Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (9)Наукова електронна бібліотека (62)Реферативна база даних (357)Книжкові видання та компакт-диски (106)Журнали та продовжувані видання (31)
Пошуковий запит: (<.>K=ПОДАТОК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Боксгорн А. В. 
Адміністрування місцевих податків і зборів як об'єкт правового регулювання. / А. В. Боксгорн. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є одним із перших в Україні комплексним монографічним до-слідженням теоретичних, правових та організаційних питань правового регулю-вання адміністрування місцевих податків і зборів.За результатами дослідження з'ясовано сутність низки елементів понятійно-категоріального апарату, що забезпечує правове функціонування відносин адміністрування місцевих податків і зборів та правового регулювання цієї діяль-ності, щодо окремих з них розроблено авторські визначення: «адміністрування місцевих податків і зборів», «муніципальний нормативно-правовий акт у сфері адміністрування місцевих податків і зборів», «єдиний податок», «туристичний збір», «збір за місця для паркування транспортних засобів», «місцеві збори», які відображають основні ознаки таких складних, багатобічних і динамічних явищ, як адміністрування місцевих податків і зборів та забезпечення його правового регулювання та інше.Унаслідок дослідження правової природи адміністрування місцевих податків і зборів було встановлено, що це явище слід розглядати як сукупність норм, правил, методів, прийомів і засобів, рішень та процедур, за допомогою яких органи, що здійснюють реалізацію державної податкової політики, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи та податкові агенти здійснюють управлінську діяльність у податковій сфері, спрямовану на встановлення місцевих податків і зборів, організацію ідентифікації, облік платників місцевих податків і зборів та об'єктів оподаткування, забезпечення сервісного обслуговування платників місцевих податків і зборів, організацію та контроль за сплатою місцевих податків і зборів та за їхнім надходженням до місцевих бюджетів відповідно до порядку, встановленого законом.За наслідками дослідження історії становлення та розвитку інституту місце-вих податків і зборів зроблено висновок, що історичний досвід застосування інституту місцевих податків і зборів можна охарактеризувати як процес еволюції системи спеціальних інструментів отримання фінансових доходів для забезпечення соціальних, політичних, економічних та життєдіяльнісних потреб інститутів місцевої влади, який об'єктивно виражає розвиток управлінського механізму держави, що обумовлювався особливостями публічного адміністрування на кожному історичному етапі.Унаслідок дослідження системи нормативно-правових актів, які становлять основу правового регулювання адміністрування місцевих податків та зборів проведено класифікацію актів на два рівні: загальнодержавний (Конституція України, закони України, постанови Кабінету Міністрів України, накази Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України) та місцевий (рішення сільських, селищних, міських рад та рад об'єднаних територіальних громад). Здійснено класифікацію нормативно-правових актів, що забезпечують регулювання місцевих податків і зборів, за ознакою предметної направленості: направлені на регулювання функціонування інституційної структури, що забезпечує адміністрування місцевих податків та зборів; процедур адміністрування місцевих податків та зборів; ідентифікації та обліку платників місцевих податків та зборів; ідентифікації та обліку об'єктів місцевого оподаткування; організації приймання й обробки податкової звітності платників місцевих податків та зборів; забезпечення сервісного обслуговування платників податків, організації та проведення контролю за дотриманням повноти та вчасності сплати місцевих податків та зборів; організації адміністрування податкового боргу по місцевих податках і зборах; застосування заходів адміністративного примусу за порушення податкового законодавства.За наслідками дослідження адміністрування плати за землю встановлено, що «плата за землю» та «земельний податок» відмінні за своїм змістом, оскільки плата за землю є ширшою категорією, що охоплює земельний податок. Земельний податок інтегрований у плату за землю як обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється з фізичних та юридичних осіб – власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, за ставкою, встановленою органом місцевого самоврядування у рамках, визначених законом, надходження від якого зараховуються до місцевого бюджету за місцем знаходження земельної ділянки; зроблено висновок, що категорії «плата за землю» та «земельний податок» відмінні за своїм змістом, оскільки плата за землю є ширшою категорією, що охоплює земельний податок.За наслідками дослідження адміністрування єдиного податку запропоновано удосконалити адміністративні процедури при його стягуванні у напрямку: інформаційної відкритості; чіткого, зрозумілого для платника податку процесу адміністрування; балансу економічних інтересів платників податків та територіальних громад, до бюджетів яких він стягується, а відтак – стимулювання підприємницької ініціативи.^UThe dissertation is one of the first in Ukraine complex monographic research of theoretical, legal and organizational questions of legal regulation of administration of taxes and fees.According to the results of the research has been clarified the essence of a number of elements of the conceptual and categorical apparatus, which ensures the legal functioning of the administration relations of local taxes and fees and legal regulation of this activity, for some of them were made author's definitions: "Administration of local taxes and fees", "municipal legal act in the field of administration of local taxes and fees", "single tax", "tourist tax", "fee for parking spaces for vehicles", "local fees", which reflect the main features of such complex, multifaceted and dynamic phenomena as the administration of local taxes and fees and ensuring its legal regulation еtc.As a result of studying the legal nature of the administration of local taxes and fees, this phenomenon should be considered as a set of norms, rules, methods, techniques and tools, decisions and procedures by which bodies implementing state tax policy, local governments, their officials and tax agents execute management activities in the tax sphere aimed at establishing local taxes and fees, organization of identification, accounting of payers of local taxes and fees and objects of taxation, providing service to taxpayers of local taxes and fees, organization and control over the payment of local taxes and fees and their receipt in local budgets, respectively to the established law.Based on the results of the study of the history of formation and development of the institute of local taxes and fees, it is concluded that the historical experience of the institute of local taxes and fees can be characterized as a process of evolution of special instruments of financial income to meet social, political, economic and vital needs of the local government institutions, which objectively expresses the development of the administrative mechanism of the state, due to the peculiarities of public administration at each historical stage.The study of the system of normative legal acts that form the basis of legal regulation of local taxes and fees classification of acts at two levels: state (Constitution of Ukraine, laws of Ukraine, resolutions of the Cabinet of Ministers of Ukraine, orders of the Ministry of Finance of Ukraine and the State Tax Service of Ukraine) and local (decisions of village, settlement, city councils and councils of united territorial communities).The classification of normative-legal acts providing regulation of local taxes and fees is completed on the basis of subject orientation: aimed at regulating: the functioning of the institutional structure that ensures the administration of local taxes and fees; procedures for the administration of local taxes and fees; identification and accounting of payers of local taxes and fees; identification and accounting of objects of local taxation; organization of acceptance and processing of tax reporting of taxpayers of local taxes and tax collections; providing service to taxpayers, organizing and monitoring compliance with the completeness and timeliness of payment of local taxes and fees; organization of tax debt administration for local taxes and fees; application of measures of administrative coercion for violation of tax legislation.According to the results of the study the administration of the land fee, it was established that the “land fee” and the “land tax” are different in their content, as the land fee is a broader category covering the land tax. Land tax is integrated into the land tax as a mandatory payment as part of the property tax levied on individuals and legal entities - owners of land and land shares (units), as well as permanent land users, at a rate set by the local government within determined by law, the proceeds of which are credited to the local budget at the location of the land; concluded on the category.According to the results of the studying the administration of the single tax, it is proposed to improve the administrative procedures for its collection in the direction of: information openness; a clear, understandable for the taxpayer administration process; the balance of economic interests of taxpayers and territorial communities, to the budgets of which it manages, and thus - to stimulate entrepreneurial initiative.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Петренко В.І. 
Більшовицька влада та подільське селянство у 1920-х - першій половині 1930-х рр.: причини, технології, демографічні наслідки Голодомору-геноциду: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.І. Петренко ; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І.Огієнка. — Кам'янець-Поділ., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше на підставі аналізу технологій і методів політики більшовицької влади щодо селянства доведено факт геноциду українського народу Голодомором у 1932 - 1933 рр. на прикладі Поділля. Проаналізовано 24 види державних фінансових визискувань з селянства (зокрема, сільськогосподарський податок, самообкладання, індивідуальне оподаткування, державні позики), які значно перевищували матеріальні можливості селянських господарств. Встановлено, що фіскальна заборгованість селянства більшовицькій державі започаткувала масовий терор в українських селах у формі конфіскацій власності, продовольства, розкуркулення селянських господарств. Описано механізми розкуркулення та депортацій подільського селянства у ході примусової суцільної колективізації, що призвели до знищення найбільш продуктивних сил села. Розкрито роль даних механізмів як засобу придушення селянського опору політиці більшовиків. Проаналізовано методи хлібозаготівель, показано значення "буксирних" бригад, розглянуто їх склад і специфіку діяльності як виконавців політики влади з вилучення продовольства у селянства. Визначено загальну кількість населення кожного з 71-го районів подільського регіону на початок 1932 р. і у 1934 р., що дозволило уточнити статистику жертв Голодомору та його демографічні наслідки. Показано перманентність селянського опору більшовицькій владі протягом 1920 - 1930-х рр., обгрунтовано значення даного явища як підстави для розправи з селянством шляхом організації штучного голоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР348)614-209 +
Шифр НБУВ: РА369217

Рубрики:

      
3.

Ященко К.В. 
Гармонізація податкового законодавства України з законодавством Європейських Співтовариств про непряме оподаткування: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / К.В. Ященко ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

З'ясовано співвідношення поняття гармонізації законодавства з уніфікацією, адаптацією, апроксимацією та наближенням (зближенням) правових систем. Визначено зміст гармонізації податкового законодавства України та ЄС про непряме оподаткування, виявлено розбіжності правового регулювання непрямих податків у вітчизняному та європейському законодавстві. Науково обгрунтовано теоретико-методологічні аспекти процесу гармонізації. Проаналізовано вимоги директив ЄС щодо гармонізації непрямих податків та ідентифіковано положення закондавства України, що потребують узгодження з нормативними актами ЄС про непряме оподаткування. Обгрунтовано механізм гармонізації податкового законодавства України та ЄС про непряме оподаткування. Наведено пропозиції щодо внесення змін і доповнень до положень законодавства України про податок на додану вартість та акцизні збори з метою їх гармонізації з законодавством ЄС про непряме оподаткування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)22 + Х915.232.5-94 +
Шифр НБУВ: РА335780

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Таршин С.І. 
Державне регулювання розвитку олійного виробництва в Україні: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / С.І. Таршин ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Поглиблено зміст поняття державного регулювання розвитку олійно-жирової промисловості з урахуванням ступеня взаємозв'язку інформації, організації та управління у процесі його еволюції. Обгрунтовано організаційно-економічний механізм державного регулювання олійного виробництва та проведено розрахунки економічної ефективності реалізації інноваційно-інвестиційного проекту переробки соняшнику. Удосконалено методологію комплексного аналізу трансформації економічних систем на підставі використання інституціонального та еволюційного підходів. Створено механізм регулювання розвитку та розміщення олійно-жирового комплексу шляхом доповнення, розширення та поглиблення таких його складових: формування сприятливого інвестиційного середовища та ділового клімату, планування, прогнозування та програмування діяльності підприємства з урахуванням мінливості економічного середовища, пошуку джерел фінансування на потреби оновлення основних фондів і нарощування обігових коштів, активізації внутрішнього ринку насіння соняшнику, продуктів його переробки та експортно-імпортної діяльності, удосконалення системи оподаткування та митного регулювання. Запропоновано знизити податок на прибуток, а податок на додану вартість залишити на існуючому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.751.9-21 + Х819(4УКР)124 +
Шифр НБУВ: РА333713

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Паянок Т.М. 
Ефективність податку на додану вартість та напрями його реформування в Україні: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / Т.М. Паянок ; Держ. податк. адмін. України, Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2009. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання підвищення ефективності ПДВ за сучасних умов. Проведено теоретичні узагальнення та висновки, визначено ряд заходів і надано практичні рекомендації щодо підвищення ефективності ПДВ в Україні як важливого джерела доходів зведеного бюджету та регулятивного важеля розвитку реального сектора економіки. Проаналізовано теоретичні аспекти непрямого оподаткування, що базуються на вирішенні конфліктних ситуацій між цілями фіксальної ефективності та рівності. Розглянуто передумови впровадження ПДВ в Україні та проаналізовано причини, що призвели до недостатньої ефективності даного податку у перші роки його впровадження. Зазначено, що в Україні впровадження ПДВ як податку, який властивий високорозвиненим країнам, було зроблено передчасно, тому що країна запроваджувала цей податок за умов товарного дефіциту та нестабільності монетарної системи. Встановлено, що початкова ставка була надмірно високою, що сприяло ухиленню від оподаткування суб'єктів підприємницької діяльності. Висвітлено роль податку у формуванні бюджету України у порівнянні з іншими податками. Визначеноно, що ПДВ робить суттєвий внесок у бюджети країн незалежно від рівня їх соціально-економічного розвитку, за умов цього в Україні обсяг надходжень відповідає середньоєвропейському. Запропоновано систему показників для оцінки ефективності застосування цього податку. Проведено розрахунок показників на підставі офіційних статистичних даних щодо ПДВ. Розкрито особливості функціонування ПДВ в експортно-орієнтованій економіці, виявлено основні ризики, властиві плануванню надходжень від ПДВ за цих умов. Встановлено, що на досліджуваному проміжку спостерігається перевищення темпів зростання експорту щодо темпів зростання ВВП, що призводить до зростання відшкодувань. Виявлено, що зменшення рівня споживання населення та збільшення корумпованості суб'єктів господарювання призвело до загрозливого рівня надходжень ПДВ, які контролюють органи ДПС України, що є підтвердженням світової фінансової кризи. Визначено, що стрімке експоненційне зростання відшкодування ПДВ і зменшення надходжень ПДВ з товарів вітчизняного виробництва вказують на збільшення обсягів фіктивних сум, поданих на відшкодування, оскільки зростання темпів еспорту значно менші за темпи зростання відшкодування. Розглянуто корупційні механізми, які властиві адмініструванню ПДВ Україні. Проаналізовано можливість реформування ПДВ за умови виконання бюджетного обмеження. На підставі моделі рівноваги попиту та пропозиції показано, що зменшення надходжень від ПДВ буде компенсовано за рахунок збільшення надходжень від податку на прибуток підприємства. Зазначено, що зниження податкового навантаження позитивно вплине на прискорення економічного зростання, дозволить зменшити податковий тягар на малозабезпечені верстви населення, а також зменшити темпи зростання інфляції, підвищити купівельну спроможність населення, що призведе до пожвавлення виробничого сектора та збільшить надходження від податку на прибуток підприємств. Вствновлено, що реформування ПДВ буде ефективним для активізації контрольно-перевірочної роботи ПДВ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413.872 +
Шифр НБУВ: РА368715

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Рехлецький Є.А. 
Кооперативний капітал в умовах переходу до ринку: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / Є.А. Рехлецький ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено кооперативні системи з позицій особливості формування та розвитку кооперативного капіталу. Визначено соціально-економічну структуру кооперативного капіталу і виявлено характер її трансформацій за умов переходу до ринку. З позицій відповідної ринкової трансформації соціально-економічної структури кооперативного капіталу проаналізовано зміни в структурі кооперативного бізнесу. Описано характер трансформації цінової системи на кооперативному ринку за умов відповідної трансформації соціально-економічної структури кооперативного капіталу. Висвітлено економічну ефективність приватизації, децентралізації і комерціалізації кооперативного капіталу в коротко-, довго- і гіпердовготривалому періодах. Розглянуто вплив декооператизації та інтеграції кооперативного капіталу за перехідних умов на систему формування загальних грошових доходів від кооперативної діяльності. Відзначено, що в ціновій системі саморегуляції кооперативного ринку формується цінова непаритетність (негативний кооперативний податок) за умов якої масштаби кооперативної діяльності відхиляються в сторону зменшення від їх оптимального (суспільно необхідного рівня) і виникає недостатній розподіл ресурсів у кооперативний сектор національної економіки. Запропоновано ліквідувати негативні наслідки формування негативної цінової непаритетності методом державної регуляції кооперативного сектора економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)08-93
Шифр НБУВ: РА320303 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Бадида М.П. 
Оподаткування підприємств та шляхи його вдосконалення в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / М.П. Бадида ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Розроблено пропозиції стосовно прогнозування податкових надходжень до бюджетів різних рівнів, визначення сум податкових зобов'язань за непрямими методами, а також нарахування та стягнення у бюджет податку на прибуток та податку на додану вартість. Розглянуто вплив податків на результати фінансово-господарської діяльності підприємств та його наслідки. Обгрунтовано внесення змін до закону "Про податок на додану вартість". Запропоновано запровадження прогресивної шкали оподаткування прибутку підприємств залежно від розміру абсолютної суми прибутку та рівня рентабельності продукції. Розроблено пропозиції щодо удосконалення організації та проведення контролю за нарахуванням та сплатою податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість. Обгрунтвано напрямки підвищення ефективності податкового контролю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413.3 +
Шифр НБУВ: РА323381

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Серебрянський Д.М. 
Оподаткування прибутку підприємств та його вплив на інвестиційну діяльність в ринкових умовах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Д.М. Серебрянський ; Нац. акад. держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено вплив оподаткування прибутку підприємств на інвестиційну діяльність за ринкових умов. Проаналізовано теоретико-методичні аспекти впливу оподаткування прибутку на інвестиційну активність бізнесу. Досліджено історичні витоки прибуткового оподаткування юридичних осіб. Визначено економічний зміст поняття "податок на прибуток підприємств" і його потенціал інвестиційного стимулювання. Узагальнено напрями впливу податку на прибуток як основні складові інвестиційної діяльності підприємств. Проаналізовано розвиток інвестиційних процесів в Україні та вплив на них чинного механізму оподаткування прибутку підприємств. Досліджено пільгові режими оподаткування прибутку й визначено їх ефективність для держави й бізнесу. Оцінено ступінь впливу податкової амортизації на інвестиційні процеси та розроблено концепцію реформування амортизаційної політики. Визначено податкові стимули інвестування й обгрунтовано доцільність застосування інвестиційних пільг щодо податку на прибуток. Наведено рекомендації щодо удосконалення механізму оподаткування прибутку підприємств шляхом стимулювання інвестиційної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413.3 +
Шифр НБУВ: РА348970

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Єгорова Т.М. 
Оподаткування у системі державного регулювання економіки: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / Т.М. Єгорова ; Донец. держ. ун-т. — Донецьк, 2000. — 20 с. — укp.

Розроблено схему реалізації економічних функцій держави відповідно до визначення завдань економічної політики (стратегічних та поточних). Визначено сутність поняття "податок" як економічної категорії. Обгрунтовано роль оподаткування у діючому господарському механізмі, а також його вплив на реалізацію економічних функцій держави у процесі формування державного бюджету. Вказано на необхідність та шляхи розвитку стимулюючої функції оподаткування, напрямки розвитку діючої податкової системи з метою зниження податкового тиску та альтернативних джерел фінансування соціальних програм. Наведено пропозиції щодо напрямків удосконалення діючого законодавства у період підготовки та прийняття Податкового Кодексу України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)261.413
Шифр НБУВ: РА309642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Зуєв В.А. 
Організаційно-правові аспекти природокористування та охорони навколишнього природного середовища: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.06 / В.А. Зуєв ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено основні засади та особливості екологічного управління, розглянуто питання, які стосуються уточнення термінологічного апарату, визначено специфіку еколого-управлінських відносин і наголошено на необхідності перенесення основного тягаря вирішення екологічних проблем на суб'єктів господарювання. Визначено проблеми та перспективи застосування в Україні таких економічних засобів організації природокористування та охорони навколишнього середовища, як екологічний податок на продукт, авансово-компенсаційна система, встановлено їх правову природу, розглянуто правові засоби забезпечення їх функціонування. Висвітлено організаційно-управлінські відносини, які виникають у процесі та унаслідок проведення екологічного аудиту. Наведено пропозиції щодо удосконалення чинного екологічного законодавства України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х859(4УКР)02 +
Шифр НБУВ: РА324288

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Сидор І.П. 
Податки на споживання в Україні: фіскальні ефекти і цінові наслідки: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / І.П. Сидор ; Терноп. держ. екон. ун-т. — Т., 2006. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні та методологічні аспекти взаємозв'язку податків на споживання та цін, розроблено науково-практичні рекомендації щодо удосконалення оподаткування процесів споживання з метою оптимізації їх впливу на суспільний добробут населення. Розкрито економічну природу податку та ціни, особливості їх взаємозв'язку, визначено й обгрунтовано основні етапи процесу ринкового ціноутворення. Розглянуто цінові аспекти оподаткування процесів споживання у контексті взаємозв'язку податків на споживання та рівня цін у сферах виробництва, обігу та зовнішньоекономічної діяльності. Виконано комплексний аналіз сучасних фіскальних і цінових особливостей оподаткування процесів споживання, проаналізовано фіскальні аспекти податків за споживання за умов реформування механізму ціноутворення. З'ясовано соціально-економічну сутність понять "податок", "податки на споживання", "ціна".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413 +
Шифр НБУВ: РА342705

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Самарічева Т. А. 
Податок на додану вартість у системі ціноутворення молокопереробних підприємств. / Т. А. Самарічева. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена поглибленню теоретико-методичних засад та розробці практичних рекомендацій щодо вдосконалення податку на додану вартість у системі ціноутворення молокопереробних підприємств. З цією метою розглянуто суть податку на додану вартість та методи його нарахування у системі ціноутворення, зміст та місце доданої вартості у системі ціноутворення та в об'єкті оподаткування, особливості адміністрування ПДВ молокопереробних підприємств.Проведено аналіз основних тенденцій формування податкового кредиту та податкового зобов'язання з податку на додану вартість молокопереробних підприємств. Визначено рівень впливу ПДВ на сукупний попит і сукупну пропозицію на ринку молочної продукції. Використано макроекономічні моделі для визначення розподілу податкового зобов'язання та податкового тягаря з ПДВ між виробниками та споживачами основних видів молокопродуктів.^UThe thesis is devoted to the deepening of theoretical and methodological foundations and the development of practical recommendations for improving the value added tax in the pricing system of dairy enterprises. For this purpose, the essence of the value added tax and methods of its calculation in the pricing system, the content and place of value added in the selling price and the object of taxation, especially the administration of VAT of dairy enterprises have been considered.The main trends in the formation of tax credit and tax obligation for value added tax of dairy enterprises have been analyzed. The level of influence of VAT on total demand and total supply in the dairy market is determined. Macroeconomic models are used to determine the distribution of the tax obligation and the VAT burden between producers and consumers of the main types of dairy products.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Солдусова А. В. 
Правове забезпечення альтернативних систем оподаткування юридичних осіб: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / А. В. Солдусова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є одним із перших в Україні комплексних досліджень правового забезпечення альтернативних систем оподаткування юридичних осіб. Розкривши у вступі дисертаційної праці актуальність теми та її значимість для дослідження з позицій фінансового права, авторкою, у першому розділі, присвяченому дослідженню загальнотеоретичних питань, розглянуто сутність інституту альтернативного оподаткування як наукової категорії із позиції правового забезпечення податкових відносин юридичних осіб. Авторкою зазначається, що однією із головних ознак альтернативності системи оподаткування є вільний вибір її платником податків. Саме можливість самостійно обирати ту чи іншу систему оподаткування за власним вибором, на сій розсуд є ознакою альтернативної системи оподаткування. Альтернативні системи оподаткування не розглядаються як інструмент зниження податкового навантаження платників податків. Вони не є системою обмежень у вільному виборі системи оподаткування, а слугують стимулом задля забезпечення того чи іншого кінцевого результату, зокрема яким є самостійний, вільний, альтернативний вибір системи оподаткування. У роботі виділено та обґрунтовано ознаки альтернативних систем оподаткування, зокрема: альтернативні системи оподаткування це дієвий механізм забезпечення стабільності податкових правовідносин; альтернативні системи оподаткування є елементом демократичних державницьких відносин, при якій фіскальна складова держави компенсується добровільним вибором платника податків щодо системи податкових правовідносин; платнику податків надається право щодо самостійного вибору системи оподаткування в залежності від виду діяльності, сфери діяльності, умов здійснення діяльності; для застосування альтернативних видів системи оподаткування платник податків повинен виконати певні умови та відповідати зазначеним у вибраній системі оподаткування вимогам; альтернативні системи оподаткування відмінні від поняття податкові пільги, так як створюють замкнуту, цілісну систему оподаткування при якій повністю враховані всі особливості податкових правовідносин. Визначено ризики застосування альтернативних систем оподаткування задля зниження податкового навантаження: по-перше, зниження податкового навантаження для окремих платників податків створює анти конкурентне середовище яке може призвести до критичних, конфліктних ситуацій; по-друге, можливість мінімізувати сплату податків та обов’язкових платежів призводить до можливості легалізації злочинних намірів ухилення від сплати податків, через створення певних умов, та застосування правових механізмів, які призводять до можливості вибору альтернативних систем оподаткування; по-третє, державний бюджет недоотримає належних надходжень для забезпечення виконання необхідних соціальних, економічних та інших державних програм. У другому розділі роботи авторкою досліджуються особливості правового забезпечення застосування альтернативних систем оподаткування юридичних осіб. Дослідивши спрощену систему оподаткування, обліку та звітності як альтернативу податку на прибуток підприємств зазначається, що саме із запровадженням спрощеної системи оподаткування почали реально говорити про можливість застосування альтернативних систем оподаткування, що виражалось в можливості вільного вибору умов податкових правовідносин. Правове регулювання оподаткування актуальних сьогодні індустріальних парків можна розглядати як локальну, комплексну альтернативу оподаткуванню податком на прибуток підприємств оскільки вміщує в себе елементи подібні до спрощеної системи оподаткування, податку на виведений капітал, і ВЕЗ, але при цьому залишає вимоги до здійснення необхідних облікових та звітних процедур щодо податку на прибуток підприємств, ПДВ та інших податків.У третьому розділі дисертанткою запропоновано напрями удосконалення правового забезпечення альтернативних систем оподаткування юридичних осіб. Аналіз концептуальних підходів щодо запровадження податку на виведений капітал, який запропоновано в різних законопроектах чи наукових дослідженнях показує однозначну перспективність такого напряму податкових відносин в Україні. Наголошено на тому, що загальна заміна одного податку іншим може призвести до тимчасових, разових збільшень надходжень або навпаки – до різкого зниження (це залежить від визначеного процесуальних податкових правовідносин адміністрування такого податку). Звернуто увагу, що не всі платники готові до такого переходу, не всі платники підтримують таку заміну та не для всіх платників введення нового податку на виведений капітал буде економічно вигідним та запропоновано компроміс, при якому зможуть існувати обидва податки – податок на прибуток підприємств та податок на виведений капітал. При цьому альтернативному виборі систем податкових правовідносин можуть застосовуватись певні специфічні умови застосування того чи іншого податку.^UThe dissertation is one of the first Ukrainian complex studies of legal support of legal entities’ alternative taxation systems. Having revealed in the introduction of the dissertation the relevance of the topic and its significance for research from the standpoint of financial law, the author devoted the first chapter to the study of general theoretical issues, considered the essence of the institute of alternative taxation as a scientific category from the standpoint of legal support of legal entities’ tax relations. The author notes that one of the main signs of the alternative taxation system is the free choice of the taxation system by taxpayer. It is the ability to independently choose between available taxation systems and that is a definite sign of an alternative taxation system. Alternative taxation systems are not considered as a tool to reduce the tax burden of taxpayers. They are not a system of restrictions in the free choice of the taxation system but serve as stimulus to ensure one or another final result, in particular, which is an independent, free, alternative choice of the taxation system. The dissertation highlights and substantiates the features of alternative taxation systems, in particular: alternative taxation systems are an effective mechanism for ensuring the stability of tax legal relations; alternative taxation systems are an element of democratic state relations, in which the fiscal component of the state is compensated by the voluntary choice of the taxpayer regarding the system of tax relations; the taxpayer is given the right to independently choose the taxation system depending on the type of activity, field of activity, conditions of activity; to apply for alternative types of taxation system, the taxpayer must fulfill certain conditions and meet the requirements specified by the chosen taxation system; alternative taxation systems differ from the concept of tax benefits, as they create a closed, integrated taxation system in which all features of tax legal relations are fully taken into account. The risks of using alternative taxation systems to reduce the tax burden are identified: firstly, reducing the tax burden for individual taxpayers creates an anti-competitive environment that can lead to critical, conflict situations; secondly, the possibility of minimizing the taxes and mandatory payments leads to the possibility of legalizing criminal intentions of tax evasion through the creation of certain conditions, and the application of legal mechanisms that lead to the possibility of choosing alternative taxation systems; thirdly, the state budget will not receive adequate revenues to ensure the implementation of the necessary social, economic and other state programs.In the second chapter of the dissertation, the peculiarities of legal support for the usage of alternative taxation systems by legal entities are investigated. Having studied the simplified system of taxation, accounting and reporting as an alternative to corporate income tax, it is noted that with the introduction of the simplified taxation system started the real talk about the possibility of applying alternative taxation systems, which was expressed in the possibility of freely choosing the terms of tax relations. The legal regulation of the taxation of relevant industrial parks can be considered as a local, complex alternative to the corporate income tax taxation system, as it includes elements similar to the simplified taxation system, the tax on the withdrawn capital, and the VAT, but at the same time keeps the requirements for the necessary accounting and reporting procedures regarding corporate income tax, VAT and other taxes.In the third chapter the author offered directions for improving the legal provision of alternative taxation systems. An analysis of conceptual approaches to the introduction of a tax on withdrawn capital, which is proposed in various draft laws and scientific studies, shows the great perspective of these tax relations in Ukraine. It is emphasized that the general replacement of one tax with another can lead to temporary, one-time increase in revenues or, on the contrary, to a sharp decrease (it depends on the determined procedures of such tax administration). It is pointed out that not all taxpayers are ready for such transition, not all taxpayers support such replacement, and not all taxpayers will find it economically beneficial to introduce a new tax on withdrawn capital, and a compromise is proposed: both taxes can exist - a tax on corporate income and a tax on withdrawn capital. With this alternative choice of systems of tax legal relations, certain specific conditions of application on one of two taxes may be applied.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Макарчук Р. В. 
Правове регулювання адміністрування екологічного податку в Україні та Європейському Союзі: порівняльний аспект / Р. В. Макарчук. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація є комплексним порівняльно-правовим дослідженням питань правового регулювання адміністрування екологічного податку в Україні та Європейському Союзі.У роботі вирішено низку наукових завдань щодо правового регулювання адміністрування екологічного податку в Україні, проаналізовано еволюцію підходів до розуміння понять «екологічний податок», «адміністрування податкових платежів». Визначено основні ознаки екологічного податку, елементи, що впливають на його адміністрування, виявлено прогалини в українському законодавстві, що впливають на ефективність адміністрування екологічного податку. Вироблено пропозиції щодо вдосконалення правового регулювання адміністрування екологічного податку з урахуванням права Європейського Союзу, досвіду окремих європейських держав та тенденцій екологічного оподаткування. За результатами дослідження обґрунтовано нові теоретичні та прикладні положення та висновки^UA number of scientific problems in the legal regulation of environmental tax administration in Ukraine have been solved in the work. The author analyzes the evolution and systematizes scientific and legislative approaches to the definition of the concept of “tax administration”, its content, features, stages, and functions. The author formulates his own definition of the concepts of “tax administration” and “environmental tax administration”. Separately, the features of environmental tax administration, the stages, and functions of environmental tax administration are defined in the thesis.In the thesis, the author shows by examples the direct influence of the model of the tax in the legislation on approaches to its administration and on the effectiveness of tax administration.The author identifies and characterizes three key stages in the development of ideas of the legal nature of environmentally oriented fees and approaches to their administration: 1) from the first facts of collection of fees for the use of natural resources to the twentieth century – the first ideas of environmental taxation; 2) the twentieth century – the inception and rapid development of ideas of environmental taxation; 3) the end of the XX–XXI centuries – a qualitatively new approach to the understanding of environmental taxation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Бех Г.В. 
Правове регулювання непрямих податків в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Г.В. Бех ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано зміст податкової системи України та особливості функціонування в ній непрямих податків, досліджено окремі їх види: податок на додану вартість та акцизний збір. Наведено пропозиції щодо внесення конкретних змін до Законів України "Про систему оподаткування", "Про податок на додану вартість", до Декрету Кабінету Міністрів України "Про акцизний збір". Обгрунтовано необхідність прийняття нових законодавчих актів і розроблено їх проекти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4Укр)22
Шифр НБУВ: РА317067 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Костенко Ю.О. 
Правове регулювання оподаткування фізичних осіб в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Ю.О. Костенко ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

По-новому аргументовано розмежування податкової правосуб'єктності платників на загальну та спеціальну на підставі принципу резидентства. Подано авторське визначення прибуткового податку як прямого податку, що сплачується фізичними особами безпосередньо або через податкових агентів із доходів, одержаних від усіх джерел протягом податкового періоду. Сформульовано визначення об'єкта даного податку як сукупного оподатковуваного доходу, який отримано фізичною особою за календарний рік і складається з місячних сукупних оподатковуваних доходів. Доведено необхідність відокремленого правового регулювання оподаткування майна фізичних осіб від юридичних. Аргументовано введення в Україні єдиного податку на майно фізичних осіб (рухоме та нерухоме). Обгрунтовано положення, що фактичними платниками непрямих податків є фізичні особи, які після всіх етапів перекладення податків купують продукцію, ціна якої містить податок на додану вартість або акцизний збір. Запропоновано авторські варіанти проектів Законів України: "Про прибутковий податок з фізичних осіб", "Про податок на майно фізичних осіб", "Про податок на промисел".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4Укр)212.22
Шифр НБУВ: РА319510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Цимбал Т.Я. 
Правове регулювання податкової системи України: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Т.Я. Цимбал ; Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2008. — 18 с. — укp.

На підставі аналізу праць вітчизняних і зарубіжних вчених надано характеристику правового регулювання податкової системи України, розкрито її зміст та розглянуто складові елементи. Досліджено аспект виникнення та розвитку податків і зборів (обов'язкових платежів), податкової системи на території України з часів існування Київської Русі до сучасного періоду. Наведено визначення понять "податок" і "податкова система України". Запропоновано певні доповнення та зміни до Закону України "Про систему оподаткування". Вивчено й узагальнено нормативно-правове забезпечення, а також існуючу практику. Обгрунтовано необхідність прийняття Податкового кодексу України, в якому повинні бути законодавчо закріплені види податків і механізм їх сплати. Узагальнено досвід правового регулювання податкових систем окремих зарубіжних раїн. Досліджено організаційно-правові питання вдосконалення податкової системи України. На підставі аналізу вивчених матеріалів за результатами державно-правового експерименту розвитку місцевого самоврядування у місті Ірпінь, селищах Буча, Ворзель, Гостомель, Коцюбинське Київської області та розподілу місцевих податків і зборів внесено пропозиції щодо поширення набутого позитивного досвіду на всій території України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА335305

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Храброва Н. І. 
Розвиток організаційно-економічного забезпечення регулювання системи екологічних відносин: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.06 / Н. І. Храброва ; Нац. акад. природоохорон. та курорт. буд-ва. — Сімф., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розроблено концептуальний підхід до регулювання системи екологічних відносин, який відображає характер взаємодії між суб'єктами системи стосовно об'єктів під впливом політико-правових, економічних, демографічних, соціокультурних, інформаційних та інших факторів. Розкрито сутність поняття "екологічний податок", що дозволило поширити науково-методичні засади оптимізації його розрахунку й обгрунтувати необхідність у встановленні коефіцієнта кратності екологічного податку, а також розроблено систему збору й обробки інформації щодо визначення суми екологічного податку. Обгрунтовано підхід до визначення характеру впливу податкових інструментів на механізм регулювання системи екологічних відносин, який дозволяє врахувати посилення регулятивної функції податків через застосування підвищеної ставки за екологічними податками та надання пільг за ними користувачам вторинних матеріальних ресурсів (ВМР) через звільнення (повне або часткове) від їх сплати, зниження податкової ставки та вилучення з обкладання певних елементів оподаткування, що розглянуто як економічне заохочення користувачів. Запропоновано структуру кадастру відходів та ВМР, що враховує функції державного управління процесом природокористуваня, орієнтованого на регулювання співвідношення екологічних та економічних інтересів суспільства за допомогою реалізації координатних, організаційно-розпорядчих і контрольних функцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413
Шифр НБУВ: РА385053 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Сучек С. І. 
Трансформація екологічного оподаткування в Україні в умовах євроінтеграції / С. І. Сучек. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації досліджено концептуальні основи трансформації екологічного оподаткування як важливої складової бюджетного процесу в умовах євроінтеграції України, теоретико-методичні та інституційно-організаційні аспекти становлення та функціонування екологічного оподаткування в світовій, європейській та вітчизняній системі оподаткування, роль екологічного оподаткування у формуванні дохідної частини Державного та місцевих бюджетів для подальшого фінансування видатків, пов'язаних із охороною природного навколишнього середовища. Поглиблено трактування сутності екологічного оподаткування, що у вітчизняній практиці здебільшого ототожнюється із податком за забруднення, який розширено до «системи екологічного оподаткування», що, на відміну від існуючих підходів, включає в себе власне екологічний податок в існуючому розумінні, податки на енергію, транспорт, ресурсні платежі. Це дозволить збільшити обсяги бюджетних коштів потенційно доступних для фінансування природоохоронних заходів на різних рівнях бюджетної системи України. Розширено перелік функцій системи екологічного оподаткування шляхом включення до їх переліку таких як: 1) інноваційної, що забезпечує сприяння залученню нових технології, оновленню виробничих потужностей, що стимулює науково-технічний прогрес та підвищує ефективність екологічного оподаткування; 2) інвестиційної, яка полягає в реінвестуванні коштів, акумульованих державою через екологічне оподаткування, через механізм «зеленого» кредитування та «зелені» облігації для залучення коштів суб'єктами господарювання з метою фінансування науково-дослідницької діяльності та впровадження отриманих інновацій у захист навколишнього середовища; 3) інституційної, яка полягає в формуванні організаційно-правового середовища, що забезпечує функціонування екологічного оподаткування, оскільки для виконання екологічним оподаткування покладених на нього функцій виникає потреба у спеціалізованих інституціях, які обслуговуватимуть кожну зі складових бюджетного механізму його функціонування, зокрема в частині формування законодавчої бази, яка регулює справляння екологічного податку, розподілу між бюджетами різного рівня та фондами та використання акумульованих коштів за цільовим призначенням (традиційних для вітчизняної практики видатків на охорону природного навколишнього середовища та використання нових для вітчизняної економіки інструментів – «зеленого» кредитування та «зелених» облігацій).Удосконалено поняття бюджетного механізму функціонування екологічного оподаткування, де виокремлено механізм справляння екологічного податку, механізм розподілу екологічного податку між бюджетами різних рівнів та механізм фінансування природоохоронних заходів. Це дозволить підвищити ефективність використання екологічних коштів в Україні на різних бюджетних рівнях, насамперед на рівні бюджетів територіальних громад, оскільки їх населення буде набагато краще контролювати їх формування та використання, ніж державні екологічні структури, до ефективності діяльності яких в Україні є дуже багато претензій.Проведено аналіз бюджетного механізму функціонування екологічного оподаткування в Україні з метою виявлення проблем та загроз, що знижують його ефективність з урахуванням нормативно-правової бази, що регулює функціонування кожної зі складових. Вказано на необхідність врахування нових екологічних загроз для українських підприємств-експортерів до ЄС в рамках Зеленого європейського курсу, що може негативно вплинути на їх прибутковість та, відповідно, на сплату податків до бюджетів різного рівня. Насамперед це стосується металургійних підприємств, підприємств з виробництва алюмінію та цементу тощо. З часом під нові екологічні обмеження ЄС попадуть виробники й багатьох видів сільськогосподарської продукції, що експортується до країн Європейського Союзу, до яких вони поки абсолютно не готові. Водночас, Українська держава не змушує їх до негайної екологічної перебудови своїх виробництв, що в перспективі призведе до зупинки їх експорту до ЄС та до значних втрат для нашого бюджету.Відставання з удосконаленням екологічного оподаткування не тільки породжує проблеми з наповненням бюджетів різного рівня у нашій країні, а й ставить під питання майбутній вступ України до Європейського Союзу, тож набуття особливостей екологічного оподаткування притаманних країнам-учасникам ЄС для України є обумовленою необхідністю як для вирішення проблем екологічно-економічного спрямування в межах країни, так і для визнання на міжнародній арені як країни, яка виконує приписи Паризької кліматичної угоди. А це дозволить Україні претендувати на отримання «зелених» інвестицій з міжнародних екологічних фондів. Водночас, керівництву нашої країни важливо не допускати неефективного використання подібних коштів, як це відбулося з японськими коштами, виділених нашій країні в рамках використання вуглецевих квот відповідно до вимог Кіотського протоколу.^UThe thesis explores the conceptual fundamentals of environmental taxation transformation as an important component of the budget process in the conditions of European integration of Ukraine, it examines theoretical and methodological as well as institutional and organizational bases of formation and functioning of environmental taxation in the world, European and domestic taxation system, the role of environmental taxation in replenishing both State and local budgets for further financing of expenditures on environmental protection. There has been deepened the interpretation of the essence of environmental taxation which in Ukrainian practice denotes pollution tax that has been extended into the "environmental taxation system", which, unlike existing approaches, includes the actual environmental tax in the current sense, energy and transport taxes, resource payments. It will allow increasing the amount of budget funds potentially available for financing the measures aimed at environmental protection at different levels of the budget system of Ukraine.There had been expanded the list of functions of environmental taxation by including the following items: 1) innovation function which ensures promotion of the introduction of new technologies, the renewal of production capacity which stimulates scientific and technological progress and increases the efficiency of environmental taxation; 2) investment function which consists in reinvesting funds accumulated by the tate through environmental taxation by means of the mechanism of "green" loans and "green" bonds to have the funds raised by economic entities with the purpose of financing scientific research and implementing innovations in the environmental protection; 3) institutional function which consists in creating the organizational and legal environment that ensures the functioning of environmental taxation, since for environmental taxation to perform its functions there is a need for specialized institutions that will serve each component of the budgetary mechanism of its functioning, particularly in terms of formation of legal framework which regulates the collection of environmental tax, distribution among the budgets and funds of different levels and the subsequent use of accumulated funds for their intended purpose (expenditures on environmental protection typical of domestic practice and the use of tools which are new for the domestic economy - "green" loans and "green" bonds) .There has been improved the concept of the budgetary mechanism of environmental taxation functioning, where the mechanism of collecting environmental tax, the mechanism of distribution of environmental tax between budgets among different budgets and the mechanism of financing nature protection measures have been singled out. It will allow increasing the effectivity of use of environmental financial finds in Ukraine at different budget levels, primarily at the level of the budgets of territorial communities since their inhabitants will be far more efficient at controlling their formation and use than state environmental bodies whose activity in Ukraine is subject to criticism and complaint.There has been carried out the analysis of the budgetary mechanism of environmental taxation in Ukraine aimed at identifying problems and threats that reduce its effectiveness taking into account the legal regulatory framework governing the functioning of each of the components. There has been highlighted the necessity for taking into account new environmental threats for Ukrainian enterprises importing their produce to the EU within the framework of European Green Course which may affect their profitability and consequently payment of taxes into the budgets of different levels. It primarily concerns metal and steel companies, companies that produce aluminum and concrete etc. New environmental restrictions of the EU are said to be soon imposed on producers of many types of agricultural produce which is exported to the members of the European Union, and they are far from being ready for that. Meanwhile, Ukraine does not force them to carry out environmental reorganization of their production processes which is sure to lead to cessation of export to the EU and cause significant losses for the budget.The lag behind the improvement of environmental taxation not only creates problems in terms of replenishing the budgets of different levels in our country, but also questions Ukraine's future accession to the European Union, thus the acquisition of environmental taxation peculiarities pertinent to EU member states is a conditioned necessity for both solving environmental and economic problems within the country and for Ukraine's being recognized on the international stage as a country that fulfills the demands of Paris Agreement


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Алебрі М. А. 
Удосконалення державної політики розвитку водного господарства. / М. А. Алебрі. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних і методологічних засад, розробці науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення державної політики розвитку водного господарства. У роботі розроблено підхід до формування державної політики розвитку водного господарства на засадах комбінованого використання методів, а саме: адміністративного (прийняття регламентованих водоохоронних заходів; визначення лімітів на забір свіжої води), економічного (система штрафів, санкцій за недотримання правил та норм водокористування; економічного стимулювання, які виконують роботи, спрямовані на економію водних ресурсів; відновлення і охорону водних об'єктів; венчурне фінансування; диверсифікація підприємницьких ризиків), екологічного (екологічне страхування; організація і координація робіт, пов'язаних з попередженням та ліквідацією наслідків аварій), що забезпечує взаємодію державних, приватних та суспільних інститутів на засадах соціального консенсусу та екологічного партнерства.Узагальнено сутність державної політики розвитку водного господарства шляхом доповнення та уточнення змісту понять, а саме: поняття державної політики розвитку водного господарства, як ефективної системи державного інтегрованого управління водними ресурсами за басейновим принципом, за рахунок адміністративного управління міжбасейновим перекидання водних ресурсів у маловодні регіони, модернізації зрошувальних систем спільно з фінансовими організаціями з метою створення сприятливих умов для державно-приватного партнерства, що забезпечити прозорість процедури та якість водокористування за європейськими стандартами.Визначено підходи до визначення парадигми державної політики модернізації водного господарства: інституціональний (використання сучасних підходів, методів в управлінні річковими басейнами; розробку екологічної стратегії; механізми для управління водозборами); технологічний (поліпшення якості водних ресурсів і водних джерел; модернізація інфраструктури), що забезпечує системність державного регулювання в галузі використання й охорони водних об'єктів.Удосконалено інституційний підхід до реалізації державної політики розвитку водного господарства, як систему взаємодії державних інституцій (які здійснюють регуляторну політику ), територіальних громад (котрі є власниками комунального майна), бізнес (що надає послуги із водопостачання), споживачами за напрямами: раціонального водокористування (оптимізація використання водних ресурсів з орієнтацією на природозберігаючу складову); демонополізацію ринку (створення власного водопостачання в регіональному розрізі); інноваційного розвитку (модернізації існуючих водонесучих мереж), що забезпечить збалансоване та екологобезпечне водоспоживання.Розроблено економіко-правовий механізм державної політики розвитку водного господарства, який, на відміну від раніше існуючого, базується на підході до оцінки рентних відносин, як системи взаємодії між власником водного фонду та водокористувачами (рентну складову включити у плату за спецводокористування і розподіляти на користь бюджетів, а саме: державного, басейнових управлінь, місцевого самоврядування, фондів охорони та відтворення водних ресурсів (державний, басейновий), та формування інституту регульованих рентних відносин, який включає субінститути - постійна рента, довічна рента, довічне утримання з коштом, що дозволить здійснювати гармонізацію рентних відносин у країні з урахуванням інтересів держави, регіону (басейнів річок), підприємств.Обґрунтовано методичний підхід до оцінювання ефективності державної політики водного господарства регіонів на засадах розвитку моделі «зеленої» економіки за критеріями: економічний (передбачає регіональну оцінку водокористування за такими показниками, як: коефіцієнт використання води; коефіцієнт транспортних втрат; коефіцієнт скидання забруднених стічних вод), фіскальний (показники: фіскальна віддача забраної води, орендованих водних об'єктів, водомісткість ВВП), інвестиційний (передбачає інтегральну оцінку (індексний метод, обсяг капітальних інвестицій на очищення зворотних вод та захист та реабілітацію ґрунту, підземних і поверхневих вод; екологічний податок за скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти) інвестиційного забезпечення модернізації водогосподарського комплексу).^UThe paper develops an approach to the formation of a state policy for the development of a water economy based on the combined use of methods, namely: administrative (the adoption of regulated water protection measures, the definition of limits on fresh water sampling), economic (the system of fines, sanctions for non-compliance with rules and norms of water use, economic incentives , which carry out works aimed at saving water resources, restoration and protection of water objects, venture financing, diversification of business risks), eco logical (ecological insurance, organization and coordination of work related to the prevention and elimination of the consequences of accidents), which provides interaction of public, private and public institutions on the basis of social consensus and environmental partnership.The essence of the state policy for the development of water management is summarized, with the addition and clarification of the content of the concepts, namely: the concept of state policy for the development of water management, as an effective system of state integrated management of water resources on the basin principle, at the expense of administrative management of inter-basin transfer of water resources in shallow regions, modernization of irrigation systems in cooperation with financial institutions in order to create favorable conditions for public-private partnerships that will prevent To ensure the transparency of the procedure and the quality of water use according to European standards.The approaches to the definition of the paradigm of the state policy of water management modernization are identified: institutional (use of modern approaches, methods in managing river basins, development of ecological strategy, mechanisms for managing catchment areas); technological (improvement of the quality of water resources and water sources, modernization of the infrastructure), which ensures the systematic state regulation in the field of use and protection of water objects.An institutional approach to the implementation of the state policy on the development of water management, as a system of interaction between state institutions (which carry out regulatory policy), territorial communities (which are owners of communal property), business (providing water services), consumers in the following directions: rational water use (optimization use of water resources with an orientation on the nature-saving component); demonopolization of the market (creation of own water supply in a regional context); innovative development (modernization of existing water-supply networks), which will ensure balanced and ecologically safe water consumption.The economic and legal mechanism of the state policy of water industry development is developed, which, unlike the previous one, is based on the approach to the estimation of rent relations, as a system of interaction between the owner of the water fund and water users (to include the rent component in a fee for special use and allocate in favor of the budgets, namely : state, basin administrations, local self-government, funds for the protection and reproduction of water resources (state, basin), and the formation of an institute of regulated rent relations, which Lending sub-institutes - permanent rent, life annuity, life retention with a cost that will allow harmonization of rental relations in the country taking into account the interests of the state, region (river basins), enterprises.The methodical approach to assessing the effectiveness of the state water policy of the regions on the basis of the development of the green economy model based on the criteria: economical (involves a regional assessment of water use based on indicators such as: water use coefficient, transport loss coefficient, rate of discharge of contaminated sewage), fiscal (indicators: fiscal return of taken water, leased water bodies, water consumption of GDP), investment (involves an integrated assessment (index method, volume capital investment in clean waters and reverse the protection and rehabilitation of soil, groundwater and surface water, environmental tax on discharges of pollutants into water bodies) investment support modernization of water complex).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського