Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (12)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (69)Реферативна база даних (1158)Книжкові видання та компакт-диски (346)Журнали та продовжувані видання (70)
Пошуковий запит: (<.>K=МУЗЕЙН$<.>+<.>K=ЕКСПОНАТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 142
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Мірошниченко-Гусак Л. А. 
«Відділ етнографії та народних промислів Волинського краєзнавчого музею: шляхи формування колекції, роль у збереженні національної культурної спадщини (1929−2018 рр.)» / Л. А. Мірошниченко-Гусак. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації визначено й розглянуто періоди діяльності відділу етнографії та народних промислів від заснування Волинського краєзнавчого музею у 1929 р. до 2018 р. Проаналізовано фондову, науково-дослідну, виставкову та культурно-освітню його роботу. Здійснено характеристику предметного складу етнографічної колекції. Відзначено тенденції впровадження новітніх форм і методів комунікації з відвідувачами. Окреслено проблемні питання музейної роботи, які виникли на шляху розвитку закладу в сучасних умовах. Висвітлено роль наукових співробітників відділу етнографії та народних промислів у процесах збереження, вивчення та актуалізації пам'яток національної культурної спадщини.^UThe dissertation defines and considers the periods of activity of the department of ethnography and folk crafts from the foundation of the Volyn Regional Museum in 1929 to 2018. Characterization of the subject composition of the ethnographic collection is carried out. Trends in the introduction of new forms and methods of communication with visitors are noted. The problems of museum work which arose on the way of development of the institution in modern conditions are outlined. The role of researchers of the department of ethnography and crafts in the processes of preserving, studying and updating the monuments of national cultural heritage is highlighted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Решетньова Г. О. 
«Стилістичні особливості європейської порцеляни XVIII – початку XX століття з приватних колекцій України», / Г. О. Решетньова. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню стилістичних особливостей порцеляни Західної та Східної Європи XVIII – початку XX ст., яка зберігалася в приватних колекціях (кінця XIX – XX ст.) та частково ввійшла до музейних фондів України. Розглянуто колекції та подано нові відомості про збирачів: родини Бродських та Ханенків, О. Білого, О. Гансена, Д. Попова, М. Фрадкіна, К. Шпектор та ін., твори з колекцій яких зберігаються в музеях південного, північного та східного регіонів України.Стилістичні особливості простежено на вибраних творах порцелянової мануфактури Майсена, Відня, королівських порцелянових мануфактур Берліна та Севра, Імператорського фарфорового заводу Росії та на предметах приватного підприємства А. Миклашевського у с. Волокитиному. При стилістичному аналізі окреслено риси бароко, рококо, класицизму, модерну та інших течій та напрямів, прослідковано риси еклектики зі зверненням до попередніх епох. Підкреслено, що стилістичний аналіз порцелянових творів потрібно здійснювати з огляду на пластичні та живописні особливості предмету, з урахуванням історичного контексту.У роботі представлено низку нових документів і предметів, уточнено та поставлено під питання попередні атрибуції. Відкриття та публічний аналіз українських колекцій порцеляни, із залученням незалежних фахівців, підтвердить інтеграцію виробів у світовий культурний простір.^UThe dissertation is a comprehensive study dedicated to the analysis of the stylistic features of the Western and Eastern European porcelain ware from private collections that were partially included in Ukrainian museum collections.The scientific novelty consists in the identification of porcelain collectors of the late 19th – 20th century, familiarisation with the biography of each of them and determination of their legacy in the museums of Southern, Northern and Eastern Ukraine. A series of works were attributed and introduced to the scientific discourse; stylistic features of porcelain of 18th – early 20th century from Western and Eastern Europe from most of the collections were analysed.O. Hansen's biography was reconstructed and the fate of the founder of the Third State Museum after the 1920s was clarified in the study. The collector's German archive was studied. The porcelain collection that was transferred from O. Hansen's collection to the National Museum of Ukrainian Decorative Art was described. Samples of European porcelain ware were taken from the Khanenkos' collection that is stored at Bohdan and Varvara Khanenko National Art Museum. The prominent physical chemist O. Brodsky was presented as a collector. Information about the scholar's wife, V. Brodska-Sheremetieva, was introduced to the academic discourse. The Brodskys' contribution at the National Museum “Kyiv Picture Gallery” was singled out.Artistic preferences of the Kyiv homeopath D. Popov were determined. The collection was analysed and a series of works that are stored in the One Street Museum and by the doctor's heirs were introduced to the academic discourse. For the first time, Doctor K. Shpektor's collection in N. Onatsky Sumy Regional Art Museum (SRAM) was examined, which expands our knowledge about the prominent collection. The porcelain ware from the graphic artist M. Fradkin's collection was presented which is now stored in Kharkiv Art Museum; the artist's archive was studied.The study provides biographic data about the collector O. Bilyi, who founded the first highly specialised Ukrainian museum of Russian and Soviet artistic porcelain ware (now O. Bilyi Chornomorsk Museum of Fine Arts). The collection of the famous alpinist and collector O. Blieshchunov was described, which is stored in O. Blieshchunov Odesa Municipal Museum of Private Collections. The inventory cards at Odesa Art Museum (OAM) and SRAM were processed in order to single out items that came from private owners. As a result of the study, information was found that helps describe the personalities of Ukrainian collectors of the late 19th – 20th century more thoroughly. The main part of the study deals with the analysis of individual porcelain items from Ukrainian private collections of the late 19th – 20th century. The items of porcelain manufacturies that are predominant in the abovementioned collections were singled out, namely: Meissen Manufactury, Vienna Imperial Porcelain Manufactury, Berlin and Sèvres Royal Porcelain Manufactury, Russian Imperial Porcelain Factory (IPF) and A. Myklashevskyi's private enterprise in the former Chernihiv Province. As a result of the study, a number of works were introduced to the academic discourse, a series of new attributions were completed and previous attributions were questioned.The history of the development and work of manufacturies was described and the prominent artists were mentioned. The influence of historical and political situation on the change of tastes and their stylistic orientation was retraced. The aesthetic significance of the items and the reflection of the styles of the 18th – early 20th century was highlighted. It was noted that the style of porcelain ware should be considered taking into account both form and pictures. Visual stylistic analysis contributes to the analysis, but it cannot by the key element of attribution. The depiction of characteristic features of Baroque, Rococo, Classicism, Art Nouveau and other narrow trends and tendencies in porcelain ware confirms that porcelain is a material imprint of the epoch and tastes that were common during a certain period of time in a certain place. It is noted that a considerable amount of porcelain ware stored in Ukrainian museums require a more comprehensive analysis and re-attribution. The discovery and public analysis of Ukrainian collections of European porcelain ware of the 18th – early 20th century involving independent researchers will confirm the integration of items into global cultural space.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Петрик Н. Р. 
«Формування колекцій пам'яток воєнної історії у музеях Львова (ХІХ–ХХ ст.)» / Н. Р. Петрик. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації досліджено процес формування колекцій пам'яток воєнної історії у музеях Львова ХІХ–ХХ ст. З'ясовано, що зародження музейної діяльності у місті стало результатом поширення європейських традицій колекціонування серед аристократичних польських родів міста. Виділено етапи становлення музейних установ, що спеціалізувались на зборі предметів воєнно-історичного характеру. Відзначено, що на першому етапі створення музеїв Львова в їх колекціях була незначна кількість пам'яток воєнно-історичного значення. Проте, вже у першій третині XX ст. у Львові формувалися перші спеціалізовані військово-історичні експозиції. У радянський період основним завданням нововідкритих військово-історичних експозицій було оспівування перемоги СРСР у Другій світовій війні. Виняток становив Музей зброї «Арсенал», де демонструвалися еклектичні збірки середньовічного озброєння з колишніх приватних колекцій князів Любомирських, В. Лозинського, Б. Ожеховича, О. Чоловського.^UThe dissertation deals with the process of the formation of collections of military history attractions in Lviv museums of the 19th and 20th centuries. It is found that the origin of museum activity in the city was the result of the spread of European collecting traditions among aristocratic Polish families of the city. The stages of the formation of museum establishments specializing in the collection of items of military-historical characters were distinguished. It was noted that in the first stage of the creation of Lviv museums in their collections there were a small number of attractions of military and historical importance. However, already in the first third XX century, the first specialized military-historical expositions were formed in Lviv. In the Soviet period, the main task of the newly opened military and historical exhibitions was to sing the victory of the USSR in World War II. An exception was the Arsenal Museum of Weapons, which displayed eclectic collections of medieval weapons from the former private collections of Prince Lubomirsky, V. Lozynsky, B. Ozhehovich, O. Cholovsky.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Прохоров Д.А. 
І.І.Казас - просвітитель караїмів та кримських татар: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Д.А. Прохоров ; НАН України. Ін-т сходознавства ім. А.Кримського. — К., 2005. — 15 с. — укp.

Висвітлено життя та діяльність відомого просвітителя караїмів і кримських татар середини XIX - початку XX ст. І.І.Казаса. З використанням численних джерел та на підставі синтезу історіографічної спадщини з даної проблеми зроблено висновок про особливе значення цієї неординарної особистості у суспільно-політичному та просвітянському русі караїмського та кримськотатарського народів. Охарактеризовано роль І.І.Казаса у створенні учбових закладів нового типу, розробці учбово-методичної літератури з використанням останніх наукових досягнень. Проведено компаративний аналіз політичних, соціально-економічних передумов розвитку російської державної системи освіти караїмів та кримських татар. Розглянуто діяльність І.І.Казаса у рамках Таврійської вченої архівної комісії - публікації ним різноманітних статей, архівну та музейну роботу, пропаганду історичних знань серед населення Криму. Відзначено, що просвітницька діяльність І.І.Казаса відображена його роботою з видання періодичної друкарської продукції, науково-популярних статей та поетичних творів. Наголошено, що діяч здійснив вагомий внесок у становлення кримсько-татарської національної преси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-6КРМ)5-8 Казас +
Шифр НБУВ: РА339851

Рубрики:

      
5.

Рижова О. О. 
ІКОНОПИС У ХУДОЖНІЙ КУЛЬТУРІ КИЄВА КІНЦЯ XVII–XVIII СТОЛІТЬ / О. О. Рижова. — Б.м., 2021 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Антонова-Колесник К. А. 
Інкультурація мистецько-просвітницьких ідей М. В. Лисенка в Україні кінця ХХ – початку ХХІ століття / К. А. Антонова-Колесник. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації виокремлюється та вивчається світоглядно-художній зміст ідейної спадщини М. В. Лисенка у світлі архівно-музейних джерел і музейної практики сьогодення. Мистецькі погляди композитора характеризуються як такі, що нерозривно поєднуються із його безпосередньою діяльністю у цій сфері. Саме у цьому явищі виявляється феномен поняття «інкультурація».Визначається сутність терміну «інкультурація» у вузькому (як входження людини в культуру) та широкому його розумінні (як впровадження в культуру певних ідей). Виявляється креативний потенціал інкультурації мистецько-просвітницьких ідей композитора, їх роль у процесі розвитку культури України періоду незалежності. Розкривається значення музичного семіотичного простору, створеного М. Лисенком в результаті його різноманітної мистецької діяльності. Виявлено особливу систему знаків у межах цього простору, складовими якої стали українська музика та мова, а також шевченкове Слово у музиці. Встановлюється глибокий ідейний зміст та вплив знакової системи М. Лисенка на становлення національної свідомості українського народу та його культури.Розробляється класифікація форм презентації та інкультурації мистецьких традицій М. Лисенка в Україні кінця ХХ – початку ХХІ ст. Визначено шляхи популяризації мистецько-просвітницьких поглядів композитора та численну кількість мистецьких осередків, у яких втілюється ця популяризація.Доведено актуальність мистецько-просвітницьких ідей М. Лисенка та їх інкультурації у духовному просторі сучасної України. Підтверджено важливість значення цих ідей для розвитку національної свідомості і культури українського народу сьогодні та у майбутньому.^UIn the dissertation M. V. Lysenkoʼs world view and artistic content of the ideological heritage is singled out and studied in the light of archival and museum sources and museum practice in the present time. The composer's creative views are characterized like as such, which are inseparably united with its direct activities in this area. In this phenomenon is expressed the concept of "inculturation".The essence of the term "inculturation" is defined in its narrow (as a person's entry into the culture) and broad sense (as an introduction to the culture of certain ideas). The creative potential of M. V. Lysenkoʼs art-enlightening ideas, its role in the process of developing the culture of Ukraine in the independence period is detected.The significance of musical semiotic space created by M. Lysenko as a result of his diverse creative activities is reveals. Revealed a special system of signs within this space the components of which were Ukrainian music and language and the poetry of T. Shevchenko in music. A deep ideological content and influence of M. Lysenkoʼs sign system on the formation of national consciousness of the Ukrainian people and its culture is established.A classification of the forms of presentation and inculturation of the M. Lysenkoʼs creative traditions in Ukraine in the late twentieth and early twenty-first centuries is being developed. Identified ways to popularize the composerʼs art-enlightening views and numerous amount art centers, in which embodies this popularization.The relevance of M. Lysenkoʼs art-enlightening ideas and its inculturation in the spiritual space of modern Ukraine is proven. The importance of the meaning of these ideas for the development of national consciousness and Ukrainian culture today and in the future is confirmed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Хассан М.Х. Бані Мустафа 
Історія, сучасний стан та перспективи розвитку музейної мережі Йорданії: Автореф. дис... канд. іст. наук: 17.00.08 / Хассан М.Х. Бані Мустафа ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Охарактеризовано основні культурні прошарки Йорданії за допомогою археологічних, історичних, етнографічних, архітектурних, художніх, природно-ландшафтних та інших пам'яток, що є базисом для національного музейного будівництва. Здійснено науковий аналіз йорданської музейної мережі: процесу й особливостей її формування, профілізації, матеріально-технічної бази, складу фондових зібрань, пріоритетних напрямів діяльності та рівня соціального впливу. Виявлено оптимальні шляхи та засоби удосконалення музейної справи Йорданії, а також її інтеграції до глобальних соціокультурних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч774(5ЙОР)7
Шифр НБУВ: РА320512 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Кінд-Войтюк Н.В. 
Історико-краєзнавчі дослідження і пам'яткоохоронна робота на Волині у 1920-х - 1930-х роках: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.В. Кінд-Войтюк ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2007. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження процесів та явищ, пов'язаних зі становленням та розвитком історико-краєзнавчих досліджень і пам'яткоохоронної роботи у Західній Волині у період перебування регіону під владою міжвоєнної Польщі. Охарактеризовано умови, за яких здійснювалася історико-краєзнавча та пам'яткоохоронна робота, показано її вплив на формування громадської зацікавленості культурною спадщиною Західної Волині. Досліджено діяльність державних структур, науково-громадських товариств, музейних закладів та наукових діячів щодо проведення краєзнавчих та пам'яткоохоронних заходів. Показано вагомий внесок українських дослідників у пам'яткоохоронну роботу, наведено відомості про проведення реставраційних робіт, видання наукових та науково-популярних, історико-краєзнавчих та пам'яткознавчих праць. Висвітлено здобутки та прорахунки історико-краєзнавчої та пам'яткоохоронної роботи у Західній Волині 1920-х - 1930-х рр., визначено її місце у загальноукраїнському краєзнавстві та пам'яткознавстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.у(4УКР346)л6 + Т3(4УКР346)61-7 +
Шифр НБУВ: РА353097

Рубрики:

      
9.

Кушпетюк О.І. 
Історико-краєзнавча діяльність музейних закладів Волині другої половини ХІХ - початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.І. Кушпетюк ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2001. — 21 с. — укp.

Досліджено діяльність музейних закладів Волині другої половини XIX - початку XX ст. як вагомої складової частини загальних історико-краєзнавчих досліджень у зазначений період. З використанням багаточисленних історичних джерел і документів висвітлено діяльність музейних закладів краю щодо виявлення, збору, опрацюванню та представленню у власних експозиціях місцевих старожитностей, значення цієї роботи для збереження майбутнім поколінням багатьох пам'яток старовини. Визначено внесок музеїв регіону в ознайомлення за допомогою волинознавчих публікацій представників різних верств тодішнього суспільства з історією Волині та визначними історичними особистостями, пов'язаних з волинським краєм. На підставі опрацьованого фактологічного матеріалу проаналізовано зміст і значення у вивченні минулого Волині такого напряму історико-краєзнавчої діяльності музейних закладів, як надання власних збірок для наукових досліджень і виставок. Показано роль місцевих діячів музейної справи в історико-краєзнавчому вивченні Волині; сучасні наукові знання про музейництво краю другої половини XIX - початку XX ст. доповнено невідомими досі фактами з біографій його найяскравіших представників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УР346)52-7 + Ч773(4УКР)5
Шифр НБУВ: РА314203 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Калашнікова В.Є. 
Історико-культурні цінності Східної України в роки Великої Вітчизняної війни: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / В.Є. Калашнікова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2010. — 19 с. — укp.

Визначено особливості архівного, бібліотечного та музейного фондів Східної України напередодні війни. Висвітлено евакуацію історико-культурних цінностей в східні райони СРСР в перший рік війни, зроблено висновки щодо неспланованості даного процесу та причини його провалу. Розглянуто місце історико-культурних цінностей в політиці окупантів. Розкрито цілі та механізми захоплення, вивезення за межі країни та знищення культурного надбання Східної України окупантами. Встановлено обсяги збитків, заподіяних в ході воєнних дій архівними, бібліотечними та музейними установами. Висвітлено героїчні подвиги простих людей в порятунку та збереженні історико-культурних цінностей в роки Великої Вітчизняної війни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР5)622-7
Шифр НБУВ: РА371688 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Корнієнко В.В. 
Історико-культурна спадщина та її використання в туристичній сфері України (1991 - 2007 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.В. Корнієнко ; НАН України; Ін-т історії України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі результатів комплексного вивчення джерел і літератури, а також даних, одержаних за умов експедиційних досліджень, проаналізовано практичний і теоретичний досвід пристосування пам'яток історії та культури України до функціонування у туристичниій сфері. Складено реєстр пам'яток історії та культури національного значення, які є туристичними об'єктам. Установлено загальні чинники, які впливають на інтенсивність їх залучення до екскурсійних маршрутів і залежать від якостей пам'яток. Такими чинниками є високий рівень концентрації екскурсійних об'єктів, на емоційному рівні ступінь впливу пам'ятки на глядача, наявність туристичної інфрастуктури щодо кожного екскурсійного об'єкта. З урахуванням одержаних даних сформовано концепцію найоптимальнішої форми перетворення складових історико-культурної спадщини на екскурсійні туристичні об'єкти. Суть даної концепції полягає у створенні на базі пам'ятки тематико-експозиційного музейного комплексу з метою формування національної системи туристично-екскурсійних маршрутів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3е(4УКР)64 л60 + Ч518.14(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА358044

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Дідух Л.В. 
Академік М.Ф.Біляшівський у науковому, культурному та громадському житті України (кінець XIX - перша чверть XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.В. Дідух ; Нац. ун-т "Києво-Могил. акад". — К., 2005. — 17 с. — укp.

Проведено дослідження наукової та громадсько-культурницької діяльності академіка М.Ф.Біляшівського. Розглянуто процес становлення ученого як особистості та формування його наукових поглядів. Проаналізовано дослідження ученого у галузі археології, спеціальних історичних дисциплін, мистецтвознавства, етнографії та музеєзнавства, визначено основні напрямки його наукової діяльності. Охарактеризовано внесок М.Ф.Біляшівського в розширення державної музейної мережі України. Досліджено концепцію ученого про створення місцевого музею, розроблену на базі власного практичного досвіду директора Київського міського художньо-промислового та наукового музею. Висвітлено внесок М.Ф.Біляшівського у формування теоретичних положень вітчизняного музеєзнавства як наукової дисципліни. Значну увагу приділено пам'яткознавчій та пам'яткоохоронній діяльності М.Ф.Біляшівського. З'ясовано, що позитивне вирішення основних проблем збереження вітчизняної історико-культурної спадщини учений вбачав у виведенні їх на загальнодержавний рівень у контексті прийняття національного пам'яткоохоронного законодавства. Висвітлено активну діяльність М.Ф.Біляшівського у різних пам'яткоохоронних інституціях та показано роль наукової інтелігенції в національно-культурному розвитку України кінця XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-8 Біляшівський + Ч773(4УКР)6-8 Біляшевський 4 +
Шифр НБУВ: РА335759

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Бонь О.І. 
Академік Олекса Петрович Новицький як історик культури, організатор пам'яткоохоронного та музейного руху: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.І. Бонь ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто найважливіші проблеми, пов'язані з формуванням світоглядних переконань Олекси Петровича Новицького, досліджено його плідну діяльність щодо збереження української історико-культурної спадщини на основі широкого кола джерел, особливо тих, які протягом тривалого часу не використовувались або були недоступними. Особливу увагу приділено діяльності О.П.Новицького стосовно розвитку українського музеєзнавства, а також його науково-організаційній роботі у ВУАН.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)61-8 Новицький + Ч773(4Укр)6-8 Новицький О.П. + Щ101.3-2(4Укр)
Шифр НБУВ: РА311019 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Липко П.М. 
Антимікробні, біологічні властивості препаратів, що містять чотирьохвалентний азот, хінолоній і ментол: автореф. дис... канд. мед. наук: 03.00.07 / П.М. Липко ; Держ. установа "Ін-т мікробіології та імунології ім. І.І.Мечникова АМН України". — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Наведено результати мікробіологічного, фізико-хімічного фармакологічного дослідження синтетичних антимікробних препаратів чотирьохвалентного азоту, що містять ментол (5 сполук), хіноліній (3 сполуки). У дослідах використано 234 музейних і щойновиділених клінічних штамів мікроорганізмів. Визначено чутливість антибіотикорезистентних штамів золотистого стафілококу до нових антисептичних препаратів. Досліджено вплив несприятливих факторів (вмісту білка, різного pH середовища, мікробного навантаження) на антимікробні властивості нових лікарських антисептичних препаратів. Визначено вплив антимікробних препаратів на адгезивну здатність мікроорганізмів. Доведено їх роль як чинника, що обумовлює розвиток інфекційного процесу. Виявлено однакову ефективність природного л-ментолу та синтетичного рацемату ментолу, що здешевить собівартість виробництва синтетичних протимікробних препаратів з вмістом ментолу. Встановлено хіміотерапевтичну ефективність антисептичних препаратів для лікування гнійних ран в експериментальних тварин. Доведено доцільність застосування препаратів, що містять чотирьохвалентний азот і ментол для лікування гострих гнійних маститів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.81 +
Шифр НБУВ: РА354885

Рубрики:

      
15.

Малішевська А.В. 
Антимікробна дія та перспективи застосування в медицині нових четвертинних фосфонієвих сполук: Автореф. дис... канд. мед. наук: 03.00.07 / А.В. Малішевська ; АМН України. Ін-т мікробіології та імунології ім. І.І.Мечникова. — Х., 2005. — 27 с. — укp.

Проведено скринінг і досліджено перспективні протимікробні речовини серед групи четвертинних фосфонієвих сполук, обгрунтовано доцільність створення на їх основі нових хіміотерапевтичних засобів різнобічної дії. Визначено рівні протимікробної активності та спектр впливу 217-ти нових сполук щодо тест-культур музейних і клітинних штамів мікроорганізмів. За допомогою логіко-структурного аналізу встановлено закономірності зв'язку хімічної структури від протимікробної активності та визначено основні напрямки цілеспрямованого синтезу в ряду четвертинних фосфонієвих солей. У дослідах in vitro з'ясовано швидкість формування стійкості клінічних антибіотикорезистентних штамів золотистих стафілококів до фосфонієвих сполук, вплив pH живильного середовища та вмісту сироватки крові на антимікробну активність досліджених сполук. Вивчено гостру токсичність, кумулятивні ефекти та місцеву подразнювальну дію гетероциклічних фосфонієвих сполук. З використанням двох експериментальних моделей стафілококових інфекцій з'ясовано хіміотерапевтичну ефективність найбільш перспективних сполук.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.81-6 + Р514-52 +
Шифр НБУВ: РА342584

Рубрики:

      
16.

Іващук Л. А. 
Архівні фонди музейних установ гуманітарного циклу Всеукраїнської академії наук в 1920 - 1930-х роках XX ст.: формування, склад і зміст документів: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 27.00.02 / Л. А. Іващук ; Нац. б-ка України ім. В.І. Вернадського НАН України. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Здійснено історичну реконструкцію діяльності академічних музеїв за персонологічним, хронологічним, тематичним, адміністративно-територіальним принципами. Обгрунтовано унікальність джерелознавчого значення архіву для наук гуманітарного профілю. Висвітлено історію формування документальних фондів музейних установ. Проведено аналіз їх документальних ресурсів як цілісного інформаційного комплексу. Відтворено історію заснування та науково-дослідної діяльності музеїв при Академії наук. Досліджено громадську думку щодо місця та ролі музеїв при ВУАН як наукових інститутів. Розглянуто внесок ряду музеїв у закладання підвалин національної бібліотечної, музейної, виставкової справи й архівознавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч811.4 + Ч774(4УКР)76:С
Шифр НБУВ: РА371939 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Бугаєва О.В. 
Архівна спадщина музичного товариства імені М.Д.Леонтовича: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.10 / О.В. Бугаєва ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено архівну спадщину Музичного товариства ім. М.Д.Леонтовича (МТЛ). Здійснено історичну реконструкцію діяльності Товариства за персонологічним, хронологічним, тематичним, адміністративно-територіальним принципами. Висвітлено історію формування архівного фонду МТЛ, проаналізовано його документальний ресурс як цілісний інформаційний комплекс. Відтворено історію діяльності Музично-теоретичної бібліотеки ім. К.Стеценка. За матеріалами української й зарубіжної періодики проведено дослідження громадської думки щодо місця та ролі Товариства у розвитку музичної культури України. Визначено внесок МТЛ у формування національної музично-бібліотечної, музично-музейної й музично-виставкової справи та музичного архівознавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)61 л63 + Ч814(4УКР)72 +
Шифр НБУВ: РА354205

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Брич М. Т. 
Архітектурно-просторова організація музеїв під відкритим небом в Україні / М. Т. Брич. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена визначенню сучасних принципів, методів і засобів архітектурно-просторової організації середовища, які доцільно застосовувати в Україні для створення музеїв під відкритим небом. У дослідженні на основі аналізу процесу виникнення та розвитку зазначеного типу музеїв прослідковано еволюцію методів їх створення. Ґрунтуючись на порівнянні та систематизації характерних рис сучасних музеїв під відкритим небом в Україні і світі, виділено позитивні тенденції, які доцільно застосовувати в музейній практиці нашої держави. З метою покращення законодавчої бази досліджуваної сфери запропоновано розширену термінологічну систему. Сформульовано рекомендації щодо впровадження пропонованих підходів архітектурно-просторової організації музеїв під відкритим небом в Україні для збереження та сучасного використання пам'яток архітектури, археології, історії, науки і техніки.^UThe thesis aims to define modern principles, methods, and means of the architectural and spatial organization of the open-air museum's environment, which should be used in Ukraine. The study, based on the analysis of the nascence and development process of this type of museum, traces the evolution of methods of their creation. Using the comparison and systematization of modern open-air museum features in Ukraine and the world, positive trends that should be applied in the museum practice of our country are highlighted. For improving the legislative framework of the studied area, the author develops an expanded terminology system. To preserve and to use modern monuments of architecture, urban planning, archeology, and history, recommendations on the proposed approaches of the architectural and spatial organization of the open-air museums' implementation in Ukraine are formulated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Черненко О.Є. 
Археологічне зібрання Чернігівського державного музею (1896 - 1948 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.04 / О.Є. Черненко ; НАН України. Ін-т археології. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Уперше визначено внесок співробітників Чернігова кінця XIX - початку XX ст. у розвиток вітчизняної археології та музейної справи. Установлено авторство відкриття та розглянуто історію перших досліджень ряду археологічних пам'яток Чернігово-Сіверщини (Мізинської стоянки, Шестовицького та Табаївського могильників). Систематизовано і проаналізовано шляхи формування та склад зібрання Чернігівського державного музею, накопиченого у період до 1948 р. Конкретизовано головні культурно-хронологічні показники колекцій. До науково обігу введено найбільш репрезентативні артефакти з музейного фонду, що не були раніше предметом наукового розгляду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т4 е(23УКР) л61 + Ч774(4УКР)716 +
Шифр НБУВ: РА338830

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Войнарович Ю. Е. 
Аутекологічні особливості Sciurus vulgaris в умовах синантропізації рослинного покриву Південно-Західного макросхилу Українських Карпат / Ю. Е. Войнарович. — Б.м., 2021 — укp.

Дендрофільні гризуни, як невід'ємний елемент лісових екосистем, є об'єктами досліджень зоологів упродовж історії розвитку теріології. Від 1990 до 2015 року актуальними для вивчення залишаються питання екології вивірок, у тому числі їх кормова та соціальна поведінка, чисельність і статевий розподіл вивірок, а також генетичні особливості виду, кольорова мінливість, визначення підвидів. В основу дисертації покладено дані знахідок кольорових форм, зібраних на основі власних досліджень (2004-2018 рр.), анкетування (2004-2007 рр.), роботи із картками спостережень (2009-2014 р.), дані бази статистичного бюлетеня (1999-2007 рр.) про ведення мисливського господарства в Україні (форма «2 ТП Мисливство»), а також музейних колекцій протягом 2004-2017 років. У результаті проведених досліджень вдалося встановити наступне: на південно-західному макросхилі Українських Карпат поширені три кольорові форми вивірки (чорні, коричневі, червоні). Загалом в Україні можна розрізнити чотири кольорові форми: чорна, коричнева, червона й руда. Чорна та червона форми є просторово розмежованими і формують відносно нешироку зону спільного проживання, це переважно антропогенна зона регіону досліджень. Мішані популяції кольорових форм вивірки очевидно сформовані за рахунок їх взаємопроникнення в синантропне середовище та гібридизації внаслідок життя їх на неприродних ділянках і порушення механізмів ізоляції в цій зоні. За рядом краніометричних ознак кольорові форми вивірок можна розрізнити між собою. За рахунок збільшеної мінливості червоної форми спостерігається перекриття її морфологічних ознак із рудою та чорною + коричневою. Світлі форми в горах трапляються рідко, без будь-якої приуроченості до типу лісу. Тому, можна припустити, що географічну мінливість виду зумовлює червона форма вивірки. Згідно з отриманими результатами факторного аналізу вплив кожного з досліджених факторів не перевищує 20%. Можна припустити, що на мінливість краніометричних ознак має місце комплексна дія різних екологічних факторів. Спостерігається розмежування кольорових форм у гірських екосистемах із значним розривом у кількості реєстрацій між формами. У містах різні форми займають різні за типами ділянки. Кольоровий поліморфізм вивірки звичайної в регіоні є пристосуванням виду до специфічних умов регіону. Темно забарвлені вивірки (чорна й коричнева форми) найбільш пристосовані до гірських умов регіону, його природних умов зволоження та лісорослинних умов. Для світлих форм (червоні на заході України й руді за межами карпатського регіону) оптимальними для існування є передгірні та рівнинні умови. Проведені дослідження дають змогу створити та впровадити у використання базу даних щодо розподілу різних кольорових форм вивірок у регіоні в заповідних об'єктах області з метою ведення постійних обліків різних популяцій вивірок та забезпечення збереження їх генофонду. Для збереження гетерогенності популяції вивірки в дослідженому регіоні мають бути в наявності як природні, так і антропогенні оселища характерні для вивірок різних кольорових форм, що найкраще реалізується в системі екомережі, так як остання включає антропогенні оселища в природних місцезнаходженнях.^UThe dissertation is based on findings of color forms collected on the basis of own research (2004-2018), questionnaires (2004-2007), work with observation cards (2009-2014), the database of the statistical bulletin (1999-2007) on the management of hunting in Ukraine (form “2 TP Hunting”), as well as museum collections during 2004-2017. Due to the high color variability of the Red squirrel, the study of this species was conducted in two directions: biological and ecological. The study of biology is considered from three aspects, namely: nutrition, physical activity, and species settlements. The study of environmental aspects consisted of explaining the particular ecological patterns of the existence of color forms of Red squirrel, where a complex use of methods was necessary. The material was collected during in-station site surveys in different areas of the region through direct observations. Mathematical and statistical methods were used to process the data. As a result of the conducted researches, it was possible to establish the following: three colored forms of squirrel (black, brown, red) are distributed on the South-western macro-slope of the Ukrainian Carpathians. In general, there are four color forms in Ukraine: black, brown, red and orange. In urban landscapes of the Transcarpathian region, the squirrel is more numerous than in natural locations. The reason for increasing diversity in the commensal environment may be the weakening of selection due to the favorable conditions for different forms (mixed forests – brown and red form, coniferous forests – black; a city where heterogeneous vegetation – two forms). The low number of predators – the lack of directed selection – allows maintaining a high level of variability. In the anthropogenic settlements of the Southwestern Macro-slope of the Ukrainian Carpathians, several color forms coexist, which obviously reflects their ability to adapt to the relevant environmental conditions. In natural settlements, colored forms are usually spatially separated. Overall, brown in color is quantitatively prevalent in the study area. In Ukraine, black and brown forms of squirrel are widespread at altitudes of 200 to 1000 m above sea level. The red color form occupies heights from 100 to 500 m in both natural and anthropogenic zone. Red-form of squirrel meets at altitudes up to 200 meters above sea level, mainly in the anthropogenic zone. This color pattern extends beyond the Carpathian region only. The color squirrel polymorphism common in the region is an adaptation of the species to the specific conditions of the region. Dark-colored squirrels (black and brown forms) are most adapted to the mountainous conditions of the region, its natural moisture conditions and forest conditions. For light-colored forms (red in western Ukraine and orange outside the Carpathian region), foothills and flat conditions are optimal for existence. The conducted researches allow us to create and implement a database on the distribution of different colored forms of the squirrel on protected sites of the region in order to constantly account for different populations of squirrel and to ensure their gene pool. In order to preserve the heterogeneity of the population, squirrels in the studied region should be available both natural and anthropogenic habitats characteristic of a squirrel's of different color forms, which is best realized in the econetwork system, since the latter includes anthropogenic settlements in natural locations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського