Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (75)Реферативна база даних (2143)Книжкові видання та компакт-диски (856)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>K=СУДН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 355
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Єгоров Г.В. 
Методологія забезпечення надійності та безпеки корпусів суден обмежених районів плавання: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.08.03 / Г.В. Єгоров ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2005. — 42 с.: рис., табл. — укp.

Розвинуто теоретичні положення формалізованої оцінки ризику, яка дає змогу за умов невизначеності інформації про пошкодження корпусів суден ідентифікувати та ранжирувати основну небезпеку. Запропоновано єдину класифікацію морських та річкових суден обмежених районів плавання (СОРП) на підставі принципу еквівалентного ризику. Удосконалено метод контролю зусиль на тихій воді з урахувнням особливостей розподілу навантаження СОРП. Розроблено наукове підгрунтя методу техніко-економічного аналізу ризику, що дає змогу об'єктивно нормувати стандарт міцності корпусів суден. Наведено метод розрахунку загальної міцності корпусів суден внутрішнього плавання (СВП) для європейських внутрішніх водних шляхів (ВВШ), що базується на застосуванні критерію граничної пластичної міцності (КПМ), з урахуванням зношування до кінця строку служби та навантажень, які виникають під час здійснення вантажних та ремонтних операцій та у разі затоплення відсіків. На підставі аналізу існуючих суден визначено основні характеристики тестових СВП для європейських внутрішніх водних шляхів. Базуючись на теорії ризику вдосконалено вимоги до мінімального межового моменту опору корпусу СВП. Уперше введено та обгрунтовано величини "гарантованого" стандарту міцності СВП, забезпечення якого дає змогу врахувати всі основні впливи на корпус. Розвинуто методи вибору головних елементів вантажних СОРП, проектування конструкцій корпусу з врахуванням вимог експлуатаційної надійності та мінімізації маси. Розроблено принципи визначення нормативних швидкостей зношування U, що дозволяють виконати їх достовірну оцінку для певних завдань, а саме: проектування та розрахунку міцності конструкцій суден. Показано, що найбільш поширеним законом розподілу швидкостей зношування є логнормальний закон. На підставі числового моделювання виконано аналіз ризику аварій під час зміни баласту у морі. Уточнено метод прямих перевірних розрахунків залишкової місцевої міцності конструкцій СОРП, що дає змогу визначити розрахункові навантаження та стани, що допускаються, а також прийняти обгрунтовані технічні рішення стосовно зношених конструкцій у разі проведення чергових оглядів та під час виконання проектів з оновлення корпусів, що у межах існуючої нормативної бази є неможливим. Уперше розроблено наукове підгрунтя процедури Condition Assessment Program, яка є незалежною від класифікації рейтинговою оцінкою фактичного технічного стану конкретного судна. Запропоновано вирішення питання щодо ранжирування конструкцій корпусу з визначенням умовного ступеня важливості кожного елемента. Розвинуто теоретичні положення оновлення та конверсії як засобів збільшення строку служби суден, що існують. Визначено експлуатаційні фактори, які неявно враховуються у завданні мінімальних товщин <$ES sub {roman min }>. Одержано для конструкцій СВП відповідні аналітичні залежності. Сформульовано концепцію ефективного та надійного СОРП нового покоління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-044-021.1 +
Шифр НБУВ: РА334475

Рубрики:

      
2.

Єгупов В. К. 
Методи оцінки сейсмостійкості будівель та споруд / В. К. Єгупов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації розглянуто питання проектування і експлуатації сейсмостійких будівель і споруд. Аналіз сейсмостійкості будівель та гідротехнічних споруд зведених в сейсмічних районах України показав, що фактичні сейсмічні навантаження на споруди значно перевищують розрахункові навантаження, які були визначені нормативними документами до 2006 року.У вступі розкрито стан наукової проблеми, обґрунтована актуальність, викладена мета, завдання та робочі гіпотези виконаних досліджень. Охарактеризовано наукову новизну, практичну цінність роботи та відомості про її апробацію, надана загальна характеристика дисертації.У першому розділі наведено короткий огляд досліджень деформації будівель і споруд при землетрусах, відзначено, що в останні роки був накопичений значний досвід в області розробки теорії сейсмостійкості з урахуванням просторової поведінки конструкцій. У той же час, проблема хвильової природи сейсмічних впливів вивчалася епізодично, мало робіт присвячено врахуванню кінцевої швидкості поширення сейсмічних хвиль. Для ефективного вирішення цієї проблеми було обґрунтовано можливість і доцільність спрощення моделей споруд шляхом приведення об'ємної задачі до двовимірної. Систематизовано та узагальнено наявні дані по оцінці несучої здатності будівель і споруд в умовах сейсмічних впливів.У другому розділі проаналізовано основні підходи до проведення сейсмічного мікрорайонування (СМР); запропоновано практичний підхід до уточнення прогнозованої сейсмічної інтенсивності (бальності) будівельних майданчиків з урахуванням результатів детального сейсмічного районування (ДСР) і сейсмічного мікрорайонування (СМР); розроблена апаратура і методика польових досліджень; розроблено напівемпіричну методику побудови розрахункових акселерограм; встановлено, що нерівномірності поля коливань ґрунту, фільтрація сейсмічних хвиль геологічним середовищем і виникнення резонансних коливань в спорудах при сильних підкорових землетрусах зони Вранча можуть привести до збільшення сейсмічних навантажень у декілька разів; запропоновано рекомендацію, згідно якої уточнення сейсмічності майданчиків будівництва повинно виконуватися на основі сейсмічного мікрорайонування.У третьому розділі розроблено аналітичні і чисельно-аналітичні методи розрахунку для регулярних споруд; удосконалено метод зниження розмірності просторових об'єктів; розроблено алгоритми розрахунку регулярних будівель і причальних споруд на сейсмічні впливи; виконане порівняння результатів розрахунку споруд з використанням різних програмних комплексів показало високу точність запропонованих методів.У четвертому розділі наводяться результати розрахунку для трьох об'єктів і порівняння одержаних результатів з результатами застосування методик викладених в третьому розділі. Виконано перевірочні розрахунки конструкції причалу судноремонтного пірсу №2 ТОВ «Іллічівського судноремонтного заводу» з використанням учбових програмних комплексів SCAD (спектральний метод) PLAХIS (розрахунок на синтезовані акселерограми). Розрахунок укриття машинного залу газової станції Орлівка 2 та 24-х поверхового житлового будинку (житлова будівля №1 і №2) за адресою: пров. Средньофонтанський, 1-а, Приморський район, м. Одеса, виконувались з використанням ПК ЛІРА-САПР.Ключові слова: клас наслідків (відповідальності), землетруси, сейсмічне мікрорайонування, розрахункові акселерограми, будівлі, споруди^UThe thesis deals with the calculation of buildings and structures of increased responsibility for seismic impacts. It is shown that not taking into account a number of geophysical factors leads to a significant change in the magnitude of seismic influences, often in a dangerous direction. To assess the reliability of the objects of the increased class of responsibility (CC2 and CC3), it is necessary to obtain additional geophysical data (wave propagation speed under the structure, the prevailing period of soil oscillation and synthesized accelerograms taking into account the ground conditions of the construction site). Theoretical modeling of seismic influences and numerical experiments made it possible to establish that the unevenness of the soil oscillation field, the seismic wave filtration by the geological medium, and the appearance of resonance oscillations in structures with strong subcrustal earthquakes in the Vrancea zone may increase seismic loads by several times. The calculated accelerograms and reaction spectra based on the results of the SMR make it possible to significantly reduce the cost of this earth-resistant construction due to the optimal choice of design solutions that avoid the coincidence of the prevailing frequencies corresponding to peak accelerations in seismic waves, the resonant frequencies of the underlying soil strata and the natural frequencies of the designed building ), with the preservation of the necessary reliability of highly responsible structures.Key words: class of consequences (responsibility), earthquake, seismic microzoning, calculated accelerograms, buildings, structures


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Єременко К. С. 
Адміністративно-правові основи стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / К. С. Єременко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим формуванню нової науково обґрунтованої концепції адміністративно-правового забезпечення стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі з метою створення теоретичного базису для оновлення українського законодавства та практики його застосування.У дисертації уперше: охарактеризовано сучасну систему управління пом’якшенням наслідків зміни клімату у мореплавстві з урахуванням екосистемного підходу та концепту сталого розвитку; визначено стан впровадження у сучасному публічному адмініструванні мореплавства «правила сірки 2020»; систематизовано правові інструменти та кращі практики сприяння використанню альтернативних джерел енергії як ефективного засобу підвищення рівня енергоефективності суден, скорочення викидів парникових газів, запровадження дружніх до навколишнього природного середовища технологій у мореплавстві та портовій діяльності; проаналізовано особливості засобів публічного адміністрування мореплавства у районах контролю викидів та стимулювання виконання правил, передбачених Додатком VI до МАРПОЛ щодо контролю викидів; визначено характерні риси реляційної взаємодії суб’єктів публічного адміністрування скорочення викидів парникових газів у судноплавстві; відзначено конкуруючий, але не конфліктний характер європейського рівня публічного адміністрування протидії забрудненню повітря з морських суден з глобальним, що забезпечується ІМО; охарактеризовано особливості імплементації Додатку VI до МАРПОЛ у законодавство України;означено роль морських портів у декарбонізації морської та портової діяльності; визначено адміністративно-правові способи стимулювання використання альтернативних та відновлювальних джерел енергії у морській галузі.Під час опрацювання проблематики дослідження було удосконалено: концепцію забезпечення екосистемного підходу до публічного адміністрування морської та портової діяльності; наукові підходи до формування і застосування правових та організаційних інструментів для попередження зміни клімату. Набули подальшого розвитку: погляди на особливості форм та методів публічного адміністрування в оновленій концепції адміністративного права України; наукові положення про правове та організаційне забезпечення впровадження екологічних енергозберігаючих технологій у судноплавство та портову діяльність; ідеї про впровадження глобальної системи торгівлі квотами на викиди забруднюючих речовин у повітря. Було запропоновано низку змін до діючого законодавства України про альтернативну енергетику, можливості оновлення міжнародних стандартів публічного адміністрування протидії викидам парникових газів від судноплавства в атмосферу, а також шляхи удосконалення політики стимулювання впровадження низьковуглецевих чи відновлювальних видів палива у мореплавстві і напрями оптимізації адміністрування роботи морського та портового сектору з метою зменшення антропогенного навантаження на довкілля.У роботі було відзначено, що базовими міжнародно-правовими актами щодо зміни клімату та зменшення забруднення навколишнього середовища сформовано фундамент для відповідних заходів у правовому регулюванні діяльності у морських просторах, що здійснюються під егідою ІМО з метою зменшення негативного впливу судноплавства на атмосферне повітря та, як наслідок, уповільнення парникового ефекту і зміни клімату. Діяльність ІМО у забезпеченні та спрямуванні міжнародної співпраці та обміну енергоефективними технологіями є активною, спрямованою на створення спеціалізованих проєктів для підвищення рівня обізнаності суб’єктів світового мореплавства про шляхи та можливості переходу на дружні до природи технології через декарбонізацію морської галузі. Правові інструменти ІМО щодо попередження зміни клімату спрямовані на вироблення механізмів скорочення викидів таких парникових газів, як СО2, SOх, NOx та летючих органічних сполук, а також на підвищення рівня енергоефективності суден, що охоплює впровадження правил енергоефективності та сприяння міжнародній співпраці у напрямку використання альтернативних видів палива.^UThe dissertation is the first comprehensive scientific research, devoted to the formation of a new scientifically grounded concept of administrative and legal support for stimulating the use of alternative energy sources in the maritime industry in order to create a theoretical basis for updating the Ukrainian legislation and the practice of its application.In the dissertation this is the first time: the modern system has been characterized of management of mitigation of climate change in navigation, taking into account the ecosystem approach and the concept of sustainable development; the state of implementation has been determined in the modern public administration of navigation «the rule of sulphur 2020»; the legal tools and the best practices have been systematized for promoting the use of alternative energy sources as an effective means of rising the energy efficiency of ships, reducing the greenhouse gas emissions, introducing environmentally friendly technologies in navigation and port activities; the features of the means of public administration of navigation have been analyzed in the areas of control of emissions and stimulation of compliance with the rules, provided for the Annex VI to the MARPOL on control of emissions; the characteristic features have been determined of relational interaction of subjects of public administration of reducing greenhouse gas emissions in shipping; the competing, but not conflict, nature of the european level of public administration against air pollution from maritime ships with a global, ensured by the IMO; the features have been characterized of implementation of the Annex VI to the MARPOL in the legislation of Ukraine; the role has been defined of seaports in the decarbonization of maritime and port activities; the administrative and legal methods have been determined of stimulating the use of alternative and renewable sources of energy in the maritime industry.During the study of the problems of the research, it has been improved: the concept of providing an ecosystem approach to the public administration of maritime and port activities; the scientific approaches to the formation and the application of legal and organizational tools to prevent change of climate. It has been acquired further development: the views on the peculiarities of forms and methods of public administration in the updated concept of administrative law of Ukraine; the scientific provisions on legal and organizational support for the introduction of ecological energy-saving technologies in shipping and port activities; the ideas of the introduction of a global system of the trade of quota on emissions of pollutants in the air. A number of changes has been proposed to the current legislation of Ukraine on the alternative energy, the possibility of updating the international standards of public administration of combating the greenhouse gas emissions from shipping into the atmosphere, as well as the ways to improve the policy of stimulating the introduction of low-carbon or renewable types of fuels in navigation and the directions for optimizing the administration of the maritime and port sector in order to reduce anthropogenic burden on the environment.The work has noted that the basic internationally-legal acts on change of climate and reducing the environmental pollution had been formed the basis for appropriate measures in the legal regulation of activities in the maritime areas, carried out under the aegis of the IMO in order to reduce the negative impact of shipping on the atmospheric air and, as a result, to slow the greenhouse effect and change of climate. The IMO`s activities are active in ensuring and directing international cooperation and exchange of energy-efficient technologies, aimed at creating the specialized projects to increase the awareness of the subjects of the world navigation about the ways and the possibilities of switching to nature-friendly technologies through the decarbonization of the maritime industry. The IMO`s legal instruments to prevent the change of climate are aimed at the developing mechanisms to reduce the emissions of greenhouse gases such as СО2, SOx, NOx and volatile organic compounds, as well as to improve the level of the energy efficiency of ships, covering the implementation of the rules of energy efficiency and promoting the international cooperation in the use of alternative types of fuels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
4.

Єриганов О.В. 
Підвищення надійності пуску головного суднового дизеля: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.03 / О.В. Єриганов ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено модель для математичного описання процесів, що відбуваються у дизелі та його системах під час пуску, а також технологію дослідження пускового процесу суднового дизеля. Визначено фізичні закономірності під час перебігу пуску, перевірено достовірність математичної моделі. Досліджено фактори, що мають вплив на пуск двигуна. Запропоновано алгоритм корекції тривалості одночасної подачі у циліндри палива та стисненого повітря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О455.54-082.01
Шифр НБУВ: РА371925 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Єриганов О.В. 
Підвищення надійності пуску головного суднового дизеля: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.03 / О.В. Єриганов ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено модель для математичного описання процесів, що відбуваються у дизелі та його системах під час пуску, а також технологію дослідження пускового процесу суднового дизеля. Визначено фізичні закономірності під час перебігу пуску, перевірено достовірність математичної моделі. Досліджено фактори, що мають вплив на пуск двигуна. Запропоновано алгоритм корекції тривалості одночасної подачі у циліндри палива та стисненого повітря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О455.54-082.01
Шифр НБУВ: РА371925 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Єриганов О.В. 
Підвищення надійності пуску головного суднового дизеля: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.03 / О.В. Єриганов ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено модель для математичного описання процесів, що відбуваються у дизелі та його системах під час пуску, а також технологію дослідження пускового процесу суднового дизеля. Визначено фізичні закономірності під час перебігу пуску, перевірено достовірність математичної моделі. Досліджено фактори, що мають вплив на пуск двигуна. Запропоновано алгоритм корекції тривалості одночасної подачі у циліндри палива та стисненого повітря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О455.54-082.01
Шифр НБУВ: РА371925 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Єриганов О.В. 
Підвищення надійності пуску головного суднового дизеля: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.03 / О.В. Єриганов ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено модель для математичного описання процесів, що відбуваються у дизелі та його системах під час пуску, а також технологію дослідження пускового процесу суднового дизеля. Визначено фізичні закономірності під час перебігу пуску, перевірено достовірність математичної моделі. Досліджено фактори, що мають вплив на пуск двигуна. Запропоновано алгоритм корекції тривалості одночасної подачі у циліндри палива та стисненого повітря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О455.54-082.01
Шифр НБУВ: РА371925 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Єфремова Н.В. 
Визначення параметрів хитавиці малого судна при підході до судна-партнера на рейдовій стоянці: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.01 / Н.В. Єфремова ; Одес. держ. мор. ун-т. — О., 2001. — 19 с. — укp.

Розглянуто задачу визначення параметрів хитавиці малого судна-оператора (бункеровника, баржі, рейдового катера, нафтосміттєзбирача) у хвильовому полі складної структури навколо великотонажного судна-партнера, що знаходиться на мілководді. Хвильове поле утворене регулярним хвилюванням, що набігає під довільним кутом, і дифракцією хвиль судном-партнером. Дифракційну задачу розв'язано методом асимптотичних розкладень. Отриманий теоретично розв'язок реалізовано у вигляді комплексу програм для ПЕОМ. Порівнювальний аналіз експериментальних даних, одержаних у дослідному басейні Одеського морського університету, з результатами масового розрахунку за одержаними наближеними формулами показав їх задовільну відповідність. Розроблений комплекс програм для розрахунку хитавиці малого судна в складному хвильовому полі дозволив визначити таку траєкторію підходу малого судна до великого, у разі слідування за якою інтенсивність хитавиці малого судна буде меншою за задані обмеження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О428-011.25
Шифр НБУВ: РА312962 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Іванов А. А. 
Автоматизована система моніторингу і керування електроенергетичною системою судна / А. А. Іванов. — Б.м., 2021 — укp.

Метою досліджень є підвищення ефективності процесів керування автоматизованою судновою електроенергетичною системою судна із системою моніторингу за рахунок застосування квазіоптимального регулятора та буферного джерела енергії з метою реалізації оптимального режиму його роботи при значних динамічних перевантаженнях в умовах зовнішніх впливів хвиль і вітру.Об'єкт дослідження. Автоматизовані системи моніторингу і керування електроенергетичними системами суден з електрорухом. Предмет дослідження: моделі та методи підвищення ефективності процесів керування автоматизованими судновими електроенергетичними системами судна. В основу досліджень покладено: методи системного аналізу для аналізу динамічної системі «судно-навколишнє середовище» та 21 визначення функцій цілі для кожного рівня ієрархії системи керування. При побудові моделей процесів управління енергосистемою судна використані операції з матрицями великих порядків і методи підвищення продуктивності процедур обробки полів даних, для моделювання використано методи та засоби імітаційного моделювання та системи комп'ютерної математики. Розроблено практичні рекомендації, які можуть бути використані при розробці квазіоптимальних регуляторів зі змінною структурою, що забезпечують керування, близьке до оптимального.^UThe aim of the research is to increase the efficiency of control processes for the automated ship power system of a ship with a monitoring system through the use of a quasi-optimal regulator and a buffer energy source in order to implement the optimal mode of its operation with significant dynamic overloads under conditions of external influences of waves and wind.Object of study. Automated systems for monitoring and control of electric power systems of ships from electric propulsion.Subject of research: models and methods for increasing the efficiency of control processes for automated ship electric power systems of a ship. The research is based on: methods of system analysis for the analysis of the dynamic system "ship-environment" and 21 determination of the functions of the goal for each level of the hierarchy of the control system. In the construction of models of ship power system management processes, operations with large-order matrices and methods of increasing the productivity of data field processing procedures were used, simulation methods and means of simulation modeling and computer mathematics systems were used for modeling. Practical recommendations have been developed that can be used in the development of quasi-optimal controllers with a variable structure that provide control close to optimal.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
10.

Івановський М.В. 
Оптимізація управління судном при заметі кошількового невода: автореф. дис... канд. техн. наук : 05.22.13 / М.В. Івановський ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2010. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи оптимізації управління судном у разі замету кошількового невода з метою підвищення продуктивності рибальського судна шляхом зниження числа невдалої реалізації даної операції. Розроблено оптимальний алгоритм управління судном у разі замету кошількового невода. Запропоновано способи оптимального планування траєкторії руху судна у разі замету кошількового невода. Модифіковано іспитовий маневр "симетричний зигзаг". Запропоновано математичну модель зміни кутової швидкості у функції кута повороту з урахуванням впливу невода, що дозволяє обгрунтовано планувати траєкторію руху судна. Розроблено математичну модель руху системи судно - кошільковий невод - об'єкт лову. Створено перспективну систему управління маневруванням судна у разі замету кошількового невода за рахунок запасу керувальних впливів за швидкістю руху та кута перекладки під час планування руху, вибору початкової точки замету невода з використанням попереднього імітаційного моделювання, планування процесу руху інверсним методом, забезпечення маневреними характеристиками під час планування траєкторії такого стану, за якого відбувається маневрування та перерахунку характеристик для поточних положень органів керування. Розроблено тренажер судноводія судна кошількового лову, системи підтримки прийняття рішень, методики планування маневрових операцій у разі замету невода. Наведено рекомендації щодо впровадження результатів наукового дослідження на промислових судах кошількового лову та в учбово-тренажерних центрах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О425.51-082.022
Шифр НБУВ: РА370375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Івашевська О.М. 
Облік і аналіз ліквідних активів (на прикладі суднобудівних та судноремонтних підприємств АР Крим): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / О.М. Івашевська ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "ліквідні активи", обгрунтовано нові підходи до вирішення питань щодо уточнення класифікації активів за строком використання, ступенем ліквідності, імовірністю зміни вартості. Досліджено макроекономічні, галузеві та внутрішні чинники дефіциту ліквідних активів, а також обгрунтовано заходи щодо підвищення платоспроможності підприємств суднобудівного комплексу України. Розроблено пропозиції, спрямовані на вдосконалення організації та методики обліку грошових документів, поточних фінансових інвестицій, дебіторської заборгованості замовників за будівельними контрактами, операцій рефінансування такої заборгованості. Визначено напрями вдосконалення балансу та звітності про рух грошових коштів з метою поглиблення аналізу ліквідних активів і прогнозування грошових потоків. Розроблено модель автоматизованої обробки інформації про рух грошових коштів у системі "ІС : Підприємство", форми звітів про рух цих коштів і методику їх формування у комп'ютерному середовищі. Подано рекомендації щодо уточнення розрахунку коефіцієнтів ліквідності, платоспроможності, а також розвитку системи поточого аналізу та короткострокового фінансового планування ліквідних активів. Здійснено поточний і перспективний аналіз грошових активів, ліквідності та визначено шляхи поліпшення платоспроможності підприємств суднобудування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР-6КРИ)230.585.152.74-145.711.2 + У053.9(4УКР-6КРИ)305.851.527.4-571 +
Шифр НБУВ: РА348311

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Івашевська 
Облік і аналіз ліквідних активів (на прикладі суднобудівних та судноремонтних підприємств АР Крим): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / Олена Михайлівна Івашевська ; Київський національний економічний ун-т ім. Вадима Гетьмана. — К., 2006. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР-6КРИ)230.585.152.74-145.711.2 + У053.9(4УКР-6КРИ)305.851.527.4-571
Шифр НБУВ: РА348311

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Інфімовський С.Ю. 
Удосконалення методики оцінки точності навігаційного забезпечення у зонах підвищенної обережності плавання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / С.Ю. Інфімовський ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано статистичні дані навігаційної аварійності у морських водах України та встановлено залежність між причинно-наслідковими зв'язками та похідними факторів впливу на навігаційну аварійність. Запропоновано для широкого впровадження розроблені алгоритм та методику оцінки точності визначення місця судна у робочій зоні систем навігаційного супроводження суден (СНСС). Узагальнено та структуровано якісні показники функціонування СНСС у зонах підвищеної обережності плавання, способи їх розрахунку для навігаційного супроводження за морськими шляхами у цих зонах. На базі формалізованої оцінки безпеки (FSA) розроблено алгоритми оцінки навігаційної безпеки мореплавства, дослідження якої здійснено для зони української частини Керченської протоки Азовського моря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5 +
Шифр НБУВ: РА337536

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Істомін В.І. 
Удосконалення функціональних властивостей суднових систем очищення нафтовмісних вод: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.08.05 / В.І. Істомін ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2006. — 36 с. — укp.

Науково обгрунтовано концепцію створення високоефективних суднових систем очищення нафтовмісних вод з новими вдосконаленими характеристиками, суттю якої є те, що зниження шкідливих наслідків забруднення моря нафтою за умов експлуатації суднових енергетичних установок, підвищення ефективності очищення за мінімальної вартості й енергоспоживання має базуватися на системному підході та досягається підвищенням ефективності масопереносу, внаслідок зменшення внутрішньої енергії полідисперсного неоднорідного двокомпонентного середовища - нафтоводяної емульсії на всіх стадіях очищення (накопичення, перекачування, коалесценції, поділу) у багатокаскадних суднових системах, що мають мінімальну вартість, енергоспоживання й оптимальну пропускну здатність. Розроблено новий метод моделювання процесів реології неоднорідної двокомпонентної полідисперсної рідини - нафтоводяної емульсії, суть якого полягає в тому, що під час дослідження процесів коалесценції й очищення суднових нафтоводомісних вод необхідно обов'язково враховувати сили взаємодії часток дисперсної фази та дисперсного середовища між собою та матеріалом фільтроелементу. Завдяки використанню результатів дослідження одержано економічний ефект понад 30 млн дол. США.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О464.42 +
Шифр НБУВ: РА346383

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Аблаєв А.Р. 
Вдосконалення методів розрахунку теплообмінних апаратів систем забезпечення теплового режиму суднових енергоустановок під час їх проектування: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.03 / А.Р. Аблаєв ; Севастоп. нац. техн. ун-т. — Севастополь, 2010. — 21 с. — укp.

Розроблено методичне забезпечення інтегрованої САПР суднових теплообмінних апаратів. Уточнено математичну модель процесу тепловіддачі пучків труб у поперечному потоці рідини у міжтрубній порожнині суднових кожухотрубних охолоджувачів (СКО) масла та води на підставі використання результатів стендових випробувань реальних апаратів. Удосконалено математичну модель руху рідини у міжтрубній і трубній порожнинах, з урахуванням особливостей конструкції СКО масла та води. Розроблено уточнену теплову модель взаємодії потоків для стандартизованого ряду апаратів шляхом застосування уточнених значень індексів протитечійності в узагальненій моделі передачі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О455.198.1-02
Шифр НБУВ: РА374410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Авраменко О.В. 
Поширення гідродинамічних хвиль у системах з неоднорідною структурою: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.02.05 / О.В. Авраменко ; НАН України. Ін-т гідромеханіки. — К., 2003. — 36 с.: рис. — укp.

Одержано найвище наближення еволюційних рівнянь для обвідної хвильового пакету на поверхні контакту гідродинамічних середовищ з різними властивостями з застосуванням методологічно обгрунтованого алгоритму методу багатомасштабних розвинень у вищих наближеннях за активного використання сучасних пакетів символьних обчислень. Досліджено основні класи задач стосовно гідропружних та гідродинамічних систем, одержано нові аналітичні розв'язки та дисперсійні співвідношення, проведено їх числовий аналіз. Виявлено нові властивості, закономірності та механічні ефекти, характерні для хвильових процесів, що вивчаються, та обумовлені наявністю фізичних і геометричних неоднорідностей. Зазначено, що одержані результати досліджень мають теоретичне та практичне значення у океанології, біомеханіці, гемодинаміці, гідравліці, гідроакустиці, машино- та суднобудуванні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В253.320.36в730,022 +
Шифр НБУВ: РА323443

      
17.

Адамбаєв Д. Б. 
Розробка систем охолодження морських і річкових суден на базі АВХА з вторинними джерелами теплової енергії / Д. Б. Адамбаєв. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена теоретичному та експериментальному дослідженню, що спрямоване на підвищення ефективності систем охолодження морських і річкових суден на базі абсорбційних холодильних агрегатів (АХА) з вторинними джерелами теплової енергії.Для суднових систем холодильної техніки і кондиціонування повітря відомим енергоощадної пропозицією є застосування тепловикористовуючих апаратів, утилізують теплоту відхідних газів головних суднових двигунів і котельних установок. Ефективність пропозиції пов'язана з тим, що втрати тепла з димовими газами котлів на сучасних судах становлять 7...8 %, втрати тепла в дизельних установках судів 28...40 %.Крім обробки їх повітря в системах кондиціонування штучний холод, вироблений тепловикористовуючими холодильними машинами може використовуватися для глибокого охолодження наддувочного повітря і побутових потреб.Потреба в штучному холоді для цих цілей становить 2000 - 5000 кВт, що нескладно забезпечить за допомогою тепловикорестуючих холодильних машин - пароежекторних і абсорбційних.Одним із способів підвищення енергетичної ефективності суднових холодильних систем є утилізація скидного тепла для реалізації холодильного циклу. Відома велика кількість технічних пропозицій по використанню в суднових системах кондиціонування абсорбційних бромістолітіевих холодильних машин. У цьому випадку немає необхідності в додатковому дизельному паливі для вироблення електроенергії для роботи холодильних машин.^UThe dissertation is devoted to theoretical and experimental research aimed at improving the efficiency of cooling systems sea and river vessels based on absorption refrigeration units (ARU) with secondary heat sources.For marine refrigeration and air conditioning systems, a well-known energy-saving proposal is the use of heat-using devices that utilize the heat of the exhaust gases of the main marine engines and boilers. The efficiency of the proposal is due to the fact that heat losses with flue gases of boilers on modern ships are 7…8 %, heat losses in diesel engines of ships 28…40 %.In addition to the treatment of their air in air conditioning systems, artificial cold produced by heat-using refrigeration machines can be used for deep cooling of charge air and household needs.The need for artificial cold for these purposes is 2000 - 5000 kW, which is easy to provide with the help of heat-using refrigeration machines - steam ejector and absorption.One of the ways to increase the energy efficiency of marine refrigeration systems is the utilization of waste heat to implement the refrigeration cycle. There are a large number of technical proposals for use in ship air conditioning systems absorption bromistolithium refrigeration machines. In this case, there is no need for additional diesel fuel to generate electricity for refrigeration machines.At the same time, bromistolithium systems do not allow to obtain cooling temperatures below 0 ° C and cannot be used for low-temperature storage of food and raw materials, as well as for deep supercooling of charge air of diesel units.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
18.

Акімова О.В. 
Організація роботи флоту компаній, що оперують балкерним тоннажем: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / О.В. Акімова ; Одес. нац. мор. ун-т. — О., 2008. — 19 с. — укp.

Розроблено теоретичні та методичні положення щодо організації роботи флоту судноплавних компаній, що оперують балкерним тоннажем з метою підвищення ефективності їх виробничої діяльності у секторі фрахтового ринку трампового тоннажу. Узагальнено матеріали, взаємопов'язані з теоретичними, методичними й організаційними передумовами підвищення ефективності експлуатації балкерного флоту завдяки використанню компаній, що оперують тоннажем, діяльність яких має забезпечити підвищення рівня оперування флотом і сприятиме забезпеченню економічної стабільності України. Виявлено основні фактори, які впливають на ефективність експлуатації балкерного тоннажу у судноплавній компанії та оперування. Обгрунтовано критерії для оцінки ефективності роботи флоту за різних форм оперування. Розроблено методичні положення щодо обгрунтування рівновигідності використання суден у власному управлінні й оперуванні, а також рекомендації щодо обгрунтування розміру оплати за оперування суден. Запропоновано методи вибору оператора шляхом визначення області ефективного використання балкерних суден судноплавними компаніями та компаніями, що оперують тоннажем. Проведено розрахунки, які дозволяють обгрунтувати розмір ставки й оплати за оперування, вибір виду фрахтування залежно від умов рейсу судна, розподілити балкерний флот за напрямками руху залежно від виду фрахтування за часом або рейсом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О486.02 + У9(4УКР)374.61 +
Шифр НБУВ: РА357309

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Алаєв В.В. 
Розподіл реактивної потужності в судновій електроенергетичній системі при імпульсному регулюванні збудження синхронних генераторів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.09.03 / В.В. Алаєв ; Севастоп. нац. техн. ун-т. — Севастополь, 2003. — 17 с. — укp.

Розглянуто питання розробки способів автоматичного регулювання напруги синхронних генераторів (СГ), що здійснюють розподіл реактивної потужності між паралельно працюючими СГ без зрівняльних з'єднань під час забезпечення необхідної якості напруги у судновій електроенергетичній системі. Запропоновано новий спосіб імпульсного регулювання збудження суднового СГ по пульсаціях випрямленої напруги СГ, створено регулятор нового типу зі статичною помилкою регулювання - 0,5 % від номінальної напруги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З261.621 +
Шифр НБУВ: РА328104

Рубрики:

      
20.

Алейніков В. М. 
Підвищення ефективності експлуатації водного транспорту шляхом використання деталізованого масиву глибин в річкових електронно-картографічних системах / В. М. Алейніков. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена автоматизації річковий електронно- картографічної системи щодо відображення фактичних глибин на системній електронній карті шляхом розробки нових методів, що дозволяють автоматизувати вибір безпечного шляху з дотриманням вимог з безпеки руху судна, що маневрує.Найбільш важливою проблемою сучасної ефективної експлуатації водного транспорту є питання безпеки судноплавства. На підставі отриманих даних щодо динаміки аварійності на водному транспорті за останні роки можна стверджувати, що аварійність залишається на тому ж рівні, а найбільший її відсоток припадає на аварії в умовах обмеженого маневрового простору (річки, портові зони, прибережне плавання). В якості головної відмінної особливості ВВШ від морських водних шляхів необхідно виділити нестабільність глибин, русел річок і характеристик водних потоків. Це, безумовно, вимагає реалізації обчислювального інтелекту для автоматизації нанесення фактичних глибин на електронні карти для підвищення ефективності експлуатації ВТЗ.^UThe dissertation is devoted to the automation of the river electronic cartographic system for displaying the actual depths on the system electronic chart by developing new methods that allow to automate the choice of a safe path with observance of the safety requirements of the manoeuvring vessel.The most important problem of modern efficient operation of waterborne transport is the safety of navigation. According to obtained data on the dynamics of waterborne transport accident rate in recent years, it can be argued that the accident rate remains at the same level, and the largest percentage falls on accidents in limited manoeuvring space (rivers, port areas, coastal navigation). As the main distinctive features of inland water ways (IWW) as compared with sea waterways it should be necessary to highlight the instability of the depths of river channels and water flow characteristics. This, of course, requires the implementation of computational intelligence for automation of applying actual depths on electronic maps, in order to improve the efficiency of waterborne craft (WBC) operation.According to literature data, it shall be noted that the publications associated with the problems of automated updating of displayed array of depths in the SENC when using Inland ECDIS are very limited, and some aspects are explored not completely,superficially and casually. According to literature data analysis, it was found that the central direction of the solution of this problem was the improvement and development of efficient methods of operation of waterborne transport with the help of additional methods of implementation of computational intelligence when using a detailed array of depths in Inland ECDIS, as well as the choice of a safe way in compliance with the requirements of safety of manoeuvring vessel's movement, and environmental protection.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського