Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (5)Наукова електронна бібліотека (45)Реферативна база даних (2000)Книжкові видання та компакт-диски (605)Журнали та продовжувані видання (13)
Пошуковий запит: (<.>K=ТЕХНОЛОГІЧНА$<.>+<.>K=МОДЕРНІЗАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 232
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єременко О.С. 
Модернізація управління повторними передачами на транспортному рівні базової ТСР/ІР мережі наступного покоління: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.12.02 / О.С. Єременко ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Наведено результати досліджень у сфері телекомунікаційних систем і мереж, використання яких дозволяє підвищити продуктивність з'єднань Transmission Protocol (TCP) з використанням модернізованого методу управління тайм-аутом повторної передачі (Retransmission Timeout (RTO)) протоколу TCP на підставі впровадження процедури оптимальної лінійної фільтрації Калмана - Б'юсі (ФКБ). Застосування запропонованого методу дає змогу підвищити продуктивність з'єднань TCP за рахунок зменшення часу простою. За результатами експериментальних досліджень реалізацій з'єднань TCP показано, що процес зміни часу кругового обігу (Round-Trip Time (RTT)) не суперечить марковському. Запропоновано модернізувати метод визначення RTO шляхом впровадження на ланці оцінювання RTT процедуру ФКБ. Така модернізація забезпечить збільшення швидкості передачі від модуля TCP відправника та продуктивності TCP/IP мережі в цілому. Розроблено аналітичні моделі раунду з'єднання TCP з повторними передачами за тайм-аутом як системи масового обслуговування. Одержано показники його якості, які можуть бути використані для практичного аналізу ефекту повторних передач у з'єднаннях TCP.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.3-016.5 +
Шифр НБУВ: РА357121

Рубрики:

      
2.

Іоргачов Д.В. 
Технологічні можливості підвищення довговічності інструменту для виробництва волокно-оптичних кабелів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.08 / Д.В. Іоргачов ; Одес. держ. політехн. ун-т. — О., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням забезпечення необхідних якостей робочих поверхонь фільєр та дорн-пресформ завдяки раціональним технологічним параметрам, особливо на фінішних операціях, що сприяє підвищенню довговічності цих інструментів та якості волоконно-оптичної продукції, що виробляється. Розроблена модель для вивчення термомеханічних процесів, що супроводжують операцію шліфування робочих поверхонь інструментів, дозволяє одержати критеріальні співвідношення, технологічна реалізація яких дозволить запобігти дефектоутворенню на оброблюваних поверхнях, тим самим сприяти підвищенню їх довговічності. Дослідження впливу шорсткості робочих поверхонь інструментів на відшарування покриття від оптичного волокна дозволили установити межу величини шорсткості, нижче якої можна запобігти явищу відшарування і тим самим забезпечити необхідну якість оптично-волоконної продукції. За встановленими критеріями визначені фізико-механічні властивості інструментального матеріалу, технологічні заходи для одержання якісних заготовок. Алмазна обробка робочих поверхонь фільєр та дорн-пресформ кругами, параметри яких та режими шліфування чітко детерміновані властивостями твердих сплавів, дозволила підвищити довговічність інструменту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З861.1

Рубрики:

      
3.

Абдулін М. З. 
Розроблення теплофізичних засад технологій спалювання палив із застосуванням струменево-нішових систем / М. З. Абдулін. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розвитку нових прогресивних технологій спалювання палива на основі струменево-нішових систем. Для розробки теплофізичних основ даних технологій проведено комплекс експериментальних досліджень всіх аспектів робочого процесу як струменево нішової модуля, так і системи таких модулів в ізотермічних умовах і за горінням (розподіл пального, сумішоутворення, підпал, вигорання та формування необхідних полів швидкості, температур та концентрацій). Показано, шо струменево-нішовий модуль забезпечує ефективність всіх стадій робочого процесу ПП. Ідентичність характеристик процесів горіння за окремими модульними системами є основою для реалізації модульного принципу конструювання ПП зі струменево-нішовими системами. На основі CFD моделювання для розроблення ПП виконаний комплекс досліджень теплообміну та аеродинаміки у спеціальних системах їх «самоохолодження» паливом. За результатами виконаних досліджень розроблені технічні рішення і ефективні конструкції ПП. Сертифіковано більше 100 типів і моделей розроблених ПП в ДП «Сертифікаційний дослідницький центр». Отримано право встановлення розроблених ПП на котлах Монастирищенського, Бійського, Дорогобужського та інших котельних заводів. ПП на основі СНТ забезпечує: розпал вогнетехнічного об'єкта щодо тиску газу 1-2 мм вод. ст., високий рівень ККД у всьому робочому діапазоні, коеф. робочого регулювання Кр>10, гідравлічний опір за трактом окиснювача у 2-3 рази менший ніж у традиційних ПП, широкий діапазон стійкої роботи за надлишком повітря α=0,7-100. Результати роботи впроваджені більш ніж на 1000 ВО, печах, сушарках, підігрівачах, та ін.) в Україні, Білорусі, Росії, Польщі, Казахстані. Широкомасштабний досвід експлуатації ВО з пальниками СНТ показав, що модернізація строк окупності, модернізації за рахунок економії газу та електроенергії становить 0,5-1,5 року.^UThe dissertation is devoted to the development of new advanced technologies of fuel combustion on the basis of jet - niche systems. For the development of thermophysical bases of these technologies, a complex of experimental studies of all aspects of the workflow of both the niche jet module and the system of such modules in isothermal conditions and during combustion (distribution of fuel, mixture formation, arson, combustion and formation of necessary fields of speed, temperatures and concentrations) was carried out. It is shown that the jet-niche module ensures the efficiency of all stages of the workflow of the burner device. The identity of the characteristics of combustion processes for individual modular systems is the basis for the implementation of the modular principle of designing burner devices with jet-niche systems. On the basis of CFD modeling for the development of burners, a complex of studies of heat exchange and aerodynamics in special systems of their «self-cooling» by fuel was performed. According to the results of the performed researches, technical solutions and effective designs of the PP have been developed. More than 100 types and models of PP developed in SE «Certification Research Center» have been certified. The right to install the developed burners on the boilers of Monastyryshchensky, Biysky, Dorohobuzhsky and other boiler plants has been obtained. Jet-niche-technology based burners provides: the ignition of a fire-fighting object at a gas pressure of 1-2 mm of water. Art., high efficiency in the entire working range, coefficient working regulationKp> 10, the engraved resistance along the oxidant path is 2-3 times less than in traditional burnes, a wide range of steady work on excess air α = 0.7-100. The results of the work have been implemented at more than 1000 refractory objects: boilers, furnaces, dryers, heaters, etc.) in Ukraine, Belarus, Russia, Poland, Kazakhstan. The wide-ranging experience of operatingfire engineering facilities with jet-niche burners has shown that the payback periods of modernization, by saving gas and electricity is 0.5-1.5 years.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
4.

Адабащев Б. 
Модернізація змісту професійної підготовки робітників у профтехучилищах будівельного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Б. Адабащев ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2007. — 20 с. — укp.

Вперше розкрито вплив технічного прогресу у технології будівельних робіт на особливості професійної підготовки майбутніх робітників-будівельників для виконання опоряджувальинх робіт. Визначено умови організації професійного навчання майбутніх робітників-будівельників за групою професій, реаліазція яких сприяє уніфікації змісту професійної підготовки робітничих професій механізованої праці. Розроблено науково-технічні засади групування робітничих професій. Визначено особливості групування професій механізованої та машинно-ручної праці. Встановлено доцільність і можливість уніфікації навчальних програм для підготовки робітників за групою професій опоряджувальних робіт. Удосконалено науково-методичні засади розробки уніфікованих навчальних програм для підготовки робітників за групою професій опоряджувальних робіт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)23 +
Шифр НБУВ: РА348615

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Аліксійчук О. В. 
Тенденції розвитку сучасного парламентаризму: порівняльний аспект.: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / О. В. Аліксійчук. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації вирішено актуальне наукове завдання, яке полягає у визначенні й аналізі тенденцій розвитку сучасного європейського та українського парламентаризму у порівняльному аспекті та розробленні перспективних напрямів і практичних рекомендацій з їх використання, зокрема в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення України. Визначено тенденції розвитку сучасного європейського (розвиток нормативно-правової бази, яка системно імплементується у законодавства держав-учасниць ЄС і Європи; системне застосування процедури спільного прийняття рішень, консультативної процедури і процедури згоди) та українського (модернізація чинного законодавства відповідно до вимог європейського політичного і правового простору; оновлення структури партійно-політичної системи, що ґрунтується на засадах еволюції виборчої системи та національній спрямованості політичних партій; підвищення парламентської ефективності) парламентаризму, які виступають стратегічними орієнтирами для підвищення парламентської ефективності, що визначається критеріями якості правлячої еліти, характером переходу до демократичного політичного устрою, розвитком громадянського суспільства, структурними змінами в органах публічної влади, особливостями регіонів.^UThe dissertation solves an urgent scientific task, which consists in defining and analyzing the development trends of modern European and Ukrainian parliamentarism in a comparative aspect and developing promising directions and practical recommendations for their use, in particular in the conditions of martial law and post-war reconstruction of Ukraine. Development trends are determined of modern European and Ukrainian parliamentarism act as strategic guidelines for increasing parliamentary efficiency, which is characterized by the quality criteria of the ruling elite, the nature of the transition to a democratic political system, the development of civil society, structural changes in state authorities, and regional characteristics. A comparison has been made of modern European trends in the development of parliamentarism, such as the development of a legal framework that is systematically implemented in the legislation of EU and European member states 10 and the systematic application of the joint decision-making procedure, consultative procedure and consent procedure, with Ukrainian modern trends in parliamentarism, such as modernization current legislation in accordance with the requirements of the European political and legal space and renewal of the structure of the party-political system, which is based on the principles of the evolution of the electoral system and the national orientation of political parties; increasing parliamentary efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Алалі А. Ю. 
Технології «good governance» як чинник підвищення ефективності демократичного політичного менеджменту / А. Ю. Алалі. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – трансформація політичного менеджменту в умовах розвитку сучасної демократії. Мета – з'ясування специфіки технологій good governance як чинника підвищення ефективності політичного менеджменту в умовах демократії. Методи – комплексний підхід, сходження від абстрактного до конкретного, ретроспекції, системний аналіз, структурно-функціональний. Встановлено політичний зміст концепції «good governance» як парадигми реалізації належного урядування. Впроваджено алгоритм оцінювання ефективності критичного політичного менеджменту на основі парадигми «good governance». Розкрито структуру вимог ефективності політичного менеджменту. Розвинуто інтерпретацію спроможності політичних інститутів у контексті «good governance». Встановлено перелік чинників успішності інтеграції елементів «належного врядування» в політичну та адміністративну практику. Обґрунтовано концепцію міждисциплінарної інтеграції принципів «good governance». Уточнено параметри оцінювання ефективності взаємодії обраних політичних посадовців бюрократії в умовах транзитивних демократій. Уточнено оптимальну конфігурацію реформ у контексті «good governance» щодо системи політичного менеджменту України. Ідентифіковано елементи позитивного інституціонального контексту інтеграції «належного врядування» до системи політичного управління. Сфера – оптимізація дії політичної еліти, модернізація системи політичного менеджменту, навчальний процес.^UThe object is the transformation of political management in the context of the contemporary democracy`s development. The purpose is to clarify the specifics of good governance technologies as a factor in improving the effectiveness of political management in democracy conditions. Methods – an integrated approach, ascension from abstract to concrete, retrospection, system analysis, structural and functional. The political content of the concept of «good governance» as a paradigm for the implementation of good governance is established. An algorithm for evaluating the effectiveness of critical political management based on the «good governance» paradigm is implemented. The requirements` structure of the political management`s effectiveness is revealed. The interpretation of the capacity of political institutions in the context of «good governance» is developed. The factors` list of «good governance» elements` integration success into political and administrative practice has been established. The concept of interdisciplinary integration of the principles of «good governance» is substantiated. The evaluation parameters of the interaction effectiveness of the elected political bureaucracy officials in the conditions of transitive democracies are specified. The optimal configuration of reforms in the context of «good governance» concerning the system of political management of Ukraine is specified. Elements of a positive institutional context for the integration of «good governance» into the system of political governance have been identified. Sphere – optimization of the political elite, modernization of the system of political management, educational process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Алебрі М. А. 
Удосконалення державної політики розвитку водного господарства. / М. А. Алебрі. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних і методологічних засад, розробці науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення державної політики розвитку водного господарства. У роботі розроблено підхід до формування державної політики розвитку водного господарства на засадах комбінованого використання методів, а саме: адміністративного (прийняття регламентованих водоохоронних заходів; визначення лімітів на забір свіжої води), економічного (система штрафів, санкцій за недотримання правил та норм водокористування; економічного стимулювання, які виконують роботи, спрямовані на економію водних ресурсів; відновлення і охорону водних об'єктів; венчурне фінансування; диверсифікація підприємницьких ризиків), екологічного (екологічне страхування; організація і координація робіт, пов'язаних з попередженням та ліквідацією наслідків аварій), що забезпечує взаємодію державних, приватних та суспільних інститутів на засадах соціального консенсусу та екологічного партнерства.Узагальнено сутність державної політики розвитку водного господарства шляхом доповнення та уточнення змісту понять, а саме: поняття державної політики розвитку водного господарства, як ефективної системи державного інтегрованого управління водними ресурсами за басейновим принципом, за рахунок адміністративного управління міжбасейновим перекидання водних ресурсів у маловодні регіони, модернізації зрошувальних систем спільно з фінансовими організаціями з метою створення сприятливих умов для державно-приватного партнерства, що забезпечити прозорість процедури та якість водокористування за європейськими стандартами.Визначено підходи до визначення парадигми державної політики модернізації водного господарства: інституціональний (використання сучасних підходів, методів в управлінні річковими басейнами; розробку екологічної стратегії; механізми для управління водозборами); технологічний (поліпшення якості водних ресурсів і водних джерел; модернізація інфраструктури), що забезпечує системність державного регулювання в галузі використання й охорони водних об'єктів.Удосконалено інституційний підхід до реалізації державної політики розвитку водного господарства, як систему взаємодії державних інституцій (які здійснюють регуляторну політику ), територіальних громад (котрі є власниками комунального майна), бізнес (що надає послуги із водопостачання), споживачами за напрямами: раціонального водокористування (оптимізація використання водних ресурсів з орієнтацією на природозберігаючу складову); демонополізацію ринку (створення власного водопостачання в регіональному розрізі); інноваційного розвитку (модернізації існуючих водонесучих мереж), що забезпечить збалансоване та екологобезпечне водоспоживання.Розроблено економіко-правовий механізм державної політики розвитку водного господарства, який, на відміну від раніше існуючого, базується на підході до оцінки рентних відносин, як системи взаємодії між власником водного фонду та водокористувачами (рентну складову включити у плату за спецводокористування і розподіляти на користь бюджетів, а саме: державного, басейнових управлінь, місцевого самоврядування, фондів охорони та відтворення водних ресурсів (державний, басейновий), та формування інституту регульованих рентних відносин, який включає субінститути - постійна рента, довічна рента, довічне утримання з коштом, що дозволить здійснювати гармонізацію рентних відносин у країні з урахуванням інтересів держави, регіону (басейнів річок), підприємств.Обґрунтовано методичний підхід до оцінювання ефективності державної політики водного господарства регіонів на засадах розвитку моделі «зеленої» економіки за критеріями: економічний (передбачає регіональну оцінку водокористування за такими показниками, як: коефіцієнт використання води; коефіцієнт транспортних втрат; коефіцієнт скидання забруднених стічних вод), фіскальний (показники: фіскальна віддача забраної води, орендованих водних об'єктів, водомісткість ВВП), інвестиційний (передбачає інтегральну оцінку (індексний метод, обсяг капітальних інвестицій на очищення зворотних вод та захист та реабілітацію ґрунту, підземних і поверхневих вод; екологічний податок за скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти) інвестиційного забезпечення модернізації водогосподарського комплексу).^UThe paper develops an approach to the formation of a state policy for the development of a water economy based on the combined use of methods, namely: administrative (the adoption of regulated water protection measures, the definition of limits on fresh water sampling), economic (the system of fines, sanctions for non-compliance with rules and norms of water use, economic incentives , which carry out works aimed at saving water resources, restoration and protection of water objects, venture financing, diversification of business risks), eco logical (ecological insurance, organization and coordination of work related to the prevention and elimination of the consequences of accidents), which provides interaction of public, private and public institutions on the basis of social consensus and environmental partnership.The essence of the state policy for the development of water management is summarized, with the addition and clarification of the content of the concepts, namely: the concept of state policy for the development of water management, as an effective system of state integrated management of water resources on the basin principle, at the expense of administrative management of inter-basin transfer of water resources in shallow regions, modernization of irrigation systems in cooperation with financial institutions in order to create favorable conditions for public-private partnerships that will prevent To ensure the transparency of the procedure and the quality of water use according to European standards.The approaches to the definition of the paradigm of the state policy of water management modernization are identified: institutional (use of modern approaches, methods in managing river basins, development of ecological strategy, mechanisms for managing catchment areas); technological (improvement of the quality of water resources and water sources, modernization of the infrastructure), which ensures the systematic state regulation in the field of use and protection of water objects.An institutional approach to the implementation of the state policy on the development of water management, as a system of interaction between state institutions (which carry out regulatory policy), territorial communities (which are owners of communal property), business (providing water services), consumers in the following directions: rational water use (optimization use of water resources with an orientation on the nature-saving component); demonopolization of the market (creation of own water supply in a regional context); innovative development (modernization of existing water-supply networks), which will ensure balanced and ecologically safe water consumption.The economic and legal mechanism of the state policy of water industry development is developed, which, unlike the previous one, is based on the approach to the estimation of rent relations, as a system of interaction between the owner of the water fund and water users (to include the rent component in a fee for special use and allocate in favor of the budgets, namely : state, basin administrations, local self-government, funds for the protection and reproduction of water resources (state, basin), and the formation of an institute of regulated rent relations, which Lending sub-institutes - permanent rent, life annuity, life retention with a cost that will allow harmonization of rental relations in the country taking into account the interests of the state, region (river basins), enterprises.The methodical approach to assessing the effectiveness of the state water policy of the regions on the basis of the development of the green economy model based on the criteria: economical (involves a regional assessment of water use based on indicators such as: water use coefficient, transport loss coefficient, rate of discharge of contaminated sewage), fiscal (indicators: fiscal return of taken water, leased water bodies, water consumption of GDP), investment (involves an integrated assessment (index method, volume capital investment in clean waters and reverse the protection and rehabilitation of soil, groundwater and surface water, environmental tax on discharges of pollutants into water bodies) investment support modernization of water complex).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Алшарф І. А. 
Формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів / І. А. Алшарф. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Міжнародний гуманітарний університет, Одеса, 2020.У дисертації запропоновано теоретичні та організаційно-методичні підходи й науково-практичні рекомендації щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних установ. Уперше розроблено організаційний механізм управління ефективністю діяльності медичної установи, що пов'язує запропоновані автором територіальні центри медичної інформації з внутрішніми структурами (командами) установи, а також міжнародними асоціаціями, які забезпечують акумулювання даних про роботу кращих медичних закладів, сприяють обміну даними й управлінськими технологіями та проведенню бенчмаркінгу ефективності. Удосконалено теоретико-методологічні положення управління ефективністю діяльності медичних підприємств та установ через уточнення його сутності та виділення основних підходів до його розуміння. Розроблено методичні підходи до проведення аналізу економічної ефективності небюджетних та бюджетних медичних установ, що використовують непараметричні методи статистичного аналізу, зокрема базові та спеціальні моделі аналізу середовища функціонування, індекс сукупної факторної продуктивності Малмквіста та інструменти міжнародного бенчмаркінгу, які забезпечують виконання важливих етапів процесу управління ефективністю діяльності медичних установ – оцінка, аналіз і підготовка управлінських рішень. Запропоновано систему мотивації персоналу медичних установ України, в якій використано результати проведеного опитування медпрацівників та студентів-медиків, що складає основу мотиваційного механізму. Розроблено методичний підхід до створення ефективних команд в медичних установах, що на відміну від наявних підходів, включає п'ять основних етапів і враховує специфіку роботи різних медичних установ та психотипи працівників. Запропоновано методичний підхід до прийняття рішень в управлінні ефективністю медичних підприємств та установ, удосконалено систему оцінки та контролю шляхом запровадження тактичних та оперативних ключових індикаторів ефективності. У роботі також викладено теоретичні та науково-практичні положення щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів, запропоновано управлінську модель функціонування медичних закладів у модернізацій них умовах.Ключові слова: управління ефективністю, механізм управління, мотивація, бенчмаркінг, модернізація, ефективність, менеджмент, децентралізація^UThesis for scientific degree of Candidate of Economic Sciences (PhD); Speciality 08.00.04 – Economy and management of the enterprises. – International Humanitarian University, Odesa, 2020.The dissertation proposes a number of theoretical and organizational methodological approaches and scientific and practical recommendations regarding the formation of a mechanism for managing the performance of medical institutions. For the first time an organizational mechanism for managing the performance of a medical institution is developed. This mechanism binds regional centers of medical information with the internal structures (teams) of the institution proposed by the author, as well as international associations that provide the data about the work of medical institutions of the region, facilitate the exchange of data and management technologies, and conducting performance benchmarking, which collectively organizationally ensures a steady increase of the efficiency of medical institutions. The theoretical and methodological approaches to the performance management for medical institutions' are improved by clarifying its essence and identifying the main approaches to its understanding, identifying the relationship between medical, social and economic efficiency, formulating the characteristics that should have an effective system of performance measurement, selecting the most appropriate methods for performance measurement and management in medical institutions, namely key performance indicators and benchmarking. The methodical approaches to the analysis of economic efficiency of non-budget and budget medical institutions are developed, which, in contrast to existing approaches, use nonparametric methods of statistical analysis, in particular, the basic and special models of the data envelopment analysis, Malmquist total factor productivity index, and instruments of international benchmarking, which ensure the fulfillment of important stages of the process of performance management for medical institutions – an evaluation, analysis and making managerial decisions. The system of personnel motivation for Ukrainian medical institutions is developed. It uses the results of the survey of the medical staff and students conducted by the author, and forms the basis of the motivational mechanism that provides the movement of the organizational mechanism, and this, in turn, is driven by an economic mechanism for managing the performance of the medical institution. A methodical approach for the creation of effective teams in medical institutions is developed. In contrast to existing approaches it includes five main stages and takes into account the specifics of the work of various medical institutions and psychotypes of medical workers. The methodical approach to making managerial decisions in the performance management of medical institutions is proposed. It includes five main stages and allows managers to take non-intuitive, but rational managerial decisions based on quantitative analysis and performance management goals. The system for evaluating and controlling the performance of medical institutions is improved through the introduction of tactical and operational key performance indicators, which together with the proposed introduction of performance dashboards comprehensively assess the medical, social, economic, technical and financial efficiencies of medical institutions. This system in real time helps the manager respond promptly to changes in the work of institution and make timely managerial decisions aimed at sustainable growth of the efficiency of medical institution. The dissertation also describes theoretical and scientific-practical approaches for the formation of a mechanism for performance management on medical institutions, in particular, the concept of «the mechanism for performance management on a medical institution» is formulated, the establishment of regional medical information centers is grounded, an operating model for managing the performance of medical institutions and a step-by-step approach the order of its functioning are presented.Keywords: performance management, management mechanism, motivation, benchmarking, modernization, efficiency, management, decentralization


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Аль-Темімі Д. Н. 
Модернізація політичної системи Іраку: передумови, етапи, тенденції розвитку: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / Д. Н. Аль-Темімі ; НАН України ; Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні теоретичні моделі модернізації, показано їх сутнісний зв'язок з процесами глобалізації, з'ясовано специфіку суперечностей іракського суспільства у цілому та його певних сегментів зокрема. Виділено основні етапи політичної історії Іраку, особливості зовнішньополітичних впливів і внутрішньополітичної боротьби, обумовленої, насамперед, етнорелігійними протиріччями. На прикладі Іраку досліджено можливості реалізації теорії "демократичного миру" в сучасному світі, а також розглянуто ймовірні чинники та сценарії модернізації політичної системи країни на фоні доленосних подій, що відбуваються у арабському світі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(5ІРК)1
Шифр НБУВ: РА382231 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Андрощук І.П. 
Методика технологічної підготовки учнів старших класів сільських загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.П. Андрощук ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

З використанням лекційно-практичної, інтерактивної та проектної систем навчання розроблено й апробовано методику технологічної підготовки учнів старших класів сільських загальноосвітніх навчальних закладів за умов профільного навчання. Досліджено вплив агропромислового виробництва на технологічну підготовку старшокласників навчальних закладів сільської місцевості. Розкрито зміст поняття "технологічна підготовка", охарактеризовано її сучасний стан. Визначено компоненти, критерії та рівні сформованості готовності старшокласників до сільськогосподарської діяльності. Обгрунтовано доцільність та ефективність використання модульного підходу для розробки програми з основ сільськогосподарського виробництва для учнів старших класів сільських загальноосвітніх навчальних закладів. Створено й експериментально апробовано моделі організації профільної технологічної підготовки старшокласників сільських загальноосвітніх навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.203.3 + Ч421.204 +
Шифр НБУВ: РА353687

Рубрики:

      
11.

Анохін П.Г. 
Установка та процес регенерації відпрацьованих машинних масел: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.13 / П.Г. Анохін ; Харк. держ. політехн. ун-т. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробці нового типу роторного апарату (зі спеціальною конструкцією плівкоутворюючого елементу), який дозволяє здійснити регенерацію машинних масел на малотонажних установках. З використанням методів фізичного та математичного моделювання процесів гідродинаміки та теплообміну, які відбуваються в роторних тонкоплівкових апаратах, було досліджено ефективність різноманітних конструкцій плівкоутворюючих елементів і показано високу ефективність запропонованої конструкції. Запропонований метод розрахунку розмірів апарата, який дозволяє перейти від дослідної установки до промислової, розроблена апаратурно-технологічна схема процесу регенерації відпрацьованих масел.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л543.91/98-5-02

Рубрики:

      
12.

Асоян Е. Ш. 
Формування державної економічної політики в умовах глобалізації: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / Е. Ш. Асоян. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації наведено вирішення важливого наукового завдання, що полягає в розвитку теоретико-методологічних засад, методичних і науково-практичних рекомендацій щодо формування державної економічної політики в умовах глобалізації. Розроблено підходи до осмислення глобалізаційних та деглобалізаційних ефектів на формування стратегій державної економічної політики, що містять наступні складові, а саме: передумови, структуру, фази розвитку, тренди розвитку. Розвинуто підходи до визначення тенденцій трансформації державної економічної політики та державних стратегій на глобальному рівні на тлі еволюції глобального фінансового капіталу, а саме: до виникнення процесу глобалізації виявлено циклічність «лібералізм – протекціонізм»; після еволюціонування глобалізації виявлено зміну концепції державної економічної політики у циклі «ліберальна-дирижистська». Визначено сутність економічної політики як комплексу дій держави, що реалізується на міжнародному, макроекономічному, галузевому та регіональному рівнях і спрямований на вибір та забезпечення оптимальної інституційної моделі національної економіки та досягнення максимально ефективного функціонування національної економіки у світовій системі поділу праці в інтересах досягнення та підтримки високого рівня добробуту та якості життя населення в довгостроковій перспективі. Удосконалено класифікацію завдань державної економічної політики, що на відміну від існуючого переліку розмежовує завдання і принципи, відповідно до сучасних викликів розвитку національної економіки. Ґрунтуючись на структурно-функціональних особливостях процесу глобалізації виділено властивості фінансового капіталу, ризики глобалізації та відповідні заходи держави в економічній політиці (макропруденційний підхід та макропруденційні інструменти, інституційні зміни регулюючих органів, законодавче регулювання учасників ринку, заходи щодо деофшоризації економіки, дії держави щодо проблеми розмивання бази оподаткування та виведення прибутку з під оподаткування, національна податкова політика). Розвинуто підходи до виділення взаємозв'язків за рівнями державної економічної політики, що передбачають: розвиток та впровадження інструментарію формування та управління горизонтальними зв'язками в національній економіці та стимулювання розвитку таких зв'язків; інституційну орієнтацію регіонів, що дозволяє класифікувати їх з погляду цілей та моделей участі у світовій системі поділу та кооперації праці. Сформовано підходи до реалізації державної економічної політики на засадах платформенної моделі, що предбачає технологічну і організаційну складові, які відрізняються від раніше існуючих цілями створення умов для ефективного використання державних і приватних ресурсів шляхом їх гнучкого оптимального комбінування та інструментами платформенної інфраструктури для взаємодії стейкхолдерів державної економічної політики. Розроблено комплекс функцій цифрової платформи державної економічної політики за сервісною та регулюючою компонентами, а саме: нормативно-правовий супровід діяльності; сприяння у підборі оптимального контрагента; надання інструментарію для вибудовування взаємодії між контрагентами; надання інструментарію для узгодження інтересів; підготовка рекомендацій щодо формування економічної політики. Удосконалено систему обліку трансформації світової економіки у державній економічній політиці за напрямами, а саме: технологічна трансформація; організаційна трансформація; вжиття заходів щодо адаптації національної економіки до організаційної трансформації; ціннісна трансформація. Ключові слова: глобалізація, деглобалізаційні ефекти, державна економічна політика, державні стратегії, державно-приватне партнерство, когнітивні інструменти, платформенна модель, трансформація.^UThe dissertation has the culmination of an important scientific task, which is used to develop theoretical and methodological ambushes, methodical and scientific and practical recommendations on how to form state economic policy in the minds of globalization. It has been disassembled to understand the globalization and deglobalization effects on the formation of the strategic state economic policy in order to avenge the advancing warehouses, and itself: change your mind, structure, development phase, development trends. Resolutely approach the trend of transformation of the state economic policy and state strategies on a global level on the revolution of global financial capital, and itself: before the end of the process of globalization, the cyclical nature of "liberalization" was revealed. m - protectionism "; After the evolution of globalization, a change in the concept of state economic policy was revealed in the “liberal-conductor” cycle. The significance of the economic policy as a complex of the state power, which is implemented on the international, macroeconomic, Galuze and regional levels and directs for the selection of the optimal institutional model of the national economy and achievement of the most efficient functioning of the national economy in the light system under the law in the interests of reaching that support of the high level dobrobutu and the quality of life of the population in the pre-stroke perspective. The classification of the head of the state economic policy has been improved, which is on the basis of the main change of the border task and principles, leading to the current development of the national economy. Based on the structural and functional features of the process of globalization, it was seen the power of financial capital, the risks of globalization and the emergence of powers in the economic policy (macroprudence and macroprudence tools) , institutional changes of regulatory bodies, legislator regulation of participants in the market, go to deoffshorization of the economy, to the powers that be taxation and withdrawal of income from the payment of taxation, national taxation policy). Resolutely come to see the mutual relations with the equals of the state economic policy, which convey: the development and promotion of tools for the formation and management of horizontal links in the national economy and stimulation of the development of such links kiv; the institutional orientation of the regions, which allows classifying them at a glance, the goals and models of participation in the light system under and cooperation of practice. Formed approach to the implementation of the state economic policy on the ambush of the platform model, which provides for technological and organizational warehouses, which are conceived in the past due to the existing goals for the efficient selection of state and private their resources in the way of their flexible optimal combination and platform infrastructure tools for the interaction of stakeholders of the state economic policy. The complex of functions of the digital platform of the state economic policy for the service and regulatory components has been disassembled, as well as: regulatory and legal support of activity; matching with the selection of the optimal counterparty; providing tools for vibudovuvannya vzaєmodії between contractors; providing tools to satisfy interests; preparation of recommendations on how to shape the economic policy. Improved the system for the appearance of the transformation of the world economy in the state economic policy for direct, and itself: technological transformation; organizational transformation; living in the way of adaptation of the national economy to organizational transformation; valuable transformation.Key words: globalization, deglobalization effects, state economic policy, state strategies, state-private partnership, cognitive tools, platform model, transformation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Атаманюк С. І. 
Теорія і практика підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності / С. І. Атаманюк. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації запропоновано розв'язання наукової проблеми підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності. Вперше обґрунтовано теоретичні та практичні засади такої підготовки. Введено у науковий обіг поняття «готовність майбутніх фахівців ФКіС до використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності» й схарактеризовано його компоненти (мотиваційний, гносеологічний, праксеологічний, методичний, особистісний). Розроблено відповідну організаційно-педагогічну систему підготовки майбутніх фахівців ФКіС, яка: ґрунтується на методологічних підходах (професійно-особистісний, редукційний, діяльнісний, інноваційний, оздоровлювальний, гендерний, біосоціокультурний) і специфічних принципах (фізичного виховання та використання інноваційних видів рухової активності); передбачає модернізацію інформаційної складової професійної підготовки фахівців ФКіС, використання традиційних та інноваційних форм, методів і засобів навчання. Обґрунтовано педагогічні умови на рівні формальної освіти (модернізація змісту обов'язкових навчальних дисциплін та розроблення варіативних курсів з орієнтацією на використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності), неформальної освіті (ініціювання секцій з інноваційних видів рухової активності; організація спортивно-масових заходів з інноваційних видів рухової активності), інформальної освіти (використання цифрових технологій візуалізації та технологій цифрового здоров'я). Розроблено діагностичний апарат. Надано рекомендації для учасників освітнього процесу різних рівнів щодо підготовки фахівців ФКіС до використання інноваційних видів рухової активності в університетах України.^UThe dissertation offers a solution to the scientific problem of training future physical culture and sports (PhC&S) specialists to use innovative types of physical activity in professional activities.The first section describes: the state of development of the problem of training future specialists in physical culture and sports to use innovative types of motor activity in scientific and pedagogical research; research thesaurus; essence and structure of the concept "readiness of future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activity".Innovative types of physical activity are defined as those types of physical activity that are formed in certain centers (youth trends, national games / entertainment, historically formed in a certain area or under the influence of a certain culture, etc.) and are just beginning to spread in the world and have fundamental differences from common types of physical activity (gymnastics, swimming, sports games of the Olympic Committee, etc.). The author includes innovative types of motor activity: workout, zumba, dance mix, wellness mix, aerobics, step-aerobics, double-step, spinbike-aerobics, body combat, body pump, fit ball, stretching, jumping, fly-fitness, slide-aerobics, cango jump, body flex, Pilates, etc. types), which are based on gymnastic exercises, but have fundamental differences from classical gymnastics. The author also includes various types of animation activities, means of art pedagogy, plastic-rhythmic, anti-stress plastic, rhythmic gymnastics, dance-rhythmic and plot-role rhythmic gymnastics, "rhythmic-motor health-improving physical culture", dance-game exercises. Body ballet exercise systems, theaters of physical education, sports, movements, pantomime, spontaneous dance, aesthetic therapy, etc.).Based on the analysis of approaches to the definition of "readiness" in the scientific and pedagogical literature, the author provides an author's interpretation of the new concept "readiness of future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activities": it is a complex personal formation motor activity in the professional activity of PhC&S specialists, specialized knowledge about innovations in the field of PhC&S in general and innovative types of motor activity, ability (motor and methodical) to demonstrate them and teach others to perform step by step, as well as the desire for self-development and reflection on their implementation / use / promotion in their own professional activities.The non-triviality of the concept of "readiness of future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activities" necessitated the description of its content, to which the author includes five components: motivational; epistemological; praxeological; methodical; personal.Guided by the results of the analysis of scientific and pedagogical sources, the author chooses the traditional scale of levels of readiness of future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activities (high, medium, low), which is relevant to the specific object (readiness to use innovative types of motor activity in professional activity).The pedagogical experiment took place in three stages (ascertaining, formative and experimental-generalizing). The author notes that the formative stage of the pedagogical experiment took place with the involvement of future bachelors (540 people) and masters (257 people) specialty 017 "Physical Culture and Sports" of various free educational institutions of Ukraine.The author testifies that at the end of the experiment he conducted a quantitative and qualitative analysis of the results. Quantitative and graphical analysis of the results was accompanied by statistical methods (Student's and Pearson's methods) and confirmed at the level of significance 0.05 the effectiveness of the developed organizational and pedagogical system of training future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activities.The author classifies and statistically processes experimental indicators, evaluates the effectiveness of the model of organizational and pedagogical system of training future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activities, formulates the main conclusions and recommendations for implementing the results of pedagogical experiment in higher education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Ачкан В. В. 
Формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення дисциплін методичної підготовки / В. В. Ачкан. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації здійснено теоретико-методологічне узагальнення і запропоновано нове вирішення наукової проблеми формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності. У роботі науково обґрунтовано і побудовано концепцію формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення дисциплін методичної підготовки та розроблено відповідну методичну систему. На основі визначених концептуальних засад побудовано модель формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення дисциплін методичної підготовки, яка містить чотири складові. Цільова складова включає в себе тенденції у підготовці вчителя математики в Україні в контексті інноваційних процесів в освіті, на основі яких виокремлено основні завдання вдосконалення процесу підготовки майбутнього вчителя математики та сформульовано мету побудови моделі. Теоретико-методологічна складова визначає закономірності та принципи формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності, містить провідні ідеї Концепції та відображає компоненти готовності до інноваційної педагогічної діяльності (мотиваційно-ціннісний, емоційно-вольовий, когнітивний, операційно-діяльнісний та оцінювально-рефлексивний). Змістово-технологічна складова відображає три основні етапи, зміст, методи, форми та засоби навчання, форми діяльності студентів у процесі формування готовності до інноваційної педагогічної діяльності. Оцінювально-результатна складова визначає критерії, показники та рівні сформованості кожного із компонентів готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності. Експериментальне впровадження розробленої методичної системи у навчальний процес підтверджує можливість створення за її допомогою сприятливих умов для формування усіх компонентів готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності.^UThe dissertation is devoted to the theoretical and methodological generalization and proposes a new solution to the scientific problem of forming the readiness of future teachers of mathematics for innovative pedagogical activities. The concept of forming the readiness of future mathematics teachers to innovate pedagogical activity in the process of teaching disciplines of the methodical training is scientifically substantiated and constructed. Based on certain conceptual foundations, a model for forming the readiness of future mathematics teachers to innovate pedagogical activity in the process of teaching disciplines is constructed, containing four components. The target component includes trends in the training of mathematics teacher in Ukraine in the context of innovative processes in education, on the basis of which the main tasks of improving the process of preparing the future teacher of mathematics are formulated and the purpose of the model is formulated. The theoretical and methodological component defines the regularities and principles of formation of the readiness of the future teacher of mathematics for innovative pedagogical activity, contains the main ideas of the Concept and reflects the components of readiness for innovative pedagogical activity (motivational-value, emotional-volitional, cognitive, operational-activity and evaluation-reflexive). Content-technological component reflects three main stages, content, methods, forms and means of training, forms of students' activity in the process of formation of readiness for innovation pedagogical activity. The evaluative-productive component defines the criteria, indicators and levels of formation of each of the components of the readiness of future mathematics teachers for innovative pedagogical activities. Experimental implementation of the developed methodical system into the educational process confirms the possibility of creating favorable conditions for it to form all components of the readiness of future mathematics teachers to innovate pedagogical activities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Бірюков Є. І. 
Особливості функціонування підприємств електроенергетики в умовах обмеженості ресурсів / Є. І. Бірюков. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена поглибленню теоретичних положень та розробленню теоретико-методичних та прикладних засад модернізації та підвищення ефективності підприємств електроенергетики з урахуванням їхніх специфічних особливостей в умовах обмеженості ресурсів. Отримало подальший розвиток понятійно-категоріального апарату теорії економіки та управління підприємствами шляхом поглиблення сутності та змістовного наповнення таких понять: «функціонування підприємств електроенергетики» та «ефективність функціонування підприємства». Запропоновано концептуальні положення функціонування підприємств електроенергетики в умовах зміни моделі електроенергетичного ринку в Україні. Обґрунтовано теоретико-методичні положення функціонування підприємств електроенергетики, що мають функціонально-інформаційну основу. Запропоновано класифікацію особливостей функціонування підприємств електроенергетики. Розроблено композицію заходів щодо активізації залучення інвестиційних ресурсів у підприємства електроенергетики. Удосконалено теоретико-методичні підходи до систематизації трілеми перешкод розвитку підприємств електроенергетики, що виокремлені як групи різновекторних за природою виникнення перешкоди, що дало можливість обґрунтувати тріаду взаємообумовлених напрямів їх нівелювання. Запропоновано організаційно-економічні засади адаптації підприємств електроенергетики до сучасних інтеграційних реалій. Сформульовано положення підвищення безпеки функціонування підприємств електроенергетики, що включають ріні вектори диверсифікації ресурсів підприємств електроенергетики. Ключові слова: особливості функціонування, підприємства електроенергетики, ресурси, обмеженість ресурсів, інтеграційні процеси, об'єднана енергетична система, ефективність функціонування, ефективність функціонування підприємств електроенергетики, структурна модернізація, електроенергетика.^UThe dissertation is devoted to the deepening of theoretical provisions on the development of theoretical and methodological and applied principles of modernization and increase of efficiency of electric power companies taking into account their specific features in the conditions of limited resources.The conceptual and categorical apparatus of the economics and enterprise management theory has been further developed due to the deepening of the scientific essence interpretation and economic content of such concepts: "functioning of the power industry enterprises" and "efficiency of the enterprise functioning".The conceptual provisions of the electric power enterprises functioning in the conditions of the electric power market model changing in Ukraine are offered. The theoretical and methodological provisions of the power utilities functioning, which have a functional information base and are presented by means of a recurrence relation, are substantiated. The classification of features of the electric power enterprises functioning, including features on production and consumption of electricity, socio-social and organizational functional of activity and features of management is offered.Theoretical and methodological approaches to the systematization of the trilemma of obstacles to the development of electric power enterprises, which are distinguished as groups of multi-vector obstacles by nature, have been improved. This made it possible to justify the triad of interdependent directions of their leveling. They originate from each other due to the exogenous and endogenous factors influencing the functioning of the enterprise and the peculiarities of the electricity sector and the functioning of the United Energy System. Organizational and economic principles of adaptation of electric power companies to modern integration realities are grounded, based on the implementation of the European experience of conducting auctions of electricity sales, taking into account possible fluctuations of the price "per day forward". Formulated situation improve security of electricity enterprises, including enterprise resource vectors diversification of electricity supply and diversification of primary energy resources to generate electricity with the maximum use of renewable energy sources. The composition of measures for activation of attraction of investment resources in the enterprises of the electric power industry is developed, including measures on attraction of the mechanism of public-private partnership, stimulation of investment of scientific developments and introduction of innovations; development of the energy sector as a whole and are based on the implementation of European experience in the field of electricity investment legislation.Keywords: features of functioning, power companies, resources, limited resources, integration processes, integrated energy system, efficiency, functioning of power companies, structural modernization, electricity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Бабчук Ю. М. 
Підготовка майбутніх учителів технологій до організації дизайнерської діяльності у старшій школі / Ю. М. Бабчук. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації на основі аналізу наукових досліджень і практики констатовано, що технологічна освіта старшокласників покликаназабезпечувати ґрунтовне оволодіння ними знань про закономірності творчої діяльності (проєктної, техніко-технологічної, проєктно-конструкторської), тобто дизайнерської діяльності. З урахуванням передового вітчизняного та зарубіжного досвіду наша держава поставила перед сучасною технологічною освітою учнів старшої школи такі завдання: індивідуальний розвиток особистості, розкриття її творчого потенціалу завдяки реалізації особистісно орієнтованої парадигми навчання; розвиток у старшокласників критичногомислення як засобу саморозвитку; оволодіння вміннями практичного використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) загального й спеціального призначення; формування системи компетентностей про перетворювальну діяльність людини; розширення та систематизація знань про технології та дизайн як основний засіб перетворювальної діяльності людини; виховання свідомої та активної життєвої позиції, готовності до співпраці в групі тощо (Закони України «Про загальну середню освіту», «Про вищу освіту», «Про освіту»). Розв'язувати такі завдання покликаний учитель технологій.^UOn the basis of the scientific researches and practical experience analysis it has been stated that technological education of schoolchildren is supposed to provide their thorough mastering of knowledge concerning the main laws of creative activity (designing, technical-technological, project-designing), i.e. design activity. Taking into account the advanced domestic and foreign experience, Ukraine has set the following tasks for modern technological education of schoolchildren: individual personality development, disclosure of its creative potential through the implementation of personality-oriented learning paradigm; development of the students' critical thinking as a means of self-development; mastering the skills of practical use of information and communication technologies (ICT) for general and special purpose; formation of a system of competencies on human transformational activity; expansion and systematization of knowledge concerning technology and design as the main means of human transformation; upbringing of a conscious and active life position, readiness for cooperative group work, etc. (Laws of Ukraine «On General Secondary Education», «On Higher Education», «On Education»). The technology teacher is called upon to solve such tasks.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Балануца О. О. 
Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх дипломатів як інтелектуального ресурсу держави: автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.04 / О. О. Балануца. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх дипломатів; розроблено й експериментально перевірено ефективність моделі підготовки майбутніх дипломатів як інтелектуального ресурсу держави.Здійснено теоретичний аналіз розробленості наукової проблеми та понятійно- термінологічного апарату дослідження. Охарактеризовано методологічні підходи професійної підготовки майбутніх дипломатів. З’ясовано стан професійної підготовки майбутніх дипломатів у системі неперервної освіти. Виявлено особливості професійної підготовки майбутніх дипломатів в умовах глобалізаційних процесів (цілеспрямоване застосування загальнопедагогічних та специфічних принципів, інтерактивних технологій у процесі професійної підготовки, інтеграція спеціальної фахової та гуманітарної підготовки; оптимізація професійно-адаптаційних процесів під час навчання в закладах вищої освіти). Розроблено та експериментально перевірено модель професійної підготовки майбутніх дипломатів як єдність взаємообумовлених елементів, охоплених причинно-наслідковими зв’язками та зв’язками координування, складниками якої визначено цільовий, змістовний, технологічний, оцінний, результативний блоки. Здійснено науково-методичну рефлексію результатів дослідно-експериментальної роботи.Ключові слова: професійна підготовка, майбутні дипломати, готовність майбутніх дипломатів до професійної діяльності, модернізація професійної підготовки, заклад вищої освіти.^UTheoretical and methodical principles of professional training of future diplomats are substantiated in the doctoral thesis; the effectiveness of the model of training future diplomats as an intellectual resource of the state was developed and experimentally verified.In the dissertation considered scientific novelty of the obtained results consists in the fact that for the first time the problem of professional training of future diplomats as an intellectual resource of the state has been comprehensively investigated, in particular: the scientific, theoretical and conceptual foundations of professional training of future diplomats have been theoretically substantiated; the model of professional training of future diplomats as the unity of interdependent elements covered by cause-and-effect relationships and coordination relationships has been substantiated, and pedagogical conditions for its implementation are introduced (development the professional identity of future diplomats, the implementation of symbolic-contextual education by means of information technologies, the use of interactive technologies in symbolic-contextual education); criteria are defined (level of mental development, a certain person's attitude to learning, his desire to master different ways of learning, mobilization of willpower in order to overcome difficulties in learning and achieve the set goal), indicators and levels of readiness of future diplomats for professional activity (high, medium, low); the essence of the concepts «professional training of future diplomats», «readiness of future diplomats for professional activity» is defined.The leading idea of the research is based on the proposition that the integral and dynamic educational process of professional training of future diplomats in institutions of higher education is socially conditioned, pedagogically and professionally deterministic, taking into account modern processes of building a knowledge society, development of the continuous education system, domestic and foreign experience of training specialists in the international field.The study is based on the understanding of the future diplomats’ professional training as a continuous, conscious, purposeful process of personal and professional growth of the future specialist, which ensures his professional development, the acquisition of practical experience in future activities, the formation of personal qualities, the ability to self-improve and self-development.The goal and result of training future diplomats is appropriate readiness. We consider the readiness of future diplomats for professional activity as an integral characteristic of the personality, which is a set of personal and professional qualities and states, which is determined by the formation of professional consciousness, motives for achievements in the profession, the focus on the realization of the professional ideal in the appropriate social conditions, professional competence and work capacity.The implementation of the leading idea and conceptual principles is based on fundamental philosophical ideas, provisions that found expression in the set of main concepts (methodological, theoretical, technological ) and allowed to achieve dynamism and completeness of the disclosure of the problem.The methodological basis of the scientific problem study of the professional training theory and practice of future diplomats as an intellectual resource of the state is formed by a set of scientific approaches (paradigmatic, systemic, synergistic, cultural, axiological, acmeological, competence-based, activity-oriented, and personality- oriented), which in their totality complement each other , are characterized by internal unity, interdependence and methodological interconnections. Complex application of defined methodological approaches enables multi-vector analysis of the research problem and synthesis of its results in the construction of the concept, theoretical provisions, development of a model of future diplomats’ professional training and its implementation in the real process of their professional training.Key words: professional training, future diplomats, readiness of future diplomats for professional activities, modernization of professional training, higher education institution.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Бандур Б. О. 
Формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Б. О. Бандур. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації представлено сучасне бачення проблеми формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів засобами імітаційних технологій навчання із урахуванням тенденцій вищої школи (цілісного проєктування, відкритості і безперервності освіти, стратегічного інвестування, інноваційності освітнього середовища, випереджаючого розвитку), що потребує якісних змін у професійній підготовці студентів у закладах вищої освіти. Організація ефективного впровадження інновацій в практику роботи вишу залежить від викладача та його індивідуальності, самосвідомості, професіоналізму, що розглядаються у ЗВО через призму використання різних методів і тактик навчання, таких як імітаційні технології. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: –?вперше сформульовано визначення поняття «готовність до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання»; теоретично обгрунтована й реалізована в практиці навчання структурно-функціональна модель формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання (теоретико-методологічний, організаційно-практичний, критеріально-результативний блоки), що встановлюють взаємозв’язки між методологічними підходами, принципами, функціями діяльності викладача ЗВО, метою, педагогічними умовами, інноваційними технологіями, етапами розвивальної програми, структурними компонентами, показниками, критеріями і рівнями досліджуваного феномена; теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання;–?уточнено розуміння основних дефініцій дослідження (імітаційні технології; імітаційне навчання у вищій школі), структурні компоненти, критерії, рівні готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання;–?подальшого розвитку набула характеристика імітаційних технологій навчання (ігрових і неігрових), визначення різновидів означених технологій із метою використання їх на різних етапах інноваційної професійної підготовки студентів ЗВО. Практичне значення отриманих результатів полягає в апробації структурно-функціональної моделі й педагогічних умов формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання; реалізації розвивальної програми формування досліджуваного феномена; розробці авторської методики експертизи і оцінки інноваційних вмінь використання майбутніми викладачами імітаційних технологій та методичних рекомендацій організації імітаційного навчання у ЗВО.У процесі дослідження доведено, що майбутній викладач закладу вищої освіти повинен досконало володіти імітаційними технологіями навчання, осучаснювати процес професійної підготовки студентів, наближати його до практичної реальності. З’ясовано, що аналогами поняття «імітаційні технології» є такі дефініції як технології імітаційного моделювання, технології активного навчання, ігрові технології, бо вони мають ряд спільних характеристик (активна участь студентів у освітньому процесі, можливість моделювання у процесі навчання різних взаємовідносин та певних умов діяльності). Розглянуто класифікацію імітаційних технологій навчання за наявністю ролей і їх поділ на ігрові – розігрування ролей (інсценування), ігрове проєктування, дидактична гра, ділова гра, рольова гра, стажування із виконанням посадової ролі, імітаційний тренінг, навчання дією («Learning by doing»), комп’ютерні (машинні) симуляції та неігрові – методи конкретних ситуацій (ситуація-проблема, ситуація-оцінка, ситуація-ілюстрація, ситуація-вправа). Доведено, що неігрові імітаційні технології відрізняються від ігрових ступенем імітаційно-ігрового моделювання й відтворення в системі підготовки майбутніх фахівців у вищій школі реальних процесів виробничої діяльності з тією чи іншою мірою адекватності.У дослідженні визначена сутність поняття «готовність до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання» як інтеґративної якості особистості, котра формується у результаті підготовки в ЗВО та передбачає ефективне застосування імітаційного моделювання у процесі майбутньої професійної діяльності з метою розвитку в студентів позитивного мотиваційно-ціннісного ставлення до інновацій, здатностей до творчості й рефлексії. Визначено критерії готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів ЗВО – сформованість в них мотиваційно-ціннісного ставлення до професійної діяльності й інформованість про новітні педагогічні технології, технологічна грамотність, здатність до творчості та рефлексії. У структурі цієї дефініції виокремлено ряд компонентів: мотиваційно-ціннісний, інформаційно-когнітивний, діяльнісно-творчий, рефлексивно-аналітичний.^UThe dissertation presents a modern vision of the problem of forming the readiness for innovative activity of future teachers by means of simulative learning technologies, taking into account the trends of higher education (holistic design, openness and continuity of education, strategic investment, innovativeness of the educational environment, anticipatory development), which requires qualitative changes in the professional training of students in institutions of higher education. The organizing of the effective implementation of innovations in the practice of higher education depends on the teacher and their individuality, self-awareness, professionalism, which are considered in higher education institutions through the prism of the use of various teaching methods and tactics, such as simulative technologies.The scientific novelty of the obtained results is that:–?for the first time, the definition of the concept «readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies» has been formulated; theoretically justified and implemented in the practice of education, a structural-functional model of formation of readiness for innovative activity of future teachers of higher education institutions by means of learning technologies simulation (theoretical-methodological, organizational-practical, criterion-resultative blocks), establishing relationships between methodological approaches, principles, the functions of the teacher of higher education institutions, the purpose, pedagogical conditions, innovative technologies, stages of the development program, structural components, indicators, criteria and levels of the studied phenomenon; theoretically substantiated and experimentally verified pedagogical conditions for the formation of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies;–?the understanding of the main definitions of research (simulation technologies; simulation learning in higher education), structural components, criteria, levels of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies was clarified;–?the characteristics of imitation learning technologies (gaming and non-gaming), the identification of the varieties of the mentioned technologies with the aim of using them at various stages of innovative professional training of students of higher education institutions, were further developed.The practical significance of the obtained results lies in the approbation of the structural-functional model and pedagogical conditions for the formation of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies; implementation of the development program of formation of the studied phenomenon; the development of the author's methodology of examination and assessment of innovative skills in the use of simulative technologies by future teachers and methodological recommendations for the organization of simulation training in higher education institutions.In the research process, it has been proved that the future teacher of the institution of higher education must perfectly master simulative learning technologies, modernize the process of professional training of students, bring it closer to practical reality. It has been found out that analogues of the concept of «simulation technologies» are such definitions as simulative modelling technologies, active learning technologies, game technologies, because they have a number of common characteristics (active participation of students in the educational process, the possibility of modeling in the learning process various relationships and certain conditions activities). The classification of simulative learning technologies based on the presence of roles and their division into game-playing (enactment), game design, didactic game, business game, role-playing, internship with the performance of a position role, simulation training, learning by doing («Learning by doing») is considered, computer (machine) simulations and non-game methods of specific situations (situation-problem, situation-assessment, situation-illustration, situation-exercise). It has been proved that non-game simulation technologies differ from game ones by the degree of simulation-game modelling and reproduction in the system of training future specialists in higher education of real processes of production activity with one or another degree of adequacy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Баран М. П. 
Модернізація вищої освіти України: механізми інституційного регулювання: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / М. П. Баран ; Івано-Франків. нац. техн. ун-т нафти і газу. — Івано-Франківськ, 2011. — 20 с. — укp.

Висвітлено теоретичні й організаційно-правові засади модернізації вищої освіти України на початку XXI ст. Актуалізовано питання інституційного регулювання модернізації вищої освіти. Здійснено аналіз впливу чинників інституційного середовища на вищу освіту України та механізми інституційного регулювання модернізації вищої освіти. Охарактеризовано зміни механізмів інституційного регулювання вищої освіти у Польщі та Росії. Проведено науково-практичне обгрунтування виділення освіти як пріоритетної сфери інституційного регулювання. Опрацьовано результати опитування за методикою ЕТОМ-аналізу відповідно до яких запропоновано шляхи вдосконалення механізмів інституційного регулювання вищої освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к + Х819(4УКР)132.1
Шифр НБУВ: РА384381 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Белоусова І. А. 
Модернізація системи економічної безпеки суб'єктів господарської діяльності в процесі управління витратами: автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 21.04.02 / І. А. Белоусова ; Ун-т економіки та права "КРОК". — К., 2010. — 38 с. — укp.

Обгрунтовано теоретико-методологічні основи системи економічної безпеки суб'єктів господарської діяльності. Визначено сутність системи економічної безпеки суб'єктів господарювання як збалансовано організовану сукупність взаємопов'язаних елементів внутрішніх і зовнішніх органів і служб безпеки, їх функцій, організаційної структури, економічної політики стратегії та тактики, принципів, конкуренції та методів. Визначено чинники впливу суб'єктів господарської діяльності на національну безпеку України. Розглянуто комплексну модель модернізації системи економічної безпеки суб'єктів господарювання в процесі управління витратами як сукупність істотних факторів впливу, вимог щодо структури й основних підсистем даної системи, а також їх взаємозв'язків. Побудовано на принципах адаптивності, оптимальності параметрів, цілісності, модульності, функціональної та структурної повноти, економічності й економічної безпеки системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)229.0-148.6-21 + У9(4УКР)290-995 + У9(4УКР)290-862-21
Шифр НБУВ: РА376743 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського