язності та схеми побудови розв'язків.Ключові слова: диференціально-алгебраїчні крайові задачі, матричні рівняння, диференціально-алгебраїчні рівняння, псевдообернені матриці, узагальнений оператор Гріна.^UThe thesis research is devoted to the study of the problem of finding constructive conditions for the existence and construction of solutions of matrix differential-algebraic boundary value problems in the case when an unknown is a matrix function. The matrix record of an unknown generalizes the form of a matrix differential-algebraic equation, as well as a boundary condition. In the study of differential algebraic boundary value problems, the following fact is a significant obstacle for the use of traditional methods of studying periodic and Noetherian boundary value problems: even the Cauchy problem for differential algebraic systems, which was investigated by S.Campbell, A.M.Samoilenko, M.O.Perestyuk, Yu.E.Boyarintsev, V.F.Chistyakov and O.A.Boichuk, in general, is not solvable for arbitrary initial values.In the dissertation, with the help of the tool of pseudo-inverse matrices, the scheme of study of the problem of the existence and construction of solutions of matrix differential-algebraic boundary value problems was improved. An example of the Lyapunov, Sylvester and Riccati matrix equations demonstrates the efficiency of the solvability conditions and the solutions for the construction of solutions. The scheme of regularization of the Lyapunov and Sylvester matrix equations is constructed, which differs significantly from the classical Tikhonov regularization method. On the example of matrix periodic and multipoint problems for differential algebraic equations, the efficiency of the obtained solvability conditions and the scheme of construction of solutions are demonstrated.Keywords: differential-algebraic boundary value problems, matrix equations, differential-algebraic equations, pseudo-inverse matrices, generalized Green operator.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Овсяннікова-Трель О. А. 
«Нова простота» як системний жанрово-стильовий феномен в сучасному музичному мистецтві. / О. А. Овсяннікова-Трель. — Б.м., 2021 — укp.

В монографії досліджуються системні аспекти явища «нової простоти» як стильової категорії сучасного музичного мистецтва. В роботі вирішуються наступні завдання: з'ясовуються музикознавчі підходи до феномену «нової простоти» та її проблемного кола у музикознавчому дискурсі; обгрунтовуються світоглядні та художньо-стильові засади формування концепції «нової простоти» у творчості західноєвропейських композиторів другої половини ХХ століття; висвітлюються творчі інтенції індивідуально-композиторських версій «нової простоти» у просторі радянського/пострадянського музичного мистецтва; визначаються методичні засади дослідження феномену «нової простоти»; розглянуто вербальний дискурс композиторів-репрезентантів «нової простоти» в контексті методологічної спрямованості сучасного музикознавства; досліджується авторське композиторське слово як передумова музикознавчого моделювання теоретичної концепції «нової простоти»; розглянуто музично-стильову парадигматику другої половини ХХ-початку ХХІ століть як чинник контекстуальних значень «нової простоти»; виявляється змістовний комплекс поняття простоти у визначені художньо-естетичних засад музичного мистецтва; обгрунтовується антиномія простоти-складності в якості чинника музично-стилістичного комплексу «нової простоти»; визначаються змістовні значення категорії «нового» в академічному музичному мистецтві ХХ сторіччя і «новій простоті»; досліджується значення жанрово-комунікативного модусу і компенсаторної функції «нової простоти» (на прикладі «слабкого стилю» В. Сильвестрова); розглянуто тенденцію універсалізації музично-семантичного комплексу «нової простоти» в сучасному мистецтві на прикладі виявлення її семантичних функцій в кіномистецтві.^UThe monograph explores the systemic aspects of the phenomenon of "new simplicity" as a stylistic category of modern musical art. The following tasks are solved in the work: musicological approaches to the phenomenon of "new simplicity" and its problematic circle in musicological discourse are clarified; the worldview and artistic and so stylistic principles of forming the concept of "new simplicity" in the works of Western European composers of the second half of the twentieth century are substantiated; the creative intentions of individual-composer versions of the "new simplicity" in the space of Soviet/post-Soviet musical art are highlighted; methodical bases of research of a phenomenon of "new simplicity" are defined; the verbal discourse of composers-representatives of the "new simplicity" in the context of the methodological orientation of modern musicology is considered; the author's composer's word as a precondition of musicological modeling of the theoretical concept of "new simplicity" is investigated; the musical-stylistic paradigm of the second half of the XX and beginning of the XXI centuries as a factor of contextual meanings of the "new simplicity" is considered; the semantic complex of the concept of simplicity in certain artistic and also aesthetic bases of musical art is revealed; the antinomy of simplicity and complexity as a factor of musical-stylistic complex of "new simplicity" is substantiated; the meaningful senses of the category "new" in the academic musical art of the XX century and "new simplicity" are determined; the significance of the genre-communicative modus and the compensatory function of the "new simplicity" is investigated (on the example of V. Silvestrov's "weak style"); the tendency of universalization of the musical-semantic complex of "new simplicity" in modern art is considered on the example of revealing its semantic functions in cinematography.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Кирчей І. І. 
Узагальнені обернені матриці над тілом кватерніонів та їх застосування / І. І. Кирчей. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено вивченню узагальнених обернених матриць над тілом кватерніонів i, в першу чергу, побудові їх визначникових зображень, а також застосуванню отриманих визначникових зображень до покомпонентного розв'язку кватерніонових матричних рівнянь. Будуються визначникові зображення кватерніонових псевдообернених матриць Мура-Пенроуза, Дразіна, та їх зважених, використовуючи некомутативні рядкові і стовпцеві визначники, теорія яких була розроблена здобувачем у кандидатській дисертації. Отримано визначникові зображення кватерніонової серцевинної оберненої матриці та її узагальнень. Побудовано аналоги правила Крамера кватерніонових узагальненого матричного рівняння Сильвестра та системи двосторонніх матричних рівнянь, усіх їх часткових випадків, та особливих випадків з *-ермітовістю і η-ермітовістю. Побудовані аналоги правила Крамера псевдообернених розв'язків Дразіна, зважених Мура-Пенроуза та Дразіна двостороннього матричного рівняння з відповідними обмеженнями. Одержані визначникові зображення розв'язків деяких кватерніонових сингулярних диференціальних матричних рівнянь та задач матричної мінімізації.^UThe thesis is devoted to generalized inverse matrices over the quaternion skew field, first of all to their determinantal representations, and their applications to componentwise sollving of quaternion matrix equations. Determinantal representations of quaternion generalized inverse matrices of Moore-Penrose, Drazin, and their weighted ones are constructed using noncommutative row and column determinants, the theory of which was developed by the applicant in his Ph.D. thesis. Determinantal representations of the quaternion core inverse matrix and its generalizations are obtained. Analogues of Cramer's rule of quaternion generalized matrix Sylvester equations and a system of two-sided matrix equations, all their partial cases, and special cases with * -hermitian and η-hermitian are constructed. Analogues of Cramer's rule of the Drazin inverse solutions, weighted Moore-Penrose and Drazin inverse solutions to the two-sided matrix equation with corresponding restrictions are derived. Determinantal representations of solutions of some quaternion singular differential matrix equations and matrix minimization problems are obtained.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського