Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (701)Книжкові видання та компакт-диски (78)
Пошуковий запит: (<.>K=СПРИЙМАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 131
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Лопатинська Н.А. 
Активізація вживання префіксальних дієслів і розуміння їх семантики дітьми старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.А. Лопатинська ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто особливості засвоєння дітьми старшого дошкільного віку дієслівного словотворення префіксального типу. Розроблено експериментальну технологію засвоєння префіксальних дієслів, що сприяє формуванню системності знань у старших дошкільників та охоплює такі компоненти: спостереження та сприймання семантичної ролі дієслів руху (дії, стану), виділення та узагальнення істотних ознак префіксів та їх узгодженість із прийменниками, перенесення словотвірної моделі дієслів руху на дієслова дії та стану, виконання вправ на закріплення, що передбачають включення одержаних знань у мовленнєву практику. Визначено та охарактеризовано рівні, стадії, педагогічні умови, тенденції та закономірності засвоєння префіксального словотворення дієслів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ч411.382.1
Шифр НБУВ: РА308599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Корсун І.В. 
Активізація навчально-пізнавальної діяльності старшокласників у процесі вивчення властивостей твердих тіл у курсі фізики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.В. Корсун ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено методичний підхід до розв'язання проблеми активізації навчально-пізнавальної діяльності старшокласників на уроках фізики, який базується на такій гіпотезі: на всіх етапах внутрішнього процесу засвоєння знань (сприймання - осмислення і розуміння - узагальнення - закріплення - застосування на практиці) в учнів за допомогою активних засобів і методів навчання розвиваються відповідні пізнавальні процеси (сприймання, увага, мислення, уява, пам'ять) і формується пізнавальний інтерес. Обгрунтовано загальні засади методики вивчення властивостей твердих тіл, які грунтуються на атомістичному методі їх пояснення та застосуванні активних засобів навчання (історичних відомостей, життєвих прикладів, а також прикладів практичного використання та наукових досягнень). Удосконалено методику вивчення будови та властивостей твердих тіл у курсі фізики старшої школи шляхом висвітлення внеску українських учених у розвиток фізики твердого тіла.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА363109

Географічні рубрики:

      
3.

Тимченко Ю. О. 
Вербалізація простору в новелах М. Коцюбинського (у контексті українського мовно-літературного процесу кінця ХІХ - початку ХХ ст.): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / Ю. О. Тимченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано художні тексти М. Коцюбинського з погляду мовної картини світу письменника. Розглянуто мовні особливості вербалізації простору в новелах письменника в контексті української новелістики кінця XIX - початку XX ст. Вперше окреслено мовні засоби вираження імпресіоністичного сприймання в художньому тексті письменника. Висвітлено особливості творчого методу автора, виокремлено новаторські засоби змалювання простору, розширено уявлення про роль і місце письменника в контексті українського мовно-літературного процесу кінця XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-334 + Ш5(4УКР)5-4 Коцюбинський М. М. 534
Шифр НБУВ: РА375500 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Овчиннікова А.П. 
Виражальні засоби мовного дискурсу у метахудожньому контексті: Автореф. дис... д-ра мистецтвознавства: 17.00.01 / А.П. Овчиннікова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 32 с. — укp.

Досліджено риторику, мистецтво художнього читання та сценічну мову за їх комунікативними ознаками, структурними характеристиками як єдину систему. У метахудожньому контексті обгрунтовано можливість застосування системного підходу для аналізу мовного дискурсу. Визначено етапи інтерпретації та способи сприймання тексту. Представлено процедури розуміння тексту як системи різних видів. Досліджено традиції риторіки в Україні та визначено тенденції розвитку сучасного мистецтва мови. Розглянуто художнє читання як один з видів мистецтва, розкрито зміст поняття мистецтва художнього читання. Викладено засоби техніки сценічної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.156 + Щ334.076.3 + Ш100.3
Шифр НБУВ: РА319073 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Білецька І.О. 
Виховання цінності іншої людини в молодших підлітків у процесі розв'язування моральних задач: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.О. Білецька ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано умови виховання сприймання цінності іншої людини в молодших підлітків у процесі розв'язання моральних задач у позаурочній діяльності. Розглянуто суть, структуру та особливості категорії цінності іншої людини та вплив традиційних методів морального виховання на її формування в молодших підлітків. Зазначено, що запропонований метод розв'язання моральних задач створює природну необхідність приймати рішення самостійно, розвивати внутрішню потребу в усвідомленні цінності іншої людини без зовнішнього примусу, а також забезпечує наявність операційної системи впливів, яка робить виховний процес достатньо керованим і прогнозованим. Розкрито суть моральної задачі, запропоновано структурно-функціональну модель її розв'язання молодшими підлітками з метою виховання в них моральних якостей щодо даного питання. Установлено, що процес вирішення моральних задач містить основні етапи: аналітичний, конструктивний та виконавчий, які в своїй сукупності утворюють процесуальну структуру розв'язування, тобто своєрідний "цикл" діяльності. Викладено технологію формування усвідомлення цінності іншої людини в дітей-підлітків, визначено вплив спілкування як системотвірний вид життєдіяльності учнів дослідженого віку на ефективність розв'язання ними моральних задач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 +
Шифр НБУВ: РА330278

Рубрики:

      
6.

Ткаченко Л.В. 
Виховні концепти й особливості поетики української дитячої поезії початку ХХ ст. (на матеріалі творчості Марійки Підгірянки, Олександра Олеся, Миколи Вороного): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.В. Ткаченко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано віршовану творчість для дітей М. Підгірянки, О. Олеся, М. Вороного в аспектах педагогічної спрямованості та поетикальної майстерності. З'ясовано місце пісні та музики у поезії М. Підгірянки, охарактеризовано виховні концепти та художні особливості віршиків поетеси у контексті їх жанрової специфіки та діалогічних засад. Проаналізовано драматичну казку "В чужому пір'ю", особливу увагу приділено сюжету та його параболізації, образу перекинчика та драматургічній майстерності авторки. Образ квітів у ліриці О. Олеся інтерпретовано у контексті дитячого сприймання. Охарактеризовано провідні педагогічні мотиви лірики та вірошованих казок, розкрито їх естетичну оригінальність. Книгу "Княжа Україна" розглянуто як художньо-навчальний феномен літератури для підлітків. Проведено дослідження ліро-епічних творів М. Вороного, запропоновано інтерпретацію поеми "Євшан-зілля" на філософському, психологічному, ейдетичному, хронотопічному рівнях авторської художньої рецепції літописної легенди. Охарактеризовано образ панни у ліриці поета, громадські та віталістичні аспекти мотиву юнацтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)53-335 +
Шифр НБУВ: РА360194

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Олексюк Л. Ф. 
Вплив різних типів погоди на розумову працездатність дітей середнього шкільного віку: автореф. дис. ... канд. біол. наук : 14.03.04 / Л. Ф. Олексюк ; Луган. держ. мед. ун-т. — Луганськ, 2010. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розглянуто психофізіологічні особливості дітей середнього шкільного віку. Проаналізовано стан сенсомоторних і нейродинамічних функцій, сприймання, уваги, пам'яті та мислення у дітей 10 - 13-ти років залежно від погодних умов. Подано інформацію про особливості погоди I, II, III типів (згідно з класифікацією І. І. Григор'єва). Виявлено, що розумова працездатність дітей зазначеного віку залежить від погодних умов. Встановлено вірогідне зниження показників розумової працездатності школярів за III типу погоди у порівнянні з досліджуваними параметрами за метеоситуації I типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-3 + Ю983.402.2 + Ю983.511.3-231
Шифр НБУВ: РА382160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Данильченко Т.В. 
Гендерно-перцептивні відмінності у формуванні першого враження у соціальній взаємодії: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Т.В. Данильченко ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості формування першого враження в різних статевих групах. Розглянуто чинники, які зумовлюють зміст і структуру соціально-перцептивного образу незнайомої людини, особливу увагу приділено виявам гендерної специфіки в об'єкта та суб'єкта сприймання. Емпірично встановлено, що формування першого враження в різних статевих групах студентської молоді має свої особливості. Виявлено кореляцію між особливостями побудови соціально-перцептивного образу незнайомої людини та рівнем вираженості маскулінних/фемінних рис у перцепієнтів. За результатами дослідження розроблено навчальний спецкурс "Психологія соціальної перцепції: гендерні аспекти", експериментальне впровадження якого сприяє розвитку перцептивних складових соціального інтелекту та дає змогу підвищити точність першого враження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.1
Шифр НБУВ: РА330613

Рубрики:

      
9.

Коновалова О.А. 
Глибиннопсихологічне пізнання феномену експектацій методом активного соціально-психологічного навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.А. Коновалова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі методу активного соціально-психологічного навчання (АСПН), розробленого Т.С.Яценко, досліджено глибиннопсихологічні особливості експектацій. Надано порівняльну характеристику феномену експектацій з іншими психологічними поняттями (апперцепції, антиципації, установки, екстерполяції, інтуїції), психічними процесами (сприймання, пам'яті, мислення, уяви, фантазії). Виявлено взаємодію між об'єктивною та суб'єктивною реальністю феномену експектацій, його потенційній можливості відступу від об'єктивної реальності. На підставі психоаналізу матеріалу груп АСПН розкрито глибиннопсихологічний зміст поняття експектацій. Визначено взаємозв'язки експектацій з "психологічними захистами", виразні системні характеристики психіки та логічно впорядковані аспекти передсвідомого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113-222 + Ю940.3с
Шифр НБУВ: РА317855 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Дудар О.В. 
Динаміка міжособистісної перцепції старшокласників: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Дудар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано сутність міжособистісної перцепції у ранньому юнацькому віці, експериментально виявлено соціально-психологічні чинники її динаміки, розроблено та впроваджено комплексну програму розвитку досліджуваного феномену у старшокласників. Проаналізовано науково-теоретичні концепції даної проблеми у зарубіжній і вітчизняній психології. Визначено зміст і структуру міжособистісної перцепції, розкрито її роль у процесі взаємодії суб'єктів раннього юнацького віку. Запропоновано психологічну модель розвитку міжособистісного сприймання учнів старших класів, обгрунтовано показники та критерії сформованості даної якості, якими є повнота, гнучкість, спрямованість. Охарактеризовано рівні розвитку міжособистісної перцепції у ранньому юнацькому віці (інтегрований, ситуативний, примітивний), експериментально досліджено вікові та гендерні зміни у даному процесі. Виявлено ієрархію соціально-психологічних чинників (емоційно-ціннісне ставлення, емоційний відгук, особистісні якості, нормативні очікування, статус і сприймання групи), що обумовлюють динаміку міжособистісної перцепції та специфіку утворення перцептивного образу. Експериментально доведено доцільність та ефективність впровадження програми розвитку міжособистісної перцепції старшокласників як суб'єктів взаємодії у формі перцептивно орієнтованого соціально-психологічного тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.1 + Ю983.402.3 +
Шифр НБУВ: РА360305

Рубрики:

      
11.

Федоренко О.Д. 
Емоційно-оцінний потенціал демінутивів у публіцистиці (на матеріалі української періодики (1995 - 2004 років): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / О.Д. Федоренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. І-т журналістики. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено питання виявлення потенціалу демінутивних одиниць як засобу створення емоційно-оцінного колориту повідомлення й емоційного впливу на адресата. За допомогою контент-аналізу здійснено спробу описати мовні засоби, здатні реалізувати на словотвірному рівні емоційну оцінку у газетній періодиці. З'ясовано значення демінутивних утворень для комунікативно-впливового потенціалу газетно-публіцистичних текстів. З метою одержання даних про сприймання пестливих слів адресатом, вплив емотивно-оцінних слів (зокрема демінутивів) і читача, про роль цих засобів у вираженні авторської оцінки проведено анкетування. Здійснено порівняльний аналіз впливу лексем з демінутивними формантами на емоційно-оцінне забарвлення центральної та регіональної молодіжної преси. Виявлено шляхи досягнення адекватності емоційних оцінок, виражених або посилених демінутивними формантами, у російській та українській пресі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.161 +
Шифр НБУВ: РА346075

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
12.

Сабадаш Ю.С. 
Естетичні засади "Живої Етики" Миколи Реріха: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Ю.С. Сабадаш ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 15 с. — укp.

Досліджено творчу спадщину М.К.Реріха - видатного митця, теоретика, громадського діяча. Визначено, що особливе місце серед робіт М.К.Реріха займає "Жива Етика" - багатоаспектний аналіз моральнісного світу людини, внутрішня гармонія якої можлива лише за умов єдності естетичного й етичного. Досліджено калокагативність мислення митця, проаналізовано шлях досягнення "космічної гармонії світу". Встановлено, що виховні ідеї "Живої Етики" М.К.Реріха є вагомим внеском у розширення форм і методів виховної роботи з молоддю, яка виокремлює значення чуттєвості людини, спонукає до формування культури сприймання кольору, звуку, розвитку асоціативного мислення, фантазії та уяви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э427 + Ю8г(4РОС)5/6 + Ю811.11
Шифр НБУВ: РА309268 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Савенко І.Л. 
Жанрово-стильові особливості біографічного роману-пошуку: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / І.Л. Савенко ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено жанрово-стильові особливості біографічного роману-пошуку як жанрового різновиду документально-біографічної прози останньої третини XX - початку XXI ст. Проаналізовано чисельні жанрові різновиди та модифікації біографічного роману, які складають значну частину жанрово-стильового поля сучасного документального письма. Біографічний роман-пошук, що постав на стику художньої літератури, біографії, науки та публіцистики, є оригінальним синтезом жанрових і стильових тенденцій сучасного письменництва. У жанровому відношенні біографічний роман-пошук має риси художнього біографічного роману з його незавершеним хронотопом, наукового дослідження та публіцистичних елементів, які певною мірою відображають особливості сприймання автором життєвого шляху (або, найчастіше, його уривку) біографічної особи та виражаються у своєрідних часо-просторових зв'язках. Стильовою основою роману-пошуку є орієнтація на документ, дослідження якого є головною складовою художньої оповіді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.444.3 +
Шифр НБУВ: РА345995

Рубрики:

      
14.

Козирєв В.К. 
Запорозька спадщина на півдні України останньої чверті ХVІІІ - початку ХІХ століття: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.К. Козирєв ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено історико-культурні традиції, що склалися на запорозьких землях у останній чверті XVII - на початку XIX ст. Визначено історіографічні засади сприймання запорозької спадщини та її місце у системі управління та адміністративному устрої південного краю. Показано традиціоналізм у розвитку сільського господарства, зокрема скотарства. Висвітлено специфіку розвитку традиційних запорозьких промислів - рибальства та чумацтва - після скасування Січі. Простежено вплив традицій січового козацтва на формування релігійного світосприймання місцевого населення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)4-294.1 + Т3(4Укр7)4
Шифр НБУВ: РА316952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Макаренко С. І. 
Збагачення словника дітей 5-го року життя в процесі образотворчої діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. І. Макаренко ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. — О., 2010. — 21 с. — укp.

Визначено педагогічні умови збагачення словника дітей 5-го року життя в процесі образотворчої діяльності: блочно-тематична організація занять з образотворчої діяльності на підставі інтеграції, відповідність методів збагачення словника основним етапам організації образотворчої діяльності (цілеспрямоване сприймання - обговорення змісту малюнка - малювання - художній коментар у процесі зображення - словесна оцінка малюнка), емоційна насиченість образотворчої діяльності за рахунок урізноманітнення засобів втілення образу; поступове уведення у словник дітей спеціальних термінів образотворчої діяльності й експериментальне перевірено їх оптимальність. Охарактеризовано рівні розвитку словника дітей 5-го року життя в процесі образотворчої діяльності: високий, достатній, середній, низький.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382 + Ч411.355.82 + Ч411.333
Шифр НБУВ: РА375745 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Весна Т.В. 
Ідеологічний та національно-культурний компоненти в семантичній структурі лексики політичного дискурсу (на матеріалі франко- і російськомовної преси 90-х років): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.15 / Т.В. Весна ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено питання взаємозв'язку семантики та прагматики мовного знака та його адекватного відтворення в міжкультурній комунікації. Розглянуто вплив соціального чинника на лінгвістичну ситуацію, що відображено у пресі і, відповідно, у політичному дискурсі. Розвинуто поняття ключових слів поточного моменту, виділено лінгвістичну ознаку "сакралізації" і "десакралізації" слів. Визначення соціальних конотацій здійснено з позицій нового підходу, на підставі якого вони розглядаються не як класове, а як політичне оцінне явище. Наведено лексичні та семантичні інновації, відсутні в лексикографічних довідниках. Семантична структура соціально актуальних одиниць політичного словника становить єдність ідеологічного та національно-культурного компонентів, що передають певну когнітивну та прагматичну інформацію, збереження якої в міжкультурному спілкуванні забезпечує адекватне розуміння політичного повідомлення комунікантами. Лексико-семантичний аналіз визначає обов'язкові комунікативні елементи, необхідні для еквівалентного сприймання соціально-політичної інформації та надлишкові елементи, зумовлені системою мови, дискурсними та культурними рамками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш147.11-715 + Ш141.2-715
Шифр НБУВ: РА320190 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Півень В.Ф. 
Ідіостиль поетичних творів Святослава Гординського: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / В.Ф. Півень ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2007. — 20 с. — укp.

Вперше в українському мовознавсті досліджено оригінальний індивідуальний стиль поета-художника С.Гординського. Проаналізовано особливості поетичного мовомислення й систематизовано барвопозначення синкретичного (словесно-колірного) мовлення митця, визначено його місце і роль як новатора мовно-колірного стилю в українській поезії XX ст. З'ясовано, що визначною особливістю ідіостилю поета-художника С.Гординського є індивідуалізований характер новотворів, поетизація тропів та інших лексичних засобів мови, використання традиційних і створення авторських знаків національної культури та символів, самобутність авторського словника та синкретичність словесно-колірних лексико-семантичних утворень. Встановлено, що диференціація творчого життя поета на словесно-поетичну та зображувально-малярську діяльність зумовила специфіку мовнопоетичних засобів відображення дійсності, які базуються на словесно-колірній перцепції, поетико-малярському сприйманні предметів, подій та явищ навколишнього світу. З'ясовано, що мова письменника є рецептивно-медіативною: події та явища особистого, літературно-мистецького та суспільного життя у його творчості трансформуються в самобутні мовообрази, яскраво позначені індивідуальним світосприйняттям і світорозумінням, роллю українського митця в світі як носія самобутньої етнокультури, усвідомленням мети та завдань мовнопоетичної діяльності за умов еміграції. Доведено, що мовлення поета С.Гординського - дієво-іманентне.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО=УК)-4 Гординський,С. + Ш5(УК=7СПО)-4 Гординський, С. 535 +
Шифр НБУВ: РА354967

Рубрики:

      
18.

Петрунько О.В. 
Імпліцитні типології політичних лідерів у свідомості електорату України: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.В. Петрунько ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Визначено поняття "імпліцитні типології політичних лідерів", як багатофункціонального когнітивного конструкту буденної свідомості, що опосередковує сприймання політиків електоратом. Розроблено концептуальну та емпіричну моделі дослідження, а також комплекс методів щодо емпіричного реконструювання та модельної репрезентації імпліцитних типологій політичних лідерів. Запропоновано трирівневу динамічну модель "розгортання" категоризаційного процесу під час сприймання та оцінювання політиків населенням. Відтворено універсальну систему еталонних типів політиків, з якими українські виборці зіставляють реальних політичних діячів за умов політичного вибору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05 + Ф08 + С5*666*332.6*4
Шифр НБУВ: РА310634 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Колесова О. А. 
Інноваційна освіта в парадигмі інформаційних технологій: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10 / О. А. Колесова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 18 с. — укp.

Висвітлено проблему віртуалізованих освітніх технологій "мережевого суспільства" в просторі гіперреальності й інфотехномислення, завдяки чому збільшується кількість нових освітніх спільнот. Доведено, що інформаційно-комунікативна парадигма сучасної освіти вказує на необхідність трансформації інституціоналізованої освіти в контексті "суспільства знань", в якому освіта залучається у всі сфери життя соціуму та перетворюється на перманентний процес. Уточнено сприймання того, що в сучасних сферах науки та техніки рушіями стають не новації, а інновації, які демонструють орієнтацію освіти на запити інформаційної епохи, відповіді на які досягаються через креативний тип мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в056 + Ч311,01 + Ч311.253
Шифр НБУВ: РА380784 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Лобанчук О.А. 
Інтеграція видів художньої діяльності як засіб розвитку мовлення молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.А. Лобанчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему інтеграції видів художньої діяльності засобом розвитку мовлення молодших школярів. Розкрито змістовий, мотиваційний і операційний компоненти методики розвитку мовлення учнів початкових класів засобом інтегрованої художньої діяльності на базі діяльнісного, комунікативного, соціокультурного підходів до організації особистісно орієнтованого навчання. Створено модель мовленнєвого розвитку учнів за умов застосування даного засобу у процесі вивчення української мови, зокрема, визначено лінгводидактичні умови, за яких можна поглибити потенційний розвиток мовленнєвих умінь і навичок учнів за допомогою мистецької спрямованості навчання. Запропоновані зміст, методи та форми навчання орієнтовані на провідні види діяльності дитини (ігрову, художню, дослідницьку) та метод узагальнених предметних структур і узагальнених способів мовленнєвої та пізнавальної діяльності. Як структурні блоки інноваційної технології визначено підсистему текстів і мистецьких творів, під систему комплексних вправ, завдань (за мірою допомоги, рівнем творчості, способами інтегрованої художньої діяльності) стосовно структури навчально-виховного процесу, компонентами якої є розширення кругозору, збагачення словника та граматичної структури мовлення учнів як передумови, що формує здатність особистості займати активну позицію у житті та пізнанні, а також підсистему проектної, інтерактивної діяльності учнів і підсистему управління сприйманням, мисленням, уявою, словесною творчістю у структурі інтегрованого уроку рідної мови та мовлення. Визначено та досліджено процес формування українського усного та писемного мовлення молодших школярів загальноосвітніх шкіл, спеціалізованих навчальних закладів мистецького спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ч421.355 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА361922

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського