Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (6)Реферативна база даних (172)Книжкові видання та компакт-диски (46)
Пошуковий запит: (<.>K=САМОРЕГУЛЯЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 38
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Мартиненко В.П. 
Запобігання банкрутства підприємств громадського харчування: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.05 / В.П. Мартиненко ; Харк. держ. акад. технології та орг. харчування. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

Сформульовано удосконалене визначення поняття "банкрутство" і розкрито його економічну сутність, визначені зовнішні та внутрішні фактори банкрутства підприємств громадського харчування, його ранні ознаки. Розроблена система попередження банкрутства, яка передбачає визначення двох режимів господарювання: саморегуляція і державне регулювання. Запропоновані комплексна система показників щоквартального фінансового аналізу з метою своєчасного виявлення причин банкрутства, організаційно-економічний механізм запобігання банкрутства і практичні рекомендації по його реалізації. Розроблена і обгрунтована економіко-статистична модель визначення імовірності банкрутства, рекомендована відповідна шкала коефіцієнтів імовірності банкрутства і запропонований механізм поетапного виведення підприємства із кризового стану.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.7

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Саблук С.В. 
Контроль чисельності сисних шкідників в посівах цукрових буряків та їх насінників в умовах Центрального Лісостепу України: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 16.00.10 / С.В. Саблук ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2002. — 19 с.: рис. — укp.

Надано характеристику складу основних сисних шкідників та їх ентомофагів на посівах цукрових буряків та їх насінників, розкрито динаміку чисельності цих комах на різних стадіях, а також залежність заселення рослин цукрових буряків листковою буряковою попелицею - головного сисного шкідника - від гідротермічних показників. На підставі результатів обліку комах встановлено, що чисельність консументів другого порядку (ентомофагів) значною мірою залежить від щільності консументів першого порядку, тобто, всі ці живі організми функціонально пов'язані між собою прямими та зворотніми зв'язками, завдяки чому здійснюється природна саморегуляція їх чисельності. Визначено, що існує прямий зв'язок між ступенем заселення цукрових буряків попелицею та умовами, що виникають для перших двох поколінь цього фітофага. З'ясовано, що існує залежність між чисельністю листкової бурякової попелиці та кількістю афідофагів. У разі використання інсектицидів для захисту фабричних посівів цукрових буряків та їх насінників від сисних шкідників, найбільш ефективним та раціональним способом є обробка насіння системними інсектицидами: гаучо, 70 % з.п. (діюча речовина імідаклоприд) та крауїзера, 35 % тіамеоксамом (т.к.с.), ефективність яких проти листкової бурякової попелиці складає відповідно 97,0 і 92,4 %, а також обприскування насінників лебайцидом, 50 % к.е. та композицією конфідора, 20 % т.к.с. і дециса, 2,5 % к.е., які забезпечують зменшення чисельності шкідника відповідно на 93,3 % і 91,1 %. Зроблено висновок, що ефективність застосування інсектицидів проти сисних шкідників значною мірою залежить від їх полярності: чим вище полярність у хімічної сполуки, тим нижча її ефективність проти фітофагів. Зазначено, що всі інсектициди, застосовані для контролю чисельності сисних шкідників, сприяють підвищенню продуктивності культури та її якісних показників. Проведено економічну оцінку захисту фабричних посівів цукрових буряків від листкової бурякової попелиці та інших сисних шкідників з використанням нових високоефективних інсектицидів та їх композицій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П491.152(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА322390

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Апетик Н.М. 
Моральна саморегуляція як умова попередження девіантної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Апетик ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний та експериментальний аналіз проблеми моральної саморегуляції як умови запобігання девіантній поведінці підлітків. Проаналізовано суть, види та детермінанти поведінкових відхилень у дітей підліткового віку. Виявлене значення моральної саморегуляції у виникненні поведінкових аномалій вимагало теоретичного аналізу й експериментального дослідження специфіки її прояву в підліткового період. Розроблено та апробовано програму тренінгових занять зі становлення моральної саморегуляції поведінки підлітків. Отримані експериментальні дані засвідчили доцільність і ефективність розробленої програми морального виховання підростаючого покоління, необхідність її поширення з метою морального розвитку дітей підліткового віку, становлення в них моральної саморегуляції поведінки, що сприятиме запобіганню поширення відхилень у їх поведінці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.1-81 + Ю771.23 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА315374 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Радченко М.І. 
Особистісна саморегуляція дорослих у сім'ях з розумово відсталими дітьми-інвалідами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / М.І. Радченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено специфіку особистісної саморегуляції дорослих, які мають розумово відсталих дітей (РВД) за умов хронічної екстремальності, визначено особливості психокорекційної роботи з даною категорію осіб. Встановлено, що під впливом багатьох несприятливих соціально-психологічних факторів у батьків, які мають РВД, формуються особистісні якісні властивості, що виділяють їх з загального ряду, створюють специфіку їх бачення й оцінки навколишньої дійсності, зокрема, завищений рівень егоцентризму та підозрілості, демонстративність, негативне світовідчуття та світосприймання, звужену вибірковість контактів, труднощі у вираженні власних почуттів, нав'язливий характер переживань, самозвинувачення, зниження рівня соціальної та психологічної компетентності, почуття відчуження й ізольованості. Виявлено етапи їх пристосування до несприятливих умов, описано компенсаторні механізми та новоутворення, що формуються на кожному етапі. Доведено, що психокорекційна робота з даною категорією батьків має будуватися з урахуванням характеру особистісних змін, що відбуваються на кожному з етапів адаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.22-355.2 + Ю956-99 + Ю948.25 +
Шифр НБУВ: РА343069

Рубрики:

      
5.

Низовець О. А. 
Особистісні детермінанти розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. А. Низовець ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично визначено й емпірично досліджено особистісні детермінанти розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів (комунікабельність, емпатійність, самоконтроль, саморегуляція в спілкуванні, толерантність, адекватна самооцінка, організованість, низький рівень тривожності й агресивності, уміння слухати й урегульовувати конфлікти, розвинуті уміння та навички організації взаємодії людей). Розроблено й апробовано програму розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів, яка дозволяє створити необхідні умови для особистісного професійного зростання студентів-психологів і розвинути комунікативні уміння та навички, засобами впливу на особистісні детермінанти. Розширено та поглиблено знання про закономірності та механізми розвитку комунікативної компетентності, місце та значення розвитку комунікативної компетентності в системі професійно важливих якостей психолога, уточнено зміст поняття професійної комунікативної компетентності психолога, її структурні компоненти (когнітивний, емоційний, поведінковий), критерії та рівні сформованості комунікативної компетентності (високий, середній, низький) студентів-психологів. Вдосконалено знання про шляхи підвищення комунікативної компетентності методами активного соціально-психологічного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 р(4УКР)3 + Ю953
Шифр НБУВ: РА384345 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Кролівець Т.Г. 
Особливості клініки та лікування діастем: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / Т.Г. Кролівець ; Львів. нац. мед. ун-т ім. Д.Галицького. — Л., 2010. — 19 с. — укp.

Визначено поширеність та клінічні особливості діастем у дітей шкільного віку, обгрунтовано необхідність лікування даної патології. Встановлено, що аномалія прикріплення вуздечки верхньої губи I та II виду діагностується практично у рівних співвідношеннях серед дітей з діастемою верхньої щелепи та без неї, тоді як аномалію вуздечки III виду (масивна вкорочена вуздечка) виявлено лише у дітей з аномалією положення центральних різців з наявністю проміжку між ними. Визначено межі саморегуляції діастеми та характер зміни її ширини у міру прорізування постійних зубів фронтальної ділянки залежно від типу діастеми та виду прикріплення вуздечки верхньої губи. Виявлено, що достовірна саморегуляція діастем відбувається лише в результаті прорізування латеральних різців у разі аномалії положення центральних різців I та II типу з фізіологічним прикріпленням вуздечки верхньої губи та у разі I виду її аномалії. Вперше досліджено оптичну щільність кісткової тканини у ділянці міжрізцевої кісткової перегородки, середнє значення якої у пацієнтів з діастемою є більшим у порівнянні з пацієнтами без діастеми. Виявлено, що зі збільшенням ширини аномального проміжку та зростанням віку пацієнтів значення оптичної щільності також збільшується, що підтверджується встановленою математичною залежністю. За наслідками комп'ютерної томографії встановлено, що аномалія розташування центральних різців з наявністю проміжку між ними практично не впливає на томографію різцевого каналу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.665.621.050-5 +
Шифр НБУВ: РА369892 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Канюра О.А. 
Особливості лікування вестибулярного положення іклів у віковому аспекті: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / О.А. Канюра ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Проведено комплексне вивчення морфологічного та функціонального стану жувального апарату, а також телерентгенографічні дослідження особливостей розвитку мозкового та лицевого скелета в осіб з вестибулярним положенням іклів. З'ясовано, що причиною такого розташування іклів у 96 % випадків є нестача місця для них у зубній дузі, внаслідок ранньої втрати тимчасових зубів на невідповідність величини зубів величині щелеп, що має спадковий характер. Виявлено, що дефіцит місця в зубній дузі для іклів з віком зростає, а саморегуляція вестибулярного положення іклів з віком не спостерігається. Визначено основні діагностичні критерії для оцінки ступеню тяжкості аномалії та вибору методу її лікування. Запропоновано класифікацію клінічних форм вестибулярного положення іклів. Розроблено тактику ортодонтичного лікування зазначеного положення іклів у віковому аспекті з використанням розроблених пристроїв та способів переміщення іклів у зубну дугу, що дає змогу забезпечити раціональну перебудову тканин пародонту в процесі апаратурного лікування, запобігти розвитку стійких зубощелепних деформацій та скоротити терміни реабілітації пацієнтів у 1,5 - 2 рази.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р665.621.050 +
Шифр НБУВ: РА329924

Рубрики:

      
8.

Вишневська О.О. 
Педагогічні умови формування ділової культури студентів бізнес-коледжу в системі соціалізаії особистості: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.О. Вишневська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 19 c. — укp.

На основі вивчення теретико-методологічних джерел, документів про нові заклади вищої освіти, досвіду підготовки менеджерів з метою можливості досягнення ними успіху й самореалізації у професійній діяльності досліджено, що в процесі соціалізації студенти переживають низку труднощів, які стають причиною незадоволення, зневіри, песимізму. З метою підготовки студентів до подолання перешкод розроблено наукову гіпотезу про те, що рівень соціалізації особистості буде підвищуватись, якщо в процесі навчально-виховної роботи за умов бізнес-коледжу озброювати студентів знаннями про місце й значення особистісної, загальної та ділової культури, формувати на їх основі відповідні вміння професійної та громадської діяльності, в ході якої відбувається саморегуляція і самореалізація особистості. Зазначено, що розглянута модель ділової культури студента бізнес-коледжу, педагогічні умови її формування в системі соціалізації особистості забезпечують необхідний рівень професіоналізму й готовності до соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.350.0 + У.р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА320291 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Сеньовська Н.Л. 
Підготовка майбутнього вчителя до професійної саморегуляції в процесі вивчення педагогічних дисциплін: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.Л. Сеньовська ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2008. — 22 с. — укp.

Визначено сутність поняття "професійна саморегуляція вчителя", розглянуто її структуру та функції, методи, критерії. Розроблено модель підготовки майбутніх учителів до професійної саморегуляції у процесі вивчення педагогічних дисциплін, яка корелює із структурою професійної саморегуляції вчителя та відображає взаємодію її основних компонентів (мотиваційного, рефлексивного, емоційно-вольового та діяльнісного). Встановлено показники рівнів сформованості мотиваційного, теоретичного та процесуального компонентів готовності майбутнього педагога до професійної саморегуляції. Обгрунтовано й експериментально перевірено технологію підготовки майбутніх педагогів до професійної саморегуляції, описано методи, форми та засоби підготовки. Встановлено ефективність запропонованої технології. За допомогою методів математичної статистики проаналізовано результати формувального експерименту. Основні результати наукового дослідження впроваджено у навчальний процес підготовки майбутніх учителів до професійної саморегуляції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю940.91 +
Шифр НБУВ: РА357525

Рубрики:

      
10.

Калініченко М.М. 
Політико-владний потенціал громадянського суспільства в сучасній теорії політики: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.01 / М.М. Калініченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено філософсько-політичний аналіз категорії влади громадянського суспільства з метою обгунтування її змісту як цілісної самодостатньої системи та підсистеми у соціальній структурі країни, відкритої для необмеженого обміну з навколишнім середовищем речовиною, енергією та інформацією, здатної до самовідтворення та необмежного розвитку у часі та просторі. Досліджено генезис, природу, сутність, форми, види, різновиди та особливості недержавної влади. Виявлено, що специфіка явища полягає у підкоренні одного суб'єкта громадянського суспільства іншому за принципом "суб'єкт - суб'єктних" відносин, лежить в горизонтальній площині, обумовлюється індивідуалістичним принципом і приватними інтерсами, характеризується несиловими засобами досягнення мети, основою яких є механізм угод між рівними агентами ринкових відносин та інститут свідків. Проаналізовано морфологічний аспект системи недержавної влади, визначено її функціональні можливості, показано роль і місце у процесі саморегуляції соціального устрою країни. Досліджено актуальні проблеми становлення влади громадянського суспільства за умов української політичної реальності. З'ясовано, що провідним фактором самореалізації влади громадянського суспільства в Україні за сучасних умов є архетипна саморегуляція, оскільки нормативний рівень (держава) ще тільки формується, а розвиток громадянського суспільства обтяжений процесом глобалізації, що втягує його у принципово інший алгоритм еволюції соціального світу з пріоритетним значенням цілеспрямованої державної політики, та потужною неформальною владою негромадянського суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф036 + Ф022.1 +
Шифр НБУВ: РА342485

Рубрики:

      
11.

Колесніченко Л.А. 
Психологічні особливості саморегуляції у професійній діяльності менеджерів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.А. Колесніченко ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Проаналізовано взаємозв'язок особистісного та професійного розвитку, досліджено специфіку професійної діяльності менеджера. Визначено психологічний зміст та функції поняття "саморегуляція". Теоретично обгрунтовано модель особистісної саморегуляції менеджерів, визначено її компоненти: змістовий, процесуальний і чинник самооцінки особистості. Розроблено методику дослідження особистісної саморегуляції менеджерів, проаналізовано процес і наслідки її реалізації. Висвітлено особливості та рівні сформованості особистісної саморегуляції успішних, неуспішних та майбутніх менеджерів. Розроблено програму підвищення рівня особистісної саморегуляції. Встановлено позитивний вплив її реалізації на розвиток і удосконалення досліджуваної професійної якості менеджерів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + У9(4УКР)212.14 +
Шифр НБУВ: РА334108

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Біляєва Н. В. 
Розвиток позитивного ставлення щодо навчання в учнів початкових класів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. В. Біляєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано феномен "ставлення до навчання", виділено когнітивний, емоційно-оцінний та поведінковий компоненти такого ставлення, позитивний, нейтральний, амбівалентний і негативний типи ставлення молодших школярів до навчання. Констатовано: ставлення до навчання вирізняється асинхронністю розвитку своїх компонентів - учням I - II класів притаманний низький рівень розвитку когнітивного та поведінкового компонентів, а для школярів III - IV класів є характерними негативні складові у змісті емоційно-оцінного компонента у поєднанні з негативними тенденціями вікової динаміки розвитку. З'ясовано, що провідними чинниками розвитку позитивного ставлення школярів до навчання є: принципи та технології в діяльності вчителя, стиль спілкування між учителем і учнями, оцінка результатів учбової діяльності з боку вчителя та батьків, інтереси школяра, а психологічними механізмами - самоусвідомлення, самооцінювання, саморегуляція. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови та розроблено й апробовано програму розвитку позитивного ставлення до навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + Ч421.221
Шифр НБУВ: РА370826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Пов'якель Н.І. 
Саморегуляція професійного мислення в системі фахової підготовки практичних психологів: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Н.І. Пов'якель ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 40 с. — укp.

Досліджено психологічну сутність, структуру, функції, специфіку і закономірності професійного мислення та процес його саморегуляції у практичних психологів у контексті поєднання системно-структурного, особистісного та професійно-розвивального підходів. Розроблено концепцію саморегуляції мислення практичного психолога та його професійного розвитку в системі вузівської підготовки. Проаналізовано особистісні, мотиваційні, ціннісні, когнітивні та технологічні складові процесу саморегуляції, характеристики професійного мислення практичного психолога, рушійні сили, детермінанти та умови його розвитку. Визначено роль психологічних механізмів (інтегральних, стильових, рефлексивних) і чинників (характеристики Я-концепції, ціннісності, креативності, складності завдань), які детермінують продуктивність і професійний розвиток саморегуляції мислення. На основі експериментального дослідження виявлено психолого-педагогічні закономірності та умови управління процесом професійного розвитку регулятивної культури мислення практичного психолога. Підтверджено визначальну роль змісту та структури навчальних курсів з практичної психології, комплексу розвивальних (у тому числі й активних) психотехнологій управління процесом формування саморегуляції професійного мислення у системі фахової підготовки психологів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.1 + Ю949.2р +
Шифр НБУВ: РА331767

Рубрики:

      
14.

Голенкова Ю. В. 
Саморегуляція як фактор формування майбутніх вчителів фізичної культури: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02 / Ю. В. Голенкова ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше обгрунтовано необхідність використання прийомів саморегуляції як фактора професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури. Експериментально перевірено вплив застосування прийомів саморегуляції на психофізіологічний стан і рівень успішності навчання студентів факультету фізичного виховання. Встановлено доцільність застосування прийомів саморегуляції в процесі професійного вдосконалення молодих вчителів фізичної культури. Доповнено наукову інформацію про можливості використання саморегуляції в оптимізації праці вчителя фізичної культури. Підтверджено, що особливості процесу саморегуляції психічних станів педагогів обумовлюють якість їх професійної діяльності. Уточнено дані щодо необхідності формування усвідомленої саморегуляції довільної активності майбутніх вчителів через створення умов для розвитку та вдосконалення особистісних властивостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.143
Шифр НБУВ: РА382862 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Олександров Ю.М. 
Саморегуляція як чинник психологічного благополуччя студентської молоді: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Ю.М. Олександров ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Уперше запропоновано інтегративно-особистісну модель саморегуляції, характерною ознакою якої є введення блоку інтеграції та прийняття рішення. Уточнено наукові уявлення щодо змісту поняття, структури та механізму психологічного благополуччя, розглянуто його основні аспекти (ресурсний, процесуальний, результативний, структурний, оціночний). Розкрито сутність поняття та структуру особистісного потенціалу, визначено роль розуміння у блоці самовизначення. Проаналізовано взаємозв'язки системи саморегуляції та психологічного благополуччя. Виявлено, що система саморегуляції найбільше взаємопов'язана з ресурсним і результативним аспектами психологічного благополуччя. Розглянуто чинники та вияви різних рівнів основних складових психологічного благополуччя. Виділено характеристики, що відрізняють суб'єктів з високим, середнім і низьким рівнем задоволеності життям, а також показники психологічного благополуччя особистості й особистісного потенціалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю935.22-39
Шифр НБУВ: РА372467 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Лисенко-Гелемб'юк К. М. 
Саморегуляція як чинник розв'язування міжособистісних конфліктів студентської молоді: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / К. М. Лисенко-Гелемб'юк ; НАПН України ; Ін-т соц. та політ. психології. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Уточнено психологічний зміст феномена саморегуляції з позиції соціальної психології, розкрито функції, структуру та механізми саморегуляції. Проаналізовано соціально-психологічний вплив саморегуляції на процес розв'язання міжособистісних конфліктів студенської молоді. Виявлено залежність саморегуляції від індивідуальних особливостей студентів за умов їх інтерперсональної взаємодії, а саме: емоційної стійкості, відповідальності, високого рівня розвитку абстрактного мислення, здатності до самоконтролю як особистісних якостей. Виявлено смислову структуру саморегуляції як чинника розв'язування міжособистісних конфліктів у юнацькому віці. Досліджено та верифіковано потенціал соціально-психологічного тренінгу розвитку саморегуляції як чинника оптимізації розв'язування міжособистісних конфліктів студенської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю954.04
Шифр НБУВ: РА379877 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Потопа К.Л. 
Соціально-педагогічні умови організації студентського самоврядування у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / К.Л. Потопа ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження проблеми організації студентського самоврядування у вищих навчальних закладах. На підставі ретроспективного аналізу психолого-педагогічної літератури конкретизовано сутність основних дефініцій, зокрема розкрито зміст понять "управління", "студентське самоврядування", "саморегуляція". Запропоновано структурно-функціональну модель студентського самоврядування як чинника оптимізації соціальної активності та професійної підготовки. Встановлено критерії рівнів сформованості студентського самоврядування у вищих навчальних закладах. Обгрунтовано й експериментально апробовано комплекс соціально-педагогічних умов, які забезпечують особистості можливість вибору видів самостійної діяльності, які охоплюють усі сфери життєдіяльності колективу студентів, адекватні потребам професійного та особистісного самовдосконалення та грунтуються на оптимальному використанні можливостей різноманітних засобів управління та самоврядування для формування соціальної особистості майбутніх спеціалістів. Розроблено методику практичного впровадження у навчально-виховний процес чіткої організації структури студентського самоврядування з визначенням провідних органів координації інтеграції та упрвління на кожному з рівнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.431 + Ч312 +
Шифр НБУВ: РА344487

Рубрики:

      
18.

Павлова І.Г. 
Становлення емоційної зрілості в підлітковому та юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Г. Павлова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2005. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження емоційної зрілості особистості в підлітковому та юнацькому віці з урахуванням впливу на формування даної якості статевих та індивідуальних чинників. Обгрунтовано визначення емоційної зрілості як інтегративної якості особистості, що характеризує ступінь розвиненості емоційної сфери на рівні адекватності емоційного реагування за певних соціокультурних умов. Досліджено особливості прояву таких властивостей емоційної зрілості, як експресивність, саморегуляція та емпатія. Визначено основні етапи її становлення (11 - 13, 14 - 15, 16 - 17, 18 - 23 роки) й охарактеризовано особливості динаміки емоційного зростання у кожний з даних періодів. Встановлено вплив екстраверсії та товариськості на формування емоційної сфери. Створено типологічну модель емоційної зрілості особистості, яка містить 7 типів (експресивний, саморегуляційний, емпатійний, гармонійний, саморегуляційно-емпатійний, експресивно-емпатійний та експресивно-саморегуляційний), визначено їх характерні властивості. Удосконалено методику діагностики емоційної зрілості, що дозволяє оцінити прояв її основних властивостей залежно від віку випробуваних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.52-81 + Ю983.52-81 + Ю983.52-81 + Ю983.52-81
Шифр НБУВ: РА335203

Рубрики:

      
19.

Ємшанова Ю.О. 
Стильова саморегуляція психічних станів кваліфікованих тенісистів: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01 / Ю.О. Ємшанова ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему індивідуалізації психологічної підготовки кваліфікованих тенісистів на підставі даних, одержаних завдяки вивченню впливу стильової саморегуляції психічних станів на результативність змагальної діяльності. Експериментально встановлено, що рівень стильової саморегуляції залежить від спортивної кваліфікації тенісистів. Специфікою впливу індивідуального стилю їх саморегуляції на психічні стани є наявність у змагальному періоді збільшення щільності взаємозв'язку між показниками стильової саморегуляції та показниками, що відображають психічний стан даних спортсменів. Особливості стильової саморегуляції значною мірою взаємопов'язані з проявами психічного стану тенісистів, а саме: вегетативним коефіцієнтом Шипоша, сумарним відхиленням від аутогенної норми, стабільністю саморегуляції, проявами властивостей уваги, а також даними самозвітів спортсменів про їх стан у різні періоди ігрової діяльності. Розроблено практичні рекомендації щодо побудови та проведення психологічної підготовки кваліфікованих тенісистів з урахуванням виявлених найбільш значущих психологічних чинників, що забезпечують ефективність стильової саморегуляції психічних станів і, відповідно, ефективність діяльності змагання кваліфікованих спортсменів на різних етапах спортивного вдосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч515.77 + Ю943-355.2 +
Шифр НБУВ: РА354185

Рубрики:

      
20.

Невмержицька О.О. 
Студентське самоуправління у контексті демократизації вищої освіти України: автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.10 / О.О. Невмержицька ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Системно проаналізовано процес демократизації вищої освіти за умов розбудови системи студентського самоврядування. Визначено його місце та роль у процесі-посереднику або управлінському циклі. Розглянуто самоорганізаційний потенціал студентства як підставу та делегування частини владних повноважень органом адміністративного управління / ректоратом ВНЗ на рівень органів студентського самоврядування як умови з використанням алгоритму: суть - зміст - форма - критерій якості процесу демократизації на кожному з зазначених етапах. Увагу приділено системному ефекту, що виникає під час інтеграції самоорганізації та самоменеджменту студентства та децентралізації влади ректоратом ВНЗ, за якої формується саморегуляція навчальної форми на підставі ціннісно-смислової детермінації поведінки членів трудового колективу, а також гомеостат як орган саморегуляції соціального організму ВНЗ. Як критерій цього процесу визначено організаційну свободу особистості, що грунтується на її організаційній свідомості. Висвітлено продукти та ефекти цього явища, зокрема, смислова детермінація забезпечує гомеорез, ціннісна - гомеостаз. За їх поєднання породжується аутопоезис / самовідтворення соціального організму ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.431 + Ч484(4УКР)01 +
Шифр НБУВ: РА363650

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського