Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (38)Наукова електронна бібліотека (314)Реферативна база даних (4181)Книжкові видання та компакт-диски (1641)Журнали та продовжувані видання (148)
Пошуковий запит: (<.>K=СОЦІАЛЬНА$<.>+<.>K=АНТРОПОЛОГІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 400
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євтушенко О.А. 
Механізми державного управління ціноутворенням в охороні здоров'я: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / О.А. Євтушенко ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2006. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність і можливості створення ефективної багатоканальної системи фінансування охорони здоров'я і розроблено нові підходи щодо ціноутворення на платні медичні послуги. Запропоновано концептуальні підходи щодо фінансування галузі, які грунтуються на багатосекторній медичній допомозі та таких основих принципах, як соціальна рівність, справедливість і солідарність під час організації та надання медичних послуг. Визначено особливості державного регулювання ціноутворення в Україні і виявлено актуальні проблеми у даній сфері на підставі аналізу теоретичних засад ціноутворення за умов ринку. Показано роль держави в розвитку ринку медичних послуг у контексті зарубіжного досвіду. Обгрунтовано нові підходи щодо ціноутворення на платні медичні послуги, що надаються громадянам. Розроблено основні напрями реалізації принципів стратегії поліпшення функціонування галузі охорони здоров'я шляхом впровадження її багатоканального фінансування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)49:Р11 +
Шифр НБУВ: РА345588

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Єсюнін С. М. 
Міста Подільської губернії у другій половині XIX - на початку XX ст.: соціальна інфраструктура, адміністративний та економічний аспекти: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / С. М. Єсюнін ; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка. — Кам'янець-Поділ., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше досліджено основні аспекти розвитку міст Подільської губернії за умов становлення ринкової економіки другої половини XIX - початку XX ст. Вивчено головні містоутворювальні фактори - адміністративний й економічний, а також з'ясовано розвиток соціальної інфраструктури. Простежено зміни кількості міст, їх адміністративного та правового статусу, динаміки міського населення та його соціоетнічної й економічної структур. Розкрито розвиток військово-стратегічної функції міст, промислово-ремісничого виробництва, торгівлі, транспортної мережі, формування банківсько-кредитної системи, культурно-освітнього середовища. Запропоновано періодизацію соціально-економічного розвитку міст, подано їх класифікацію та типологію у другій половині XIX - на початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР348)5-22 + У03(4УКР-8ПОД)504.41 + У049(4УКР-8ПОД)22
Шифр НБУВ: РА379417 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Іпатов А. В. 
Медико-соціальна експертиза в системі державного управління професійною реабілітацією інвалідів в Україні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.01 / А. В. Іпатов ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Дніпропетр. регіон. ін-т держ. упр. — Д., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено концептуальні засади державного управління системою медико-соціальної експертизи та реабілітації в Україні в контексті організаційно-правових основ. Визначено цілі, функції, принципи та зміст державного управління системою медико-соціальної експертизи (МСЕ) та реабілітації в Україні як структурного елемента соціальної політики держави у формуванні трудових ресурсів держави. Розкрито сутність основних історичних етапів становлення МСЕ та реабілітації, систематизовано світові моделі державного управління цією службою в процесі їх історичного розвитку. Визначено суб'єктивну роль МСЕ в системі формування трудових ресурсів держави. Запропоновано класифікацію громадського руху інвалідів в Україні. Розроблено модель державного управління професійною реабілітацією інвалідів в Україні та систематизовано вимоги до підвищення ефективності діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування з питань професійної реабілітації осіб з обмеженими можливостями. Запропоновано шляхи удосконалення професіоналізму та компетентності працівників Державної служби зайнятості з питань професійної реабілітації інвалідів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)3 + Х819(4УКР)153.041
Шифр НБУВ: РА378301 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Ісаєва Н. Ю. 
Політична ідентичність як фактор формування громадянської свідомості: теоретико-методологічний аналіз: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / Н. Ю. Ісаєва. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота присвячена встановленню впливу політичної ідентичності на формування громадянської свідомості. Визначені теоретико-методологічні засади дослідження політичної ідентичності, а саме, розуміння громадянської свідомості та формування громадянської позиції з урахуванням політичної ідентичності, концептуалізація поняття «політична ідентичність» у сучасній політичній науці, методологічні засади і загальна методика дослідження політичної ідентичності. Охарактеризована структура та виокремлені основні типи політичної ідентичності, розкрита роль партійної та соціальної ідентичності у формуванні політичної ідентичності, розглянуті національна та наднаціональна ідентичність в політичних дослідженнях. Розкритий характер взаємовпливу формування громадянської свідомості та політичної ідентичності, досліджений бінарний характер концепту «політична ідентичність» у топології сучасного політико-філософського дискурсу, досліджені політична ідентичність і громадянська свідомість в контексті «життєвого світу». Розкриті механізми формування громадянської свідомості в контексті політико-ідентифікаційного процесу в сучасній Україні. Феномен політичної ідентичності виступає свого роду «наріжним каменем» соціально-політичного виміру людства. По-перше, він акумулює етно-національні, ментальні, релігійні, історико-культурні, державно-правові, символіко-аксіологічні та інші настанови, властиві даній нації. По-друге, за допомогою політичної ідентичності відбувається становлення не тільки державної, політико-правової, а й позадержавної сфери, пов'язаної з реалізацією прав і свобод громадян, їх всебічним розвитком як індивідуальностей, що проявилося в концепті громадянського суспільства та його ідеального корелята – громадянської свідомості. Громадянське суспільство виступає бінарною опозицією по відношенню до держави, забезпечує захист приватних сфер життя людини та громадянина від необґрунтованої жорсткої регламентації з боку держави, сприяє формуванню механізмів громадського самоврядування тощо. Громадянське суспільство характеризується як суспільство людей високого економічного, соціального, морального, культурного статусу. Останнє передбачає наявність громадянської свідомості з її соціальною активністю, самостійністю, комунікативністю, розвиненою правовою культурою, творчим ставленням до дійсності. Зі здобуттям незалежності Україна опинилась у вирі зазначених кризових процесів, свідченням чого є і складний шлях державного самовизначення, і вибір стратегічних, тактичних векторів внутрішньої та зовнішньої політики, і болісні пошуки політичної ідентичності. Російська агресія проти України проявила всю складність шляху нашої держави до справжньої незалежності, самовизначення та повної реалізації української самобутності. Президент України Володимир Зеленський в умовах війни Російської Федерації проти України згуртував всю країну, стер ідеологічну та мовну межу між громадянами східної та західної частин, об`єднавши всіх навколо захисту власної державності, кордонів, власних домівок, дітей, жінок, чоловіків, права на самоврядування та дійсний суверенітет, права вибору власного шляху розвитку держави на міжнародній арені. Події останніх місяців заклали остаточне підґрунтя самобутньої української громадянської свідомості та сформували єдність в питанні політичної ідентичності всіх українців. Події всіх цих років показують важливість наявності у суспільстві активної громадянської позиції, розвиненої громадянської свідомості, яка є предметом публічних дискусій, публіцистичних роздумів та наукових досліджень. У зв'язку із цим є важливим розкриття того, яким чином політична ідентичність сприяє розвитку громадянської свідомості, які структури задіяні й які механізми працюють.Вибір теми дисертаційного дослідження зумовлений визначеними вище чинниками. Але основним визначальним мотивом є необхідність вирішення кардинального для сьогодення питання: як в умовах партійної різноманітності, мовної різності та певних ідеологічних розбіжностей всередині України сформувати громадянську свідомість у населення на базі політичної ідентичності.Ключові слова: політична ідентичність, громадянська свідомість, громадянська позиція, соціальна ідентичність, національна ідентичність, механізм формування громадянської свідомості, соціальне поле політики, феномен політичного лідера.^UThe dissertation is devoted to establishing the influence of political identity on the formation of civic consciousness. The theoretical and methodological principles of the study of political identity are defined, namely, the understanding of civic consciousness and the formation of a civic position taking into account political identity, the conceptualization of the concept of "political identity" in modern political science, methodological principles and the general methodology of the study of political identity. The structure and main types of political identity are characterized, the role of party and social identity in the formation of political identity is revealed, national and supranational identity in political research are considered. The nature of the mutual influence of the formation of civic consciousness and political identity is revealed, the binary nature of the concept "political identity" in the topology of modern political and philosophical discourse is explored, political identity and civic consciousness are explored in the context of the "life world". The mechanisms of the formation of civic consciousness in the context of the political identification process in modern Ukraine are revealed. The phenomenon of political identity acts as a kind of "cornerstone" of the socio-political dimension of humanity. First, it accumulates ethno-national, mental, religious, historical-cultural, state-legal, symbolic-axiological and other guidelines specific to a given nation. Secondly, with the help of political identity, not only the state, political and legal, but also the non-state sphere is formed, connected with the realization of the rights and freedoms of citizens, their comprehensive development as individuals, which manifested itself in the concept of civil society and its ideal correlate - civic consciousness. Civil society acts as a binary opposition to the state, ensures the protection of private spheres of human and citizen life from unjustified strict regulation by the state, contributes to the formation of public self-government mechanisms, etc. Civil society is characterized as a society of people of high economic, social, moral, and cultural status. The latter implies the presence of civic consciousness with its social activity, independence, communicativeness, developed legal culture, creative attitude to reality. After gaining independence, Ukraine found itself in the vortex of the above-mentioned crisis processes, which is evidenced by the complex path of state self-determination, the choice of strategic and tactical vectors of domestic and foreign policy, and the painful search for political identity. Russian aggression against Ukraine showed all the complexity of our state's path to true independence, self-determination and full realization of Ukrainian identity. President of Ukraine Volodymyr Zelenskyi, in the conditions of the war of the Russian Federation against Ukraine, rallied the whole country, erased the ideological and linguistic border between the citizens of the eastern and western parts, uniting everyone around the protection of their own statehood, borders, their own homes, children, women, men, the right to self-government and valid sovereignty, the right to choose one's own path of state development in the international arena. The events of the last few months laid the final foundation of the original Ukrainian civic consciousness and formed unity in the issue of political identity of all Ukrainians. The events of all these years show the importance of an active civic position in society, a developed civic consciousness, which is the subject of public discussions, journalistic reflections and scientific research. In this regard, it is important to reveal how political identity contributes to the development of civic consciousness, which structures are involved and which mechanisms work. The choice of the topic of the dissertation research is conditioned by the factors defined above. But the main determining motive is the need to solve a cardinal question for today: how to form the civic consciousness of the population on the basis of political identity in the conditions of party diversity, linguistic diversity and certain ideological differences within Ukraine.Keywords: political identity, civic consciousness, civic position, social identity, national identity, the mechanism of formation of civic consciousness, the social field of politics, the phenomenon of political leader.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Ісаєнко О.С. 
Агресія в системі комунікації "мати - дитина" як фактор соціальної дезадаптованості молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.С. Ісаєнко ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Одержано нові дані про структуру та динаміку агресивної комунікації у парі "мати - дитина". Досліджено феномени невербальної комунікації матері й дитини, в яких описано особливості інтервенції матері в простір дитини під час навчання. Визначено залежність показників соціальної дезадаптованості молодшого школяра від проявів агресії в комунікації матері та дитини. Визначено складний характер залежності, за якої соціальна дезадаптованість школяра пов'язана з високим і низьким рівнем агресії у парі "мати - дитина". Проаналізовано конструктивні аспекти агресії, емпірично обгрунтовано дезадаптивну роль дефіцитарної агресії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю956-994-06-734 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА351588

Рубрики:

      
6.

Іщук Н.В. 
Соціальна адаптація православ'я: філософський аналіз: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Н.В. Іщук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Здійснено аналіз адаптації соціально-філософської доктрини православ'я. Запропоновано концепцію, яка дозволяє дослідити суть і генезу цієї проблеми. Дана концепція базується на ідеї аксіологічної детермінованості соціально-філософської доктрини православ'я. Це доводить необхідність його дослідження як цілісної ідеологічної системи. Висвітлено методологічні принципи дослідження. Уточнено понятійно-категоріальний апарат соціально-філософської доктрини православ'я. Розглянуто особливості православної соціальної традиції та специфіку її трансформації у сучасному суспільстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю215 + Э372-103.3 +
Шифр НБУВ: РА352172

Рубрики:

      
7.

Аверіна К. С. 
Теоретико-методологічні засади розвитку соціальної активності майбутніх фахівців соціономічних професій. / К. С. Аверіна. — Б.м., 2021 — укp.

У контексті досягнень сучасної педагогічної науки та освітніх викликів обґрунтовано теоретико-методологічні засади розвитку соціальної активності здобувачів вищої освіти – майбутніх фахівців соціономічних професій, виражені в сутнісному вигляді в концепції, авторській педагогічній системі та її моделі. Концепція дослідження, побудована на трьох концептах (теоретичному, методологічному і технологічному), передбачає оптимізацію розвитку соціальної активності здобувачів вищої освіти за соціономічними професіями і його систематизацію з урахуванням сучасних змін у функціонуванні соціальної сфери та відповідно до запитів суспільства.Система розвитку соціальної активності майбутніх фахівців соціономічних професій розглядається як: цілеспрямовано організована, керована, багатофункціональна та відкрита педагогічна конструкція, комплекс каналів прямої і опосередкованої взаємодії викладачів і здобувачів вищої освіти задля реалізації визначених установок на соціальну активність; сукупність соціокультурних, психолого-педагогічних, організаційних та інших створених у закладі вищої освіти умов, що забезпечують позитивні зміни в підготовці здобувачів до соціально значущої діяльності.Базові компоненти авторської моделі педагогічної системи розвитку соціальної активності здобувачів охоплюють: теоретико-методологічний (ґрунтується на принципах системності, зв'язку теорії із соціальною практикою, об'єктивності, інтегративності, особистісного, діяльнісного, комунікативного, компетентнісного, аксіологічного, синергетичного та суб'єктного методологічних підходів); змістовий (знання, компетентності, що передбачені змістом освітньої програми; уміння й соціальний досвід, отримані під час навчальних та позанавчальних практик); організаційно-технологічний (форми, методи, засоби, технології розвитку соціальної активності здобувачів); критеріальний і результативний блоки (орієнтовані на кінцевий результат – підвищення рівня розвитку соціальної активності). Компоненти моделі відображають цілісність і системність урахування вимог до фахівців соціономічних професій, змісту розвитку соціальної активності здобувача, відповідності організації процесу і технологічних засобів цілепокладанню й орієнтації на результат – підвищення рівня розвитку соціальної активності здобувачів. Модель системи розвитку соціальної активності майбутніх фахівців соціономічних професій у процесі фахової підготовки в закладах вищої освіти реалізується на основі вибору і застосування освітніх технологій (універсальні, під якими розуміємо особистісно зорієнтовані, інтерактивні, проєктні, мультимедійні, тренінгові, проблемного навчання та ін., що є складниками макротехнологій; інформаційно-комунікаційні, соціально-виховні), упровадження організаційно-педагогічних умов, добору ефективних форм, методів, прийомів і засобів організації розвитку соціальної активності. У дисертації розвинуто дефініцію соціальної активності майбутніх фахівців соціономічних професій, яка трактується як категорія (загальне поняття), що відображає найсуттєвіші суперечності та взаємодію суспільних норм й індивідуальних потреб здобувача, і водночас є характеристикою його особистості, визначальною для групи професій типу «людина-людина». Соціальна активність майбутнього фахівця розглядається як стан й інтегративна властивість особистості, що виявляється в процесі професійної освіти в ініціюванні та здійсненні актів соціальної взаємодії задля конструктивного саморозвитку, перетворення навколишнього середовища, досягнення особистих і соціально орієнтованих цілей здобувача, опосередкованих характером його майбутньої професійної діяльності. Визначено структурно-функціональні та факторно-інтегративні характеристики розвитку соціальної активності майбутніх фахівців соціономічних професій у контексті педагогічного впливу освітнього середовища закладу вищої освіти. Встановлено об'єктивні та суб'єктивні критерії соціономічної діяльності задля розвитку соціальної активності, а саме: наявність спільної мети, супідрядність індивідуальних мотивів до дій та їхня реалізація через самоактуалізацію, що відтворює сукупність певних поглядів, настанов, потреб, цілей і цінностей особистості та виконує регулятивні функції в межах конкретної соціономічної професії.^UIn the context of the achievements of modern pedagogical science and educational challenges, the author substantiates the theoretical and methodological foundations of social activity of students – future specialists of socionomic professions. These foundations are expressed in the concept, in the author's pedagogical system and its model.The research is based on three concepts (theoretical, methodological and technological). It involves optimization of the social activity development for students who specialize in socionomic professions and it includes its systematization according to the modern changes in the functioning of the social sphere and according to society's demands.The system of social activity development of future socionomy specialists is considered as follows: it is purposefully organized, managed, multifunctional and open pedagogical construction, a set of channels of direct and indirect interaction between teachers and students in order to realize certain attitudes to social activity; it is a set of socio-cultural, psychological, pedagogical, organizational and other conditions created in the higher education institution and which provide positive changes in students' preparation for socially significant activities.The basic components of the author's model of the pedagogical system of students' social activity include: theoretical and methodological component (based on the principles of systematic, connection between theory and social practice, objectivity and integrity, as well as personal, activity, communicative, competence-based, axiological, synergetic and subjective methodological approaches); semantic component (knowledge, competencies provided by the content of the educational program; skills and social experience gained during educational and extracurricular practices); organizational and technological component (forms, methods, means, technologies of development of students' social activity); criteria and results blocks (focused on the final result – increasing the level of social activity development). The components of the model reflect the integrity and systematic character of the requirements for socionomy specialists, the content of the students' social activity development, the conformity of the process and technological means to goal setting and result orientation – increasing the level of students' social activity.The model of the system of social activity development of future socionomy specialists in the process of professional training in higher education institutions is realized on the basis of choice and application of pedagogical technologies (the universal ones which mean personality-oriented, interactive, project-like, multimedia, training, problem-based learning, etc. and which are components of macro-technology; information and communication, social and educational ones), the introduction of organizational and pedagogical conditions, the selection of effective forms, methods, techniques and means to organize the development of social activity.The dissertation develops the definition of social activity of future socionomy specialists which is interpreted as a category (a general concept) that reflects the most significant contradictions and interaction of social norms and individual needs of the student. At the same time it is a characteristic of the student's personality. Social activity of the future specialist is considered a state and integrative property of personality which is manifested in the process of vocational education while initiating and implementing acts of social interaction for constructive self-development, environmental transformation, achieving personal and social goals mediated by the nature of students' future professional activity.The author determines structural-functional and factor-integrative characteristics of the social activity development of future socionomy specialists in the context of the pedagogical influence of the educational environment at a higher education institution. The research study defines objective and subjective criteria of socionomic activity for the development of social activity, namely: the presence of a common goal, the subordination of individual motives to action and their implementation through self-actualization which reflects a set of certain views, guidelines, needs, goals and values of the individual, and performs regulatory functions within a particular socionomic profession.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Агафонова Г. С. 
Роль політичних партій центристського спрямування у створенні демократичної партійної системи в Україні: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / Г. С. Агафонова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2010. — 21 с. — укp.

Досліджено роль партій центру у формуванні демократичної партійної системи. Запропоновано систему критеріїв визначення політичних партій за "ліво-правою" шкалою. Розглянуто діяльність центристських партій в контексті становлення партійних систем в країнах Європи. Запропоновано етапізацію розвитку партій центру в Україні. Проведено політологічний аналіз партійних програм центристських парламентських партій і визначено їх ідеологічну належність. Доведено, що сучасна соціальна база досліджуваних партій тільки формується на основі середнього класу. Розглянуто новітні чинники впливу партій центру на формування ефективної та демократичної партійної системи. Увагу приділено принципам діяльності депутатських фракцій, ролі партійного керівництва, розвитку внутрішньопартійних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф69(4УКР)28,82
Шифр НБУВ: РА378217 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Акіншева І.П. 
Навчання учнів соціальної історії в середніх школах країн - членів Ради Європи: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.01 / І.П. Акіншева ; Ін-т пед. АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

На підставі проведеного історіографічного аналізу європейської та вітчизняної історичної, історико-філософської та історико-методичної літератури сформульовано характеристики та особливості соціальної історії та історії повсякденності як складової історичного знання. Визначено основні тенденції розвитку теорії та практики викладання й методичні засади навчання соціальної історії в школах країн - членів Ради Європи, зокрема розвитку змісту, засобів і методів навчання. Уточнено поняття "соціальна історія", "історія повсякденності" як складові змісту шкільної історичної освіти. У науковий обіг введено нові та маловідомі джерела з розвитку історичної освіти країн - членів Ради Європи, навчальні плани і програми, матеріали педагогічної преси, які розширюють і конкретизують науково-методичні уявлення про реформування змісту історичної освіти в зазначених країнах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4) +
Шифр НБУВ: РА342989

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Алоні Г. 
Етика бізнесу: соціально-філософський аспект: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Г. Алоні ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Зроблено концептуальне осмислення етики бізнесу у контексті сучасного економічного та соціального буття українського суспільства. Визначено її соціоморальний статус як "діючої моральності", вагомого чинника соціальної практики, засобу духовно-практичного освоєння соціуму й орієнтації в ньому. З'ясовано, що у структурі моральних нормативів регулювання поведінки бізнесменів домінуючою цінністю є соціальна відповідальність. Проаналізовано генезу теоретичних уявлень щодо співвідношення прибуткової, моральної та соціальної систем мотивування бізнес-діяльності, яка у сучасній підприємницькій етиці формулюється як необхідність синтезу економічної доцільності та соціоморальної дієвості. Розроблено періодизацію становлення соціально-філософського й етичного знання про моральні чинники бізнес-культури, наведено характеристику трьох основних етапів становлення етики бізнесу (кінець 1950-х - початок 1980-х рр., 1980-ті - початок 1990-х рр., 1990-ті - 2000 рр.). Зроблено експлікацію основних понять моральної теорії до бізнес етики, виявлено своєрідність прояву таких ціннісних гіпернорм, як "свобода", "вибір", "гідність" у контексті соціоекономічної практики різних категорій (шести груп) підприємців, яка полягає в опосередкуванні та конкретизуванні даних понять у формулах "здоровий прагматизм", "справедлива нерівність" (Дж. Ролс), "обопільна згода щодо вигідних зв'язків". З'ясовано, що у поліфункціональних призначеннях етики бізнесу (ціннісно-орієнтуючій, нормативно-регулювальній, організаційно-управляючій функціях) центральне місце традиційно посідає забезпечення практичного інтересу ділової людини. Розкрито праксеологічну та соціально-меліористську можливості бізнес-культури. Виявлено, що морально-відповідальна поведінка бізнесменів дедалі більше враховує загально-суспільні потреби узгодження виробничих, комерційних, споживацьких і суспільних інтересів, а також обов'язковість забезпечення "соціального блага" та здійснення "соціальної анімації", утворення у соціумі атмосфери ділового партнерства та співробітництва. Доведено необхідність запровадження соціоморальної педагогіки як особливого розділу систем освіти бізнесменів, орієнтованої на вимоги етичного та соціального менеджменту, формування культури "малоконфліктної" поведінки, етичної профілактики рецидивів "професійної деформації".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*665 + Ю751.4 +
Шифр НБУВ: РА358685

Рубрики:

      
11.

Альюсеф М. Х. 
Клініко-патогенетичні аспекти гормональних порушень та патології сну у дітей з метаболічним синдромом.: автореферат дис. ... д.філософ : 228 / М. Х. Альюсеф. — Б.м., 2024 — укp.

Дана дисертаційна робота присвячена дослідженню гормональних порушень та патології сну у дітей з метаболічним синдромом. Метаболічний синдром (МС) – це комбінація станів, які часто виникають разом і підвищують ризик розвитку діабету, інсульту та серцево-судинних захворювань. Тому МС є значною клінічною та епідеміологічною проблемою населення індустріальних країн. Популяційні епідеміологічні дослідження з поширеності МС серед дітей України практично не проводились. Постійним предметом досліджень є патогенетичні зв’язки між станами, що входять до складу МС, та виявлення факторів ризику, що сприяють розвитку серйозних захворювань, таких як цукровий діабет 2-го типу, ішемічна хвороба серця, неалкогольна жирова хвороба печінка, синдром обструктивного апное сну, та інші. Ці стани значно знижують якість життя як дитячого, так і в подальшому, дорослого населення, і можуть призвести до летальних наслідків. Медико-соціальна значущість дослідження полягає в зменшенні поширеності патології сну, пов’язаної з МС, та зменшенні частоти захворювань, до яких призводить МС, завдяки розумінню клініко- патогенетичних зв’язків патології сну та ожиріння та розробці необхідного комплексу профілактичних заходів серед таких пацієнтів. Робота виконана на кафедрі педіатрії №4 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. Дисертаційна робота є фрагментом науково-дослідницької роботи кафедри: «Розробка критеріїв діагностики та обґрунтування лікувальної тактики метаболічних порушень при патології серцево-судинної, ендокринної та сечової системи у дітей» (No 0118U000151 держреєстрації НДР). Метою даної роботи є підвищення ефективності діагностики гормональних порушень та патології сну у дітей з метаболічним синдромом для покращення лікувально-профілактичних підходів. Завдання дослідження: 1. Вивчити особливості клінічних проявів метаболічного синдрому у дітей з метою ідентифікації пацієнтів з порушенням сну. 2. Дослідити стан вуглеводного та ліпідного обміну з метою визначення граничних значень HOMA-2 IR та наявності лептинорезистентності. 3. Визначити групи важкості метаболічних порушень у дітей з метаболічним синдромом, дослідивши особливості різних варіантів перебігу метаболічного синдрому згідно критеріїв діагностики IDF на основі НОМА-1 IR, HOMA-2 IR, показника функції бета клітин (%B) та чутливості до інсуліну (%S). 4. Вивчити структуру патології сну у дітей з МС шляхом кардіореспіраторного моніторування апаратом SOMNOcheckmicro CARDIO та виявити денну сонливість за шкалою сонливості Епворта для дітей та підлітків (ESS-CHAD) та когнітивні порушення за Монреальською когнітивною оцінкою (MoCA). 5. Визначити кореляційні зв’язки клініко-інструментальних і лабораторних показників у дітей з метаболічним синдромом та патології сну та розробити алгоритм дій по обстеженню дітей з МС для виявлення патології сну.^UThis dissertation is devoted to the study of hormonal disorders and sleep pathology in children with metabolic syndrome. Metabolic syndrome (MetS) is a combination of conditions that often occur together and increase the risk of developing diabetes, stroke and cardiovascular disease. Therefore, MetS is a significant clinical and epidemiological problem for the population of developed countries. Population-based epidemiological studies on the prevalence of metabolic syndrome among children in Ukraine have not been conducted. The pathogenetic links between the conditions that make up MetS and the identification of risk factors that contribute to the development of serious diseases such as type 2 diabetes mellitus, coronary heart disease, non-alcoholic fatty liver disease, obstructive sleep apnoea, and others are an ongoing research topic. These conditions significantly reduce the quality of life of both children and adults and can be fatal. The medical and social importance of the study is to reduce the prevalence of sleep disorders associated with MetS and to reduce the incidence of diseases caused by MS by understanding the clinical and pathogenetic links between sleep disorders and obesity and developing the necessary set of preventive measures in such patients. The work was performed at the Department of Pediatrics #4 of the O.O. Bogomolets National Medical University. The thesis is a fragment of the department's research work: «Development of diagnostic markers and substantiation of therapeutic, rehabilitation tactics of metabolic, morphological and functional disorders in pathology of the endocrine, cardiovascular and urinary systems in children» (No. 0122U000492 of the state registration of the research work). The aim of this work is to increase the efficiency of diagnosing hormonal disorders and sleep pathology in children with metabolic syndrome (MetS) to improve treatment and prevention approaches. Objectives of the study: 1. To study the features of clinical manifestations of metabolic syndrome in children in order to identify patients with sleep disorders. 2. To investigate the state of carbohydrate and lipid metabolism in order to determine the threshold values of HOMA-2 IR and the presence of leptin resistance. 3. To determine the severity groups of metabolic disorders in children with metabolic syndrome by examining the features of different variants of metabolic syndrome according to the IDF diagnostic criteria based on HOMA-1 IR, HOMA-2 IR, beta cell function (%B) and insulin sensitivity (%S). 4. To study the structure of sleep pathology in children with MetS by cardiorespiratory monitoring with the SOMNOcheckmicro CARDIO device and to identify daytime sleepiness according to the Epworth Sleepiness Scale for Children and Adolescents (ESS-CHAD) and cognitive impairment according to the Montreal Cognitive Assessment (MoCA). 5. To determine the correlations between clinical, instrumental and laboratory parameters and sleep pathology in children with metabolic syndrome and to develop an algorithm for the examination of children with MetS to detect sleep pathology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Андрієвський І.Ю. 
Медико-соціальна характеристика формування хвороб системи кровообігу у сільського населення та удосконалення надання йому медичної допомоги: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.03 / І.Ю. Андрієвський ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Вивчено захворюваність і смертність населення України від хвороб системи кровообігу, проаналізовано особливості показників для сільського населення у Вінницькій області. Визначено медико-соціальні чинники виникнення хвороб системи кровообігу у сільського населення, показники вірогідності захворювання на хвороби системи кровообігу (ХСК) - за допомогою прогностичних коефіцієнтів і таблиць, що допомагає формувати соціальні групи згідно факторів ризику ХСК у сільського населення. Відзначено, що виявлення груп ризику на захворювання ХСК дозволяє вчасно взяти їх на спеціальний облік і встановити постійне динамічне спостереження. Розглянуто питання удосконалення надання медичної допомоги сільським жителям з хворобами системи кровообігу на основі визначення потреби у медичній допомозі сільського населення з ХСК на первинному і вторинному рівнях надання та вартості лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)79 + Р11(4УКР)028.9 +
Шифр НБУВ: РА350761

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Андрієнко О.В. 
Соціальна міфологія у контексті суспільних трансформацій: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.В. Андрієнко ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2008. — 19 с. — укp.

Розглянуто дефініцію поняття "соціальний міф" у порівнянні з поняттями "стереотип", "архетип", "забобон", "ідеологія", структуру та функції соціальних міфів на рівні суспільної та індивідуальної свідомості, їх взаємодію з суспільством, що трансформується, а також основні міфологічні аспекти глобалізації, демократії та постмодерну. Акцентовано увагу на необхідності врахування позитивних та негативних наслідків впливу соціальних міфів на суспільство. Запропоновано новий підхід до класифікації соціальних міфів на основі сфер їх походження. Визначено основні характеристики соціальних міфів у порівнянні з класичними. Розкрито каталізуючу роль соціальних трансформацій для активізації міфів. Викладено методологічні проблеми механізму створення соціальних міфів та шляхів деміфологізації суспільної свідомості. На підставі соціально-філософського аналізу основних тенденцій розвитку суспільства, що трансформується, підкреслено необхідність існування в ньому розвинутої соціальної міфології для внутрішньої консолідації та стабільності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622.221 + Ю6*328.943 +
Шифр НБУВ: РА361015

Рубрики:

      
14.

Анохін Е. В. 
Організаційно-методичні умови проведення кіберспортивних змагань: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Е. В. Анохін. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню чинників, що впливають на систему змагань та обґрунтуванню організаційно-методичних умов проведення змагань з кіберспорту з урахуванням сучасних тенденцій. Мета роботи – дослідити чинники, що впливають на систему змагань та обґрунтувати організаційно-методичні умови проведення змагань з кіберспорту з урахуванням сучасних тенденцій та міжнародного досвіду.Об’єкт дослідження: система змагань в кіберспорті.У процесі виконання дисертаційної роботи були використані такі методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури та мережі Інтернет; аналіз нормативних документів, правил та формату змагань; аналіз протоколів змагань та відеоаналіз; опитування; методи систематизації та узагальнення, метод експертних оцінок; методи статистичної обробки отриманих даних. Наукова новизна роботи: обґрунтовано чинники, що впливають на проведення змагань з кіберспорту, серед яких ігровий формат, ігрова платформа, організатори змагань, місце проведення змагань, трансляція змагань, призовий фонд, правила та регулювання змагань, глядацька аудиторія; визначено зовнішні (соціальна підтримка, культурні особливості та зовнішнє середовище змагань) та внутрішні (психологічний стан гравця, спосіб життя, вік, харчування та фізична підготовленість) чинники, що впливають результативність та успішність гравців в змаганнях з кіберспортивних дисциплінах; обґрунтовано організаційні (нормативно-правові основи, інфраструктура та логістика змагань, управління командами та гравцями, спонсори та фінансування, заходи безпеки та антидопінгу) та методичні (розробка правил гри, технічних вимог, форматів змагань, системи оцінювання та кваліфікації) умови проведення змагань та перспективні шляхи розвитку кіберспорту в Україні, серед яких структурування змагань, освітня інтеграція, підтримко та розвиток кіберспорту, ефективне маркетингове просування; визначено, що система проведення змагань у кіберспорті має відмінності від змагань в спорті загалом, де елементами цієї системи є різноманітність форматів змагань, структура проведення турнірів, наявність стабільного інтернет-з'єднання, взаємодія гравців із віртуальним середовищем, неперервна участь у змаганні, і відсутність фізичного контакту між учасниками; виявлено спільні характеристики кіберспорту з видами спорту загалом, що підкреслює його правомірність як форми спортивної діяльності та відкриває перспективи для подальшого розвитку та інтеграції в загальновизнані спортивні системи; визначено світові тенденції розвитку системи змагань в кіберспорті: динамічне збільшення ринку кіберспорту, професіоналізація учасників, глобалізація аудиторії, інновації у форматах турнірів, активна взаємодія з інвесторами та брендами, ЗМІ; отримано нові знання щодо розвитку кіберспорту як виду спорту в світі та системи проведення змагань, доведено значущість кіберспорту як соціального явища в міжнародному спортивному русі.Розвиток системи кіберспортивних змагань в Україні передбачає комплексне впровадження стратегій, що охоплюють структурування змагань, освітню інтеграцію, підтримку та розвиток кіберспорту, ефективне маркетингове просування. Першочерговим завданням є створення структурованих ліг, які забезпечать послідовний розвиток талантів на всіх рівнях. Реалізація цих стратегій дозволить Україні створити стійку та конкурентоспроможну кіберспортивну екосистему, яка відповідає національним і міжнародним стандартам.^UThe dissertation is devoted to studying factors affecting the system of competitions and the justification of the organizational and methodological conditions for holding eSports competitions, considering modern trends.The aim of the work is to investigate the factors influencing the system of competitions and to justify the organizational and methodological conditions for conducting eSports competitions considering modern trends and international experience.The object of research is the system of competitions in e-sports.In the process of completing the dissertation, the following methods were used: theoretical analysis and generalization of data from scientific and methodological literature and the Internet; analysis of normative documents, rules, and competition format; analysis of competition protocols and video analysis; surveys; methods of systematization and generalization; method of expert evaluations; methods of mathematical statistics.The scientific novelty of the work: the factors affecting the conduct of eSports competitions are substantiated, including game format, game platform, competition organizers, competition venue, competition broadcast, prize fund, competition rules and regulation, audience; external (social support, cultural features and the external environment of competitions) and internal (player's psychological state, lifestyle, age, nutrition and physical fitness) factors affecting the performance and success of players in competitions in e-sports disciplines are determined; justified organizational (legal and legal foundations, infrastructure and logistics of competitions, management of teams and players, sponsors and financing, security and anti-doping measures) and methodical (development of rules of the game, technical requirements, formats of competitions, evaluation and qualification systems) conditions of competitions and prospective ways of developing e-sports in Ukraine, including competition structuring, educational integration, support and development of e-sports, effective marketing promotion; it is determined that the system of holding competitions in eSports has differences from competitions in sports in general, where the elements of this system are a variety of competition formats, the structure of holding tournaments, the presence of a stable Internet connection, the interaction of players with the virtual environment, continuous participation in the competition, and the absence physical contact between participants; the common characteristics of eSports with sports in general were revealed, which emphasizes its legitimacy as a form of sports activity and opens prospects for further development and integration into generally recognized sports systems; global trends in the development of the eSports competition system have been identified: dynamic growth of the eSports market, professionalization of participants, globalization of the audience, innovations in tournament formats, active interaction with investors and brands, mass media; new knowledge was gained regarding the development of eSports as a sport in the world and the system of conducting competitions, the significance of eSports as a social phenomenon in the international sports movement was proven.The development of the system of e-sports competitions in Ukraine involves the comprehensive implementation of strategies covering the structuring of competitions, educational integration, support and development of e-sports, and effective marketing promotion. The priority is to create structured leagues that will ensure the consistent development of talent at all levels. Implementing these strategies will allow Ukraine to create a sustainable and competitive e-sports ecosystem that meets national and international standards.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Атаманюк З.М. 
Соціально-філософські концепції української національної еліти: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / З.М. Атаманюк ; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. — О., 2003. — 19 с. — укp.

Розкрито соціально-філософський зміст концепцій національної еліти. Проаналізовано погляди прихильників теорії еліт від античності до сучасності. Розглянуто національну еліту як феномен соціального буття, а також як соціально-філософську категорію та її зміст визначено через поняття суспільство, соціальна структура, маса, нація. Подано визначення української національної еліти. Використано структурно-функціональний аналіз для характеристики типів еліти сучасного українського суспільства. Зіставлено різні міркування щодо еліти як феномену суспільного буття та елементу соціальної структури, показу основні підходи до розуміння еліти. Висвітлено питання формування національної еліти. Розглянуто погляди мислителів української діаспори Д. Донцова та В. Липинського щодо ідеї української національної держави та еліти. Установлено, що соціальна трансформація в Україні призвела до порушення рівноваги еліт, а політична - контролює основні ресурси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*422.12 + Ю3(4УКР)6 + С5*422.12 +
Шифр НБУВ: РА327157

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Аулін О. А. 
Міфотворчість сучасних мусульманських еліт як соціальна дія: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.03 / О. А. Аулін ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Проведено соціокультурний аналіз сучасної міфотворчості мусульманських еліт, що здійснюється в контексті соціальної дії. Розглянуто головні наукові підходи до вивчення даного феномена з часів античності (в межах різних шкіл і теорій міфу), а також концепції, в яких знайшли розкриття значущі моменти міфотворчості в контексті ісламської соціальної дійсності постколоніального періоду. Соціальну міфотворчість розглянуто як спосіб легітимації та збереження влади мусульманськими елітами за рахунок створення когнітивних і поведінкових стереотипів підпорядкування для подальшого утвердження у свідомості широких мас. З'ясовано умови, що сприяють активізації соціальної міфотворчості, й особливості її функціонування в ісламському середовищі. Охарактеризовано основні механізми соціальної мотивації народних мас ісламськими елітами. Для аналізу міфологічних текстів запропоновано принципову схему соціальної міфотворчості. Наведено періодизацію процесу модернізації в ісламському світі та його основні соціокультурні парадигми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622 + Э38-10
Шифр НБУВ: РА383640 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Бєлоброва О.Д. 
Соціальна диференціація суспільства в умовах його трансформації: соціально-філософський аспект: автореф. дис...канд. філос. наук : 09.00.03 / О.Д. Бєлоброва ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 19 с. — укp.

Розглянуто особливості структуралістського, функціонального та системного підходів щодо аналізу соціальної структури суспільства. Розкрито поняття соціальної диференціації - розчленування суспільного організму або його частини на взаємопов'язані елементи. Системна методологія збагатила структурно-функціональний підхід розгляду диференціації новою пізнавальною специфікою. За нею суспільство є саморегульованою системою, що має здатність до цілепокладання і виконує функцію поділу видів діяльності, ролей, груп, що є необхідними для самозбереження системи. Охарактеризовано наслідки та форми диференціації, однією з яких є стратифікація. Висвітлено особливості еволюційних змін у громадській свідомості в період трансформаційних процесів, визначено нові орієнтири соціального управління на мікро- та макроекономічному рівнях, пов'язані з регулюванням процесами диференціації в суспільстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.942 + Ю6*328.943 +
Шифр НБУВ: РА367254

Рубрики:

      
18.

Білинська М.М. 
Державне управління галузевою стандартизацією в умовах реформування вищої медичної освіти в Україні: Автореф. дис... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.02 / М.М. Білинська ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2004. — 36 с. — укp.

Здійснено концептуально-цілісний аналіз процесів стандартизації вищої медичної освіти як інноваційного соціального феномена. Обгрунтовано найважливіші механізми державного управління галузевою стандартизацією вищої медичної освіти як складової підсистеми наукової галузі "державне управління", базуючись на системному підході, визначено перспективні напрями розвитку організаційного та мотиваційного механізмів, що полягають у формуванні міжсистемних зв'язків. Конкретизовано дефініції категоріально-понятійного апарату державного управління стандартизацією вищої медичної освіти та висвітлено суть понять "державне управління стандартизацією вищої медичної освіти", "галузева стандартизація вищої медичної освіти", "концепція державного управління галузевою стандартизацією вищої медичної освіти", "соціальна відповідальність медичної школи". Розроблено концептуальний підхід до сучасної моделі управлінської діяльності зі створення системи галузевих стандартів вищої медичної освіти з використанням методу моделювання. Виявлено закономірності формування стратегії управління якістю та визначено перспективи створення сучасної моделі системно-цільового типу національної системи управління якістю медичної освіти. Комплексно досліджено особливості державного центрального та регіонального моніторингу даної якості. Наведено та змістоно обгрунтовано принципи побудови моделі міжнародної акредитації вітчизняних вищих медичних навчальних закладів на підставі соціальної відповідальності медичної школи та розроблених стандартів з оцінки якісних показників її роботи. Проаналізовано основні тенденції розвитку організаційного та мотиваційного механізмів державного управління галузевою стандартизацією вищої медичної освіти за сучасних умов: формування міжгалузевих механізмів та зон випереджального розвитку галузевих стандартів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р3 +
Шифр НБУВ: РА334383

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Білозерова М. В. 
Формування поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції / М. В. Білозерова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції. На основі аналізу науково-педагогічних джерел, розкрито поняття «мобільність», «професійна мобільність», «поліпрофесійна мобільність», розглянуто види та ознаки мобільності; здійснено ретроспективний аналіз та визначено етапи становлення наукової категорії «мобільність»; на основі міждисциплінарного підходу, зокрема аналізу філософської, соціологічної, психологічної, педагогічної, правової, економічної, медичної літератури, визначено сутність поняття «поліпрофесійна мобільність соціального працівника» та зміст, особливості, структурні складові процесу формування поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції; на основі системного підходу розроблено структурно-змістову модель формування поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції; досліджено тенденції розвитку освіти в Європі та в Україні, проаналізовано досвід підготовки фахівців соціальної сфери у вітчизняному та європейському вимірі. Проведено діагностику (констатувальний етап експерименту) стану сформованості поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції. Обґрунтовано соціально-педагогічні умови формування поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції, організовано та проведено соціально-педагогічний експеримент з упровадження цих умов. Аналіз та оцінка результатів експериментальної роботи (контрольний етап) засвідчує наявність позитивних змін у показниках досліджуваних критеріїв сформованості поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників. Результати дослідження можуть бути упроваджені в системі підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, які навчаються за освітньою програмою спеціальності 231 Соціальна робота, а також у процесі підвищення кваліфікації педагогічних та соціальних працівників. Ключові слова: мобільність, професійна мобільність, поліпрофесійна мобільність соціального працівника, майбутній соціальний працівник, соціально-педагогічні умови формування поліпрофесійної мобільності в умовах євроінтеграції, освітнє середовище ЗВО, євроінтеграція.^UThe dissertation is devoted to the problem of development of to-be social workers polyprofessional mobility within the conditions of European integration. Having analysed scientific and pedagogical sources, the concepts of "mobility", "professional mobility", "polyprofessional mobility" are revealed, the types and signs of mobility are considered; a retrospective analysis was carried out and the stages of formation of the scientific definition of "mobility" were determined; the essence of the concept "polyprofessional mobility of a social worker" and the content, features, structural components of the process of forming polyprofessional mobility of to-be social workers in European integration were determined based on the interdisciplinary approach, in particular the analysis of philosophical, sociological, psychological, pedagogical, legal, economic, medical literature; on the basis of the system approach the structural-semantic model of formation of polyprofessional mobility of to-be social workers under the conditions of European integration is developed; trends in the development of education in Europe and Ukraine are studied, the experience of social specialists training in the national and European extent is analyzed. The diagnosis (ascertaining stage of the experiment) of the state of to-be social workers polyprofessional mobility development in the conditions of European integration is carried out. Substantiates the socio-pedagogical conditions for the development of polyprofessional mobility of to-be social workers in terms of European integration; a socio-pedagogical experiment on implementing these conditions has been organized and conducted. Analysis and evaluation of the experimental work results (control stage) shows the presence of positive changes in the indicators of the studied criteria for the development of polyprofessional mobility of to-be social workers. The participants of the experimental group were found to have improved the level of their polyprofessional mobility. The results of the study can be implemented in the system of higher education at the first (bachelor's) level for those who study on the educational program, specialty 231 Social Work, as well as in the process of professional advanced training for teachers and social workers. Key words: mobility, professional mobility, social worker polyprofessional mobility, to-be social worker, socio-pedagogical conditions of polyprofessional mobility development, educational environment of external independent testing (EIT), European integration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Білоконь А. С. 
Створення та діяльність державних комісій допомоги дітям (1920 – 1930-ті рр.) / А. С. Білоконь. — Б.м., 2022 — укp.

Сучасне становище української незалежної держави, здійснення її соціальної політики передбачає поєднання діяльності державних інституцій та громадськості у наданні допомоги дітям, їх матеріально-побутовому та соціокультурному забезпеченні. З огляду на це доцільним є вивчення особливостей створення та організації діяльності державних комісій, які співпрацювали з громадськими комітетами, радами, товариствами, що ставили за мету надання допомоги дітям, розв'язували освітні, соціальні та культурні проблеми дитинства у 1920– 1930-х рр. Метою радянської держави та цих організацій стало об'єднання зусиль органів влади та соціуму в боротьбі з дитячою злочинністю, безпритульністю та бездоглядністю, поліпшення побутових умов дитячих закладів, харчування та медичного обслуговування неповнолітніх. Вивчення позитивного досвіду здійснення радянською державою соціальної політики, заходів з організації допомоги дітям, створення інституції, що стояли на захисті дитячого населення, розв'язання проблем дитячої безпритульності і бездоглядності, соціального сирітства сприятиме забезпеченню комплексного підходу до вирішення сучасних соціальних та освітньо-культурних проблем неповнолітніх з боку державних інституцій, закладів освіти, вчителів, соціальних працівників, батьків, громадських організацій. Це допоможе посиленню співпраці держави і громадськості у питаннях соціокультурного забезпечення дітей, налагодженню взаємодії органів виконавчої влади із закладами освіти, охорони здоров'я, сім'ями з питань допомоги дітям, сприятиме усвідомленню дорослими цінності дитинства та материнства. Звернення до наукової розробки проблеми історії створення та діяльності державних комісій допомоги дітям, боротьби з дитячою безпритульністю сприятиме отриманню більш об'єктивних знань про особливості організації, методи, загальні та регіональні проблеми формування і діяльності установ, що займаються вирішення означеної наукової проблеми, та допомагатиме в генерації нових ідей. Практична значимість дисертації полягає в тому, що сформульовані й обґрунтовані в ній теоретичні положення, узагальнення і висновки дозволяють розширити наукові уявлення про організаційно-правові засади створення та діяльності державних комісій допомоги дітям в УСРР/УРСР 1920– 1930-х рр. Матеріали і результати дослідження можуть бути використані в курсах історичних дисциплін, вбудованих в логіку освітніх програм закладів вищої освіти, скласти основу спецкурсу для студентів, які проявляють інтерес до проблеми державної соціальної політики у питаннях охорони дитинства, створення державних комісій з надання державної допомоги дітям, становлення і розвитку дитячих будинків, профілактики девіантної поведінки неповнолітніх. Висновки дисертації можуть використовуватися в системі органів державного управління. Матеріали дисертаційного дослідження можуть надати допомогу в теоретичному і практичному вирішенні багатьох сучасних проблем організації та функціонування державних організацій, комісій, комітетів, благодійницьких фондів, соціальних установ для дітей і підлітків, центрів допомоги дітям, соціально-реабілітаційних центрів для неповнолітніх, дитячих будинків. Дисертаційне дослідження виконано із застосуванням широкої джерельної бази. Встановлено, що в реальній політиці, здійснюваній радянською владою, соціальна політика не мала першочергового значення. Ставка на економічну ефективність не завжди поєднувалася із соціальною захищеністю населення, особливо дітей. Складна ситуація, що склалася в досліджуваний період стосовно підростаючого покоління, вимагала організації відповідних структур та прийняття заходів практичного характеру. В УСРР питаннями захисту дитинства займалися багато відомств, але в основному Наркомати освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, створені Всеукраїнська комісія в справах неповнолітніх, Центральна комісія допомоги дітям при ВУЦВК та товариство «Друзі дітей». Система заходів із захисту дитинства в досліджуваний період на практиці полягала у наданні дітям місця для проживання, забезпечення харчуванням, а потім – у вихованні, навчанні і соціалізації безпритульних дітей, правовому захисті неповнолітніх правопорушників, частково – в наданні допомоги дітям з неповних сімей та найбідніших верств населення. У роботі розглянуто діяльність державних комісій з організації допомоги дітям, попередження подальшого зростання рівня дитячої безпритульності і злочинності, з поліпшення життєвих умов неповнолітніх, охорони дитинства. У представленому дослідженні з'ясовано труднощі та суперечності процесу створення системи соціального захисту дітей, організації діяльності державних комісій допомоги дітям, формування громадських організацій та фондів, покликаних надавати практичну допомогу дітям як в державі в цілому, так і на місцях. Проаналізовано діяльність різноманітних вітчизняних та зарубіжних громадських організацій з надання допомоги дитячому населенню України.^UThe current situation of the independent Ukrainian state and the implementation of its social policy involve cooperation of the state institutions and the public in providing assistance to children, their everyday material and social cultural support.Thus, the research of the peculiarities of the creation and functioning of the state commissions which cooperated with public committees, councils, societies and were designed to help children, solve educational, social and cultural problems of childhood in the 1920s and 1930s seems to be expedient. The aim of these organizations and the Soviet state was to consolidate the efforts of the authorities and the society in the fight against juvenile delinquency, homelessness and neglect, to improve the living conditions of children's institutions, food supply and medical care for minors. Researches of the best practices in the sphere of the implementation of the social policy by the Soviet state, its measures to organize assistance to children, the establishment of institutions to protect children, solving problems of child homelessness and neglect, social orphanhood will contribute to a comprehensive approach in solving current social and educational problems of minors by the state, educational institutions, teachers, social workers, parents, public organizations. They will also help in strengthening cooperation between the state and the public on issues of social and cultural support of children, establishing cooperation between the executive authorities and educational, health care institutions, families in child care matters, promoting awareness of the values of childhood and motherhood. The appeal to the topic is quite motivated as it will help in obtaining more objective knowledge about the organization and methods, general and regional problems of formation and activities of institutions dealing with children's aid, fight against child's homelessness and neglect and in generating new ideas. The practical significance of the obtained results consists of the theoretical principles, systematized data and conclusions which are formulated and substantiated in the work. They allow to expand scientific ideas about organizational and legal bases of creation and activities of the state commissions of the children's aid in the Ukr.SSR / USSR of the 1920–1930 s. Conceptual issues and results of the research can be used in the courses of historical disciplines, built into the logics of educational programs of the higher education institutions. They can form the basis for a special course for students who are interested in the problem of state social policy in child protection, creation of state commissions of state assistance to children, formation and development of orphanages, prevention from minors' deviant behaviour . The conclusions of the thesis can be used in the system of public administration. The research materials can complement the theoretical and practical solution of different acute problems of establishment and functioning of state organizations, commissions, committees, charity funds, social institutions for children and adolescents, child care centers, social rehabilitation centers for minors, orphanages. The research was conducted using a wide source base.. The research identified the causes of deterioration of children's living conditions, child homelessness and crime; the degree of influence of political, social and economic factors on the development of these negative phenomena was determined; the growing role of social, economic and psychological preconditions in deteriorating children's life, their homelessness and crime was clarified. The authors found out that the creation of the whole complex of state bodies, public organizations, which should provide active and effective assistance to children, to eliminate their homelessness began soon after the Soviet power had been established in Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського