Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (147)Реферативна база даних (881)Книжкові видання та компакт-диски (213)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ТРАКТАТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 29
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Білінська О.Б. 
Архітектурний ордер у забудові Львова XVI - XVII ст. (принципи застосування і методи реставрації): Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / О.Б. Білінська ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2006. — 20 с. — укp.

Узагальнено попередні дослідження застосування архітектурного ордера. На підставі традиційних і запропонованих методик визначено принципи застосування ордера у забудові Львова XVI - XVII ст.: функціональної, об'ємно-просторової, композиційної, часової та стилістичної залежності; суперпозиції, поєднання ордера з іншими тектонічними системами; варіабельності ордерів та пропорцій; поєднання ордера з декором; декоративної та семантичної функцій. На підставі результатів структурного аналізу (рівневого, метричного, модульного) визначено особливості ордера. Виявлено історичні прототипи (у трактаті С.Серліо) та аналоги у забудові міст Західної України. Виконано теоретичні реконструкції фрагментів ордера музеїв Львова. На підставі реставраційних методів аналогів, анастилозу, сигнацій, музеєфікації визначено принципи сучасного збереження та розроблено спеціальний алгоритм і рекомендації для реєстрації ордера.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР-2ЛВО)4 + Щ110.523.1 + Щ110.83 +
Шифр НБУВ: РА348049

Рубрики:

      
2.

Шадріна-Личак О. В. 
Безтактова прелюдія як репрезентант французького клавесинного стилю XVII Ц початку XVIII ст.: аспекти виконавського прочитання: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Шадріна-Личак ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Розглянуто клавесинну безтактову прелюдію в контексті музичної культури XVII - XVIII ст. На основі дослідження суттєво відкориговано уявлення про місце та роль прелюдії в історичній та в сучасній практиці клавесинного виконавства та виявлено її справжнє значення: клавесинна безтактова прелюдія виступає своєрідною точкою перетину знакових явищ музичного мистецтва епохи Бароко. Таким чином, усвідомлення її природи дозволяє глибше зрозуміти специфіку основного комплексу феноменів виконавської практики епохи, а саме: клавесинного лютневого стилю, генерал-басу, техніки орнаментації, мистецтва імпровізації. З огляду на особливості нотації прелюдія стає, у певному сенсі, з'єднувальною ланкою між трактатами та музичними творами, записаними у звичний спосіб, завдяки чому робота з нею виводить на нове осмислення імпровізаційної практики епохи. Розроблено багаторівневий методичний комплекс для виконавського опрацювання клавесинної безтактової прелюдії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.41-03(4ФРА)4-71
Шифр НБУВ: РА382717 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Алексеєнко Н.М. 
Біблійна герменевтика в українській бароковій прозі: Автореф. дис... канд. техн. філол. наук: 10.01.01 / Н.М. Алексеєнко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано роль і місце біблійної герменевтики в українській бароковій прозі. Доведено, що українська література XVII - XVIII ст. мала релігійний характер, стиль художніх творів був обумовлений метафізичною та власне богословською проблематикою та християнською обрядовістю. Показано, що в літературі українського бароково та усієї Європи від часу Тридентського собору набула поширення чотирисенсова біблійна герменевтика, суть якої полягає у розрізненні буквального, відкритого, зрозумілого сенсу Святого Письма, й "темного", закритого, таємного. Прикладом застосування чотирисенсової біблейної герменевтики є творчість Іоаникія Галятовського. Трактати та діалоги Григорія Сковороди розглянуто в аспекті всезагальної алегорези. Схильність до буквального сенсу та заперечення сенсу алегоричного відображено в прозі Феофана Прокоповича.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)3-334 + Ш5(4УКР)4-334 + Ш400.04:Э + Э37-202.03
Шифр НБУВ: РА315594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Фідкевич О.Л. 
Епістолярна проза А.Чехова та ідейно-художні пошуки письменника 80-х - 90-х рр. XIX - початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.Л. Фідкевич ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Вперше у вітчизняному літературознавстві здійснено комплексний аналіз епістолярної прози А.Чехова з метою висвітлення сутності та особливостей формування ідейно-естетичних поглядів письменника. На матеріалі приватних кореспонденцій прозаїка розкрито оригінальний характер його світоглядної системи, своєрідність філософсько-естетичної концепції взаємодії людини та світу, доведено активну участь А.Чехова в осмисленні суспільних процесів у Росії 1880 - 1890-х рр. Особливу увагу приділено вивченню особливостей функціонування епістолярних літературно-критичних оцінок письменника в літературному процесі даного періоду. На підставі дослідження епістолярних текстів А.Чехова у порівнянні з есеїстикою французьких письменників А.Камю, А.Мальро, філософськими трактатами М.Бердяєва показано своєрідність духовного пошуку письменника щодо екзистенційного світосприйняття, розкрито важливі концептуальні аспекти формування системи ідейно-художніх цінностей російського письменника у контексті російської та західноєвропейської філософської думки першої половини XX ст. Значну увагу приділено рецепції проблеми "Росія та Захід" у приватних кореспонденціях А.Чехова. Вивчено жанрово-стильові модифікації епістолярних текстів А.Чехова, встановлено їх новаторський творчий характер, що дозволив репрезентувати листи письменника як яскраве мистецьке явище. Запропоновано класифікацію жанрових різновидів приватних листів А.Чехова, проаналізовано особливості актуалізації підтексту - важливого елементу архітектоніки чеховських епістол, розглянуто інтертекстуальність як засіб утвердження ідейно-естетичних цінностей адресанта.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Чехов, А.П. 13 +
Шифр НБУВ: РА342302

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
5.

Халезова Л. В. 
Життя та богословсько-проповідницька діяльність В. Войно-Ясенецького (архієпископа Луки) в контексті його філософсько-релігійних поглядів: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.11 / Л. В. Халезова ; Ін-т філос. ім. Г.С. Сковороди НАН України. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Висвітлено етапні події в житті В. Войно-Ясенецького, а також розкрито взаємозв'язок його світоглядних переконань із суспільно-ідеологічними обставинами життя СРСР першої половини XX ст. Проаналізовано філософсько-ідейні домінанти трактату архієпископа "Наука та релігія" в проблематичному розрізі його змісту. Визначено сутність його тріадологічного розуміння людини та проведено порівняння інтерпретаційної специфіки архіпастиря з вченням Православної Церкви про дух, душу та тіло. Розкрито погляди В. Войно-Ясенецького на роль і значення серця в контексті вітчизняної кордоцентричної традиції. Проаналізовано провідні мотиви проповідницької діяльності архієпископа в тематичному дискурсі його філософсько-релігійних поглядів. Визначено зв'язок релігійних поглядів В. Войно-Ясенецького лікаря й архієпископа з базовими положеннями біоетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.09(4УКР-6КРИ)-36-028 Лука (Войно-Ясенецький ; архієп. Крим. ; 1877-1961) 3 + Ю3(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА381398 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Чеченя К.А. 
Інструментальна музика в Україні другої половини ХVІ - середини ХVІІІ ст. і проблеми автентичності у виконавській культурі: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / К.А. Чеченя ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження музично-творчого процесу другої половини XVI - середини XVIII ст. (доробку композиторів і виконавських традицій в Україні) у жанрі інструментальної музики. Проаналізовано та систематизовано історичні джерела, що безпосередньо або опосердковано стосуються старовинної української музики. Розглянуто відповідний нотний матеріал: органні та лютневі табулятори та рукописні збірники, проаналізовано музично-теоретичні трактати й інші письмові джерела, а також пам'ятки усної народної творчості. Значну увагу приділено вивченню зразків образотворчого мистецтва, на яких зображено музичні інструменти та виконавці. Проаналізовано інструментальні твори, зроблено їх жанрову класифікацію та комплексне дослідження. Простежено взаємозв'язок українського та зарубіжного (польського та російського) музичного виконавства, розглянуто їх взаємовплив. Висвітлено питання ставлення православної церкви до інструментальної музики. Особливу увагу приділено вивченню музичних інструментів (зокрема, струнних), які побутували в Україні у даний історичний період, але з певних причин є малодослідженими (лютня, гуслі та гудок), розглянуто історію ансамблевої гри. Проаналізовано проблему автентичності в сучасній виконавській практиці (виконання старовинної музики у відповідній манері на інструментах, що побутували у досліджуваний історичний період). Спростовано хибну думку щодо маргінальності української інструментальної музичної культури. Наведено загальну характеристику музично-творчих процесів в інструментальному жанрі й обгрунтовано нові напрямки дослідження інструментарію, який побутував в Україні у XVI - середині XVIII ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315-03(4УКР)4-211 +
Шифр НБУВ: РА358859

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Нечипоренко С. В. 
Концепція "нової людини" у творчості Володимира Винниченка: від "чесності з собою" до конкордизму: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / С. В. Нечипоренко ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. — Д., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано концепцію "нової людини" у драмах і романах В. Винниченка та його філософському трактаті "Конкордизм", із використанням матеріалів щоденників, публіцистики, листування. Особливу увагу акцентовано на такі складники концепції людини, як естетичний ідеал, розуміння письменником біологічних, суспільних і духовних начал особистості, принципи зображення героїв. У процесі зіставлення з поглядами європейських мислителів з'ясовано особливості формування філософсько-світоглядної системи й ідей, сповідуваних письменником. Розглянуто генезу героя - носія "чесності з собою" та його еволюцію до типу конкордистської людини та специфіку теоретичного обгрунтування В. Винниченком нового кодексу життя особистості у філософсько-соціологічному трактаті "Конкордизм".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ФРА=411.4)6-4 Винниченко В. К. 54 + Ш5(411.4=4ФРА)6-4
Шифр НБУВ: РА380874 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Хассунех М.М.М. 
Лінгвістична концепція арабо-мусульманського філолога 10 століття Ахмада Ібн Фариса на матеріалі його трактату "Фікг ал-луга ва сунан ал-араб фі каламіга": Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.13 / М.М.М. Хассунех ; НАН України. Ін-т сходознавства ім. А.Кримського. — К., 1999. — 21 с. — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню трактату "Фікг ал-луга ва сунан ал-араб фі каламіга" арабо-мусульманського філолога 10 століття Ахмада Ібн Фариса і співставленню категоріального апарату ісламського правознавства і арабського мовознавства на підставі концепції арабської граматичної традиції. Аналіз твору свідчить про типологічний ізоморфізм мови опису в ісламському і мовознавчому фікхах. Спосіб формулювання автором власної концепції базується на досягненнях вікової історії арабського мовознавства, представленого його основними школами, і розумінні основ арабо-мусульманської культури як цілісного комплексу. Дисертацію може бути розглянуто як свого роду крос-культурний вступ до певного кола ідей і методів традиційного арабського мовознавства (арабської граматичної традиції) завдяки зверненню до глибинних ісламських коренів цієї галузі знання. Віддавна побутують твердження щодо взаємозв'язку арабського мовознавства й ісламу, проте на сьогодні проблема, що проаналізована, вичерпному науковому аналізу ще не підлягала. Разом з тим, справжнє розуміння проблематики і методів середньовічного і сучасного національного арабського мовознавства, що наслідує класичну традицію, у відриві від подібної глибинної культурологічної перспективи не є можливим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1г(5)д Ібн Фарис

Географічні рубрики:

      
9.

Бордукова Н.В. 
Літературна творчість Григорія Сковороди в українській та світовій гуманістиці XX ст.: Автореф.дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.В. Бордукова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено історіографічні проблеми сковородинівської літературної творчості. Здійснено спробу описати та зінтерпретувати наявні в науці XX ст. різноманітні підходи до дослідження джерел поетичних і прозових писань філософа, до їх чільних ідейних засад: концепції "трьох світів - двох натур", вчення про сродність, самопізнання, щастя, т. зв. "філософії серця", риторики, а також до жанрової природи його віршів, байок, діалогів, трактатів, перекладів і листів. На підставі аналізу сковородинознавчих праць окреслено нові напрямки та шляхи подальшого студіювання письменницького доробку Г.Сковороди.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)4-4 Сковорода Г.С.4,0 + Ш4 г(0)
Шифр НБУВ: РА313878 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Качмарчик В.П. 
Німецьке флейтове мистецтво XVIII - XIX ст.: автореф. дис... д-ра мистецтвознав. : 17.00.03 / В.П. Качмарчик ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2009. — 32 с. — укp.

Розроблено історичну періодизацію німецького флейтового мистецтва XVIII - XIX ст. і визначено роль Й.Й. Кванца, Й.Г. Тромліна, А.Б. Фрюрстенау та Т. Бьома у формуванні німецької флейтової школи у контексті вивчення взаємозв'язку процесів удосконалення інструмента, розвитку флейтової технології та методики навчання грі на флейті. Розкрито творчі здобутки засновника німецької флейтової школи Й.Й. Кванца, послідовного реформатора конструкції інструмента Й.Г. Тромліна, віртуозів епохи класицизму Й.Б. Вендлінга та романтизму - А.Б. Фюрстенау. Досліджено інструментальну реформу Т. Бьома. У хронологічній послідовності розкрито пріоритетність його досягнень щодо удосконалення механіко-акустичної системи флейти. На підставі вивчення флейтових трактатів і шкіл XVIII - XIX ст. всебічно досліджено технологію виконавського процесу на флейті у даний період і виділено основні етапи його розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.722-73(4НІМ)4/5 +
Шифр НБУВ: РА367209

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Лілова О.Є. 
Особливості поетики творчості Джорджа Гасконя: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / О.Є. Лілова ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Зібрано та систематизовано наукову інформацію щодо вивченості літературної спадщини Дж. Гасконя в сучасному зарубіжному літературознавстві. Висвітлено життєвий і творчий шлях Дж. Гасконя, виявлено соціокультурні та біографічні чинники, які вплинули на формування світоглядних та естетичних орієнтацій письменника. З'ясовано характер взаємодії традиційного й новаторського в драматичних і поетичних творах цього літератора. Показано жанрово-стильову своєрідність першої версії роману Гасконя "Пригоди добродія F.J." та специфіку поєднання елементів поетики "romance" і "novel" в художньому просторі цього твору. В процесі зіставлення двох версій "Пригод добродія F.J." розкрито суть експерименту Гасконя-романіста. Розглянуто літературно-критичний трактат "Деякі настановчі нотатки" в контексті єлизаветинських дискусій про поезію. З'ясовано природу творчих новацій Дж. Гасконя та визначено його роль в історико-літературній сфері элизаветинської доби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)-4 Гасконь Д.458 +
Шифр НБУВ: РА323891

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Климова О.В. 
Поетологічна концепція М.С.Гумільова: історія становлення та форми реалізації: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.В. Климова ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено динаміку становлення та розвитку поетологічної концепції М.Гумільова. Розглянуто генезис естетичних поглядів поета. Вивчено вплив В.Брюсова, В.Іванова, А.Бєлого та російської релігійної філософії на формування принципів його світоглядної системи. Виявлено методологічну подібність з формалістами, спільність з ранніми роботами М.М.Бахтіна. Показано, що ідея інтегральності М.Гумільова корелює з актуальним поняттям художньої цілісності. Універсальність принципу інтегральності у творчості поета виявлено під час аналізу літературно-критичних і художніх текстів. Виокремлено специфічні риси критичного методу М.Гумільова, спрямованого на формування нового типу читача. До наукового обігу введено рукописи поета з віршознавства, наведено їх літературознавчий коментар. Здійснено спробу реконструкції-коментаря до плану трактату "Теорія інтегральної поетики". На підставі аналізу різних аспектів творчості Гумільова показано системотвірну роль принципу інтегральності, який був основою його поетологічної концепції та художньої практики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Гумільов, М.С. 33 +
Шифр НБУВ: РА356091

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Волчукова В.М. 
Проблеми розвитку і роль ритуального танцю у ранньохристиянській культурі: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.М. Волчукова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Визначено вплив греко-римських і близькосхідних танцювальних традицій на ритуальний танець у ранньохристиянській культурі. Проаналізовано танцювальні епізоди з ранньохристиянських першоджерел, які були прикладом для християн прийнятих танцювальних рухів. Наведено деякі приклади ранньохристиянських ритуальних танців. Відзначено, що Августин Аврелій у своєму трактаті "про музику" дав визначення християнського сприйняття ритуального танцю, розробив теорію "розумних" ритмів. Показано роль ритуального танцю у взаємодії релігії та мистецтва хореографії, живопису, музики, поезії. Показано, що ритуальний танець відігравав суттєву роль у складному процесі становлення ранньохристянської культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325/327 + Т597.25 + Э371-503.16
Шифр НБУВ: РА320396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Потимко О.З. 
Розвиток медицини у Львові в ХІV - XVIII ст.: історіографія проблеми: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / О.З. Потимко ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2007. — 19 с. — укp.

Здійснено комплексне дослідження та розглянуто основні тенденції становлення історіографії медичної справи Львова XIV - XVIII ст. Визначено напрямки досліджень. Проаналізовано публікації, що висвітлюють санітарно-гігієнічний благоустрій міста, стан медично-харитативної опіки, розвиток цехової та позацехової медицини. Виявлено, що на тлі спорадичного висвітлення досліджених питан детально розкрито генезу львівського водогону, міських і окремих парафіяльних шпиталів, цеху аптекарів. Наведено словник архаїчних і маловживаних медичних термінів, список львівських медиків XIV - XVIII ст., запропоновано нову класифікаційну схему поділу медично-харитативних закладів Львова. Вивчено розвиток історіографії від етапу первинного накопичення фактів до появи у другій половині XIX - XX ст. досліджень з історії медицини пізньосередньовічного та ранньомодерного Львова. За результатами аналізу наукового опрацювання дослідженого питання з'ясовано особливості історіографії регіональної історії медицини, якій притаманні інформативно-констатувальний стиль написання наукових праць і практична відсутність публікацій інтерпретативного характеру. Розглянуто напрямки подальшого вивчення у даному контексті, а саме: перевидання старовинних медичних трактатів, відмову від описового підходу до написання наукових праць, розгортання дискусій з зазначеної проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ЛВО-2Л)4-7 + Р.г(4УКР-4ЛЬВ-2Л) +
Шифр НБУВ: РА350824

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Ясіновський А.Ю. 
"Синтагматіон про сім Святих Тайн" Гавриїла Севера в контексті грецько-українських культурних та релігійно-політичних зв'язків кінця 16 - початку 17 століть: Автореф. дис. канд. іст. наук: 07.00.01 / А.Ю. Ясіновський ; НАН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича. Ін-т народознав. — Л., 2003. — 16 с. — укp.

Уперше зроблено спробу комплексного дослідження впливів візантійсської і поствізантійської спадщини на формування української культури. Доведено, що Острозька греко-слов'яно-латинська академія на початку ранньомодерної доби була важливим осередком грецистики Центрально-Східної Європи. Досліджено переклади та нові редакції творів східних отців Церкви і грецьких богословів, здійснені острозькими вченими. Вивчено питання новаторства венеційських учених-греків у богослів'ї XVI ст. і поширення нових тенденцій у східнохристиянському світі, зокрема на українських землях. Уперше на основі джерельних текстів докладно висвітлено питання розвитку богословської думки в Україні наприкінці XVI - на початку XVII ст. і роль острозького осередку в цьому процесі. Залучено до наукового обігу маловідомий текст - український переклад богословського трактату Гавриїла Севера "Синтагматіон про сім святих тайн", а також низку листів з кореспонденції між патріархами грецького Сходу та острозькими діячами. Встановлено, що українська версія "Синтагматіона" мала виразний вплив на розвиток українського богослів'я в могилянський період, а також на формування культурної парадигми в Україні в XVII ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)46-7 + Э372-4-3 +
Шифр НБУВ: РА327856

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Панич О.О. 
Скептицизм в британській філософії Нового часу: автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.05 / О.О. Панич ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2009. — 28 с. — укp.

Проаналізовано скептичні ідеї Гоббса у його полеміці з Декартом і в "Левіафані". Досліджено антискептичні стратегії Локка та Барклі, виявлено специфічні для кожної з них внутрішні протиріччя, через які Локк суперечить власній теоретичній конструкції, а Барклі, всупереч власному задуму, заново стверджує скептичну філософію. Доведено, що скептична криза, описана Х'юмом наприкінці першої книги "Трактат про людську природу", обумовлює радикальне переосмислення філософом скептицизму та філософії як такої. Встановлено ступінь спорідненості та відмінності у розумінні скептицизму у Х'юма та Секста Емпірика. Виявлено залежність сучасних англомовних інтерпретацій античного скептицизму від розуміння скептицизму та людської природи, вперше висловленого у філософії Х'юма. З'ясовано, що результатом антискептичної стратегії Ріда, сформованої у полеміці з Х'юмом, є не самообгрунтування, а самоспростування рідівської "філософії здорового глузду".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ВЕЛ)5-516 +
Шифр НБУВ: РА363428

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Пуреховська О.В. 
Специфіка російського бароко XVII століття в прозі Симеона Полоцького: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.В. Пуреховська ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2007. — 24 с. — укp.

Вивчено вітчизняну словесність епохи Бароко XVII ст. на фоні риторичних традицій. Досліджено прозу Симеона Полоцького. Уточнено, систематизовано та по-новому осмислено факти біографії та творчості письменника, висвітлено його образ, грунтуючись на засадах православ'я. Здійснено комплексний аналіз прозової спадщини ієромонаха Симеона. Значну увагу приділено літературній проповіді XVII ст. як особливому жанру російської літератури зазначеного періоду. Визначено особливості стилю письменника, взаємопов'язані з його ідейно-естетичними шуканнями, яких проаналізовано у контексті художніх стилів і напрямків епохи. Митець розширив межі доробку і, створюючи Слово як різножанровий літературний культурний метатекст літургійного характеру, запропонував читачеві релігійно-філософський і богословський трактати.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)3-328.1 + Ш5(4РОС)3-4 Полоцький, С. 534 +
Шифр НБУВ: РА349204

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Отіна Г.Є. 
Становлення теорії літературного твору при переході від традиціоналістської до індивідуально-авторської епохи: на матеріалі російської естетики та літературної критики першої третини XIX ст.: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Г.Є. Отіна ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

Досліджено еволюцію класицистичної концепції літературного твору в новій культурно-історичній ситуації на межі традиціоналістської та посттрадиціоналістської епох. Виділено динамічний класицизм як особливий тип розвитку літератури та її теоретичного осмислення, що розширює межі традиціоналістської концепції шляхом її доповнення ознаками нової, індивідуально-авторської теорії. Проаналізовано традиціоналістські уявлення О.Ф.Мерзлякова та П.Є.Геогрієвського про твір як наслідування законів природи і жанрових зразків. Обговорено теоретичні ідеї П.Є.Георгієвського та П.Новикова щодо вивчення літературного твору. Розкрито протистояння та взаємозв'язок класицистичної моделі жанрового світу твору і романтичного індивідуально-авторського світу, який набуває якісно нової суверенності й "самостійного буття". Розглянуто нові теоретичні характеристики літературного твору в естетичних трактатах і критичних статтях представників філософського напрямку в романтизмі, зокрема в "Опыте науки изящного" О.І.Галича. Конкретизовано взаємозв'язки художньої практики та літературної теорії романтиків і відкритих ними шляхів пошуку узагальнювальних теоретичних характеристик у глибинах індивідуальних явищ. Запропоновано нову інтерпретацію концепції літературного твору, подану в роботах І.В.Киреєвського, в якій осмислюється відкриття, передусім у творчості О.С.Пушкіна, перспективи поєднання традиціоналістської та романтичних тенденцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш4 г(4РОС)5 + Ш401.1 + Ю8 г(4РОС)5 +
Шифр НБУВ: РА335341

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Рубан О.Л. 
Становлення термінологічного апарату аналізу музичних форм: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.Л. Рубан ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено процес становлення термінологічного апарату аналізу музичних форм з використанням трактатів, наукових робіт, учбових посібників, що належать до різних музично-теоретичних систем, об'єктом дослідження яких є структурна організація музичних творів. Наведено визначення термінологічного, понятійного та категоріального апаратів аналізу музичних форм. Конкретизовано їх специфіку й охарактеризовано параметри спадковості й оновлюваності. Висвітлено процес становлення категоріальної системи на базі формування інваріанту понятієвої системи. Термінологію аналізу розглянуто у контексті термінологічної системи мови. Вивчено шляхи та витоки створення термінологічних одиниць, різних в окремих музично-теоретичних системах. Розглянуто передісторію становлення понятійної системи класичного аналізу музичних форм в античній і середньовічній літературі, а також проблему взаємодії різних понятійних апаратів і відповідної їм термінології у періоди зіткнення історико-культурних парадигм. Охарактеризовано перспективи розвитку термінологічного апарату аналізу музичних форм як музикознавчої дисципліни на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.565 в4 +
Шифр НБУВ: РА341266

Рубрики:

      
20.

Ткачук Р.Ф. 
Творчість Іпатія Потія в контексті полемічної літератури кінця XVI - початку XVII ст.: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Р.Ф. Ткачук ; Ін-т л-ри ім. Т.Г. Шевченка НАН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проаналізовано творчість видатного полеміста кінця XVI - початку XVII ст. Іпатія Потія у контексті релігійно-літературної суперечки тієї доби. Охарактеризовано культурно-історичне підгрунтя трактатів уніатського богослова. Висвітлено спектр контроверсійних питань міжконфесійного діалогу. Розглянуто навколоунійну полеміку, гомілетичну й епістолярну спадщину на засадах риторичного мистецтва. Використання цього підходу дозволило з'ясувати персвазійні засоби, які слугували І. Потію для впливу на аудиторію. Обгрунтовано належність творів І. Потія до ідейно-естетичної платформи раннього бароко. Розкрито догматично-обрядові артикули поберестейської суперечки. Відзначено посередництво І. Потія між західноєвропейською та українською літературами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)3-3,33 + Ш5(4УКР)3-4 Іпатій Потій 417 +
Шифр НБУВ: РА359639

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського