Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (8)Наукова електронна бібліотека (16)Реферативна база даних (1014)Книжкові видання та компакт-диски (49)
Пошуковий запит: (<.>K=РОЗУМОВІ$<.>+<.>K=ЗДІБНОСТІ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 134
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шилова Є.В. 
Інтенсивна терапія ацетонемічного синдрому у комплексі лікування дітей із критичними станами інфекційного генезу: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.30 / Є.В. Шилова ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Наведено результати обстеження та лікування 110-ти дітей з ацетономічним синдромом (АС), що розвився на тлі критичних станів інфекційного генезу. У таких дітей установлено гіповолемію, порушення скоротливої здібності міокарда лівого шлуночка (ЛШ), а також розвиток тахікардії, зумовлений нормодинамічним режимом гемодинаміки. За цього рівень доставки кисню тканинам залишається у межах норми, а рівень його споживання - зростає. За рівня кетонурії до 15,0 ммоль/л у досліджених хворих виявлено компенсований метаболічний ацидоз зі збільшеним інтервалом внаслідок накопичення кетонових тіл. У разі рівня кетонурії понад 15,0 ммоль/л метаболічний ацидоз набуває декомпенсованого характеру. Відбувається процес порушення обміну речовин, а саме: посилення протеолізу, схильність до гіперглікемії, активацію ліполізу, гіперкортизолемію, відносну інсулінорезистентність. За рівня кетонурії понад 15,0 ммоль/л установлено зниження рівня глікемії до нижньої межі норми, за цього рівень кортизолу сироватки залишається високим, рівень інсуліну сироватки знижується до величин, що відповідають нормі. Використання інфузійної антикетогенної терапії комбінацією глюкози та ксилітолу сприяє більш ранньому збільшенню обсягу ентерального харчування та зменшенню інфузійної терапії, ніж парентеральне застосування з антикетогенною метою тільки глюкози чи ксилітолу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.415.202.9-5 + Р733.514-5 +
Шифр НБУВ: РА354554

Рубрики:

      
2.

Гут І.О. 
Ірраціональність поведінки домашніх господарств як споживачів: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / І.О. Гут ; Дніпропетр. ун-т економіки та права. — Д., 2004. — 23 с. — укp.

Проведено дослідження явища ірраціональності як антиподу "економічного розуму", що виникає під впливом почуттів і є проявом емоцій. Побудовано модель процесу споживацього вибору домогосподарства за ринкових умов, охарактеризовано її основні складові (доход, ринкові комунікації та способи стимулювання збуту) як базові фактори впливу, а також чинники-"фільтри" (пізнавальні здібності, соціальне середовище та психологічні особливості індивіду). Запропоновано поділ ринкової ірраціональності споживача на усвідомлену та неусвідомлену. Досліджено економічні, часові та пізнавальні ресурси споживачів-домогосподарств та їх вплив на ринкові рішення. Проаналізовано фактори, що визначають специфіку поведінки споживачів в Україні: рівень доходів домогосподарств, особливості їх диференціації та національного менталітету. Показано зележність між рівнем доходу, пізнавальними здібностями споживачів-домогосподарств та часткою ірраціональної складової у ринкових рішеннях. Визначено головні функції комунікаційної підсистеми підприємства - інформаційну та спонукальну. Встановлено значення якості товару та запропоновано новий підхід щодо врахування впливу даного чинника на споживацький вибір та ринкову привабливість. Встановлено перевагу якості маркетингових комунікацій над якістю товару у формуванні первинного вибору споживача. Проведено дослідження суспільного феномену моди як комунікаційного елементу, який використовується у системах маркетингових комунікацій. Запропоновано їх проекти синтезованого типу, орієнтовані на реалізацію синергетичного ефекту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.21 + У9(4УКР)0-94 + У9(4УКР)421.0-361 +
Шифр НБУВ: РА334176

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Шевченко С.Л. 
Автентичність екзистенції в "негативному" та "позитивному" екзистенціалізмі: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / С.Л. Шевченко ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено поняття автентичності існування в "негативному" та "позитивному" екзистенціалізмі. На підставі історико-філософського та компаративного аналізу концепцій С. Кіргегора, К. Ясперса, М. Гайдегера, Г. Марселя, Ж.-П. Сартра, Н. Аббаньяно, О.Ф. Больнова висвітлено еволюцію поняття "екзистенція". Досліджено процес імплантації класично-екзистенціалістичних ідей у сучасну філософію та екзистенціально-гуманістичну психологію. Феномен екзистенції у класичному екзистенціалізмі розглянуто як специфічну смислову матрицю структури людського буття й особливий тип духовного самоздійснення людини, взаємопов'язаний з її здатністю діяти за умов зростання різноманіття сучасного швидкоплинного світу, реалізовувати власні творчі потенції, проявляти креативні здібності для зноходження адекватного вирішнення проблем сьогодення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4НІМ)6-663 + Ю3(4ФРА)6-663 +
Шифр НБУВ: РА363656

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Гаспарян С. Г. 
Адміністративно-правові засади кадрового забезпечення судово-експертних установ України / С. Г. Гаспарян. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають у процесі правового регулювання, становлення та розвитку кадрового забезпечення судово-експертних установ України. Мета: визначення сутності, змісту та особливостей адміністративно-правових засад кадрового забезпечення судово-експертних установ України, шляхів їх удосконалення з урахуванням вітчизняної практики та закордонного досвіду. Методи: загальні та спеціальні методи пізнання, зокрема, діалектичний, логіко-семантичний, історико-порівняльний та історико-правовий, юридичний, аналітичний тощо. Теоретичні і практичні результати, наукова новизна: проведено комплексний аналіз процесу становлення та розвитку кадрового забезпечення судово-експертної діяльності в Україні, внаслідок чого виділено дев'ять етапів; науково обґрунтовано та розроблено комплексну характеристику системи суб'єктів кадрового забезпечення судово-експертних установ України: 1) по горизонталі: Міністерство юстиції України — Міністерство внутрішніх справ України — Міністерство охорони здоров'я України — Міністерство оборони України — Служба безпеки України; 2) по вертикалі — за рівнями структурних підрозділів судово-експертних установ України (експертні установи Міністерства внутрішніх справ, для забезпечення виконання завдань яких була створена Експертна служба МВС України; вищі заклади освіти та інші спеціальні заклади відповідних міністерств та інших центральних органів виконавчої влади); запропоновано для судово-експертних установ різних відомств розробити єдині: 1) Комплексну програму роботи з кадрами судово-експертних установ України (затверджує Кабінет Міністрів України); 2) типову освітню програму підготовки кадрів для судово-експертних установ України за спеціалізацією «Судова експертиза»; 3) типову навчальну програму підвищення кваліфікації судових експертів (зокрема, керівників судово-експертних установ); 4) диференційовані тестові завдання з метою перевірки професійної підготовки судових експертів; сформульовано вимоги, що мають бути передбачені в Комплексній програмі роботи з кадрами судово-експертних установ України: 1) знання нормативно-правових актів, що регламентують судово-експертну та наукову діяльність; 2) знання методик і спеціальної літератури з проведення експертних досліджень із відповідного напрямку; 3) знання норм із питань охорони праці та техніки безпеки, пожежної безпеки та правил внутрішнього трудового розпорядку; 4) особисті якості та здібності: логічне мислення, спостережливість, увага, відповідальність, емоційна стійкість; 5) знання професійної етики судового експерта; 6) дотримання присяги судового експерта; обґрунтовано доцільність оптимізації критеріїв оцінювання якості кадрового складу судово-експертних установ України, віддаючи перевагу якісним показникам і параметрам над кількісними; запропоновано врегулювати питання оцінювання кадрового складу судово-експертних установ та визначити систему критеріїв такого оцінювання шляхом прийняття Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку проведення оцінювання якості діяльності судово-експертних установ». Практичне значення: одержані результати можуть бути використані у науково-дослідній сфері як основа для подальшого розроблення проблем кадрового забезпечення судово-експертних установ України; правотворчості, в ході внесення змін і доповнень до нормативно-правових актів, які регулюють кадрове забезпечення судово-експертних установ України; правозастосовній діяльності з метою покращення практичної діяльності судово-експертних установ України. Сфера використання: у освітньому процесі під час підготовки лекційних матеріалів, підручників та навчальних посібників з дисциплін «Адміністративне право», «Адміністративний процес», «Публічне адміністрування» та інших дисциплін адміністративно-правового характеру, в ході підготовки відповідних їх розділів.^UThe object of research is the social relations that arise in the process of legal regulation, the formation and development of staffing of forensic expert institutions of Ukraine. Purpose: to determine the essence, content and features of the administrative and legal principles of personnel provision of forensic expert institutions of Ukraine, ways of their improvement taking into account domestic practice and foreign experience. Methods: general and special methods of cognition, in particular, dialectical, logical-semantic, historical-comparative and historical-legal, legal, analytical, etc. Theoretical and practical results, scientific novelty: a comprehensive analysis of the process of formation and development of personnel provision of forensic expert activity in Ukraine was conducted, resulting in nine stages; scientifically substantiated and developed a comprehensive description of the system of subjects of staffing of forensic expert institutions of Ukraine: 1) horizontally: Ministry of Justice of Ukraine - Ministry of Internal Affairs of Ukraine - Ministry of Health of Ukraine - Ministry of Defense of Ukraine - Security Service of Ukraine; 2) vertically - according to the levels of structural subdivisions of forensic expert institutions of Ukraine (expert institutions of the Ministry of Internal Affairs, for the fulfillment of which the Expert Service of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine was established; higher educational institutions and other special institutions of the respective ministries and other central executive bodies); It was suggested for the judicial-expert institutions of different departments to develop united: 1) Integrated program of work with personnel of forensic expert institutions of Ukraine (approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine); 2) a typical educational training program for the forensic expert institutions of Ukraine, specializing in "Forensic examination"; 3) a typical training program for advanced training of forensic experts (in particular, heads of forensic institutions); 4) differentiated test tasks for the purpose of verifying the professional training of forensic experts; formulated requirements that should be envisaged in the Integrated Program of Work with Personnel of Forensic Expert Institutions of Ukraine: 1) knowledge of normative legal acts regulating forensic expert and scientific activity; 2) knowledge of methodologies and special literature on conducting expert research in the corresponding direction; 3) knowledge of norms on occupational safety and safety, fire safety and rules of internal labor regulations; 4) personal qualities and abilities: logical thinking, observation, attention, responsibility, emotional stability; 5) knowledge of the professional ethics of the court expert; 6) observance of the oath of a judicial expert; the expediency of optimization of the criteria for assessing the quality of personnel of judicial-expert institutions of Ukraine is substantiated, giving preference to qualitative indicators and parameters over quantitative ones; it is proposed to resolve the issues of assessing the staffing of forensic institutions and determine the system of criteria for such evaluation by adopting the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine "On Approval of the Procedure for Evaluation of the Quality of Activities of Forensic Institutions". Practical significance: the obtained results can be used in the field of research as a basis for further development of the problems of staffing of forensic expert institutions of Ukraine; law-making, in the course of making amendments and additions to the normative legal acts regulating staffing of forensic expert institutions of Ukraine; law enforcement activities in order to improve the practical activity of forensic expert institutions of Ukraine. Field of use: in the educational process during the preparation of lecture materials, textbooks and training manuals on disciplines "Administrative law", "Administrative process", "Public administration" and other disciplines of an administrative-legal nature, during preparation of their respective sections.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Зязюн Л.І. 
Артистичне виховання особистості в системі освіти Франції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.І. Зязюн ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розкрито проблему професійного удосконалення та самоудосконалення особистості засобами культури та мистецтв у системі освіти Франції. Зазначено, що даний процес визначає континіумне поняття "артистичне виховання". Доведено, що артистичне виховання засобами мистецтва, через позитивні естетичні почуття, розвиває здібності до творчої експресії та відчуття творчості, сприяє розквіту особистої незалежності та індивідуальності учня, урівноважує розумові та почуттєві можливості учнів, культивує способи мислення та дії, стає необхідним для уміння орієнтуватися та поводитися у сучасному суспільстві. Встановлено, що поступи у даному вихованні стають визначальними у міждисциплінарних зв'язках, акцентують увагу на численних формах і символах, що є ключем до багатьох знань і дій, одержаних у школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4ФРА) + Щ330.03 +
Шифр НБУВ: РА324322

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Грибанова Ю.В. 
Багатокритеріальна оптимізація зубчатих циліндричних передач Новікова: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.02 / Ю.В. Грибанова ; Східноукр. держ. ун-т. — Луганськ, 2000. — 24 с. — укp.

Застосування зубчатих передач Новікова замість аналогічних евольвентних передач покращує експлуатаційні характеристики редукторів. Широке впровадження прогресивного зачеплення стримується невирішеністю проблем, серед яких - проблеми оптимальності початкового контура та оптимальної точності виготовлення. Роботу присвячено заповненню прогалин у вирішенні згаданих оптимізаційних проблем. Критерії оптимізації - якісні показники, прийняті з метою оцінки несучої здібності, ресурсу, третя, зносу, ККД, умов утворення масляного клину і сприйнятливості передач до похибок виготовлення та монтажу. Побудовано математичну модель багатокритеріальної оптимізації циліндричних передач Новікова. Синтезовано нові початкові контури, що забезпечують передачам менші на 20 - 25% напруження у корені зуба та в 2 - 3 рази меншу сприйнятливість до похибок за відомі початкові контури. Досліджено сприйнятливість передач Новікова до похибок, розроблено методики розрахунку і розраховано оптимальні допуски на точність виготовлення коліс, передач та черв'ячних фрез із новими початковими контурами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К412.555.01с116 + К445.5-02
Шифр НБУВ: РА307834 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Утеченко Д. М. 
Відтворення людського капіталу сільських територій / Д. М. Утеченко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю051 – Економіка (05 – Соціальні та поведінкові науки). – Білоцерківськийнаціональний аграрний університет, Біла Церква, 2021.У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано новевирішення важливого наукового завдання щодо обґрунтування засад і заходіввідтворення людського капіталу сільських територій.Категорія «людський капітал» розглядається як успадковані та набуті здібностііндивідуумів, що характеризуються сукупністю знань, умінь, навичок, творчихздібностей, здоров'я, культури, традицій, досвіду, використання яких здійснюється усільському господарстві та інших видах підприємницької діяльності, функціонуваннісоціальної сфери та збереженні навколишнього природного середовища.Обґрунтовано, що людський капітал сільських територій як складну категоріюдоцільно вивчати з позиції соціальної – сільські території – та економічної природи.Систематизовано характерні риси людського капіталу сільських територій, якіактуалізуються лише в умовах соціально-економічного та культурного середовища.Запропоновано індикаторний підхід до оцінювання людського капіталусільських територій на основі розрахунку індивідуальних та групових індексів оцінкифакторів, які впливають на його формування та використання. Індикаторний підхіддозволяє визначити ступінь впливу факторів на формування та використаннялюдського капіталу сільських територій за результатами ранжування окремихрегіонів, ОТГ та дає змогу визначити нереалізовані можливості за цими напрямами, атакож прогнозувати їх зміну на перспективу.Виявлено порушення вікової структури населення; чисельність осіб старшогопрацездатного віку перевищує чисельність молодих осіб; у статевій структуріпереважає чисельність жінок; знижується частка населення працездатного тавідповідно збільшується частка безробітних осіб у групі працездатного населення.Така ситуація зумовлює старіння сільського населення, тому навіть за оптимістичного сценарію розвитку сільських територій чисельність працездатногонаселення буде зменшуватись, а осіб старшого віку – зростати, що в майбутньому некомпенсуватиме втрату працездатного населення.Визначено домінування зайнятості сільського населення у приватному секторі,погіршення його економічного стану, розширення масштабів бідності на селі,збільшення частки жителів, які перебувають у статусі безробітного,відчутнезменшення його зайнятості в тих сільських районах, де сформувалися земельні банкиагрохолдингів, скорочення зайнятості у соціальній сфері села та ін.Систематизовано соціально-економічні умови відтворення людського капіталусільських територій: збереження пріоритетності аграрного виробництва і сільськоїекономіки; підвищення якості його відтворення, що визначається спроможністюорганів самоврядування формувати відносини державно-приватного партнерства зсільським населенням; оптимізація мережі медичних та освітніх закладів у сільськіймісцевості, низькі темпи розвитку соціальної та інженерної інфраструктури сільськихтериторій; ріст диференціації сільського населення за рівнем доходів та якості життя;перехід на інноваційні технології в агровиробництві та розвиток агрохолдингівзумовлює стійке скорочення зайнятості сільського населення та зниження рівня йогосукупних реальних доходів; підвищення рівня самозайнятості сільського населення;відтік сільського населення пов'язаний із «вимиванням» підприємницько-активногонаселення та зниження якості людського капіталу; підвищення соціальної напруги,що зумовлює деформацію відтворювальної динаміки.Обґрунтовано, що основним документом, регламентуючим перспективнінапрями розвитку людського капіталу сільської місцевості, повинна стати стратегіярозвитку сільської території, одним із завдань якої є визначення напрямів сприянняпідвищенню економічної та соціальної ефективності використання людськогокапіталу та підвищення його якості. Доведено, що умови для розширеноговідтворення людського капіталу сільських територій доцільно формувати на основівзаємодії таких елементів як, активізація підприємницького ресурсу; підвищенняякості трудового потенціалу сільського населення; розвиток соціальноїінфраструктури, а також виробничої та ринкової для малого бізнесу. Доведено необхідність опрацювання інструментів та заходів активізаціївідтворення людського капіталу з урахуванням показників досягнутого рівня йогоформування та використання, а також прогнозування їх зміни у регіональномуаспекті й на рівні територіальної громади реалізувати які можливо на основізапропонованого методичного підходу щодо розрахунку індивідуальних і груповихіндексів.Визначено, що у перспективі можливий міграційний приріст сільськогонаселення та підвищення тривалості життя при вирівнюванні заробітної плати всільському господарстві порівняно з іншими секторами економіки, а також незначнезниження чисельності найманих працівників господарств корпоративного сектору.^UIn the thesis, the theoretical generalization is made and the new decision of animportant scientific problem concerning substantiation of bases and reproduction measuresof the human capital of rural areas is offered.The category "human capital" is considered as inherited and acquired abilities ofindividuals, characterized by a set of knowledge, skills, abilities, health, culture, traditions,experience, the use of which is carried out in agriculture and other business activities, thefunctioning of the social sphere and environmental protection.It is substantiated that the human capital of rural areas as a complex category shouldbe studied from the standpoint of social – rural areas – and economic nature. Thecharacteristic features of the human capital of rural areas are systematized, which areactualized only in the conditions of the socio-economic and cultural environment.An indicator approach to the assessment of human capital in rural areas based on thecalculation of individual and group indices of assessment of factors influencing its formationand use is proposed. The indicator approach allows to determine the degree of influence offactors on the formation and use of human capital in rural areas based on the ranking ofindividual regions, amalgamated territorial communities and allows to identify unrealizedopportunities in these areas, as well as to predict their change in the future.Violations of the age structure of the population were revealed; the number of peopleof working age exceeds the number of young people; the number of women predominates inthe sexual structure; the share of the working population decreases and the share ofunemployed persons in the working population group increases accordingly. This situationcauses the aging of the rural population, so even in an optimistic scenario of ruraldevelopment, the working population will decrease, and the elderly – will increase, which inthe future will not compensate for the loss of the working population.The dominance of rural employment in the private sector has been determined as wellas the deterioration of its economic situation, the expansion of rural poverty, an increase inthe share of the unemployed, a significant decrease in its employment in rural areas whereland banks of agricultural holdings were formed, reduction of employment in social sectorsvillages, etc.The socio-economic conditions for the reproduction of human capital in rural areasare systematized: maintaining the priority of agricultural production and the rural economy;improving the quality of its reproduction, which is determined by the ability of localgovernments to form public-private partnerships with the rural population; optimization ofthe network of medical and educational institutions in rural areas, low rates of developmentof social and engineering infrastructure of rural areas; growth of differentiation of the ruralpopulation by income level and quality of life; the transition to innovative technologies inagricultural production and the development of agricultural holdings leads to a steadyreduction in employment of the rural population and a decrease in its total real income;increasing the level of self-employment of the rural population; the outflow of the ruralpopulation is associated with the "washing out" of the entrepreneurially active population and the decline in the quality of human capital; increasing social tension, which causes thedeformation of the reproductive dynamics.It is substantiated that the main document regulating promising areas of human capitaldevelopment in rural areas should be the strategy of rural development, one of the tasks ofwhich is to identify areas to improve economic and social efficiency of human capital and itsquality. It is proved that the conditions for the expanded reproduction of human capital inrural areas should be formed on the basis of the interaction of such elements as the activationof entrepreneurial resources; improving the quality of labor potential of the rural population;development of social infrastructure, as well as production and market for small businesses.The necessity of elaboration of tools and measures to intensify the reproduction ofhuman capital taking into account the indicators of the achieved level of its formation anduse is proved, as well as forecasting their change in the regional aspect and at the territorialcommunity level that can be realized based on the proposed methodological approach.It is determined that in the future there may be a migratory increase in the ruralpopulation and increased life expectancy with equalization of wages in agriculture comparedto other sectors of the economy, as well as a slight decrease in the number of employees inthe corporate sector.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Чжан С. .. 
Виконавська майстерність піаністів у контексті психофізіологічного аналізу / С. .. Чжан. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність нашого дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні та виявлені специфіки виконавської майстерності піаністів з позицій психофізіології та музичного мистецтва. Відмінністю та характерністю представленої роботи є синтез музично- естетичного та соціально-психофізіологічного ракурсів вивчення природи, сутності та специфіки виконавської майстерності піаністів. На основі аналізу джерельної бази дослідження, присвяченої виконавській майстерності піаністів художньо-технічний аспект проаналізовано на межі естетичної, психологічної, соціологічної, семіотичної та інших суміжних галузей знань. Детальне вивчення наукового доробку, порівняння між собою різноманітних наукових позицій спричинило уточнення поняттєвого апарату виконавська майстерність. У дисертації з'ясовано, що якість виконання музичного твору залежить від таких основних чинників: музичні здібності, технічна та художня майстерність. Однак вона суттєво залежить і від багатьох інших суб'єктивних та об'єктивних факторів. Проаналізовано фортепіанну творчість та композиторську діяльність в контексті її складових елементів на прикладі китайської музичної культури. Розкрито проблеми ладоутворення, особливості багатоголосних форм, програмності і звукообразності. Визначено психофізіологічний концепт виконавської майстерності піаністів. Перший аспект – дослідження індивідуально-типологічних відмінностей між людьми з метою розкриття і розуміння механізмів діяльності мозку. Другий – вивчення індивідуальності людини з метою дослідження моделей поведінки в рамках професійної діяльності, і третій – пов'язаний з визначенням ролі індивідуальності для формування особистих характеристик людини, рис його характеру та професійної придатності. Доведено, що всі ці і інші аспекти тісно між собою зв'язані, хоча можуть бути самостійно обґрунтовані, що дозволить краще зрозуміти сутність досліджень, які проводяться різними вченими у цих напрямках. Крім того, окреме вирішення цих проблем дозволять розкрити та глибше зрозуміти системний процес формування індивідуальності в контексті виконавської майстерності піаністів. Але для цього необхідно мати експериментальні дані стану розвитку і формування самих властивостей основних нервових процесів, властивостей сенсомоторних функцій в різні вікові періоди індивідуального розвитку людини, як і результати характеру вегетативного реагування в умовах дії на організм факторів зовнішнього середовища у людей з різними типологічними властивостями ВНД, а також прояв останніх в успішності розумової і практичної діяльності, функції уваги та пам'яті. Проаналізовано наукові підходи до змісту та структури музичних здібностей піаністів. З'ясовано, що основа виконавської майстерності піаніста-виконавця ґрунтується на особистісному підході до опрацювання музичного твору та психофізіологічних складових елементів, які складають підґрунтя для створення відповідого музичного образу, який буде реалізований під час виконання. Доведено, що управління руховим механізмами виконання відходять на другий план (психомоторика виконавських рухів), проте в основу творчої діяльності покладено синтетичну діяльність вишіх відділів центральної нервової системи, а саме психологічний та психофізіологінчий підхід до виконання будь-якого твору. Розкрито емоційну сферу музиканта-піаніста, властивості його почуттів та їх значення для формування виконавської майстерності. Віддзеркалення внутрішньої моделі музичного твору під час концертної діяльності базується на взаємодії, а саме корекції реального звучання та внутрішньою моделлю твору, що і є виконавською майстерністю піаніста, при цьому психомоторика виконання відходить на другий рівень переходячи в розряд рухових автоматизмів. Проведене дослідження не вичерпує усіх можливих аспектів вивчення проблеми виконавської майстерності піаністів у контексті психофізіологічного аналізу. Подальше дослідження може бути спрямоване на вивчення таких аспектів, як еволюція художньої техніки піаністів, стильові риси в контексті фортепіанного виконавства; особливості концертмейстерського музикування та сучасні тенденції підготовки піаністів у художньо-творчому та психофізіологічному вимірах.^UThe relevance of our study lies in the theoretical justification and identified specifics of the performance skills of pianists from the standpoint of psychophysiology and music. The difference and characteristic of the presented work is the synthesis of musical-aesthetic and socio-psychophysiological perspectives of studying the nature, essence and specifics of performing skills of pianists. Based on the analysis of the source base of the study, devoted to the performing skills of pianists, the artistic and technical aspect is analyzed on the border of aesthetic, psychological, sociological, semiotic and other related fields of knowledge. Detailed study of scientific achievements, comparison of various scientific positions led to clarification of the conceptual apparatus of performing skills. In the dissertation it is found out that the quality of performance of a musical work depends on the following main factors: musical abilities, technical and artistic skill. The piano creativity and compositional activity in the context of its constituent elements on the example of Chinese musical culture are analyzed. The psychophysiological concept of performing skill of pianists is determined. The first aspect is the study of individual-typological differences between people in order to discover and understand the mechanisms of brain activity. The second is the study of human individuality in order to study patterns of behavior in professional activities, and the third is related to determining the role of individuality in the formation of personal characteristics, personality traits and professional suitability. It is proved that all these and other aspects are closely related, although they can be substantiated on their own, which will allow to better understand the essence of research conducted by different scientists in these areas. In addition, a separate solution to these problems will reveal and better understand the systemic process of formation of individuality in the context of the performance skills of pianists. But it is necessary to have experimental data on the development and formation of the properties of the main nervous processes, the properties of sensorimotor functions at different ages of individual human development, as well as the results of the autonomic response to environmental factors in people with different typological properties of GNI, as well as the manifestation of the latter in the success of mental and practical activities, the function of attention and memory. Scientific approaches to the content and structure of musical abilities of pianists are analyzed. The emotional sphere of the musician-pianist, the properties of his feelings and their significance for the formation of performing skills are revealed. The study does not cover all possible aspects of studying the problem of performing skills of pianists in the context of psychophysiological analysis. Further research may focus on aspects such as the evolution of pianists' artistic techniques, stylistic features in the context of piano performance; features of concertmaster music making and modern tendencies of pianists training in artistic-creative and psychophysiological dimensions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Любченко О.О. 
Вплив методів православної автотрансформації на особистісне зростання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.О. Любченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

У новому аспекті досліджено традиційні психологічні поняття - свідомість, здібності, "Я - концепцію", розвиток особистості, поглиблено їх розуміння. Запропоновано психологічну інтерпретацію таких феноменів релігійного життя особистості як покаяння, сповідь, молитва, ісіхія, боротьба з пристрастями, розглянуто їх супровідні процеси у контексті психології особистості. Проведено якісний аналіз природи особистісних змін, духовного зростання православної людини. Досліджено феномен автотрансформації. У психологічному контексті розглянуто релігійну обдарованість та містичний досвід. Визначено умови та методи автотрансформації, що існують у східнослов'янському християнстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю957.2-998 + Э37-56 + Э210.2 +
Шифр НБУВ: РА330878

Рубрики:

      
10.

Цимбалюк Ж.О. 
Вплив основних властивостей нервової системи на розвиток тактичного мислення юних баскетболісток: Автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01 / Ж.О. Цимбалюк ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2003. — 23 с.: рис. — укp.

Досліджено специфіку основних властивостей нервової системи юних баскетболісток і визначено їх вплив на розвиток тактичного мислення спортсменок на початковому етапі навчання, доповнено і розширено теоретичні відомості з проблем впливу індивідуальних особливостей на становлення спортивних здібностей баскетболісток. Тактичне мислення розглянуто як показник тактичної підготовки спортсменів, що є однією з найважливіших спортивних здібностей для гри в баскетбол. Експериментально досліджено темпи розвитку тактичного мислення баскетболіток 10 - 12-річного віку та особливості цього процесу. Розроблено практичні рекомендації щодо організації навчально-тренувального процесу з розвитку цієї спортивної здібності. Виявлено зв'язок темпів розвитку тактичного мислення з проявами сили та рухливості нервової системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч515.661.52-1 +
Шифр НБУВ: РА328032

      
11.

Петрінко В.С. 
Вплив "Політики" Арістотеля на становлення і розвиток європейської політичної думки: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.01 / В.С. Петрінко ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено політичну доктрину Арістотеля, її історичну роль та вплив концепції філософа на розвиток європейської політичної думки стосовно основних проблем державознавства. Висвітлено історико-теоретичні традиції розвитку арістотелівської ідеї визначення політики як певного логічного порядку буття. Аргументовано, що арістотелівський концепт "середнього класу", який включає в себе політичне (громадянин) і економічне (власник) начала, є основою процвітання та стабільності конституційно-правової держави, її політичною та соціальною засадою й активним учасником громадсько-політичного процесу. Виділено й узагальнено арістотелівські критерії оцінки державного посадовця: політичний (співчувати існуючій політичній системі); професійний (мати здібності керівника); морально-етичний (відзначатись доброчинністю та справедливістю у діях). Обгрунтовано думку, що теорія розподілу влади започаткована не Локком і Монтеск'є, а Арістотелем завдяки його концепції існування трьох органів влади в державі та розподілу їх функцій з управління. Конституційно-правовий характер арістотелівської ідеальної держави базується на домінуванні права та розподілі функцій трьох гілок влади. Запропоновано тезу про існування в Середньовіччі двох, одночасно існуючих поглядів на політичну концепцію Стагірита: християнсько-томістичного й об'єктивно-гуманістичного. Аргументовано положення про вплив теоретичних ідей конституційно-правової держави Арістотеля на процес становлення та розвитку лібералізму в політичній думці Нового часу, з чого покладено початок сучасного розуміння ліберальної держави (особа, свобода, право, власність).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф1(0)321.405 +
Шифр НБУВ: РА322594

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Шуган Т.Б. 
Вплив різних типів погоди на розумову працездатність студентів залежно від їх рухової активності: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Т.Б. Шуган ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Розглянуто питання змін рівня розумової працездатності у фізично тренованих і нетренованих практично здорових молодих осіб за різних типів погоди. З'ясовано, що несприятливий тип погоди, якому властивий різкий стрибкоподібний хід метеоелементів, зумовлює суттєві негативні зрушення в процесах сприйняття, уваги, пам'яті, мислення та впливу на психоемоційний стан людини. Значну увагу приділено індивідуальним рисам особи, які акумулюються у понятті "нейротизм". Встановлено, що розумова працездатність емоційно нестійких людей за несприятливих погодних умов зазнає найзначніших коливань. Така ж ситуація простежується в осіб з низьким рівнем успішності в навчанні. Регулярні тренування в спортивних секціях мають позитивний вплив на покращання розумової працездатності за несприятливих метеорологічних ситуацій. Особливо ефективними були заняття, спрямовані на розвиток витривалості. Позитивно позначаються на розумовій працездатності за несприятливих погодних умов ріст спортивного стажу й оптимальна тривалість спортивних занять у тижневому циклі, яка за отриманими даними коливається в межах 6 - 10 годин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА312015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Становихіна О.С. 
Вторинна соціалізація як чинник динаміки соціальних здібностей особистості: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.С. Становихіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Соціальні здібності визначено як здібності людини, які розвиваються та проявляються за умов професійної діяльності та спілкування, забезпечують ефективність її функціонування в ситуаціях міжособистісних взаємин. Виявлено основні фактори, які стали основою для побудови моделі, яка дозволила обгрунтувати наявність зв'язків між складовими вторинної соціалізації та компонентами соціальних здібностей. Наведено результати емпіричного дослідження впливу вторинної соціалізації на динаміку соціальних здібностей і апробації навчально-розвивальних засобів розвитку та прояву соціальних здібностей особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю952.1 +
Шифр НБУВ: РА369202

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
14.

Касьян М.М. 
Геомеханічні основи управління зоною зруйнування порід навколо виробок для забезпечення їх стійкості на великих глибинах: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.15.02 / М.М. Касьян ; Донец. нац. техн. ун-т. — Донецьк, 2002. — 35 с. — укp.

Досліджено проблему підвищення стійкості гірничих виробок за умов утворення зони зруйнованих порід. Розвинуто напрямок гірничої геомеханіки, заснований на управлінні геомеханічними процесами всередині зони зруйнованих порід за рахунок використання нового підходу до застосування технічних способів і засобів, які забезпечують зростання вантажонесучої здібності зруйнованих порід навколо підтримуючих виробок. Виявлено нові закономірності деформаційних процесів усередині зони зруйнованих порід за переміщення фронту руйнування в глибину масиву. На підставі встановлених особливостей і закономірностей розроблено нові способи охорони виробок, засновані на підвищенні несучої спроможності зруйнованих порід навколо підтримуючих виробок. Шахтні випробування розроблених способів показали, що їх застосування дозволяє зменшити зміщення породного контуру виробок у 1,8 рази, а швидкості зміщення з 2 - 5 мм/добу до 0 - 0,1 мм/добу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И14-11,1 + И141.31
Шифр НБУВ: РА318949 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Скалич Л.Й. 
Діагностика та формування творчого математичного мислення молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.Й. Скалич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Визначено вікові особливості математичного творчого мислення дітей молодшого шкільного віку та розроблено програму його діагностики та формування на уроках математики. Як операційну модель математичного творчого мисленнєвого процесу у даних дітей розглянуто процес рішення математичних задач, суб'єктивно нових для індивіда. Побудовано експериментальну програму діагностики та формування математичного творчого мислення у дітей молодшого шкільного віку та експериментально встановлено її суттєвий вплив на певні розумові здібності, а саме: спроможність засвоювати основні арифметичні операції та аналізувати співвідношення, володіння вербальними поняттями, сприйняття форм, візуальну перцепцію, зорово-рухову інтеграцію. Проведено формувальний експеримент та виявлено значні зміни у регуляції мисленнєвої діяльності досліджених дітей з використанням операційних і смислових настановлень. Визначено зниження рівня ригідності мислення. Показано, що в результаті застосування програми формування творчого математичного мислення у структурі мисленнєвих процесів молодших школярів збільшилась частка образно-емоційних компонентів. Емпірично зафіксовано зростання логічності та синтетичності мислення, зростання продуктивності мислення, підвищення показників візуального мислення, удосконалення аналітичних процесів мисленнєвої діяльності та процесів семантизації візуального враження завдяки підключенню словесно-категоріального знання, творчих можливостей візуального мислення та покращанню його операційних характеристик.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.224 + Ю983.402.1 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА351289

Рубрики:

      
16.

Небеленчук І. О. 
Діалогові технології навчання зарубіжної літератури учнів 5 - 7 класів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. О. Небеленчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Визначено філософські, культурознавчі, психолого-педагогічні та методичні основи діалогових технологій під час вивчення літературних творів на уроках зарубіжної літератури. Обгрунтовано характеристики основних понять дослідження, психолого-педагогічні умови застосування діалогових технологій у навчальному процесі загальноосвітніх шкіл. Розкрито сучасні підходи до викладання літератури на діалогічній основі, показано доцільність застосування діалогових технологій, прийомів, видів і форм навчання на різних етапах вивчення художніх творів. Висвітлено методичні аспекти застосування діалогових технологій для активізації навчальної діяльності учнів середніх класів загальноосвітніх шкіл. Доведено, що запропонована методична модель підвищує рівень аналітико-інтерпретаційної діяльності школярів, рівень загальної літературної освіти, формує комунікативні здібності, навички діалогового мовлення, сприяє розвитку компетентного читача, здатного логічно мислити, самостійно здобувати знання та застосовувати їх на практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р20
Шифр НБУВ: РА383960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
17.

Кулик О.О. 
Дійсна робота монтажних стиків вертикальних циліндричних резервуарів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.01 / О.О. Кулик ; Донбас. держ. акад. буд-ва і архіт. — Макіївка, 2003. — 18 с.: рис. — укp.

З використанням реальної діаграми деформування сталі запропоновано методику, яка дає змогу уточнити параметри напружено-деформованого стану у зоні кутової недосконалості. На підставі даних випробувань фрагментів оболонки резервуара вперше одержано інформацію стосовно розподілу величин локальних кільцевих і меридіональних напружень у зоні кутової недосконалості. Установлено залежності для визначення статистичних характеристик величин локальних напружень у зоні стику залежно від мінливості товщини, межі текучості сталі, стрілки западання монтажних стиків резервуарів. Базуючись на засадах теорії надійності наведено залежності для визначення резерву несучої здібності зони стиків резервуарів з кутовою недосконалістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н638.403.5 +
Шифр НБУВ: РА328250

Рубрики:

      
18.

Колеснік І. В. 
Диференціація навчально-тренувального процесу юних гімнастів з урахуванням особливостей розвитку нервової системи: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / І. В. Колеснік. — Б.м., 2024 — укp.

1. Об'єкт дослідження – навчально-тренувальний процес гімнастів груп початкової та базової підготовки.Мета дослідження: розробити і науково обґрунтувати методику диференціації навчально-тренувального процесу юних гімнастів на етапі початкової та попередньої базової підготовки з урахуванням особливостей розвитку нервової системи. Методи досліджень: теоретичний аналіз і узагальнення даних наукової літератури та документальних даних, вивчення педагогічного досвіду роботи провідних тренерів, анкетування, бесіди, психологічне тестування, педагогічне спостереження і експеримент, психофізіологічний метод (комп'ютерна система «Діагност-1») для визначення індивідуально - типологічних властивостей вищої нервової діяльності, статистичні методи обробки результатів досліджень.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що:? вперше науково обґрунтовано побудову навчально-тренувального процесу підготовки гімнастів групи початкової та базової підготовки з урахуванням типів вищої нервової діяльності, алгоритм реалізації розробленої методики, форми, методи проведення тренування;? вперше розроблено комплекси вправ з використанням фітнес технологій із фізичної та технічної видів підготовки гімнастів на етапі початкової та попередньої базової підготовки, з метою кращого та швидкого освоєння гімнастичними рухами;? вперше обґрунтовано взаємозв'язок впливу темпераменту та здібності до навчання гімнастичними вправами, визначено кількість тренувань та кількість підходів;? вперше було визначено стани психофізіологічних функцій гімнастів та кореляційні зв'язки із фізичною та технічною підготовленістю; ?підтверджено дані щодо необхідності врахування індивідуально-типологічних властивостей під час підготовки юних гімнастів;?підтверджено й розширено дані про необхідність врахування диференційованого підходу, починаючи з початкового етапу навчання;?доповнено наукові дані щодо особливостей підготовки юних гімнастів на етапі початкової та попередньої базової підготовки, саме на основі врахування індивідуально-типологічних особливостей кожного гімнаста;?вперше розроблено методику диференціації навчально-тренувального процесу гімнастів з урахуванням особливостей розвитку нервової системи, розкрито суть, мету та завдання, а також розкрито методичний підхід даної методики;? вперше доведено ефективність започаткованої методики.Практична значимість полягає в тому, що розроблена методика рекомендована для використання тренерам під час підготовки гімнастів в навчально-тренувальному процесі. В ході роботи було розроблено методику диференціації навчально-тренувального процесу юних гімнастів з урахуванням особливостей розвитку нервової системи. Структурою методики є: визначення індивідуально-типологічних властивостей вищої нервової діяльності та сенсомоторних функцій з переробки зорової інформації різного ступеня складності, використання методичного та диференційованого підходу, підбір відповідних методів та засобів (які включають комплекси спеціальних вправ з використанням фітнес технологій) на основі колового методу, використання методичних прийомів та обов’язковий психологічний супровід зі сторони тренера. Розроблено методику тренування для кожного з типів вищої нервової діяльності та доведено її ефективність.^U2. The object of research is educational and training process of gymnasts, belonging to the primary and basic training groups.The aim of the study is to develop and scientifically substantiate the methodology on differentiating of educational and training process for young gymnasts at the stage of their initial and preliminary basic training, taking into account the peculiarities of their nervous system development.Research methods involve theoretical analysis and generalization of scientific literature and documentary data, study of the pedagogical experience by leading coaches, sociological methods (questionnaires, interviews), psychological and psychodiagnostic testing, pedagogical research methods (pedagogical observation, testing and experiment), psychophysiological method (Diagnost-1" computer system") for determining individual typological properties of higher nervous activity, statistical methods of processing research results.The scientific novelty of the study is that:?for the first time, the design of educational and training process for training gymnasts that belong to initial and basic training groups, taking into account the types of their higher nervous activity, has been scientifically substantiated, algorithm for implementing the developed methodology, forms and methods of training;?for the first time, the relationship between the temperament types of young gymnasts and their ability to learn gymnastic exercises has been revealed, for the purpose of better and quick mastering of gymnastic movements;?for the first time, complexes of exercises that apply fitness technologies have been developed for physical and technical types of gymnasts’ training at the stage of their initial and preliminary basic training;?for the first time, the relationship between the influence of temperament was substantiated and the ability to learn gymnastic exercises, it has been are determined the number of training sessions and the number of approaches;?for the first time, states of psychophysiological functions of gymnasts and correlations with physical and technical preparedness are determined;?the data on the necessity of taking into account individual-typological properties during the training of young gymnasts are confirmed;?the data on the need to take into account a differentiated approach at the initial stage of education was confirmed and expanded, starting from the initial stage of training, based on the individual and typological characteristics of each gymnast;?the scientific data on the peculiarities of training of young gymnasts at the stage of initial and preliminary basic training have been supplemented;?for the first time, functional state of central nervous system of young gymnasts has been assessed and relationship between state of psychophysiological functions and level of physical and technical preparation has been determined;?for the first time, methodology on differentiating of educational and training process for young gymnasts has been developed and tested, taking into account the peculiarities of the development of the nervous system, the essence, purpose and objectives are revealed, as well as the methodological approach of this methodology is disclosed;?for the first time, the effectiveness of the initiated method has been proven.The practical significance lies in the fact that a developed methodology is recommended for use by coaches during the gymnasts’ training within their educational and training process.In the course of the work, we have developed a methodology on differentiating training process for young gymnasts based on the peculiarities of their nervous system development. The structure of the methodology presupposes defining the determination of individual-typological characteristics of higher nervous activity and sensorimotor functions for processing visual information of varying degrees of complexity, use of a methodical and differentiated approach, selection of appropriate methods and means (which include sets of special exercises by means of fitness technologies) based on the circuit training method, the use of methodological techniques and mandatory psychological support from the coach. A training methodology has been developed for each type of higher nervous activity and its effectiveness has been proven.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Колесніченко У.О. 
Домінантні мотиви у християнських дитячих журналах сучасної України: автореф. дис... канд. наук із соц. комунікацій: 27.00.04 / У.О. Колесніченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка, Ін-т журналістики. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості функціонування домінантних мотивів у християнських дитячих виданнях України 1890 - 1939 рр. ("Дзвінок", 1890 - 1914 рр., "Утро жизни", 1908 р., "Молода Україна", 1908 - 1912 рр., 1914 р., "Світ Дитини", 1914 - 1939 рр., "Волошки", 1917 р., "Дзвіночок", 1931 - 1939 рр.) і доби незалежності ("Ангелятко", "Агнець", "Богдан", "Вертоград", "Водограй", "Зернятко", "Незабудка", "Отрок.ua", "Радость моя", "Свет Рождества", "Сто талантів", "Шишкин лес"). Запропоновано нову типологію українських християнських дитячих журналів, розкрито їх значення у процесі духовного розвитку українських дітей. Досліджено неперервність традицій українського виховання, яку забезпечує християнська журнальна періодика України. Проаналізовано такі домінантні (християнські) мотиви у різножанрових творах дитячих журналів: "Божа воля - понад усе", "будь-які здібності, талант - це Божий дар", а також мотиви чуда Божого, милосердя, любові до ближнього, любові та поваги до батьків, любові до братів наших менших, євхаристії, сили віри та молитви. Показано значення дитячої періодики як засобу комунікації та передачі юному поколінню інтелектуального та духовного потенціалу суспільства. Розкрито позитивний вплив даних видань на формування християнського світогляду українських дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш88:Ч612 + Ч612.4(4УКР)722.1 +
Шифр НБУВ: РА368163

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Мілєва І.В. 
Евфемізація і дисфемізація у фразеотворенні говірок сходу України: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / І.В. Мілєва ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено характер відбиття ареальними фразеологічними одиницями об'єктивної дійсності, установлено роль соціального, психічного та лінгвістичного чинників у формуванні евфемістичних і дисфемістичних стійких виразів. З'ясовано різницю між говірковими евфімізмами й дисфемізмами, указано на основні фактори, що їх диференціюють, а також визначають розмитість межі. Визначено способи творення евфімістичних і дисфемістичних фразеологічних замінників, роль окремих компонентів у формуванні евфемістичного й дисфемістичного нашарувань. З'ясовано основні ознаки давнього та сучасного табу. Проаналізовано явища, які можуть повторно лінгвізуватися "позитивними" чи "негативними" асоціатами: смерть, інтимні стосунки й подружнє життя, фізіологічні процеси людини, її пороки й вчинки, негативні риси, інтелектуальні здібності. Розглянуто зв'язок евфімістичних і дисфемістичних надслівних ареалізмів у межах одного фразеосемантичного поля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-672.1 + Ш141.4-33 +
Шифр НБУВ: РА338782
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського