Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (204)Книжкові видання та компакт-диски (14)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>K=ПЕРЕВІЗНИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 30
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Бойко В. В. 
Інформаційна технологія організації логістичних систем автоматизованого управління та безпеки руху міського пасажирського транспорту / В. В. Бойко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробленню інформаційної технології організації логістичних систем автоматизованого управління безпечними перевезеннями міським пасажирським транспортом. У дисертаційній роботі проведене підвищення ефективності та якості обслуговування пасажирів міського транспорту шляхом використання інформаційної технології організації логістичних систем автоматизованого управління пасажирськими перевезеннями, що забезпечує визначення найбільш раціональних маршрутів та графіків руху з одночасним дотриманням безпеки усіх його учасників.Для досягнення мети дисертації були отримані такі наукові результати: вперше розроблено модель пасажироперевезень міським транспортом, що дозволяє здійснювати гнучкий пошук маршрутів, а також враховувати вимоги безпеки та економічні інтереси усіх учасників руху; удосконалено метод проектування логістичної системи управління міським пасажирським транспортом, що веде до зниження витрат і вартості послуг перевізника; удосконалено інформаційну систему підтримки прийняття рішень, що дозволило підвищити якість обслуговування пасажирів; запропоновано метод отримання спеціалізованих баз знань, що дозволяє автоматизувати процес раціонального управління пасажирськими транспортними засобами.^UIn administrative cities and business centers - the main concentration of jobs is located in the central part of the city, in industrial cities - in peripheral areas and in tourist cities - they can be distributed both in the central and peripheral parts of the city - depending on the tourist attractions, and sleeping areas are usually located in the buffer part of the city - between the center and industrial zones.At the same hour, the movement of the urban population mainly takes place with the help of local passenger or private transport. However, in addition to the advantages of light transport, their disadvantages should be noted, including: lack of proper organization of logistics transport schemes, insufficient automation of management and safety of passenger transportation. The main technical reasons for these shortcomings are the lack of information support for light transport, as well as a dispatch base. Therefore, the development of information technology for the organization of logistics systems for automated management of safe transportation of urban passenger transport is an important and relevant scientific task.The purpose of the dissertation is improving the efficiency and quality of public transport passengers through the use of information technology for the organization of logistics systems for automated management of passenger traffic, which ensures the definition of the most rational routes and schedules while maintaining the safety of all its participants.The dissertation reveals scientific tasks, substantiates the relevance of the dissertation, formulates the goal and objectives of scientific research. The data on publications and approbation of works are shown. The choice of the method for forecasting the passenger traffic is made and the further development of the model for the flexible search for transport routes is carried out. The features of building an intelligent decision support system are considered and an experimental verification of the results obtained is carried out. A new information system for decision-making support for the automation of passenger transportation and traffic safety has been proposed. The results of the practical application of the automatic control system, which makes it possible to increase the control efficiency, are presented.To achieve the goal of the dissertation, the following scientific results were obtained: for the first time, a model of passenger transportation by urban transport was developed, which allows for a flexible search for routes, as well as taking into account the safety requirements and economic interests of all traffic participants; the method of designing a logistics management system for urban passenger transport has been improved, which leads to a decrease in the costs and cost of carrier services; the information system for decision-making support was improved, which made it possible to improve the quality of passenger service; a method for obtaining specialized knowledge bases is proposed, which makes it possible to automate the process of rational management of passenger vehicles.The results of theoretical and experimental research, models and algorithms for flexible search of urban passenger transport routes, as well as developed hardware and software, have found practical use and implementation (confirmed by the certificate) at "Charz-Auto" in Cherkasy. The main results of the dissertation are used in the educational process of the Department of Computer Science and Systems Analysis of Cherkasy State Technological University in the courses "Analytical Data Processing Systems" and "Data Mining" (confirmed by the act of implementation).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
2.

Гончаренко А.В. 
Керування підтриманням безпеки польотів через технічні та витратні чинники: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.03 / А.В. Гончаренко ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Здійснено оптимізацію процесу керування рівнями безпеки польотів завдяки побудові математичної моделі чинників, що враховують технічні характеристики й експлуатаційні важелі авіаційної транспортної системи, а також витрати, взаємопов'язані з катастрофами повітряних кораблів. Для регулярних перевізників як технічну складову критерію безпеки польотів запропоновано коефіцієнт технічного використання, для нерегулярних перевізників - коефіцієнт готовності. Оптимізацію проведено за мінімумом математичного очікування витрат з урахуванням можливих катастроф. Опрацьовано статистичний матеріал з авіаційних катастроф за період більш, ніж 30 років. Висвітлено питання щодо стану безпеки польотів за світовими та українськими даними з урахуванням суб'єктивних переваг пасажирів стосовно авіаперевезень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.03 +
Шифр НБУВ: РА339532

Рубрики:

      
3.

Грінченко Ю. Л. 
Забезпечення стратегічного розвитку авіаційної галузі України в умовах відкритої економіки / Ю. Л. Грінченко. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі запропоновано теоретико-методологічний підхід до онтології загальної сфери дискурсу «розвиток авіаційної галузі» в умовах «відкритого неба» та відкритої економіки. Розроблено концепцію інституційного регулювання високотехнологічних галузей із формуванням їх макроекономічного потенціалу. Сформовано методологію реалізації процедури превентивного оцінювання розвитку авіаційної галузі з визначенням якісних та кількісних показників для її основних економічних агентів (аеропортів, авіаційних перевізників і сервісно-виробничих підприємств). Розроблено системну модель розвитку авіаційної галузі України, яка заснована на процесі управління змінами в рамках контуру управління, враховує сучасні тренди впливу четвертої промислової революції (Industry 4.0) та екстерналій відкритої економіки. Визначено концептуальні засади розробки сценаріїв стратегічного розвитку авіаційної галузі шляхом побудови багатоваріантної галузевої екосистеми. Розроблено науково-практичний підхід до управління фінансово-економічною безпекою авіаційної галузі в умовах форс-мажорних обставин, зокрема впливу пандемії коронавірусної хвороби (COVID-19). Сформовано організаційне забезпечення реалізації державного управління екосистемою авіаційної галузі на основі структурного об'єднання для створення клієнтської цінності.^UThe study proves that the main dominants of ensuring the strategic development of the aviation industry are measures to form staffed strategic groups, expand intersectoral cooperation and regulate transfer prices between economic agents in the context of an open economy. Theoretical and methodological basis of aviation industry ecosystem development, which is considered as network community which members combine the resources on mutually beneficial principles for the purpose of joint achievement of innovative results. This provides full realization of the state innovative policy on regulation of activity of economic agents of aviation industry and structure of its ecosystem, which includes insurers, financial and credit, leasing enterprises, hotels and restaurants, social networks. The proposed concept of the ecosystem of the aviation industry contains five levels: theoretical and methodological, model, methodological, instrumental and practical. The developed set of goals of the aviation industry allows outlining the priorities of its implementation in the activities of air carriers, airports and aircraft companies in the relevant areas.Conceptual provisions and principles of preventive monitoring of the economic agents of the industry were formulated: achievement of the purpose; investment attractiveness and growth; conditional comparability of the financial condition of economic agents in the industry; expertise and professionalism; interpretation of monitoring results in accordance with the economic development cycle; security priority; disclosure of information; formation of a value chain in the aviation industry on the terms of consistency and purposefulness of the relationship between the criteria of the system of indicators. An integrated system of preventive monitoring based on consumer value has been formed, which establishes key parameters for improving the activities of industry agents. In preventive monitoring, it is proposed to use quality indicators that measure the consumer value in relation to the activities of agents, along with financial indicators and the probability of bankruptcy and matrix forecasting to assess the prospects for sustainable development of the aviation industry.It is argued that the formation of centers of costs and revenues of the aviation industry is a tool for optimizing the cost due to the effects of scale, diversification and concentration. In the context of the types of operating and non-operating, fixed and variable costs of the industry deepened understanding of the potential to reduce the cost component without taking into account the potential to increase the revenue side. The expediency of using specific indicators for evaluating the effectiveness of industry agents, in particular RASM and CASM, in the context of creating cost centers for the aviation industry is substantiated. The formulated conceptual approaches to the creation of responsibility centers will help combine centralized management with the maximum initiative of structural units to compare revenues and resources used, increase the accuracy and level of detail of data, which will allow effective management decisions to ensure strategic development of the aviation industry.Measures to manage the financial and economic security of the aviation industry in conditions of force majeure are proposed: support for leasing mechanisms for financing the industry by both state and commercial leasing companies; development of aviation insurance by raising liability limits and creating pools of insurers; development of defence programs in the aviation industry based on integrated risk management standards.The system model of the aviation industry has been developed. It is based on the system technology of intervention and current trends of the fourth industrial revolution (Industry 4.0), the externalities of the open economy. The essence of the process of change management and sectoral development is determined, where the local maximum is identified with the global one, which allows the transition from evolutionary development of the field of industry systems to functional-inversion, as well as the formation of planned results of the changed state. It is proved that change management in the aviation industry should be implemented through the institutional, structural and contextual influence of the state at the individual, group, intergroup and organizational levels of industry development. Proposals for strategic change management in the aviation industry of Ukraine were provided.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Губіна Г.Л. 
Правове регулювання державного фінансового контролю за діяльністю з морського страхування (фінансово-правовий аспект): автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Г.Л. Губіна ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Сформульовано поняття державного фінансового контролю в галузі морського страхування, визначено його сутність і принципи. Обгрунтовано систему органів, які уповноважені здійснювати державний фінансовий контроль за діяльністю з морського страхування, види, форми та методи їх контрольної діяльності. Розглянуто публічно-правові засади регулювання та фінансового контролю договірних відносин у морському страхуванні. Визначено шляхи удосконалення контролю за діяльністю українських страхових організацій щодо морського транспорту, вантажів, які перевозяться морським транспортом, та відповідальності морських перевізників як об'єктів державного фінансового контролю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)211.942 + Х819(4УКР)071 + Х829(4УКР)0
Шифр НБУВ: РА374027 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Жерейж Ж.І. 
Підвищення ефективності якості авіатранспортних послуг: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / Ж.І. Жерейж ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2002. — 16 с. — укp.

Досліджено особливості формування якості специфічного виду продукції - послуг, зокрема авіатранспортних. Проведено аналітичний огляд зарубіжних і вітчизняних досліджень, присвячених проблемі якості і його ефективності. Розглянуто теоретичні і методичні питання формування інтегральної якості стосовно сфери послуг. Виявлено і систематизовано основні параметри якості авіатранспортної послуги. Визначено відношення різних груп авіапасажирів до даних параметрів. Дослідження проведено на базі авіатранспортної системи Лівану. Проаналізовано тенденції зміни об'ємів авіаперевезень з урахуванням впливу якості послуг організацій повітряного траспорту країни на їх динаміку і поведінку пасажирів. Запропоновано включити до складу інтегральної якості послуги якість її споживання (використання), а до складу вартості якості - втрати споживачів і виробників послуг. Динамічно-адаптивна модель поведінки авіапасажира та система стимулювання їх прихильності до послуг конкретних перевізників сприяє підвищенню ефективності якості авіатранспортних послуг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(5Лів)375
Шифр НБУВ: РА319418 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Зарбалізаде Е. -. 
«ФОРМУВАННЯ СПОЖИВЧОЇ ЦІННОСТІ ПРИМІСЬКИХ ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ» / Е. -. Зарбалізаде. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено науково-прикладній задачі удосконалення та проведення апробації методичного забезпечення з оцінювання величини і змісту споживчої цінності приміських пасажирських перевезень як основи її формування підприємством-перевізником у контексті суспільної необхідності збільшення частоти користування населенням громадським транспортом, коли альтернативою є поїздка приватним автомобілем. Вибір людиною способу пересування в просторі залежить від споживчої цінності поїздки як приватним автомобілем, так і громадським транспортом. Визначено основні мотиви транспортної поведінки мешканців передмість, які відрізняються від чинників, що спонукають до дії городян. Людина вибиратиме такий спосіб переміщення в просторі, який потенційно даватиме їй бажані комбінації найбільшої споживчої цінності та (або) найменших жертв та (або) найбільших переваг. Сформовані розширені змісти споживчої цінності приміських поїздок приватним автомобілем і транспортом загального користування у вигляді двох наборів елементів. Запропоновано методику вимірювання впливу споживчої цінності приміських поїздок приватним автомобілем і транспортом загального користування на транспортну поведінку водіїв. Через специфічну дію низки ефектів сприйняття цін було розроблено інструментарій визначення чутливості людини до витрат на приміську поїздку автомобілем. Обґрунтовано, що в його основу може бути покладено удосконалений автором метод Габора-Грейнджера. Запропоновано процедуру сегментації, яка спирається на напрями пошуку людиною споживчої цінності поїздок автомобілем чи громадським транспортом, а також – на споживчі інтенції до зміни транспортної поведінки. Результати апробації методичних розробок, проведених за допомогою маркетингових досліджень у вигляді опитування думки, показують реакцію водіїв приватних автомобілів на збільшення грошових жертв при здійсненні приміських поїздок. Також виділено ті сегменти власників приватних автомобілів, які мають бути піддані першочерговому впливу з боку місцевої влади та перевізників шляхом формування цінності поїздок. На цій основі запропоновано практичні заходи з переключення водіїв приватних автомобілів на користування громадським транспортом у приміському сполученні^UThe dissertation is devoted to the scientific and applied task of improving and testing the methodological support for assessing the value and content of consumer value of suburban passenger traffic as a basis for its formation by the carrier in the context of the public need to increase public transport, when traveling by private car. The choice of a person's way of moving in space depends on the consumer value of the trip as a private car and public transport. The main motives of transport behavior of suburban residents are identified, which differ from the factors that motivate citizens to act. A person will choose a way of moving in space that will potentially give him the desired combinations of the greatest consumer value and (or) the least sacrifice and (or) the greatest benefits. Extended contents of consumer value of suburban trips by private car and public transport in the form of two sets of elements are formed. A method for measuring the impact of the consumer value of suburban travel by private car and public transport on the transport behavior of drivers is proposed. Due to the specific action of a number of effects of price perception, a toolkit for determining a person's sensitivity to the cost of a commuter trip has been developed. It is substantiated that it can be based on the author's improved Gabor-Granger method. The segmentation procedure is proposed, which is based on the directions of human search for the consumer value of travel by car or public transport, as well as - on consumer intentions to change transport behavior. The results of approbation of methodological developments conducted with the help of marketing research in the form of an opinion poll show the reaction of drivers of private cars to the increase in financial sacrifices when making suburban trips. Also identified are those segments of private car owners that should be subject to the primary influence of local authorities and carriers by shaping the value of travel. On this basis, practical measures are proposed to switch drivers of private cars to use public transport in suburban traffic


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Захарко Н. В. 
Удосконалення логістики зовнішньоекономічної діяльності вітчизняних виробників фармацевтичної продукції / Н. В. Захарко. — Б.м., 2021 — укp.

Проаналізовано наукові джерела, присвячені логістиці зовнішньоекономічної діяльності вітчизняних виробників фармацевтичної продукції. Вивчено нормативно-правову базу, що регулює логістику зовнішньоекономічної діяльності виробників фармацевтичної продукції в Україні. Розроблено методику оцінки якісних характеристик логістики зовнішньоекономічної діяльності виробників фармацевтичної продукції. Розроблено методику відбору логістичного перевізника. Удосконалено організаційно-економічний механізм управління логістикою зовнішньоекономічної діяльності фармацевтичних підприємств. Запропоновано методику вибору країн для експорту фармацевтичної продукції вітчизняних виробників. Побудовано процесну модель управління логістичними ризиками зовнішньоекономічної діяльності. Запропоновано застосування FMEA-аналізу для виявлення ймовірних ризиків логістики зовнішньоекономічної діяльності та їх наслідків для підприємств. Науково узагальнено та обґрунтовано підходи до оцінювання логістичного потенціалу та логістичних ризиків зовнішньоекономічної діяльності виробників фармацевтичної продукції. Визначено основні напрямки поліпшення логістики зовнішньоекономічної діяльності фармацевтичних підприємств.^UThe scientific sources devoted to logistics of foreign economic activity of domestic manufacturers of pharmaceutical products are analyzed. The regulatory framework governing the logistics of foreign economic activity of pharmaceutical manufacturers in Ukraine has been studied. The method of qualitative characteristics estimation of foreign economic activity logistics for manufacturers of pharmaceutical products is developed. A method of selecting a logistics carrier has been developed. The organizational and economic mechanism of logistics management of pharmaceutical enterprises' foreign economic activity has been improved. The method of selection of countries for pharmaceutical products export of domestic manufacturers is offered. The process model of logistics risks management of foreign economic activity is constructed. The application of FMEA-analysis for probable risks identification of foreign economic activity logistics and their consequences is offered. The approaches to logistic potential assessment and logistic risks of foreign economic activity of pharmaceutical manufacturers are scientifically generalized and substantiated. The main directions of logistic activity improvement of pharmaceutical enterprises are determined


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Калимбет М. В. 
Пошук нових ресурсозберігаючих та екологічно чистих технологій експлуатації залізничного транспорту.: автореферат дис. ... д.філософ : 275 / М. В. Калимбет. — Б.м., 2023 — укp.

Калимбет М. В. Пошук нових ресурсозберігаючих та екологічно чистих технологій експлуатації залізничного транспорту. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 275 – транспортні технології (за видами) (Галузь знань 27 – Транспорт). – Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023.Дисертаційна робота присвячена підвищенню ефективності роботи суб’єктів перевезення небезпечних вантажів та безпеки експлуатації залізничного транспорту шляхом вдосконалення системи запобігання аварійним ситуаціям та ліквідації їх наслідків.Наукова новизна одержаних результатів полягає у вирішенні науково-прикладного завдання підвищення безпеки експлуатації залізничного транспорту та ефективності взаємодії суб’єктів перевезення небезпечних вантажів шляхом удосконалення процедури реагування на аварійні ситуації та мінімізації їх негативних наслідків.У дисертаційному дослідженні вперше:?на базі методів порівняльної типології, експертних оцінок та системного аналізу для конкретного маршруту визначено показники ризику комплексної дії негативних факторів аварійних ситуацій під час транспортування небезпечних вантажів та характеристика їх просторового розподілу, що дозволяє моделювати розвиток аварійних сценаріїв та спрощує процедуру ідентифікації найбільш впливових чинників;?здобуто кінетичні залежності процесу сорбції рідких фракцій НВ за допомогою розробленого універсального сорбційного полотна («USS») на базі карбонізату, який вирізняється високими показниками сорбції (до 92 %) та економічністю (за рахунок повторного використання), що дозволяє мінімізувати втрати вантажу та визначати оптимальні дози сорбенту для ліквідації наслідків аварійних емісій.Удосконалено:?метод виготовлення універсального сорбційного полотна на базі карбонізату для ліквідації аварійних емісій небезпечних вантажів, що вирізняється енергоефективністю за рахунок оптимізації температурного режиму карбонізації та ресурсозбереженням завдяки використанню як сировини відходів рослинного походження Здобула подальший розвиток:?функціональна модель управління ліквідацією наслідків аварійної ситуації на залізничному транспорті, що містить алгоритм залучення допоміжних ліквідаційних формувань, забезпечує оперативне реагування на позаштатні ситуації, спрощує процедуру прийняття управлінських рішень та мінімізує негативні наслідки аварійних емісій.Практичне значення здобутих результатів полягає в розробці рекомендацій щодо удосконалення взаємодії суб’єктів перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом з метою запобігання ризикам аварій та розробці технології виготовлення й використання сорбційних матеріалів «USS» для локалізації та ліквідації аварійних розливів, що дозволить спростити процедуру, скоротити час, забезпечить економічність, ресурсозбереження та мінімізацію екологічних наслідків, а саме: ?з використанням системного підходу сформовано та проаналізовано модель життєвого циклу небезпечного вантажу на різних стадіях його транспортування, що дозволило визначити пріоритетні напрямки удосконалення процедури прийняття управлінських рішень;?запропоновано використання універсального сорбційного полотна «USS» для стадії локалізації та ліквідації аварійних розливів на залізничному транспорті та розроблено технології його виготовлення й застосування;?на базі аналітичних та графічних залежностей показників динамічної завантаженості комбінованих вагонів-хоперів доведено можливість перевезення сорбційних матеріалів («USS») у складі вантажного потяга як вагонів-прикриттів та отримано їхні оптимальні кількісні параметри. Робота присвячена дослідженню процесу транспортування небезпечного вантажу (НВ) з урахуванням ризиків виникнення аварійних ситуацій, що несуть загрозу життю людей та шкоду довкіллю. Ключові слова: транспортні системи та технології, підвищення безпеки експлуатації, експертна оцінка, системний аналіз, показник ризику, система «відправник – перевізник – одержувач», відновлення пропускної спроможності поїздів, екологічні технології, небезпечні вантажі, локалізація аварій, ліквідація аварій, карбонізація, універсальне сорбційне полотно, динамічні характеристики вагона-хопера.^UKalymbet M. V. The search for new resource-saving and environmentally friendly technologies for the operation of railway transport. – Qualifying scientific work as a manuscript.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 275 – Transport technologies (by types). State University of Science and Technology of Ukraine, Dnipro, 2023.The dissertation work is devoted to increasing the efficiency of the subjects of the transportation of dangerous goods (DG) and the safety of the operation of railway transport in case of emergency situations during their transportation, as well as the localization and liquidation of their emergency spills.The efficiency of the work of all subjects of the transportation of dangerous goods is characterized by the coordinated work of all participants in the "sender-carrier-recipient" system. Strict compliance with the transportation procedure (Requirements, rules, regulations and maintenance of the DG), which is regulated by the Ministry of Infrastructure, will prevent the occurrence of an emergency situation during the transportation of dangerous goods by rail transport. Professional maintenance and support of DG by full-time employees for all participants of the "sender-carrier-recipient" system, which has the appropriate certificates, allows not only to prevent the occurrence of an emergency situation, but also to immediately start localization and liquidation measures to eliminate the consequences of an emergency spill of a hazardous cargo emission.To date, there are several problems regarding the training of certified specialists with the cooperation of Special Training Centers and joint stock company "Ukrzaliznytsia":- lack of motivation in successful training among infrastructure workers;- a complex schedule of working hours and a tight schedule of special training;- low staffing, associated with a difficult economic situation;- insufficient level of education by profession;- non-compliance of the student with age requirements (training of workers of pre-retirement and retirement age);- lack of provision of special training places with the appropriate number of regulatory documents and manuals, in particular in the case of special training on lines;- imperfect personnel due to low wages;- an imperfect procedure for selecting employees for special training.Another problem is the morally outdated equipment for carrying out emergency reconstruction, localization and liquidation works. From available sources it is known that the main production assets of joint stock company "Ukrzaliznytsia" are worn out by more than 90%, in particular, this applies to emergency and repair and fire trains and parts that work on them. In fact, you have to work on outdated equipment. Therefore, the question arises of developing means and methods of localization and liquidation of the consequences of accidental spills of hazardous substances (HS) using innovative materials and logistical solutions The following objects of research are considered in the work: the process of transportation of dangerous goods (DG) taking into account the risks of emergency situations that pose a threat to human life and the environment.Keywords: risk assessment, analysis of causes and consequences, ecological technologies, dangerous goods, localization of accidents, liquidation of accidents, carbonization, universal sorption fabric, dynamic characteristics of a hopper car.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Кобець В.М. 
Економіко-математичне моделювання виробничо-транспортних систем в умовах інформаційної симетрії та асиметрії: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.11 / В.М. Кобець ; Одес. нац. мор. ун-т. — О., 2008. — 23 с. — укp.

Розроблено комплекс моделей, які передбачають врахування цільових функцій прибутку кожного учасника виробничо-транспортних систем (ВТС) з одним і двома перевізниками та дозволяють обгрунтувати доцільність для перевізника-монополіста тарифної дискримінації виробників і перевагу послідовницької стратегії транспортної компанії у порівнянні з лідерською за умов інформаційної симетрії. На підставі межового аналізу визначено умови, за яких зростання обсягу якісної продукції зумовлює підвищення ціни на ринку з інформаційною асиметрією, що дозволяє з'ясувати закономірності функціонування відповідних ринків продукції. Розроблено комплекс моделей ВТС з інформаційною асиметрією щодо якості продукції та втрат конкурентів, які передбачають врахування різних типів інтеграцій учасників ВТС і дозволяють оцінити вплив тарифної політики перевізника та варіантів інтеграції на рівноважні величини обсягів виробництва та прибутків учасників ВТС, рівень податкових надходжень, ціну продукції та добробут споживачів за умов змішаної рівноваги. Удосконалено поняття інформаційної симетрії у ВТС, яке грунтується на однаковому розподілі інформації, що дозволяє знаходити рівновагу ВТС у чистих стратегіях. Розвинуто модель, яка дозволяє перевізнику-монополісту визначити єдиний тариф для виробників з метою максимізації прибутку за інформаційної симетрії. Запропоновано модель ВТС з двома перевізниками, яка дає змогу встановити рівноважні величини продаж, ціни та прибутків учасників ВТС за умов інформаційної симетрії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)370 в611 + У9(4УКР)370 в611
Шифр НБУВ: РА335234

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Крейсман Е.А. 
Удосконалення методики організації автобусних перевезень в транспортній системі міст: Автореф. дис. канд. техн. наук: 05.22.01 / Е.А. Крейсман ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2002. — 24 с. — укp.

Розглянуто питання підвищення ефективності транспортного обслуговування й організації технологічного процесу пасажирських перевезень у містах. Розроблено концепцію та оціночний критерій соціально-етичного маркетингу в автобусних перевезеннях за ринкових умов. Встановлено теоретично обгрунтований комплекс регулювальних заходів, що забезпечують скорочення часу, який пасажири витрачають на поїздки, обмежують експлуатаційні витрати автобусних господарств і знижують рівень забруднення атмосфери міст. Розроблено методику математичного моделювання з метою визначення технічних параметрів транспортної роботи автобуса в окремому циклі та на маршрутах. Оригінальними числовими методами проведено розрахункові дослідження часу і швидкості руху, витрати палива та шкідливих викидів із складовими компонентами залежно від типу і завантаження автобусу та характеристик маршруту. Одержані на новій методологічній основі експериментальні відомості відносно реальних пасажиропотоків на маршрутній мережі міста Кривий Ріг надали широкі можливості до вдосконалення вибору типу автобусів, організації використання, контролю роботи на лінії. Розроблено систему заходів щодо підвищення кваліфікації водіїв рухомого складу. З урахуванням оціночного критерію якості перевезень удосконалено існуючий метод розрахунків потрібної кількості автобусів, з підвищенням якості обслуговування пасажирів, особливо важливої за наявності конкуренції перевізників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О385.3 + О808.5
Шифр НБУВ: РА320520 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Ксензюк А. Я. 
Адміністративно-деліктний механізм забезпечення прикордонної безпеки в Україні: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.07 / А. Я. Ксензюк. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням правової природи, особливостей і реалізації в Україні адміністративно-деліктного механізму забезпечення прикордонної безпеки держави.Установлено, що прикордонна безпека має свою власну видову специфіку, що спрямована на забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності держави, захист національних інтересів в прикордонній сфері, що і варто вважати основною метою прикордонної безпеки. Запропоновано під прикордонною безпекою держави розуміти – збалансований стан захищеності державного суверенітету, територіальної цілісності, а також охоронюваних законодавством про державний кордон інтересів людини, суспільства й держави у прикордонні сфері. З методологічних позицій визначено, що проблема адміністративно-деліктного механізму забезпечення прикордонної безпеки держави повинна розглядатися як цілісна система взаємозалежних елементів, взаємна узгодженість і послідовність розгляду яких дає змогу розкривати і доповнювати зміст одне одного. Наведені у дослідженні теоретико-методологічні основи пізнання адміністративно-деліктних механізмів забезпечення прикордонної безпеки визначили базові положення, що дозволили сформувати логічну структуру дисертаційного дослідження.Адміністративним правопорушенням (деліктом) проти прикордонної безпеки держави розглядається як суспільно шкідливе (небезпечне), винне й протиправне діяння особи, що посягає на збалансований стан захищеності державного суверенітету й територіальній цілісності, а також охоронюваних законодавством про державний кордон інтересів людини, суспільства і держави у прикордонні сфері, за яке законом передбачено адміністративну відповідальність. До них відносяться правопорушення, передбачені статтями 172-18, 185-10, 202, 203-1, 204-1, 204-2, 204-4 КУпАП та статтею 1 Закону України «Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень».Констатовано, що прикордонні відносини, які поєднують охоронювані адміністративно-деліктним правом суспільні відносини, дають змогу вести мову суто про родовий об’єкт адміністративних правопорушень (деліктів) проти прикордонної безпеки України без поділу їх юридичних складів на видові об’єкти. При цьому родовим об’єктом цих правопорушень (деліктів) є прикордонна безпека держави, що становить собою однорідні й тотожні за своїм змістом суспільні відносини.Для адміністративних правопорушень (деліктів) проти прикордонної безпеки України характерним є обов’язковість такого елементу об’єктивної сторони як місце їх вчинення. Ця ознака конструктивно закладена в кожен склад цих правопорушень (деліктів) або безпосередньо, або змістовно. Місцем є конкретно визначена частина прикордонного простору, з учиненням чи не вчиненням у межах якого відповідне суспільно шкідливе діяння (дія або бездіяльність) законом про адміністративну відповідальність пов’язується наявність певного складу правопорушення (делікту), що посягає на прикордонну безпеку держави. Притаманним для цих правопорушень також є наявність спеціального суб’єкта щодо їх вчинення: особа, яка входить до складу наряду з охорони державного кордону України; іноземці та особи без громадянства; особа, яка перетинає державний кордон України чи межі тимчасово окупованої території України; підприємство (його об’єднання), установи, організації чи фізичні особи, які здійснюють міжнародні пасажирські перевезення.Адміністративно-деліктна діяльність є складовою адміністративно-юрисдикційної діяльності Держприкордонслужби, що співвідносяться між собою як частка і ціле. Доведено, що слід вести мову про формулювання такого поняття як «адміністративно-деліктна юрисдикційна діяльність», яке розкриває змістовно-структурне розуміння про те, що адміністративно-деліктна діяльність є складовою адміністративно-юрисдикційної діяльності органу публічної влади, Держприкордонслужби зокрема.Нормативно-правове забезпечення досліджуваної сфери передбачає сприяння здійсненню пошуку шляхів щодо удосконалення існуючих і новостворюваних адміністративно-деліктних норм задля необхідного виконання принципово нових завдань у забезпеченні прикордонної безпеки держави, при цьому становлячи відповідний процес утворення й підтримки (у певних межах) організаційно-функціональних конструктивних характеристик прикордонної безпеки держави через забезпечення управлінського впливу нормативно-правовими засобами.У дослідженні надано пропозиції щодо удосконалення українського законодавства у прикордонній сфері та запропоновано: врегулювати в КУпАП порядок застосування стягнення у виді примусового видворення; передати повноваження розгляду справ за статтею 204-1 КУпАП органам Держприкордонслужби; визнати такими, що втратили чинність, статті 204-3, 204-4 КУпАП; запровадити у законодавстві єдину конструкцію поняття «законодавство про державний кордон України» шляхом доповнення статті 6-1 Закону України «Про державний кордон України» та відповідного корегування інших законів.^UThe dissertation is a comprehensive study of the legal nature, features and implementation of the administrative-delict mechanism for ensuring the border security of the state in Ukraine.It has been established that border security has its own species specificity, which is aimed at ensuring state sovereignty and territorial integrity of the state, protecting national interests in the border area, which should be considered the main goal of border security. It is suggested that the border security of the state should be understood as a balanced state of protection of state sovereignty, territorial integrity, as well as the interests of man, society and the state in the border area protected by the legislation on the state border.From a methodological point of view, it is determined that the problem of the administrative-delict mechanism for ensuring the border security of the state should be considered as a whole system of interdependent elements, the mutual coherence and sequence of consideration of which makes it possible to reveal and complement each other's content. The theoretical-methodological foundations of knowledge of the administrative-delict mechanisms of border security provided in the study determined the basic provisions that made it possible to form the logical structure of the dissertation research.An administrative offense (delict) against the border security of the state is considered as a socially harmful (dangerous), culpable and illegal act of a person that encroaches on the balanced state of protection of state sovereignty and territorial integrity, as well as the interests of man, society and the state in border areas protected by the legislation on the state border the sphere for which the law provides for administrative responsibility. These include offenses provided for by Articles 172-18, 185-10, 202, 203-1, 204-1, 204-2, 204-4 of the Code of Criminal Procedure and Article 1 of the Law of Ukraine "On Liability of Carriers During International Passenger Transportation".It was established that border relations, which combine social relations protected by administrative and tort law, make it possible to speak purely about the generic object of administrative offenses (torts) against the border security of Ukraine without dividing their legal structures into specific objects. At the same time, the generic object of these offenses (delicts) is the border security of the state, which is homogeneous and identical in its content to social relations.For administrative offenses (delicts) against the border security of Ukraine, the obligation of such an element of the objective party as the place of their commission is characteristic. This feature is constructively embedded in each composition of these offenses (delicts) either directly or meaningfully. A place is a specifically defined part of the border space, with the commission or non-commitment of a corresponding socially harmful act (action or inaction), according to the law on administrative responsibility, the presence of a certain composition of the offense (delict) that encroaches on the border security of the state is associated. Inherent to these offenses is also the presence of a special subject for their commission: a person who is part of the order for the protection of the state border of Ukraine; foreigners and stateless persons; a person who crosses the state border of Ukraine or the borders of the temporarily occupied territory of Ukraine; an enterprise (its association), institutions, organizations or natural persons that carry out international passenger transportation.The regulatory and legal support of the researched area involves the promotion of the search for ways to improve existing and newly created administrative and tort norms for the necessary performance of fundamentally new tasks in ensuring the border security of the state, while constituting the corresponding process of formation and maintenance (within certain limits) of organizational and functional constructive characteristics border security of the state through the provision of managerial influence by regulatory and legal means.The study provided proposals for improving Ukrainian legislation in the border area and proposed: to regulate the procedure for the application of penalties in the form of forced deportation in the Criminal Code of Administrative Offenses; transfer the authority to consider cases under Article 204-1 of the Code of Administrative Offenses to the bodies of the State Border Service; recognize Articles 204-3, 204-4 of the Code of Administrative Offenses as having lost their validity; introduce in the legislation a unified construction of the concept of "legislation on the state border of Ukraine" by supplementing Article 6-1 of the Law of Ukraine "On the State Border of Ukraine" and correspondingly correcting other laws.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Ломотько М. Д. 
Удосконалення технології доставки вантажів залізничним транспортом в умовах конкурентного середовища: автореферат дис. ... д.філософ : 275 / М. Д. Ломотько. — Б.м., 2024 — укp.

Об’єкт дослідження - система доставки вантажів залізничним транспортом в умовах конкурентного середовища. Мета дослідження удосконалення технології доставки вантажів залізничним транспортом в умовах конкурентного середовища шляхом врахування наявності компаній-перевізників та визначення раціональних параметрів ланцюга постачання вантажів на основі «зеленої» логістики. Методи дослідження: системний підхід, метод спрямованого перебору варіантів, метод розв'язання цілочисельної оптимізаційної математичної моделі, статистичний метод, метод теорії нечітких множин. Новизна полягає у вирішенні наукового завдання щодо удосконалення технології доставки вантажів залізничним транспортом в умовах конкурентного середовища. В результаті дослідження сформовано систему доставки вантажів залізничним транспортом в умовах конкурентного середовища. Сферою застосування результатів дисертації є залізничний транспорт загального користування.^UObject system of cargo delivery by rail in conditions competitive environment. Purpose improving the technology for delivering cargo by rail in conditions competitive environment by taking into account the availability of carrier companies and determining rational parameters of the cargo supply chain based on “green” logistics. Methods system approach, method of directed enumeration of options, method for solving an integer optimization mathematical model, statistical method, method of fuzzy set theory. Novelty the scientific problem of improving the technology of cargo delivery by rail in conditions competitive environment has been solved. Results of research the system of cargo delivery were formed by rail in conditions competitive environment. The field of application of the results of the dissertation is public railway transport.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Міняйло Д. Г. 
Забезпечення та захист прав осіб з інвалідністю за договором перевезення пасажира: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Д. Г. Міняйло. — Б.м., 2024 — укp.

Міняйло Д.Г. Забезпечення та захист прав осіб з інвалідністю за договором перевезення пасажира. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 081 «Право». – Запорізький національний університет, Запоріжжя, 2023.Концепт сучасного приватного права ґрунтується на визнанні прав і свобод людини, забезпеченні їх здійснення та захисту в усіх сферах людського буття. Однією з його основоположних засад є принцип рівності та недискримінації, яка наразі змістовно наповнюється положеннями рівності прав і свобод людини, а також рівних можливостей їх здійснення. У сфері забезпечення прав осіб з інвалідністю ця засада трансформувалася в концепцію інклюзії, яка ґрунтується на соціальній моделі інвалідності і передбачає підтримку особи з інвалідністю, її задіяння у всі сфери людського буття, а в транспортній сфері конкретизувалася в парадигму безбар’єрності та доступності транспортної послуги для таких пасажирів. Нажаль, її впровадження в акти транспортного законодавства відбувається повільно, здебільшого під впливом євроінтеграційних процесів та адаптації національного транспортного законодавства до законодавства ЄС у сфері діяльності транспорту та захисту прав пасажирів на різних видах транспорту, притому, здебільшого, вибірково. Це погіршилося з війною РФ проти України.Апріорі, перевезення пасажирів різними видами транспорту є одним із способів здійснення людиною права на свободу пересування. Ці перевезення вчиняються на підставі договору перевезення пасажира та обов’язку держави як складової її соціальної політики. Оскільки перевізниками є підприємці і держава не завжди виконує свої зобов’язання, то правове становище пасажира як слабкої сторони такого договору, потребує деталізації нормативного його забезпечення як рівного учасника цивільних відносин, хоча б на рівні гарантованих місць для таких пасажирів. Проблема правового становища пасажира з інклюзивністю полягає у тому, що потреба забезпечення їх прав та можливостей їх здійсненні конфліктує з правами інших пасажирів. Принаймні, відмова від вказівки пріоритетних місць для них є вкрай нерозумною. В Національній стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, схваленої Розпорядженням КМУ від 14.04.2021 р. № 366-р., хоч і було сформульовано принципи безбар’єрності та доступності, проте, упущено забезпечення доступності транспортної інфраструктури, інформації про специфіку такої транспортної послуги та надавану допомогу у її здійсненні; доступності пріоритетності для осіб з іклюзивністю (не лише з вадами руху, зору та слуху), а не лише маломобільної групи населення. Позитивізм, що притаманний національній правовій системі, в визначенні та забезпеченні охорони прав пасажирів з інвалідністю потребує не лише визнання їх прав, але й їх нормативного закріплення на рівні елементів механізму їх правового регулювання, балансування з публічними способами та засобами закріплення гарантій здійснення прав, їх охорони та захисту. Наразі суб’єктивні права пасажирів з інвалідністю та обмеженою рухливістю за транспортним законодавством України є специфічними на різних видах транспорту та містить лакуни і невідповідність з відповідним правом ЄС та верховенством права. Ці права є декларативними і навіть популістськими та не забезпечені гарантіями їх здійснення. Вибіркове їх забезпечення обов’язками перевізника не передбачає для нього дієвих негативних наслідків, зокрема щодо невиконання чи неналежного виконання своїх ліцензійних зобов’язань, про що свідчать численні конфлікти при їх інтерпретації представниками таких перевізників. Охорона та захист прав інклюзивних пасажирів, попри визначення їх правового статусу на загальному рівні (на основі принципів рівності та недискримінації, закріплених Конституцією України та міжнародними актами), орієнтований на обмеження, деталізовані чинним транспортним законодавством, яке ж вкрай анахронічним. Тож чи не єдиним способом захисту прав пасажирів з інвалідністю та обмеженою рухливістю є компенсація моральної шкоди на підставі Закону України «Про захист прав споживачів» і виключно з питань, не врегульованих актами транспортного законодавства,що є оціночною категорією та свавільно визначається судом.Такий стан забезпечення та захисту прав пасажирів з інвалідністю та обмеженою рухливістю провокує латентних їх цих правопорушень, а судова практика обмежується задоволенням вимог про відшкодування моральної шкоди у випадку відмови у перевезенні пільгової категорії пасажирів. Тож існує об’єктивна потреба формування наукових підходів до вирішення цих питань на різних видах транспорту.У дисертації розроблено нові теоретичні положення до вирішення питань забезпечення та захисту прав пасажирів з інвалідністю за договором перевезення та внесено пропозиції з удосконалення чинного законодавства України.В результаті проведеного дослідження сформульовані окремі , на наш погляд, положення наукової новизни та практичних рекомендацій...^UChanged by D.G. Ensuring and protecting the rights of persons with disabilities under the passenger transportation contract. – Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 081 "Law". – Zaporizhia National University, Zaporizhia, 2023.The concept of modern private law is based on the recognition of human rights and freedoms, ensuring their implementation and protection in all spheres of human existence. One of its fundamental principles is the principle of equality and non-discrimination, which is currently meaningfully filled with the provisions of equality of human rights and freedoms, as well as equal opportunities to exercise them. In the field of ensuring the rights of persons with disabilities, this principle was transformed into the concept of inclusion, which is based on the social model of disability and provides for the support of a person with a disability, his involvement in all spheres of human existence, and in the field of transport, it was concretized into a paradigm of barrier-free and accessible transport services for such passengers. Unfortunately, its implementation in the acts of transport legislation is slow, mostly under the influence of European integration processes and adaptation of national transport legislation to EU legislation in the field of transport activities and protection of the rights of passengers on various types of transport, moreover, mostly selectively. This worsened with the Russian Federation's war against Ukraine.A priori, the transportation of passengers by various modes of transport is one of the ways in which a person can exercise the right to freedom of movement. These transportations are carried out on the basis of the passenger transportation contract and the obligation of the state as a component of its social policy. Since the carriers are entrepreneurs and the state does not always fulfill its obligations, the legal position of the passenger as a weak party to such a contract requires detailed regulatory support for him as an equal participant in civil relations, at least at the level of guaranteed seats for such passengers. The problem of the passenger's legal position with inclusiveness is that the need to ensure their rights and opportunities to exercise them conflicts with the rights of other passengers. At the very least, refusing to indicate priority places for them is extremely unreasonable. Although the principles of barrier-free and accessibility were formulated in the National Strategy for the Creation of a Barrier-Free Space in Ukraine for the Period Until 2030, approved by the Decree of the CMU of April 14, 2021, No. 366, the provision of the accessibility of the transport infrastructure was omitted , information about the specifics of such a transport service and the assistance provided in its implementation; availability of priority for persons with inclusivity (not only with disabilities of movement, sight and hearing), and not only the population with reduced mobility. Positivism, inherent in the national legal system, in determining and ensuring the protection of the rights of passengers with disabilities requires not only the recognition of their rights, but also their normative consolidation at the level of elements of the mechanism of their legal regulation, balancing with public ways and means of securing guarantees of the exercise of rights, their protection and protection Currently, the subjective rights of passengers with disabilities and reduced mobility under the transport legislation of Ukraine are specific to different types of transport and contain gaps and inconsistencies with the relevant EU law and the rule of law. These rights are declarative and even populist and are not provided with guarantees of their implementation. The selective provision of them by the carrier's obligations does not foresee effective negative consequences for it, in particular regarding non-fulfillment or improper fulfillment of its licensing obligations, as evidenced by numerous conflicts in their interpretation by representatives of such carriers. The protection and protection of the rights of inclusive passengers, despite the determination of their legal status at the general level (based on the principles of equality and non-discrimination enshrined in the Constitution of Ukraine and international acts), is focused on the restrictions detailed in the current transport legislation, which is extremely anachronistic. Therefore, almost the only way to protect the rights of passengers with disabilities and limited mobility is compensation for moral damage on the basis of the Law of Ukraine "On the Protection of Consumer Rights" and exclusively for issues not regulated by acts of transport legislation, which is an evaluative category and is arbitrarily determined by the court.Such a state of ensuring and protecting the rights of passengers with disabilities and limited...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Ніколаєнко І. Р. 
Захист прав пасажира за договором перевезення у міському та приміському сполученні. / І. Р. Ніколаєнко. — Б.м., 2022 — укp.

Актуальність теми дисертаційної роботи зумовлена тим, що відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Зазначена норма визначає зміст і спрямованість діяльності держави. Утвердження та забезпечення прав і свобод людини є її головним обов'язком. Одним із кроків на шляху до реалізації зазначеного обов'язку стало розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 р. № 430-р., яким було схвалено Національну транспортну стратегію України на період до 2030 року.Проте її зміст не містить ані чіткої стратегії, ані концепції забезпечення прав пасажирів та їх захисту. На жаль, Національна транспортна стратегія обмежилася лише констатацією недосконалості фінансування витрат перевізників з перевезення пільгових категорій пасажирів, визначенням потреби проведення реформи тарифного регулювання у сфері перевезення пасажирів автомобільним та міським електротранспортом відповідно до європейського досвіду та потреби забезпечення транспортної доступності для населення, збільшення дальності та скорочення часу поїздки пасажирів у мегаполісах тощо.^UThe relevance of the topic of the dissertation is due to the fact that in accordance with Art. 3 of the Constitution of Ukraine, human, his life and health, honor and dignity, inviolability and security are recognized in Ukraine as the highest social value. This rule determines the content and direction of the state. The promotion and protection of human rights and freedoms is its main duty. One of the steps towards the implementation of this obligation was the order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated May 30, 2018 № 430-r, which approved the National Transport Strategy of Ukraine for the period up to 2030. However, its content does not contain a clear strategy or concept of ensuring the rights of passengers and their protection. Unfortunately, the National Transport Strategy limited itself to stating the imperfection of financing the costs of carriers for the transportation of privileged categories of passengers, identifying the need to reform tariff regulation in the field of passenger transport by road and urban electric transport in accordance with European experience and transport accessibility. passengers in megacities, etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Немодрук Н.П. 
Організаційно-економічні засади лібералізації ціноутворення в портовій діяльності України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / Н.П. Немодрук ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему формування та реалізації тарифної політики в морських торговельних портах. Розглянуто економічну суть транспортного тарифу, досліджено його структуру та з'ясовано особливості класифікації транспортних тарифів. Обгрунтовано методологічні засади формування якісно нової тарифної політики, яка задовольняє вимоги сучасних транспортних перевізників, які обслуговують морські порти України. Надано методики щодо застосування нових форм і методів реалізації тарифної політики в даних портах. Запропоновано методичні підходи до моделювання цінової стратегії морських торговельних портів та визначено оптимальні пріоритети реалізації їх тарифної політики. Значну увагу приділено питанню посилення конкурентних переваг вітчизняних морських портів за умов значих коливань кон'юнктури ринку морських транспортних послуг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.3-861 +
Шифр НБУВ: РА348390

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Новікова А.М. 
Методологічні основи розвитку транзитного потенціалу України: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.07.04 / А.М. Новікова ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2004. — 36 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні та практичні проблеми реалізації транзитних переваг України та розвитку міжнародних транспортних коридорів на євразійському просторі. Досліджено міжнародні вантажопотоки, методичні основи їх прогнозування, здійснено прогноз перевезень до 2010 р. Наведено пропозиції щодо удосконалення технології, умов і правил перетину кордону та створення перехідних прикордонних пунктів. Визначено національні інтереси України у транспортній галузі, розглянуто методичні питання економічної безпеки держави, класифіковано внутрішні та зовнішні загрози, наведено кількісну оцінку індикаторів економічної безпеки, встановлено їх порогові рівні. Значну увагу приділено забезпеченню конкурентоспроможності національних перевізників. Розроблено пропозиції щодо створення інституту національного перевізника, оновлення парку транспортних засобів та розвитку державного протекціоналізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)837.0-81 + У9(4УКР)837.0-81
Шифр НБУВ: РА331938

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Павленко О.В. 
Розробка моделі функціонування логістичних ланцюгів транспортного вузла для вибору інтенсивних технологій вантажоруху: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / О.В. Павленко ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Запропоновано концепцію реструктуризації транспортних вузлів на основі логістичних принципів організації вантажоруху. Встановлено критерій ефективності функціонування їх логістичних систем, визначення якого дозволяє врахувати інтереси перевізників та вантажовласників. На основі теорії мереж Петрі створено моделі функціонування логістичних ланцюгів транспортного вузла з домінуючим сектором залізничного транспорту, які відрізняються від існуючих наочністю та простотою їх застосування, а також можливостями врахувати різні імовірнісні фактори та вихідні дані, які можна одержати оперативно або шляхом розрахунків. Розроблено методику вибору варіантів інтенсивних технологій вантажоруху на підставі інтегрованого підходу до функціонування логістичних ланцюгів транспортного вузла. Результати наукового дослідження впроваджено в навчальному процесі ХНАДУ, а також під час коректування технологічного процесу станцій Основа і Харків-Червонозаводський.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.0-72 + О284.02 +
Шифр НБУВ: РА329181

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Рой М. П. 
Підвищення ефективності організаційно-технологічної взаємодії автотранспортних підприємств / М. П. Рой. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню науково-прикладної задачі нескоординованості дій різних перевізників в інтегрованому транспортному процесі при виконанні вантажних автомобільних перевезень. Встановлено, що внутрішній потенціал ефективного господарювання автотранспортних підприємств (АТП), а також рівень їхньої конкурентноздатності можуть бути підвищені шляхом налагодження організаційно-технологічної взаємодії з партнерами. Для того, щоб оґрунтувати таку взаємодію, потрібно використовуати характеристики випадкових вантажних потоків, до яких належать ознаки їх сумісності, нерівномірності, впорядкованості. Обґрунтовано раціональні схеми і параметри взаємодії вантажних автомобільних перевізників з врахуванням ознак сумісності й часових вікон виконання транспортних завдань, що становлять стохастичний потік. Початкові дані й умови сформульованої задачі планування виконання замовлень виконано за критерієм максимального прибутку автотранспортного підприємства. Математичне пояснення відносить дану задачу до розподільчих за своїм змістом, вона є багатопараметричною і нелінійною − за видом моделі. При вирішенні задачі застосовано методи нелінійного програмування з встановленням крайових умов. Доведено, що розв’язання задачі нелінійного програмування дає більш, як двохкратне підвищення сумарного прибутку у порівнянні з аналогічною лінійною задачею. Отримано стійкі статистичні дані про середні тарифи на вантажні перевезення, однак не вдалося сформувати аналогічні дані стосовно собівартості послуг, структури парків, економічної складової орендних відносин. Показано, що відсутність такої інформації про конкурента не впливає на рішення стосовно доцільності взаємодії. Для оптимізації інтегрованого транспортного процесу застосовано структурне моделювання, яке дало змогу з’ясувати розподіл власних автотранспортних засобів (АТЗ) підприємства та необхідність їх оренди, обсягу інформації, які, в сукупності, призводять до максимального прибутку АТП залежно від коефіцієнта сумісності замовлень, коефіцієнта часової нерівномірності замовлень при наявності часових вікон. Показано, що різниця максимального прибутку при оптимальній структурі процесу може перевищувати інші неоптимальні варіанти на 10-12 тис.грн. при 10 відомих замовленнях, 5 наявних автотранспортних засобах, що становить 71-73% від сукупного доходу. Встановлено закономірності при виконанні стохастичного потоку замовлень на вантажні перевезення. Перша з них підтверджує той факт, що залучення додаткових автотранспортних засобів при збільшенні кількості замовлень призводить до зворотного ефекту, до збільшення кількості відмов на виконання замовлень. Ця закономірність є справедливою до певної межі, після якої вхідний потік більшої інтенсивності обслуговується більш стабільно. Інша закономірність вказує на те, що використання орендованих автотранспортних засобів, які цілеспрямовано скеровуються в пункти завантаження, знижує загальний час простоїв сукупного парку АТЗ, зокрема, магістральних автопоїздів. Обидві закономірності дають підстави вважати, що найбільш дієвим заходом щодо покращення використання парку магістральних автопоїздів при обслуговуванні стохастичного вхідного потоку замовлень є збільшення обсягу інформації про планові вантажні перевезення та підвищення її достовірності. Запропоновано заходи підвищення рівня завантаження автотранспортних засобів на міжміських маршрутах при умові найбільш повного задоволення вимог вантажовласників.^UThe dissertation is devoted to the decision of a scientific and applied problem of uncoordinated actions of various carriers in integrated transport process at performance of cargo automobile carriers. It is established that the internal potential for improving the efficient management of transport companies, as well as the level of their competitiveness can be increased by establishing organizational and technological interaction with partners. In order to justify such interaction, it is necessary to use the characteristics of random input streams, which are signs of their compatibility, unevenness, order. Rational schemes and parameters of interaction of cargo road carriers are substantiated taking into account signs of compatibility and time windows of performance of the transport tasks making a stochastic stream. The initial data and conditions of the formulated task of planning the execution of orders are performed according to the criterion of maximum profit of the transport company. Mathematical interpretation refers to this problem as distributive in its content, multiparameter and nonlinear - in the form of a model. Methods of nonlinear programming with establishment of boundary conditions are applied. It is proved that solving the problem of nonlinear programming gives more than a twofold increase in the total profit in comparison with a similar linear problem. Stable statistical data on average tariffs for transportation were obtained, but such data could not be formed in relation to the cost of services, the structure of parks, and the economy of lease relations. It is shown that the lack of such information about the competitor does not affect the decision on the feasibility of cooperation. To optimize the integrated transport process used structural modeling, which allowed to determine the distribution of own vehicles, the need for rent and the amount of information depending on the coefficient of compatibility of orders, the coefficient of time non-uniformity of orders in the presence of time windows. It is shown that the difference of the maximum profit with the optimal structure of the process can exceed other suboptimal options by 10-12 thousand UAH. with 10 known orders, 5 available vehicles, which is 71-73% of total revenue. Regularities in the execution of the stochastic flow of orders for transportation have been established. The first of them confirms the fact that the involvement of additional vehicles with an increase in the number of orders leads to the opposite effect, to an increase in the number of failures to fulfill orders. This pattern is valid to a certain extent, after which the inflow of greater intensity is served more stably. Another pattern indicates that the use of leased vehicles, which are purposefully directed to the loading points, reduces the total downtime of the total fleet. Both regularities give grounds to believe that the most effective measure to improve the operation of the fleet of main road trains in servicing the stochastic incoming flow of orders is to increase the number and increase the reliability of information about scheduled transportation. Measures to increase the level of loading of vehicles on long-distance routes are proposed, provided that the requirements of cargo owners are fully met. The results of the research are confirmed by their testing and implementation in transport companies. The practical significance of the obtained results lies in the scientific and methodological support of decisions on the management of the carrier with the use of cooperation with partners. An assessment of rational strategies of transport activity of motor carriers taking into account branch cooperation is also developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Самойленко Г. В. 
Договір перевезення пасажира: теорія та практика забезпечення прав пасажира / Г. В. Самойленко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є першим у вітчизняній науці цивільного права комплексним дослідженням теоретичних і практичних проблем забезпечення прав пасажира за договором перевезення пасажира в умовах глобалізації та євроінтеграційних процесів, на підставі якого розроблено концепцію їх цивільно-правового забезпечення.У дисертації визначено методологічні засади дослідження та надано характеристику правового регулювання договірних відносин з перевезення пасажира як одного із способів здійснення права на свободу пересування, забезпечення прав пасажира в сучасних цивілізаційних умовах. Надано правову характеристику правовідносин з перевезення пасажира та визначено їх структуру. Аргументовано споживчий характер правовідношення з перевезення пасажира, представницький характер відносин між перевізником і іншими учасниками правовідносин з перевезення пасажира. Надано правову характеристику правовідносин на основі використання мобільних додатків на основі платформ Uber та BlaBlaCar. Встановлено особливості механізму правового регулювання перевезень пасажирів та надано характеристику його елементів, нормативно-правового та договірного регулювання перевезення пасажира, співвідношення актів цивільного, транспортного та споживчого законодавства в регулюванні цих відносин та забезпечення прав пасажира. Встановлено особливості правового регулювання відносин з перевезення пасажирів в ЄС. Визначено правове становище пасажира як сторони договору та споживача транспортних послуг в концепті права на безпеку. Визначено права пасажира, визнані та ті, які потребують визнання та правової охорони, запропоновано цілісний підхід до формування ефективного механізму забезпечення прав пасажира. Особлива увага приділена гарантіям забезпечення прав пасажира, наслідкам порушення його прав, їх цивільно- правового захисту, цивільно-правовій відповідальності перевізника як одного із способів захисту прав пасажира. Визначено поняття та правову природу, надано цивільно-правову характеристику договору перевезення пасажира, запропоноване його авторське визначення. Охарактеризовано сторони, порядок укладення та зміст договору перевезення пасажира, особливості та наслідки припинення. Визначено правові наслідки порушення договору перевезення пасажира, надано їх правову характеристику та місце в механізмі забезпечення прав пасажира.Сформульовано теоретично обґрунтовані пропозиції щодо вдосконалення цивільного та транспортного законодавства на основі виробленої парадигми правового регулювання перевезень пасажирів за договором, орієнтованого на забезпечення прав пасажира, здійснення ним права на свободу пересування на безпековій основі. На підставі проведеного дослідження розроблено проект Закону України «Про перевезення пасажирів».^UThe dissertation is the first in the domestic science of civil law comprehensive research of theoretical and practical problems of passenger rights under the contract of passenger transportation in the context of globalization and European integration processes, on the basis of which the concept of their civil law is developed.The dissertation defines the methodological principles and provides a general description of the legal regulation of contractual relations for the carriage of passengers as one of the ways to exercise the right to freedom of movement, ensuring the rights of passengers in modern civilization.Systematic violations of passengers ‘rights, lack of an effective mechanism for protection of passengers' rights in accordance with Ukrainian legislation in contrast to the EU, which implements the idea of protection of human rights in all spheres of human life (including transport); the lack of systemic regulatory guarantees for the rights of passengers on all modes of transport - necessitated: a comprehensive study of theoretical and applied problems of legal support for the rights of passengers under the contract of carriage under the laws of Ukraine and the EU; developing a unified approach to solving their problems of ensuring the rights of the passenger on modern ideas of private law.The legal characteristic of legal relations on passenger transportation is given and their structure is defined. The consumer nature of the legal relationship for passenger transportation, the representative nature of the relationship between the carrier and other participants in the legal relationship for passenger transportation are argued. The legal characteristics of legal relations based on the use of mobile applications based on Uber and BlaBlaCar platforms are provided. The peculiarities of the mechanism of legal regulation of passenger transportation are established and the characteristics of its elements, normative-legal and contractual regulation of passenger transportation, ratio of acts of civil, transport and consumer legislation in regulation of these relations and provision of passenger rights are given.It is determined that the transport legislation of Ukraine in the field of protection of passenger rights in the light of modern civilizational achievements does not meet the needs of passengers (in the context of human rights, passenger rights). Transport legislation focuses more on the interests of the carrier than the passenger.Peculiarities of legal regulation of relations on passenger transportation in the EU are established. The legal status of the passenger as a party to the contract and the consumer of transport services in the concept of the right to safety is determined.The rights of the passenger that are recognized and those that need recognition and legal protection are defined. A holistic approach to the formation of an effective mechanism for ensuring passenger rights is proposed. Particular attention is paid to guarantees of ensuring the rights of the passenger, the consequences of violation of his rights, their civil protection, civil liability of the carrier as one of the ways to protect the rights of the passenger. The concept and legal nature are defined, the civil-legal characteristic of the contract of transportation of the passenger is given, its author's definition is offered. The author's definition of the contract of transportation of the passenger, which is offered to fix in h. 1 Art. 910 of the Civil Code of Ukraine in the following wording: «1. Under the contract of carriage of a passenger, one party (carrier) undertakes to transport the other party (passenger) to the destination or to move it along a certain route in accordance with the conditions specified by the parties, established by transport codes and statutes, rules of passenger transportation, in case of baggage delivery - also to deliver luggage to the destination and hand it over to the person who has the right to receive luggage, and the passenger undertakes to pay the fare, and in case of baggage delivery - also for its delivery».The parties, the procedure for concluding and the content of the passenger transportation contract, the features and consequences of termination are determined. The legal consequences of the violation of the passenger transportation contract are determined, their legal characteristics and place in the mechanism of ensuring the rights of the passenger are given.Theoretically substantiated proposals for improving civil and transport legislation on the basis of the developed paradigm of legal regulation of passenger transportation under the contract, focused on ensuring the rights of the passenger, the exercise of the right to freedom of movement on a security basis. On the basis of the conducted research the project of the Law of Ukraine “About transportation of passengers” is developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Санницький Н. М. 
Формування технології тягового забезпечення перевезень вантажів приватними локомотивами / Н. М. Санницький. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеці-альністю 05.22.20 – експлуатація і ремонт засобів транспорту, Дніпровський наці-ональний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніп-ро, 2020.Дисертація присвячена проблемі формування технології тягового забезпечення перевезень вантажів приватними локомотивами в умовах розділення діяльності з експлуатації інфраструктури й виконання перевезень. За даними АТ «Укрзалізниця», загальний парк локомотивів становить 3 871 одиницю, з яких електровози інвентарного парку – це 1 720 одиниць, а їх знос при цьому становить 95 %. Загальна ж кількість тепловозів 2 151 одиниця, знос при цьому дорівнює 99 %. Отже, нестача локомотивів призводить до погіршення використання вантажних вагонів.Із застосуванням методів математичної статистики та кореляційного аналізу виконано дослідження обсягів перевезень вантажів та динаміки показників вико-ристання рухомого складу, який їх забезпечує. Теорія експлуатаційної роботи за-лізниць, реляційний аналіз використовувалися для розробки методів організації взаємодії між перевізниками та оператором інфраструктури. Методи математич-ного програмування, економіко-математичного моделювання та теорія експлуатаційної роботи залізниць застосовані для розробки методів тягового забезпечення перевезення вантажів в умовах функціонування незалежних перевізників. За до-помогою економіко-математичного моделювання визначалася область ефективно-го застосування приватної локомотивної тяги на залізницях України.Отримані в дисертаційній роботі результати вирішують наукове завдання з формування технологій тягового забезпечення перевезень вантажів залізничним транспортом приватними локомотивами на основі розробки залежності схем організації роботи локомотивів та локомотивних бригад незалежних перевізників від довжини дільниць та встановлення залежності величини економії витрат від перевезень вантажів залізничним транспортом у разі використання приватної локомотивної тяги. Для можливості допуску приватної локомотивної тяги удосконалено методи формалізації опису інфраструктури, що дозволяють організувати взаємодію між оператором інфраструктури та незалежними від нього перевізни-ками.Ключові слова: залізнична інфраструктура, бази даних, технологічний процес, реформування залізниць, умови користування інфраструктурою, залізничний транспорт, вантажні перевезення, приватна локомотивна тяга, реструктуризація залізниць, організація вантажних перевезень, організація перевезень.^UThesis for the degree of Ph.D. in Technical Science (Doctor of Philosophy) specialty 05.22.20 – оperation and repair of transport modes (Field of knowledge 27 – Transport). – Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Dnipro, 2020.The thesis is devoted to the solution of the relevant scientific task of forming the technology of traction support of freight railway transportation by private locomotives under conditions of separation of activity on infrastructure operation and transportations. At the present, the locomotive fleet of Ukrainska zaliznytsia JSC consists of 3871 units. The wear of the electric locomotive fleet is about 95%; the wear of the diesel lo-comotive fleet is 99%. As well, the reduction of locomotive fleet leads to both a decrease in the volume of transportations and a deterioration in the use indicators of freight cars.Using the mathematical statistics and correlation analysis, the volumes of cargo transportations and the dynamics of use indicators of the rolling stock providing them were investigated. The theory of operational work of railways, relational analysis for the development of methods for organizing the interaction between carriers and the infra-structure operator. Methods of mathematical programming, economic-mathematical modelling and theory of operational work of railways for the development of traction methods for cargo transportation under conditions of functioning of independent carriers. Economic-mathematical modelling to determine the area of effective application of private locomotive traction on the railways of Ukraine.The results obtained in the dissertation solve the scientific problem of the formation of traction support technologies for freight transportation by private locomotives based on the development of the dependence of the schemes of the organization of locomotives and locomotive crews of independent carriers on the length of sections and the establishment of the dependence of the cost of transport of freight transportation by rail when using private locomotive traction. In order to allow for private locomotive traction, the methods of formalizing the description of the infrastructure have been im-proved, which allow to organize the interaction between the infrastructure operator and its independent carriers. The results obtained in the thesis solve the scientific problem of formation of traction technologies for supporting cargo transportation by private locomotives based on the development of the dependence of schemes of organization of locomotives and lo-comotives of crews of independent carriers on the length of district and establishing the dependence of the cost of private locomotive traction. In order to provide private loco-motive traction, the methods of formalizing the description of the infrastructure have been improved allowing the interaction between the infrastructure operator and inde-pendent carriers to be organized.Key words: railway infrastructure, databases, technological process, reforming of railways, conditions of the use of infrastructure, railway transport, freight transportations, private locomotive traction, restructuring of railways, organization of freight transportations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського