Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (10)Реферативна база даних (378)Книжкові видання та компакт-диски (43)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=РІВНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євтушенко О.А. 
Механізми державного управління ціноутворенням в охороні здоров'я: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / О.А. Євтушенко ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2006. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність і можливості створення ефективної багатоканальної системи фінансування охорони здоров'я і розроблено нові підходи щодо ціноутворення на платні медичні послуги. Запропоновано концептуальні підходи щодо фінансування галузі, які грунтуються на багатосекторній медичній допомозі та таких основих принципах, як соціальна рівність, справедливість і солідарність під час організації та надання медичних послуг. Визначено особливості державного регулювання ціноутворення в Україні і виявлено актуальні проблеми у даній сфері на підставі аналізу теоретичних засад ціноутворення за умов ринку. Показано роль держави в розвитку ринку медичних послуг у контексті зарубіжного досвіду. Обгрунтовано нові підходи щодо ціноутворення на платні медичні послуги, що надаються громадянам. Розроблено основні напрями реалізації принципів стратегії поліпшення функціонування галузі охорони здоров'я шляхом впровадження її багатоканального фінансування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)49:Р11 +
Шифр НБУВ: РА345588

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Байрачна М. І. 
Права та обов'язки подружжя за Сімейним кодексом України. / М. І. Байрачна. — Б.м., 2020 — укp.

Одним з фундаментальних принципів Статуту Організації Об'єднаних Націй, який було прийнято світовими лідерами у 1945 році, є рівність прав жінок та чоловіків. Україна взяла на себе обов'язок щодо забезпечення гендерної рівності. Сімейний кодекс України закріплює рівність прав та обов'язків подружжя, а в окремих випадках, рівність прав, прослідковується й між фактичним подружжям, тобто особами, які проживають однією сім'єю але не перебувають у зареєстрованому шлюбі між собою. Тому нагальною залишається проблема визнання рівності/нерівності здійснення прав та виконання обов'язків особами, які перебувають у зареєстрованому шлюбі (подружжям) та особами, які перебувають у фактичних шлюбних відносинах (без реєстрації шлюбу), відносно один одного, а також здійснення прав та виконання обов'язків подружжям (фактичним подружжям) відносно малолітніх (неповнолітніх) дітей.Серед проблем, які потребують розв'язання, найважливішою є з'ясування цілої низки загальнотеоретичних та практичних питань, пов'язаних із розумінням поняття, сутності, особливостей, видів прав та обов'язків подружжя. Про актуальність тематики свідчить і європейський вектор розвитку прав та обов'язків подружжя (фактичного подружжя).Особливе місце у системі суспільних цінностей посідає сім'я як коло осіб, яких об'єднують не тільки емоційні начала, а й взаємні права та обов'язки. Однією з головних ознак сім'ї є спільне проживання її членів. Відповідно на цій підставі у дисертаційному дослідженні приділена увага нуклеарній сім'ї, тобто новоствореній сім'ї, яка складається із подружжя (як першооснови), осіб, які перебувають у фактичних шлюбних відносинах (фактичного подружжя), батьків (подружжя-фактичного подружжя) та дітей, мати одиначки та інших членів сім'ї. Отже, сім'я може бути заснована на шлюбі (найчастіше так і відбувається), близькому (кровному) споріднені і на факті усиновлення/удочеріння (юридичному акті). Три типи відносин характерні для сім'ї: подружжя, батьківство, спорідненість. Нормально функціонуюча сім'я – це сім'я, яка відповідально виконує і дотримується покладених на неї функцій, задовольняючи тим самим соціально значущі потреби. У дисертаційному дослідженні запропоновані функції сім'ї, а саме: функція нуклеарності, репродуктивності, регулятивності, комунікативності, компенсаційності, взаємодопомоги, соціального контролю, виховної функції. У дослідженні зроблено висновок про те, що чим більше нормально функціонуючих сімей, тим більше моральним стає суспільство. Сім'я є осередком суспільства та показником стабільного розвитку. Порушення основних функцій сім'ї – це такі особливості її життєдіяльності, які ускладнюють або перешкоджають виконанню сім'єю її функцій. Факторами, що руйнують сім'ю є особливості особистостей її членів та взаємин між ними, певні умови життя сім'ї. Конфлікти з питань виховання, втручання інших членів сім'ї можуть стати причиною порушень виховної функції сім'ї.Однією з підстав новоствореної сім'ї є шлюб. Метою укладення шлюбу є задоволення духовно-правового інтересу жінки та чоловіка, спрямованого на створення сім'ї. З моменту реєстрації шлюбу на подружжя покладаються взаємні суб'єктивні права та обов'язки, які виникають у подружніх пар. Шлюб є підставою виникнення особистих немайнових та майнових прав та обов'язків між подружжям. Особисті немайнові права представляють основу сучасного соціального і правового порядку. Права людини містяться в основних програмних міжнародних, європейських та вітчизняних документах – Статуті ООН, Загальній Декларації прав людини, Міжнародному пакті про громадянські і політичні права (ООН, 1966), Хартії фундаментальних прав Європейського Союзу, Конституції України та Цивільному кодексі України.Оскільки відносини між подружжям мають, насамперед, глибоко особистий характер, то й правовому регулюванню особистих немайнових відносин у сімейному праві надається особливе значення. У дисертаційному дослідженні визначено, що під особистими немайновими правами подружжя варто розуміти суб'єктивні, природні, ті, що не можна передати іншій особі, невідчужувані, що мають нематеріальний, тривалий характер, що виникають і діють з моменту укладення шлюбу та змінюються або припиняються з моменту розірвання шлюбу, а саме з дня реєстрації розірвання шлюбу, або у день набрання чинності рішенням суду про розірвання шлюбу.^UOne of the fundamental principles of the United Nations Charter, which was adopted by world leaders in 1945, is the equal rights of women and men. Ukraine has committed itself to ensuring gender equality.The Family Code of Ukraine enshrines the equality of rights and obligations of spouses, and in some cases, equality of rights is also traced between the actual spouses, that is, persons who live in the same family but are not married. Therefore, the problem of recognizing the equality / inequality of the exercise of rights and the fulfillment of obligations by persons who are in a registered marriage (spouses) and persons in an actual marital relationship (without marriage registration) with respect to each other, as well as in the exercise of rights and obligations, remains urgent responsibilities of spouses (actual spouses) in respect of minor (minor) children. Among the problems that need to be solved, the most important is to clarify a number of general theoretical and practical questions related to understanding of the concept, nature, features, types of rights and responsibilities of spouses. The relevance of the topic is also evidenced by the European vector of the development of the rights and obligations of the spouse (actual spouse).A special place in the system of social values is occupied by family as a circle of people, who are united not only by emotional beginning, but also by mutual rights and obligations. One of the main features of a family is the cohabitation of its members. Accordingly, in this dissertation the research focuses on the nuclear family, that is, a newly-formed family consisting of spouses (as first-born), persons in actual marital relations (actual spouses), parents (spouses-actual spouses) and children, single mothers and other family members.Therefore, the family can be based on marriage (most often it happens), consanguinity and the fact of adoption (legal act). There are three types of relationships that are typical of the family: spouses, paternity, and affinity. A properly functioning family is a family that responsibly fulfills and adheres to its functions, thereby meeting socially significant needs. In the dissertation suggests the family functions, namely: function of nuclearity, reproductive, regulatory, communicative, compensatory, mutual assistance, social control, educational function. The study concludes that the more normally functioning families, the more moral society becomes. The family is the focus of society and an indicator of sustainable development. Violations of the basic functions of the family are such features of its vital activity that complicate or impede the performance of its functions by the family.Factors that destroy a family are the characteristics of the personalities of its members and the relationships between them, certain conditions of life of the family. Parenting conflicts, interventions of other family members can cause violations of the educational function of the family.One of the reasons for a new family is marriage. The purpose of marriage is to satisfy the spiritual and legal interests of the woman and man, aimed at creating a family. From the moment of marriage, the spouses are entrusted with the mutual subjective rights and obligations of the couple. Marriage is the basis for the emergence of personal non-property and property rights and obligations between the spouses.Personal non-property rights represent the basis of the modern social and legal order. Human rights are enshrined in the main program international, European and domestic documents - the UN Charter, the Universal Declaration of Human Rights, the International Covenant on Civil and Political Rights (UN, 1966), the Charter of Fundamental Rights of the European Union, the Constitution of Ukraine and the Civil Code of Ukraine.Since the relationship between the spouses is, first and foremost, deeply personal, the legal regulation of personal non-property relations in family law is of particular importance. In the dissertation research it is determined that under the personal non-property rights of spouses it is necessary to understand subjective, natural, those that cannot be transferred to another person, inalienable, having intangible, long-term character, arising and acting from the moment of marriage and changing or terminating from the date of dissolution of the marriage, namely from the date of registration of the dissolution of the marriage, or on the day of entry into force of the court decision on the dissolution of the marriage.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Боднар С.Б. 
Рівність як категорія філософії права: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.12 / С.Б. Боднар ; Львів. держ. ун-т внутр. справ. — Л., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено філософсько-теоретичне дослідження генези та змісту рівності як категорії філософії права шляхом критичного аналізу, осмислення й узагальнення історії філософської думки та сучасних положень правової науки. Якісно оновлено концепцію рівності як одного з основних принципів сучасного права. Виділено й охарактеризовано основні етапи формування ідеї рівності (виникнення перших уявлень про рівність на філософському, етичному та політико-правовому рівнях; формування ідеології формально-правової рівності; закріплення принципу рівності у демократичному законодавстві; утвердження ідеї рівності як загальнолюдської цінності; розширення змісту ідеї рівності у сучасній правовій реальності. Запропоновано визначення поняття рівності як ідеї, що виражається у створенні та поєднанні загальних, для всіх учасників суспільних відносин, правових засобів з системою винятків з загального режиму правового регулювання для окремих суб'єктів з метою забезпечення практичної рівності їх прав та обов'язків. Наведено рекомендації щодо удосконалення нормативного закріплення принципу рівності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002 в + Х002.9
Шифр НБУВ: РА370402 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Бучинська Т. В. 
Формування універсальних компетентностей людини в умовах інклюзивного розвитку світового господарства / Т. В. Бучинська. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – процес формування універсальних компетентностей людини в умовах інклюзії світового господарства. Мета - поглибити теоретичні положення інклюзивного розвитку світового господарства як середовища для формування універсальних компетентностей людини в умовах поведінкової та технологічних революцій і виробити на цій основі пріоритетні напрями імплементації європейської моделі інклюзивного розвитку в освітній простір України. Методи – наукового узагальнення, історико-логічний, економічного аналізу і структурного синтезу, діалектичний метод пізнання, метод порівнянь, статистичний та економіко-математичний, графічний, табличний. Результати – розроблено науково-прикладні положення щодо формування універсальних компетентностей людини в умовах інклюзивного розвитку світового господарства. Новизна – теоретично обґрунтовано та емпірично підтверджено положення щодо тісного взаємозв'язку процесів формування універсальних компетентностей людини як ключових якостей людського капіталу, що домінують в епоху поведінкової й технологічної революцій з інклюзивним економічним зростанням, що збільшує функцію соціальних можливостей, забезпечуючи рівний доступ широких верств населення до якісної освіти впродовж життя і праці, а також до соціальних благ; удосконалено поняття «універсальні компетентності людини», що, на відміну від позицій інших вчених, наголошує на розумінні їх не лише як сукупності неспеціалізованих, надпрофесійних навичок, а й знань і умінь, що дають змогу сформувати індивідуальний вимір людини як ключового агента світового економічного розвитку в умовах кардинальних технологічних змін, щодо яких вибудовуються освітні пріоритети незалежно від фаху; класифікацію універсальних компетентностей людини, що, на відміну від існуючих, передбачає внесення двох класифікаційних ознак: за рівнем взаємодії (людина, людина-людина, людина-соціум-довкілля) та сферою застосування; теоретичну модель інституційного забезпечення процесу формування компетентностей людини, що, на відміну від існуючих, охоплює інституції, що забезпечують постійний взаємозв'язок ринку праці й освітньої сфери шляхом залучення бізнесу для формування необхідних компетентностей (дуальна освіта), запровадження державних та міжнародних програм підтримки освіти впродовж життя і використання можливостей віртуального навчального середовища; набули подальшого розвитку: наукові підходи до виокремлення основних тенденцій формування універсальних компетентностей людини в системі вищої освіти країн-членів ЄС у контексті технологічних змін у глобальній економіці. До них належать: перехід від концепцій «Університет викладання» та «Університет дослідження» до «Університету навчання»; створення нових технологічних платформ для комерціалізації інновацій (університет-уряд-бізнес); широке застосування цифрових технологій в освітніх процесах; розширення і зміна формату інституцій, що надають послуги щодо оволодіння універсальними компетентностями; широке впровадження компетентнісного підходу в освітній сфері; еволюційна трансформація сприйняття університетами власних студентів не стільки інтелектуальним ресурсом, скільки інтелектуальним капіталом; кардинальна зміна університетської діяльності через активне залучення студентів до процесів управління якістю навчання, участі у дослідженнях та проектах не тільки під час навчання; розвиток міжнародного співробітництва щодо формування змістового наповнення універсальних компетентностей, необхідних на ринку праці Революції 4.0; концептуально-теоретичні підходи до формування універсальних компетентностей людини в системі вищої освіти через зміну цільових орієнтирів і визначення напрямів розвитку за окремими сферами їхнього досягнення (фінансова, організаційна, кадрова, науково-дослідна, міжнародна співпраця); теоретико-організаційні підходи до імплементації європейської моделі інклюзивного розвитку як середовища для формування універсальних компетентностей людини в освітній простір України за допомогою усунення когнітивних і функціональних розривів між університетами та ринком праці; підвищення ефективності підприємницької діяльності університетів; формування вітчизняної бази знань; розвиток інклюзії в освіті та сфері зайнятості через доступ і рівність людей у процесі набуття професійних та універсальних компетентностей. Впроваджено у діяльність: фірми «UWT Gmbh» Німеччина, ТОВ «ГК ФПЛІСЕНС», ПраТ «ТерА» а також в навчальний процес Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – діяльність Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики та Міністерства освіти і науки України^UThe object - is the process of formation of universal competences of a person under the conditions of inclusiveness of the world economy. The goal - is to deepen the theoretical positions of the inclusive development of the world economy as an environment for the formation of universal human competences in the context of behavioral and technological revolutions and to develop on this basis the priority directions of the implementation of the European model of inclusive development in the educational space of Ukraine. The methods – scientific generalization, historical-logical, economic analysis and structural synthesis, dialectical method of cognition, method of comparisons, statistical and economic-mathematical, graphical, tabular. The results –scientific and applied provisions concerning the formation of universal human competences under the conditions of inclusive development of the world economy have been developed. The novelty - theoretically substantiated and empirically confirmed position on close relationship between the processes of formation of universal competences of a person as the key qualities of human capital, dominant in the era of behavioral and technological revolutions with inclusive economic growth, which increases the function of social opportunities, ensuring equal access of general population to qualitative education throughout life and work, as well as social benefits; the concept of universal competence of a person has been improved, which, unlike the positions of other scholars, emphasizes their understanding not only as a set of non-specialized, superprofessional skills, but also knowledge and skills that enable to form individual dimension of a person as the key agent of the world economic development in the conditions of radical technological changes, on which educational priorities are built independently of the specialty; the classification of universal competences of a person, which, in contrast to the existing, involves the introduction of two classification features: the level of interaction and the field of application; theoretical model of institutional provision of the process of forming the competences of a person that, unlike the existing ones, encompasses institutions that provide a permanent link between the labor market and the educational sphere by engaging the business to form necessary competences, the introduction of state and international programs for support of education throughout life and use of opportunities for the virtual learning environment; further developed: scientific approaches to the identification of the main tendencies of the formation of universal competences in the higher education system of the EU member states in the context of technological changes in the global economy. These include: the transition from the concepts of "University of Teaching" and "University of Research" to "University of Learning"; creation of new technological platforms for the commercialization of innovations (university-government-business); widespread use of digital technologies in educational processes; expansion and change in the format of institutions that provide services for mastering universal competences; wide introduction of a competent approach in educational sphere; evolutionary transformation of the perception of own students not only as intellectual resource but as intellectual capital; a fundamental change in university activity through the active involvement of students in qualitative management training processes, participation in research and projects not only during training; development of international cooperation on the formation of the content of the universal competences required in the labor market of Revolution 4.0; conceptual and theoretical approaches to the formation of universal competences of a person in the system of higher education through the change of target orientations and definition of the directions of development in certain spheres of their achievement (financial, organizational, personnel, research, international cooperation); theoretical-organizational approaches to the implementation of the European model of inclusive development as a medium for the formation of universal competences in educational space of Ukraine by eliminating cognitive and functional gaps between universities and labor market; increasing the efficiency of business activities of universities; formation of the national knowledge base; the development of inclusiveness in education and employment through access and equality of people in the process of acquiring professional and universal competences. Implemented in the activities of: UWT Gmbh Germany, LTD "GC APPLISENS", PrAT "TerA" as well as in the educational process of Ternopil National Economic University. The scope of use is the activity of the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Economic Policy and Ministry of Education and Science of Ukraine


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Релігія   
5.

Вінніченко О. Я. 
Англіканство в його історії і сучасних трансформаціях: традиціоналістські і модерністські тенденції: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.11 / О. Я. Вінніченко ; НАН України, Ін-т філос. ім. Г.С. Сковороди. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Створено нову концептуальну основу розуміння англіканства та може служити допоміжним матеріалом в історичних, соціологічних і релігієзнавчих дослідженнях трансформацій церкви за умов глобалізації. Встановлено, що феномен англіканства в його соціальних формах є похідним суспільно-історичних процесів, які зумовлюють унікальні конфесійні риси. Виникнувши на фоні національних демократичних рухів, англіканство пропонує богословське обгрунтування християнського гуманізму, прагнучи зафіксувати принципову рівність всіх людей перед Богом, незалежно від їх соціального стану, національності або релігії. Визначено, що відсутність оформленого та визнаного всіма англіканськими церквами віровчення, історично сформована залежність церкви від держави, вплив секуляризації на релігійне життя послаблюють значущість церковних традицій англіканства. Розкрито, що головним напрямом еволюції англіканства є послідовне перетворення традицій у відповідності з трансформаціями суспільства, яке обирає та зберігає базисні віросповідні принципи, запропонувавши їх більш актуальні формулювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э376.14
Шифр НБУВ: РА376738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Василенко І.В. 
Виховання громадянськості студентів засобами самоврядування у вищих навчальних закладах Канади: автореф. дис ... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.В. Василенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено місце та роль студентського самоврядування у ВНЗ Канади. Відзначено, що основна мета виховання громадянських якостей засобами самоврядування полягає у формуванні та розвитку громадянськості як соціальної цінності, інтегративної якості особистості, переконаної у непорушності конституційних прав і свобод. Проведено ретроспективний аналіз генезису поняття "громадянськість", здійснено систематизацію теорій щодо виховної потенціальності студентського самоврядування як невід'ємної складової демократизації вищої школи Канади. Висвітлено історичний аспект феномену громадянськості у зарубіжних і вітчизняних дослідженнях. Досліджено генезу виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади. Виявлено особливості сучасного стану даного виховання засобами самоврядування за умов глобалізації та мультикультуралізму. Розкрито основні етапи становлення системи виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади зазначеними засобами. У порівняльному аспекті проаналізовано зміст, форми те методи виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади й України засобами самоврядування. Узагальнено позитивні здобутки канадського науково-практичного досвіду та можливості їх творчого застосування в системі ВНЗ України з виховання громадянськості студентів даними засобами. Доведено, що така система у ВНЗ Канади є оригінальним утворенням з притаманними їй змістом, формами та методами. Вона базується на певних цінностях, якими є права людини, власна гідність, базові людські свободи, демократична законність, мирне співіснування, ненасильницькі способи вирішення конфліктів, неупереджений, національний світогляд, рівність шансів, індивідуальна відповідальність, бережливе ставлення до природи. За результатами проведеного дослідження доведено доцільність впровадження канадського досвіду у виховну практику ВНЗ України з метою посилення ефективності громадянського виховання студентів засобами самоврядування з одночасним урахуванням національних і світових здобутків у цій галузі педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7КАН) + Ч481.352.13 + Ч481.431 +
Шифр НБУВ: РА366567

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Гребіневич О.М. 
Ціннісно-нормативна легітимація політичної системи: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.М. Гребіневич ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему ціннісно-нормативної легітимації політичної системи модерного суспільства як суспільства ліберально-демократичної культури. Розкрито значення ціннісно-нормативної складової процесу легітимації. Обгунтовано твердження, що за умов модерного суспільства легітимація політичної системи є процесом аргументованого обгрунтування або виправдання політичних інституцій і практик. Відзначено, що легітимація як одна з мовленнєвих практик потрапляє у проблемне поле прагматичного аналізу мови. Здійснено дослідження легітимативної практики з використанням понять "комунікативний розум", "значущість", "фактичність", "комунікативна дія", "життєсвіт". Визначено сутність ціннісно-нормативної легітимації як процесу, який пов'язує життєсвіти політико-правової спільноти та її політичну систему. Доведено, що ціннісно-нормативними засадами легітимації політичної системи у модерному суспільстві є свобода, рівність, політична автономія індивіда та справедливість, що претендують на універсальну значущість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*666*1 в055 + Ю703.1 + Ф011 + Ф055.251 +
Шифр НБУВ: РА344152

Рубрики:

      
8.

Гришак С.М. 
Підготовка майбутніх спеціалістів соціальної сфери до реалізації ідеї гендерної рівності в професійнії діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / С.М. Гришак ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему підготовки майбутніх спеціалістів соціальної сфери до реалізації ідеї гендерної рівності в професійній діяльності. На базі теоретичного аналізу досліджень гендерної спрямованості, а також наукових праць, присвячених проблемі підготовки майбутніх спеціалістів соціальної сфери в контексті ідей гендерного підходу встановлено, що визначальним у понятті "гендерна рівність" є феномен гендеру. Розкрито сутність понять "гендерна рівність" та "гендер". Встановлено взаємозв'язок гендерної рівності з соціальною роботою, досліджено її співвідношення з іншими категоріями гендерного порядку. Вперше розроблено на теоретичному, змістовному та технологічному рівнях педагогічні умови підготовки майбутніх спеціалістів соціальної сфери до реалізації ідеї гендерної рівності в професійній діяльності, основу яких складає акцент на формуванні в них егалітарних гендерних уявлень, створенні кооперативно-моделюючого середовища та впровадженні в навчальний процес інтерактивних форм і методів його засвоєння, орієнтації процесу навчання на розвиток гендерної компетентності, гендерної сенситивності, гендерної діяльності та домінуючих професійно значущих якостей спеціалістів соціальної сфери.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + С5*148:Ч30 +
Шифр НБУВ: РА351152

Рубрики:

      
9.

Дікова-Фаворська О.М. 
Соціологічна концептуалізація освіти осіб з функціональними обмеженнями здоров'я: автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.04 / О.М. Дікова-Фаворська ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2009. — 40 с. — укp.

Вирішено наукову проблему щодо соціологічної концептуалізації інтегрованої освіти осіб з фізичними обмеженнями й обгрунтовано модель інклюзивної освіти для них. Визначено термін "людина з функціональними обмеженнями здоров'я", виділено інституціональні аспекти медико-соціальної моделі інвалідизації, запропоновано соціологічний дискурс інтеграції як процесу дестигматизації осіб з вадами здоров'я, їх включення в єдину соціальну систему активної взаємодії зі здоровими людьми. Виявлено бар'єри соціально-психологічного, матеріального, побутового та морального характеру у контексті їх інтеграції у суспільство й обгрунтовано доцільність взаємної динамічної адаптації, що передбачає зміну, підлаштовування студентів і середовища від потреби студентів-інвалідів. Розроблено категорію "валеологічна рівність", яка розглядається як сприйняття "іншої" людини (інваліда) як рівної та з іншим світосприйняттям, стилем життя та особливими потребами. Описано модель інклюзивного навчання за умов мультидисциплінарного соціального супроводу, що вирішує головні питання адаптації та інтеграції осіб з функціональними обмеженнями здоров'я, надає їм повноцінно самореалізуватись. На основі вивчення зарубіжного та вітчизняного досвіду організації освіти для осіб з вадами здоров'я та результатів емпіричних досліджень обгрунтовано стратегічні завдання розвитку інклюзивної освіти як важливого етапу інтеграції, її поглиблення і розширення. Розроблено систему рекомендацій щодо осіб з інвалідністю у суспільство засобами освіти у напрямках переорієнтації системи спеціальної корекційної освіти на інтеграційну "відкриту" форму в масових навчальних закладах, побудови безбар'єрного середовища для реалізації концепції незалежного життя, формування неупередженого нестереотипізованого ставлення здорових членів суспільства до людей з інвалідністю. Розкрито змістовні аспекти нового соціологічного напрямку - соціології інвалідності. Розроблено інтегровану модель інклюзивної освіти молоді з функціональними обмеженнями здоров'я. Описано складові комплексної програми соціального супроводу підготовки та навчання в інтегрованому середовищі, зокрема, медичну, психологічну, інформаційну, соціальну, педагогічну, комунікаційну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674*423.3 +
Шифр НБУВ: РА368026

Рубрики:

      
10.

Даніліна М. І. 
Україна як соціальна держава: теорія та практика: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / М. І. Даніліна. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота є першим у вітчизняній науці конституційного права дисертаційним дослідженням України як соціальної держави в контексті її історичного розвитку та однією із перших робіт, присвячених вивченню функціонування соціальної держави та забезпеченню соціальних прав в Україні в особливих правових режимах.Обґрунтовано, що застосування аксіологічного підходу до періодизації концепції соціальної держави в Україні дозволить дослідити розвиток суспільства та соціальної державності через цінності, які відображають динаміку змін соціуму.Запропоновано актуалізувати періодизацію розвитку концепції соціальної держави в Україні, відповідно до якої виокремлено три періоди: становлення (з ІХ століття до XVII століття), розвиток (з XVII століття до ХІХ століття) та системне формування (з ХХ століття і до тепер).Визначено соціальну державу як аксіологічну концепцію, яка направлена на реалізацію соціальних цінностей (гідність, рівність, свобода, справедливість, безпека, соціальна солідарність), досягнення якої забезпечується шляхом провадження державою високих стандартів соціальної політики, розробкою законодавчої бази регулювання соціальної сфери та відповідної юридичної процедури.Встановлено, що розвиток концепції соціальної держави в Європі доцільно розглядати з моменту зародження перших ідей і праць щодо державотворення за часів античності, розглянути місце людини та її зв'язок із державою у різні історичні проміжки, проаналізувати формування цінностей, які складають основуконцепції соціальної держави. На підставі цього виокремлено три періоди: 1) становлення основоположних ідей концепції соціальної держави (від античності до середини XV століття; 2) розвиток (від другої половини XV століття до кінця ХІХ століття); 3) системне формування концепції соціальної держави у сучасному розумінні (початок ХХ століття до теперішнього часу).Доведено, що аксіологічними засадами соціальної держави є гідність, соціальна рівність, соціальна безпека, соціальна справедливість, соціальна свобода, соціальна солідарність.Встановлено, що соціальна солідарність як аксіологічна засада соціальної держави розглядається в декількох аспектах: 1) як консолідація суспільства (узгодження інтересів і поглядів його членів з метою покращити рівень життя, створити гарні умови для розвитку індивідуальних здібностей особистості, сприяти дотриманню людської гідності та гідного рівня життя); 2) як соціальне партнерство (створення організаційно-правових форм для узгодження інтересів, досягненні компромісів шляхом поєднання спільних зусиль груп); 3) як основа виникнення громадянського суспільства. Як наслідок практичної реалізації соціальної солідарності виникають нові відносини у суспільстві: між державою та суспільством; між соціальними групами; між владними інституціями та суспільством.В дисертаційному досліджені розкрито тезу, що становлення соціальної держави в Україні відбувається поступово, однак кроки, які приймаються державою не мають системного характеру та стратегії розвитку соціальної сфери, що спричинено перш за все зміною підходу, оскільки обрана на початку ліберальна модель соціальних реформ не принесла очікуваного результату, а поточні економічно-політичні умови спричинили необхідність пошуку нових стратегічних рішень. Основною проблемою повільного розвитку України як соціальної держави стає фактична неспроможність реалізувати конституційні положення на достатньому рівні.^UThis dissertation work is the first dissertation study of Ukraine as a social state in the context of its historical development in the national constitutional law science and one of the first works devoted to the study of the functioning of the social state and the provision of social rights in Ukraine in special legal regimes.It is substantiated that the application of an axiological approach to the periodization of the concept of the social state in Ukraine will allow studying the development of society and social statehood through values that reflect the dynamics of social change.It is proposed to update the periodization of the development of the social state concept in Ukraine, according to which three periods are distinguished: formation (from the ninth century to the seventeenth century), development (from the seventeenth century to the nineteenth century) and systemic formation (from the twentieth century to the present).The social state was defined as an axiological concept aimed at realization of social values (dignity, equality, freedom, justice, security, social solidarity), which is achieved through the implementation of high standards of social policy by the state, development of the legislative framework for regulation of the social sphere and the relevant legal procedure.It was established that the development of the social state concept in Europe should be considered from the moment of the first ideas and works on state-building in ancient times, to consider the place of man and his relationship with the state in different historical periods, to analyse the formation of values that form the basis of the social state concept. On this basis, three periods are distinguished: 1) the formation of the fundamental ideas of the social state concept (from antiquity to the middle of the fifteenth century; 2) development (from the second half of the fifteenth century to the end of the nineteenth century); 3) systematic formation of the social state concept in the modern sense (early twentieth century to the present).It was proved that the axiological foundations of the social state are dignity, social equality, social security, social justice, social freedom, and social solidarity.It was established that social solidarity as an axiological basis of the social state is considered in several aspects: 1) as consolidation of society (harmonization of interests and views of its members with a view to improving the standard of living, creating good conditions for the development of individual abilities of a person, and promoting human dignity and a decent standard of living); 2) as social partnership (creation of organizational and legal forms for harmonization of interests, and reaching compromises by combining joint efforts of groups); 3) as the basis for the emergence of civil society. As a result of the practical realization of social solidarity, new relationsemerge in society: between the state and society; between social groups; between government institutions and society.The dissertation study reveals the thesis that the formation of the social state in Ukraine is gradual, but the steps taken by the state do not have a systematic nature and strategy for the development of the social sphere, which is primarily due to a change in approach, since the initially chosen liberal model of social reforms did not bring the expected result, and the current economic and political conditions have led to the need to find new strategic solutions. The main problem of Ukraine's slow development as a social state is the actual inability to implement constitutional provisions at a sufficient level.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Дашковська О.Р. 
Правове становище жінки в аспекті гендерної рівності: загальнотеоретичний аналіз: автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.01 / О.Р. Дашковська ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2008. — 35 с. — укp.

Досліджено ідейно-теоретичні й історичні джерела формування правового статусу жінки. Проаналізовано оосбливості реалізації її суб'єктивних прав і законних інтересів, охарактеризовано окремі механізми їх правового захисту. Сформульовано положення про правове становище жінки на підставі теоретико-історичного значення її соціальної цінності та відповідно до уявлень про справедливу міру свободи й рівності жінки та чоловіка. Проаналізовано співвідношення рівності та справедливості як найбільш повного визначення загальносоціальної сутності права, прагнення до пошуку належного балансу між учасниками правових зв'язків, між особистістю та суспільством, громадянином і державою. Досліджено ліберальну та соціальну концепції рівності, здійснено розмежування понять "рівність" і "рівноправність". Розкрито сутність гендерної рівності, розглянуто її ознаки, зміст яких формувався поступово, неоднозначно та суперечливо. Обгрунтовано визначення поняття "гендер" як соціальної приналежності до певної статі, уявлення кожного індивіда про рольові характеристики та поведінкові особливості індивідів тієї статі, до якої він належить. Зроблено висновок, що формальна рівність не є засобом подолання фактичної нерівності, що існує між чоловіком і жінкою та проявляється в різних аспектах, але її можна використати як юридичну підставу для поступової ліквідації найнебезпечніших для суспільства проявів гендерної нерівності. Розглянуто різні моделі забезпечення рівності чоловіка та жінки: формальну, протекціоністську та субстантивну. Досліджено такі види дискримінації за ознакою статі, як формальна та фактична, позитивна та негативна, що проявляються в прямій і непрямій формі. Запропоновано способи подолання дискримінації за ознакою статі. Визначено зміст і сфери дії принципу недискримінації, який означає заборону необгрунтованого відмінного ставлення до осіб, які знаходяться в однаковій ситуації, або одного підходу до осіб, які знаходяться в різних ситуаціях. Проаналізовано міжнародний позитивний досвід подолання гендерної нерівності. З'ясовано, що неправильне застосування складного механізму забезпечення гендерної рівності може призвести до негативних соціальних наслідків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х803.43 + С5*423.2*344 +
Шифр НБУВ: РА355993

Рубрики:

      
12.

Жидовцева О. С. 
Соціальна та правова цінність жінки в Україні у добу Середньовіччя: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / О. С. Жидовцева. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації здійснено комплексне та спеціальне наукове теоретично-історичне дослідження проблем, пов’язаних із розумінням соціальної та правової цінності жінки в Україні у добу Середньовіччя. Послідовно й логічно висвітлено закономірності та особливості осмислення феномену соціальної та правової цінності жінки за часів Київської Русі, у період ХV – першої половини ХVІІ ст., а також за доби Гетьманщини. У результаті проведеного дослідження сформульовано ряд висновків та концептуальних наукових положень, які відтворюють загальні риси й специфіку розуміння в українському суспільстві соціальної та правової цінності жінки на всіх етапах епохи Середньовіччя.У ході дослідження було встановлено, що поняття «людина» (у тому числі, жінка) у філософсько-правовій інтерпретації осмислюється як істота біологічна, соціалізована, що має духовність, розглядається через призму поняття «правова людина», а її правова цінність людини є абстрактно-ідеальною моделлю, яка осмислюється у контексті поєднання аксілогічно-правового та антропологічно-правового людинорозуміння. Авторкою обґрунтовано, що дослідження змісту соціальної цінності жінки доцільно проводити у межах антропологічного та аксіологічного підходів у контексті понять «призначення» (мета, напрями діяльності) та «корисність» (результат діяльності). У той самий час, у дисертації доведено, що зміст правової цінності жінки базується на її правовому статусі, соціальних цінностях (свобода, справедливість, рівність) і розуміється у контексті поняття «правова значущість» (ієрархічність за правовим статусом і можливостями, закріпленими у законодавстві, середньовічних класів та станів, до яких належали жінки).^UThe dissertation is a comprehensive and special scientific theoretical and historical study of the problems related to the understanding of the social and legal value of women in Ukraine in the Middle Ages. The author consistently and logically highlights the regularities and peculiarities of understanding the phenomenon of social and legal value of women in the times of Kievan Rus, in the period of the fifteenth - first half of the seventeenth century, as well as in the Hetmanate. As a result of the study, the author formulates a number of conclusions and conceptual scientific provisions which reflect the general features and specifics of understanding of the social and legal value of women in Ukrainian society at all stages of the Middle Ages.The study established that the concept of "human being" (including a woman) in the philosophical and legal interpretation is understood as a biological, socialized being with spirituality, and is viewed through the prism of the concept of "legal person", and its legal value is an abstract ideal model which is understood in the context of a combination of axiological and legal and anthropological and legal human understanding. The author substantiates that it is advisable to study the content of a woman's social value within the framework of anthropological and axiological approaches in the context of the concepts of "purpose" (goal, areas of activity) and "usefulness" (result of activity). At the same time, the dissertation proves that the content of a woman's legal value is based on her legal status, social values (freedom, justice, equality) and is understood in the context of the concept of "legal significance" (hierarchy in terms of legal status and opportunities enshrined in legislation, medieval classes and estates to which women belonged).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Кириченко В. В. 
Адміністративно-правове забезпечення гендерної рівності в організації діяльності персоналу ОВС: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. В. Кириченко ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2011. — 20 с. — укp.

Вперше досліджено специфіку адміністративно-правового регулювання гендерної рівності в процесі діяльності органів внутрішніх справ (ОВС) України з урахуванням психофізіологічних та інших особливостей чоловіків і жінок. Визначено поняття гендерної рівності в ОВС як режим діяльності ОВС, за якого особи різних статей наділяються рівними правами та можливостями для вступу та проходження служби в ОВС з урахуванням фізіологічних властивостей особи. Розглянуто гендерну рівність як складовий елемент службової діяльності в ОВС, у зв'язку з чим запропоновано відповідні зміни до законодавства України. Удосконалено концепцію гендерної рівності, в межах якої, на відміну від попередніх підходів, запропоновано зміщення акценту з забезпечення рівності юридичних прав жінок і чоловіків на забезпечення рівності умов і можливостей реалізації цих прав.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.01 п + С5*423.2*344
Шифр НБУВ: РА381417 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Кобак М. В. 
Реалізація засад кримінального провадження слідчим суддею / М. В. Кобак. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають і розвиваються у сфері реалізації слідчим суддею засад кримінального провадження. Мета: встановлення особливостей реалізації слідчим суддею принципів кримінального провадження, виявленні проблемних питань у його правовому регулюванні та виробленні науково обґрунтованих пропозицій щодо вдосконалення норм КПК України та інших нормативно-правових актів, що врегульовують діяльність слідчого судді. Методи: діалектичний, історико-правовий, системно-структурний, логіко-семантичний, порівняльно-правовий, логіко-юридичний, формально-юридичний, структурно-функціональний та соціологічний. Теоретичні і практичні результати, наукова новизна: обґрунтовано авторський підхід щодо визначення етапів становлення та еволюції інституту слідчого судді у законодавстві України, що дозволило розкрити зміст процесуального статусу та повноважень слідчого судді; розроблено класифікацію повноважень слідчого судді за критерієм реалізації принципів кримінального провадження, що сприяло виявленню сучасних проблем правозастосування; створено теоретичну модель механізму реалізації слідчим суддею принципів кримінального провадження для забезпечення його ефективної діяльності; розроблено систему основних та додаткові вимог до слідчих суддів, які спеціалізуються на розгляді справ щодо неповнолітніх, з одночасним їх закріпленням у Законі України «Про судоустрій і статус суддів»; аргументована необхідність внесення змін до деяких положень КПК України для удосконалення реалізації слідчим суддею деяких принципів кримінального провадження (рівність перед законом і судом, публічність, розумність строків, забезпечення права на оскарження процесуальних рішень, дій чи бездіяльності та ін.). Сфера використання: у правотворчій сфері – при внесенні змін і доповнень до чинного КПК України, а також при вдосконаленні чинного законодавства, зокрема Закону України «Про Вищу раду правосуддя» та Закону України «Про судоустрій і статус суддів»; у науково-дослідній сфері – для подальших розробок і досліджень актуальних питань реалізації слідчим суддею принципів кримінального провадження; у правозастосовній сфері – для покращення діяльності суб'єктів кримінального провадження, насамперед слідчого судді; в освітньому процесі – при написанні окремих розділів (глав) підручників і навчальних посібників з курсу «Кримінальне процесуальне право», при підготовці лекцій і проведенні занять з відповідних тем.^UThe object of the study is the public relations that arise and develop in the field of implementation of the principles of criminal proceedings by the investigating judge. Purpose: to establish the peculiarities of the investigative judge's implementation of the principles of criminal proceedings, to identify problematic issues in its legal regulation and to develop scientifically sound proposals to improve the norms of the CPC of Ukraine and other regulations governing the investigative judge. Methods: dialectical, historical-legal, system-structural, logical-semantic, comparative-legal, logical-legal, formal-legal, structural-functional and sociological. Theoretical and practical results, scientific novelty: the author's approach to determining the stages of formation and evolution of the institution of the investigating judge in the legislation of Ukraine is substantiated, which allowed to reveal the content of the procedural status and powers of the investigating judge; developed a classification of the powers of the investigating judge according to the criteria of implementation of the principles of criminal proceedings, which contributed to the identification of modern problems of law enforcement; the theoretical model of the mechanism of realization by the investigating judge of principles of criminal proceedings for maintenance of its effective activity is created; a system of basic and additional requirements for investigating judges specializing in juvenile cases has been developed, with their simultaneous enshrinement in the Law of Ukraine “On the Judiciary and the Status of Judges”; argued the need to amend some provisions of the CPC of Ukraine to improve the implementation of the investigating judge of some principles of criminal proceedings (equality before the law and the court, publicity, reasonable time, ensuring the right to appeal procedural decisions, actions or omissions, etc.). Scope of use: in the law-making sphere - when making changes and additions to the current CPC of Ukraine, as well as in improving the current legislation, in particular the Law of Ukraine "On the High Council of Justice" and the Law of Ukraine "On the Judiciary and the Status of Judges"; in the research sphere - for further development and research of topical issues of implementation by the investigating judge of the principles of criminal proceedings; in the field of law enforcement - to improve the activities of the subjects of criminal proceedings, especially the investigating judge; in the educational process - when writing separate sections (chapters) of textbooks and manuals for the course "Criminal Procedure Law", when preparing lectures and conducting classes on relevant topics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Кобилецький М.М. 
Магдебурзьке право і його застосування в Україні (XIV - перша половина XIX ст.): автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.01 / М.М. Кобилецький ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2010. — 40 с. — укp.

Доведено, що на початок своєї історії міське право було правом спілки, мало договірний, комунітарний і світський характер, забезпечувало формальну рівність міських громадян, їх взаємодопомогу та громадянське врядування. Акцентовано увагу на високій адаптованості магдебурзького права до конкретно-історичних умов і соціальних потреб окремих громад.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)4-523 + Т3(4УКР)4-5
Шифр НБУВ: РА372610 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Кожан Д. П. 
Обґрунтування місць розташування та величин потужностей джерел генерації електричної енергії при територіально розподіленому навантаженні / Д. П. Кожан. — Б.м., 2021 — укp.

У зв'язку із розвитком розподіленої енергетики в Україні, значна увага приділяється впровадженню джерел генерації електричної енергії, зокрема, – це вітрові, сонячні, малі гідроелектростанції і т. п., які працюють на відновлюваній енергії. За останні роки частка джерел генерації електричної енергії на основі відновлюваних джерел енергії, приєднаних до об'єднаної енергетичної системи України в загальній потужності неухильно зростає, чому і сприяє світова практика підтримки спорудження та розташування установок джерел генерації електричної енергії. Сьогодні розподільні системи електропостачання в Україні напругою 10 (6) та 35 кВ за технічними та технологічними умовами експлуатуються розімкненими, а системи 110 кВ слабозамкненими або розімкненими, з живленням від системного живлення. Тенденція щодо впровадження в указаних системах електропостачання джерел генерації електричної енергії, зменшує як витрати основних паливних і водних ресурсів, так і втрати електроенергії в системах електропостачання за рахунок наближення виробників електричної енергії до споживачів та забезпечує чистоту навколишнього середовища. Однак, при не економічнодоцільному впровадженні джерел генерації електричної енергії виникає ряд проблемних питань пов'язаних як з режимами напруги в системі електропостачання з джерелами генерації електричної енергії, так і з їх впливом на властивості централізованого системного живлення. Вибрані місця розташування джерел генерації електричної енергії за максимальними значеннями вузлових питомих транспортних витрат, визначені величини активних і реактивних потужностей у місцях розташування джерел генерації електричної енергії згідно їх типів та зниження сумарних втрат активної потужності в системі електропостачання територіально розподіленогонавантаження є математично урівноваженими відносно мінімального значення сумарнихпитомихтранспортнихвитрат в елементах системи електропостачання. При цьому сумарні втрати активної потужності та сумарна величина питомих транспортних витрат знаходяться в прямій залежності між собою – збільшення або зменшення однієї з цих величин відповідає збільшенню або зменшеннюіншої. Надана ілюстрація імовірності використання запропонованого підходу визначення економічно доцільних місць розташування та обґрунтованих величин потужності джерел генерації електричної енергії щодо впровадження їх в замкнутих схемах електропостачання.Модельні дослідження показали, що при визначенні активних і реактивних потужностей джерел генерації електричної енергії в радіальних розподільних системахелектропостачаннянапругою10та35кВ, найбільш доцільним є рівність напруги величиною близькою 10,5 і 36,5 кВ відповідно в місцях приєднання виробників електричної енергії, включаючи місце системного живлення. Проведення модельних досліджень виконувалося з використанням розробленого спеціалізованого комплексу технічно-програмного забезпечення.^UDue to the development of distributed energy in Ukraine, considerable attention is paid to the introduction of sources of electricity generation, in particular, wind, solar, small hydropower plants, etc., which run on renewable energy. In recent years, the share of electricity generation sources based on renewable energy sources connected to the unified energy system of Ukraine in total capacity is growing steadily, which is facilitated by the world practice of supporting the construction and location of electricity generation facilities. Today, distribution systems of power supply in Ukraine with voltage of 10 (6) and 35 kV according to technical and technological conditions are operated open, and 110 kV systems are weakly closed or open, powered by system power. The tendency to introduce sources of electricity generation in these power supply systems reduces both the costs of basic fuel and water resources and electricity losses in power supply systems by bringing electricity producers closer toconsumers and ensures a clean environment. However, when it is not economically feasible to implement power generation sources, a number of problematic issues arise related to the voltage regimes in the power supply system with power generation sources, as well as their impact on the properties of centralized power supply. Selected locations of electricity generation sources according to the maximum values of nodal specific transport costs, determined values of active and reactive capacities in locations of electricity generation sources according to their types andreduction of total losses of active power in the power supply system are mathematically balanced specific transport costs in the elements of the power supply system. In this case, the total loss of active power and the total value of specific transport costs are directly related to each other – an increase or decrease in one of these values corresponds to an increase or decrease in the other. An illustration of the probability of using the proposed approach to determine economically feasible locations and reasonable values of power generation sources for their implementation in closed power supply schemes is given. Model studies have shown that when determining the active and reactive capacities of electricity generation sources in radial power distribution systems of 10 and 35 kV, the most appropriate is the voltage equal to about 10.5 and 36.5 kV,respectively, at the connection points of electricity producers, including the system power supply. Carrying out of model researches was carried out with use of the developed specialized complex of the technical software.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Козлов О. О. 
Організаційно-правові засади реалізації гарантій адвокатської діяльності: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / О. О. Козлов. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 081 «Право». – Національний університет «Одеська юридична академія», Одеса, 2023.Конституцією України на інститут адвокатури покладено одну з найважливіших функцій, яка має бути реалізована у правовій, демократичній, соціальній державі, – надання професійної правничої допомоги. Виконання зазначеної функції є можливим лише за наявності розвинутої системи гарантій адвокатської діяльності, запровадження дієвих механізмів їх реалізації, адже без останніх гарантії матимуть виключно декларативний характер.Дисертацію присвячено комплексному дослідженню організаційно- правових засад реалізації гарантій адвокатської діяльності як сукупності основних ідей, на яких базується дія визначених законодавством механізмів забезпечення належних умов здійснення адвокатської діяльності.У національній правовій доктрині на теперішній час існують усталені підходи до розуміння змісту інституту гарантій, проте не сформовано цілісної концепції забезпечення реалізації гарантій адвокатської діяльності. Роль адвокатської діяльності у суспільному житті обумовлює необхідність розвитку правової науки у напрямі організаційно-правових засад реалізації гарантій адвокатської діяльності.Обґрунтовано, що організаційно-правові засади реалізації гарантій адвокатської діяльності – це сукупність основних ідей, на яких базується дія визначених законодавством механізмів забезпечення належних умов здійснення адвокатської діяльності.Визначено, що організаційно-правовими засадами реалізації гарантій адвокатської діяльності є: 1) законність; 2) рівність прав адвокатів; 3) обов'язковість (імперативність); 4) солідарність; 5) розподіл компетенції.Доведено, що організаційно-правові засади реалізації гарантій адвокатської діяльності покликані забезпечити досягнення балансу між призначенням гарантій адвокатської діяльності – правового захисту адвокатів, відповідно до міжнародних стандартів у цій сфері, та результатом їх реалізації – отриманням професійної правничої допомоги кожним, хто її потребує.Охарактеризовано організаційно-правові засади реалізацій гарантій адвокатської діяльності як такі, що відображують правові приписи, які визначають правовий статус адвоката та особливості здійснення адвокатської діяльності, а також правові способи реалізації уповноваженими органами та особами покладених на них повноважень у сфері забезпечення гарантій адвокатської діяльності.Запропоновано визначення поняття «реалізація гарантій адвокатської діяльності» як сукупність механізмів, які передбачено державою або органами адвокатського самоврядування, що спрямовані на забезпечення належних умов здійснення адвокатської діяльності.Встановлено, що умовами, які необхідні для втілення у життя гарантій адвокатської діяльності є: 1) наявність якісної складової нормативно- правових та інших правових актів (такими актами, перш за все, є Конституція України, Закон України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», Правила адвокатської етики, рішення Ради адвокатів України та з'їзду адвокатів України); 2) наявність механізму забезпечення суворого додержання правових приписів щодо забезпечення гарантій реалізації адвокатської діяльності всіма державними та недержавними суб’єктами та невідворотності відповідальності за порушення гарантій адвокатської діяльності.^UDissertation for obtaining the scientific degree of Doctor of Philosophy in the speciality 081 “Law”. - National University “Odesa Law Academy”, Odesa, 2023.The Constitution of Ukraine entrusts the advocacy institute with one of the most important functions to be implemented in a legal, democratic and social state - the provision of professional legal assistance. This function can be fulfilled only if there is a developed system of guarantees of the practice of law and effective mechanisms for their implementation, since without the latter guarantees will have only a declarative character.The dissertation is devoted to comprehensive research of the organisational and legal principles for the implementation of guarantees of the practice of law as a set of basic ideas on which the mechanisms for ensuring appropriate conditions for the practice of law, as defined by legislation, are based.The national legal doctrine currently has well-established approaches to understanding the content of the institute of guarantees, but there is no holistic concept of ensuring the implementation of guarantees of the practice of law. The role of the practice of law in public life determines the need to develop legal science in the direction of the organisational and legal principles for the implementation of guarantees of the practice of law.It is substantiated that the organisational and legal principles for the implementation of the guarantees of the practice of law are a set of basic ideas on which the mechanisms for ensuring appropriate conditions for the practice of law, as defined by law, are based.It is determined that the organisational and legal principles for the implementation of the guarantees of the practice of law are: 1) legitimacy; 2)equality of rights of lawyers; 3) obligation (imperativeness); 4) solidarity; 5) division of competence.It is proved that the organisational and legal principles for the implementation of the guarantees of the practice of law are intended to ensure a balance between the purpose of the guarantees of the practice of law - legal protection of lawyers, in accordance with international standards in this field, and the result of their implementation - obtaining professional legal assistance to everyone who needs it.Organisational and legal principles of the implementation of the guarantees of the practice of law are characterised as reflecting the legal provisions which determine the legal status of a lawyer and the specifics of the practice of law, as well as the legal ways in which authorised bodies and persons exercise their powers in the field of ensuring guarantees of the practice of law.A definition of the concept of the “implementation of guarantees of the practice of law” is proposed as a set of mechanisms provided by the state or bar self-government bodies aimed at ensuring appropriate conditions for the practice of law.It is established that the conditions necessary for the implementation of the guarantees of the practice of law are as follows: 1) the presence of a qualitative component of normative and legal, and other legal acts (such acts are, first of all, the Constitution of Ukraine, the Law of Ukraine “On the Bar and Practice of Law”, the Rules of Legal Ethics, decisions of the Bar Council of Ukraine and the Congress of Advocates of Ukraine); the existence of a mechanism to ensure strict compliance with the legal regulations on ensuring guarantees of the practice of law by all state and non-state entities and the inevitability of liability for violation of the guarantees of the practice of law.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Колесников Д.О. 
Предикатні моделі логіко-математичних понять та їх застосування в системах штучного інтелекту: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.23 / Д.О. Колесников ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2003. — 19 с. — укp.

Розроблено предикатні моделі таких логіко-математичних понять, як рівність, рівність з набору властивостей, декартовий добуток, належність, теоретико-множинні операції об'єднання, перетинання та доповнення, розбивка множин, зв'язок відображень з відносинами, зв'язок розбивок з еквівалентностями. Доведено, що дані моделі дозволяють спростити побудову систем штучного інтелекту, орієнтованих на оперування логіко-математичними поняттями, за рахунок їх використання як базисних елементів і у разі моделювання даних систем мовою числення предикатів першого порядку. Запропоновано математичний інстументарій, орієнтований на побудову моделей довільних логіко-математичних понять. Зазначено, що моделі логіко-математичних понять і методи розв'язання логічних рівнянь використано для розробки дедуктивної системи керування базою даних. Встановлено, що застосування моделей підвищило рівень абстракції системи запитів, застосування методу розв'язання логічних рівнянь дозволило ефективно обчислювати відповіді на запити, які визначають відносини у термінах своїх заперечень. Методи розв'язання логічних рівнянь використано для побудови системи керування базою знань, що базуються на численні предикатів І-го порядку, для розв'язання задачі умовної мінімізації за кількістю букв формул, що представляють фрагменти бази знань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-047.20 +
Шифр НБУВ: РА323215

Рубрики:

      
19.

Кравчук О.М. 
Національна політика Чехословацької республіки. 1918-1929 рр.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / О.М. Кравчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Проаналізовано процес створення національної держави чехів і словаків, її політику щодо національних меншин в 1918 - 1919 рр. Досліджено конституційні основи національної політики Чехословаччини, що забезпечили рівність громадян усіх національностей, гарантували національним спільнотам національно-культурну автономію, Закарпаттю - територіальну автономію. Охарактеризовано особливості політики Чехословаччини щодо Словаччини та національних меншин у 1920 - 1925 рр., що полягала в розвитку словацького краю і Закарпаття, сприяла становленню словацької нації, забезпечила громадянську рівноправність і культурні права всіх представників національних спільнот. Висвітлено спробу розв'язання національного питання в державі чехів і словаків у 1926 - 1929 рр. на основі створення уряду міжнаціональної коаліції із залученням до її складу представників правих чехословацьких, активістських судетсько-німецьких партій і Глінкової словацької народної партії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ЧЕХ)61-56 +
Шифр НБУВ: РА352893

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Лаврова В. В. 
Повідомлення про підозру в контексті дотримання принципу верховенства права. / В. В. Лаврова. — Б.м., 2021 — укp.

Вибір теми дослідження обумовлений декількома чинниками. По-перше, верховенство права є засобом для досягнення внутрішньої мети права ‒ забезпечення пріоритету прав людини, що відповідає сучасному вектору розвитку та реформування кримінального процесу в Україні. По-друге, хоча проблематиці повідомлення присвячено велику кількість наукових праць, все ж залишаються недостатньо розглянутими деякі питання, і в процесі правозастосування виникають нові. У роботі досліджено реалізацію принципу верховенства права при формуванні підозри, складанні та врученні повідомлення про підозру, при зміні та скасуванні повідомлення про підозру та отримано нові результати у вигляді комплексу наукових висновків щодо відповідності порядку повідомлення про підозру в кримінальному провадженні принципу верховенства права. З метою визначення напрямів дослідження, які на сьогодні є найбільш актуальними для наукового осмислення, в роботі проведено комплексний огляд наукових джерел, автори яких тим чи іншим чином торкалися тематики верховенства права та повідомлення про підозру. Це дало можливість констатувати таке. По-перше, при великій кількості ґрунтовних досліджень щодо підходів до розуміння верховенства права не досліджувалося, як той чи інший підхід впливає на практичну реалізацію верховенства права в кримінальному провадженні. По-друге, більшість науковців та практиків схиляються до думки, що система правового регулювання повідомлення про підозру містить прогалини, є недостатньо логічною та узгодженою. По-третє, комплексне дослідження дотримання верховенства права в процесі повідомлення про підозру до сьогодні не проводилось.Також автором було проаналізовано цінний з компаративістської точки зору зарубіжний досвід повідомлення про підозру, а саме досвід Грузії, Естонії, Латвії, Литви, Білорусії, Молдови, Швеції, Франції, ФРН, та синтезовано на його основі пропозиції, спрямовані на вдосконалення порядку повідомлення про підозру в Україні. Наприклад, з КПК Грузії запозичена практика, коли у разі неможливості вручення постанови про пред'явлення обвинувачення (статус обвинуваченого в Грузії відповідає вітчизняному підозрюваному. – В. Л.) безпосередньо особі така постанова вручається адвокатові, та прийнято, як більш позитивну, ніж українська, модель розмежування статусів затриманого і підозрюваного в Латвії. Автором розглянуто існуючі наукові підходи до розуміння верховенства права і використано як методологічний поелементний підхід. Через застосування теорії систем визначено, що верховенство права є не ієрархічною системою, для якої характерні компонентність, структурність, взаємозв'язок із середовищем та інтегративність (емерджентність). Значна увага у роботі приділена взаємозв'язкам елементів верховенства права та їх ознакам. У роботі зроблено висновок, що інтегративністю (емерджентністю) верховенства права пояснюється складність формулювання дефініції вказаного принципу. Оскільки верховенство права – це не просто сукупність елементів (законність, включаючи прозорий, підзвітний та демократичний процес введення в дію приписів права; юридична визначеність; заборона свавілля; доступ до правосуддя, представленого незалежними та безсторонніми судами, включно з тими, що здійснюють судовий нагляд за адміністративною діяльністю; дотримання прав людини; заборона дискримінації та рівність перед законом), це система елементів, які мають свої функції та своє місце в системі і саме в такій сукупності і взаємодії утворюють нову якість.Визначено, що інтегративною (емерджентною) властивістю верховенства права є можливість належного забезпечення прав і свобод людини як найвищої соціальної цінності в кримінальному провадженні.У дисертації проаналізовано запропоновані наукою і практикою дефініції терміна «повідомлення про підозру» і встановлено, що вказаний термін є полісемічним і залежно від контексту має застосовуватися те чи інше його значення (а саме, як рішення, як процесуальна дія, як етап кримінального провадження та ін.). Акцентовано, що таке порушення юридичної техніки призводить до правової невизначеності, порушує права людини та, як наслідок, інші елементи верховенства права. Автором також приділена увага терміну «підозра», та зроблено висновок, що відсутність в КПК України дефініції підозри обумовлена її базовим характером як терміна, а саме зовнішньою очевидністю в поєднанні зі складністю дати чітку дефініцію. В роботі обґрунтовано висновок, що «підозра» ‒ це інститут, до якого входить субінститут «повідомлення про підозру».Значна увага автором приділена питанню розмежування повідомлення про підозру як процесуального рішення і процесуальної дії та аргументується думка, що узгодженість правового регулювання повідомлення про підозру можлива лише через спрощення, максимальну логічність і зрозумілість відповідних норм.^UThe choice of research topic determined by several factors. First, the rule of law is a means to achieve the internal goal of the law - to ensure the priority of human rights, which corresponds to the modern vector of development and reform of the criminal process in Ukraine. Secondly, although a large number of scientific papers are devoted to the issue of communication, some questions remain insufficiently considered, and new ones arise in the process of law enforcement.The paper examines the implementation of the rule of law in the formation of suspicion, drafting and serving a notice of suspicion, changing and canceling a notice of suspicion, and obtained new results in the form of a set of scientific conclusions on the compliance of the notice of suspicion in criminal proceedings.To determine the areas of research that are currently most relevant for scientific understanding, the paper conducted a comprehensive review of scientific sources, the authors of which in one way or another touched on the rule of law and the report of suspicion. This made it possible to state the following. First, with a large number of in-depth studies on approaches to understanding the rule of law, it has not been investigated how one approach or another affects the practical implementation of the rule of law in criminal proceedings. Second, most scholars and practitioners believe that the system of legal regulation of suspicion contains gaps, is not logical enough and consistent. Third, a comprehensive study of compliance with the rule of law in the process of reporting a suspicion has not been conducted to date.The author also analyzed the comparatively valuable foreign experience of reporting a suspicion, namely the experience of Georgia, Estonia, Latvia, Lithuania, Belarus, Moldova, Sweden, France, Germany, and synthesized on its basis proposals aimed at improving the procedure for reporting a suspicion. in Ukraine. For example, the CCP of Georgia borrows the practice when in case of impossibility to serve a decision on indictment (the status of the accused in Georgia corresponds to a domestic suspect. - VL) directly to a person such a decision is handed to a lawyer and accepted as more positive than Ukrainian, a model for distinguishing between the status of a detainee and a suspect in Latvia.The author considers the existing scientific approaches to understanding the rule of law and used it as a methodological element-by-element approach. Through the application of systems theory, it is determined that the rule of law is not a hierarchical system, which is characterized by component, structure, relationship with the environment, and integrative (emergence). Much attention is paid to the relationship between the elements of the rule of law and their characteristics.The paper concludes that the integrativeness (emergence) of the rule of law explains the complexity of formulating the definition of this principle. Because the rule of law is not just a set of elements (legality, including a transparent, accountable, and democratic process for enforcing the rule of law; legal certainty; prohibition of arbitrariness; access to justice provided by independent and impartial tribunals, including those overseeing judicial oversight). administrative activities, respect for human rights, prohibition of discrimination and equality before the law), is a system of elements that have their functions and their place in the system and it is in such a set and interaction form a new quality.It is determined that the integrative (emergent) property of the rule of law is the possibility of proper provision of human rights and freedoms as the highest social value in criminal proceedings.The dissertation analyzes the proposed science and practice definitions of the term «suspicion» and found that the term is polysemous and depending on the context, should be used one or another of its meaning (namely, as a decision, as a procedural action, as a stage of criminal proceedings, etc.). It is emphasized that such a violation of legal technique leads to legal uncertainty, violates human rights and, as a consequence, other elements of the rule of law. The author also pays attention to the term «suspicion» and concludes that the absence of a definition of suspicion in the CPC of Ukraine is due to its basic nature as a term, namely external evidence combined with the difficulty of giving a clear definition. The paper substantiates the conclusion that «suspicion» is an institution that includes the sub-institution of «suspicion».The author pays considerable attention to the issue of distinguishing between suspicion as a procedural decision and procedural action and argues that the consistency of legal regulation of suspicion is possible only through simplification, maximum logic, and clarity of the relevant rules.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського