Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (7)Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (274)Книжкові видання та компакт-диски (57)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=САМОСВІДОМІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Кухар В.В. 
Соціальна організація цивілізованого суспільства (філософський аспект): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / В.В. Кухар ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено концепцію соціальної організації цивілізованого суспільства в її історичній еволюції. Показано шляхи формування цієї концепції у її еволюційній зміні: виникнення, утвердження, тенденції сучасного розвитку. Використано нетрадиційну методику, яка поєднує організаційний підхід до вивчення суспільства з системним, цивілізаційним, парадигмальним, діяльним, інтервальним. Обгрунтовано спробу знайти алгоритм історичної еволюції цивілізованого суспільства у співвідношенні усіх її ланок: коеволюції та революції, дивергенції та конвергенції, монізму та плюралізму. Вперше проаналізовано шляхи формування концепції соціальної організації цивілізованого суспільства. Використано ідею про організаційну будову матерії. Новою є спроба подолати існуючі однобокості у вивченні суспільства шляхом запровадження поняття "системоутворююче ядро". Суспільство предсатвлено в дослідженні системною ієрархією з розкриттям її внутрішнього змісту у вигляді рівнів організації, які поступово ускладнюються. Виявлено прагнення елімінувати політичні та ідеологічні мотиви, зблизити та привести в певну систему погляди, з точки зору різних існуючих шкіл філософії, визначити шляхи їх конвергенції. Поглиблено зміст понять: розподіл праці, власність, соціальна культура, свобода та культура, які розглянуто концептуально. Запроваджено для характеристики соціальних процесів такі поняття, як спекулятивна вартість, рушійна сила товару, політичний соціум, суспільна самосвідомість. До новизни відноситься внесення в дослідження такого критерію, як відтворення суспільного життя, який підводить основу до розуміння історичної еволюції суспільства. Результати дослідження можуть бути використані у формуванні концепції соціальної організації та теорії суспільства, з'ясуванні перспективи розвитку сучасного суспільства перехідного типу: громадянського, постіндустріального, інформаційного, гуманного, відкритого. В Україні застосування результатів дисертаційної роботиможе складатись з декількох напрямків: 1) формування відкритого суспільства на основі ринкових соціальних усталень; 2) соціальна інтеграція українського суспільства до європейської та світової співдружності; 3) вибір оптимальних варіантів реформування, котрі позбавляють від монополізму та помилок світової цивілізації, враховують світовий досвід розподілу праці та інтеграції; 4) зближення різних регіонів України у єдиний соціальний простір на основі спеціалізації та кооперації виробництва і обігу, соціокультурного співвиробництва; 5) формування власного філософського фундаменту, спроможного актуально обгрунтувати не тільки практичні засоби щодо укріплення економічної самостійності та політичної незалежності, але і прорив в майбутнє.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:с5 + С5*1
Шифр НБУВ: РА306381 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Покотило К.М. 
Самосвідомість як предмет філософського аналізу: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.01 / К.М. Покотило ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено феномен самосвідомості. Вивчено рефлексивну та пререфлексивну моделі пояснення самосвідомості, а також можливі наративності самосвідомості. На підставі узагальнюючого аналізу класичних і новітніх філософських праць з даної проблематики розкрито зміст поняття "самосвідомість", яка є єдиною відомою структурою, здатною робити себе предметом дослідження. Самосвідомість характеризується певною виокремленістю з контексту та пластичністю мовної ситуації, у якій вона може з'являтись. Обгрунтовано, що результат дослідження феномену самосвідомості можна отримати лише за "синтетичного", системного підходу. Показано, що з темою самосвідомості пов'язана тема анархії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.27
Шифр НБУВ: РА313320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Борисова С.В. 
Формування національної самосвідомості майбутніх учителів засобами українського музичного мистецтва: Автореф. дис...канд. пед. наук: 13.00.04 / С.В. Борисова ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено процес формування національної самосвідомості як необхідної професійної педагогічної якості особистості майбутніх учителів. Здійснено теоретико-методологічний та історико-педагогічний аналіз проблеми, визначено основні історичні ступені розвитку національної самосвідомості, виявлено її структурні складові. Обгрунтовано необхідність та перспективність формування національної самосвідомості засобами українського музичного мистецтва, розглянуто специфіку національного музичного образу як основного чинника даного процесу. Визначено критерії оцінювання та показники рівнів сформованості національної самосвідомості. Розроблено та апробовано основні професійно орієнтовані напрямки та засоби формування національної самосвідомості майбутніх учителів як засоби впровадження українського музичного мистецтва у навчально-виховний процес. Експериментально доведено ефективність їх дії завдяки відповідним факторам впливу, насамперед, художньо-мистецького, на національну самосвідомість в цілому, а також на її структурні складові: гносеологічний, аксіологічний та онтологічний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Щ31р(4Укр)31-3
Шифр НБУВ: РА321076 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Надибська О.Я. 
Національне у самосвідомості особистості поліетнічного соціуму: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / О.Я. Надибська ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2002. — 19 с. — укp.

Вивчено проблему виявлення національного у самосвідомості особистості за умов поліетнічного соціуму, розглянуту в структурно-системному аспекті, що дає можливість прослідкувати взаємозв'язки свідомості, самосвідомості та національної свідомості як структурних компонентів і виявити суть самосвідомості як іманентної властивості особистості. Проаналізовано різні погляди філософів на роль самосвідомості у процесі націогенезу. Аргументовано, що самосвідомість як іманентна властивість особистості відіграє суттєву роль у формуванні нації, є однією з детермінант даного процесу. Розкрито зміст поняття національного, виокремлено найбільш характерні його ознаки. Надано характеристику поліетнічного соціуму як суспільного феномену, визначено тенденції світового розвитку та у різні історичні періоди. За результатами проведеного соціологічного дослідження з'ясовано рівні прояву національного у самосвідомості суб'єктів поліетнічного соціуму південного регіону України, охарактеризовано об'єктивно-суб'єктивні чинники даного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*425 + с5*422*332.111.3-355
Шифр НБУВ: РА318958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Карпова Л.Г. 
Формування професійної компетентності вчителя загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Г. Карпова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розкрито суть поняття професійної компетентності вчителя загальноосвітньої школи, визначено її зміст та структуру. Доведено, що структурними компонентами професійної компетентності є три сфери особистості: мотиваційна (мотиви, потреби, спрямованість), предметно-практична (знання, уміння, навички, якості), саморегуляція (самосвідомість). Уточнено критерії та показники сформованості професійної компетентності, науково обгрунтовано педагогічні умови її формування, розроблено й експериментально перевірено технологію їх реалізації. Доведено ефективність запропонованої технології формування професійної компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 +
Шифр НБУВ: РА329725

Рубрики:

      
6.

Мофа С.О. 
Національна самосвідомість як чинник державотворення: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / С.О. Мофа ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2004. — 15 с. — укp.

Розглянуто методологічні та теоретичні аспекти дослідження національної самосвідомості як важливої складової соціальної свідомості та головного фактора національного державотворення. Виявлено та проаналізовано категорії, що відображають зміст національної самосвідомості як чинника державотворення. Доведено, що дана категорія є важливим фактором розвитку нації. Визначено основні функції національної самосвідомості. Проаналізовано стадії її розвитку, а саме: "самовідчуття", "виокремлення", "самовизначення", "самореалізація". Висвітлено основні детермінанти оптимізації національної самосвідомості як чинника державотворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622 +
Шифр НБУВ: РА332385

Рубрики:

      
7.

Данилова Т.М. 
Формування гуманістичної спрямованості особистості майбутнього практичного психолога: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.М. Данилова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 19 с.: табл. — укp.

Розкрито структуру особистісної спрямованості студентів - майбутніх психологів та запропоновано методику діагностування її окремих складових. Виділено типи спрямованості та досліджено їх розповсюдженість у даних студентів. Доведено взаємозв'язок між типом спрямованості й іншими професійно значимими особистісними якостями майбутнього практичного психолога (самооцінка, самосвідомість, внутрішня чесність). Розроблено та експериментально перевірено програму формування в них гуманістичної спрямованості особистості, запобігання та корекції егоцентризму й егоцентричних установок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ю949.2 р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА330163

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Дятленко Т.І. 
Формування в учнів старших класів умінь аналізувати пейзаж у прозових творах різних художніх систем: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.І. Дятленко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано критерії та рівні сформованості в учнів старших класів умінь аналізувати художній образ природи, визначено психолого-педагогічні та методичні умови розвитку в дітей відповідних умінь. Зважаючи на вікові особливості учнів, розроблено методику роботи над літературним пейзажем, яка грунтується на практичному застосуванні старшокласниками знань про пейзаж як теоретико-літературного поняття та специфічних особливостей його у прозових творах різних художніх систем, а також передбачає поетапне виконання завдань визначеного типу, що передбачає відповідну процедуру розумових дій, максимально адаптовану до можливостей і потреб учнів. Установлено, що запропонована система роботи впливає на літературний розвиток учнів, стимулює творчу активність, адекватне сприймання найменших композиційних елементів тексту твору, формує естетичні смаки, національну самосвідомість старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА338883

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Павелків Р.В. 
Розвиток моральної свідомості та самосвідомості в молодшому шкільному віці: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Р.В. Павелків ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 40 с.: рис. — укp.

Систематизовано та узагальнено наукові підходи до вивчення суті та розвитку моральної регуляції. Висвітлено наукові надбання психологічної науки у сфері когнітивно-ціннісного й емоційного становлення моральності особистості. Поглиблено наукові уявлення про внутрішній план моральної діяльності особистості, структуру моральної свідомості та моральної самосвідомості, взаємозв'язок цих конструктів, їх інтелектуальний і прагматичний рівні існування. Вивчено вікові аспекти цих диспозиційних характеристик, розуміння дітьми центральних моральних принципів: обов'язку, справедливості, гуманізму, заступництва, цінності людського життя. Виявлено особливості їх функціонування у період молодшого шкільного віку. З'ясовано закономірності розвитку когнітивно-ціннісних та емоційних аспектів моральної свідомості та моральної самосвідомості протягом даного вікового періоду. Установлено рівні сформованості психічних передумов моральної поведінки. Розглянуто взаємозв'язок розвитку моральної свідомості й інтелектуального розвитку дітей. Проаналізовано перспективний шлях сприяння переходу моральних інстанцій у реальні форми моральної поведінки. Розроблено загальну схему розвивально-коригуючих впливів на моральну свідомість та самосвідомість дітей (на прикладі категорії заступництва) з метою інтенсифікації процесу присвоєння моральних категорій дітьми молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ю983.402.1:Ю77 +
Шифр НБУВ: РА338079

Рубрики:

      
10.

Євдокимова Н.О. 
Участь у скаутському русі як психологічна умова розвитку національної самосвідомості підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Євдокимова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с.: рис. — укp.

Досліджено психологічну суть, структуру, складові національної самосвідомості, засоби її формування та розвитку, психологічні особливості впливу скаутського руху на розвиток національної самосвідомості підлітків. За результатами теоретичного й емпіричного досліджень визначено та деталізовано зовнішні та внутрішні детермінанти активізації й розвитку національної самосвідомості особистості у підлітковому віці, зокрема: самоідентифікацію, самооцінку, рівень домагань, соціально-психологічне очікування, "Образ-"Я", а також цілісну систему тренінігів розвитку національної самосвідомості. Доведено, що реалізація експериментальної програми наповнює самосвідомість підлітка додатковими позитивними мотивами, потребами, прагненнями, установками, ціннісними орієнтирами, стимулами, інтересами, ідеалами, які у своїй єдності визначально впливають на становлення особистості, навчання, виховання, розвиток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА335724

Рубрики:

      
11.

Горохівський П.І. 
Формування національної самосвідомості учнів 7 - 9 класів на уроках історії України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / П.І. Горохівський ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність удосконалення ефективності національного виховання. Визначено зміст і структуру поняття "національна самосвідомість". Розглянуто філософський, психолого-педагогічний аспекти формування національної самосвідомості. З'ясовано роль уроків історії України у формуванні історичної самосвідомості учнів. Розроблено технологію її формування на уроках історії Укаїни. Визначено шляхи їх реалізації у навчально-виховному процесі загальноосвітніх шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА337040

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Білас Л.М. 
Виховання національної самосвідомості старшокласників у процесі вивчення іноземної мови: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.М. Білас ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему виховання національної самосвідомості старшокласників у процесі вивчення іноземної мови. Здійснено теоретичний аналіз поняття "національна самосвідомість" на міждисциплінарному рівні наукового знання. Систематизовано сучасні підходи щодо тлумачення сутності понять "нація" та "самосвідомість" як базових категорій національної самосвідомості. Розроблено критерії, показники та рівні сформованості даної якості з урахуванням специфіки її вияву у таких сферах: інформаційно-когнітивній, емоційно-чуттєвій та рефлексивній. Вперше розроблено модель виховання національної самосвідомості старшокласників у процесі вивчення іноземної мови як систему взаємопов'язаних компонентів: когнітивного (змістовно-інформаційного), технологічного, соціально-педагогічного (виховного), аксіологічного (емоційно-ціннісного). Доведено, що впровадження запропонованої моделі сприяє підвищенню рівня національної самосвідомості учнів старшого шкільного віку. Сформовано комплекс вимог щодо добору українознавчого компонента змісту з іноземної мови. Удосконалено форми, методи навчання та виховання національної самосвідомості старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ш12-912 +
Шифр НБУВ: РА341810

Рубрики:

      
13.

Алєксєєва Ю.А. 
Становлення моральної самосвідомості підлітків у процесі психологічного консультування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 19.00.07 / Ю.А. Алєксєєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Розкрито зміст, структуру та вікові особливості формування моральної самосвідомості підлітків, визначено шляхи та запропоновано засоби консультативного впливу на її розвиток. Проаналізовано існуючі теоретичні підходи щодо вивчення проблем розвитку моральної самосвідомості та психологічного консультування пілітків у зарубіжній і вітчизняній психології, обгрунтовано методичні засади вивчення зазначеного утворення. Представлено результати дослідження структурних компонентів моральної самосвідомості (когнітивного, емоційно-ціннісного та поведінкового), визначено критерії її оцінки, якими є осмислення моральних якостей, моральна рефлексія, інтроспекція, моральні цінності, почуття відповідальності, емпатія, самоконтроль, моральні дії, вчинки та рівні (високий, середній, низький) розвитку. Уточнено сутність поняття "моральна самосвідомість" і "моральна рефлексія". Обгрунтовано й апробовано модель консультативної роботи з розвитку моральної самосвідомості підлітків, що включає різні форми консультування (групову та індивідуальну, домашні завдання). На підставі впровадження моделі консультативної роботи виявлено динаміку розвитку компонентів моральної самосвідомості підлітків, що доводить ефективність її застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12 + Ю983.723 + Ю949.244 + Ч421.352 +
Шифр НБУВ: РА345639

Рубрики:

      
14.

Козерацька О.А. 
Порушення самосвідомості у хворих на шизофренію (судово-психіатричний аспект): Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.16 / О.А. Козерацька ; Укр. НДІ соц. і суд. психіатрії та наркології. — К., 2006. — 23 с. — укp.

Досліжено взаємозв'язок між порушенням самосвідомості та критичністю й експертним рішенням відносно осудності - обмеженої осудності - неосудності у хворих на шизофренію, які скоїли суспільно-небезпечне діяння. Здійснено клініко-психопатологічне дослідження 90-а підекспертних осіб, які проходили судово-психіатричну експертизу у Київському міському центрі судово-психіатричної експертизи з квітня 1996 р. по травень 2001 р., яким було встановлено діагноз "Шизофренія". Діагностика шизофренії, визначення її синдромальних форм і типів перебігу проводилась згідно критеріїв діагностики МКХ-10. На підставі одержаних результатів удосконалено й адаптовано методики для дослідження порушення самосвідомості у хворих на шизофренію за умов судово-психічної експертизи. Запропоновано методику нового підходу до розв'язання експертного питання стосовно осудності - обмеженої осужності - неосудності у підекспертних хворих на шизофренію, базуючись на концепції контиуума понять : психіка - свідомість - самосвідомість - Я - концепція - критичність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р645.090-3 +
Шифр НБУВ: РА346456

Рубрики:

      
15.

Демченко В.А. 
Самосвідомість як фактор психологічної адаптації першокурсників до навчальної діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.А. Демченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено вплив самосвідомості на рівень психологічної адаптації до навчання студентів перших курсів. Запропоновано комплексний підхід щодо вивчення даного процесу, показано особливості формування самосвідомості студентів перших курсів. Конкретизовано рівні їх адаптації до умов навчання у вищих навчальних закладах (соціально-психологічний, особистісний та психофізіологічний). Виявлено, що сформованість позитивної Я-концепції визначає оптимальний перебіг процесу психологічної адаптації першокурсників до навчальної діяльності. Визначено методи діагностики та шляхи формування позитивної Я-концепції студентів. Обгрунтовано доцільність їх використання як засобу оптимізації психологічної адаптації першокурсників до нових умов навчальної діяльності. Наукове дослідження розвитку психологічної адаптації студентів перших курсів у процесі формування їх позитивної Я-концепції проведено з урахуванням сучасних умов навчання у вищих навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю952.2 + Ч481.223.8 +
Шифр НБУВ: РА345186

Рубрики:

      
16.

Кубриченко Т.В. 
Формування гендерної ідентичності студенток педагогічного коледжу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Кубриченко ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 23 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально вивчено особливості гендерної ідентичності студенток педагогічного коледжу та соціально-психологічні умови її формування. Проаналізовано основні підходи щодо вивчення проблеми гендерної ідентифікації. Розкрито зміст понять "гендерна ідентичність", "гендерна ідентифікація", "гендерна соціалізація", "гендерна роль", "гендерна самосвідомість" в історико-культурному, соціальному та психологічному контекстах. Визначено рівні, стадії, особливості, типи гендерної ідентифікації, розглянуто вікову динаміку її становлення у дівчат. Показано специфіку конструювання жіночого гендерного Я. Досліджено структуру гендерної ідентичності студенток педагогічного коледжу, визначено її роль у структурі "Я-концепції" дівчат, описано систему взаємозалежностей вираженості гендерних характеристик з рисами особистості, змістовними компонентами соціальної ідентичності, зі статусом у жіночій формальній групі. Встановлено показники стійкості та провідні напрямки розвитку гендерних характеристик у структурі особистості дівчат юнацького віку. Доповнено перелік факторів, які забезпечують оптимальний статус дівчини у гомогенній за статевим складом (жіночій) формальній групі, факторами вираженості фемінних характеристик студентки й її залежності від впливу гендерних стереотипів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + С5*423.2*344 +
Шифр НБУВ: РА348620

Рубрики:

      
17.

Лялюк Г.М. 
Психологічні особливості соціалізації підлітків в умовах родинної депривації: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.М. Лялюк ; Прикарп. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості соціалізації підлітків, позбавлених батьківського піклування. Проаналізовано теоретичні підходи до існуючих уявлень про зміст, механізми та чинники соціалізації підлітків за умов родинної депривації. Установлено відмінності у структурі соціалізації підлітків-вихованців дитячих будинків та підлітків з родин. З'ясовано, що у підлітків-вихованців дитячих будинків вищий рівень тривожності, почування самотності, інтенсивності функціонування механізмів захисту, а саме: регресії, заміщення, компенсації у порівнянні з їх ровесниками з родин. Показано необхідність ресоціалізації депривованих підлітків, завдяки чому вони зможуть підвищити свою самооцінку та самоповагу, гармонізувати Я-концепцію та самосвідомість. Обгрунтовано засоби оптимізації особистісного зростання підлітків дитячих будинків і шляхи процесу їх успішної соціалізації. Впроваджено "Програму роботи практичного психолога з оптимізації особистісного зростання підлітків-вихованців дитячих будинків", яка є ефективним психологічним засобом особистісного зростання підлітків, сприяє розвитку успішності соціалізації у цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю952.1 + Ч421.342 +
Шифр НБУВ: РА350126

Рубрики:

      
18.

Берені А. 
Суспільно-політичне становище та культурний розвиток угорської національної меншини Закарпатської області (1991 - 2004 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / А. Берені ; Ужгород. нац. ун-т. — Ужгород, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено суспільно-політичне становище та культурний розвиток угорської національної меншини Закарпатської області впродовж 1991 - 2004 рр.. На базі архівних документів, статистичних матеріалів, україномовної та угорськомовної періодичної преси охарактеризовано демографічну динаміку угорців Закарпаття, суспільно-політичні процеси й етнокультурні пріоритети у середовищі угорської національної меншини краю. На підставі результатів переписів населення 1989 р. і 2001 р. детально проаналізовано рідномовну ідентичність, розселення угорців у містах і селах Закарпатської області. Визначено фактори природного приросту/скорочення та міграційних процесів серед угорців Закарпаття. Розглянуто суспільно-політичні процеси у аспекті участі угорців у політичному житті краю, діяльності угорських національно-культурних товариств. Проаналізовано еволюцію національного руху угорців за умов утворення адміністративно-територіальної автономії. Досліджено етнокультурні пріоритети угорців Закарпаття, зокрема, розвиток угорськомовного виховання та освіти, засобів масової інформації, професійної та художньо-самодіяльної культури. Проаналізовано проблему конфесійної ідентичності даної національної меншини. Обгрунтовано висновок, що угорці як найбільш чисельно представлена національна меншина Закарпатської області традиційно зберігають угорську етнічну самосвідомість і за умов становлення незалежної України поступово залучаються до загальнодержавних суспільнополітичних і духовно-культурних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-43АК)64-56 + Т3(4УКР=9ВЕН)64 +
Шифр НБУВ: РА348568

Рубрики:

      
19.

Вачевський М.В. 
Теоретико-методичні засади формування у майбутніх маркетологів професійних компетенцій: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / М.В. Вачевський ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 42 с. — укp.

Розроблено концепцію формування професійної компетенції у майбутніх маркетологів. Запропоновано систему підготовки вчителів маркетологів за різних освітньо-кваліфікаційних рівнів, зокрема за умов вивчення економіки у загальноосвітніх школах, професійних навчальних закладах та ВНЗ. Визначено структуру та зміст основних інтегрованих курсів для формування професійних компетенцій у маркетологів у процесі безперервної освіти. Визначено суть даної компетенції маркетолога, її зміст і структуру, складовими якої є знання, уміння, навички, якості, самосвідомість щодо напрямків формування професійної компетентності. Розроблено, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено напрямки професійної підготовки маркетологів до видів діяльності, що дозволило створити комплекс навчальних програм, навчальних підручників і навчальних посібників до курсів підготовки маркетологів. Впроваджено результати дослідження до процесу безперервної освіти та доведено ефективність розробленої технології формування професійних компетенцій у маркетологів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.322 р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА335224

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Мацегора Я.В. 
Формування "образу Я" працівників ОВС у процесі професійного становлення: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.06 / Я.В. Мацегора ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено психологічний аналіз самосвідомості працівників органів внутрішніх справ (ОВС). Висвітлено сучасні підходи до проблеми самосвідомості. Розглянуто співвіднесеність понять "Я-концепція" і "образ Я". Проаналізовано уявлення про структуру "образу Я". Висвітлено засади системного підходу до дослідження "образу Я". Показано роль самосвідомості у професійному становленні, формуванні моральних якостей і відповідальності працівників ОВС. Показано, що самосвідомість є цілісною системою, структурні компоненти якої взаємозалежні між собою і зовнішнім світом. Самовідношення є показником професійної ідентифікації працівників ОВС. Особливості "образу Я" зумовлені особливостями етапу професійного становлення й особливостями професійної діяльності. Виявлено й описано певні механізми самосвідомості, характерні для даних працівників. На підставі результатів досліждення запропоновано шляхи оптимізації процесу професійної орієнтації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Х819(4УКР)112.010.22:Ю9 +
Шифр НБУВ: РА358338

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського