Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (116)Тематичний інтернет-навігатор (122)Наукова електронна бібліотека (694)Реферативна база даних (14767)Книжкові видання та компакт-диски (6337)Журнали та продовжувані видання (256)
Пошуковий запит: (<.>K=ХУДОЖН$<.>+<.>K=ТВОРЧІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2757
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Олійник О.О. 
Абстрактно-авторські речення в художньому мовленні: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / О.О. Олійник ; Одес. держ. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена виявленню синтаксичного статусу абстрактно-авторських речень в ієрархічній системі предикативних одиниць українського художнього мовлення. Здійснено системний аналіз абстрактно-авторських речень в художньому мовленні з урахуванням їх формально-граматичних, структурно-семантичних та функціонально-стилістичних параметрів. Проаналізовано ряд суттєвих ознак таких речень у зіставленні, з одного боку, з особливостями узуальних (звичайних) речень, з іншого, - з особливостями пареміологічних одиниць. Зроблено висновок про те, що абстрактно-авторські речення становлять особливі синтаксичні структури в українському художньому мовленні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-22

      
2.

Ємельянова Т.В. 
Абстракціонізм в контексті культуротворчих процесів ХХ століття (естетико-мистецтвознавчий аналіз): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Т.В. Ємельянова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 14 с. — укp.

Проведено естетико-мистецтвознавчий аналіз абстракціонізму як непересічного явища культури ХХ ст. Досліджено, що абстрактне мистецтво було відповіддю на принципово нові культуротворчі процеси на межі ХІХ - ХХ ст., серед яких виокремлено низку нетрадиційних філософських ідей - неопозитивізм, психоаналіз, інтуїтивізм, антропософія, - трансформацію науково-технічних досягнень у сферу мистецтва. Проаналізовано художню та теоретичну спадщину В.Кандинського. Описано процес формування творчої індивідуальності митця і виокремлено ті ідеї, які мають вагоме теоретичне значення в розвитку сучасного мистецтва (специфіка творчого процесу, колір як "емоційний тонус" твору, іконографія в мистецтві ХХ ст., синтез мистецтв та синестезія). Висвітлено вплив творчості та теоретичних ідей Кандинського на розвиток українського мистецтва ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.38 + Щ103(0)6-238
Шифр НБУВ: РА319459 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Маценко С.В. 
Авантюринові залізовміщуючі глазурні покриття: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.11 / С.В. Маценко ; Укр. держ. хім.-технол. ун-т. — Д., 2001. — 19 с. — укp.

Визначено склади залізовмісних авнтюрних глазурей з високими показниками фізіко-хімічних і декоративних властивостей. Розроблено технологічні параметри одержання покриттів з ефектом мерехтіння світла в кристалах для керамічних виробів декоративно-художнього та побутового призначення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л436.1
Шифр НБУВ: РА316104 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Зимомря І. М. 
Австрійська мала проза XX століття: генологічна парадигма і проблеми рецепції: автореф. дис. ... д-ра філол. наук : 10.01.04,10.01.06 / І. М. Зимомря ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 39 с. — укp.

Розкрито феномен австрійської малої прози, специфіку їі рецептивної та генологічної парадигм у контексті німецькомовного літературного процесу. Уперше в українському літературознавстві на контекстуальному фоні розглянуто особливості поетики австрійської малої прози XX ст. у типологічних зрізах і зіставленнях з німецькою малою прозою аналізованого періоду, а звідси - і такі складники дослідження, як рецептивна естетика та генологічна парадигма. Аналіз історико-літературного матеріалу увібрав широке коло праць австрійських, німецьких, швейцарських, українських, польських, російських, словацьких, чеських, болгарських, угорських літературознавців. На основі детального розгляду дослідницького масиву, що містить розгалужений комплекс актуальних питань для словесної науки на новітньому етапі її розвитку, розроблено авторську концепцію інтерпретації художніх зразків малої епічної форми австрійських письменників (К. Е. Францоз, А. Шніцлер, Г. Гофманнсталь, Р. М. Рільке, Ф. Кафка, Р. Музіль, Й. Рот, І. Айхінгер, І. Бахманн, Т. Бернгард, А. Зєлінскі, П. Гандке, Е. Фітцбауер, М. Ган, Г. Кунер).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4АВС)6-334
Шифр НБУВ: РА381655 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Мазепа Т.Л. 
Австрійський театр у Львові (1789 - 1872): історія, музичний репертуар, оперне виконавство, культурний контекст: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.Л. Мазепа ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 16 с. — укp.

На основі архівних джерел та матеріалів преси розкрито історичні умови та культурний контекст, проаналізовано взаємодію різних тенденцій, під впливом яких формувалися репертуарна політика театру та відбувалися зміни його орієнтації щодо ролі музичної частини репертуару, яка з часом стала провідною. Окремі етапи у межах усього періоду існування львівської австрійскої сцени виділено на підставі змін у його керівництві. Доведено провідну роль постаті антрепренерів, які забезпечували художньо-творчу та фінансову діяльність театру. Виділено три основних періоди, у межах кожного з них проаналізовано загальну спрямованість та функціональне призначення театру у багатоетнічному середовищі Львова, а також зміни у його репертуарі та складі трупи. Проведено порівняння з оперним репертуаром австрійських і німецьких, а також російських театрів. Висвітлено місце австрійського театру в інфраструктурі міста та його позитивний вплив на загальнокультурні процеси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.3(4УКР-2ЛЬВ)4 +
Шифр НБУВ: РА327756

Рубрики:

      
6.

Ігнатченко І.Г. 
Автодескриптивний текст у музиці та метод його дослідження у творчості І.С.Баха: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.Г. Ігнатченко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Вивчено одну з типових форм художнього тексту в музиці перехідних історико-стильових періодів, яку запропоновано визначати як автодескриптивний текст (АДТ). Його специфіка полягає в результуючій репрезентативності найрізноманітніших музично-мовних елементів усього попереднього періоду в їх синхронно-діахронних зв'язках, які подано a priori як дещо безпосередньо дане та таке, що не потребує роз'яснень. В цих текстах музично-мовний дискурс як узагальнення попереднього досвіду досягає граничної межі - дескрипції, яку неможливо спростувати чи підтвердити. Вперше запропоновано методику аналізу автодескриптивних текстів, яка репрезентує один з можливих різновидів сучасного текстологічного дослідження. Як прояв принципів конструювання АДТ в музиці розглянуто епоху пізнього бароко, уособлену в творчості І.С.Баха, що показано в аналітичних етюдах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.585
Шифр НБУВ: РА326684

Рубрики:

      
7.

Порхун О.В. 
Автоматична класифікація багатовимірних об'єктів із застосуванням апарату нейронних мереж: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.05.01 / О.В. Порхун ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему автоматичної класифікації багатовимірних об'єктів, а також розроблено нові методи й алгоритми для вирішення проблем, які виникають під час класифікації та кластеризації корпусу об'єктів, представлених числовими ознаками. Запропоновано метод для визначення числа кластерів у разі кластеризації корпусу об'єктів нейронною мережею Кохонена з застосуванням критерію якості одержаних розбиттів і методу ідеальної точки. Запропоновано метод побудови вектора ознак, розподілених за різнорідними групами, для класифікації об'єктів, представлених набором ознак, розподілених за різнорідними групами. Встановлено й обгрунтовано оцінки складності алгоритму пошуку оптимальної вибірки з урахуванням випадків наявності у вибірці прикладів з нерівномірним розподілом груп ознак. З застосуванням нейронної мережі прямого розповсюдження та запропонованого методу побудови вектора ознак розроблено автоматичну систему кластеризації текстів з використанням запропонованого методу визначення числа кластерів. Для розв'язання задач атрибуції художніх творів застосовано автоматичні системи класифікації та кластеризації. Виявлено ефективність розроблених систем для класифікації великих масивів текстів значних об'ємів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 + З970.620 +
Шифр НБУВ: РА364575

Рубрики:

      
8.

Вертипорох О.В. 
Авторефлексивний текст Євгена Пашковського як явище українського постмодернізму: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.В. Вертипорох ; НАН України. Ін-т літ. ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості формування та розвитку постмодерністського авторефлексивного тексту Є.Пашковського. На підставі вивчення західноєвропейського досвіду визначено специфіку українського постмодернізму як перехідного етапу між минулою та новою формами українського модернізму на порубіжному зламі епох. У даному контексті проаналізовано художню авторефлексію та її основні форми прояву (нарцистично-карнавальну та міфологічно-шизоїдну) в сучасному літературному процесі. Встановлено причини виникнення та досліджено еволюцію розвитку авторефлексії у прозі Є.Пашковського. Розглянуто засоби вираження традиційного "реалізму" та прихованої авторефлексії в романі "Свято". Встановлено особливості міфологічного самовираження як наслідку критичної авторефлексії в романах "Вовча зоря" та "Безодня". Проведено дослідження есеїстичного "відкритого" авторефлексивного художнього мислення у "Щоденному жезлі" як специфічного явища українського "дилетантського" постмодернізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Пашковський, Є. 42 +
Шифр НБУВ: РА353684

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Хомчак О.Г. 
Авторська позиція в романах І.О.Гончарова: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.Г. Хомчак ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено способи вираження авторської позиції у романах "Звичайна історія", "Обломов", "Обрив" І.О.Гончара. Наголошено на значеннєвому співвідношенні: автор - твір - читач, єдністю якого зумовлений зміст художньої творчості. Проаналізовано романи письменника у контексті проблеми авторської позиції. Показано, що автор-творець даних романів є значеннєвим центром, втіленням активної творчої енергії, що формує ставлення до людини у світі. Сюжетно-композиційна організація романів визначається розвитком думки автора, волею авторської свідомості. Висвітлено еволюцію форм оповіді у творчості І.О.Гончара, яка відбувалась від стилістично не вираженого, але явно присутнього суб'єкта, що оповідає, в романах "Звичайна історія" та "Обломов", до організації оповіді у контексті свідомості духовно близького авторові героя Райського в "Обриві". Естетичні погляди персонажа яскраво проявляються у зіставленні з естетичними поглядами автора-оповідача: їх позиції то наближуються, то розходяться. На підставі проведеного дослідження показано, що своєрідність вираження авторської свідомості у романах І.О.Гончарова полягає у відборі художнього матеріалу, у способах зображення персонажів, в оповідній організації романів, в основних позасюжетних елементах - пейзажі, портреті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Гончаров, І.О. 534 +
Шифр НБУВ: РА350956

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Бумбур Ю.М. 
Авторська рефлексія в літературному творі (на матеріалі прози Джона Фаулза): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Ю.М. Бумбур ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Запропоновано визначення поняття "авторська рефлексія", з'ясовано його роль і місце серед понять, пов'язаних з проблемою автора. Досліджено види, форми та функції авторської рефлексії в літературному творі. Розроблено теоретичні положення, які застосовано до аналізу конкретного художнього матеріалу - прози Д. Фаулза. Визначено основні форми авторської рефлексії у романах цього англійського письменника XX ст. Розглянуто певні моделі авторської рефлексії, а саме: рефлексія автора як суб'єкта естетичної діяльності, рефлектуючий герой, рефлектуючий читач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.15 + Ш5(4ВЕЛ)-4 Фаулз Дж.534 +
Шифр НБУВ: РА363841

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Стреля М. І. 
Авторське право на літературні й художні твори в Європейському Союзі та Україні: порівняльно-правове дослідження: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.03 / М. І. Стреля ; Нац. ун-т "Одес. юрид. акад.". — О., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історичні та нормативні аспекти становлення та розвитку авторського права на літературні та художні твори, міжнародні, європейські та національні доктринальні підходи до його визначення та регламентації. Визначено дефініцію авторського права на літературні та художні твори, його джерела, специфіку нормативного забезпечення, об'єктно-суб'єктну та змістовну складові в Європейському Союзі, його державах-членах і в Україні. Особливу увагу звернуто на гармонізаційні аспекти захисту авторського права на літературні та художні твори в законодавстві України й Європейському Союзі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)331/7 + Х915.232.5-91 + Х999.83
Шифр НБУВ: РА379506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Чурпіта Г.В. 
Авторське право на твори образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Г.В. Чурпіта ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Простежено процес становлення та розвитку авторського права на твори образотворчого мистецтва, сформульовано його поняття, визначено завдання та правові джерела. Виокремлено та теоретично обгрунтовано ознаки даних творів як об'єктів авторського права, досліджено зміст суб'єктивного авторського права та випадки вільного використання творів. Розглянуто способи захисту авторських прав художників від протиправних посягань. З урахуванням результатів вивчення наукової літератури, нормативно-правових актів та судової практики наведено пропозиції щодо удосконалення авторського законодавства України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)338 +
Шифр НБУВ: РА328244

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Лапко О.А. 
Авторський голос у художній структурі творів Тодося Осьмачки: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.А. Лапко ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему вираження авторської свідомості у художніх творах Т.Осьмачки. Здійснено спробу визначити основні механізми об'єктивації автора у ліричних, епічних і ліро-епічних творах письменника, виявити специфіку функціонування суб'єкта вислову як модифікації авторського голосу на різних структурних рівнях художьої системи. Вивчено ліричну поезію Т.Осьмачки в аспекті співвідношення та взаємодії форм вираження авторської свідомості. Охарактеризовано ліричну особистість, репрезентантами якої є різні типи суб'єктів мовлення, а також розглянуто стратегію об'єктивації авторської свідомості у повістевій прозі митця, його поемах, оповіданні "Психічна розрядка". З'ясовано особливості функціонування суб'єкта мовлення у процесі зображення фабульних подій і розкриття психологічної сфери. Виявлено структури, що об'єктивують авторську свідомість на рівні конструювання моделі просторово-часового континууму. Творчість Т.Осьмачки розглянуто в її формально-змістовій єдності, як художню систему.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(Ук=7СПО)-4 Осьмачка, Т. 54 + Ш5(7СПО=Ук)-4 Осьмачка, Т. 54 +
Шифр НБУВ: РА348552

Рубрики:

      
14.

Ринденко О. В. 
Авторські коментарі та ремарки як культурний феномен у фортепіанній творчості Олів'є Мессіана: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Ринденко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2010. — 17 с. — укp.

Досліджено фортепіанну творчість Олів'є Мессіана (1908 - 1992 рр.) у ракурсі культурологічної та текстологічної проблематики. Розглянуто вербальні компоненти музичного тексту - авторські коментарі та ремарки як особливий культурний феномен в фортепіанній культурі XX ст. Запропоновано комплексний підхід, який включає висвітлення творчості композитора в динаміці культурологічних контекстів та особливостей композиторської, музикознавчої та виконавської інтерпретації тексту його фортепіанних творів. Простежено генез феномену коментаря у фортепіанному мистецтві та систематизовано різноманітні прояви автокоментування у творчості О. Мессіана. Доведено, що автокоментар виступає фактором цілісності композиторського стилю, з яким пов'язано авторське програмування інтерпретації творів і пан-програмність творчої парадигми митця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-81 Мессіан О. + Щ315.42-03(4ФРА)6-81 Мессіан О.
Шифр НБУВ: РА377524 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Рекут О.В. 
Автофікціоналізація як стратегія оповіді в італійському жіночому романі 80 - 90 рр. ХХ ст.: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.04 / О.В. Рекут ; НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше у вітчизняному літературознавстві проведено багатоаспектне дослідження явища автофікціоналізації як неодмінної складової романної нарації від першої особи, що виявляється на свідомому (авторський металепсис) і несвідомому рівнях (переважно дискурс автобіографічного роману). Проаналізовано тематику, структуру та функціонування автофікціональної оповіді італійського жіночого роману кінця XX ст. у контексті сучасних літературознавчих та антропологічних студій. Досліджено романи відомих італійських письменниць Д. Мараіні, С. Верди, М. Беллончі, С. Тамаро, П. Капріоло та С. Петріняні. На підставі аналізу самості та Іншості у романному тексті виявлено діалектику між свідомою інтенцією автора та її реалізацією, що стає на заваді створення художнього образу, тотожного або діаметрально протилежного авторській моделі. Стосунки автор/оповідач досліджено у межах семантики "подібності/неподібності" (Ф. Лежен), що реалізується відповідно в автобіографічному письмі й умисній гомодієгетичній трансформації історичної (награний оповідач) або трансгендерної (фіктивний оповідач) оповіді. Як окремий вид автофікціоналізації проаналізовано адресантний дискурс епістолярного роману, в якому оповідач набуває подвійного фікціонального статусу: протагоніста зображуваних подій та адресанта листів. На підставі дослідження комунікативної спрямованості адресант/адресат визначено амбівалентність статусу італійського жіночого автофікціонального письма, доведено присутність у його структурі фактичного матеріалу, поетичної вигадки й уяви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ІТА)6-334
Шифр НБУВ: РА370324 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Усачова К.С. 
Агіографічні та епічні інтертексти в прозі Наталени Королеви: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / К.С. Усачова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Проаналізовано інтертекстуальність творчого доробку Н.Королеви. Виявлено й охарактеризовано чотири базові джерела її творів та визначено єдиний метатекст прози. Проведено системне дослідження художніх текстів письменниці, а також наявного в них автокоментаря. З'ясовано принципи використання сакральних (Святого Письма, агіографії), апокрифічних, історичних текстів, усних легенд і переказів як протекстів. Розкрито спільні та відмінні аспекти понять "легенда" та "переказ". Розглянуто особливості літературного та релігійного контекстів творчості авторки. Проаналізовано структурні та сюжетні особливості агіографії, що відрізняють її від інших жанрів. Сформульовано визначення поняття "агіографічний твір".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ЧЕХ=411.4)-4 Королева,Н.А. 534 + Ш5(411.4=4ЧЕХ)-4 Королева,Н.А. 534 +
Шифр НБУВ: РА359953

Рубрики:

      
17.

Гальона Є. О. 
Агресія та жорстокість у контексті антропології насильства: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.04 / Є. О. Гальона ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Подано філософсько-антропологічний аналіз феномену насильства. Проведене дослідження дозволило виявити дві ключові форми насильства: агресію та жорстокість, а також показати їх взаємовідносини всередині літературно-художніх наративів, зрозумілих як антропологічні практики. Виділено чотири типи дискурсивних репрезентацій, які охоплюють часовий відрізок від античності до Нового часу, всередині яких формувалася європейська рецепція насильства: юдейська, давньогрецька, давньоримська, християнська. Визначено специфічні риси притаманні кожній з даних епох і показаний їх вплив на формування сучасної рецепції. Розгляд агресії і жорстокості як двох форм насильства дозволив відкрити нові ракурси сучасної дискурсивної репрезентації насильства, пов'язані з відходом від класичних моделей репрезентації та герменевтичного підходу, що домінують у сучасних гуманітарних науках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22
Шифр НБУВ: РА381060 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Підмогильна Н.В. 
Ад'єктивний атрибут у поетичному мовленні (на матеріалах поетичних творів О.С.Пушкіна): Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.02 / Н.В. Підмогильна ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2001. — 35 с. — укp.

Розглянуто функціонально-семантичні особливості ад'єктивного атрибута у поетичних творах О.С.Пушкіна. Комплексно проаналізовано поетичний ад'єктив та його трактовку як лінгвістичну категорію, що виступає як один з основних чинників формування та розвитку національної та літературної мов через систему поетичних образів і фігур. Описано комплекс власне лінгвістичних параметрів поетичного ад'єктива. Систематизовано лексичні новації у сфері ад'єктивних слів у поезіях О.С.Пушкіна. Надано поняття конструкційної мовотворчості та показано відповідні синтаксичні побудови. Запропоновано типологічне тлумачення ад'єктива як епітета. Показано пряму кореляцію епітетарної творчості поета й особливостей його художнього світогляду. Розглянуто ад'єктив як компонент атрибутивної конструкції - основної структурно-функціональної ланки поетичного мовлення. Наведено основні види конструкційної мовотворчості у поетичному мовленні: з функціонально-стилістичним зрушенням, з комплексною контамінацією характеру визначального та визначуваного.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-31 + Ш514РОС)5-4Пушкін, О.С.535
Шифр НБУВ: РА316180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Венгринюк М.І. 
Адресат у художньому тексті (на матеріалі української прози ХХ століття): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / М.І. Венгринюк ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито функціонально-прагматичний, образотворчий потенціал внутрішнього адресата у прозовому тексті як конструктивно-креативний елемент української прози ХХ ст. Проаналізовано функції внутрішнього адресата у прозовому тексті, зокрема, імітаційно-орієнтаційну, діалогічно-прогресійну, фреймово-актуалізаційну, когезійну. Розглянуто питання функціонально-комунікативного навантаження засобів адресації (непрямих мовленнєвих актів, пресупозиції, засобів паралінгвістики), визначено імпліцитні значення художнього (прозового) тексту з латентними образотворчими стратегіями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-227.4 + Ш401.171 + Ш5(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА342328

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
20.

Дідух Л.В. 
Академік М.Ф.Біляшівський у науковому, культурному та громадському житті України (кінець XIX - перша чверть XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.В. Дідух ; Нац. ун-т "Києво-Могил. акад". — К., 2005. — 17 с. — укp.

Проведено дослідження наукової та громадсько-культурницької діяльності академіка М.Ф.Біляшівського. Розглянуто процес становлення ученого як особистості та формування його наукових поглядів. Проаналізовано дослідження ученого у галузі археології, спеціальних історичних дисциплін, мистецтвознавства, етнографії та музеєзнавства, визначено основні напрямки його наукової діяльності. Охарактеризовано внесок М.Ф.Біляшівського в розширення державної музейної мережі України. Досліджено концепцію ученого про створення місцевого музею, розроблену на базі власного практичного досвіду директора Київського міського художньо-промислового та наукового музею. Висвітлено внесок М.Ф.Біляшівського у формування теоретичних положень вітчизняного музеєзнавства як наукової дисципліни. Значну увагу приділено пам'яткознавчій та пам'яткоохоронній діяльності М.Ф.Біляшівського. З'ясовано, що позитивне вирішення основних проблем збереження вітчизняної історико-культурної спадщини учений вбачав у виведенні їх на загальнодержавний рівень у контексті прийняття національного пам'яткоохоронного законодавства. Висвітлено активну діяльність М.Ф.Біляшівського у різних пам'яткоохоронних інституціях та показано роль наукової інтелігенції в національно-культурному розвитку України кінця XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-8 Біляшівський + Ч773(4УКР)6-8 Біляшевський 4 +
Шифр НБУВ: РА335759

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського