Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (72)Книжкові видання та компакт-диски (19)
Пошуковий запит: (<.>K=ТРАНСМІСІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
1.

Ребров О.Ю. 
Вплив ланкової структури гусеничного обводу трактора на навантаження трансмісії і тиск на грунт: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / О.Ю. Ребров ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2005. — 22 с.: рис. — укp.

Уперше створено фізичну модель сільськогосподарського гусеничного тарктора з плугом, складовими якої є двигун, трансмісія, ведуче колесо, гусеничний рушій. Наведена модель враховує ланкову структуру гусеничного ланцюга з відкритим шарніром, деформацію опорної поверхні та дозволяє здійснити раціональне конструктивне виконання гусеничного рушія. Уперше визначено епюру розподілу питомих тисків за довжиною опорної частини гусениці та встановлено взаємозв'язки питомих тисків з типом і конфігурацією ходової системи, натягненням у гілках обводу з урахуванням агрегатування навісними і напівнавісними сільськогосподарськими знаряддями для випадку ланкового гусеничного ланцюга з суцільнолитими траками та відкритими шарнірами. Уперше з урахуванням ланкової структури гусеничного ланцюга визначено характеристики динамічної взаємодії грунту, гусеничного обводу та трансмісії для його різних конфігурацій. Базуючись на комплексному підході, розвинуто фізичну модель роботи машинно-тракторного агрегату - гусеничного трактора сільськогосподарського знаряддя, яка враховує сукупність взаємозв'язків між складовими частинами складної динамічної системи, зовнішнє середовище та дозволяє розкрити механізми формування динамічних навантажень на даний трактор. На підставі даних теоретичних досліджень здійснено вибір доцільного конструктивного виконання гусеничного рушія, яке дозволяє знизити взаємодію трансмісії, гусеничного обводу та грунту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.184 + О342.3-042 +
Шифр НБУВ: РА339948

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Самородов Б.В. 
Математичне моделювання та параметричний синтез безступінчастих трансмісій колісних тракторів: автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / Б.В. Самородов ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Удосконалено комплекс математичних моделей складних технічних систем типу двигун внутрішнього згорання - гідрооб'ємно-механічна трансмісія - машинотракторний агрегат (ДВЗ - ГОМТ - МТА), спрямовані на поліпшення техніко-економічних показників МТА шляхом параметричного синтезу безступінчастих ГОМТ. Поставлено та розв'язано задачу параметричного синтезу ГОМТ у предметній області тракторобудування, рішення якої забезпечує оптимальний вектор конструктивних параметрів ГОМТ. Удосконалено методику математичного моделювання основних техніко-економічних показників МТА з беступінчатими ГОМТ, яка дозволяє визначити найбільш раціональні режими роботи МТА в процесі конкретних тягових технологій. Формалізовано такі критерії якості: кінематичний критерій функціональності ГОМТ і критерій середнього інтегрального ККД ГОМТ, на базі яких реалізується параметричний синтез безступінчатих ГОМТ. До наукового обігу введено комплексний критерій ефективності МТА, що враховує продуктивність, погектарну витрату палива, питому частку відмов за гарантійний термін експлуатації основних систем трактора, вартість МТА і витрати на його експлуатацію та ремонт. Удосконалено методи оптимізації прямого пошуку, реалізація яких у процесі параметричного синтезу трансмісій (в області тракторобудування) дозволяє раціонально визначити весь комплекс конструктивних параметрів ГОМТ у складі МТА. Запропоновано інформаційну технологію системи підтримки прийняття рішень для розв'язання задачі параметричного синтезу ГОМТ та оцінки основних техніко-економічних показників МТА.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О342.2-042.2-01 + П072.1-32 +
Шифр НБУВ: РА351345

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Красноштан О.М. 
Моделювання та визначення основних характеристик автомобільної трансмісії із зубчасто-важільним варіатором: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / О.М. Красноштан ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2007. — 23 с. — укp.

Удосконалено систему "двигун-трансмісія" автомобіля за рахунок введення до її складу безступінчастого зубчасто-важільного варіатора. Вперше виявлено взаємозв'язки, які дозволяють визначити оптимальні параметри зубчасто-важільного варіатора для оптимізації тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності автомобіля. Розроблено алгоритм визначення граничних значень параметрів варіатора та передаточного числа головної передачі автомобіля з автоматичною безступінчастою трансмісією на базі зубчасто-важільного варіатора. Удосконалено алгоритм синтезу зубчасто-важільного варіатора з урахуванням його призначення для автомобільної трансмісії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-042.25 +
Шифр НБУВ: РА351107

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
4.

Яценко В.О. 
Обгрунтування силових параметрів навантаження опор корінного вала шахтних підйомних машин: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.06 / В.О. Яценко ; Держ. вищ. навч. закл. "Донец. нац. техн. ун-т". — Донецьк, 2008. — 17 с. — укp.

Обгрунтовано силові параметри навантаження опорних вузлів корінного вала безредукторної багатоканатної шахтної підйомної машини (ШПМ) з метою визначення технічного стану та підвищення її безпечної експлуатації. На підставі результатів численних експериментальних досліджень установлено факти піддатливості підшипникових опор корінного вала, відсутності впливу вібрації підшипникових опор ротора електродвигуна, радіальних зсувів шестерні щодо вінця у зубчастій муфті. Це дозволило вал машини з барабаном уподібнити "вовчкові" з нерухомою точкою та здійснити математичний опис руху такого "вовчку". Базуючись на цьому, з використанням кутів Ейлера та врахуванням зовнішніх силових факторів, що впливають на обертове тверде тіло, одержано математичний опис динаміки корінного вала у вигляді рівнянь Лагранжа. Створено математичну модель системи посудини - каната - машина - трансмісія - двигун. Запропоновано способи та розроблено алгоритм визначення силових факторів у трансмісії машини. Показано доцільність використання математичних моделей і прикладного програмного модуля для визначення технічного стану підшипникових опор ШПМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И166-53-041 +
Шифр НБУВ: РА356875

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Павленко В.О. 
Підвищення паливної економічності автомобіля оптимізацією параметрів системи "двигун - трансмісія": Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / В.О. Павленко ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2004. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Виявлено взаємозв'язок параметрів робочого процесу дизельного двигуна з газотурбінним наддуванням і його навантаження. Розроблено метод ідентифікації експлуатаційних показників автомобільного двигуна, що дозволяє виконувати параметричну оптимізацію системи "двигун - трансмісія" та забезпечувати раціональні за експлуатаційною витратою палива режими роботи автомобіля та двигуна за рахунок зміни передаточних чисел трансмісії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-014.1 +
Шифр НБУВ: РА329337

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Сітовський О.П. 
Підвищення техніко-експлуатаційних властивостей легкових автомобілів малого класу підвищеної прохідності шляхом оптимізації параметрів системи "двигун - трансмісія": Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / О.П. Сітовський ; Нац. транспортний ун-т. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проведено вибір оптимальних параметрів системи двигун - трансмісія з метою підвищення техніко-експлуатаційних властивостей легкових автомобілів малого класу підвищеної прохідності. Розроблено комплекс показників та методику аналізу взаємозв'язків між базовими конструктивними параметрами автомобілів та їх техніко-експлуатаційними властивостями, за допомогою яких проаналізовано вплив передаточних чисел трансмісії на показники тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності автомобіля. Розроблено методику визначення передаточних чисел трансмісії автомобілів малого класу підвищеної прохідності на підставі багатокритеріальної оптимізації ряду передаточних чисел трансмісії, підібраних таким чином, аби забезпечити необхідні показники для розгону на нижчих передачах та паливної економічності на вищих передачах. З використанням математичних моделей проведено оцінку економічних і екологічних показників автомобілів малого класу підвищеної прохідності з різними типами двигунів з рекомендованими передаточними числами коробок передач під час руху за міським та магістральним їздовими циклами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.52-042.2
Шифр НБУВ: РА317407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Горбаха М.М. 
Покращання показників техніко-експлуатаційних властивостей автомобілів при їх переобладнанні: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / М.М. Горбаха ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження показників тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності переобладнаних автомобілів "ГАЗель" за умов заміни штатного бензинового двигуна дизелем. Розроблено математичну модель для вибору параметрів системи "двигун - трансмісія" у разі переобладнання даних автомобілів за наявності різних типів дизелів та коробок передач. Установлено, що за більшістю показників тягово-швидкісних властивостей кращим є автомобіль з силовим агрегатом Iveco 81.40.43. Зазначено, що неузгодженість енергетичних і кінематичних параметрів автомобілів з цим силовим агрегатом не дозволяє рекомендувати його для встановлення на автомобіль без повної модернізації трансмісії. Запропоновано методику визначення оптимальних параметрів системи "двигун - трансмісія" переобладнаних автомобілів категорії N1, з використанням якої реалізовано один зі шляхів підвищення показників тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності переобладнаних автомобілів сімейства "ГАЗель". За цього вибір трансмісії, передаточні відношення якої підібрано таким чином, що забезпечуються необхідні показники тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності за різних умов експлуатації. За результатами проведених експериментальних досліджень підтверджено адекватність розробленої математичної моделі для визначення даних показників переобладнаних автомобілів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-083.1/9 + О354-014.1 +
Шифр НБУВ: РА341739

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
8.

Перевозник І.А. 
Прогнозування параметрів і навантаженості малогабаритних ковшових навантажувачів з регульованими гідрооб'ємними передачами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.04 / І.А. Перевозник ; Харк. держ. автомоб.-дор. техн. ун-т. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена розробці методів прогнозування головних параметрів і навантаженості малогабаритних навантажувачів із регульованими вручну гідрооб'ємними трансмісіями в тяговому приводі, необхідних для проектування машин з найвищими техніко-експлуатаційними показниками й удосконаленню машин, що випускаються серійно. Моделюванням серійних процесів на ЕОМ і натурними іспитами навантажувачів установлені режими навантаження і найбільші зусилля на робочому обладнанні й у тяговому приводі. Виявлено тепловий режим роботи гідрооб'ємного тягового привода і подані рекомендації по удосконаленню його системи теплообміну. Запропоновано методику прогнозування основних параметрів малогабаритних навантажувачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н623.031.23-5-01 + О311-063.04-5-01

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Рогов А.В. 
Розвиток методів розрахунку систем "двигун-трансмісія" автомобілів і тракторів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / А.В. Рогов ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розвинуто методи математичного моделювання статичних і динамічних режимів роботи технічних систем "двигун - трансмісія". Наведено практичні рекомендації стосовно раціональної множини передатних відносин і кінематичної схеми трансмісії. Удосконалено методики статичного та динамічного аналізів системи "двигун - трансмісія". Проведено динамічний аналіз руху транспортного засобу для нерівномірного повороту по тривимірній поверхні. Розроблено аналітичну математичну модель об'ємних і механічних втрат у радіально-поршневих гідрооб'ємних передачах (ГОП) з кульовими поршнями, структурну схему та конструктивні параметри гідрооб'ємних механізмів повороту. Визначено раціональні передатні відносини редукторів і об'єм ГОП для спеціальних гусеничних машин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-042.2-02 + О34-042.2-02 +
Шифр НБУВ: РА341855

Рубрики:

      
10.

Івановська О.П. 
Суб'єктно-образна система фольклору: категоріальний аспект: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.07 / О.П. Івановська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 39 с. — укp.

На базі ідей споріднених гуманітарних наук - лінгвістики, семіотики, культурної антропології, соціології, з використанням структурно-семіотичного підходу комплексно досліджено український фольклор як соціокультурний феномен. Запропоновано модель образної системи українського фольклору, конститутивними категоріями якої є суб'єктність етносу, соціуму й індивіда, семіосфера фольклору; трансмісія традиційного смислу, наратив як функція фольклорного тексту. У функціональній парадигмі досліджень фольклорний текст розглянуто як семіотичну одиницю фольклору, як засіб моделювання різних видів реальності за правилами комунікативного слідкування носіїв традиції. Основним текстотвірним чинником фольклорного факту є комунікативна інтенція адресата, втілена через прагматику тексту, серединний елемент діалогу. Він моделює інтерсуб'єктну структуру, актанти якої - автор-виконавець і реципієнт. У цьому аспекті колективність розглянуто у безпосередньому зв'язку з конвенційністю фольклорної ситуації. Виявлено синтезувальні чинники конвенційності та варіативності наративу. Визначено функції фольклорного наративу, завдяки яким виникає явище його варіативності, але водночас зберігається традиційний смисл. Обгрунтовано методологічну доцільність вивчення фольклорного феномену у двох контекстах: як функцію (з її процесуальними характеристиками) і як текст (з його дискурсивними характеристиками). До наукового обігу фольклористики введено категорію суб'єктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш3(4УКР)-357 +
Шифр НБУВ: РА350612

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Диких О. В. 
Поліпшення тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності при модернізації БТР-70: автореферат дис. ... д.філософ : 274 / О. В. Диких. — Б.м., 2023 — укp.

Підрозділи Національної гвардії Україніки озброєні бронетранспортерами: БТР-60 та БТР-70. Вказані бронетранспортери були розроблені та прийняті на озброєння у 1960 та 1970 р. відповідно. Зазначені зразки військової техніки розроблювались з урахуванням вимог до загальновійськового бою у складі мотострілецьких підрозділів.Головною задачею, покладеною на них, є транспортування особового складу до поля бою та вогнева підтримка. Зазначені бронетранспортери мають відносно низькі показники паливної економічності та плавності ходу.Усунення вказаних недоліків може бути вирішено шляхом розроблення нових конструкцій бронетранспортерів на базі сучасних агрегатів автомобілів, що серійно виготовляються в Україні та за її межами, застосування в нових конструкціях сучасних технічних рішень в компонувальних схемах – силовий агрегат-трансмісія.Недоліки можуть бути усунені як при переобладнанні, так і при модернізації бронетранспортерів. Система «двигун-трансмісія» в основному впливає на тягово-швидкісні властивості, паливну економічність та екологічну безпеку транспортних засобів.Паливна економічність автомобіля безпосередньо залежить від умов експлуатації і швидкості його руху. Вона дає оцінку ефективності використан ня автомобіля, тому що безпосередньо визначає енергетичні витрати на транспортний процес.Оптимізація параметрів системи «двигун - трансмісія» автомобілів передбачає пошук рішень, які дозволяють узгодити вихідні параметри двигуна та передаточні числа трансмісії, щоб при комплектуванні автомобіля різними типами двигунів і різними трансмісіями показники тягових властивостей автомобіля, динаміки його розганяння та певною мірою технічна швидкість і паливна економічність були близькими між собою і знаходилися у певних допустимих межах. Для цього необхідно розробити достовірний метод визначення ряду передаточних чисел трансмісії автомобіля, який враховував би заміну двох бензинових двигунів на дизелі, що передбачено модернізацією автомобіля БТР-70.Метою роботи є вибір типу та складу силової установки і передаточних відношень трансмісії, за яких забезпечуються кращі показники тягово-швидкісних властивостей та паливної економічності при модернізації БТР-70.Наукова новизна одержаних результатів полягає у вирішенні важливої науково-практичної задачі підвищення показників тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності при модернізації БТР-70:вперше отримані якісні і кількісні оцінки ступеня впливу типу і складу силової установки, зокрема у складі двох двигунів різної потужності, і передаточних відношень трансмісії на показники тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності при модернізації автомобілів БТР-70;удосконалено методику вибору передаточних відношень трансмісії автомобіля БТР-70 при установці двох двигунів різної потужності;отримало подальший розвиток питання порівняльної оцінки показників тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності автомобілів БТР-70 з різними силовими установками за відносними показниками, що представляють собою відношення показника автомобіля з конкретною силовою установкою до показника еталона, у якості якого обрано умовний автомобіль із кращими показниками із усього ряду показників автомобілів, що розглядаються.Ключові слова: Бронетранспортер, паливна економічність, модернізація, військова техніка, силовий агрегат-трансмісія, двигун, випробування, тягово-швидкісні властивості, екологічна безпека.^UUnits of the Ukrainian National Guard are armed with armored personnel carriers: BTR-60 and APC-70. These armored personnel carriers were developed and adopted in 1960 and 1970, respectively. The specified samples of military equipment were developed taking into account the requirements for combined military combat as part of motorized rifle units.The main purposes of these vehicles aree transportation of personnel to the battlefield and fire support.The mentioned armored personnel carriers have relatively low levels of fuel efficiency and the smoothness.These shortcomings can be solved by developing new designs of armored personnel carriers on the basis of modern car units that are mass-produced in Ukraine and abroad, using modern technical solutions in layout schemes - power unit-transmission.Shortcomings can be eliminated during conversion and modernization of armored personnel carriers.The “engine-transmission” system mainly affects the traction-speed properties, fuel efficiency and environmental safety of vehicles.The fuel efficiency of the car directly depends on the operating conditions and the speed of its movement. It provides an estimate of the of car use efficiency, since it directly determines the energy costs of the transport process.Optimizing the parameters of the "engine-transmission" system of the vehicles involves the search for solutions that allow matching the output parameters of the engine and the gear ratios of the transmission, so that when a vehicle is equipped with different types of engines and different transmissions, the indicators of the traction properties of a vehicle, the dynamics of its acceleration, and to some extent the technical speed and fuel efficiency were close to each other and were within certain permissible limits. To do this, it is necessary to develop a reliable method of determining the number of gear ratios of car's transmission, which would take into account the replacement of two gasoline engines with diesel equivalents, which is provided for by the modernization of the BTR-70 vehicle.The purpose of the work is to choose the type and composition of the power plant and the gear ratios of the transmission, which provide the best indicators of traction and speed properties and fuel efficiency during the modernization of BTR-70.The scientific novelty of the obtained results lies in the solution of an important scientific and practical task of increasing the indicators of traction and speed properties and fuel economy during the modernization of the BTR-70:for the first time, qualitative and quantitative estimates of the degree of influence of the type and composition of the power plant, in particular, in the composition of two engines of different power, and the gear ratios of the transmission on the indicators of traction and speed properties and fuel efficiency during the modernization of BTR-70 vehicles were obtained;the method of selecting the transmission ratios of the BTR-70 car transmission when installing two engines of different power has been improved;received further development of the issue of comparative evaluation of indicators of traction-speed properties and fuel economy of BTR-70 cars with different power plants according to relative indicators, which are the ratio of the indicator of a car with a specific power plant to the indicator of the standard, which was chosen as a conditional car with better indicators with of all indicators of the considered cars.Keywords: Armored personnel carrier, fuel efficiency, modernization, military equipment, power unit-transmission, engine, testing, traction and speed properties, environmental safety.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського