Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (48)Книжкові видання та компакт-диски (17)
Пошуковий запит: (<.>K=ТРАНСКРИПЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Борисенко М.Ю. 
Жанр транскрипції в системі індивідуального композиторського стилю: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / М.Ю. Борисенко ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2005. — 17 с. — укp.

Розроблено теорію жанру транскрипції. Установлено, що авторська транскрипція є своєрідним ядром, на основі якого будується концепція даного жанру у музичній теорії та практиці. У процесі вивчення транскрипції та її об'єкта застосовано методи системно-структурного, компаративного, функціонального, історико-типологічного аналізу. Запропоновано термін "фактурна інтонація", що використано як основний інструмент дослідження жанрових зразків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712 + Щ310.51 +
Шифр НБУВ: РА336687

Рубрики:

      
2.

Коміссарова Н.О. 
Криміналістичне дослідження підписів, виконаних в умовах обмеженого зорового контролю: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.09 / Н.О. Коміссарова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Визначено поняття підпису як засвідчувального знаку певної особи та як одного із основних реквізитів документа, що надає йому юридичної сили. Наведено характерні ознаки підпису (загальна структура, транскрипція, загальний вигляд, ступінь і характер сформованості письмо-рухових навичок). Визначено функції підпису, об'єктивні та суб'єктивні фактори, що впливають на його формування. Розглянуто основні види криміналістичного дослідження підпису: класифікаційні, ідентифікаційні, неідентифікаційні (діагностичні) і ситуаційні. Описано особливості дослідження підписів, виконаних за умов обмеженого зорового контролю. Наведено рекомендації щодо побудови методики експерного дослідження підписів, виконаних за даних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х894.9(4УКР)15 + Х894.9(4УКР)15
Шифр НБУВ: РА324054

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Кам'янець В.М. 
Структурні, семантичні та функціональні особливості власних назв сучасної німецької мови (на матеріалі особових імен, прізвиськ та псевдонімів): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / В.М. Кам'янець ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено структурні, семантичні та функціональні особливості власних назв сучасної німецької мови. Власну мову розглянуто як білатеральний мовний знак, проаналізовано його формальний і понятійний аспекти. Детально розглянуто семантику власної назви, у якій виділено загальне та конкретне значення. На підставі аналізу значення власної назви досліджено її функціональні особливості у мові та мовленні, а також процеси апелятивації власних назв у сучасній німецькій мові. Вивчено специфіку орфографії власних назв як одного з вагомих аспектів їх інформативності та досліджено способи переходу німецьких власних назв до української мови, серед яких найпоширенішим є практична транскрипція, оскільки її застосування дозволяє враховувати фонетичні та орфографічні особливості лексичної одиниці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-316.2
Шифр НБУВ: РА315724 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Мостова Ю.В. 
Театралізація хорових творів як метод художньої інтерпретації: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Ю.В. Мостова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Вивчено процес театралізації хорових творів як одного з методів художньої інтерпретації. Запропоновано розглядати інтерпретацію в роботі як специфічну герменевтичну теорію пізнання, у практичній реалізації якої сформувалися певні комплексні творчі методи, зокрема, музикознавчий аналіз, виконавська транскрипція, аранжування, виконання, театралізація. Диференційовано композиторську та виконавську театралізацію, подано порівняльні характеристики, визначено загальні параметри адекватності інтерпретації авторському задумові художнього твору, параметри адекватності виконавської театралізації (візуального втілення) музичного твору його звуковому тексту, а також запропоновано загальну типологію засобів театралізації хорових творів залежно від стилю, жанру та типу змісту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1 +
Шифр НБУВ: РА327171

Рубрики:

      
5.

Мельнічук Н. С. 
Вплив олігорибонуклеотидів на інфекційність вірусу грипу in vitro та грип-індуковану експресію генів вродженого імунітету in vivo / Н. С. Мельнічук. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вивченню можливого інгібування інфекційністі вірусу грипу шляхом взаємодії ОРН з НА та перешкоджання ОРН гіперекспресії генів вродженого імунітету у відповідь на інфекцію вірусу грипу.Вперше показано, що препарати ОРН мають пряму інактивуючу дію на вірус грипу A/FM/1/47/H1N1, яка проявлялася у інгібуванні цитопатичної дії вірусу грипу у клітинах MDCK. З'ясовано, що ОРН та ОРН-D-M знижують інфекційність вірусу грипу та інгібують зв'язування білків НА вірусу грипу до залишків сіалової кислоти гліканів еритроцитів. На ізольованому НА, показано взаємодію між HA і ОРН, ОРН-D-М з доволі низькою афінністю, яка призводить до інгібування активності НА. Досліджено, що вірус грипу штаму A/FM/1/47/H1N1 викликає гіперекспресіїю мРНК генів уродженого імунітету (Xdh, Nos2, Arg2, Oas1α, Oas2, Oas3, Mx1, Eif2αk2, Ifnε, Ifnk, Ifnα2, Ifnβ1, Ifnγ, Ccl3, Ccl4, Ccl5, Cxcl9, Cxcl10, Cxcl11, Il6, Il1β, Il12α, Tnfα, Nfkb1, Nfkbia, Tlr3, Tlr7 та Тlr8) у тканинах легенів мишей лінії BALB/c. Вперше визначено підвищену експресію мРНК Ifnε, Ifnk за умов інфекції грипу у тканинах легенів мишей. Введення ОРН та ОРН-D-M мишам за профілактичною та лікувальною схемами призводило до зниження рівнів мРНК генів вродженого імунітету, чия транскрипція була індукованою грипом. Ослаблення надекспресії генів вродженого імунітету (Nfkb1, Nfkbia, Xdh, Nos2) терапевтичними ОРН спостерігалося також на рівні трансляції. Запропоновано, що за умов інфекції вірусу грипу у легенях мишей препарати ОРН та ОРН-D-М пригнічують гіперекспресію Tlr3, Tlr7, Tlr8, яка призводить до перешкоджання підвищення експресії TLR-стимульованих генів вродженого імунітету. Природні ОРН інгібують інфекційність вірусу грипу за рахунок взаємодії з НА та модулюють надмірну вроджену імунну відповідь на вірус грипу шляхом взаємодії з TLR-3, TLR-7, TLR-8.^UThe manuscript is dedicated to the study of possible inhibition of influenza virus infectivity by interaction of the ORNs with HA and prevention of the overexpression of the innate immunity genes in response to the influenza virus infection by the ORNs.For the first time, it has been shown, that the ORNs have the direct virucidal action on the influenza virus A/FM/1/47/H1N1, which manifested in the suppression of the cytopathic action of the influenza virus in MDCK cells. It was also found that ORNs and ORNs-D-M reduce the virus infectivity and have an inhibitory effect on the binding of influenza HA proteins to sialic acid residues of erythrocyte glycans. Experiments with isolated HA demonstrated the interaction between HA and ORNs, ORNs-D-M with a quite low affinity, which leads to the inhibition of HA activity. It was found out that the influenza virus A/FM/1/47/H1N1 causes hyperexpression mRNA of innate immunity genes (Xdh, Nos2, Arg2, Oas1α, Oas2, Oas3, Mx1, Eif2αk2, Ifnε, Ifnk, Ifnα2, Ifnβ1, Ifnγ, Ccl3, Ccl4, Ccl5, Cxcl9, Cxcl10, Cxcl11, Il6, Il1β, Il12α, Tnfα, Nfkb1, Nfkbia, Tlr3, Tlr7 та Тlr8) in the lungs tissue of BALB/c mice. Up-regulation of Ifnε and Ifnk mRNA expression in lung tissues of influenza-infected mice was determined for the first time. Both prevention and treatment of the influenza infection with the ORNs and ORNs-D-M decrease the mRNA levels of the innate immunity genes, whose transcription was induced by the influenza virus. The attenuated upregulation of the innate immunity genes (Nfkb1, Nfkbia, Xdh, Nos2) by the therapeutic ORNs was also observed at the translational level. It has been suggested that the ORNs and ORNs-D-M inhibit the overexpression mRNA of the Tlr3, Tlr7, Tlr8 that leads to suppression of the up-regulation of TLR-stimulated innate immune genes during influenza in the mice lungs. The natural ORNs inhibit the infectivity of the influenza virus by interaction with the HA and modulate the innate immune response to the influenza virus infection by interaction with the TLR-3, TLR-7, TLR-8.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Паламарчук В. А. 
Українська гітарна творчість та виконавство середини XIX – початку XX ст.: історико-генетичний та творчо-особистісний аналіз.: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / В. А. Паламарчук. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим в українському музикознавстві системним дослідженням, що присвячене професійному становленню української гітарної традиції середини XIX – початку XX століття. Особлива увага зосереджена на феномені особистості митця, його визначальній ролі у історичному процесі формування традиції професійного гітарного мистецтва.Йдеться про історико-феноменологічну концепцію професійного становлення української національної гітарної традиції як складової культурно-мистецьких процесів середини ХІХ – початку ХХ століть. Надано історико-ґенетичний аналіз розвитку гітарної творчості та виконавства на українських теренах зазначеного періоду; обґрунтовано актуальну переоцінку ролі українських композиторів-гітаристів у становленні національної гітарної традиції; висвітлено історико-культурний контекст зародження гітарного мистецтва в Україні XIX ст. на прикладі життєдіяльності окремих видатних постатей музикантів М. Вербицького, І. Хандошка, Г. Рачинського, О. Петрова, М. Соколовського.На джерелознавчому ґрунті запропоновано матеріали (певний «компендіум»), що розкривають роль провідних представників української традиції гітарного виконавства (М. Вербицький, Д. Лобода, З. Кіпченко, В. Крихацький, О. Немеровський, М. Полупаєнко, М. Соколовський) та музикантів, які мали значний вплив на нього (Я.-Н. Бобровіч, І. Деккер-Шенк, В. Русанов, С. Щепановський та ін.); їхню діяльність структуровано за часом, регіоном; впорядковано їхні біографічні дані. До наукового обігу залучено першоджерела (зокрема, рукописи Р. Вілуана, С. Галіна, В. Машкевича, М. Папченка), які раніше ніколи не були дослідженими, а також журнали і першодруки творів українських гітаристів (З. Кіпченка, О. Немеровського, М. Полупаєнка, М. Соколовського).Специфіку творчості українських гітаристів середини XIX – початку XX століття розкрито через структурний алгоритм аналізу, а саме: • органологія інструменту: конструкція гітар, струни, стрій; • техніка гри: постава, звуковидобування, застосування нігтів, аплікатура, специфічні прийоми; • авторська версійність позначень у нотному тексті; • жанрово-стильові пріоритети у репертуарі; • транскрипція як інтерпретація першоджерела; • методи навчання (на які посібники спиралися); • позаукраїнські впливи на становлення української гітарної традиції.В процесі дослідження віднайдено рукописи композицій українських гітаристів, місце зберігання яких було невідоме, першодруки творів, які навіть не фігурували у списках композицій автора. Виявлено, що у репертуарі гітаристів XIX – поч. XX століть, й тих, які не мешкали на українських теренах, вельми поширеними були обробки українських пісень і танців: перелік розміщено у додатках. Додатки містять також фотографії гітаристів досліджуваного періоду, фрагменти рукописів, концертні програми і переліки гітарних композицій українських гітаристів, ноти деяких творів.^UThe dissertation is the first systematic study in Ukrainian musicology devoted to the professional formation of the Ukrainian guitar tradition of the mid-19th – early 20th centuries. Special attention is focused on the phenomenon of the artist's personality and his defining role in the historical process of forming the tradition of professional guitar.It is about the historical and phenomenological concept of the professional formation of the Ukrainian national guitar tradition as a component of the cultural and artistic processes of the mid-19th – early 20th centuries. A systematic analysis of the development of guitar creativity and performance in the Ukrainian territories of this period is provided. The actual reassessment of the role of Ukrainian composers-guitarists in the formation of the national guitar tradition is substantiated. The historical and cultural context of the origin of guitar art in Ukraine in the 19th century is illustrated by the example of the life activities of some outstanding musicians M. Verbytskyi, I. Khandoshko, G. Rachynskyi, O. Petrov, M. Sokolovskyi. Based on source studies, materials (a specific "compendium") are offered that reveal the role of leading representatives of the Ukrainian guitar playing tradition (M. Verbytskyi, D. Loboda, Z. Kipchenko, V. Krykhatskyi, O. Nemerovskyi, M. Polupaienko, M. Sokolovskyi) and musicians, who had a significant influence on it (J. N. Bobrowicz, J. Decker-Schenk, V. Rusanov, S. Szczepanowski, etc.). Their activities are structured by time and region; their biographical data is organized. The primary sources (in particular, the manuscripts of R. Villuan, S. Galin, V. Mashkevich, M. Papchenko), which had never been studied before, as well as magazines and first editions of works by Ukrainian guitarists (Z. Kipchenko, O. Nemerovskyi, M. Polupaienko, M. Sokolovskyi) are involved in the scientific circulation. Сreation specifics of Ukrainian guitarists of the mid-19th – early 20th centuries are revealed through a structural algorithm of analysis, namely: • Organology of the instrument: construction of guitars, strings, tuning; • Playing technique: posture, sound production, nail usage, fingering, specific techniques; • Author's versioning of notations in the musical text; • Genre and style priorities in the repertoire; • Transcription as an interpretation of the primary source; • Teaching methods (on which the manuals were based); • Non-Ukrainian influences on the formation of the Ukrainian guitar tradition.In the research process, manuscripts of compositions by Ukrainian guitarists were found, the storage place of which was unknown, as well as first editions of works that did not even appear in the author's lists of compositions. It was found that in the repertoire of guitarists of the 19th – early 20th centuries, including those who did not live on Ukrainian territory, arrangements of Ukrainian songs and dances were very common: the list is included in the appendices. The appendices also contain photographs of guitarists of the period under study, fragments of manuscripts, concert programs and lists of guitar compositions by Ukrainian guitarists, and some pieces' sheet music.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського