Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (49)Тематичний інтернет-навігатор (63)Наукова електронна бібліотека (768)Реферативна база даних (10234)Книжкові видання та компакт-диски (5924)Журнали та продовжувані видання (468)
Пошуковий запит: (<.>K=НОВА$<.>+<.>K=МУЗИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1219
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Грищук Л.В. 
3,4,6-тризаміщені 1,2-дигідрохінолін-2-они і похідні на їх основі: синтез, структура, властивості: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.03 / Л.В. Грищук ; НАН України. Фіз.-хім. ін-т ім. О.В.Богатського. — О., 2005. — 22 с. — укp.

Розроблено методи синтезу нових похідних 1,2-дигідрохінолін-2-ону й анельованих структур на їх основі - 1,2,4-триазоло[a]-, 1,2,3-триазоло[b]- та імідазо[b]хінолінів, вивчено їх будову, хімічні властивості та біологічну дію. Розроблено методи одержання 3,4,6-тризаміщених 1,2-дигідрохінолін-2-онів, їх 2-хлоро-, 2-меркапто-, 2-гідразино-, 2,3-діамінопохідних і хінолінів з анельованими ядрами азолів на їх основі. Показано, що у разі обробки похідних 5-R-2-хлорацетиламінобензофенонів амінами та "неорганічними" нуклеофілами утворюються 3,4,6-тризаміщені 1,2-дигідрохінолін-2-они, що є зручним методом синтезу 3-амінохінолінів, заміщених за аміногрупою. З'ясовано, що за умов нагрівання розчинів 2-(6-R-3-нітро-4-феніл-хінолін-2-іл-сульфаніл)-1-фенілетанонів у середовищі ДМФА реалізується нова реакція: у результаті екструзії атома сірки та перегрупування замісника утворюються 2-(6-R-3-нітро-4-феніл-1H-хінолін-2-іліден)-1-фенілетанони. За результатами PASS і QSAR аналізів визначено потенційні області практичного використання одержаних сполук для пошуку у їх ряді нових фізіологічно активних речовин. протисудомну й антибактеріальну активність 3,4,6-тризаміщених похідних 1,2-дигідрохінолін-2-ону й анельованих структур на їх основі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г263.25,0 +
Шифр НБУВ: РА339642

      
2.

Попадинець Г.О. 
Автологічне слово у ліриці Івана Франка: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Г.О. Попадинець ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 20 с. — укp.

Уперше розглянуто проблему автологічного слова в поезії І.Франка. Простежено взаємодію, взаємовідображення авто- і металогії, підкреслено новаторство автора в оновленні жанрів та стилю суто ліричної (оповідальної) та наративної поезії засобами автологізму. Проаналізовано автологічне письмо у збірці "З вершин і низин" в аспекті її різностилля, ліричний автологізм "Зів'ялого листя" та автологічну наповненість збірок "Мій Ізмарагд", "Із днів журби" і "Semper tiro" з їх філософічністю та "делікатним дидактизмом".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Франко,І.Я. 535 +
Шифр НБУВ: РА326005

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Лубенець С.В. 
Автоматизація контролю якості та класифікації пальників газорозрядних джерел світла в процесі їх виготовлення: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / С.В. Лубенець ; Кіровоград. держ. техн. ун-т. — Кіровоград, 1999. — 17 с. — укp.

Дисертація присвячена проблемі підвищення ефективності виготовлення газорозрядних ламп шляхом автоматизації процесів контролю якості та класифікації їх розрядних трубок (пальників). Розроблена нова методика контролю і класифікації, яка основана на ідеї поелементного аналізу фотозображень з використанням безконтактних методів визначення геометричних характеристик об'єктів циліндричної форми. Наводяться результати розробки і досліджень методів та математичної моделі вимірювального процесу, виконана оптимізація його параметрів, що дозволило мінімізувати похибки вимірювань. Побудовано алгоритм автоматичного контролю та класифікації і технічно його реалізовано з використанням системи технічного зору. Виконана оцінка техніко-економічних показників автоматизованої системи, наводяться дані про її ефективність в процесі експлуатації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З294.2-52-07

Рубрики:

      
4.

Жолткевич Г.М. 
Автоматизація проектування технологічної оснастки: теорія і практика: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.02.08 / Г.М. Жолткевич ; Харк. держ. політехн. ун-т. — Х., 1999. — 35 с. — укp.

Метою дослідження є підвищення ефективності технологічної підготовки виробництва за рахунок скорочення витрат на проектування технологічної оснастки. Розроблена та обгрунтована нова методологія проектування технологічної оснастки, що базується на сучасних комп'ютерних технологіях обробки проектної інформації. Досліджено особливості проектування технологічної оснастки, яке в роботі послідовно вивчається як інформаційний процес непоточного типу. Розглянуто різні підходи до інформаційного моделювання конструкцій технологічної оснастки та встановлено, що фреймові структури найбільш адекватно відповідають задачам опису конструкцій технологічної оснастки та її елементів, виходячи з їх функціонально-конструктивних та технологічних особливостей. Розроблено теоретичні засади та подано реалізацію методу моделювання конструкцій технологічної оснастки фреймами з використанням техніки SQL-баз даних. На підставі результатів аналізу різноманітних систем машинної графіки показано, що адекватність їх застосування залежить від функціонального типу елементів технологічної оснастки, що моделюються. Розроблено ефективний алгоритм моделювання плазмових кривих, який дозволяє запобігти виникненню ефектів їх осциляції, що мають небажані технологічні наслідки. Запропоновано методику прийняття проектних рішень за умови неповноти інформації, яка базується на оригінальній теорії "нечіткого" виведення, що відкрило шлях використанню комп'ютерних технологій на фазі синтезу конструкцій технологічної оснастки та її елементів. Запропоновано ефективні алгоритми кластер-аналізу для побудови класифікацій проектних ситуацій в процесі проектування технологічної оснастки та доведено їх коректність. Розглянуті питання автоматизації отримання креслень технологічної оснастки, виходячи з її об'єктної інформаційної моделі. На підставі використання запропонованої методології в системах автоматизованого проектування п'яти різновидів технологічної оснастки встановлено її достовірність. Проведено оцінку економічної доцільності використання запропонованої методології при проектуванні різних видів технологічної оснастки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К5-5-02

Рубрики:

      
5.

Ринденко О. В. 
Авторські коментарі та ремарки як культурний феномен у фортепіанній творчості Олів'є Мессіана: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Ринденко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2010. — 17 с. — укp.

Досліджено фортепіанну творчість Олів'є Мессіана (1908 - 1992 рр.) у ракурсі культурологічної та текстологічної проблематики. Розглянуто вербальні компоненти музичного тексту - авторські коментарі та ремарки як особливий культурний феномен в фортепіанній культурі XX ст. Запропоновано комплексний підхід, який включає висвітлення творчості композитора в динаміці культурологічних контекстів та особливостей композиторської, музикознавчої та виконавської інтерпретації тексту його фортепіанних творів. Простежено генез феномену коментаря у фортепіанному мистецтві та систематизовано різноманітні прояви автокоментування у творчості О. Мессіана. Доведено, що автокоментар виступає фактором цілісності композиторського стилю, з яким пов'язано авторське програмування інтерпретації творів і пан-програмність творчої парадигми митця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-81 Мессіан О. + Щ315.42-03(4ФРА)6-81 Мессіан О.
Шифр НБУВ: РА377524 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Підмогильна Н.В. 
Ад'єктивний атрибут у поетичному мовленні (на матеріалах поетичних творів О.С.Пушкіна): Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.02 / Н.В. Підмогильна ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2001. — 35 с. — укp.

Розглянуто функціонально-семантичні особливості ад'єктивного атрибута у поетичних творах О.С.Пушкіна. Комплексно проаналізовано поетичний ад'єктив та його трактовку як лінгвістичну категорію, що виступає як один з основних чинників формування та розвитку національної та літературної мов через систему поетичних образів і фігур. Описано комплекс власне лінгвістичних параметрів поетичного ад'єктива. Систематизовано лексичні новації у сфері ад'єктивних слів у поезіях О.С.Пушкіна. Надано поняття конструкційної мовотворчості та показано відповідні синтаксичні побудови. Запропоновано типологічне тлумачення ад'єктива як епітета. Показано пряму кореляцію епітетарної творчості поета й особливостей його художнього світогляду. Розглянуто ад'єктив як компонент атрибутивної конструкції - основної структурно-функціональної ланки поетичного мовлення. Наведено основні види конструкційної мовотворчості у поетичному мовленні: з функціонально-стилістичним зрушенням, з комплексною контамінацією характеру визначального та визначуваного.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-31 + Ш514РОС)5-4Пушкін, О.С.535
Шифр НБУВ: РА316180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Пасічняк Л.М. 
Академічне народно-інструментальне ансамблеве мистецтво України ХХ ст.: історико-виконавський аспект: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.М. Пасічняк ; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2007. — 17 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження процесу розвитку академічного ансамблю народних інструментів України періоду XX ст., класифіковано його різновиди. Проаналізовано процес удосконалення народного інструментарію, досліджено композиторську творчість, підкреслено значення професіоналізації освіти музиканта-народника, розглянуто формування української педагогіки, методології та теорії виконавства на удосконалених народних інструментах, становлення ансамблю народних інструментів в академічному музичному мистецтві. Узагальнено досягнення академічних народно-інструментальних ансамблів на концертній естраді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.3,2-3(4УКР)6-71 +
Шифр НБУВ: РА348598

Географічні рубрики:

      
8.

Омельченко В.А. 
Аконфліктність і аконфліктна драматургія в художній культурі XX століття європейської традиції (на прикладі розвитку музичного мистецтва). Культурологічний аспект: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.А. Омельченко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням культурологічного фундаменту художніх новацій XX століття. На прикладі музики розроблено концепцію аконфліктності як системоутворюючого логічного і естетичного фундаменту ряду композиторських технік і аконфліктної драматургії як самостійного типу музичної драматургії. Це дозволило з позитивних позицій оцінити процеси кардинальних змін образомовних складових у європейській (за художньою традицією) музиці XX століття, виявити їх еволюційну закономірність. Дослідження розширює уявлення щодо конфліктності в європейській культурі постренессансу. Водночас розроблено ряд питань культурологічного характеру, висвітлючих стан найважливіших духовно-художніх течій XX століття, зокрема у слов'янській культурі, котрі грунтуються на ідеях аконфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.26

Рубрики:

      
9.

Вєркіна Т.Б. 
Актуальне інтонування як виконавська проблема: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.Б. Вєркіна ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2008. — 16 с. — укp.

Розглянуто музично-виконавське мистецтво як творчу практику, тобто спосіб закріплення, відтворення та розвитку музичного досвіду людини. Охарактеризовано "актуальне буття" музичного твору у процесі виконання його для слухачів. Визначено шляхи та способи актуалізації музичного твору, сформувані в історії європейської музики. Висвітлено процес перетворення нотного тексту у звуковий феномен на матеріалі сонати op.27 N 1 Л. ван Бетховена, "Крейслеріани" Р.Шумана та творів В.Бібіка (П'ята та Сьома сонати для фортепіано, вокальний цикл на вірші А.А.Ахматової). Узагальнено досвід актуалізації музичної класики у сучасній культурі України, взаємопов'язаний з організацією та проведенням міжнародних фестивалів класичної музики "Харківські асамблеї" (1991 - 2007 рр.).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701 + Щ315.42-71 +
Шифр НБУВ: РА358012

Рубрики:

      
10.

Добрянський С.П. 
Актуальні проблеми загальної теорії прав людини: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / С.П. Добрянський ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2003. — 20 с. — укp.

Виокремлено у загальній теорії прав людини проблеми, які є найактуальнішими та потребують першочергового дослідження. Охарактеризовано новації у методологічних засадах дослідження феномена людини. Уточнено систему сутнісних ознак прав людини. Сформульовано визначення загальнотеоретичного поняття прав людини, а також деякі вихідні засади сучасної інтерпретації прав людини. Виділено спільні та відмінні ознаки класичної та сучасної концепції прав людини. Уточнено сучасне розуміння соціальної природи прав людини. Надано класифікацію та визначення "питомої ваги" чинників, які детермінують зміст прав людини. Виділено деякі нові тенденції розвитку інституту прав людини в міжнародному праві, зокрема, у правових системах Європейського Союзу та Ради Європи, поступове формування пан'європейської культури прав людини. Обгрунтовано умови адекватності перекладу українською мовою низки термінів, які застосовуються у міжнародних актах з питань прав людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х911.3 + Х809(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА322667

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Купріяненко Е. Б. 
Альт у політембровому камерно-інструментальному ансамблі австро-німецької традиції (пізнє бароко - Й. Брамс): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Е. Б. Купріяненко ; Харк. держ. ун-т мистецтв ім. І.П. Котляревського. — Х., 2010. — 18 с. — укp.

Запропоновано розгляд альтового стилю у аспекті взаємодії трьох складових камерно-інструментального жанру. Змістовні характеристики інструментально-видового стилю визначено на підставі оригінального поняття "жанрові константи", що унаочнюється у визначенні ключової позиції інструментально-ансамблевого музикування - камерності з її атрибуціями у вигляді суб'єктивно-особистісного начала, поданого через форму гри у широкому та вузькому її тлумаченнях. Запропоновано оригінальну дефініцію поняття "альтовий стиль" в камерно-інструментальному музикуванні. Підкреслено, що формування даного різновиду видового інструментального стилю йшло саме у камерному ансамблі політембрового типу, де ролеві функції інструментів взаємозбагачувалися у напрямку від монофункціональної сталості до універсальної поліфункції широкого образно-виразового діапазону. Зазначено, що еволюція камерно-ансамблевого стилю відображувала процес змін ідейно-художніх спрямувань епох та індивідуальних стилів, що унаочнюється "віховими" з даної точки зору творами Г.Ф. Телемана, Й.С. Баха, В.А. Моцарта, Р. Шумана, Й. Брамса. Еволюційна "спіраль" у використанні альта демонструє у кінцевому підсумку синтетичне бачення інструмента, що послідовно втілювалось у альтово-стильових концепціях майстрів австро-німецької школи (класичний етап).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.55-73 + Щ315.23-0-73(4НІМ)
Шифр НБУВ: РА376878 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Горак Я.Р. 
Анатоль Вахнянин і становлення музичного професіоналізму в Галичині (друга половина XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Я.Р. Горак ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Уперше подано цілісну характеристику багатогранної діяльності Анатоля Вахнянина - композитора, диригента, співака, громадського діяча, літератора, а також введено в обіг новий архівний матеріал. На його базі систематизовано погляди діяча на різні галузі музичного мистецтва (музичну естетику, фольклор, духовну музику, театр, теорію музики). Розширено обсяг композиторської творчості А.Вахнянина, що дає підстави для характеристики його композиторського стилю, який базується на засадах романтизму. Висвітлено взаємодію його композиторської творчості та музикознавчих зацікавлень. Зазначено, що завдяки плідній громадській, виконавській, диригентській та композиторській діяльності А.Вахнянина музичне життя Галичини того часу збагатилося новими ідеями, зміцніли зв'язки з композиторами Великої України (М.Лисенком, П.Ніщинським). Доведено, що в еволюції музичної культури Галичини його діяльність сприяла переходу від аматорського етапу композиторської творчості до подальшого її розвитку на професійній основі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)5-81 Вахнянин А. + Щ313(4УКР331)5-6 +
Шифр НБУВ: РА325555

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Галич К.О. 
Антивоєнний роман Ремарка і Гончара: проблеми типології: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / К.О. Галич ; Терноп. Нац. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка. — Т., 2009. — 20 с. — укp.

Здійснено системно порівняльне дослідження антивоєнної романістики Еріха Марії Ремарка й О. Гончара, визначено їх спільні та відмінні поетикальні особливості у руслі традицій і новаторства. Запропоновано новий ракурс щодо розуміння художньо-стильової специфіки антивоєнної романістики Ремарка та Гончара. Вперше в українському літературознавстві здійснено студії зарубіжного історіографічного дискурсу Ремарка, що дало можливість провести паралелі між основними тенденціями вітчизняного та зарубіжного ремаркознавства. Використано елементи археології тексту та структурного підходу до аналізу антивоєнної романістики Ремарка та Гончара. З'ясовано типологічні особливості їх поетикальних парадигм, визначено національно-мистецькі феномени української та німецької прози XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4НІМ)-4 Ремарк Е.М.534 + Ш5(4УКР)6-4 Гончар О.Т.534 +
Шифр НБУВ: РА364337

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Суховій О.М. 
Антропологія Керкегора: рух філософії до літературності: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / О.М. Суховій ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 16 с. — укp.

Проаналізовано зв'язок літературності філософських практик з антропологічним досвідом, що породжує ці практики, на прикладі християнського антропологічного проекту Сьорена Керкегора. Розглянуто рух філософії до літературності як одну з провідних тенденцій у сучасній західній філософії. Філософію описано як історико-літературний феномен через виділення трьох типів літературності: Платон (онтологія), Кант (гносеологія), Ніцше (комунікація). Проведено експлікацію вихідного поняття "літературність". Показано, що літературні практики залежать від антропологічних моделей, які їх породжують. Розглянуто зв'язок християнської антропології та літературного новаторства С.Керкегора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ДАН)5-578 + Ю216 + Ш400.04:Ю +
Шифр НБУВ: РА325585

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Полтавцева О.М. 
Антропологія музичної тілесності: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / О.М. Полтавцева ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Показано доцільність застосування до музики сучасної феноменологічної інтерпретації тіла як не протипокладеного душі/духу, що полягає у можливості легітимізації тілесної компоненти у філософії музичної культури. Запропоновано тезу про античну предуготовленість людського тіла до мистецтва, яка є необхідною передумовою існування мистецтва взагалі та музики зокрема. Виявлено, що "потяг" до "замовчування" тіла в музиці зумовлений онтологічною розбіжністю між раціональним і чуттєвим, духовним і тілесним, іманентною всій європейській метафізичній традиції, і позначився на концептуальному баченні музики. Проаналізовано філософські тексти про музику Шеллінга та піфагорійців, Гегеля та Шопенгауера, Аристотеля, Платона та Канта та показано наявність стійких опозицій "душа/дух - тіло", "раціональне - чуттєве", "розумне задоволення - фізична насолода", де слабкий термін піддавався систематичному витісненню. Розкрито тенденції позитивної інтерпретації тілесного аспекту музичної реальності в текстах С.К'єркегора, Ф.Ніцше, Т.Адорно, що вказує на деструкцію опозиційних структур і дозволяє розглядати філософські передумови "музичної тілесності". Висвітлено генеалогічний зв'язок між тілесним досвідом освоєння світу й "антропоморфними" властивостями музичної мови. Запропоновано положення про темпоральну естетизацію слухацької тілесності у процесі музичного сприйняття, а також ідею про те, що в музичному творі містяться метазвукові перцептивно-афективні структури, які означують "позамузичні" смисли музичного дискурсу (наведено "робоче" визначення музичного перцепту й афекту), - в чому набули розвитку ідея Р.Інгардена про іманентність "емоційних якостей" музичного твору, а також ідеї Ж.Дельоза і Ф.Гватарі про "перцепт і афект" як "Форми думки" мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.26 + Ю812.453.1 +
Шифр НБУВ: РА337934

Рубрики:

      
16.

Попов Ю.К. 
Артистична спадщина С.Рахманінова та її вплив на фортепіанне мистецтво ХХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ю.К. Попов ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження феномену артистичної індивідуальності С.Рахманінова та його вплив на розвиток фортепіанного мистецтва XX ст. Розглянуто формування особистості С.Рахманінова-артиста, театральність його гри, що наділяє музичний процес дієвістю та сценічністю. Еволюція артистизму С.Рахманінова полягає у підвищенні ступеня зрілості його інтерпретацій. Розглянуто лінію спадкоємності від піанізму Ф.Ліста та М.Рубінштейна, синтез російської та західноєвропейської традицій у грі великого артиста. Проведено паралелі між С.Рахманіновим і його видатними сучасниками: Й.Гофманом, Й.Левіним, Л.Годовським, Ф.Бузоні, В.Горовцем, Ар.Рубінштейном. Наголошено на надзвичайній силі гри великого артиста та зазначено його виняткову виконавську енергетику. З метою з'ясування цілісної характеристики рахманіновської артистичної індивідуальності досліджено особливості складно організованої психіки митця, якому були притаманні демонстративність темпераменту, екзальтованість ефектів, емотивність. Розглянуто відображення піаністичних традицій С.Рахманінова на прикладах виконавських стилів музикантів, які чули його особисто (К.Ігумнов, В.Горовиця, Ар.Рубінштейна, О.Гольденвейзера) та через вплив усної традиції, породженої інтонуванням С.Рахманінова, на піаністів наступних поколінь (В.Софроницького, Л.Оборіна, П.Серебрякова, Г.Нейгауза, С.Ріхтера, Е.Гілельса, Є.Кісіна, М.Луганського).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-73(4РОС)6-83 Рахманінов С. +
Шифр НБУВ: РА358339

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Корабльова Н.С. 
Багатомірність рольової реальності: соціально-філософський аналіз: Автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.03 / Н.С. Корабльова ; Ун-т внутр. справ. — Х., 2000. — 32 с. — укp.

Досліджено проблему рольової реальності, актуалізовану суттєвими трансформаціями, які переживає Україна. Зрушення, що відбуваються у нашому постсоціалістичному суспільстві, несуть у собі конструктивні та деструктивні можливості, на які здатна вплинути ефективна соціальна політика. Потребують аналізу проблеми соціальної сутності людини і її репрезентації у соціальних формоутвореннях. До таких феноменів можна віднести поняття рольової реальності, яке грунтується на теорії соціальних ролей, опрацьованій кількома гуманітарними дисциплінами, а також західноєвропейську традицію розгляду діяльності сутності людини з конкретно-рольовою визначеністю цієї сутності у національній філософії історії. Сконцептуалізована на такій підставі соціально-філософська теорія рольової реальності дозволяє відпрацювання нової стратегії в ситуації, коли людська сутність зводиться до ансамблю сутнісних можливостей і нескіченості проектів цієї сутності постмодерном. Ця нова сутність особи, взаємодія особи та суспільства пов'язані з більш складним типом соціальності ніж той, на грунті якого виникла і розвивалась теорія соціальних ролей. Доведено, що суперечливий характер рольової реальності в межах інтерпретації історії, її дискретних і континуальних витоків представлено топологією символічної форми, універсалізм якої не в безмежній експансії ролей, а в універсальному самоздійсненні сутнісних сил людини. Рольові реальності як топоси історії дозволяють розгорнути ідею людиновимірності історії, визначену надлишком соціального як резервуару рольових ідентифікацій, що надають історії антропомірних характеристик. Обгрунтовано необхідність творення національної філософії історії з опредметненими в ній національними символами, в основу яких покладено: антеїзм, екзистенційно-межове світовідчуття, кордоцентризм, ліризм. Це суттєво трансформує уявлення про механізм життєдіяльності суспільства, дозволяє здійснювати продуктивні спроби переходу від історичного до надісторичного та загальнозначущих цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*133 + Ю6*328.94 + Ю216.22
Шифр НБУВ: РА311024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Жимолостнова В.В. 
Балада й специфіка її перетворення у західноєвропейському музичному романтизмі: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / В.В. Жимолостнова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 15 с. — укp.

Уперше сформульовано цілісне універсальне поняття жанру балади поза залежністю від аспектів часу та простору. Визначено іманентні ознаки жанрової характеристики західноєвропейської вокальної романтичної балади у порівнянні з народною. Основними параметрами дослідження балад є побудова та розвиток сюжету, концепція часу та простору, характеристика образної сфери, форми, ладу, мелосу, гармонії та фактури. Проведено комплексний аналіз зразків фольклорних балад в аспекті музикознавства та літературознавства. Розглянуто особливості модифікації психології людської поведінки за умов формування баладних образів залежно від культурно-історичної епохи та у разі порівняння з сучасними соціально-моральними й етичними нормами. Висвітлено основні тенденції розвитку та модифікації жанру балади у XX ст. Обговорено основні жанрові прикмети, що характеризують баладу поза стилем та часом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043-03(4)-224 +
Шифр НБУВ: РА325931

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Чехуніна А. О. 
Бахіанство як установка композиторської та виконавської творчості XIX - XX сторіч: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / А. О. Чехуніна ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Розгляд бахіанства як творчої установки композитора та виконавця побудовано на теоретичних підвалинах психологічної концепції установки, розробленої Д. Узнадзе. Подання про установку транспонуються до сфери музичної професійної діяльності, відзначається психологічно настановний зміст звернення музикантів до тих чи інших типологічних показників музики Й. С. Баха. Спрямованість на моделювання в авторській стилістиці ознак мистецтва Й. С. Баха, яка втілена, зокрема, застосуванням композиційних принципів ДТК, кантати або пасіона, фуги як ключової архітектонічної та фактурної якості, інструментального лінеаризму як символу високої риторики музики німецького майстра - визначається як бахіанство, в узгодження з термінологічною практикою, що затвердилася у професійному середовищі (на кшталт "моцартіанство", "бетховеніанство").

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)6-2 + Щ310.712.5 Бах Й. С.
Шифр НБУВ: РА377396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Сташевський А.Я. 
Баянне мистецтво України: тенденції розвитку оригінальної музики та індивідуальне втілення жанрово-стильового аспекту у творчості Володимира Рунчака: Автореф. дис... канд. мистецтвознав: 17.00.03 / А.Я. Сташевський ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше в українському музикознавсті досліджено закономірності розвитку вітчизняного оригінального репертуару для баяна. Запропоновано концепцію періодизації еволюційних етапів вітчизняної літератури для баяна. Висвітлено основні тенденції розвитку провідних жанрів української баянної музики сучасної доби. Вперше здійснено загальнотеоретичний та жанрово-стильовий аналіз баянної творчості провідного українського композитора В. Рунчака. Відзначено значний внесок музичного діяча у розробку жанрових і стилістичних компонент нової баянної літератури шляхом активного перетворення жанрових прототипів, створення прецедентів і суттєвої трансформації всього жанрово-стильового комплексу баянної музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.46-73(4УКР)6-81 Рунчак В. +
Шифр НБУВ: РА333675

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського